Sivu 1/1

Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 22 Touko 2007, 12:18
Kirjoittaja beachbunny
Eksyin tossa Fudge- hakusanan kautta joillekin sivuille ja sieltä tuli esiin kuva uudesta Nouvelle-kestoväristä jota kuluttaja vois ostaa KOTIIN kampaamosta.

Mitäs tää on? Onks tää joku Fudgen uus merkki, Fudgejahan sai viel joku vuos sitte ostaa kotiin joistain kampaamoista.

Ja jos tällanen väri nyt on (pitäis olla ammoniakiton, joo joo...) niin onko joku kokeillu ? Ja mistä kampaamosta sitä SAA ? Asun itse pk-seudulla.

Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 02:09
Kirjoittaja poppadom
Hei, terkkuja Skotlannista.. (ilman umlautteja, sori!)

Olen kayttanyt yllamainittua varinpoistoainetta muutamaan otteeseen, mutta talla kertaa tulos ei ollutkaan mieluisa. Yllattavan tumma tulos.. tuosta lisaa tarvittaessa.

Olisiko ammattilaisilla tietoa siita, miten Colour Removerilla kasitelty hius kayttaytyy, jos sita yrittaa jatkokasitella. Lauantaina tein tuon varinpoiston ja nyt muutaman paivan jalkeen tekis mieli kokeilla vaalennuspesua, kun kerran talosta loytyy tarvittavat aineet.

Kylpparissa olis kanssa kaupan raidoituspaketti kahdella varilla (smartbeauty.eu),silla kanssa sais kevennettya tata paata. Mutta pitaisko odottaa, ettei tuo Goldwell reagoi mitenkaan?

Hurjasti kiitoksia jo etukateen!

Kyseessä siis Goldwell Colour Remover pelkistävä värinpoistoaine. -Hunis

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 15 Tammi 2008, 14:30
Kirjoittaja Ursula
^ Miten tuo pelkistävä värinpoisto oikein toimii? Onko miedompi käsittely kuin perinteinen värinpoisto? Toimii ilmeisesti vain (tummemmaksi) värjättyyn hiukseen?

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 15 Tammi 2008, 15:29
Kirjoittaja Ice
Onko tämä jonkinmoinen hapetevärin poistaja?

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 21:47
Kirjoittaja Amilo
^On ja käsittääkseni tarkoitettu juuri värjätyn värin poistoon. Mulla on tuota muutama paketti, mutta en ole koskaan käyttänyt. Olen kuitenkin käsittänyt ettei sen pitäisi toimia jos värjäyksestä on pidempi aika. Täytyisi joskus kokeilla.

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 19 Tammi 2008, 00:52
Kirjoittaja poppadom
Heips. Sori, olen ollut viikon lomalla.. viimein kotona!

Hapatevarin poistajasta on kyse, ja todellakin, hellavaraiseksi sita sanoisin. Ei ole pelkastaan tuorean/juuri varjatyn varin poistoon, mutta toimii parhaiten mita nopeammin sita kayttaa. Tulipahan se todettua :) Normaalistin olen kayttanyt paivan tai kahden sisalla ja saanut kaiken pois, sinimustankin. Nyt yritin poistaa 3-4 kuukautta vanhaa varia tuolla Color Removerilla ja tulos jai sitten reilusti tummemmaksi, kuin oletin ja toivoin.

Viimeiset pari vuotta olen itse kayttanyt L'Orealin Majirouge 7.64 varia 9% kehitteella (pitaisi vaalentaa pohjaa kolmella asteella, ohjelappusen mukaan...). Aiemmin viime syksylla kampaajalta lahti paahan mukaan luumunpunainen Lorealin vari, vaikka piti vain vahvistaa haluamani punaista ja hoitaa juurikasvu piiloon :(

Tuo tumma luumu ei ollut mieleen ja viimein ostin tuon Goldwellin varinpoistajan. Vari vaaleni pari astetta, mutta en saanut sita odottamaani porkkanaoranssia pohjaa, jota odotin. Kun kerran tuo Majirougea olin kayttanyt sen verran kauan...

Juurikasvuun tuo Goldwell Color Remover ei koske, joten se on tuhkaista kuutosta ja pituudet on kuparista...kenties asteen vaaleampaa.

Vaaleammaks tekis mieli,vaalennuspesulla aloitan jos ei kellaan ole pahempia neuvoja ja/tai varoituksia Removerin kayttajalle?


Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 19 Tammi 2008, 12:16
Kirjoittaja Lintunen
Oho! Kuullostaa ratkaisulta omaan hiusväriongelmaan. Mistähän tuota vois ostaa vai onko vain ammattilaiskäyttöön tarkoitettu?

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 19 Tammi 2008, 20:47
Kirjoittaja poppadom
Meilla tuota removeria saa ainoastaan kampaamoammattilaisten kaupoista... ei kemppareista. Helppokayttoinen kanssa, kaks pulloa sekaisin ja neste paahan.

Suomalaisista myyjista en osaa sanoa lainkaan, mutta kylla varmaan joku taalla tietaa. Jostain sita taytyy kuitenkin saada, kun ammattilaisilla on kaytossa. Tuossa on ainoa linkki mika tuli helposti vastaan :) Skrollaa aika lailla alas, melkein sivun loppuun.

http://www.tyylinaskel.vidamantta.fi/goldwell_opas2.htm

Biosilk-kevytvärejä ulosmyyntiin?

Lähetetty: 04 Maalis 2008, 00:12
Kirjoittaja beachbunny
Myykö mikään kampaamo pääkaupunkiseudulla Biosilk-kevytvärejä (Alphashades, Aromashades) ulosmyyntiin tavalliselle asiakkaalle? Myytäiskö niitä jossain Biohairin tukkuliikkeessä? Käytin niitä aikoinaan, viimeks n. 4 vuotta sitten mutta saako mistään enää, oli niin paljon laadukkaamman tuntusia ku muut kevytvärit.

Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 30 Touko 2008, 18:48
Kirjoittaja Nyyti
Ajattelin aloitta tällaisen ketjun, kun ei valmiina ollut aiheeseen liittyvää. Eli tarkoitus olisi tässä ketjussa pysytellä kaikki aiheeseen liittyvä maan ja taivaan väliltä; kampaamoissa käytettävistä väreistä.

Minun pohdiskelun aiheeni on Goldwellin Topchicin MAX REDS- värit, että ovatko yhtä kestäviä mitä luvataan mainospuheissa? Minua kiinnostaisi sävyt Coral Glow ja Sunset? Miten ne eroavat toisistaan (Goldwellin sivuilla on huononlaiset kuvat)? Onko kellään päässä näitä värejä ja oletteko tyytyväisiä väreihin? Ja hiuskuvista olisin kiitollinen  ;D

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 30 Touko 2008, 21:34
Kirjoittaja Amilo
^Tuota Sunset väriä (6OR) olen laittanut asiakkaille ja se kyllä pysyy punaväriksi yllättävän hyvin. Ehkä keskimääräistä paremmin kuin punaiset yleensä. Väri on sellainen aika puhdas punainen, joka ei selkeästi taita kylmään eikä lämpimään.
Muita sarjan punaisia en ole valitettavasti vielä ehtinyt kokeilemaan.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 30 Touko 2008, 21:51
Kirjoittaja Peeb
Tää onkin hyvä ketju :) Mä haluaisin tietää, että millä valmistajalla/merkillä olisi kaikkein kylmin blondi kestoväri? En ollenkaan halua lämmintä/kultaista/keltaista blondia tukkaa, vaan tosiaan kylmän, ehkä tuhkaisenkin siis? En kuitenkaan tarkoita ihan valkoistakaan, mitä joskus näkee, mutta ne ei taidakaan olla kestoväreillä laitettuja?... Luonnollisen näköinen siis pitäisi olla kuitenkin.

EDIT: Lisään, että oma värini on 7.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 03 Kesä 2008, 21:38
Kirjoittaja Amilo
^Riippuu aika paljon omasta pohjaväristäsi kuinka kylmään lopputulokseen päästään vaalennusvärillä.
Kaikilta sarjoilta kyllä löytyy varmasti tuhka sävyt, mutta tosiaan tuo oma väri ratkaisee aika paljon.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 05 Kesä 2008, 20:45
Kirjoittaja Nyyti
Viitaten edellisiin viesteihini tässä ketjussa, löysin parempia kuvia Goldwellin USAn nettisivuilta noista MaxReds- väreistä. Ne löytyvät tuon linkin takaa (ovat Pdf-tiedostona); http://www.goldwellusa.com/products/hai ... Shades.pdf

:-X Riittäneekö minulla koskaan rohkeus tuollaisiin väreihin, kun vaalea kuparikin oli minulle shokeeraava järkytys.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 22 Kesä 2008, 17:51
Kirjoittaja daffodil79
Mulla lähtee kohta kokeiluun , eli siis värjään hiukseni LUOCOLORILLA (Oreal) yhteen osioon ja INDOLA professional 6.66 muuten hiuksiin. Merkeistä mulla ei ole aijempaa kokemusta. Mitä ootte mieltä ? Hairstokista tilasin kanssa uusia värejä ja merkit tietty ei jääny mieleen... :D.

Kampaamossa värjäämisestä

Lähetetty: 03 Heinä 2008, 20:44
Kirjoittaja reddar
En ole koskaan käynyt kampaajalla värjäämässä, itse oon värjännyt hiukseni pari vuotta, väri vaihdellut punaisesta blondiin.
Hiukset tällä hetkellä sellaset kainaloihin asti. Väri on sellainen tummanruskealla väripurkilla itsevärjätty, vähän sellainen haalistunut perusruskean + parin sentin harmaa juurikasvu. Tässä siis ongelma, itse en saa näistä värjättyä sellaista tummanruskeaa/mustanruskeaa mitä haluaisin, ja siksi siis kampaajalle.
1.Paljonko tälläinen värjäys maksaisi suunnilleen ? Ja tekeeköhän se värinpoiston, että saan sen hienon mustanruskean sävyn ? Kivasti kuluu siinä värinpoistossa taas hiukset :s
2.En haluaisi että näitä leikataan YHTÄÄN. Itse osaan leikata kyllä latvat ja niitä leikkelen usein. En silti takaa että hiukseni ovat varsinkaan kampaajan silmään hyväkuntoiset, niin jos sanon ponnekkaasti että saksiin ei kosketa, niin ei kai se sitten tosiaan leikkaa/yritä taivutella mua leikkauttamaan ?
3.Sitten kun kampaajan väri haalistuu/juurikasvu pilkistää, niin saanko itse hyvän sävyn ylläpidettyä kaupan väreillä ?

Kiitti kaikille <:

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 04 Heinä 2008, 12:09
Kirjoittaja terde
Mä voisin kuvien perusteella olla kiinnostunu noista Topchicin punasista 6RO tai 7RR sävyistä.. Kumpikohan olis parempi? Oon kevätsävynen iholtani.. En halua mitään oranssista enkä viininpunasta, vaan sellasen aika rehellisen punasen sävyn, hieman lämpimän sävysen. Mulla on nyt ruskee tukka vaaleahkoin raidoin, pitäiskö siis tehä värinpoisto? Ajattelin, jos sitä ei tarvis ku on raitoja, jos se sulautuis jotenkin tähän muuhun hiuksistoon..? Voihan siitä tulla ehkä vähän turhan monivärinen kyllä...

Toinen vaihtoehto on Goldwell Colorancen 7BN (Vesuvian) mikä ei oo tietenkään punanen, mutta lämmin sävy kuitenkin.. Kerran laitettiin tuota vaahtosävyä ja se ainakin oli tosi nätti sävy! Kun vähän epäilyttää punaseen siirtyminen, lähinnä sen pysyvyyden takia..

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 09 Heinä 2008, 13:25
Kirjoittaja Mena
^^ Mä en kyllä nyt ihan käsittänyt että mikset saisi noita itse värjättyä? Eihän se kampaaja niitä saksi jos kiellät, mutta todennäköisesti haluaisin värin jälkeen tasoitella. Varsinkin jos ovat huonossa kunnossa tai huomaa että itse leikelty.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 09 Heinä 2008, 23:41
Kirjoittaja reddar
Miiwa : En vaan saa, oon nyt pari kertaa hiuksiini tunkenut sen tummanruskea/mustanruskean värin, ja aina lopputulos on tälläinen haalistunut keskiruskea.

Vs: Biosilk-kevytvärejä ulosmyyntiin?

Lähetetty: 04 Elo 2008, 14:37
Kirjoittaja stylist
Alphashades ja aromashades on lopetettu, On vaan biosilk ja biogllitz ja niitäkin myydään vaan ammattilaisille.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 13 Elo 2008, 23:21
Kirjoittaja marrriik
Onko kukaan saanut hiuksiinsa Vidal Sassoonin värejä, kokemuksia?

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 20 Loka 2008, 23:47
Kirjoittaja Peeb
^Vaaleaksi laitettiin Sassoonilla, mutta eihän sillä kylmän vaaleaa saanut. Lämpöinen vaalea kyllä. Ja se ei minulle sovi. Minusta väri ei eronnut muista väreistä kyllä yhtään, vaikka kampaaja värejä niin hehkutti. Toisaalta en olekaan mikään pro väreissä. Nyt sitten Wellan 12/89:llä juuri vaalennettu viileäksi. Ei tosin vieläkään mieluinen eli tarpeaksi vaalea. Tulisiko 12/81 vielä vaaleampi?

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 21 Loka 2008, 16:27
Kirjoittaja marrriik
Paha sanoa. Muistaakseni 89 on enempi sininen ja 81 enempi hopeinen.

indola hiusvärit

Lähetetty: 23 Loka 2008, 16:11
Kirjoittaja jenna_6
mulla on ongelma.. tilasin indola kestovärin 7,66 red .. mut millanen hapete siihen pitää ottaa ja mikä on sekotussuhde, toi enkku ei kerta multa taitu yhtään, nii en ymmärtänykkään noista ohjeista mitään :D
alla mulla on jo punanen väri. ja millasia kokemuksia teillä on kyseisestä väristä? :)

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 24 Loka 2008, 18:39
Kirjoittaja marrriik
Kokeile puolet ja puolet suhdetta. Se on yleisin. Ihan 3% hapete riittää luultavasti. Tietysti riippuen vähä hiustesi nykyisestä sävystä.

Vs: Kampaamossa värjäämisestä

Lähetetty: 25 Loka 2008, 00:37
Kirjoittaja Amilo
reddar kirjoitti: 1.Paljonko tälläinen värjäys maksaisi suunnilleen ? Ja tekeeköhän se värinpoiston, että saan sen hienon mustanruskean sävyn ? Kivasti kuluu siinä värinpoistossa taas hiukset :s
2.En haluaisi että näitä leikataan YHTÄÄN. Itse osaan leikata kyllä latvat ja niitä leikkelen usein. En silti takaa että hiukseni ovat varsinkaan kampaajan silmään hyväkuntoiset, niin jos sanon ponnekkaasti että saksiin ei kosketa, niin ei kai se sitten tosiaan leikkaa/yritä taivutella mua leikkauttamaan ?
3.Sitten kun kampaajan väri haalistuu/juurikasvu pilkistää, niin saanko itse hyvän sävyn ylläpidettyä kaupan väreillä ?
1. Hinta vaihtelee paikkakunnan ja liikkeen mukaan. Kyselemällä se selviää. Hiuksiin ei tarvitse tehdä mitään värinpoistoa jos haluat niistä tummemmat.

2. Jos sanot ettei leikata, ei siihen tuskin pakoteta&nbsp; :)

3. Jos et ole tähän asti löytänyt haluamaasi pysyvää&nbsp; sävyä, niin voi olla vaikea löytää sitä jatkossakaan. Periaatteessa tuollainen mustanruskea pitäisi olla sävynä pysyvimmästä päästä. Olisitko mahdollisesti kuitenkin valinnut kaupanväreistä liian vaalean sävyn ?

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 09 Marras 2008, 01:03
Kirjoittaja marrriik
Onko kukaan juureksista saanut päähänsä Joicon hiusväriä? :) Älyttömän hoitava kuulemma. Mutta kampaamoja jotka tuota käyttävät on kuulemma noin viisi...

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 10 Marras 2008, 15:52
Kirjoittaja Paka-08
Minuakin kiinnostaa Joicon värit juuri sen rakennepaikkauksen ja matalan ammoniakkipitoisuuden vuoksi, mutta pitäisi selvittää pystynkö hiusalan opsikelijana saamaan niitä jostakin Suomesta. Onko Suomessa jotain Joico-tukkua vai kuka niitä tuotteita nyt tuokaan Suomeen? Joicolla on tälläinen raitaväri kuin&nbsp; Color Veroultra joka on samankaltainen kuin Wellan Magma eli vaalentaa hiusta (värjättyäkin) monta astetta ennen kuin värjää. Sitten kestovärit ovat nimeltään Joico VeroColor K-Pak. Kuulostaa hyvältä tuo esittelyteksti:

"Joico Verocolor Hair Color is the only haircolor in the world that uses the reconstructive qualities of K-PAK Deep-Penetrating Reconstructor, Joico’s world-renowned hair reconstructor, in its formula. K-Pak’s properties in VeroColor result in the richest, longest-lasting color, with unprecedented condition and shine. The benefits of K-PAK in VeroColor are apparent immediately.

VeroColor contains the unique reconstructive properties of the Cationic Triamine Complex formula. Since it is positively charged, it will adhere strongly to the hair structure’s surface. The benefit is deep penetration into the cuticle to repair damage while adding condition, strength and shine"

http://www.sleekhair.com/2479.html
http://www.sleekhair.com/joico-color-chart.html

Tuolta Sleekhairissa noita myydään mutta sieltä ei voi valita Suomea kun kysytään että mihin maahan postitus. Aika kummallista että Ruotsiin,&nbsp; Norjaan ja muutamaan muuhun euroopan maahan kyllä lähetetään, mutta ei Suomeen. Sähköposteihin eivät myöskään vastaa kun kysyin että lähettävätkö Suomeen ja millä hinnoilla. Onkohan edes toimiva tuo sähköpostiosoite&nbsp; >:( Tietääkö ne edes Suomesta vai mikä ihme on syynä kun ruottalaisille kyllä lähetetään mut meille ei.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 10 Marras 2008, 19:39
Kirjoittaja marrriik
Skt Group tuo maahan, mutta mun käsittääkseni tuo on selektiivinen sarja, eli sitä ei voi ostaa opiskelijat. Vissiin sama juttu kuin Vidal sassoonissa ja redkenissä, että niitä ei haluta myydä kuin näihin fiineihin salonkeihin :P&nbsp;

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 10 Marras 2008, 20:52
Kirjoittaja Paka-08
Hiusasioihin kun tullaan niin olen tottunut saamaan mitä haluan varsinkin värien kohdalla joten minua ei pysäytä mikään  ;D Tuttuja riittää ja yhteyksiä. Tai jos löytyisi jostain toinen nettikauppa joka myisi Suomeenkin. En kyllä mene hienoimpaankaan salonkiin ja maksa itseäni kipeäksi värjäyksestä jonka voin tehdä itse tai pyytää koulusta jonkun avuksi. Tai sitten täytyy odottaa muutama vuosi ja perustaa itse niin hieno salonki, että Joiconkin värejä minulle suodaan. ;D

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 10 Marras 2008, 22:13
Kirjoittaja Ice
Joicon värit ei ole kovin kummoisia, ehkä vähän vähemmän ottavat keuhkoon ja päänahka kutisee vähän vähemmän kuin esmes Cutrin SCCn jälkeen.
jenna_6 kirjoitti: mulla on ongelma.. tilasin indola kestovärin 7,66 red .. mut millanen hapete siihen pitää ottaa ja mikä on sekotussuhde, toi enkku ei kerta multa taitu yhtään, nii en ymmärtänykkään noista ohjeista mitään :D
alla mulla on jo punanen väri. ja millasia kokemuksia teillä on kyseisestä väristä? :)

Kannattaa käyttää 6% hapetetta niin saa raikkaamman punaisen sävyn kuin kolmosella, sekoitussuhteena olen käyttänyt näissä jotain tyyliin 1:1,5. Indola on sarjana ihan sellainen perusheikko, kyllä sillä väriä karvaan saa kuitenkin :) Pysyvyydet aika surkeita ja peittokyky paljastuu toisinaan pelottavan huonoksi (vaikka olisi sekoitettu jopa ohjeen mukaan, vaikkakin se tässä talossa on harvinaista).

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 11 Marras 2008, 00:13
Kirjoittaja marrriik
Sulla kun Realicer tuntuu paljon kokemusta olevan eri kampaamoissa käytettävistä värisarjoista, niin minkä noistaisit ns. parhaaksi?

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 12 Marras 2008, 01:32
Kirjoittaja Ice
Riippuu mitä hakee, positiivisena ovat jääneet mieleen Majirelin vaaleat, punaiset ja raitavärit, Shotin raitavärijauheet, Cutrin SCC tummat perusvärit, Carmenin sinimusta, Coronan vaaleat kuparit, Paul Mitchellin tuhkanvaaleat, Biosilkin punaiset, Igoran perusvärit ja tuhkasarja. Vesissä on eroja, sanovat :) En voi väittää tykkääväni yhtään SCC punertavista sävyistä koska tunnen ne tunkkaisiksi, vivahteettomiksi ja pysymättömiksi tai Carmenin vaaleista jotka ovat aina tipunkeltaisia ::) Toisaalta PMn tummennuskyky tuntuu hyvin ontuvalta ominaisuudelta. Ainoa kokeilemani sinisenä kauemmin kuin kaksi viikkoa pysyvä musta on Carmenin.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 13 Marras 2008, 00:56
Kirjoittaja Paka-08
Taitaa tuo "Mikä on paras väri?" olla hyvinkin mielipidekohtainen kysmys, koska se  riippuu värjääjästä, tekniikasta ja hiuksista aika paljon(ja tietenkin siitä miten itse näkee lopputuloksen, joku toinen voi nähdä värin hyvänä ja joku huonona). Minulle moni sanoi että Elumen on yhtä tyhjän kanssa ja aivan surkea väriä. No kaikesta huolimatta kokeilin ja kokemus oli hyvinkin posiitivinen varsinkin värin keston kohdalta. Itse pidän KC:n väreistä(etenkin Ultimatesta), Elumenista, Igorasta, Wella Kolestonista(tuhka ja- helmiäissävyt) ja Sim Silk & Shinen kylmistä sävyistä. Kannattaa vaan kokeilla itse ennen kuin tekeee lopullisen johtopäätöksen, koska kokemus voi yllättää. Tietenkin jos jollakin jotain hyvinkin konkreettista näyttöä jollekin värille että se on täysin surkea niin silloin voi olla eri juttu.

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 15 Tammi 2009, 20:21
Kirjoittaja maxfactor
Tuon kanssa saa hiukan väriä poistettua ja lopputulos riippuu ihan siitä kuinka paljon väri on kerrostunut hiuksiin eli jos on monta kertaa värjätty hiukset tyvestä latvaan niin ei tehoa niin hyvin. Aineen huuhtelun jälkeen kannattaa käyttää syväpuhdistavaa shampoota useaan kertaan niin väripigmentit lähtevät paremmin hiuksista. Samanlainen aine löytyy myös KC:lta ja on mun mielestä parempaa. Kannattaa myös muistaa jos käsittelyn jälkeen värjää hiukset että valitsee vähän vaaleamman värin kuin haluaa.

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 20 Helmi 2009, 21:56
Kirjoittaja Amilo
Kokeilin tätä tänään ensimmäistä kertaa. Ja toimi yllättävän hyvin! Asiakkaalla oli omaa väriä muutama sentti ja latvoissa vanhaa punertavaa väriä ja tarkoituksena oli saada eroa tasaisemmaksi.
Laitoin lämpöön 10 minuuttia ja pesin kolmea kertaa huolellisesti, lopuksi vielä jälkihapetus 6 % 1:1 veden kanssa.
Punaisuus lähti kivasti ja hiukset jopa vaalenivat 2-3 astetta. Omalle värille ei odotetusti tapahtunut mitään.
Ihan positiivinen yllätys, tulen todennäköisesti ottamaan tämän työssä vakikäyttöön ja täytyy kokeilla sitä Kc:n vastaavaa ainetta.

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 20 Helmi 2009, 22:47
Kirjoittaja Amie
Mistä noita väriä poistavia aineita saa? Ei varmaan myydä edes missään nettikaupoissa tms?

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 21 Helmi 2009, 14:53
Kirjoittaja Paka-08
^ Nämä removerit on ihan ammattikäyttöön tarkoitettuja, mutta kaipa niitä jostain ulkomaisista nettikaupoista saa tilattua. Tosin kuullemma jotkut ei-ammattilaiset ovat käyneet pokkana ostamassa tukuista ammattiaineita joten en ole varma mikä näiden tukkujen käytännöt on kun myydään suoraan kuluttajille.

Menin värjäämääni Matrixin vaalentavalla punaisella värillä haalistuneen ruskeaan värjättyyn osioon( siis se aine vaalentaa jo värjättyä hiustakin)  Alkoi kaduttaa vielä enemmän  kun muut osat hiuksista on vaaleat ja hiukset imi sitä punaista tehokkaasti. Iskin tuota Goldwellin removeria niihin punaisiin osioihin ja pidin 30 min lämmössä. Sitten pesin hiukseni syväputsarilla 4 kertaa ja jälkihapetus colorancen hapetteella. Punainen lähti tehokkaasti latvoista pois ja tyvi muuttui kuparin punaruskeaksi. Tein saman käsittelyn uudestaan ja punertavuus lähti pois myös tyvestäkin. Kiiltokin oli hyvä. Ihana aine kerta kaikkiaan. Ei tarvinnut tehdä hapettavaa alkaalista värinpoistoa.

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 21 Helmi 2009, 15:32
Kirjoittaja maxfactor
Todellakin noilla saa ainakin pientä värinpoistoa aikaiseksi ja itse melkein aina aloitan tuollaisella tuotteella ja sen jälkeen jatkan vaalennusjauheen kanssa jos ei riittävästi tuo aine poista väriä. Saa ainakin osan keinoväripigmenteistä pois hiuksista.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 19:16
Kirjoittaja Nanette
Mitä mieltä olette Coronan väreistä? Lähinnä vaalennusaineesta ja hapetteista?
Olen siis ostamassa tuosta sarjasta muutaman värin, hapetteen ja puoli kiloa vaalennusainetta kun on sen verran edullista (10e pussi) Hapetteetkin alvin kanssa maksaisivat vain alle 15e pullo.
Hienoa kun löytyi noin edullista vaalennusainetta sillä yleensä se maksaa sen 40-60e puoli kiloa.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 09:51
Kirjoittaja Neriana
Olen menossa maanantaina raidoittamaan jo raidoitettua tukkaani, tarkoitus on vain saada päälle hiukan vaaleampaa ja kampaaja kertoi että värjää wellan magma värillä.. Nämähän on todella vahvoja ja minulla jo valmiiksi luonnonkihara kärsinyt tukka. Tavallisella vaalennusaineellakin tulee ihan hyvä. Tämä sama kampaaja on aina hiukseni laittanut, tuntee tukkani hyvin sillä on paras kaverini ollut 15vuotta. Ikinä ei ole vielä mennyt pieleen mutta nuo magma värit nyt kyllä arveluttaa.

Miksi laittaa magmalla jos tavallisellakin tulee ihan hyvä? En halua että lähden purkkapäänä kotiin.

Kampaaja sanoi, että tuolla saa hyviä tuloksia värjättyihinkin hiuksiin ja ne ei polta tukkaa vaikka hapete onkin 9-12%

Aion jutella asiasta vielä lisää mutta mikä on juureksien mielipide asiaan?

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 10:30
Kirjoittaja marrriik
Tuossa magmassa on seassa myös se suoravärjäävä väri. Pelkällä vaalennusjauheella voi tulla kellertävä :)

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 10:46
Kirjoittaja Neriana
Ok, mutta polttaako tuo tukkani ihan karrelle? Kieltämättä 12% hapete kauhistuttaa aika lailla.. Haluaisin myös kuulla jonkun toisen idean siitä miksi kampaaja haluaa laittaa nimenomaan magmalla kun tavallisellakin tulee ihan hyvä ja vaalea. Omat hiukset ovat vaalean ruskeat.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 10:53
Kirjoittaja Luna
^jos sinusta vahvasti tuntuu tuolta, niin sano kampaajalle suoraan ettet halua magmalla värjättävän vaan tavallisella värillä. Kampaaja voi toki olla mitä mieltä vain, mutta onhan sulla oikeus päättää mitä laitetaan.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 11:08
Kirjoittaja Neriana
Joo no niin ajattelinkin sanoa, mutta en vain ymmärrä koko magman ideaa.. Että miksi juuri se? Kysyin sitä kampaajalta ja hän sanoi että tulee varmemmin hyviä sävyjä jne. Eikä polta tukkaa enempää kuin tavallinen väri.
Onko kellään kokemusta magmalla värjätyistä hiuksista?

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 11:16
Kirjoittaja marrriik
No mulla on värjätty magmalla joskus raitoja, ja niistä tuli kyllä paremmat kuin vaalennusjauheella tehtynä. Raidat olivat paljon tasaisemmat, eikä keltaisuutta ollut.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 11:26
Kirjoittaja Paka-08
Herran jestas, siis mielestäni ei ole mitään järkeä tunkea 9 tai 12 % hapetetta jo raidoitettuihin hiuksiin jos tarkoituksena on saada hiukan vaaleampaa. Siinähän saattaa raidat palaa poikki! Miedolla hapetteella ja pitkällä vaikutusajalla voidaan saada hyvin vaaleita tuloksia. Luulisin että sinulle voi riittää jo 2 % hapete tai 3 % mutta ei missään nimessä 9% tai 12% !  Se magman idea on juuri tuo että siinä on seassa niitä suoraväripigmenttejä joten samalla käsittelykerralla saadaan hiukset vaalennettua, että värjättyä. Mielestäni magma ei rasita hiuksia sen enempää kuin normaali vaalennus kun se riippuu aina siitä hapetteen voimakkuudesta. Kampaajasi laittaa varmasti jotain niistä Magman vaaleista sävyistä jotka taittaa keltaisuutta pois. Toinen vaihtoehto on tehdä ne raidat normi vaalennusaineella ja sen jälkeen taittovärjäys esim. suoravärillä. Mutta magman jälkeen ei välttämättä tarvitse tehdä taittovärjäystä kun siinä on ne suoraväripigmentit jo.

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 27 Helmi 2009, 22:04
Kirjoittaja Amilo
^Samoja pointteja olin kanssa tulossa sanomaan. Eli kampaaja varmaankin haluaa laittaa Magmaa siksi, että sillä saa tasaisempia ja valmiiksi kauniita vaaleita/vaaleanruskeita sävyjä. Se ei rasita hiuksia tosiaan enempää kuin normaali vaalennusjauhe. Mutta nuo hapetteet tuntuvat minustakin oudoilta. Magmalla saa jo hyviä tuloksia 3% ja 6% hapetteilla, olettaen ettei tukkasi tällä hetkellä ole mikään musta.

Magman ja muidenkin värjäävien vaalennusaineiden kanssa saattaa muutenkin käydä niin, että jos pohja on 5-7 luokkaa ja menee laittamaan liian suuren hapetteen, jää se sävytteen osuus olemattomaksi. Eli aine ensin ylivaalentaa pohjan ja sitten se suoraväri siinä ei tarttukkaan.

Eli Nerianalle voi kyllä magmaa suositella mutta hapetetta kannattaa vähän tarkistaa

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 02 Maalis 2009, 22:20
Kirjoittaja marrriik
Päädyittekö Neriane magmaan vai vaalennusjauheeseen? Millainen tukka tuli :)

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 03 Maalis 2009, 07:55
Kirjoittaja Neriana
marrriik: ^ Heh, kiva kun muistit :)

Joo eli kävin itseasiassa eilen ja piti laittaa magmalla mutta rakas huonomuistinen ystäväni oli jättänyt sen kotiin ja vaalennettiin siis ihan tavallisella aineella :D Tosi kiva tuli, sellainen heinän keltainen mutta ei todella mikään väripoistetun tai tipukeltaisen näköinen. Raitoja laitettiin vain päälle ja ilme on nyt sellainen kun halusin. Itse olen tyytyväinen :)

Vs: Kampaamovärit

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 22:55
Kirjoittaja Paka-08
Onko kukaan Goldwell-tuotteita käyttävä kampaaja kokeillut uutta vaalennusainetta SilkLiftiä? Millaisia kokemuksia? Itselleni tulee paketti huomenna ja toivon todellakin sitä hellävaraista vaalennusta. Tosin sen silkkiseerumit kuulostaa naurettavalta, mutta nekin ostin silti.  ;D Jos liiketyössä olisi niin pitäisi ne seerumit asiakkaan edessä  kuullemma laittaa, jotta ammattimaisuus korostuu. Aika hassua kun aika harva asiakas kyselee aineista sen enempää kun lukee lehteä ja odottaa kampaajan tekevän työnsä. Toki on niitä joita oikeasti kiinnostaa.

EDIT: Nyt on SilkLift ammoniakki versio testattu ( 7 asteen vaalennus). Aine on tehokas ja poistaa väriä jo 3% hapetteella yllättävän hyvin. Suurin plussa on, että se poistaa myös Elumenia tehokkaasti. Mustaksi värjätyt hiukset oli lähtökohtana ja mustan alla Elumenin vihreää ja hieman punaista. Tyviosaan tosin tarvitsi 6 % hapetteen. Eikä hiusten kuntokaan pahentunut ja lisäsin sitä silkkiseerumia. Tekee mitä lupaa, eli on tehokas, että hellävarainen. Tuoksu on myös miellyttävä(samankaltainen tuoksu kuin Igoran Blond Plussassa), mutta rasia missä vaalennusjauhe tulee on hieman epäkäytännöllinen, lukuunottamatta että siinä on oma kolo mittalusikalle. Kansi pysyy huonosti kiinni ja veikkaan että menisi rikki jos tipahtaisi lattialle.

Aina kun kannen aukaisee niin jauhetta pöllähtää ulos kivasti. Jauhe on hiukan sinertävää, mutta kun se on sekoitettu hapetteen kanssa niin se on lähes valkoista. Neutraloi kuitenkin lämpimiä sävyjä hyvin. Yksi miinus on kallis hinta tosin sain hyvät opiskelija-alennukset.

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 09 Touko 2009, 10:59
Kirjoittaja LaBimba
Mä tilasin tätä ainetta pari pakettia Brittien eBaylta. Pistän sen päähän heti sillä sekunnilla kun paketti saapuu, sillä olen lopen uupunut tähän lähes mustaksi pinttyneeseen väriin.

Laitan tänne kokemuksia heti kun niitä on. &nbsp;:)

Edit.
aw3s0m3 kirjoitti: Mä tilasin tätä ainetta pari pakettia Brittien eBaylta. Pistän sen päähän heti sillä sekunnilla kun paketti saapuu, sillä olen lopen uupunut tähän lähes mustaksi pinttyneeseen väriin.

Laitan tänne kokemuksia heti kun niitä on.&nbsp; :)
Nyt on kokeiltu. Tein käsittelyn peräti kahteen kertaan, eikä tulos ole kovin hääppöinen. Väriä irtosi ehkä asteen verran, korkeintaan kaksi. Oudointa oli se, että väriä irtosi parhaiten latvoista ja vähiten juuresta, missä väri on tuoreinta.&nbsp; ::)

Aion nyt hankkia jostakin Color Oopsia, tai jotakin toista vastaavaa tuotetta, joka on tehokas ja sitten värjäillä uudestaan välttäen liian tummia sävyjä.

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 08 Kesä 2009, 22:41
Kirjoittaja laundryscene
Varmaan tyhmä kysymys, mutta voiko tämän käytön jälkeen värjätä vaaleammalla kestovärillä?

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 09:10
Kirjoittaja Amilo
^Voi toki, jos pohja vaalenee riittävästi. Jos ei niin silloin väri ei edelleenkään vaalenna väriä. Tällä tosiaan voi päästä sellaisiin 1-2 asteen vaalennuksiin.

Vaalennuksiin tämä on hyvä sillä tavalla käytettynä että laittaa ensin removerin kerran tai kaksi, sen jälkeen raitoja. Seuraavalla kerralla voi laittaa taas removerin ja lisää raitoja jne. Kunnes päästään haluttuun vaaleuteen. Pelkistävät värinpoistoaineet ovat niin hellävaraisia, että voi käyttää raitojen kanssa. Mutta jos välillä laittaa hiuksiin hapettavan värinpoiston, niin tätä ei kannata laittaa sitten enää, koska poistaa tosiaan vaan niitä keinopigmenttejä. Ei sellaisia mitkä syntyvät värinpoistossa.

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 13:10
Kirjoittaja laundryscene
Amilo kirjoitti: ^Voi toki, jos pohja vaalenee riittävästi. Jos ei niin silloin väri ei edelleenkään vaalenna väriä. Tällä tosiaan voi päästä sellaisiin 1-2 asteen vaalennuksiin.
Okei. Tarvitsisin juuri suunnilleen kahden asteen vaalennusta päähäni, joten ehkä kokeilen tätä (koska saatoin ostaa jo paketillisen ebaysta&nbsp; ;D )

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 10 Elo 2009, 02:20
Kirjoittaja marrriik
Käyn kampaajalla jolla on käytössä redkenin ja sassoonin värit. Hiuksiini laitetaan yleensä jotain nelosen tummuista väriä, kylmää sellaista. Mutta tosiaan väri tahdo pysyä viileänä kuin muutaman päivän. Heti tuntuu työntyvän värinalta lämpöisyyttä&nbsp; :-\ Tähänasti siis laitettu Redkenin värejä. Onko kukaan täällä käyttänyt niitä? Pitäisiköhän ensikerralla pyytää Sassoonia päähän.

En haluaisi kampaajaa vaihtaa, koska hyvän kampaajan löytäminen on lähes kuin lottovoitto...

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 10 Elo 2009, 12:47
Kirjoittaja nelma
Mulle laitettiin kampaajalla jotain red/orange-pigmenttistä raita-ainetta (värinpoistoa) joka tuoksui ihan karvasmantelilta/marsipaanilta.&nbsp; :-* Oranssin väristä mössöä. Mikäköhän aine mahtoi olla kyseessä?

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 10 Elo 2009, 19:38
Kirjoittaja Paka-08
^Wellan Magma raita-aine ei ainakaan tuoksu miltään ihmeelliseltä, joten se ei ole ainakaan kyseessä. Oiskohan ollu joku Matrixin Colorgraphics raita-aine, kun niihin lisätään sitä toneria (sävyteainetta) sekaan, riippuen halutusta vivahteesta ja niissä on tuoksua. Matrixin väreissä, on mielestäni hyvä tuoksu muutenkin. Tai sitten se on ollut jonkun muun merkin värjäävä raita-aine, joka ei nyt tule mieleeni. Cutrinilla on myös ne värjäävät raita-aineet, mutta niistä ei ole kokemusta, joten en tiedä hajusta.

Muistaakseni nuo Colorgraphicsin tonerit on nimetty tuoksujen ja&nbsp; sävyjen mukaan: strawberry, blueberry, grape, spearmint ja mocca. No varmasti täältä joku kampaaja vastaa, joka tietää eri merkkien aineiden tuoksuista enempi.

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 10 Elo 2009, 23:12
Kirjoittaja nelma
^
Okei, no ainakaan mistään strawberrystä tms en kuullut. Näin vaan ihan ohimennen sen pahvilaatikon jossa vaalennusjauhetta oli ja siinä luki se red/orange. Ja mömmöstä tulikin oranssia.
Aiemmin minulle on samanlaisesta purkista tehty kylmään taittavia raitoja sinisellä jauheella.

Hmm. Toi red/orange-aine ei tehnyt mun kasvustossa juurikaan tuhoja (en ole huomannut mitään kuivumista)...

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 13 Elo 2009, 23:37
Kirjoittaja Auringonkukka
Mä olen nyt värjännyt 3 viimeistä omaa ja 4 muiden päähän tehtyä värjäystä Wella Kolestonilla, ja olen ollut tosi tyytyväinen aineeseen. Etenkin ruskeat on miellyttäneet, iskällä peitti harmaat täysin ja on kestänyt hyvin sekä itselläni (vaikka ties mitä käsittelyjä tietty alla) on pysyneet kans sellaisina millaisiksi ne on sekoitettu, ja muutenkin vielä näillä kokemuksilla on keskimääräistä parempi kesto ollut mihinkään aiemmin käyttämääni väriin verrattuna. Hamstrasin matkalta aika varaston joten näitä riittää omiksi ja muiden tarpeiksi vielä, hapetteita on 6% ja 9%.

Itse tein tosin sen mokan viimeksi värjätessä että otin epähuomiossa väärän hapetteen eli 6 sijasta laitoin 9%, mutta onpahan toisaalta väri pysynytkin tiukasti päässä.. Ihmettelin miksi tukka tuntuu kärsineemmältä mitä pitäisi ja tsekkasin välineet uudestaan ja eipä ihme :-[ No, tekevälle sattuu ja oli onneksi oma pää kyseessä. Niin juu, viimeksi väri mitä laitoin kaverin päähän taittoi punaisuutta aika hyvin (punaruskea lähtökohta), esikäsittelin kylläkin vaahdolla mutta se oli hyvin elinvoimainen punakupari vielä ja toki vaahdon jälkeen edelleen punainen ruskea vaikka hillitympi, sai kuitenkin neutraalin väriset hiukset lopputulokseksi mistä olin iloinen. Voi olla että nyt jo (2 viikkoa aikaa) se punakkuus paistaa sieltä alta kun ei varmasti hoida kuten pitäisi eikä ainakaan mieti sävyttäviä shampoita/hoitoja mutta ainakaan vielä ei ole valittanut.

Odotan toki innolla muidenkin kokeiluja mutta hyvä että on löytynyt tuollainen takuuvarma väri ainakin kotioloihin käytettäväksi.

Silk therapy usa, dark ash blonde.

Lähetetty: 14 Elo 2009, 13:52
Kirjoittaja moschino
Onko joku ehtinyt kokeilemaan tätä väriä? Olin niin onnellinen kun löysin tämän Hairstoresta.&nbsp; Tuhkaan taittavaa on vaikea löytää oikein mistään sarjasta. Ja tämän pitäisi olla vielä hyvä hiuksille: ammonium free with pure natural silk and olive oil.

Väri on kyllä mielestäni muuta kun blonde. ;)

Vs: Silk therapy usa, dark ash blonde.

Lähetetty: 14 Elo 2009, 15:46
Kirjoittaja mariana83
Oi sinne sivuillehan on tullut paljon lisää värejä sitten kun viimeks katsoin! Ihanan näkösiä vaaleita tuhkasia ainakin paketin kuvan mukaan.Ruskeetkin näyttää kivoilta, voisin vaikka kokeilla kaikkia! :D

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 14 Elo 2009, 19:12
Kirjoittaja maxfactor
Tuon Wellan Kolestonin kanssa kannattaa käyttää Wellan color touchin 4% hapetetta jos ei tartte vaaleentaa. Toimii hyvin tummennettaessa ja ei vahingoita hiusta niin paljo kun 6%

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 15 Elo 2009, 19:29
Kirjoittaja Paka-08
Onko täällä Davines ammattiuotteita käyttäviä kampaajia? Millaisia kokemuksia on siitä vaalennuspastasta ja jauheesta? Miten hyvin vaalentaa värjättyjä hiuksia ja mites hiusten kunto jälkeenpäin? Ja mites ne tonerit, heikentääkö niiden lisääminen vaalennusaineen tehoa?

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 03 Syys 2009, 00:58
Kirjoittaja Auringonkukka
Onko Indolan vaaleat&nbsp; värit minkälaisia? Tilasin 8.3 sellaiseksi perusvaaleaksi mitä on hyvä pitää kaapissa "pahan päivän varalle" kun aina joku sellaisen kuitenkin haluaa, oon jotenkin käsittänyt ettei mikään paras sarja olisi mutta jos tosta tulee suht 8-tasoinen, neutraali-hiukan kultainen niin kaikki on silloin hyvin koska se riittää.

Mua kiinnostaisi nuo color removerit kanssa, ei ole kuitenkaan vielä ollut "pakko" hommata kokeiltavaksi, ja nyt kun aion tummentua hiukan vielä niin ei ole minkäänlaista tarvettakaan tällä hetkellä. Kiva kuitenkin että niistä on positiivisia kokemuksia, uskaltaa sit ostaa jos joku päivä tarvitsee :)

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 04 Syys 2009, 15:34
Kirjoittaja nuuki
Kampaaja puhui jostakin värinpoistotekniikasta jossa ainoastaan hiusten "päällipuoli" vaalennetaan tms, on sillä tavalla hellävaraisempi kuin tavallinen värinpoisto. Nimi oli muistaakseni jotakin tyyliin "ballistic", mutta meni ohi enkä tajunnut enää kysyä kun tuli ohimennen puheeksi. Tietääkö kukaan tästä mitään?

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 04 Syys 2009, 23:18
Kirjoittaja Paka-08
^ En ole kyllä koskaan kuullut sellaisesta aineesta jolla vaalennetaan hiuksen pintakerrosta jos päälliosa sitä tarkoittaa. Värjäämättömässä hiuksessa pintakerros on läpinäkyvä ja väripigmentit ovat kuitukerroksessa ellei ole värjätty suoravärillä tai kevytvärillä jossa on hapettuvien pigmenttien lisäksi suoraväripigmenttejä, jolloin pigmenttejä on tarttunut pintakerrokseenkin. Siksi kuulostaa hassulta, että hiusta saisi vaalenettua vain pintakerrosta vaalentamalla. Kaikenlisäksi pintakerroksen tuhoaminen ei ole mielestäni hellävaraista, koska silloin kuitukerros jää ilman suojaa, kiilto vähenee, rakenne huononee&nbsp; ja hius vaurioituu muutenkin herkemmin. Vaalennusaineet on kuitenkin suunniteltu poistamaan pigmenttiä sieltä kuitukerroksesta koska se suomukerros pitäisi olla väritön niitä poikkeuksia lukuunottamatta. Siksi hiukset, joita on värjätty paljon suoraväreillä, vaalenevat huonommin yleensä.

Olisiko hän kuitenkin tarkoittanut pelkistävää värinpoistoa, mikä poistaa synteettisia pigmenttejä?

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 07 Syys 2009, 12:38
Kirjoittaja terde
^^ Mun liian tummiin latvoihin laitettiin hetkeks vaikuttaa jotain ainetta, mikä kuulemma purki väripigmenttejä hiuksista. Liika tummuus hävis eikä latvat tuntunu kärsineiltä. Oiskohan kysymys just tästä aineesta minkä Paka-08 mainitsi..?

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 07 Syys 2009, 19:11
Kirjoittaja Paka-08
^ Juu eli nää color removerit tai eraserit. Ne on siis pelkistäviä värinpoistoja jotka ei vaurioita hiuksia. Se pistää takapakkia sille väriprosessille kun kestovärissä pigmentit hapetetaan niin pelkistäminen on se vastakohta eli näillä saa poistettua keinovärejä hiuksista. Yleensä oma luonnonväri ei vaalene, mutta on sellaisia tuotteita jotka hiukan vaalentaa omaa väriä. Sen käsittelyn jälkeen yleensä pitää pestä monta kertaa, että niitä hajonneita pigmenttejä saa pois, riippuen mikä aine on käytössä ja lopuksi jälkihapetus. Ne yleensä myös haisee järkyttäville (jonkun mielestä lehmänpaskalle) Nämä ovat hyviä esikäsittelyjä kun tarkoituksena on niiden jälkeen värjätä uudella värillä tai vaalentaa. Suuria muutoksia ei välttämättä tapahdu.

Värinpurusta voidaan toki puhua vaalennuspesun yhteydessä. Se ei vaurioita niin paljoa hiuksia ja on nopeampi tehdä kuin pelkistävä värinpoisto jos tarvitsee esim. vaaleaksi värjäämisen yhteydessä haalistaa ylimääräistä harmautta joka on tullut taittoväristä tai sitten haalistaa liikaa tummuutta.

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 05 Huhti 2010, 22:18
Kirjoittaja Kevätperhonen**
Näin kerran vilauksella mainoksen tästä Lorealin uutuudesta, oletteko muut ehtineet nähdä?&nbsp; ::)

http://www.arcticdayspa.com/images/inoa_lehdistotiedote.JPG

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 05 Huhti 2010, 22:50
Kirjoittaja tuutikuu
^Inoasta on alan julkaisuissa ollut juttua jo tovi sitten, henkilökohtaista käyttökokemusta ei kylläkään löydy (eikä tuttavienkaan kertomaa). Mutta ihmetyttää vain sama juttu kuin Elumenissakin, joka käyttää kuluttajamainoksissaan sähkövaraukseen perustuvaa menetelmää muka omana uutena keksintönään (ihmettelin tätä suoravärit -ketjussa) - myös ammoniakittomia kesto- ja vaalennusvärejä löytyy markkinoilta, eikä Inoa suinkaan ole ensimmäinen.

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 20:28
Kirjoittaja beachbunny
Paka-08 kirjoitti:

Värinpurusta voidaan toki puhua vaalennuspesun yhteydessä. Se ei vaurioita niin paljoa hiuksia ja on nopeampi tehdä kuin pelkistävä värinpoisto jos tarvitsee esim. vaaleaksi värjäämisen yhteydessä haalistaa ylimääräistä harmautta joka on tullut taittoväristä tai sitten haalistaa liikaa tummuutta.
Mitä mä pyydän kampaajalta jos mä haluan vaalennuspesun jossa pituuksista ja latvoista poistetaan kerrostunutta kevyt/ei-niin-kevytväriä, niin että tyvi ei tuu samalla ihan vaaleenkeltaseks? Sehän ei ilmeisesti kulje nimellä värinpoisto - osaaks yleensä kampaajat itsestään selvästi tehdän ton vaalennuspesun? Siihen täytyy sit ilmeisesti samalla ottaa päälle joku väri kuitenki?

Voisko sen tehdä kotona? Ja millä aineella?

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 02 Heinä 2010, 20:42
Kirjoittaja pinkpepper
Onko Lorealin kampaamovärit minkälaisia pysyvyydeltään ja muilta ominaisuuksiltaan? Löytyykö tummia punaruskeita ja tai tummanruskeita sävyjä hyvin? Olen juuri muuttanut, ja eräässä mielenkiintoisessa paikassa käytetään Lorealin värejä, ja mietin mitenköhän ne kestää yms.

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 03 Heinä 2010, 15:00
Kirjoittaja Paka-08
tuutikuu kirjoitti: ^Inoasta on alan julkaisuissa ollut juttua jo tovi sitten, henkilökohtaista käyttökokemusta ei kylläkään löydy (eikä tuttavienkaan kertomaa). Mutta ihmetyttää vain sama juttu kuin Elumenissakin, joka käyttää kuluttajamainoksissaan sähkövaraukseen perustuvaa menetelmää muka omana uutena keksintönään (ihmettelin tätä suoravärit -ketjussa) - myös ammoniakittomia kesto- ja vaalennusvärejä löytyy markkinoilta, eikä Inoa suinkaan ole ensimmäinen.
Aikaisemmat ammoniakittomat kestovärit eivät ole vaalentaaneet tai peittäneet kunnolla. Mainos tosiaan on hieman harhaan johtava, mutta siinä tulisi lukea tyyliin: "Ensimmäinen todellinen ammoniakiton kestoväri."&nbsp; Täysväreistä pitäisi puhua, mutta kuluttajille sitä nimeä ei ole vielä tarjottu. Lorealin mielestä sellainen väri joka ei peitä täysin eli 100 % ei ole täysväri.

Silloin Elumenin lanseerauksessa puhuttiin uudenlaisen teknologian käytöstä sähkövarauksella kiinnityvissä väreissä jotka myös imeytyvät hiuksen sisälle kuitukerrokseen pintakerroksen läpi. Normaali suoraväri on suunniteltu kiinnittymään vain hiuksen pintakerrokseen. Toki ne pigmentit oli mikä väri tahansa imeytyy hiuksen sisään jos pinnassa on reikiä jotka päästää värit menemään. Elumenin ero onkin se, että on &nbsp;mahdollista saada värjäämättömät hiukset iintensiivisen sävyiseksi ilman niitä myrkkyjä jotka aukoo hiuksia. &nbsp;Eräällä henkilöllä, joka kävi minulla asiakkaana, on 100 % harmaat hiukset ja hän ei voi käyttää hapetteellisia värejä, mutta haluaa silti mustan värin hiuksiin. Normaalilla suoravärillä tätä ei voi toteuttaa koska ne eivät pureudu harmaaseen niin hyvin. Elumenin sävy NA@2 on niin intensiivinen, että se pystyy tummentamaan 100 % harmaat täydellisesti. Epäröin itsekin aluksi kun piti hänen tyvikasvu värjätä, mutta asiakas kertoi, että aina on laitettu Elumenia ja mitään muuta hän ei halua. Eipä siinä vaihtoehtoja ollut kun hän olisi saanut allergisen reaktion muista väreistä. Hänen hiuksensa ovat pysyneet vahingoittumattomina ja kiilto on upea.

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 28 Syys 2010, 16:11
Kirjoittaja Liina
Mistä saisi ei-ammattilainen tilattua Goldwellin TopChic tai Colorance värejä? Olen tykästynyt niihin, mutta Colorance pH sarjassa on tosi köyhä sävyvalikoima 6- ja 5-asteisissa väreissä. Erityisesti kiinnostaa GB ja BG sävyt, ehkä myös GK. Minkä vahvuista hapetetta kannattasi käyttää näiden värien kanssa? En tiedä minkä vahvuista hapetetta Colorance pH:ssa (5N) on, mutta se on ollu melkein riittävä mun hiusten alaosiin (juurikasvu haalistuu nopeemmin, mutta väri tarttuu ihan hyvin n. 40 min vaikutusajalla), oma väri on alahiuksissa 6-asteista ja päällihiukset 7-asteista.

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 29 Syys 2010, 16:40
Kirjoittaja Paka-08
Todennäköisesti ulkomaisista verkkokaupoista, koska Suomessa ei myydä kuin ammattilaisille. Tosin täällä jotkut ovat kuullemma tukusta käyneet vaan ostaa ku ei olla kysytty mitää todisteita yritystoiminnasta tai ammatista. Colorancen pH ei ole koostumukseltaan täysin samanlainen kuin ammattilaisten Colorance. Ammattilaisten väreissä on omat kikkailunsa ja varsinkin Goldwellin värien kanssa saa opetella niiden käyttöä, sekoittelua ym. jos meinaa saada hyvä värjäystuloksia. Se kun ei mene niin yksinkertaisesti aina että lätkitään päähän vaan yhdestä tuubista ja yhdestä hapetepullosta toivoen että sama sekoitus toimii tyvessä ja latvoissa tuottaen tasaisen lopputuloksen, varsinkin kun Topchicin ominaisuus on läpikuultavat värjäystulokset jos ei tehdä peittävämpää sekoitusta. Tyven saa helposti eri väriseksi kuin latvat jos ei tiedä mitä tekee. Meille Goldwellin kouluttajat tuli pitäämään erikseen koulutuksen väreistään. Wella on hieman "turvallisempi" käyttää.

Hapetteen voimakkuus käytössä riippuu siitä onko tarkoitus tummentaa vai vaalentaa kuten kaikissa värisarjoissa yleensäkin. Colorancen kanssa ei käytetä samaa hapetetta kuin Topchicin, sillä kevytväreissä on aina omat hapetteensa eikä missään nimessä varsinkaan Goldwellissa saa sekoittaa kestovärin hapetetta kevytväriin eikä toisin päin, koska niiden koostumuksetkin ovat erilaiset. Wellassa voi kevytvärin hapetetta käyttää kestoväreissä, mutta toisin päin se ei ole edes tarpeellista koska kevytväreissä yleensäkin 4 % on vahvin hapete eikä voimakkaampaa tule käyttää ja&nbsp; 6% on jo kestovärin hapete. Kevytväreissä on yleensä kaksi hapetevahvuutta, toinen on vahvempi (4%) jolla saadaan peitettyä harmaat, intensiivisempi värjäystulos värjäämättömään pohjaan ja saadaan myös vaalennettua hieman omaa väriä. Toinen miedompi hapete (2% colorancessa) sopii huonokuntoisten hiusten värjäämiseen ja tummenukseen, vaaleiden hiusten taittovärjäykseen ja silloin kun ei haluta voimakasta värimuutosta värjäämättömiin pohjiin.&nbsp; Sekoitussuhde on Colorancessa 1:2 ja Topchicissa 1:1, vaalennusväreissä 1:2. Noita kannattaa noudattaa sillä pahat heitot voivat vaikuttaa merkittävästi värjäystulokseen.

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 30 Syys 2010, 17:19
Kirjoittaja Liina
^Kiitos vastauksesta! Tiedätkö kertoa minkään verkokaupan nimeä? Olen yrittänyt googlettaa, mutta huonoin tuloksin.

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Lähetetty: 05 Maalis 2011, 17:17
Kirjoittaja annnma
Onko kukaan täällä käyttänyt Wellan Koleston Inspireä? Onko niitä Suomessa käytössä noin muutenkaan?
Kertokaapas kokemuksia!