Kampaamovärit ja -värinpoistot

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Kampaamovärit

Viesti Kirjoittaja marrriik »

No mulla on värjätty magmalla joskus raitoja, ja niistä tuli kyllä paremmat kuin vaalennusjauheella tehtynä. Raidat olivat paljon tasaisemmat, eikä keltaisuutta ollut.
Paka-08

Vs: Kampaamovärit

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Herran jestas, siis mielestäni ei ole mitään järkeä tunkea 9 tai 12 % hapetetta jo raidoitettuihin hiuksiin jos tarkoituksena on saada hiukan vaaleampaa. Siinähän saattaa raidat palaa poikki! Miedolla hapetteella ja pitkällä vaikutusajalla voidaan saada hyvin vaaleita tuloksia. Luulisin että sinulle voi riittää jo 2 % hapete tai 3 % mutta ei missään nimessä 9% tai 12% !  Se magman idea on juuri tuo että siinä on seassa niitä suoraväripigmenttejä joten samalla käsittelykerralla saadaan hiukset vaalennettua, että värjättyä. Mielestäni magma ei rasita hiuksia sen enempää kuin normaali vaalennus kun se riippuu aina siitä hapetteen voimakkuudesta. Kampaajasi laittaa varmasti jotain niistä Magman vaaleista sävyistä jotka taittaa keltaisuutta pois. Toinen vaihtoehto on tehdä ne raidat normi vaalennusaineella ja sen jälkeen taittovärjäys esim. suoravärillä. Mutta magman jälkeen ei välttämättä tarvitse tehdä taittovärjäystä kun siinä on ne suoraväripigmentit jo.
Viimeksi muokannut Paka-08, 26 Helmi 2009, 11:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Kampaamovärit

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Samoja pointteja olin kanssa tulossa sanomaan. Eli kampaaja varmaankin haluaa laittaa Magmaa siksi, että sillä saa tasaisempia ja valmiiksi kauniita vaaleita/vaaleanruskeita sävyjä. Se ei rasita hiuksia tosiaan enempää kuin normaali vaalennusjauhe. Mutta nuo hapetteet tuntuvat minustakin oudoilta. Magmalla saa jo hyviä tuloksia 3% ja 6% hapetteilla, olettaen ettei tukkasi tällä hetkellä ole mikään musta.

Magman ja muidenkin värjäävien vaalennusaineiden kanssa saattaa muutenkin käydä niin, että jos pohja on 5-7 luokkaa ja menee laittamaan liian suuren hapetteen, jää se sävytteen osuus olemattomaksi. Eli aine ensin ylivaalentaa pohjan ja sitten se suoraväri siinä ei tarttukkaan.

Eli Nerianalle voi kyllä magmaa suositella mutta hapetetta kannattaa vähän tarkistaa
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Kampaamovärit

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Päädyittekö Neriane magmaan vai vaalennusjauheeseen? Millainen tukka tuli :)
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Kampaamovärit

Viesti Kirjoittaja Neriana »

marrriik: ^ Heh, kiva kun muistit :)

Joo eli kävin itseasiassa eilen ja piti laittaa magmalla mutta rakas huonomuistinen ystäväni oli jättänyt sen kotiin ja vaalennettiin siis ihan tavallisella aineella :D Tosi kiva tuli, sellainen heinän keltainen mutta ei todella mikään väripoistetun tai tipukeltaisen näköinen. Raitoja laitettiin vain päälle ja ilme on nyt sellainen kun halusin. Itse olen tyytyväinen :)
Paka-08

Vs: Kampaamovärit

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Onko kukaan Goldwell-tuotteita käyttävä kampaaja kokeillut uutta vaalennusainetta SilkLiftiä? Millaisia kokemuksia? Itselleni tulee paketti huomenna ja toivon todellakin sitä hellävaraista vaalennusta. Tosin sen silkkiseerumit kuulostaa naurettavalta, mutta nekin ostin silti.  ;D Jos liiketyössä olisi niin pitäisi ne seerumit asiakkaan edessä  kuullemma laittaa, jotta ammattimaisuus korostuu. Aika hassua kun aika harva asiakas kyselee aineista sen enempää kun lukee lehteä ja odottaa kampaajan tekevän työnsä. Toki on niitä joita oikeasti kiinnostaa.

EDIT: Nyt on SilkLift ammoniakki versio testattu ( 7 asteen vaalennus). Aine on tehokas ja poistaa väriä jo 3% hapetteella yllättävän hyvin. Suurin plussa on, että se poistaa myös Elumenia tehokkaasti. Mustaksi värjätyt hiukset oli lähtökohtana ja mustan alla Elumenin vihreää ja hieman punaista. Tyviosaan tosin tarvitsi 6 % hapetteen. Eikä hiusten kuntokaan pahentunut ja lisäsin sitä silkkiseerumia. Tekee mitä lupaa, eli on tehokas, että hellävarainen. Tuoksu on myös miellyttävä(samankaltainen tuoksu kuin Igoran Blond Plussassa), mutta rasia missä vaalennusjauhe tulee on hieman epäkäytännöllinen, lukuunottamatta että siinä on oma kolo mittalusikalle. Kansi pysyy huonosti kiinni ja veikkaan että menisi rikki jos tipahtaisi lattialle.

Aina kun kannen aukaisee niin jauhetta pöllähtää ulos kivasti. Jauhe on hiukan sinertävää, mutta kun se on sekoitettu hapetteen kanssa niin se on lähes valkoista. Neutraloi kuitenkin lämpimiä sävyjä hyvin. Yksi miinus on kallis hinta tosin sain hyvät opiskelija-alennukset.
Viimeksi muokannut Paka-08, 02 Huhti 2009, 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LaBimba

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Mä tilasin tätä ainetta pari pakettia Brittien eBaylta. Pistän sen päähän heti sillä sekunnilla kun paketti saapuu, sillä olen lopen uupunut tähän lähes mustaksi pinttyneeseen väriin.

Laitan tänne kokemuksia heti kun niitä on.  :)

Edit.
aw3s0m3 kirjoitti: Mä tilasin tätä ainetta pari pakettia Brittien eBaylta. Pistän sen päähän heti sillä sekunnilla kun paketti saapuu, sillä olen lopen uupunut tähän lähes mustaksi pinttyneeseen väriin.

Laitan tänne kokemuksia heti kun niitä on.  :)
Nyt on kokeiltu. Tein käsittelyn peräti kahteen kertaan, eikä tulos ole kovin hääppöinen. Väriä irtosi ehkä asteen verran, korkeintaan kaksi. Oudointa oli se, että väriä irtosi parhaiten latvoista ja vähiten juuresta, missä väri on tuoreinta.  ::)

Aion nyt hankkia jostakin Color Oopsia, tai jotakin toista vastaavaa tuotetta, joka on tehokas ja sitten värjäillä uudestaan välttäen liian tummia sävyjä.
Viimeksi muokannut LaBimba, 08 Elo 2009, 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
laundryscene

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Viesti Kirjoittaja laundryscene »

Varmaan tyhmä kysymys, mutta voiko tämän käytön jälkeen värjätä vaaleammalla kestovärillä?
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Voi toki, jos pohja vaalenee riittävästi. Jos ei niin silloin väri ei edelleenkään vaalenna väriä. Tällä tosiaan voi päästä sellaisiin 1-2 asteen vaalennuksiin.

Vaalennuksiin tämä on hyvä sillä tavalla käytettynä että laittaa ensin removerin kerran tai kaksi, sen jälkeen raitoja. Seuraavalla kerralla voi laittaa taas removerin ja lisää raitoja jne. Kunnes päästään haluttuun vaaleuteen. Pelkistävät värinpoistoaineet ovat niin hellävaraisia, että voi käyttää raitojen kanssa. Mutta jos välillä laittaa hiuksiin hapettavan värinpoiston, niin tätä ei kannata laittaa sitten enää, koska poistaa tosiaan vaan niitä keinopigmenttejä. Ei sellaisia mitkä syntyvät värinpoistossa.
laundryscene

Vs: Pelkistävä värinpoistoaine? (Goldwell Colour Remover)

Viesti Kirjoittaja laundryscene »

Amilo kirjoitti: ^Voi toki, jos pohja vaalenee riittävästi. Jos ei niin silloin väri ei edelleenkään vaalenna väriä. Tällä tosiaan voi päästä sellaisiin 1-2 asteen vaalennuksiin.
Okei. Tarvitsisin juuri suunnilleen kahden asteen vaalennusta päähäni, joten ehkä kokeilen tätä (koska saatoin ostaa jo paketillisen ebaysta  ;D )
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Käyn kampaajalla jolla on käytössä redkenin ja sassoonin värit. Hiuksiini laitetaan yleensä jotain nelosen tummuista väriä, kylmää sellaista. Mutta tosiaan väri tahdo pysyä viileänä kuin muutaman päivän. Heti tuntuu työntyvän värinalta lämpöisyyttä  :-\ Tähänasti siis laitettu Redkenin värejä. Onko kukaan täällä käyttänyt niitä? Pitäisiköhän ensikerralla pyytää Sassoonia päähän.

En haluaisi kampaajaa vaihtaa, koska hyvän kampaajan löytäminen on lähes kuin lottovoitto...
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mulle laitettiin kampaajalla jotain red/orange-pigmenttistä raita-ainetta (värinpoistoa) joka tuoksui ihan karvasmantelilta/marsipaanilta.  :-* Oranssin väristä mössöä. Mikäköhän aine mahtoi olla kyseessä?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Paka-08

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

^Wellan Magma raita-aine ei ainakaan tuoksu miltään ihmeelliseltä, joten se ei ole ainakaan kyseessä. Oiskohan ollu joku Matrixin Colorgraphics raita-aine, kun niihin lisätään sitä toneria (sävyteainetta) sekaan, riippuen halutusta vivahteesta ja niissä on tuoksua. Matrixin väreissä, on mielestäni hyvä tuoksu muutenkin. Tai sitten se on ollut jonkun muun merkin värjäävä raita-aine, joka ei nyt tule mieleeni. Cutrinilla on myös ne värjäävät raita-aineet, mutta niistä ei ole kokemusta, joten en tiedä hajusta.

Muistaakseni nuo Colorgraphicsin tonerit on nimetty tuoksujen ja&nbsp; sävyjen mukaan: strawberry, blueberry, grape, spearmint ja mocca. No varmasti täältä joku kampaaja vastaa, joka tietää eri merkkien aineiden tuoksuista enempi.
Viimeksi muokannut Paka-08, 10 Elo 2009, 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Viesti Kirjoittaja nelma »

^
Okei, no ainakaan mistään strawberrystä tms en kuullut. Näin vaan ihan ohimennen sen pahvilaatikon jossa vaalennusjauhetta oli ja siinä luki se red/orange. Ja mömmöstä tulikin oranssia.
Aiemmin minulle on samanlaisesta purkista tehty kylmään taittavia raitoja sinisellä jauheella.

Hmm. Toi red/orange-aine ei tehnyt mun kasvustossa juurikaan tuhoja (en ole huomannut mitään kuivumista)...
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Kampaamovärit ja -värinpoistot

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä olen nyt värjännyt 3 viimeistä omaa ja 4 muiden päähän tehtyä värjäystä Wella Kolestonilla, ja olen ollut tosi tyytyväinen aineeseen. Etenkin ruskeat on miellyttäneet, iskällä peitti harmaat täysin ja on kestänyt hyvin sekä itselläni (vaikka ties mitä käsittelyjä tietty alla) on pysyneet kans sellaisina millaisiksi ne on sekoitettu, ja muutenkin vielä näillä kokemuksilla on keskimääräistä parempi kesto ollut mihinkään aiemmin käyttämääni väriin verrattuna. Hamstrasin matkalta aika varaston joten näitä riittää omiksi ja muiden tarpeiksi vielä, hapetteita on 6% ja 9%.

Itse tein tosin sen mokan viimeksi värjätessä että otin epähuomiossa väärän hapetteen eli 6 sijasta laitoin 9%, mutta onpahan toisaalta väri pysynytkin tiukasti päässä.. Ihmettelin miksi tukka tuntuu kärsineemmältä mitä pitäisi ja tsekkasin välineet uudestaan ja eipä ihme :-[ No, tekevälle sattuu ja oli onneksi oma pää kyseessä. Niin juu, viimeksi väri mitä laitoin kaverin päähän taittoi punaisuutta aika hyvin (punaruskea lähtökohta), esikäsittelin kylläkin vaahdolla mutta se oli hyvin elinvoimainen punakupari vielä ja toki vaahdon jälkeen edelleen punainen ruskea vaikka hillitympi, sai kuitenkin neutraalin väriset hiukset lopputulokseksi mistä olin iloinen. Voi olla että nyt jo (2 viikkoa aikaa) se punakkuus paistaa sieltä alta kun ei varmasti hoida kuten pitäisi eikä ainakaan mieti sävyttäviä shampoita/hoitoja mutta ainakaan vielä ei ole valittanut.

Odotan toki innolla muidenkin kokeiluja mutta hyvä että on löytynyt tuollainen takuuvarma väri ainakin kotioloihin käytettäväksi.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Vastaa Viestiin