Sivu 1/1

Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 12:29
Kirjoittaja Ulpu
Vaikkei nyt vielä kesää näy niin voitaisiin silti jutskata aurinkotuotteistakin.  8) Eli tänne kaikki kommentit hyvistä ja huonoista aurinkosuojatuotteista.

Mä oon lähdössä (toivottavasti) parin viikon päästä aurinkoon ja olen tässä pähkäillyt, mitä tuotteita ottaisin mukaan. Ajattelin ottaa Lanzan Dry hairit mukaan ja sit ehkä jonkun jätettävän, jossa on aurinkosuoja. Huivia kuitenkin aion pitää kuumiman ajan siellä. Nuo Dry hairit varmaan tuo sitä tarvittavaa kosteutta ja ne ei vie niin kauheasti tilaa. Mutta jos pääsen edullisille ostoksille niin voisin tietty ostaa oikein aurinkotuotteetkin, pitäisiköhän tsekata LF..

Suosituksia kiitos!  :)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 12:36
Kirjoittaja Luomo
L'anzan ColorCaren jätettävässä suihkeessa on ainakin väitteiden mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja hiuksille. Tämä tyttö ainakin selvisi sillä viime kesästä.

Edit. Ja on muutenkin hyvä jätettävä  ;).

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 13:17
Kirjoittaja Hanna
Oliko kukaan kokeillut niitä redkenin aurinkotuotteita? Ne ei tainneet olla mitään erikoisen hyviä?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 13:26
Kirjoittaja nicky
Loreal Professinnal sarjassa on Solar -aurinkonaamio, joka on tosin oikein supersilottava mutta tuo tukkaan kyllä eloa merivesiaurinkorantsupäivän jälkeen. Huivia kehiin ja sitten jotain aurinkosuojasuihketta, viimekesänä käyttelin Lifetexiä ja olin kyllä tyytyväinen.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 13:42
Kirjoittaja Erykah
Minkäkin tässä mietin kun keväämmällä etelään lähden, että pitäisikö hommata oikein varsinaiset aurinkotuotteet vai pärjäisinkö tavallisilla kosteuttavilla tuotteilla. Jonkin uv-suojallisen suihkeen varmaan ainakin tarvitsisi?
Millaisia kokemuksia muilla on, onko noista aurinkotuotteista, varsinkin shampoista ja hoitiksista varsinaista hyötyä?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 13:47
Kirjoittaja Ulpu
Niin, mäkin aattelin pärjätä hyvillä kosteuttavilla tuotteilla. Kun kuitenkin pidän huivia päässä. Mutta jonkun jätettävän UV-suojallisen tuotteen voisi hankkia ja sitä sit laittaa huivista huolimatta. En mä kuitenkaan aatellut mitään isoa arsenaalia kantaa mukana. Tietty voisi laittaa johonkin pienempään pulloon noita Mopin C-Systemejä, joissa olisi aurinkosuojakin mukana. Mutta tuo Moisture Complex-hoitis ei taida kyl riittää mulle.  :-\

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 14:24
Kirjoittaja nicky
Kampaaja sanoi ainakin ihan rehellisesti että sen mielestä shampoissa ja hoidoissa olevat UV-suojat ovat ihan onnettomia, ja suositteli suihkittavia aurinkosuojia.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 20:51
Kirjoittaja Sandaali
En kyllä minäkään luota tippaakaan shampoiden ja hoitisten uv-suojiin. Pari viime kesää olen käyttänyt Lifetexin aurinkosarjaa, nyt ajattelin hankkia jotain muuta. Lifetexin suihkeessa on alkoholia, ajattelin nyt hankkia jonkun alkoholittoman. Muuten nuo oli ihan peruskamaa, ei mitään ihmeellistä.
Tietääkö kukaan, onko Goldwellin outdoor&sun protectissa alkoholia?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 21:04
Kirjoittaja Tigru
Nicky kirjoitti: Kampaaja sanoi ainakin ihan rehellisesti että sen mielestä shampoissa ja hoidoissa olevat UV-suojat ovat ihan onnettomia, ja suositteli suihkittavia aurinkosuojia.
Samaa mieltä muuten, mutta mä en kunnolla luota nuihin suihkittaviinkaan ;D Kai ne kuitenkin enemmän suojaa kuin tavalliset jätettävät ja voivat olla hyvä apu, jos ei aio olla auringossa kovin kauaa... Mutta jos aikoo esim. koko päivän olla ulkona, niin en usko että siinä mikään muu oikeasti auttaa kuin joku lakki tai huivi :-\

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 23:50
Kirjoittaja Luomo
Hanna kirjoitti: Oliko kukaan kokeillut niitä redkenin aurinkotuotteita? Ne ei tainneet olla mitään erikoisen hyviä?
Mulla on tuo Redkenin UV rescue Daily sun milk. SPF 12. Ostin sen viime vuonna loppukesästä, joten ei tullut montaa kertaa kokeiltua. Se on suihkemaista "aurinkomaitoa", mutta sitä tuli suihkeesta tosi epätasaisesti. En huomannut kokeilla laittaa käteen ensin, mutta suihkuttamalla ensin käteen voisi sen saada leviämään suihkeita tasaisemmin. Mutta  minusta nämä aurinkosuojat sopivat lähinnä normaaliin ulkona liikkumiseen, ei mihinkään auringonottoon. Siihen tarkoitukseen huivi tai hattu on paikallaan, varsinkin Etelän kuumemmassa auringossa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 00:38
Kirjoittaja RockQueen
Mä oon kokeillut vaan jotain HS:n Outletistä parilla eurolla ostettua Schwartzkopfin suihketta. Tuli tosi tahmainen ja rasvaisen oloinen tukka :-\ Jäi kammo että muutkin aurinkosuojatuotteet on samanlaisia..

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 11:15
Kirjoittaja dhaniwali
Eikös tuossa PM:n awapuhi suihkeessa ole uv- suoja? En raaskinut viime kesänä ostella muita kun ajattelin että tuo riittää. Etelässä tosin jos rannalla makoili niin suojasin tukan yleensä jollain pyyhkeellä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 11:28
Kirjoittaja stinttapo
Ite en oo ikinä mitään aurikituotteita (hiuksille) käyttäny..Onke ne yhtä välttämättömiä kun aurinkorasva iholle (ainakin ite palan välittömästi ilman rasvaa)? Ja riittääkö pelkkä suihké?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 16:08
Kirjoittaja Sandaali
Joicon molemmissa vaahdoissa on ainakin aurinkosuoja. Ajattelin että josko pärjäisin ensi kesän tuolla K-pak -vaahdolla. Mut olis kiva jos olisi joku suihkekin jota voisi aina välillä suihkia. Niissä vain tuntuu sitä alkoholia riittävän...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 17:55
Kirjoittaja HMK
Sandaali kirjoitti: Tietääkö kukaan, onko Goldwellin outdoor&sun protectissa alkoholia?
Goldwellin outdoor&sun hair and scalp protection (SPF8) inci:

Aqua, ethylhexyl methoxycinnamate, ethylhexyl salicylate, butyl methoxydibenzoylmethane, polyquaternium-37, propylene glycol, dicaprylate/dicaprate, vitis vinifera, phenoxyethanol, methylparaben, tocopherol, glyserin, trideceth-6, cetrimonium chloride, panthenol, disodium edta, alcohol denat., peg-40, hydrogenated castor oil, hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride, propylparaben, ethylparaben, butylparaben, parfum

Tuo oli kyllä ihan kiva voidemainen jätettävä, sitä voisi ohjeen mukaan laittaa siis myös päänahkaan. Hattu tai huivi lienee paras keino välttää jakauksen punotus..

Mulla hiukset kyllä Thaimaassa kiitti kun laitoin niihin ennen merivedessä lotrausta Philip Kingsleyn Swimcap creamiä. Ajattelin ottaa käyttöön uimahalliinkin, vaikka täytyykin sitten aina pestä hyvin pois.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 13:09
Kirjoittaja Sandaali
Voipi olla että hankin ensi kesäksi tuon outdoor&sunin, tai sitten toinen kiinnostuksen kohde on Wella SP:n sunshine lotion. Se on ilmeisesti voidemaista ja sopii ohuille hiuksillekin rasvoittamatta sitä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 13:43
Kirjoittaja ~vail~
Mä ostin edelliskesäksi Bonacuren Sun -sarjan Treat&Texture -vaahdon, joka lupaa kosteutta, korjaavuutta sekä tukea kesähiusten muotoiluun. Ei varsinaisesti lupausta suojasta...

Tykkäsin siitä kovasti rantapäivinä, hiukset ei pörrööntyneet merivedestä ja tämä piti ne pehmeästi poissa edestä ja mukavan tuntuisina. Päälle suihkutin jotain auringonsuojasuihketta joka loppui kesän aikana enkä nimeä muista. En sitten tiedä miten kuivuvissa hiuksissa toimii, kun käytin lähinnä uidessa kun ei lakkia voinut pitää sekä ajattelin sen suojaavan pituuksia auringossa röhnötellessäkin.

Joitain suihkeita olen aiemmin kokeillut pelkiltään, enkä niistä tuossa rantakäytössä tykännyt yhtään. Tämä oli mulle oikein hyvä tuote, ainakin viime kesänä vielä... Laitan incin tähän jos joku tahtoo tarkastella:

Aqua, Acrylates/Aminoacrylates/C10-30 Alkyl Peg-20 Itaconate Copolymer, Polyquaternium-46, Panthenol, Allantoin, Trimethyl Pentanol Hedroxyethyl Ether, Peg-40 Hydrogeneted Castor Oil, Cetrimonium Chloride, Lactid Acid, Ppg-3 Myristyl Ether, Sitrus Aurantium Dulcis, Propylene Glycol, Palmitamidopropyltrimonium Chloride, Dodium Benzoate, Parfum.

Ei mitään haisua mitä tuo tarkoittaa ??? Onko jotain syytä olla panematta tuota hiuksiinsa ensi kesänä?

Nimimerkillä nykyään kovin skeptinen Bonacurea kohtaan... ::)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 14:01
Kirjoittaja Ella
Ainakin Cutrinin aurinkosuihke on yhtä tyhjän kanssa. Incin alkupäästä löytyy alc denat, joka omille hiuksilleni miltei vaarallisempaa kuin aurinko konsanaan. Kävisiköhän iholle, saisi purkin kulumaan...

Lisäksi aurinkotuotteista olen käyttänyt Wellan Lifetex Sun protection shampoota ja maskia. En kyllä huomannut suurta positiivista eroa viime kesän jälkeisissä hiuksissa verrattuna aikaisempiin kesiin. Shampoo on siitä hyvä, että on pesevä, mikäli suolavesissä yms tulee uiskenneltua. Maski taas oli ihan ok tuote, en sen suuremmin muista sen tehosta kun en hetkeen ole käyttänyt.

Eli näistä tuotteista ei ainakaan mitään suurenmoisia kokemuksia. Parempia toivon löytäväni ensi kesäksi. Huivi on kuitenkin perusväline joka kesä.  ;D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 14:03
Kirjoittaja Penny
Luomo kirjoitti: L'anzan ColorCaren jätettävässä suihkeessa on ainakin väitteiden mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja hiuksille. Tämä tyttö ainakin selvisi sillä viime kesästä.
Samma här... Suihkin myös ekstramäärän viime kesänä tuota ColorCarea aina kun lähdin pihalle aurinkoisena päivänä, tosi hyväntuntuisena ja -värisenä pysyi tukka koko kesän. Vasta myöhemmin syksyllä tuli se ihme kuivumishetki jolloin tuntui, ettei korpuntuntuista tukkaa pelasta mikään tehis/hoitissekoitus (vaan pelastipa, K-pak vaahto) - mutta johtui melko varmasti jostain muusta, koska fiilis tuli ja hävisi niin nopeasti.

Tiedä siltikään, onko tuossa tai missään muussakaan aurinkoaineessa mitään varsinaista "UV-suojaa", ja mihin sellainen suoja perustuisi, paitsi alkoholiin ja silikoneihin jotka suojaa yleensäkin lämmöltä? Ja vielä se (mistä joskus puhuttiinkin), että alkoholipitoisia tuotteita pitäisi välttää auringossa. Ja varsinaisia aurinkosuojavoiteitakin pitäisi olla ihossa melkoinen määrä, että olisivat tehokkaita. Tosin onhan iho ja hiukset eri asioita.

Ja kyllähän se hiusten piilottaminen on varmasti paras keino auringolta suojautua, kuten ihoa suojatessakin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 21:27
Kirjoittaja Ishamael
Toissakesänä onnistuin polttamaan hiukseni aivan totaaliseksi valkoiseksi korpuksi makoilemalla rannalla, joten viimekesänä päätin hommata aurinkosuója tuotteita vahingosta viisastuneena... ::)
Wella Sp:n sunset mousse sekä sunshine lotion (SK15) tuli hommattua, joista vaahto ei sisällä suojaa, vaan pitäisi hoitaa aurinon jälkeen...
Molemmat aivan törkeän turhia tuotteita!
Vaahdon hoitotehot olivat samaa luokkaa kuin Wellan lifetexin, eli mitättömät.
Ja lotioni se vasta järkktä kamaa olikin!
Se kuivatti varmasti enemmän kuin itse aurinko, eli jos hiukset eivät olleet muuten jo kärähätneet niin tuon jälkeen taatusti oli!
Yh mitä ainetta!
Jätti hiukset koviksi ja koppuraisiski ja sen näköisiksi kuin olisit työntänyt pullollisen lakkaa päähän ennen lähtöä  :-X

Inci alkaa iki-ihanalla aineella : Alcohol denat, mkä hulluinta, incin mukaan koko sörsseli ei sisällä vettä  ???
Ja nestemäistä aine kun on, ainoana nestepohjana lienee siis puhdas viina  :o

ihollahan alkoholi saa aikaan auringon kanssa mitä jännittävämpiä reaktiota, voi saada aikaan aivan erivärisiä läikkiä aikaan kuin muu iho, ja pullossa kehoitetaan suihkimaan huoletta myös muualle kroppaan..

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 15:44
Kirjoittaja loota
Näkeekö sitä incistä, onko tuotteessa värisuojaa? Mä haluaisin mieluusti pärjätä ensi kesän Luxxtressilla, Joicon Integrityllä ja CE-vaahdolla ja PM:n the Conditionerilla. Viime kesänä noista oli käytössä Integrity ja PM jätettävinä ja se ei ainakaan ollut tarpeeksi.

Mun hiukset on joka vuosi syksyyn mennessä olleet kamalan kuivat ja elottomat. Keväällä on aina parhaimmassa kunnossa. ::)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 23:30
Kirjoittaja Essi
~vail~ kirjoitti: Mä ostin edelliskesäksi Bonacuren Sun -sarjan Treat&Texture -vaahdon, joka lupaa kosteutta, korjaavuutta sekä tukea kesähiusten muotoiluun. Ei varsinaisesti lupausta suojasta...

Onko jotain syytä olla panematta tuota hiuksiinsa ensi kesänä?

Nimimerkillä nykyään kovin skeptinen Bonacurea kohtaan... ::)
Jollen aivan väärin muista, niin joku kertoi HS:n puolella (joskus viime kesänä) tuosta aikas inhottavia kokemuksia. Oli kuulemma tehnyt hiukset tahmeiksi (tjsp.), ja se tahmeus ei ollut lähtenyt kunnolla pois syväpuhdistavallakaan. Muistaako kukaan mistä puhun, vai muistelenko omiani?  ???

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 10 Helmi 2006, 11:33
Kirjoittaja Kikka
Jos mummon haju ei hirvitä, suosittelen L'anzan Magic bullet- suihketta, joka sisältää siis uv-suojan.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 12:04
Kirjoittaja Crysania
Essi kirjoitti:
~vail~ kirjoitti: Mä ostin edelliskesäksi Bonacuren Sun -sarjan Treat&Texture -vaahdon, joka lupaa kosteutta, korjaavuutta sekä tukea kesähiusten muotoiluun. Ei varsinaisesti lupausta suojasta...

Onko jotain syytä olla panematta tuota hiuksiinsa ensi kesänä?

Nimimerkillä nykyään kovin skeptinen Bonacurea kohtaan... ::)
Jollen aivan väärin muista, niin joku kertoi HS:n puolella (joskus viime kesänä) tuosta aikas inhottavia kokemuksia. Oli kuulemma tehnyt hiukset tahmeiksi (tjsp.), ja se tahmeus ei ollut lähtenyt kunnolla pois syväpuhdistavallakaan. Muistaako kukaan mistä puhun, vai muistelenko omiani?  ???

Minullakin on muistikuva, että jollakin oli hiukset liimaantuneet toisiinsa kiinni tms. tuon aineen ansiosta.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 12:31
Kirjoittaja Ella
Ishamael kirjoitti:
ihollahan alkoholi saa aikaan auringon kanssa mitä jännittävämpiä reaktiota, voi saada aikaan aivan erivärisiä läikkiä aikaan kuin muu iho, ja pullossa kehoitetaan suihkimaan huoletta myös muualle kroppaan..
Voi hyvä kun muistutit... itse nuukana jo suunnittelin että miten saisin tuon alkoholipitoisen suojan kulutettua kesällä, mutta ei kannata varmastikaan tehdä pullon ohjeiden mukaan.. "soveltuu myös iholle". Taitaisi mennä hukkaan kaikki rusketusyritykset kun aika-ajoin vaalentaisi itsensä auringossa alkomaholilla...  8)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 12:56
Kirjoittaja Huuhkaja
Luomo kirjoitti: L'anzan ColorCaren jätettävässä suihkeessa on ainakin väitteiden mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja hiuksille.
Voikohan tuota käyttää värjäämättömiinkin hiuksiin? Ei kai siitä haittaa voi olla? Olen maaliskuun alussa lähdössä Meksikoon ja mietin millä saan hiukseni suojattua. Hiukseni ovat luonnostaan vaaleat ja kaikin tavoin ympäristövaikutuksille herkät, joten jotain pitäisi tehdä ettei pehkoni pala taas vitivalkoiseksi kuivaksi hamppukasaksi niinkuin jollain etelänreissulla takavuosina tapahtui.

Tosin aion varustautua matkaan ottamalla hattuja ja päivänvarjon mukaan, koska olen muutenkin yliherkkä auringolle.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 13:08
Kirjoittaja Luomo
Huuhkaja kirjoitti:
Luomo kirjoitti: L'anzan ColorCaren jätettävässä suihkeessa on ainakin väitteiden mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja hiuksille.
Voikohan tuota käyttää värjäämättömiinkin hiuksiin? Ei kai siitä haittaa voi olla?
Voi toki, ei ole mitään haittaa. Itsekin vain harvakseltaan sävyttelen, joten värisuojaominaisuuksille ei ole erityistä tarvetta.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2006, 16:07
Kirjoittaja tnn
Onko siis PM:n Awapuhi Mistissä aurinkosuojaa ??? Ajattelin ensin että ostaisin L'anzan Colorcaren suihkittavan kun olette sitä niin paljon kehuneet, mutta LF:ssäkin se maksaa turhan paljon rahatilanteeseeni verrattuna, että ajattelin etsiä jonkin halvemman version ;D Joicon Color Endurance vaahto on toinen harkinnassa oleva.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2006, 16:22
Kirjoittaja Tuulikaappi
Missähän mä oon oikein elänyt, kun en ole ikinä aikaisemmin mistään aurinkotuotteista kuullut... Tätäkään ketjua en pitkään aikaan yhdistänyt auringolta suojaavien tuotteiden ketjuksi, vaan ihmettelin ketjua avaamatta, että mikähän hörhötys tuo aurinkotuote oikeen on. ::) No, nyt tiedän. Ei muuten ollut myöskään käynyt pienessä mielessä, että aurinko voisi vahingoittaa hiuksia. Pakkasen vaaroista sentään olin kuullut joskus aikasemminkin. On tässä vielä oppimista näköjään.

Mutta, jos nyt ihan aiheeseen: Ainakin mun L'Anzan Urban Elements Spray-In Conditionerissa lukee, että "with sun protection" ja "UVA and UVB". Ilmeisesti tuota sitten kannattaisi kesällä suihkutella. Oon tota nyt koittanut käyttää pois, kun kaapissa odottaa vielä täysi pullo eikä toi mitään ihmeitä mun hiuksilleni tee, mutta ehkä sittenkin alan käyttää vähän säästeliäämmin, niin riittää kesäksi.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2006, 20:20
Kirjoittaja heijji
Paljonkohan suurinpiirtein maksaa tuo L'anzan ColorCare suihke? Siis jos ostaa Suomesta ihan kampaamosta eikä tilaa mistään.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2006, 22:08
Kirjoittaja Minni
Heijji kirjoitti: Paljonkohan suurinpiirtein maksaa tuo L'anzan ColorCare suihke? Siis jos ostaa Suomesta ihan kampaamosta eikä tilaa mistään.
HS:lla maksaa ainakin hurjat 37 euroa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2006, 22:43
Kirjoittaja Vulpes
Ostin tänään HS:n outletista Vitality's Intensive Summer Therapy jätettävän & hoitiksen, ikinä moisista kuullutkaan mutta kunhan nyt päähänpistona ostin ;D täytyyhän noita uteliaisuudesta päästä kokeilemaan. Jätettävä oli ainakin tosi silikoninen.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 30 Maalis 2006, 20:05
Kirjoittaja Iiris
Pakko vaan tulla tänne naureskelemaan, kun ulkona sataa vettä ja on loskaa polviin asti, niin tämän ketjun otsikko tuntuu kovin hassulta. :D Mutta toivoa on, kesää kohti menossa! Tämä nyt oli puolittain OT, koska ei ole hyviä tuotevinkkejä antaa. :-[

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 30 Maalis 2006, 23:20
Kirjoittaja Essi
atwa kirjoitti: Onko siis PM:n Awapuhi Mistissä aurinkosuojaa ???
Ei ainakaan minun putelissani mainita aurinkosuojasta.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 31 Maalis 2006, 13:13
Kirjoittaja Minnie
Joitakin jätettäviä aurinkosuojia kokeilleena aion jatkossa tyytyä uv-suojan sisältäviin pesuihin & tavalliseen hoitoon. Tosiaan nuo incit ovat kummastuttaneet jokaisessa ja lisäksi jätettävää joutuu ruiskimaan aivan hurjana että todella saat sen jokapuolelle. Ainakin etelään lähtiessä tai rantalomalla, ei muutama suihkaus käytännössä mitään hyödytä.
Uskon itse että shampoo ja hoito uv-suojalla auttavat, mutta toisaalta luulen myös että pesu jollain paljon silikonia sisältävälläkin ajaisi aivan saman asian  :-\ En aio ensi kesänä ainakaan enempää siis maksaa uv-suojista kuin muutenkaan hiustuotteista.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 31 Maalis 2006, 13:16
Kirjoittaja Miracle
En mäkään Suomessa ollessa hirveesti panosta aurinkosuojallisiin tuotteisiin kesällä, kun ei täällä kuitenkaan ihan niin hirveen montaa aurinkoista hellepäivää ole  :-\ Etelässä sitten on pakko olla hyvät suojatuotteet mukana, jos ei halua palata palaneiden hiuksien kanssa takaisin.. Itse lomailen usein Thaimaassa, missä se aurinko tosiaan paistaa joka päivä ja kovaa, siellä olis tukka ilman kunnon aineita ihan toivottomassa kunnossa..

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Huhti 2006, 09:32
Kirjoittaja PoohBear
Essi kirjoitti:
atwa kirjoitti: Onko siis PM:n Awapuhi Mistissä aurinkosuojaa ???
Ei ainakaan minun putelissani mainita aurinkosuojasta.
Awapuhissa on aurinkosuoja.
Tästä oli aikoinaan puhetta HS:n puolella ja mailasin tuonne maahantuojalle.
En nyt muista mitkä muut tuotteet hän luetteli PM:istä a.suojallisiksi, mutta ainakin tuo Awapuhi oli listassa. Sen tiedon turvin uskalsin lähteä Turkkiin putelin kanssa lomailemaan. :)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Huhti 2006, 11:28
Kirjoittaja rolla
Otsikko kuulostaa jo paremmalta kun ei täällä ainakaan lunta paljoa enää ole ja mittarissa plus kahdeksan  ;) Onkohan suojaa, joka pitäisi punaiset hiukset paremapana etti heti haalistu tuolla auringossa.. mä en oikeen koskaan ole aurinkosuojia käyttänyt, onkohan täällä sitten kummempaa hyötyä niistä. Mä en kuitenkaan auringossa oleskele vaan sen verran tulee aurinkoa mitä liikkuessa saa. Ihossa tosin täytyy olla suoja, palaa heti muuten.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Huhti 2006, 11:32
Kirjoittaja Suomineito
Lähden kohta kävelylle ja "testaan" samalla hiusten aurinkosuojan Schwarzkopfin Sun Guardianin, joka tuli mulle eilen...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Huhti 2006, 11:38
Kirjoittaja rolla
Miten voi tietää toimiiko aurinkosuoja  ???

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Huhti 2006, 12:28
Kirjoittaja Essi
PoohBear kirjoitti:
Essi kirjoitti:
atwa kirjoitti: Onko siis PM:n Awapuhi Mistissä aurinkosuojaa ???
Ei ainakaan minun putelissani mainita aurinkosuojasta.
Awapuhissa on aurinkosuoja.
Tästä oli aikoinaan puhetta HS:n puolella ja mailasin tuonne maahantuojalle.
En nyt muista mitkä muut tuotteet hän luetteli PM:istä a.suojallisiksi, mutta ainakin tuo Awapuhi oli listassa. Sen tiedon turvin uskalsin lähteä Turkkiin putelin kanssa lomailemaan. :)
No höh, minkäköhän takia ne eivät sitten mainitse niistä puteleissaan? ???

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Huhti 2006, 13:34
Kirjoittaja Suomineito
Rolla kirjoitti: Miten voi tietää toimiiko aurinkosuoja  ???
Hmm, kaipa sen vasta ajan kanssa tietää, kun katsoo ovatko hiukset tavallista paremmassa kunnossa auringon jäljiltä... Näin arvelisin..?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Huhti 2006, 20:33
Kirjoittaja si3nna
Fudgen Detangler-jätettävässä on myös UV-suoja. Ajattelin ihan sen avulla selvitä kesän, lisäksi sitten kosteuttavia & korjaavia tehiksiä tarpeen mukaan useammin.

Eivät varmaan nuo tuotteiden UV-suojat riitä yksinään hiuksia paljoakaan pelastamaan, kampaajanikaan ei yrittänyt mitään laajaa tuotearsenaalia aurinkoa varten tyrkyttää - sanoi että huivi ja hattu on paras tapa suojautua. Toki hyötyä varmasti UV-suojista, ainakin jonkin verran.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 11 Touko 2006, 14:04
Kirjoittaja hubbabubba
Kohta pääsee rannalle, jipii!  8)

Minulla palaa päänahka, lähes joka kesä, vaikken muuten palakkaan. Onko jollain hyviä kokemuksia voiteesta/suihkeesta joka ei rasvoita tukkaa, mutta antaa suojaa päänahalle (ja hiuksille?)

Wellan SP Sunshine Lotion lupaa suojaa päänahkaa, minikälainen INCI? Alkoholia? Samoin Goldwellin  Hair & Scalp Protection with SPF 8 and UV-Filter. Kumpi näistä kannattaa hankkia?

Entä onko kenelläkään kokemusta tavallisista suihkutettavista aurinkosuojista? Miksei niitäkin voisi kokeilla, ellei tukkaa rasvoita. Eikö esim LV:llä ole suihkutettava aurinkosuoja? On ainakin allergia ja astmaliiton hyväksymä ;D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Touko 2006, 18:49
Kirjoittaja miiisu
Hanna kirjoitti: Oliko kukaan kokeillut niitä redkenin aurinkotuotteita? Ne ei tainneet olla mitään erikoisen hyviä?
ne uudistu nyt ja ne uudet vaikuttais paremmilta ;D varsinki tuo sun milk on nyt parempi, ei rasvota hiuksia.. Ja tuoksuu kyl tosi kivoilta..

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Touko 2006, 15:25
Kirjoittaja Erykah
miiisu kirjoitti:
Hanna kirjoitti: Oliko kukaan kokeillut niitä redkenin aurinkotuotteita? Ne ei tainneet olla mitään erikoisen hyviä?
ne uudistu nyt ja ne uudet vaikuttais paremmilta ;D varsinki tuo sun milk on nyt parempi, ei rasvota hiuksia.. Ja tuoksuu kyl tosi kivoilta..
Tietääkö kukaan mitä tuolla sun milkilla on hintaa? Ja on siis hiuksiin jätettävä auringonsuojatuote? Kuukauden päästä olisi lähtö etelän aurinkoon ja pelkään, että hiukset palaa pilalle.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Touko 2006, 19:14
Kirjoittaja Maria
Olisiko kellään tietoa kohtuu hintasesta aurinkoa suojaavasta suihkeesta joja ei sisällä alkoholia? ???

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Touko 2006, 22:40
Kirjoittaja Ananas
Maria kirjoitti: Olisiko kellään tietoa kohtuu hintasesta aurinkoa suojaavasta suihkeesta joja ei sisällä alkoholia? ???
Bonacure tulee itselleni mieleen. Itselläni on käytössä vanhan sarjan suihke ja kaupassa olen joskus katsellut sitä uuttakin, eikä kummassakaan taida olla alkoholia.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Touko 2006, 05:42
Kirjoittaja Eläimellisyys
Maria kirjoitti: Olisiko kellään tietoa kohtuu hintasesta aurinkoa suojaavasta suihkeesta joja ei sisällä alkoholia? ???
Fudgen detangler-suihke. Selvittää myös takkutukan hyvin, ja hyvän tuoksuista.

Sitten noista kalliimmista kukaan ei kai vielä ole maininnut Nexxuksen Luxxtressia, jossa on UV suoja, alkoholiton sekin... sillä ja Lanzan  colocarella ajattelin itse pärjätä kesän. Ja Joicon vaahtoja käyttelen myöskin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Touko 2006, 20:52
Kirjoittaja Tiizku
Onko Joicon vaahdoissa sitten UV-suoja?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Touko 2006, 00:01
Kirjoittaja tenn
Olikos tästä jo puhuttu täällä, mutta onko kokemuksia/miltä vaikuttaa L'anza Swim&Sun Daily UV-Protector?
Täältä voi katsoa

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Touko 2006, 13:48
Kirjoittaja Elisa
tiizku kirjoitti: Onko Joicon vaahdoissa sitten UV-suoja?
On.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Touko 2006, 00:11
Kirjoittaja Sandaali
Ostin Wellan SP Sunshine Lotionin. En ole vielä testannut, mutta ainakin hyväntuoksuista on. Ja incissä komeilee ekana Alcohol denat... Taisi olla joku mielenhäiriö, kun maksoin siitä 18 euroa! :-X

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 25 Touko 2006, 16:43
Kirjoittaja Sandaali
Sandaali kirjoitti: Ostin Wellan SP Sunshine Lotionin. En ole vielä testannut, mutta ainakin hyväntuoksuista on. Ja incissä komeilee ekana Alcohol denat... Taisi olla joku mielenhäiriö, kun maksoin siitä 18 euroa! :-X
No tulipa kokeiltua... Tänään aamulla suihkin hiuksiin ehkä 4-5 suihkausta, ja hiukset oli kuin rasvatynnyrissä uitetut!!! Mietin kauan että kehtaanko lähteä edes lenkille niillä hiuksille.. Eli pestä piti.  >:(
Täytyy koittaa ensi kerralla että suihkin vaikka pari kertaa käsiin ja sit varovasti tukkaan, ettei mee ainakaan liikaa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 27 Touko 2006, 19:59
Kirjoittaja Vulpes
Eikä, kokeilin tässä juuri sitä ostamaani aurinkosuojasuihketta (Vitality's intensive summer therapy), tukasta tuli niin limaisen ja lähmäisen näkönen että pakko taas huomenaamulla pestä ennenkuin kehtaa lähteä mihinkään ;D suihkuttelin oikein reippaasti, öljyistä tuntua ihmetellen kurkkasin inciä eikä mikään ihme; cyclomethicone heti ekana ja melkein perässä dimethicone. Muutama, kevyt suihkaus ehkäpä tepsisi mutta nyt ei kyllä auta muu kuin pestä tämä lähmä pois.. En suosittele, vaikka näitä siellä outletissä vielä näyttikin olevan :D

Musta tuntu näitä muidenkin kokemuksia lukiessa että parempi aurinkosuoja on nää ihan perussuihkeet kuin varsinaiset aurinkotuotteet.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 10:57
Kirjoittaja Ulpu
Hitsi, kun tarttis ostaa jokin aurinkotuote kesäksi ja syksyn reissuakin ajatellen. Mutta en tiedä vieläkään, mitä ostaisin. Joku kevyen tuntuinen, suojaava esim, jätettävä hoitis ois hyvä, kun muotoilutuotteita ei niinkään tuu enää käytettyä.

Täytyy varmaan käydä vielä noi jo olemassa olevat tuotteet läpi, että onko mulla niissä mitään...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 13:58
Kirjoittaja heijji
Tietääkö kukaan onko Joicon ALTimassa uv- suoja? Ihanaa kun aurinko paistaa, mutta hiukset ei tykkää kovin  :-\

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 18:37
Kirjoittaja maxfactor
Tukkis kirjoitti: Wellan SP Sunshine Lotion lupaa suojaa päänahkaa, minikälainen INCI? Alkoholia? Samoin Goldwellin  Hair & Scalp Protection with SPF 8 and UV-Filter. Kumpi näistä kannattaa hankkia?
Mulla tuo Goldwell  on toiminut hyvin

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 10:36
Kirjoittaja Sandaali
Nyt kun selasin tämän ketjun alusta saakka, huomasin kakkossivulla Ishmaelin kirjoituksen jota en ole ennen huomannut! Jos tuon olisin aiemmin tajunnut lukea, niin en olisi todellakaan haaskannut rahojani siihen Sunshine Lotioniin... >:( Paitsi että kun Ishmaelilla se teki hiuksesta kovat ja karheat, niin mulla se tekee aivan rasvaisiksi, kuin olisi öljyä päähän sutinut.

edit: Tutkailin tuota inciä, ja mun pullossa on kyllä vesi neljäntenä. Mutta voihan olla että sisältöä on muutettu.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 11:14
Kirjoittaja Manna
Onko kukaan kokeillut REDKEN UV RESCUE -sarjaa? Ko. sarjassa on eri tuotteet blondeille/bruneteille. Hinta oli Stockmannilla 28 EUR, LF:ssä 11,48 £. Tuotteen pitäisi estää mm. mineraalien tunkeutumisen hiuksiin. Suositellaan käytettäväksi myös jos käy uimassa esim. uimahallissa.

http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf ... /View/6471


Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 17:31
Kirjoittaja Ulpu
Nyt alkoi kiinnostaa nuo Redkenin UV-jutskat. Kiitti vaan manna.  ;)

Ois kiva kuulla kokemuksia. Sun milk tai sit se protective oil voisi olla hyvä jätettävä tuotteena näin kesällä. Onkohan se protective oil kovinkin öljyistä...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 16:09
Kirjoittaja Luomo
^Mulla on tuota Redkenin UV Rescuen Sun milkiä. Ostin viime kesän loppupuolella ja käytin vain muutaman kerran. Jostain syystä käytin sitä vain kuiviin hiuksiin ja hiuksista tuli tahmaiset ja likaisen oloiset. Nyt sitten kokeilin sitä tänään pyyhekuiviin hiuksiin ja hiuksista tuli tosi kivat pehmeät ja ilmavat, vaikka suihkin sitä reilumman puoleisesti. Aurinkosuojaominaisuudesta en toki osaa näin lyhyen kokemuksen jälkeen sanoa mitään, katsotaan sitten loppukesästä, onko tukka pudonnut päästä ;D. Plussaa annan siitä, että siinä on päänahallekin suojakerroin 12, sitä ei yleensä ole näissä jätettävissä, joissa on hiuksille aurinkosuoja, mutta eivät ole varsinaisesti aurinkosuojia.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 16:19
Kirjoittaja ulysses
Onks kiharapäillä kokemuksia Sebastianin laminates- sarjan (kai?) aurinkosuojatusta kiharanvirkistäjästä?
Tsiigasin tuoteselostetta stokkalla ja siinä sanottiin "tuote sisältää aurinkosuojan" - mitenköhän tollaseen pitäs suhtautua, ei kuitenkaan ollut edes suojakerrointa? Musta tuntuu meinaan että kaikki aurinkosuojat mitä oon kokeillut saa hiuksiin suunnilleen samanlaisen tunnun kuin suolavesi, eli passaan ja käytän mielummin hattua.
Kuva

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 17:16
Kirjoittaja calypso
Olen huomannut saman kuin ulysses. Ostin Oriflamen aurinkosuojasuihketta ja se tekee hiuksista mattapintaiset ja kuivat, ihan kuin merivedessä uitetut ja auringossa poltetut. Mieluummin käytän tavallisia hoitosuihkeita tai huivia jotka varmasti suojaavat hiusta paremmin kuin nuo alkoholilla tukan kuivattavat aurinkosuojasuihkeet  ::)
Eikös Tigin Fashionista hoitoaineessa ole jonkinnäköinen uv-suoja? Pitäisi kai taas tehdä siitä oma sekoitus jätettävää suihketta, oli erittäin toimivaa kaikinpuolin  :-*

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 17:32
Kirjoittaja ulysses
fashionistan smooth and shine sanoo että siinä on UV-suoja, joksin taas ei mtn ideaa että millanen sk...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 21:53
Kirjoittaja Luomo
Suojakertoimet ovat pelkästään iholle, ei hiuksille. Suojakertoinhan tarkoittaa sitä, kuinka kauan kauemmin iho kestää palamatta. Esim. spf 15, niin pitäisi kestää palamatta 15 kertaa niin kauan kuin ilman suojaa. Sen sijaan hiuksille ei vastaavia suojakertoimia ole, kun ne ei pala sillä tavalla kuin iho vaan aurinko vähitellen kuivattaa ja rakennevaurioittaa niitä. Tuossa Redkenissä suojakerroin viittaa päänahan suojaamiseen.

Sitä en tiedä, mihin hiusten UV-suojat yleensä perustuu. Olisin veikannut, että samaan kuin lämpösuojatkin yleensä eli alkoholiin ja silikoniin, mutta tuossa Redkenissä ei ole kumpaakaan ja Lanzan Colorcaressakin vain silikonia.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 23:01
Kirjoittaja calypso
Luomo kirjoitti: Sitä en tiedä, mihin hiusten UV-suojat yleensä perustuu. Olisin veikannut, että samaan kuin lämpösuojatkin yleensä eli alkoholiin ja silikoniin, mutta tuossa Redkenissä ei ole kumpaakaan ja Lanzan Colorcaressakin vain silikonia.
Voisiko joku selittää (tai edes arvailla  :D) mihin alkohol denat lämpö/uv-suojana perustuu? Minä en voi millään käsittää että se miltään suojaisi sillä vaikka istuisin pimeässä pakastimessa ja suihkisin alkoholipitoista suihketta tukkaani on kuivuminen ja takkuuntuminen taattu  :(
Silikonin ymmärrän, sehän muodostaa suojaavan kalvon mutta tuota alkoholia en ymmärrä.
Eihän hajuvesiäkään saa käyttää aurinkoa ottaessa sillä iho saattaa palaa, tai tummua läiskikkääksi alkoholin takia.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 23:04
Kirjoittaja Hermione
calypso kirjoitti: Voisiko joku selittää (tai edes arvailla  :D) mihin alkohol denat lämpö/uv-suojana perustuu? Minä en voi millään käsittää että se miltään suojaisi sillä vaikka istuisin pimeässä pakastimessa ja suihkisin alkoholipitoista suihketta tukkaani on kuivuminen ja takkuuntuminen taattu  :(
Silikonin ymmärrän, sehän muodostaa suojaavan kalvon mutta tuota alkoholia en ymmärrä.
Eihän hajuvesiäkään saa käyttää aurinkoa ottaessa sillä iho saattaa palaa, tai tummua läiskikkääksi alkoholin takia.
Metin tätä samaa, kun tutkiskelin juuri ostamani Garnier Solaire -aurinkovoidesuihketta. Sekin sisältää alkoholia, vaikka on nimenomaan tarkoitettu auringonottoon  ???

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 02:39
Kirjoittaja RockQueen
Hermione kirjoitti:
calypso kirjoitti: Voisiko joku selittää (tai edes arvailla  :D) mihin alkohol denat lämpö/uv-suojana perustuu? Minä en voi millään käsittää että se miltään suojaisi sillä vaikka istuisin pimeässä pakastimessa ja suihkisin alkoholipitoista suihketta tukkaani on kuivuminen ja takkuuntuminen taattu  :(
Silikonin ymmärrän, sehän muodostaa suojaavan kalvon mutta tuota alkoholia en ymmärrä.
Eihän hajuvesiäkään saa käyttää aurinkoa ottaessa sillä iho saattaa palaa, tai tummua läiskikkääksi alkoholin takia.
Metin tätä samaa, kun tutkiskelin juuri ostamani Garnier Solaire -aurinkovoidesuihketta. Sekin sisältää alkoholia, vaikka on nimenomaan tarkoitettu auringonottoon  ???
Mä kävin kyselemässä tästä asiasta YR:n myyjältä kun ihmetytti kun heidän vanhan mallisessa aurinkosuojasuihkeessa oli EKANA incissä alko. Hän selitti sen niin että se on jotain sellasta alkoa joka haihtuu heti iholta -> on mukana incissä tehdäkseen tuotteen nopeasti "imeytyväksi" ja kevyemmäksi. Kun se haihtuu iholta niin ei se näin tee maksaläiskiäkään. Menipäs tukkakeskustelut tosi OT:ksi muuten ;D Mutta kai noissa tukkakamoissa joku sama periaate on.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 08:58
Kirjoittaja Lilly Missy
RockQueen kirjoitti:
Hermione kirjoitti:
calypso kirjoitti: Voisiko joku selittää (tai edes arvailla  :D) mihin alkohol denat lämpö/uv-suojana perustuu? Minä en voi millään käsittää että se miltään suojaisi sillä vaikka istuisin pimeässä pakastimessa ja suihkisin alkoholipitoista suihketta tukkaani on kuivuminen ja takkuuntuminen taattu  :(
Silikonin ymmärrän, sehän muodostaa suojaavan kalvon mutta tuota alkoholia en ymmärrä.
Eihän hajuvesiäkään saa käyttää aurinkoa ottaessa sillä iho saattaa palaa, tai tummua läiskikkääksi alkoholin takia.
Metin tätä samaa, kun tutkiskelin juuri ostamani Garnier Solaire -aurinkovoidesuihketta. Sekin sisältää alkoholia, vaikka on nimenomaan tarkoitettu auringonottoon  ???
Mä kävin kyselemässä tästä asiasta YR:n myyjältä kun ihmetytti kun heidän vanhan mallisessa aurinkosuojasuihkeessa oli EKANA incissä alko. Hän selitti sen niin että se on jotain sellasta alkoa joka haihtuu heti iholta -> on mukana incissä tehdäkseen tuotteen nopeasti "imeytyväksi" ja kevyemmäksi. Kun se haihtuu iholta niin ei se näin tee maksaläiskiäkään. Menipäs tukkakeskustelut tosi OT:ksi muuten ;D Mutta kai noissa tukkakamoissa joku sama periaate on.
Eikös se hiuslakassakin ole siksi, että kuivuisi nopeasti? Eli kai se hiuslakastakin haihtuu pois, ja samalla varmaan kivasti hiusten omaa kosteuttakin ::) Mutta toisaalta oon kyllä just jostain lehdestä lukenut, että kesällä ei kannattaisi käyttää hiuslakkaa otsatukkaan, ja muutenkin varovasti, ettei tule maksaläiskiä... Ääh, tää meni nyt jo sekavaksi.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 10:34
Kirjoittaja calypso
Kyllähän se samalla tavalla hajuvedestäkin haihtuu se alkoholi pois ja vain tuoksuaineet jäävät iholle. Johtuisiko nuo maksaläiskät sitten siitä että alkoholi kuivuessaan vie niin paljon ihon omaa kostetutta että siihen kohtaan tulee helpommin läiskä ??? Tai siten sitä jää jotenkin iholle kaikesta huolimatta..?
En tiedä, mutta siltikään ei mene jakeluun kuinka  sellainen tuote voi suojata hiuksiani auringolta joka ensin kuivattaa ne korpuksi..  :D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 11:48
Kirjoittaja Ishamael
Hyvä että tuli nyt tämäkin asia puheeksi.
Alkoholillahan ei tosiaan ole minkäänlaisia lämmöltä tai uv säteilyltä suojaavia ominaisuuksia.
Se on puhtaasti liuottimena kosmetiikassa, ja haihtuu tosiaan hyvin nopeasti pois.
Veikkaisin että luulo alkoholin suojaominaisuuksita on tullut noiden incien perusteella, koska monessa aurinkosuoja/ lämpömuotoilutuotteessa on lähes ensimmäisenä alkoa.
Alkohlin avulla tuotteista saadaan tosiaan kevyempiä, ilman alkoa voiteet yms olisivat jähmeämpiä ja huonommin kuivuvia. Varsinkin tuotteissa, joiden pitää kuivua nopeasti (esim hiuslakka) käytetään paljon alkoholia.
Alkoholi on myös välttämätön paha monissa tuotteissa jotka sisältävät aineita jotka on pakko liuottaa alkoon, esim monet muotoilutuotteet.

Tunteekos kukaan täällä maksaläikkien syntymekanisimia? En usko että tuo ihon paikallinen kuivuminen alkoholin haihtumisen takia olisi syy, vaikka alkoholilla jotain tekemistä sen kanssa olisikin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 20:28
Kirjoittaja marenki
Väännetäänpäs vielä rautalangasta... Eli kun otetaan huomioon kesäiset olosuhteet, eli aurinkoa, merivettä, kloorivettä ja pesua kaikenpäivää, millainen shampoon tulisi olla? Tietysti tukka tarvitsee kosteutta, mutta poistaako hellävaraisemmat shampoot kaiken ylimääräisen (suola, kloori) hiuksesta vai miten tiukkaan esim.kloori tukkaan tarttuu? Jos käyttää pesevämpää shampoota, niin sittenhän tukka kuivuu hetkessä, kun se pesutahti voi tosiaan olla melkoinen ja tehiksiäkään ei jouda laittamaan pikasuihkuissa...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 20:32
Kirjoittaja Ulpu
Mä luotan kosteuttavaan shampooseen, koska pesen kuitenkin lähes joka päivä. Ja tukka on luonnostaan karhea ja kuivakin. Sillon tällöin pesen sit syväpuhdistavalla, nykyään silläkin tosi harvoin, kun en pahemmin käytä muotoilutuotteitakaan.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 24 Kesä 2006, 20:12
Kirjoittaja Tuikkuli
Mulla on nyt ollut koeajossa kampaamo-Lorealin Solar-sarjan shampoo ja hoitis. Shampoo tuntuu tosi hellävaraiselta ja täyteläiseltä! Hiukset tuntuu shampoopesun jälkeen älyttömän pehmeiltä eikä yhtään pörröisiltä tai takkuisilta. Hoitis on shampooseen verrattuna yllättävän kesyä. Nopean lukaisun perusteella inceissä ei näkynyt tuttuja silikoninimiä! :o Voin naputella incit myöhemmin, jos jaksan/muistan ja jos ei niitä vielä täältä löydy... ::) Tuoksu tuotteissa on kaverini mukaan meloni, minun mielestä persikka- tai aprikoosijogurtti! :P

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 13:58
Kirjoittaja kirmeli
Miten te suojaatte hiuksia auringolta ? tarkoitan siis että miten muuten kuin aurinkosuojan sisältävillä tuotteilla ?

Itsestä on kyllä tullu ihan täys höperö tuon auringon ja hiustenkunnon suhteen ;D
ensiksi hiuksiin pitää lyödä uv-suojan sisältävä jätettävä,enkä uskalla pitää hiuksia ilman mitään suojaa (esim,lakkia) auringossa pientä hetkeä enempää.Yleensä pidän päässä huivia,jonka käärin niin ettei pieninkään hiustupsu pääse auringolle altistumaan  ;D

Onkohan muilla tällaisia pakkomielteitä suojata hiuksia auringolta ?  ::)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 18:03
Kirjoittaja Axamit
kirmeli kirjoitti:
Onkohan muilla tällaisia pakkomielteitä suojata hiuksia auringolta ?  ::)
Huoh no todellakin! Itse asiassa ihan siinä määrin, että yleensä pistän tukan mieluummin niin täyteen aineita, että se näyttää jo likaiselta ja mistään kampauksesta ei tietoakaan, kuin olen ilman mitään ::) . Mitään järkeähän tässä ei ole, ja normaalisti käytänkin hattua, onneksi :D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 08 Heinä 2006, 21:43
Kirjoittaja marenki
Miten pahaksi arvioisitte pelkän auringon kuivattavan voiman? Nyt järkytän kaikkia: Olen tahallisesti kärventänyt tukkaani auringossa!!! Tarkoituksena on katsoa, paljonko aurinko vaalentaa hennausta, no kyllä se jonkun verran vaalentaa ainakin, mutta vielä erottuu juurikasvu. ;) Aion siis jatkaakin vielä. (Toivottavasti teille ei nyt tule painajaisia  ;D)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 08 Heinä 2006, 23:00
Kirjoittaja Sanna
Kyllä minulla ainakin aurinko on selvästi yksi pahimmista kuivattajista . Sen huomasi hyvin, kun olin tänä kesänä ensimmäistä kertaa pidemmän aikaa auringossa - ja tietenkin ilman hattua. Hiukset olivat todella kuivat korput vielä seuraavan pesunkin jälkeen, vaikka käytin aivan samoja aineita kuin edellisissä pesuissa. Olenkin tullut siihen tulokseen, että fiksuinta on näin kesällä kuorruttaa hiukset silikonilla ja jätettävillä hoitiksilla, ja pitää hattua aina kun kehtaa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Heinä 2006, 11:31
Kirjoittaja kirmeli
Kyllä se aurinko kuivattaa ja kovasti (ainakin helpommin jo huonokuntoista tukkaa).
Kesän alussa otin aurinkoa ja minulla oli kyllä huivi päässä,mutta sieltä välistä pääsi kuitenki törröttää latvoja.
Latvoista oikein huomas rajan et mistä kohtaa oli palanu.Huivin sisällä olleet hiukset säily,mutta viiden senttimetrin matkalta latvat kärventy ja muuttu muuta tukkaa vaaleammiksi.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 10 Heinä 2006, 12:52
Kirjoittaja Riiggis
No mäkin huomasin eilen kun istuin auringossa muutaman tunnin ilman lakkia ja kaiken lisäksi hiuksissa oli lakkaa..... kyllä oli päälimmäiset hiukset vaalentunut reippaasti  :o
Ei vaan aina haluttais tunkea sitä lakkia tai hiuvia päähän julkisilla paikoilla  :(

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 10 Heinä 2006, 19:07
Kirjoittaja Luomo
Nyt on testattu aurinkosuojat ääriolosuhteissa ;). Laitoin viikonlopun kahden päivän festarireissulla molempina päivinä ensin pyyhekuiviin hiuksiin runsaasti Redkenin UV-rescue milkiä ja föönauksen jälkeen suihkuttelin vielä L'anzan ColorCare-suihketta. Huuhdeltavana hoitiksena käytin myös ColorCarea. Hiukset selvisi tuntikausien paahteesta huomattavasti paremmin kuin viime vuonna, jolloin hiukset oli yhtä hamppukasaa saman kokemuksen jälkeen, vaikka käytin silloin muistaakseni ColorCare-suihketta. Nyt hiukset tuntuvat olevan ennallaan ja olen aivan ihastunut tuohon Redkenin tuotteeseen :-*. 

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 13 Heinä 2006, 13:28
Kirjoittaja Hanna
Olen nyt laittanut aurinkosuojaksi vain jätettävää hoitoainetta. En myöskään suojaa hiuksia huiveilla tai hatuilla. Ihmetyttää, kun hiukset on paremmassa kunnossa kuin pari kuukautta sitten. Samoja hoitotuotteitakin olen käyttänyt. Eikä ole aurinko yhtään tuntunut kuivattavan. Syy voi olla kyllä siinä, että melkein joka pesukerralla olen hauduttanut hoitoainetta päässä jonkun aikaa. Tämän tavan muistin ottaa vasta vähän aikaa sitten käyttöön  :D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 08:58
Kirjoittaja eOwyn
Minä suojaan hiukseni auringolta erisanin herkän ihon aurinkovoiteella uva uvb 15, joka perustuu fysikaaliseen suojaan, siis siihen, että se heijastaa auringonsäteitä. On tuntunut toimivan ihan hyvin, vaalennetut raidatkaan eivät ole kärtsänneet samalla tavalla kuin edellisinä vuosina, vaikken ole hatuilla tms. hiuksia suojannutkaan. Hiuksista ei tule edes pahan näköiset, jos voidetta laittaa säästeliäästi, eli ei tule rasvassa uitettua vaikutelmaa niinkuin voisi kuvitella ja kiiltoa tulee tietenkin runsaasti, tuon heijastavan titanium dioxiden ansioista, todennäköisesti. En tiedä sitten, olenko ihan väärillä jäljillä, mutta tuntuu kuin ihan iholle tarkoitettu aurinkotuotekin voisi olla tosi hyvä uv-suoja hiuksille?

Mihin muuten täällä mainittu silikonin auringolta suojaava vaikutus perustuu, uv- säteiden heijastuskykyyn vai johonkin kemialliseen mekanismiin?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 09:17
Kirjoittaja Seela
Mä en ole varmaan ihan tarpeeksi varovainen auringon kanssa enää, mutta ennen kun hiukset oli punaiset niin kampaaja varoitti minua toistuvasti siitä miten äärettömän nopeasti punainen sävy vaalenee auringossa - ja niinhän se teki....

En usko itse kamalasti noihin aurinkotuotteisiin vaan luotan enemmän jonkinlaisen päähineen antamaan suojaan. Tilasin juuri itselleni KMS:n Sol Perfection aurinkonaamion mutta vain koska se tekee hiuksistani niin ihanat  ;) Jos menen etelään lomalle niin otan mukaani superkosteuttavat tuotteet.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 01 Elo 2006, 10:51
Kirjoittaja ulysses
Mitkä hiustuotteet pitäisi ottaa matkalle eteläiseen Espanjaan mukaan?
Minimillä haluaisin selvitä, eli max muutama purnukka aurinkosuojan lisäksi.


Yhdistin kysymyksesi tänne. Pidetään se kysymysketju vain foorumin sääntöjä ja tiedotteita koskevana kysymysareenana. ~ Tuikkuli

Ja johan Luomo ja Mustikkakin ehti asialle just, kun olin siirtämässä viestiä! ;D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 01 Elo 2006, 11:39
Kirjoittaja Luomo
^Tästä aiheesta oli joku ketju joskus, en vain löytänyt sitä nyt, kun koetin hakea. Tää muuten kuuluisi varmaan tuonne hiuspuolelle.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 01 Elo 2006, 11:39
Kirjoittaja Mustikka
Mie ottaisin mukaan kosteuttavia tuotteita (shampoo ja tehohoito) mieluiten semmoset missä on UV-suoja. Ainakin Nexxuissa pitäisi olla. Tai voit ottaa jonkin jätettävän hoitoaineen lisäksi, jossa on UV-suoja.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 16 Elo 2006, 22:27
Kirjoittaja Huuhkaja
Nyt minunkin on varmaan pakko alkaa uskoa, että hiusten suojaaminen auringolta kannattaa, sillä nyt kun olen koko kesän tunnollisesti käyttänyt hiusten aurinkotuotteita, hiukseni ovat paremmassa kunnossa kuin normaalisti kesän jälkeen. Usein kesän jälkeen päässä on ollut kuiva hamppukasa,josta on pitänyt leikata 5 cm pois, ja nyt hiukset ovat säilyneet ihan hyvässä kunnossa, jopa latvat. Koko kesän käytin joka pesukerralla kolmea putelia: La Biosthetiquen Sunset shampoota, Sunset haircream -hoitista sekä jätettävänä Sunshine hairlotion -suihketta.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 04 Joulu 2006, 22:02
Kirjoittaja Serena-82
Enpä tiedä mihin ketjuun tämä parhaiten kuuluu, mutta tuli tuossa mieleen kun sattui purkki silmään: eli mulla on viime kesältä bonacuren aurinkosuojasuihke ja sitä on käyttämättä ihan hitosti. Säilyykö sen UV-suoja ensi kesään vai puoliintuuko se kuten aurinkorasvoilla? Vanhoilla aurinkorasvoillahan ei suoja ole enää entisellään.

Toisekseen mietin, että onko siinä tuotteessa jotain muutakin suojaa kuin silikoni, joita veden jälkeen taisi olle 4-5 seuraava ainesosaa? Purkki tuli kaupan päälle enkä siis ole sitä pahemmin käyttänyt (paitsi joskus latvoihin silikonien takia).

Nimimerkillä: "ikinä en ole hiuksia auringolta suojannu"  ::)


Siirsin tämän viestin tähän ketjuun. -Luomo-

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 06 Joulu 2006, 19:15
Kirjoittaja zadu
Minkälaisia hattuja ja huiveja te pidätte auringossa? Ja jos kuvia löytyy niin niitä olis kiva nähdä  :)

Parin viikon päästä kuukaudeks Thaimaahan ja aurinkotuotteet on vielä hankkimatta. Täältä ajattelin vinkkejä lukea, mutta ilmeisesti aika ristiriitasia mielipiteitä, että onko niistä hyötyä vai ei!? Ja ilmeisesti mikään tuote ei o noussut ylitse muiden..
^Miracle_ kirjoitti:Itse lomailen usein Thaimaassa, missä se aurinko tosiaan paistaa joka päivä ja kovaa, siellä olis tukka ilman kunnon aineita ihan toivottomassa kunnossa..
Mitkä tuotteet sulla on ollu mukana?


Yhdistin peräkkäiset viestit. ~ Tuikkuli

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 22:13
Kirjoittaja Justiina
Serena-82 kirjoitti: Enpä tiedä mihin ketjuun tämä parhaiten kuuluu, mutta tuli tuossa mieleen kun sattui purkki silmään: eli mulla on viime kesältä bonacuren aurinkosuojasuihke ja sitä on käyttämättä ihan hitosti. Säilyykö sen UV-suoja ensi kesään vai puoliintuuko se kuten aurinkorasvoilla? Vanhoilla aurinkorasvoillahan ei suoja ole enää entisellään.
Tuo tuli muuten minullekkin mieleen.. Tietäisiköhän kukaan vastausta?  ???

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 13 Joulu 2006, 07:24
Kirjoittaja Miracle
zadu kirjoitti: Minkälaisia hattuja ja huiveja te pidätte auringossa? Ja jos kuvia löytyy niin niitä olis kiva nähdä  :)

Parin viikon päästä kuukaudeks Thaimaahan ja aurinkotuotteet on vielä hankkimatta. Täältä ajattelin vinkkejä lukea, mutta ilmeisesti aika ristiriitasia mielipiteitä, että onko niistä hyötyä vai ei!? Ja ilmeisesti mikään tuote ei o noussut ylitse muiden..
^Miracle_ kirjoitti:Itse lomailen usein Thaimaassa, missä se aurinko tosiaan paistaa joka päivä ja kovaa, siellä olis tukka ilman kunnon aineita ihan toivottomassa kunnossa..
Mitkä tuotteet sulla on ollu mukana?
Sori, huomasin viestis vasta nyt  :-\

Mulla on ollu aina kunnon kosteuttavat tuotteet mukana. Shampoona yleensä Joicon k-pakia ja sitä kosteuttavaa (en muista just nyt nimeä). Hoitiksina on ollu kunnon tehiksiä ja niitä oon pitäny joskus rannallakin ollessa päässä vaikuttamassa. Ja sitten tietenkin joku jätettävä suihke tai -vaahto. Kyllä mä viimeksi kun siellä olin lokakuussa niin hyvin noilla pärjäsin, ei kuivunut tukka ollenkaan. Ja se vesi siellä on niin ihanaa, tuntuu aina, ettei tartte hoitista ollenkaan kun se pelkkä vesijohtovesi tekee hiuksista niin sileät ja pehmeet  :-* En tiedä mistä se johtuu ja millaista vettä siellä tulee (juomakelpoistahan se ei kuitenkaan ole..)

Korjasin lainauksen. -Luomo-

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 24 Maalis 2007, 11:18
Kirjoittaja pinkpepper
Viime kesänä mulla oli käytössä Redkenin joku aurinkoshampoo (ei myydä enää, sarja on ilmeisesti uudistunut) ja se oli kyllä tosi hyvää! Onneksi on vielä puolet jäljellä joten saa tänäkin kesänä käyttää. Tuoksu on mun mielestä tosi kiva.

Olen nyt käyttänyt Urban Culturen (lila pullo) Tone Up shampoota, ja siinä on UV-suoja. Tämäkin on tosi hyvää shampoota! Hiukset tuntuu myös tämän jälkeen tosi kivoilta.

Jätettävänä suihkeena mulla oli viime kesänä joku Bonacuren oranssi pulloinen. Se oli ihan ok, aika mitään sanomatonta. Siitä on vielä puolet jäljellä, mutta en taida enää tänä kesänä käyttää. Haluan jotain muuta.

Täksi kesäksi pitäisi löytää siis joku hyvä jätettävä suihke hiuksille. Sen täytyisi olla kevyttä, koska muuten mun hiukset lässähtää. Ja hyvän tuoksuistakin pitäisi olla. Seuraavia ainesosia ei saisi olla: Alcohol Denat, Isopropyl Alcohol, Paraffinium Liquidium, silareita saa olla mutta ei kuitenkaan liikaa.

Surffailin netissä ja löysin tälläisiä suojasuihkeita, ostan varmaan jonkun näistä, mikäli vain joku niistä tuoksuu hyvälle:
- Lanza Healing Moisture Noni Fruit Detangler (tässä pitäisi olla UV-suoja)
- Loreal Professionel Serie Expert Solar Sublime Advanced Conditioning Spray
- Redken UV Rescue Daily Sun Milk Leave-in Protective Moisturizer
- KMS California Sol Perfection All Day Defense
- Wella Lifetex Sun Shimmer Splash
- Wella SP Bi Phase Spray
- Wella SP Anti Ray Lotion

Näiden INCIt kiinnostaisivat. Tuo Lanza löytyykin jo tuolta jätettävien hoitoaineiden ketjusta kyllä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 24 Maalis 2007, 22:19
Kirjoittaja Euphoria
Minä pidän mieluummin hattua kuin käytän aurinkosuojallisia tuotteita. On nin huonot kokemukset noista hiusten aurinkosuojista, kun yhteen aikaan niitä käytin tukkani ollessa pitkä. Tuli aina järkky lähmäletti, ettei tosikaan.  :-X

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 00:01
Kirjoittaja Luomo
Pinkpepper, L'anzan ColorCare-sarjasta löytyy myös jätettävä suihke, jossa on aurinkosuoja. Mainosten mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja silloin, kun tuote vuosi-pari sitten ilmestyi. Suosikkijätettäviäni.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 01:44
Kirjoittaja eOwyn
Oiskohan kellään kokemuksia tuosta Redkenin uv-rescue milkistä, minkälaisen tunnun ja tuoksun jättää hiuksiin, miten hyvä suoja tuossa mahtaa olla? Bonacure Sun  suihke mulla oli pari kesää takaperin, oli ihan hirveetä tavaraa, siis pienestäkin määrästä meni märän/tahmean/samean tuntuisiksi ja näköisiksi hiukset, oli siis kuitenkin pakko piilottaa ne huivin sisään, vaikkakaan ei enää auringon takia >:(. Käytin sitten tavallista iholle tarkoitettua aurinkosprayta hiuksiin, ja se toimi huomattavasti paremmin kun tuo bonacure :P Kuitenkin ajattelin antaa tänä kesänä vielä uuden mahdollisuuden hiuksille tarkoitetuille aurinkotuotteille. Ei kai sentään kaikki aurinkotuotteet jätä välttämättä minkäänlaista erityistä lähmäystä hiuksiin? Mitenkähän hyvä uv-suoja Lanzan repair ja Urban elements Leave in -hoitsikoissa mahtaa olla? Pärjäisköhän noilla kesän, vai tarvitaanko jotain tehokkaampaa suojaa? Ja mitkäköhän aineet tuossa kehutussa Color Care -suihkeessa takaavat sen ultimaattisen uv-suojan?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 10:44
Kirjoittaja Viivi
eOwyn kirjoitti: Oiskohan kellään kokemuksia tuosta Redkenin uv-rescue milkistä, minkälaisen tunnun ja tuoksun jättää hiuksiin, miten hyvä suoja tuossa mahtaa olla?
Redken-ketjussa on muutamia kokemuksia tuosta UV-rescue milkistä.

Joicolla on tullut K-pak-sarjaan myös aurinkotuotteita. Kuullostaa ja näyttää ihan mielenkiintoisilta tuotteilta. Saa nähdä, luulisi, että ennen kesää rantautuvat ainakin LookFantasticiin.
http://www.joico.com/html/np_productdetail.php?CatID=25

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 16:57
Kirjoittaja pinkpepper
Luomo kirjoitti: Pinkpepper, L'anzan ColorCare-sarjasta löytyy myös jätettävä suihke, jossa on aurinkosuoja. Mainosten mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja silloin, kun tuote vuosi-pari sitten ilmestyi. Suosikkijätettäviäni.

Eikös tuossa ollutkin keratiinia? Kun mulla keratiini tuntuu korputtavan tukan... Tai siis olen päätellyt, että se on keratiini, joka tuon tunnun tekee. Ainakin Joicon Color Endurance (tai joku vastaavan niminen se oli) korputtaa tukan. Märkänä korrpufiilis on pahin, mutta kuivana ja harjattuna se onneksi tuntuu helpottavan.  ???

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 22:47
Kirjoittaja Mrs. Priest
Lifetexin Sun-sarja on varmaankin uusittu. Tiirailin eräästä kampaamon ikkunasta, että suihkeen nimi on Vitamin Shake.  Hassua, kun pullojen ruskeasta väristä tuli mieleen XZ:n suklaa & vanilja-sarjan tuoksu. En tiedä miltä nuo tuoksuvat ja mitä sisältävät, kun en päässyt vielä näpertelemään niitä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 28 Maalis 2007, 10:22
Kirjoittaja Seela
Selailin hömppää ja näitä hoitopuolen ketjuja mutta ei osunut silmään sellaista ketjua jossa olisi hiustuotteiden suosituksia matkuvaville juureksille. Itse reissaan harvoin mutta nyt on tiedossa parikin pidempää matkaa kuumaan ja kuulisin mielelläni minkälaisia purkkeja te raahaatte mukaanne ja miksi. Löytyykö tällaista jo ?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2007, 18:37
Kirjoittaja Nienna

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2007, 20:50
Kirjoittaja billabong
^ Yritin tuota, mutta kun olen saanut kaikki tiedot laitettua, tuo ilmoittaa erroria.
Toimiiko muilla? Pöh, jääkö multa nyt ilmaset samplet saamatta  :-\.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2007, 20:52
Kirjoittaja Axamit
Mullakin herjas aluksi, mutta sitten tein sen kokonaan uudestaan ja toimi. Siinä ei ollut sitä kohtaa, että mihin maahan näytteet tulisivat, mutta pistin siihen ''state'' -kohtaan maan ja muuten ihan tavallisesti, eli jos laitoit eri tavalla, kannattaa kokeilla noin :).

Hei ja kiitti Keltis tuosta linkistä! (toivottavasti tulee runsaat näytteet :D)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2007, 21:18
Kirjoittaja Nienna
Juu toivoa sopii tulevatko edes Suomeen asti.  ::) Pistin muuten "kauneussivuja joilla käyt" kohtaan juurikasvun, saavatpahan ihmetellä jos vaivautuvat lukemaan .  ;D 

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2007, 21:29
Kirjoittaja billabong
Äh, ei siltikään toimi, fatal erroria vaan tulee. Pah, koitan huomenna uudestaan jos vaikka sitten toimisi.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2007, 22:03
Kirjoittaja Nienna
http://www.joico.com/html/np_productdetail.php?CatID=25

Tuolla alhaalla on linkki tuohon jos sitä kautta onnistuisi. Täytitkö kaikki kohdat?

Luinko jostain että Miracle Mistissä olisi joku aurinkosuoja?




Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Maalis 2007, 22:14
Kirjoittaja Serena-82
Keltis kirjoitti:
Luinko jostain että Miracle Mistissä olisi joku aurinkosuoja?
Ei ainakaan mun pullossa mainita mitään aurinkosuojasta. Sen sijaan suojaa kuumakäsittelyiltä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 30 Maalis 2007, 11:25
Kirjoittaja bj_always86
^Minulla toimi ihan normaalisti, ei tullut mitaan erroria.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 30 Maalis 2007, 16:18
Kirjoittaja billabong
Jee! Tänään sitten päätti toimia  :D Toivottavasti nuo tulevat Suomeen asti.

Ja en minäkään huomaan miraclessa aurinkosuojaa, ainoastaan lämpösuojan.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 30 Maalis 2007, 21:30
Kirjoittaja Eleonora
Onko jollakin tässä ketjussa kokemussa Cutrinin Oyster-sarjan aurinkotuotteista? Olivat sitruunassa aikas halvalla, hiukka yli femman pullo ja ajattelin ne käväistä ostamassa poies, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia. Haulla ei ainakaan löytynyt..

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 31 Maalis 2007, 10:23
Kirjoittaja Jamaica
^Olen joskus pari-kolme vuotta sitten käyttänyt noita Cutrinin aurinkotuotteita, joten muisti ei ole välttämättä aivan kohdillaan. Shampoo taisi olla ihan ok, hoitosuihkeesta en tykännyt yhtään (teki tahmaiseksi, sisältää ilmeisesti alkohol denatia). Tuubissa oleva hoito oli taas oikein hyvä! Hiuksista tuli mukavan pehmeät, mutta taisin tarvita lisäksi jotain jätettävää (selvittävyys olisi voinut olla parempi). Tuoksu noissa tuotteissa oli aivan ihana  :-* Viimeisen päälle kesäisen raikas! Shampoota ja hoitoainetta voisin ehkä ostaa uudelleen.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 31 Maalis 2007, 11:13
Kirjoittaja Eleonora
^kiitoksia Jamaica :) Ei siellä sitä suihketta ollutkaan, lähinnä vaan hoitiksia ja shampoota ja jonkinnäköistä tehistä jollekin sarjalle, en tullut katsoneeksi oliko sille aurinkosarjalle tehistä.
Mutta kaipa nuo sitten täytyy hakea :)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 31 Maalis 2007, 11:55
Kirjoittaja Jamaica
^Juu ei nuo tuotteet ole kyllä hinnalla pilattu! Eiköhän hinta-laatu ole varmasti kohdallaan!

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 02 Huhti 2007, 11:38
Kirjoittaja Luscious
Oon täysin aloittelija tällä saralla hiustenhoidossa.. Kerran hiukset oli vahingossa lampussa hetken kiinni ja oli tosi kuumat ja hiukan kärtsän hajuisetkin.Laitoin heti jotain tällästä: clynol after sun balmia. Ei mitään ihmeellistä hoitona, mut jotenkin helpotti kun oli jotain tollasta asiaan jollain tapaa liittyvä,  mitä laittaa. Lisäks mulla on BC treat&texture vaahtoa, jossa ainakin maininta auringon vahingoittamista hiuksista,lähinnä muotovaahto tyyppinen tuote.  lisäks fudgen beatch bum -blondin creme, millä en enää mitään edes tee, kun vaihdoin takaisin tummaan sävyyn.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 16:38
Kirjoittaja Beatrix
ulysses kirjoitti: fashionistan smooth and shine sanoo että siinä on UV-suoja, joksin taas ei mtn ideaa että millanen sk...
Ilmeisesti Fashionista Conditioner Safe for Color on eri tuote? En ainakaan löydä tästä merkintää UV-suojasta. Harmi, olisin voinut käyttää muuten aika huonon hoitoaineen suihkeena...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 16:41
Kirjoittaja Hunajapupu
^On eri tuote, Smooth and Shine on muotoilutuote jonka lämpösuoja suojelee hiuksia föönaukselta ja suoristamiselta ja lisäksi siinä tosiaan on UV-suoja. Tämän näköinen pullo kyseessä:
Kuva

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 18:06
Kirjoittaja Luna
Kuinka välttämättöminä pidätte aurinkotuotteita? Jos käyttää tehiksiä ja jätettäviä tavalliseen tapaan, niin riittääkö se kesäaikana pitämään tukan jotakuinkin samassa kunnossa kuin talvella? Olen nyt kahden vaiheilla hankinko kesätuotteita ollenkaan vai käytänkö samoja vanhoja.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 18:18
Kirjoittaja Eleonora
Viime kesänä en käyttänyt aurinkotuotteita kuin Bulgarian matkalla.Ja ei sitä kyllä sillä lailla hiuksista huomannut, vaikka käytössä ei ollut edes muutenkaan erikoisia tehiksiä.
Tänä kesänä taas aion  kyllä suojata tukan hyvin, josko siitä sitten tulisi itse upeus ;)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 18:29
Kirjoittaja Tristy
Mä en itseasiassa ole koskaan käyttänyt aurinkotuotteita, edes ulkomailla, eikä hiukset ole yhtenäkään kesänä mennyt (ainakaan näkyvästi) huonoon kuntoon. En ole ajattellut nytkään ostaa kesäksi mitään sen ihmeempiä tuotteita, hoidan niinkuin muulloinkin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 20:02
Kirjoittaja Luna
Ehkä sitten uskaltaisin olla ostamatta aurinkotuotteita, ikävä vaan jos saavutetut hoitotulokset haihtuu ilmaan....syytän norahia ja Tristyä jos mun tukka hamppuuntuu ja katkeaa kesän aikana  ;D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 21:14
Kirjoittaja Eleonora
^vinkaan sulle nyt että tässä meiän kaupunkimme Sitruunassa on Cutrinin aurinkotuotteita aikas halvalla ja hain omani jo pois- ostin shampoon, suihkeen ja hoitsikan :)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 21:20
Kirjoittaja Luna
Voi ei, tämä on tosi noloa mutta missä ihmeessä täällä on Sitruuna?? Huolestuttavaa  ;D

Muoks. Kyllä Herra Google tietää, näköjään Rovakatu 26:ssa. Onkos se missä kohtaa, näin sokea kun olen niin en luota että se pistäisi silmään, saatikka jos ei ole katutasossa  ;D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 21:27
Kirjoittaja Eleonora
^citysportia vastapäätä, Indian Bazaarin ja Saforan viekussa, samalla kadulla kuin Suomalainen kirjakauppa, siis Sampparin viekussa ;)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 21:31
Kirjoittaja Luna
^ Aa, se on ollut kauan Karuselli niin en ole enää sen vertaa nimeä katsonut että olisin huomannut sen muuttuneen! Viimeksi kun kävin niin oli samalla lailla hyllyt ja sama myyjä ym niin ei käynyt mielessäkään että se on nykyään osa ketjua. Yritän tässä puolustella itseäni että kyllä mä ulkona liikun  ;D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 13:11
Kirjoittaja Inotti
Käytättekö jotain hattuja tai huiveja kesällä vaan ihan vaan aurinkotuotteita? Meinaa kangas suojaa moninkertaisesti paremmin kuin aineet.  :) Itse olen jo valmiiksi käynyt huiviostoksilla kirpputorilla ja ajattelin käyttää hyivia/hattua aina, jos aion olla pidemmän aikaa ulkona auringossa esim. pyöräretkillä.
Hiuslakan käyttöä ainakin kannattaa kesäisin välttää, sillä aurinkohan kärtsää ne kohdat aika hyvin, missä sitä lakkaa on...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 15:15
Kirjoittaja Luomo
eOwyn kirjoitti: Oiskohan kellään kokemuksia tuosta Redkenin uv-rescue milkistä, minkälaisen tunnun ja tuoksun jättää hiuksiin, miten hyvä suoja tuossa mahtaa olla?
Tässä pari kommenttiani tuosta tuotteesta tuolta Redken-ketjusta:
http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=86016#p86016
http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=246216#p246216
Seela kirjoitti: Selailin hömppää ja näitä hoitopuolen ketjuja mutta ei osunut silmään sellaista ketjua jossa olisi hiustuotteiden suosituksia matkuvaville juureksille. Itse reissaan harvoin mutta nyt on tiedossa parikin pidempää matkaa kuumaan ja kuulisin mielelläni minkälaisia purkkeja te raahaatte mukaanne ja miksi. Löytyykö tällaista jo ?
Voisin vaikka vannoa, että tällainen ketju on olemassa, mutta en millään löytänyt sitä nyt haulla.
pinkpepper kirjoitti:
Luomo kirjoitti: Pinkpepper, L'anzan ColorCare-sarjasta löytyy myös jätettävä suihke, jossa on aurinkosuoja.

Eikös tuossa ollutkin keratiinia? Kun mulla keratiini tuntuu korputtavan tukan...
On keratiinia, incissä heti veden jälkeen. Joillakin keratiini tosiaan korputtaa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 16 Huhti 2007, 16:39
Kirjoittaja tenn
Jos joku on kiinnostunut näistä Redkenin aurinkotuotteista (shampoo+hoitis) tässä niiden incit:

Redken UV Rescue After-Sun Shampoo

Aqua/Water,Sodium Laureth Sulfate, Dimethicone,
Cocamidopropyl Betaine, Distearyl Ether, Sodium Chloride, Bethenyl Alcohol,
Laureth-2, Cocamide Mipa, PPG-5-Ceteth-20, Parfum/Frafrance,Sodium
Methylparaben, Carbomer, Limonene, Menthoxypropanediol, DMDM Hydantoin, Guar
Hydroxypropyltrimonium Chloride, Ethylhexyl pyltrimonium Hydrolyzed Wheat
Protein, Mica, Citric Acid, CI 77891/Octadecanediol, Oleth-10,Disodium
Cocoamphodipropionate, CI 77491/Iron Oxides,Lecithin, Phosphoric Acid,
Ascorbyl Palmitate, Phenoxyethanol, Methyl-Paraben, Ethylparaben,Disodium
Edta (D8872/1).

Redken UV Rescue After-Sun Conditioner

Aqua/Water, Cetearyl Alcohol,
Amodimethicone,Behentrimonium Chloride, Glycerin,Cetyl Esters,
Parfum/Frangrance, Methylparaben, Limonene, Menthoxypropanediol, Ethylhexyl
Methoxycinnamte, Cetrimonium Chloride, Trideceth-12, Hydroxypropyltrimonium
Hydrolyzed Wheat Protein, Butylphenyl Methylpropional, Citric Acid,
Chlorhexidine Dihydrochloride, PPG-5-Ceteth-20, Alpha-Isomethyl Ionone,
2-Oleamido-1, 3-Octadecanediol, Oleth-10, Disodium Cocoamphodipropionate,
Lecithin, Phosporic Acid, Ascorbyl Palmitate, Phenoxyethanol, Ethylparaben,
Disodium Edta (D6464/2).

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 16 Huhti 2007, 23:06
Kirjoittaja eOwyn
Kiitos Luomo noista linkeistä. UV-Rescue milkiä olen nyt päättänyt ostaa, mutta mistä? Onkohan tuo lopetettu, kun ei tahdo löytyä mistään, HQllakin on jo pitkään ollut että sold out :'( Mieluiten tilaisin ulkomailta, ettei tulisi niin kalliiksi.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Huhti 2007, 23:45
Kirjoittaja Luomo
^Niin, ei se Suomen hintojen väärti ole. Redkenin nettisivuilla tuote on edelleen, ja varmaan noita aurinkojuttuja alkaa kohta tulemaan paremmat valikoimat, kun kesä lähenee  :).

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Huhti 2007, 18:33
Kirjoittaja eOwyn
Joo, on aika tökyhintaisia Suomessa nuo Redkenit  :P Jos jollakulla muuten sattuu olemaan tiedossa redkenin uv-rescue-sarjan uuden tulokkaan shimmering defencen INCI, niin mua kiinnostais, sitä löytyy hyvin nettikaupoista. Vähän kyllä epäilyttää kuvauksen perusteella, että tuo on sellaista tosi hileistä tahnaa..? Mistä tuli mieleeni, että vois kuvitella,että Elvitalin nutri gloss-jätettävä ainakin sen hilemäärän perusteella ois aika hyvin auringolta suojaavaa ainetta, ne hileethän tietenkin heijastaa uv-säteitä, hmm... Sillähän ei näytä olevan oikein mitään tekemistä todellisen aurinkosuojan, etenkään sen tehokkuuden suhteen, lukeeko purkissa, että on aurinkosuoja, tähän tulokseen olen tullut, kun olen vertaillut tuotteiden INCejä että miten ylhäällä listassa niissä näyttää olevan auringolta suojaavia ainesosia. Redkenin tuo UV-rescue milk näyttää kyllä todella lupaavalta suojan antajana incin perusteella. Olispa hienoa jos hiustuotteisiinkin tulisi jonkinlaiset suuntaa-antavat suojakertoinluvut  :)

Noh, täytyy kuitenkin varautua säteilyyn myös ostamalla kivoja huiveja kesäksi, ne antaa kuitenkin parhaan suojan. Mulla on aika kauhu, että hiukset kärtsää pahasti kesällä, kun ovat nyt jo tosi vaaleat ja aika hauraan oloiset, varsinkin raitakohdista, ja Unkarin matkakin on keskikesällä tiedossa :-\

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 11 Kesä 2007, 14:31
Kirjoittaja Superstar
Minuakin kiinnostaisi tietää mistä nettikaupasta löytäsi Redkenin Sun Milkiä. Minkäköhänlainen suojakerroin The Bodyshopin mustikkahoitosuihkeessa on kun ainakin pullossa on maininta aurinkosuojasta. Kannattaako Redkeniin siis pistää rahojaan vai ajaako mustikkasuihke saman asian?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 12 Kesä 2007, 10:44
Kirjoittaja NarnianQueen
Kaikkein varmin suoja hiuksille on joko peittävä huivi tai lätsä. En jättäisi suojaa yhdenkään hiustökötin varaan - hiustuotteiden SPF-suojaa ei ole samalla tavalla laissa määritelty kuin iholle tulevien aurinkosuojien pitoisuuksia, joten aurinkosuojamaininta pullon kyljessä ei ole tae mistään. Luin jostain, muistaakseni Paula Beguonin artikkelista, että hiuksille ei ole edes kehitetty kunnon UV-suojaa...

EDIT: Tuo aurinkosuojia käsittelevä juttu löytyy täältä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2007, 18:20
Kirjoittaja Peachtwist
Mä olen käytellyt Cutrin Oysterin aurinkosuojasuihketta ja tuo on toiminut ihan kivasti, koostumus on sopivan kevyt ja tuoksu ok. Pidempää auringossa oleskelua varten pyrin kyllä peittämään hiukset huivilla tai lakilla.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2007, 18:29
Kirjoittaja Luna
eOwyn kirjoitti: Elvitalin nutri gloss-jätettävä ainakin sen hilemäärän perusteella ois aika hyvin auringolta suojaavaa ainetta, ne hileethän tietenkin heijastaa uv-säteitä, hmm...
;D Voisin melkein lyödä pääni pantiksi ettei hileet heijasta juurikaan valoa ja sitä kautta suojaa paremmin auringolta. Kokeilen tänään Redkenin UV-Rescue Shimmering defenseä, raportoin sitten miltä se vaikuttaa. On siis hieman paksumpaa kuin esim AS Ends mutta ohuempaa kuin Smoothing Lusterizer, kullanväristä ja sisältää pientä hilettä kuten Lusterizer. Purkkia mulla ei enää ole enkä ajoissa tajunnut ottaa INCIä ylös, mutta sisälsi rutkasti silikonia ja luki esittelyssä että myös MICAa (käsittääkseni auinkosuoja-ainesosa), sitä ei ollut alkupäässä kun nopeasti lukaisin sen mutta ei kai sitä välttämättä tarvi kovin paljon ollakaan, en tiedä. Odotukset kyseistä tuotetta kohtaan on kuitenkin kovat, toivottavasti toimii hyvin!

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2007, 21:54
Kirjoittaja assta
Ennen en ole oikeastaan minkäänlaisia aurinkosuojatuotteita käyttänyt hiuksilleni, mutta nyt ajattelin suojata hiuksiani ettei syksyllä ole taas kauhea hoito tämän letin kanssa  :(
Jospa värikään ei haalistuisi niin äkkiä.

Tilasin nyt Wella Lifetex Sun Protection -hoitosuihketta täältä http://www.hairstore.fi/webstore/index.php?maingroup_id=500
Oli niin kovassa tarjouksessa että oli pakko ostaa (:

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 21 Kesä 2007, 13:16
Kirjoittaja Tiitunen
Ostin Bonacuren auringonsuojasuihkeen "varmuuden vuoksi", mutta pähkäilen, mahtaako se oikeasti suojata yhtään mitään, niin kuin pakkaus lupaa. Sisältää: aqua, cyclomethicone, phenyl trimethicone, poly silicone-15, dimethiconol, lactic acid, polycuarternium-16, parfum, panthenol, peg/ppg-18/18 dimethicone, laurdimonium hydroxypropyl hydrelyzed wheat protein, glycine, benzophenone-4, cetrimonium chloride, propylene glycol, sodium benzoate, aloe barbadensis. Ilmeisesti tosi paljon silikonia ja hoitavat aineet vasta ihan lopussa. UV-suojasta on maininta takatekstissä. Aine kyllä selvittää hiukset ihan kivasti, mutta tekee myös hiukset likaisen näköiseksi liikaa suihkittuna. Käytän tuon lisäksi aina vähintään yhtä jätettävää hoitoainetta, ja jos pidän hiuksia kiinni, laitan ne niin, että latvat ovat muiden hiusten alla suojassa. Lisäksi jos jos käyn esim. rannalla, ja joskus muutenkin, käytän hattua...
Kolme kesää sitten mulla oli Cutrinin aurinkosuojasuihke. Se tosiaan sisältää aika paljonkin alkoholia, ja teki tukan hiukan karheaksi ja kuivan oloiseksi. Pakkauksessa oli muistaakseni maininta kevyestä tuesta, eikä suihke mun mielestä toisaalta lähmännytkään niin kuin Bonacure.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Kesä 2007, 12:49
Kirjoittaja palekastro
Mä en jaksa erikseen hankkia hiuksille mitään aurinkotuotetta. Sotkin äsken takatukkaan Eucerinin 20-kertoimellista aurinkomömmöä ja ajattelin EHKÄ laittaa lenkille huivin tai lippiksen päähän. Laiska minä. Tulipa ainakin palstaa täytettyä.  8)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Kesä 2007, 17:30
Kirjoittaja Hilippa
Ostin kesäksi Joicon K-Pak Sun Therapy Protective Sun Milkin (mikä nimihirviö). Vasta pari kertaa oon käyttänyt, joten kovin syvällistä analyysiä en voi vielä antaa, mut ihan ok tuotteelta vaikuttaa. Ei tahmaa eikä tee hiuksia raskaan oloisiksi. Tuoksusta tosin vähän miinusta, mä kun en oikein tykkää kookoksesta...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Kesä 2007, 18:39
Kirjoittaja Jadey
Mulla on kyllä aurinko taas vaalentanut tukkaa aika paljon, mutta onneksi ihan hyväkuntoiselta tuntuu eikä ole tuntunut kovin kuivalta, ainakaan vielä. En oikein käytä mitään huivia tai päähinettäkään koskaan suojana.  :-[  Aurinkotuotteita mulla on muutama, mutta niitäkin tulee aika harvoin käytettyä. Bonacuren aurinkosuihketta olen nyt yrittänyt suihkutella vähän tiuhempaan tahtiin. Tuon lisäksi löytyy Lorealin Solar sh&ha (näissä ihana persikkatuoksu :)) Nuo kaikki ovat oikein hyviä ja kosteuttavat kivasti. Uusin ostos on Redkenin Sun shape, jota en ole vielä ehtinyt kokeilemaan.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Heinä 2007, 18:39
Kirjoittaja eOwyn
Luna kirjoitti:
eOwyn kirjoitti: Elvitalin nutri gloss-jätettävä ainakin sen hilemäärän perusteella ois aika hyvin auringolta suojaavaa ainetta, ne hileethän tietenkin heijastaa uv-säteitä, hmm...
;D Voisin melkein lyödä pääni pantiksi ettei hileet heijasta juurikaan valoa ja sitä kautta suojaa paremmin auringolta. Kokeilen tänään Redkenin UV-Rescue Shimmering defenseä, raportoin sitten miltä se vaikuttaa. On siis hieman paksumpaa kuin esim AS Ends mutta ohuempaa kuin Smoothing Lusterizer, kullanväristä ja sisältää pientä hilettä kuten Lusterizer. Purkkia mulla ei enää ole enkä ajoissa tajunnut ottaa INCIä ylös, mutta sisälsi rutkasti silikonia ja luki esittelyssä että myös MICAa (käsittääkseni auinkosuoja-ainesosa), sitä ei ollut alkupäässä kun nopeasti lukaisin sen mutta ei kai sitä välttämättä tarvi kovin paljon ollakaan, en tiedä. Odotukset kyseistä tuotetta kohtaan on kuitenkin kovat, toivottavasti toimii hyvin!
No MICA on just tuotteessa se hohteleva, heijastava ainesosa, Inci-listasta kopsattua: "MICA Pearly lustre pigment mineral silicate" Totta kai "hileet", ja kaikki kimaltelevat ja hohtavat jutut tuotteissa heijastavat valoa=hohde&kiiltely, ja sitä myötä myös säteilyä, ja estävät siten säteilyn haurastuttavaa ja haalistavaa vaikutusta jossain määrin. Eihän ne hileet sentään itsessään mitään mystistä "sisäistä valoa" hohkaa? ;) Tämän vuoksi myös aurinkovoiteet lähes poikkeuksetta jättävät iholle heijastavan pinnan. Monien aurinkosuojatuotteiden suoja perustuu pelkästään tähän "fysikaaliseen suojaan" eli pieniin heijastaviin hippusiin, esim titanium dioxideen ja MICAan (esim Erisan sk 15 emulsio).

Korjatkaa toki, jos olen jossain kohtaa väärässä, ihan humanistipohjalta kun täällä mutuillaan:)

K-pakin Sun Therapy Protective Milkin INCI kiinnostaisi kovasti, viitsisitkö MaariaR naputella sen tuonne jätettävien listaan, olisin erittäin kiitollinen!

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Heinä 2007, 19:17
Kirjoittaja petomaani
Lifetexin sun hair protection-shampoota ostin, tai no, se on Kypros-reissun jäljiltä ja tuli otettua käyttöön näin kuumina päivinä. Tuoksu on ihanan hedelmäinen ja kyllä on aivan laadukasta kamaa. :)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 25 Syys 2007, 19:37
Kirjoittaja Ulpu
Nyt tarvitsisin suosituksia teiltä tukkagurut!  :)

Olen lähdössä lokakuussa kahdeksi viikoksi aurinkoon, enkä oikein osaa päättää mitä tukka-aineita ostaisin. Joko Lanzalta tai Redkeniltä aattelin tilata jotain... Kumpi olisi parempi Redkenin UV Rescue vai Lanzan Swim and Sun? Vai ostaisinko vaan esim. Redkenin All Softin shampoon ja hoidon ja vaikka jonkun jätettävän tuotteen, jossa on UV-suoja...? Vai olisiko jollain muulla sarjalla yhtä ylitse muiden?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 25 Syys 2007, 22:44
Kirjoittaja Tiuhti
^ en suosittele ainakaan L'anza swim&sun- tuotteita, oli suuri pettymys jos muihin L'anzan tuotteisiin vertaa.

Shampoon on kai tarkoituskin olla pesevä, jotta lähtee mahdolliset kloorit ja suolat pois, mutta mun hiuksista tuli sellainen takkupallo, että itku meinasi tulla. Eikä sarjan hoitiksesta ainakaan ollut yhtään apua. Kosteutus ei riittäny ollenkaan ainakaan näihin kihartuviin ja kosteutta kaipaaviin hiuksiin edes täällä Suomen oloissa. Jätettävästä ei jäänyt oikein mitään muistikuvaa, ei kai tehnyt mitään huomattavaa. Toivottavasti edes suojasi auringolta..

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 02 Loka 2007, 22:54
Kirjoittaja Ulpu
Eipä ole oikein tullut suosituksia, kiitos Tiuhtille kuitenkin. Lukaisin nyt vielä koko ketjun läpi ja taidan kallistua Redkeniin. Aattelin tilaavani  UV-rescue milkin, mutta eipä sitä olltukaan LF:n sivulla...  ??? Arvaiskohan tilata All Softia, se olisi ainakin hyvin kosteuttava ja Velvet Whip kiinnostaisi. Epäilyttää vaan, ettei ala kutittaa päänahkaa, SD teki sen.

Oiskohan Redken UV Rescue Shimmering Oil mistään kotoisin?

Vai oiskohan Lanza kuitenkin parempi mun päänahalle... Dry Hair on ainakin sopinut hyvin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 03 Loka 2007, 08:43
Kirjoittaja -j-
Suosittaisin mun auringonsuojasuihketta, mutten muista nimeä.
Schwarzkopfin se muistaakseni on, sellaisessa keltaisessa purkissa (150 ml?) ja siinä on 2 faasia, jotka ravistamalla sekoittuvat. Ihan hyvä perussuihke, silikonia ynnä muuta pinnoittavaa paljon.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 03 Loka 2007, 10:00
Kirjoittaja ellen
Näin jälkiviisaana aurinkoloman jälkeen voisin sanoa, että hölmö minä, kun en tutustunut karitevoihin aikaisemmin. Sain kyllä suojaavan kalvon hiuksille myös kookosöljystä, mutta karitevoi olisi ollut paljon parempi ratkaisu. Se olisi jäänyt hiuksen pinnalle vielä paremmin kuin kookosöljy, joka liruisemman koostumuksensa takia liukenee melko nopeasti vesileikeissä pois hiuksista. Sullekin Ulpu suosittelisin karitevoita: kunnon nokare hiuksiin ennen kuin lähdet ulkosalle aurinkoa ottamaan ja mereen uimaan. Hiukset tietenkin näyttää todella lähmäisiltä, mutta hatun alla ja ponnarilla se ei varmaan hirveesti haittaa. Ollaanhan rannalla muutenkin lähmäisiä aurinkorasvastakin :D Fiinimpää ulosmenoa varten kannattaa sitten olla se kevyt aurinkosuojatuote, jos ei halua näyttää rasvapäältä ihmisten ilmoilla kaupungilla ja muualla :D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Helmi 2008, 21:24
Kirjoittaja Margot
Nyt kun ilmat on näin lämpimät, niin kai tän ketjun voi jo nostaa. ;D

Riittäisikö Suomen oloissa tukan suojaamiseen KC Moisture Mist ja Tigi Smooth & Shine? En viitsisi ostaa erikseen tuotteita tähän tarkoitukseen, koska en hirveästi oleile auringossa (minä kun kammoan rusketusta).

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Helmi 2008, 21:34
Kirjoittaja Tiitunen
Niissä on kai UV-suoja? Kyllä varmaan niistä aina hiukan hyötyä on, mutta varmin tapa suojata hiukset on hattu tai huivi.  :D Itse kanssa välttelen palamista (ja ruskettumista siinä samalla) ja yllensä pidän hiukset vähintään kiinni niin, ettei latvat kärähdä. Mutta eikö se niin ole, ettei hiuksille ole varmuudella kehitetty yhtään TÄYSIN suojaavaa aurinkotuotetta? Ja onhan vaikeaa päällystää joka ikinen hius suojatuotteella. Suihkeita kannattaa käyttää, mutta parasta on hatulla tms. suojaaminen, uskoisin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Helmi 2008, 22:00
Kirjoittaja Margot
Joo, molemmissa on UV-suoja.

Pitänee hommata joku kiva huivi kesäksi, jos sitä edes joskus viitsisi pitää.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Helmi 2008, 22:30
Kirjoittaja Lilja
Tiitunen kirjoitti:mutta parasta on hatulla tms. suojaaminen, uskoisin.
Minä suosin hattua. Vaikka hattu olisi musta, se ihan oikeasti viilentää päätä, koska silloin itse hiukset eivät ole polttavan kuumat. Hatun lieri suojaa hiukan kasvoja, mikä on joskus jopa aurinkolaseja tehokkaampi helpotus silmille!

Lisäksi hattuihin voi kiinnittää kukkia ja tylliä ja vaikka mitä...

t. Hattujen ystävä 8)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 21 Huhti 2008, 21:45
Kirjoittaja pinkpepper
Tätäkin ketjua voisi taas alkaa yrittää hertättää henkiin  ;)

Osaako joku suositella jotain suojaavaa hoitosuihketta, jossa EI olisi keratiinia tai kuivattavia alkoholeja. Joskus käytin Bonacurea ja se oli kyllä ihan ok, mutta ei tainnut pahemmin kosteuttaa. Tarkoitus olisi värjätä tukka ennen kesää ja tietty sitten yrittää estää väriä haalistumasta auringossa (menen ehkä kesätöihin paikkaan, jossa tulee auringossa oltua koko päivä... Lakkia tarttis kyllä kanssa käyttää).

Mutta jospa tänne ilmestyisi jotain löpinää.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Huhti 2008, 11:49
Kirjoittaja -j-
^
Mulla on jämät pari vuotta vanhasta schwarzkopfin auringonsuojasuihkeesta, siinä ei muistaakseni ole kuivattavia alkoholeja tai keratiinia, kannattaa tsekata. Keltainen suihkepullo, aine on kahdessa eri faasissa, jotka sekoittuu ravistamalla. Ihan hyvin on asiansa ajanut.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Huhti 2008, 12:07
Kirjoittaja Neriana
Itse kun asuin Turkissa koko viime kesän kauden n.8 kk, parhaimmillaan asteita auringossa +58C melkein koko heinä-elokuun.

Olin niin tyhmä, että ajattelin kaikkea muuta PAITSI hiuksia suojaavia tuotteita.. Ainut suojaava tuote oli Lanzan Leave-In Protector.. Olen sille ikuisessa kiitollisuuden velassa, että selvisin niin "vähillä" vaurioilla.

Itsellä vielä kauhea kompleksi kaikkien hattujen ja huivien kanssa, näytän ihan siltä kuin pää olisi pelkkää naamaa :D
Inhoan käyttää huiveja tms. Joten enpä sitten käyttänyt mitään..

Tosin kovassa käytössä oli myös oliiviöljy sekoitettuna tehikseen. Suihkukäytössä tietenkin, mutta en huuhdellut ihan niin hyvin, tarkoituksena saada suoja hiuksille. Sekin toimi ihan hyvin.

En käyttänyt fööniä tms. vaan annoin letin kuivua ulkona partsilla.


Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Huhti 2008, 12:16
Kirjoittaja Kaisa
Itselleni parhaat kosteuttavat aurinko/värinsuojasuihkeet ovat ehdottomasti Nexxusin Luxxtress ja L'anzan Healing ColorCare Fade Protector & Moisturizer. Varsinaisista aurinkosuojatuotteista kaikki kokeilemani ovat olleet liian  lähmääviä ja yleensä myös voimakastuoksuisia, olen kokeillut muun muassa Bonacuren ja Kérastasen aurinkosuojasuihkeita ja viimeisimpänä Joicon Sun Therapy Protective Sun Milk -suihketta. Luxxtress ja L'anzan värinsuojasuihke ovatkin mulla käytössä kesät talvet. L'anzan suihke sisältää kyllä keratiinia, muttei ainakaan itselläni karheuta hiuksia. Luxxtress sisältää kosteuttavien ainesosien (ja UV-suojan) lisäksi hydrolyzed quinoaa, joka on käsittääkseni myös hiusta korjaava proteiini. Luxxtress on koostumukseltaan sen verran paksua, että levitän sen käsin kosteisiin hiuksiin, mutta L'anzaa voi huoletta suihkia myös kuiviin hiuksiin ilman, että hiukset lähmääntyvät yhtään.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Huhti 2008, 16:07
Kirjoittaja pinkpepper
-j- kirjoitti: ^
Mulla on jämät pari vuotta vanhasta schwarzkopfin auringonsuojasuihkeesta, siinä ei muistaakseni ole kuivattavia alkoholeja tai keratiinia, kannattaa tsekata. Keltainen suihkepullo, aine on kahdessa eri faasissa, jotka sekoittuu ravistamalla. Ihan hyvin on asiansa ajanut.
Tuo mun Bonacure taisi olla juuri tuota mitä sullakin. Mun mielestä se oli jotenkin tosi mitään sanomaton.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 08:35
Kirjoittaja -j-
pinkpepper kirjoitti:
-j- kirjoitti: ^
Mulla on jämät pari vuotta vanhasta schwarzkopfin auringonsuojasuihkeesta, siinä ei muistaakseni ole kuivattavia alkoholeja tai keratiinia, kannattaa tsekata. Keltainen suihkepullo, aine on kahdessa eri faasissa, jotka sekoittuu ravistamalla. Ihan hyvin on asiansa ajanut.
Tuo mun Bonacure taisi olla juuri tuota mitä sullakin. Mun mielestä se oli jotenkin tosi mitään sanomaton.
Ai se oli Bonacure. Millä tavalla se oli mielestäsi mitään sanomaton?
Tämä kyllä lähmää, jos laittaa liikaa ja on tosi silikoninen, mutta mielestäni suojaa hiukset ihan hyvin. Kiva, ei liian vahva tuoksukin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 15:20
Kirjoittaja pinkpepper
-j- kirjoitti:
Ai se oli Bonacure. Millä tavalla se oli mielestäsi mitään sanomaton?
Tämä kyllä lähmää, jos laittaa liikaa ja on tosi silikoninen, mutta mielestäni suojaa hiukset ihan hyvin. Kiva, ei liian vahva tuoksukin.
Ei mun mielestä kosteuttanut tai tuntunut tekevän yhtään mitään. Itse en pitänyt edes tuoksusta. Ja jos suihki liikaa, tukasta tuli lähmäinen ja sellainen klimppiintyvä. Käytin silti koko kesän ajan sitä vaikka koko ajan toivoin että loppuisipa se jo. En vaan tykännyt.

Nyt tilaan varmaan tuota Luxxtressia jos pystyn kun monet siitä tuntuvat tykkäävän.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Huhti 2008, 17:55
Kirjoittaja keijukainen

Kyselin tänään hiustenhellimisviikoilla aurinkosuojien perään, mutta tarjolla oli vain Bonacuren värjätyn hiuksen suojasuihke. Myyjä sanoi, että UV-suojan sisältävät muotoilusuihkeet (esim. Wellan High Hair Crystal Styler) suojaa riittävästi UV-säteiltä, mutta oletteko samaa mieltä?

Mulla on ollut joskus käytössä Goldwellin aurinkosuoja, joka oli voidemainen, mutta sitä tuli laitettua vain rannalle lähtiessä koska lähmäsi hiuksia reilusti. En olekaan enää nähnyt sitä valikoimassa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 00:24
Kirjoittaja daffodil79
Mulla olis vähän tyhmähkö kysymys. Mikä idea noissa hiusten aurinko suojissa on?????
Kerran joku kampaaja sano et ei niitä tarttee kun hius on kuollutta toisin kuin iho....ja ei se rusketu. jne....että ota sitten tässä selvää. Oon kyl huomannu et väri voi haalistua....
Että kadeeko niitä nyt käyttää?????

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 06:48
Kirjoittaja Neriana
Lähinnä se, että sisältävät "paremman" UV-suojan kuin normaalit tuotteet ja ehkäisevät hiuksien palamista ja kärventymistä auringossa. Monesti perustuu silikoniin joka luo hiuksen päälle ikäänkuin kalvon, ja tämä kalvo ehkäisee hiusten kuivumista, palamista yms. Aurinko ei ihan suoriltaan pääse kuivattamaan hiuksia.

Mitään täysin suojaavaa aurinkotuotetta hiuksille ei tosin ole, paras keino on lippis, huivi yms.
Mutta kyllä noita tuotteita kannattaa käyttää jos tietää että on paljon auringon kanssa tekemisissä, lähtee vaikka pariksi viikoksi matkalle jonnekkin missä lämpötilat liikkuu +30-60C asteessa.

Suomessa en itse ole koskaan aurinkotuotteita käyttänyt, ja eipä siihen ole tarvettakaan ollut.
Täällä ei sellaista porotusta ole oikein missään vaiheessa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 10:35
Kirjoittaja ellen
daffodil79 kirjoitti: Mikä idea noissa hiusten aurinkosuojissa on? Oon kyl huomannut, että väri voi haalistua. Että kandeeko niitä nyt käyttää?
Aurinkosuojat tosiaan suojaavat väriä ja ne estävät hiuksen kuivumista auringossa. Saman asian ajavat mielestäni myös paksut öljyt ja voit sekä hatun tai huivin käyttö.

Mie on tehnyt jo useampana kesänä niin, että rannalle lähtiessä tungen hiuksiini paaaaljon kookosöljyä ja illalla rannalta tullessa pesen sen pois. Käytän myös huivia tai hattua, ettei aurinko pääse suoraan porottamaan päähän. Täksi kesäksi mulla onkin suuret varastot karitevoita, jota aion levittää runsaasti hiuksiin rannalle mennessäni. Eipä ne kamalan rasvaiset ja mänkkiset siellä hatun/huivin alla mitään haittaa, ja hiukset saa samalla vähän öljyhoitoakin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Touko 2008, 21:12
Kirjoittaja NarnianQueen
^Vichyn tai L'Oreal Parisin aurinkosuojasuihkeet, löytyy 30 - sekä 50- kertoimellisina.  :)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 06 Kesä 2008, 23:22
Kirjoittaja Nukkumatti
löytyiskö markkinoilta luonnonmukaista UV suojalla varustettua tököttiä mistään? En käytä nääs eläintestattuja tököttejä

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Kesä 2008, 16:43
Kirjoittaja Butterfly
Älkää vaan erehtykö ostamaan Wellan Lifetex Sun Shimmer Splashia. Incin aloittaa ystävämme denaturoitu alkoholi ja haju on kyllä sen mukainen :-X Lähmäsi ja kuivatti hiukset totaalisesti kun tuota äsken hiukan kuivaan tukkaan suihkuttelin. Koostumukseltaan on erittäin hileinen.

Miten voikin olla näin vaikeaa löytää hyvä, alkoholiton ja hoitava aurinkosuihke hiuksille :-\ 

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Kesä 2008, 16:58
Kirjoittaja pinkpepper
KC:n Moisture Mist ja Color Save Spray sislätävät UV-suojan ja eivät sisällä alkoholia. Itse tykkään tuosta Color Save Spraystä (tässä on vähemmän keratiinia kuin MM:ssä), ja siinä on mukavampi tuoksukin, sellainen ihana vanilja-vadelmahillo. Moisture Mist tuoksuu vesimelonille.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Kesä 2008, 17:08
Kirjoittaja Butterfly
^ Kiitos suosituksista, pitääpä testata noita seuraavaksi :)

Edit. 16.6.
Huomasin, että Joicolta on tullut k-pak sun therapy protective sun milk -aurinkosuihke, olisiko joku ehtinyt jo testailemaan?

Yhdistin peräkkäiset viestit. -Luomo-

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Kesä 2008, 08:20
Kirjoittaja Hilippa
^ Minulla on tuota.
Mikään uutuustuotehan tuo ei enää ole, vaan tuo tuli myyntiin - ainakin ulkomaille - jo viime kesänä. Silloin parin käyttökerran jälkeen tuo jäi pyörimään hyllylle, ja vasta tänä keväänä otin tuon uudelleen käyttöön tarkoituksena vain saada se käytettyä pois.

Kookoksen tuoksusta en pidä, eikä tuo K-pakin suihke muutenkaan minulta kehuja saa. Hiukset jää mulla helposti tahmaiseksi/karheiksi, vähän riippuen annostuksesta. Esim. L'anzan Healing Color Care Fade Protector & Moisturizer -suihke jättää hiukset paljon pehmeämmäksi.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Kesä 2008, 20:58
Kirjoittaja petomaani
Löytyykö marketeista mitään hyvää aurinkosuojatuotetta? Olen koittanu suihkeita etsiä, vaan ei ole tarttunut silmiin..

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 21:27
Kirjoittaja Luomo
Anya kirjoitti: ^Kiitos vinkistä! :) Noi ei kuitenkaan taida oikein mun päänahalle sopia (incien perusteella). Iholle tuntuivat olevan ihan ok kun testasin, mut päänahkaan en uskalla laittaa.
Oonkin nyt ajatellut että suojaan pään vaan huiveilla tai hatuilla, enkä ala tunkea päänahkaan mitään aurinkorasvoja.

Ellen sitten löydä jotain sopivaa tuotetta.
Monissa hiuksille tarkoitetuissa aurinkosuojissa on myös uv-suoja päänahkaa varten. Esim. kotoani löytyvässä Redkenin UV rescue milkissä on suojakerroin 12 päänahalle.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2008, 11:10
Kirjoittaja Jouana
pinkpepper kirjoitti: KC:n Moisture Mist ja Color Save Spray sislätävät UV-suojan ja eivät sisällä alkoholia. Itse tykkään tuosta Color Save Spraystä (tässä on vähemmän keratiinia kuin MM:ssä), ja siinä on mukavampi tuoksukin, sellainen ihana vanilja-vadelmahillo. Moisture Mist tuoksuu vesimelonille.
Etsin itselleni silikonitonta jätettävää, ja törmäsin mm tälle sivulle. Mulla sattui olemaan kaapin perukoilla KC:n color save spray, joka jäi käyttämättä aikoinaan kun en vielä silloin tajunnut mitään hiustenhoidosta... Mutta kävin äsken sen kaivamassa ja yllätyin iloisesti että sen inci on noinkin hyvä!

Mutta tuosta alkoholiottomuudesta: ainakin tässä on cetearyl alcoa, joskin tuolla incin loppupäässä...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2008, 11:39
Kirjoittaja Kimara
^Cetearyl alcohol on kosteuttava rasva-alkoholi jolla ei nimestään huolimatta ole mitään tekemistä kuivattavan etanolin (alcohol denat.) kanssa. Puhuttaessa alkoholittomista tuotteita tarkoitetaan tuon jälkimmäisen puuttumista.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2008, 13:26
Kirjoittaja Jouana
^ Kiitos kun valaisit asiaa! :) Tiesin että tuo ei ihan niin pahaa stuffia ole kuin DA, mutta enpäs käsittänyt yhtään että sillä on tuollainen merkitys.

nimim. kompasteleva inci-noviisi  ::)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Heinä 2008, 14:40
Kirjoittaja Duke
petomaani kirjoitti: Löytyykö marketeista mitään hyvää aurinkosuojatuotetta? Olen koittanu suihkeita etsiä, vaan ei ole tarttunut silmiin..
KC:n 4R tuotteet on ihan markettihintaisia, mutta silti tosi hyviä ja niitä saa nykyään melkein joka kampaamosta.4R Color Save Sprayssa on tosi hyvä aurinkosuoja.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 24 Heinä 2008, 12:12
Kirjoittaja palekastro
Mietin et miten nää hiusten aurinkotuotteet toimii. Onko niissä kemiallinen vai fysikaalinen suoja? Pitääkö niitä lisäillä parin tunnin välein kuten aurinkotuotteita yleensä? Meneekö se lakan aurinkuosuoja vanhaksi parissa vuodessa? Jos aamulla laittaa lakkaa sanotaan nyt klo 8.00 niin onko suojasta enää hyötyä klo 12.00?

Edit: vai pitäskö sitä udella juttuja "Tyhmiä kysymyksiä hiustenhoidosta"-ketjussa?

Edit2: No niin tästähän on juttua jokunen sivu taaksepäin. Luen sieltä ku aikaa löytyy.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 12:28
Kirjoittaja nelma
Mä tässä pohdin että pitäisikö suosiolla jättää hiustuotteiden ja -suojien ostelu vasta lomakohteeseen paikan päälle sen sijaan että etsisi täältä Suomesta ylihinnoiteltuja, teholtaan kyseenalaisia mömmöjä. Jotenkin en vaan tiedä luottaakko Intian putiikkeihin?  :-X

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 14:01
Kirjoittaja Magia
^ Ei kannata ostaa mitään ylikalliita tuotteita, mutta en ehkä kyllä luottaisi Intian valikoimiinkaan, ainakaan jos aiempaa kokemusta ei ole. Minusta kannattaisi kääntyä halpojen suojien puoleen: sheavoi/kaakaovoi, öljyt, silikonia reilusti sisältävä jätettävä ym.. Ainakin sheavoi varmaan suojaa hyvin, eikä ole kallista esim. Pienestä tuoksukaupasta tilattuna.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 17:39
Kirjoittaja nelma
Magia kirjoitti: ^ Ei kannata ostaa mitään ylikalliita tuotteita, mutta en ehkä kyllä luottaisi Intian valikoimiinkaan, ainakaan jos aiempaa kokemusta ei ole. Minusta kannattaisi kääntyä halpojen suojien puoleen: sheavoi/kaakaovoi, öljyt, silikonia reilusti sisältävä jätettävä ym.. Ainakin sheavoi varmaan suojaa hyvin, eikä ole kallista esim. Pienestä tuoksukaupasta tilattuna.
No kookosöljyä ja varmaan muitakin Intiasta saa. :) Mutta mietin niiden kanssa sitäkin että CO-pesuketjussa puhuttiin siitä ettei pitkät vaikutusajat välttämättä ole nekään hyväksi. Tai ainakaan erityisen. Äh, pää tässä menee sekaisin. Mutta sinun mielestäsi sopiva systeemi voisi olla että pesun jälkeen pistetään jotain hyvää hoitsikkaa/+öljyjä päähän ja sitten heitetään silarijätettävä päälle. Minulta kyllä löytyisi puolikas Sunsilkin Summer Intenseä.... Se voisi toimia tarkoitukseen? Dimethiconol löytyy kyllä vasta n. 10. sijalta...

Anteeksi että teen asioista näin vaikeita, mutta olen vielä niin tietämätön.  ;D ::)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 18:01
Kirjoittaja Magia
^ Joo, en tarkoittanutkaan ettei sieltä löytyisi, mutta sitten taas että kuinka hyvin niissä on selostettu ja millä kielellä, että mitä ne sisältävät yms. Tai ylipäätään, että jostain kaupasta sattuu juuri etsimäänsä löytämään. Siis mitkä pitkät vaikutusajat eivät olisi hyväksi, öljyjenkö vai? Minusta joko pelkkä silikoni tai öljy voisi toimia, mutta varmaan ideaalein voisi olla tuo alle öljyä ja päälle silikonia. Kyllä tuo Sunsilk on varmaan ihan sopivaa, ainakin öljyn päällä. Lisäksi tietty hiukset kannattaa suojata hatulla tai huivilla, ja mieluummin pitää kiinni kuin auki, letti voisi olla toimiva.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 18:44
Kirjoittaja nelma
^Juu en niin ajatellukkaan, merkkituotteita pohdintani eniten koski.
No voisinpa sitten koittaa selviytyä lomastani öljy+sunsilkin voimin. :) Ja tosi tyylikään uimalakinkin menin jo ostamaan. ;D Hiukset tulevat varmaan olemaan toooosi nätin lähmäiset, mutta letti voisi olla siihenkin ilmiöön ihan kokeiltava vaihtoehto(jos vaan pituus sallii).
Ja hattuja ja huiveja. Ehkä minä nyt selviän. Kiitos paljon Magia.  ;) Varsinkin toi sheavoi alkoi houkuttaa...


Niin siis en oikein tajunnut sitä CO-keskustelun öljyjuttua kun mietin mitä muissa topiceissa on öljyistä puhuttu, mutta jotenkin käsitin ettei öljyjen muhittaminen pitkään olisi välttämättä hyödyksi.
Jouana kirjoitti: Näitä pitkiä vaikutusaikoja vastaan puhunee myös se, että kun annoin pari kertaa öljyn olla päässä yön yli niin tuloksena oli rutikuiva ja kiilloton pehko!  :-\
Ja kun rupesin itse asiaa miettimään, eivät omatkaan hiuskeni ole tuntuneet yhtään paremmilta sen jälkeen kun rupesin heittämään öljyä/hoitsikkaa päähän pidemmiksi ajoiksi ennen pesua. Hiukset jopa tuntuvat melkein kuivemmilta, ja föönaustakin, muotoilutuotteita ja käsittelyä ylipäätään olen vähentänyt jo piiitkään.

Äh, voi olla että olen missanuut CO-keskustelussa jonkun valaisevan kommentin kun en ihan jokaista viestiä jaksanut lukea...


Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 19:38
Kirjoittaja Magia
^ Hyvä, jos oli apua, kyllä minä uskoisin että noilla konsteilla yhden matkan pärjää.

Joo, kyllähän tuo öljyn muhittaminen pitkään voi aiheuttaa tuollaista ''kuivuuttakin''. Minusta se voisi johtua siitä, että öljyhän ''kalvottaa'' hiusta ja pitää sen hiuksessa olevan kosteuden sisällään, mutta jos pitää liian kauan, kaikki kosteus kerkeää imeytymään ja öljy aiheuttaa siksi tuon. En tiedä, mutta kuvittelisin noin. Mutta en usko öljyn sinällään kyllä hiuksia kuivattavan, tuo on varmaan vaan joku väliaikainen efekti, joka lähtee pesulla ja hoidolla pois. Öljy kannattaa tuon estämiseksi laittaa märkiin, tai ainakin kosteisiin, hiuksiin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Tammi 2009, 11:01
Kirjoittaja Miltonia
Voi rähmän käki ! Nyt olen ihan hukassa :o

Olemme lähdössä helmikuussa egyptiin koko perheen kanssa. Pitäisi hankkia auringonsuojatuotteita.
Meitä on: minä sävytetyt hiukset, mies=joskus onnistunut polttamaan päänsä, poika paksut vaaleat hiukset ja tytär vaaleat pitkät hennot hiukset.

Tarkoitus olisi hankkia yhteisesti ettei niitä purkkeja olisi tuhottomasti. Shampoo, hoitoaine sekä joku suojasuihke?

Mitä kannattaisi hankkia ja mistä?  Otan ilomielein vinkkejä vastaan :D


Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Tammi 2009, 12:47
Kirjoittaja ellen
^ Aluksi suosittelen hankkimaan jonkun edullisen öljyn hiusten suojaksi rannalle ja altaalle sen tarpeellisen hatun alle ;). Karitevoi on oikein hyvä ja jos haluaa juoksevampaa tavaraa, esim. Yves Rocherin Monoï-öljy on kiva, koska siinä on mukavaa tuoksuakin. Mie ainakin ostaisin ison pullon MOPin kosteuttavaa sampoota, jolla kaikki voi hyvillä mielin pestä koko hiusten pituuden, kun on niin kosteuttavaa tavaraa. Hoitis ja jätettävä voikin sitten olla jotain aurinkotuotesarjaa, jos sellaista haluaa varta vasten hankkia, vaikka kyllä ihan normiaineillakin pärjää varmasti, kunhan ovat todella kosteuttavia.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Tammi 2009, 13:46
Kirjoittaja Miltonia
^nyt olen sormi suussa ;D Mikä MOPin shampoo olisi sellainen kosteuttava?

Katselin tuolta hairsupermarket.comin sivuilta. Voi olla että tilaan sieltä?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Tammi 2009, 14:09
Kirjoittaja ellen
^ MOP C-System Hydrating Conditioner on kyseisen tuotteen koko nimi. En hoksannut laittaa koko nimeä, koska ajattelin, että tietenkin jokainen juures tietää MOPin kosteuttavan sampoon, sehän on ihan legendaarinen ;D. Jos vain raaskit ostaa koko perheen käyttöön kunnollisen hoitsikan myös, niin Joicon IH on todella hyvä aurinkolomalle, koska on samalla kosteuttava ja rakennepaikkaava, sekä sisältää suojaavaa silikoniakin vähän. Kumpaakin näkyi saavan hairsupermarketista.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Tammi 2009, 14:28
Kirjoittaja Miltonia
;D Mä en olekaan kunnon juures ;D

Vähemmän pyörin täällä hiuspuolella. Joskus ostelin 'kunnon' shampoita ym, mutta homma loppui siihen kun muut perheenjäsenet löysivät mun paremmat shampoot. Sit kun itse käytin niin olikin jo pohja näkyvillä. Mulla on ihan perus kamaa XZ ksylitolia, EHS ym marketti kamaa. Pojalla taitaa olla parhaat aineet tällä hetkellä ;)

Tuonne etelään täytyy kyllä hommata hyvät aineet, muuten on korppuna meidän hiukset.

Ihonhoito on ehkä mun tärkein asiani näissä kuvioissa. Öljyjä multa löytyy, karitea kookosta, kaakao ja murumurua kiinteinä. Sit on vielä juoksevat päälle.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Tammi 2009, 17:11
Kirjoittaja ellen
^ Hyvä, jos sulla on runsaat öljyvarastot, niitä kannattaa hyödyntää siellä matkalla hiusten suojaamisessa. Jos oot Hairstoren lähellä, niin siellä on joskus saatavilla iso, puolen litran pönikkä Sebastian Potion 9 -jätettävää, joka varmasti kelpaa koko perheelle, koska siinä on hiukan muotoilevia ominaisuuksia, mutta ei ole rasvainen tai öljyisen tuntuinen.

Mutta pähkinänkuoressa kannattaa ostaa koko perheen käyttöön matkalle mukaan hairsupermarketista MOP C-System Hydrating Shampoo, Joicon Intense Hydrator -hoitis, ja Hairstoresta tai muualta edullisemmasta paikasta Sebastian Potion 9, sillä tuo Potion 9 on aika järkyn kallis jätettävä tuolla hairsupermarketissa, kun sitä saa joskus Hairstoresta puoli litraa muistaakseni kahdellakympillä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Tammi 2009, 18:27
Kirjoittaja Pähkinä
^^ Ja Joicon IH:sta kannattaa ottaa se litran pönäkkä, jos useampikin sitä käyttää. Tulee huomattavasti halvemmaksi. Ja sen verran kehuttu tuote on, ettei varmaan kuitenkaan käyttämäti jää, jos vaikka ei jonkun päähän sopisikaan  :) . Matkallehan sitä voi siirtää pienempiin puteloihin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Touko 2009, 03:32
Kirjoittaja Kuririn
Hiukseni selvisivät todella hyvin 6 viikon aurinkolomasta päiväntasaajan tuntumassa. Voin siis lämpimästi suositella Joicon K-Pak Sun Therapy Protective Sun Milk -aurinkosuojaa + Redkenin Brunette Guardian hoitsikkaa.

Joico ei ehkä ole käyttömukaavuudeltaan ihan parhaasta päästä (tahmaa aika lailla), mutta hoitotehoja siinä vaikuttaa olevan senkin edestä. Tuntuu melkein, että hiusten kunto olisi parantunut matkan aikana? Myös Redken hoiti hommansa hyvin, sillä tukka pysyi kauniin ruskeana eikä muuttunut punaiseksi niin kuin viimeksi (paljon lyhyemmällä lomalla).

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 02 Kesä 2009, 16:03
Kirjoittaja Herbina
Onko kenelläkään vielä kokemuksia Redkenin uusista Color Extend Sun -sarjan tuotteista? Lähinnä kiinnostaisi tuo Shimmering Defense -voide, onko mistään kotoisin? Ostin ko. sarjan Sparkling Shield -suihkeen ja ensimmäinen kokeilu kuivaan tukkaan oli katastrofi, teki tosi rasvaisen näköiseksi. Vähän epäilen, että voiteen kanssa on sama juttu. Tai sitten pitää kokeilla märkiin hiuksiin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 02 Kesä 2009, 18:02
Kirjoittaja Kameleontti
Tarkoituksena olisi näin kesäaikaan suojata hiukset päivittäin, etenkin värin takia auringolta. Kysäisin Tigiltä missä kaikissa heidän tuotteissaan on aurinkosuoja ja tässä on tulos.

UV SUOJAN SISÄLTÄVÄT TUOTTEET 2009 TIGI

10009 TIGI BH Brunette Goddess Shampoo 400ml
10006 TIGI BH Dumb Blonde Shampoo 400ml
11007 TIGI BH Dumb Blonde Reconstructor 200ml
11603 TIGI BH Superstar Leave In-Conditioner 200 ml
12002 TIGI BH Control Freak Serum 250 ml
12004 TIGI BH Creative Genius 200 ml
12015 TIGI BH Power Trip 200 ml
12022 TIGI BH Superstar Queen 4 A Day 300ml
12014 TIGI BH Mohawk Gel 100 ml
12013 TIGI BH Maxxed Out 200 ml
11013 TIGI BH Foxy Curls Conditioner 250ml
12035 TIGI BH Foxy Curls Contour Creme 200ml
TIGI BH Shine Junkie In A Can 50 g (P)
10011 TIGI B for Men Clean Up Daily Shampoo 250ml
12038 TIGI B for Men Power Surge Hairspray 250 ml
13000 TIGI CW Fashionista Shampoo 350 ml
14000 TIGI CW Fashionista Conditioner 250 ml
15016 TIGI CW Fashionista Big & Bigger 200 ml
15006 TIGI CW Fashionista Smooth & Shine 200 ml
15007 TIGI CW Fashionista Spritz & Shine 200 ml
15008 TIGI CW Frisky 200 ml
15017 TIGI CW Curls Rock Hairspray 200 ml
12503 TIGI S-Factor Chic Shine Hairspray 250 ml
12505 TIGI S-Factor Flat Iron Shine Spray 125 ml
12509 TIGI S-Factor Silky Smooth Moisture Serum 250 ml
12507 TIGI S-Factor Body Booster Plumping Spray 200 ml
13322 TIGI Rockaholic Fun Times Flexible Hairspray 400 ml

Lista eroaa hieman lämpösuojan sisältävistä tuotteista, iloinen olen siitä että useat käyttämäni tuotteet sisältävät suojan. Ulkomaille mennessä ajattelin hankkia varsinaisen aurinkosuojatuotteen kuitenkin.  :)

Toivottavasti joku muukin kokee listan hyödylliseksi.  :D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Heinä 2009, 19:08
Kirjoittaja nelma
^^
Herbina,
miten kokeilut ovat edistyneet? Itseäkin kiinnostaisi tuo sarja. Pikaisesti pitäisi tehdä päätös, ulkotöissä hiukset ovat jo päässeet hiukan kärähtämään.  :P

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Heinä 2009, 23:21
Kirjoittaja Herbina
Kokeilin Sun Sparkling Shieldiä toiseen kertaan märkiin hiuksiin ja toimi paremmin. Olen kuitenkin nyt enemmän tykästynyt Redken Color Extend Total Recharge -suihkeeseen, jossa on raikas tuoksu eikä ole pelkoa lähmäämisestä vaikka suihkii enemmänkin. Käytän myös Tigin S-Factor Silky Smooth Moisturizing Serumia joka käy myös suoristusrautojen alle. Niin ja lakkana on nykyään Tigin Fun Times jossa siinäkin on aurinkosuoja, joten eiköhän suojaa riitä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Heinä 2009, 16:36
Kirjoittaja nelma
Okei.. Ehkä toi Sparkling Shield on suunniteltu jonnekin vielä rankempiin olosuhteisiin, rantalomalle vaikkapa... Mietin vielä Redken Color Extend Sun Shimmering Defense-voidetta ja Sun Highlight Guard-suihketta. Niiden kummankin kuvauksessa luki muistaakseni light.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Heinä 2009, 13:26
Kirjoittaja Charleen
Mä tykkäsin ihan simona Cutrinin keltasesta aurinkosarjasta, etenkin sarjan hoitosuihke oli aivan mielettömän ihana ja hyvätuoksuinen! joskus, kun mulla oli punaiset hiukset niin tuon ansioista ne ei kloori- ja merivedessä kärsineet yhtään eikä aurinkokaan haalistanut! nyt sitä ei enää vissiin tehä :(

nyt on parina vuonna ollut käytössä Wellan Sp-sarjan hoitosuihke: tuossa on kans vähän pitoa eli ihan älyttömän kätevä rannalla, pitää lentelevät hiukset kurisssa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Helmi 2010, 14:34
Kirjoittaja Lemmy
Mä oon nyt funtsinut tätä auringon vaikutusta hiukseen, kun puhutaan, että tukka tukka pitäisi suojata auringossa joko hatulla tai sitten aurinkosuojatuotteilla, niin miksi sitten kuumissa maissa asuvilla (naisilla) on usein tosi paksut ja hyväkuntoisen näköiset vahvat hiukset? Tuskin kaikilla köyhillä esim. Afrikassa tai Intiassa asuvilla on varaa mihinkään kampaamotuotteisiin. Mutta johtuuko se vain siitä, että niillä on jotenkin jo syntyessään vahvempi hiuslaatu? Ainakin juuri näin kaupassa intialaisen näköisen naisen, jolla oli oikeasti ihan mieletön ponnarin paksuus, lähes ranteen paksuinen!  :o ja rupesin miettimään tätä asiaa... Aina sanotaan, että pohjoismaalaisilla on ohuet tukat, eli onko se jotenkin synnynnäinen ominaisuus vai johtuuko se ilmastosta? Menee jo biologian alueelle  ;D..

Mä jo pähkäilin, että se auringossa oleskelu olisi jo hyvä juttu hiuksille, eli pois kaikki suojat päästä, mutta en sitten tiedä. Kuitenkin aurinko antaa elinvoimaa, myös hiuksille? .. Mutta toisaalta onko vaalea hius jotenkin alttiimpi auringolle? Ainakin vaalennettu hius on, koska se on yleensä kärsinyt ja kuiva, mutta jos on luonnostaan vaalea? Luulisi kuitenkin, että esim. mustatukkaiset kärsisivät auringosta eniten, sillä musta sitoo lämpöä tosi hyvin. Mutta miten on esim. italialaisilla ja espanjalaisilla (Välimeren maissa)  hiukset, onko nekin paksut? En ole ollut Välimeren maissa ikinä, joten ei ole omia havaintoja.
Mutta tuntuu jotenkin hullulta, että me suojaamme hiuksemme ihan hullun tarkasti, kun lähdemme viikoksi etelään, kun ei ne paikallisetkaan niin tee ja onko niillä sitten kaikilla kärvähtäneet hiukset??

Tällaisia pohdintoja, jos joku vastailisi jotain...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Helmi 2010, 20:31
Kirjoittaja nelma
^
Perimällä on suuri vaikutus hiusten paksuuteen ja laatuun.
Eivätkä ne oikeiden Intiassa asuvien intialaisten hiukset aina niin hyväkuntoisilta näytä  ;)(paksuja kyllä ovat lähes poikkeuksetta). Varmaan myös sikäläisillä hiustenhoitoperinteillä (esim öljyjen ja yrttien käytöllä) on osansa hiusten kunnossa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Helmi 2010, 23:34
Kirjoittaja Herbina
Kyllä nämä pohjolan asukkien ohuet hiukset on ihan perinnölliset, vähän kuin afrikkalaisten kiharat ja karheat afrotkin. Enpä jaksa uskoa että ilmastolla tai hoitotuotteilla on mitään merkitystä varsinaisen perushiuslaadun kanssa, tietysti hiuksen kuntoon sillä on merkitystä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Maalis 2010, 21:51
Kirjoittaja Chia
Lomamatka tulossa, ja hakusessa olisi oikeanlaiset aineet mukaan suojaamaan hiuksia.

Hiukset raidoitettu, ja viimeksi tämä tehty joulukuussa. Pahimmillaan siis päivittäistä rasitusta sekä auringosta, ja myös meri- ja kloorivedestä. Eniten hirvittää miten väri tuosta selviää, hiukset ovat muuten ihan hyvässä kunnossa.

Lähinnä voin siis vaikka päivittäin pestä hiukset, mutta onko esimerkiksi mitään keinoa suojata hiuksia (vaikkapa jollakin suihkeella) juuri ennen uintia tai uintien välillä? Sekä siis kloorissa että merivedessä?

Ja kannattaako muuten esimerkiksi uidessa hiukset pitää kiinni, vai onko tästä mitään hyötyä?


Viestit siirretty aiempaan aihetta koskevaan ketjuun.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Maalis 2010, 22:37
Kirjoittaja Hermione
Aurinkotuotteet hiuksille -ketju on päässyt talven tullen valahtamaan sivulle 3, mutta löytyy kuitenkin ja täynnä asiaa!!

Myös hiukset ja uiminen -ketjussa on asiaa kloorivesien kanssa puuhaaville.


EDIT: Hih! Pähkinän kanssa kirjoiteltiin lähes samalla kellonlyömällä. Komppailen siis itseäni ja Pähkinää edelleen!!

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 07 Maalis 2010, 22:44
Kirjoittaja Pähkinä
Ja Hiukset ja uiminen -ketju löytyy myös! Kannattaa antaumuksella selailla, mitä kaikkia ketjuja löytyy ennen kuin perustaa uuden ketjun. Täällä on tapana kirjoittaa jo olemassa oleviin ketjuihin, jos aiheelle sellainen jo löytyy. :)

Edit. Hermione ehtikin linkittää myös tuon toisenkin ketjun.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 19:59
Kirjoittaja EllaBella
Oletteko te kokeilleet Tigin Some Like It Hot-tuotteita?
Onko ne aurinkosuojia?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Maalis 2010, 20:27
Kirjoittaja BlueBerry
Joicon aurinkotuotteet vaikuttaa hyviltä, en tosin ole tutustunut niihin vielä, joten en voi vielä varmaksi suositella..

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Maalis 2010, 17:44
Kirjoittaja nelma
Lorealin Solar after-sun-shampoo (tai jotain siihen suuntaan) yllätti mut TODELLA positiivisesti. Pää oli tosi lähmäinen ja ajattelin että nyt tarvitaan pesevämpää, sulfaatillista shampoota. En ollut kokeillut tätä aiemmin ja ajattelin että tämä sopisi tarkoitukseen kun pullon kyljessä puhuttiin kaikesta kloorijämien poistostaa yms. Shampoo pesikin tosi hellävaraisesti! Olisin voinut melkein harkita jättäväni hoitoaineen pois (uskomatonta). Tämä tuntui Lavera Mango Milkiäkin hellävaraisemmalta. Jätti hiukset todella vahvan tuntuisiksi.  Latvatkaan eivät karheutuneet tai takkuuntuneet yhtään. :l Pelkäsin ettei olisi pessyt kunnolla kun hiukset tuntuivat niin pesemättömiltä, mutta puhdasta tuli  ;D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Maalis 2010, 17:56
Kirjoittaja pinkpepper
^Onko tuossa vielä se ihana persikkainen tuoksu? Oletan että puhut siitä kelta-oranssisesta pullosta?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Maalis 2010, 19:16
Kirjoittaja nelma
^
Juuri se. Tuoksu on nam&nbsp; <3

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 11 Touko 2010, 14:36
Kirjoittaja Frida
EllaBella kirjoitti: Oletteko te kokeilleet Tigin Some Like It Hot-tuotteita?
Onko ne aurinkosuojia?
Katoin just Hairsupermarketin sivuilta ja tuolla lukee, että ois UV-suoja. Taidan tota hoitista ostaa tuubillisen etelänmatkaa varten. Lisäks matkalla vois käyttää kaikkien vanhojen lähmäävien silikonijätettävien jämät pois. Huoh, ois kyl nii kiva näyttää hyvältä lomallaki eikä rasvasen näkösen liimaletin kanssa pyöriä ympäriinsä... :D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 24 Touko 2010, 11:15
Kirjoittaja Kuririn
nelma kirjoitti: Lorealin Solar after-sun-shampoo (tai jotain siihen suuntaan) yllätti mut TODELLA positiivisesti. Pää oli tosi lähmäinen ja ajattelin että nyt tarvitaan pesevämpää, sulfaatillista shampoota. En ollut kokeillut tätä aiemmin ja ajattelin että tämä sopisi tarkoitukseen kun pullon kyljessä puhuttiin kaikesta kloorijämien poistostaa yms. Shampoo pesikin tosi hellävaraisesti! Olisin voinut melkein harkita jättäväni hoitoaineen pois (uskomatonta). Tämä tuntui Lavera Mango Milkiäkin hellävaraisemmalta. Jätti hiukset todella vahvan tuntuisiksi.&nbsp; Latvatkaan eivät karheutuneet tai takkuuntuneet yhtään. :l Pelkäsin ettei olisi pessyt kunnolla kun hiukset tuntuivat niin pesemättömiltä, mutta puhdasta tuli&nbsp; ;D
Kommentin innostamana otin shampoon heti kokeiluun. (Tätä ennen puteli oli nököttänyt hyllyssä yli vuoden avaamattomana kun omatkaan odotukset tämän suhteen eivät olleet kovin kummoiset.)

Ällistyttävää kyllä, shampoo todellla vaikutti hellävaraisemmalta kuin oikeastaan melkein mikään aiemmin kokeilemani.&nbsp; Hiukset tuntuivat jo pestessä omituisen liukkailta ja takkuja ei tosiaan tullut yhtään, mikä on nykyiselle tukalla varsin poikkeuksellista. Hiuksista tuli kuitenkin puhtaat ja ihanan kuohkeat.&nbsp; :-* Tiedä sitten mikä osuus silareilla oli asiaan, dimethicone taitaa löytyä incistä ihan alkupäästä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 25 Touko 2010, 14:15
Kirjoittaja Jadey
nelma kirjoitti: Lorealin Solar after-sun-shampoo (tai jotain siihen suuntaan) yllätti mut TODELLA positiivisesti. Pää oli tosi lähmäinen ja ajattelin että nyt tarvitaan pesevämpää, sulfaatillista shampoota. En ollut kokeillut tätä aiemmin ja ajattelin että tämä sopisi tarkoitukseen kun pullon kyljessä puhuttiin kaikesta kloorijämien poistostaa yms. Shampoo pesikin tosi hellävaraisesti! Olisin voinut melkein harkita jättäväni hoitoaineen pois (uskomatonta). Tämä tuntui Lavera Mango Milkiäkin hellävaraisemmalta. Jätti hiukset todella vahvan tuntuisiksi.&nbsp; Latvatkaan eivät karheutuneet tai takkuuntuneet yhtään. :l Pelkäsin ettei olisi pessyt kunnolla kun hiukset tuntuivat niin pesemättömiltä, mutta puhdasta tuli&nbsp; ;D
Tykkään myös aivan huisisti tästä shampoosta!&nbsp; Tuoksu varsinkin on herkuista herkuin. :-* Ostin vastikään saman sarjan hoitosuihkeen, ja sekin sai mut vakuuttumaan tehoistaan.&nbsp; :) Onko tähän sarjaan muuten olemassa enää hoitista? Stockan hyllyillä sitä ei ainakaan näkynyt, ja muistaakseni viime kesänä etsin sitä myös enkä löytänyt. Naamio kyllä näkyi olevan, täytyy varmaan ostaa se jossain vaiheessa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 25 Touko 2010, 17:06
Kirjoittaja Paka-08
Sain Lorealin kouluttajalta "lahjaksi" Série Expert Solar Sublime öljyshampoon - ja hoidon. Hämäännyin aluksi kun tässä tuubihoidossa oli suomen kielinen tarralappu jossa luki "öljyhoito" ja luulin sitä tosiaan syvähoidoksi, mutta kyseessä on enemmän pikahoitoaine sillä Solar Sublimella on purkkitehis joka on hoitavampi. Ihmettelin kun ei ollut sitä tehohoidon vaikutusta, mutta tutkin sitten netistä ja sain selville, että se ei ole se syvähoito. Hyvä pikahoitoaineena se on, mutta minun paksu tukka tarvitsee joka pesun yhteydessä tehohoidon tai muuten en voi sietää tätä pehkoa.

Tuotteissa on kivat karkkimaiset tuoksut (aprikoosimarmeladi?) ja ne on sellasia geelimäisiä, mutta kun hieroo käsiin niin se "sulaa" vähän öljymäiseksi ja jotain avokadoöljyä, jojobaa ym. niissä on. Shampoo pesee hyvin ja jättää hiuksiin puhtaan tuntuisiksi, mutta hoidetuiksi. Tuubihoitiksen jälkeen hiuksiin jää sellainen tunne, että on ollut joku tosi kevyt öljymäinen tuote hiuksissa, mutta ei missään nimessä tee rasvaiseksi tai latista hiuksia. Hennoille hiuksille hoitotehot varmaan riittää paremmin. En löytänyt mistään oikein tietoa tästä tuubihoitiksesta eikä löytynyt edes viralliselta Lorealin sivulta. Varmaan joku uutuustuote. Täältä löytyi kuitenkin tämä tuubi ja siinä sen nimi oli "Solar Shimmer protect gel," mutta kyse on poispestävästä hoitoaineesta, ei hiuksiin jätettävästä geelistä:

http://solarsublime.blogspot.com/

Tuote mainostaa, että mitä enemmän käyttää sitä paremmin hiukset ovat suojatut ja hoitovaikutus kestää. Itse asiassa toisella käyttökerralla hiuksiin jäi paljon parempi tuntu sen tuubihoitiksen jälkeen. Kiiltoa se tuo myös kivasti ja kosteuttaa. No käytän varmasti näitä nyt kesällä kun ilmaiseksi sain enkä aio muita aurinkotuotteita ostaa.

"Solar Sublime tuotteet on kehitelty suojaksi auringon haitallisilta vaikutuksilta ja korjaamaan auringon jo aiheuttamia vaurioita.

Kaikki Solar Sublime -tuotteet sisältävät Mexoryl S.O UV-suojan, joka suojaa ja vahvistaa hiuskuitua. Suojaa kloorin ja meriveden aiheuttamalta kuivumiselta ja estää hapettumisen."

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Touko 2010, 17:28
Kirjoittaja nelma
^^
Kiva jos muutkin tykkäävät&nbsp; ;D Mulla on taas Solar-shampoon käyttö vähän jäänyt kun pullo jäi kakkoskotiin, mutta kesäkuussa sen on tarkoitus päästä tehokäyttöön. :)
Näin muuten Stockalla pari viikkoa sitten samaa shampoota uudella incillä jossa silikonia oli jo aika alussa. :( Toivottavasti näin harhoja. Ostamani shampoo oli kyllä aikoinaan poistomyynnissä, mikä ei lupaa hyvää...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Touko 2010, 17:37
Kirjoittaja Butterfly
nelma kirjoitti: Näin muuten Stockalla pari viikkoa sitten samaa shampoota uudella incillä jossa silikonia oli jo aika alussa. :( Toivottavasti näin harhoja. Ostamani shampoo oli kyllä aikoinaan poistomyynnissä, mikä ei lupaa hyvää...
Juu, silikoni on heti kolmantena veden ja sulfaatin jälkeen :( Siksi en tuolle shampoolle niin lämmennyt, peseehän se joo olevinaan hellävaraisesti, kun silikoni liukastaa hiuksen pinnan. Ja seurauksena hiukset rasvottuu supernopeasti.

Myös sarjan hoitosuihke jäi käyttämättä, heti veden jälkeen denaturoitu alkoholi >:(

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Touko 2010, 19:09
Kirjoittaja Kuririn
^Kieltämättä hiukset rasvoittuivat melko vikkelästi... Täytyy nyt sitten arpoa takuttoman silkoisuuden ja pitkään puhtaana pysyvän pehkon välillä.&nbsp; :D

(Silkoisuusvaikutus tällä shampoolla on kyllä ihan omaa luokkaansa, jopa muihin silarishampoihin verrattuna.)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Touko 2010, 23:20
Kirjoittaja nelma
^^
Mun shampoo on kyllä siliton! Moneen kertaan olen incin tarkistanut eikä sitä vain sieltä löydy. Pahus jos on nyt tehty noin silariseksi... Silaritonkin tuntui niin hellävaraiselta.
Onkohan mulla eri puteli? Nimi on vain solar - ei solar sublime. "after-sun repair shampoo".

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 27 Touko 2010, 07:58
Kirjoittaja Kaisa
^ Tuon sun Solar-shampoon täytyy sitten olla jo useampia vuosia vanha, sillä mulla oli pari-kolme vuotta sitten tuo uudempi Solar Sublime -versio käytössä ja silloin jo dimethicone oli melko ylhäällä incissä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 27 Touko 2010, 11:57
Kirjoittaja nelma
^
No kappas&nbsp; ;D Tänä vuonna CM-hiustalo sitä vielä myi.
Kuinkakohan antiikkisia ovat samasta putiikista ostamani Cutrin Scandinavian-mikälie-kevytvärit...&nbsp; ::)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Kesä 2010, 14:10
Kirjoittaja Kaisa
Katselin tuon uuden L'oréal Solar Sublime -öljyhoitoshampoon (läpinäkyvä pullo) inciä Stockalla ja siinä ei tainnut olla dimethiconea tai muitakaan silikoneja ainakaan alkupäässä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 29 Kesä 2010, 16:46
Kirjoittaja nelma
^
Okei, kiva tietää :)&nbsp; Tuota voisikin harkita kun saan sulfaatillisen shampooni kulutettua.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Elo 2010, 20:07
Kirjoittaja Lemmy
Tätä on kysytty täällä aiemminkin, mutta muistaakseni siihen ei ole tullut vastausta, eli mihin (ainesosaan) nämä aurinkotuotteet perustuvat, lähinnä tarkoitan näitä hiuksiin jätettäviä/suihkutettavia tuotteita?? Itse en ole ikinä omistanut mitään aurinkosuojia, joten mitä niiden incissä esim. on ekoina? Onko aurinkoa varten jokin ihmeaine vai voisiko se olla yksinkertaisesti silikoni tai paljon kosteuttavia ainesosia, jotta tukka (muka) suojaantuu? Mietin vain, että onko turhaa ostaa mitään aurinkosuojasuihketta/jätettävää, jos esim. silikoninen velvet whip ajaa saman asian?
Olen lähdössä 2 viikoksi erittäin aurinkoiseen paikkaan ja mietin kannattaako hankkia mitään erikoisaurinkosuojaa jos käytän vain velvet whippiä?
Miten muuten merivesi vaikuttaa hiukseen? Kannattaako aina pestä hiukset meressä uimisen jälkeen ja suojaako esim. silikoni merivedeltä? Mitään uimalakkia en tod. ole laittamassa&nbsp; ::).

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Elo 2010, 20:16
Kirjoittaja ellen
Lemmy kirjoitti: Miten muuten merivesi vaikuttaa hiukseen? Kannattaako aina pestä hiukset meressä uimisen jälkeen ja suojaako esim. silikoni merivedeltä? Mitään uimalakkia en tod. ole laittamassa&nbsp; ::).
Merivesi kuivattaa hiuksia ja tekee hiukset sameiksi sekä lähmäisen oloisiksi. Hiukset kannattaakin suojata jollain, esim. paksulla hoitoaineella tai öljyllä ennen merivedessä uimista. Hiukset kannattaa myös kastella makealla vedellä ennen meri- tai klooriveteen menemistä ja pestä uimisen jälkeen.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Elo 2010, 20:23
Kirjoittaja Lemmy
^Kiitos vastauksesta! Ja anteeksi blondiuteni, mutta tarkoittaako tuo, että suojaa ennen uintia hiukset paksulla hoitoaineella (silikonisella kaiketi?), että siis jätänkö sen hoitoaineen hiuksiin, en huuhdo pois vaan lätkin vaan hiuksiin vai pesen hiukset ja laitan hoitoaineen ja huuhdon pois normaaliin tapaan? Kun aina puhutaan näistä markettien paskahoitoaineista, jotka sisältää vain silikonia tai ainakin ekana tulee silikoni niin mikä olisi mahdollisimman hyvä markettihoitis eli mahd. paljon silikonia sisältävä? En ole perehtynyt lainkaan näihin..

Ja edelleen tuohon aurinkotuotteiden ainesosakysymykseen haluaisin vastauksen.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Elo 2010, 20:36
Kirjoittaja ellen
^ Kannattaa varmaan kastella hiukset ennen hoitoaineen laittamista hiuksiin, mutta en tiiä miten se hoitis pysyy märissä hiuksissa. Mie oon matkoilla ratkaissut ongelman niin, että sulatan karitevoista sekä puhdistetusta ja puhdistamattomasta kaakaovoista sekoituksen valmiiksi matkalle ja laitan sekoitusta reilusti hiuksiin joka aamu ennen aurinkoon menoa. Sitten, jos päivän päätteeksi haluan käydä snorklaamassa tai kunnolla uimassa pää upoksissa, niin kastelen hiukset makealla vedellä ensin. Ja koska tuo voisekoitus on paksua, se ei huuhtoudu hiuksista pois ihan helposti, niin vedessä uskaltaa lillua kauankin. Muuten pulikoin pää pinnan päällä ja näytän mummolta, kun en ui oikealla tavalla :D .

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Elo 2010, 21:43
Kirjoittaja masked sinner
Olen miettinyt ihan samaa noista aurinkosuojasuihkeista, aika monessa nimittäin on ekana tai tokana alcohol denat... Eiköhän huivi tai hattu ole kuitenkin paras suoja hiuksille ja terveydelle muutenkin, etenkin jos olet suuntaamassa päiväntasaajan tietämiin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 06 Elo 2010, 11:40
Kirjoittaja Kaisa
Kaisa kirjoitti: Katselin tuon uuden L'oréal Solar Sublime -öljyhoitoshampoon (läpinäkyvä pullo) inciä Stockalla ja siinä ei tainnut olla dimethiconea tai muitakaan silikoneja ainakaan alkupäässä.
Hankin tämän shampoon viime viikolla ja tykkään kovasti, tämä uusin versio on tosiaan silikoniton muttei silti takuta yhtään raidoitettuja hiuksia, ja vanha tuttu persikkainen tuoksu on edelleen tallella.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 25 Syys 2010, 13:21
Kirjoittaja Lemmy
Ajattelin kertoa tässä omat kokemukseni ja vinkkini hiusten suojaamisessa auringolta. Eli tulin melkein 2 viikkoa sitten aurinkoiselta Karibialta, jossa olin 2 viikkoa. Joka päivä paistoi aurinko ja lämpötilat varjossa yli +30 ja auringossa varmaan +50, uv jotain 14 kieppeillä pahimmillaan, eli pahat olosuhteet hiuksille. Uin melkein joka päivä meressä tai/ja uima-altaassa, lisäksi luonnollisesti olin ulkona lähes koko päiväsajan.
Otin matkalle mukaan Garnierin jonkin hoitiksen, jossa amodimethicone oli tokana, käytin sitä joka pesussa 50-50 ei-silikonisemman paremman hoitosekoituksen kanssa (sisälsi O&H:ta, LV:n kosteuttavaa hoitoainetta ja Aubreyn honeysuckle rosea). Joka toinen pesu käytin 50-50 garnieria ja Mill creekin keratin conditioneria. Hiukset pesin aina XZ:n xylitolshampoolla ja jätettävänä käytin joskus Sebastianin potion 9:ä, mutta koska hiukset tuntuivat tuon Garnierin takia _tosi_ kalvomaisilta, en aina jaksanut laittaa jätettävää.

Hiukset pidin joka päivä valoisaan aikaan kiinni, joko korkealla olevalla nutturalla tai tiukalla letillä (ponnari myös sinne ylös, josta letti alkaa, ettei leviä ylhäältä). Vaikka uin meressä, hiukset eivät nutturan takia juurikaan kastuneet, paitsi tietysti ihan alhaalta vähän. Päätä en siis kastellut kokonaan, ainoastaan snorklatessa hiukset väkisinkin kastuivat. En itse huomannut meriveden muuttavan hiuksia kovinkaan ihmeellisiksi, ehkä märkinä tuntuivat vähän tahmaisilta, mutta pesin hiukset aina meriveden jälkeen. Hattua pidin joinakin päivinä, hiukset nostin hatun sisään, myös uida voi hattu päässä. Mutta suurimmaksi osaksi en pitänyt hattua. Vedin hiukset aina kiinni siten, ettei jää mitään jakauksia, ensinnäkin sen takia, ettei jakauskohta pala ja toiseksi silloin päällimmäiset hiukset tavallaan säästyvät, koska ne jäävät "alle". Esim. jos on tottunut pitämään hiuksia auki sillai, että on jakaus, niin silloin ne hiukset kannattaa "kääntää" toistepäin.

Ja tulokset? Hiukseni eivät mielestäni menneet miksikään matkalla, ellei jotain räjähtämistä tapahdu vielä myöhemmin... &nbsp;Heti kun pääsin kotiin, pesin hiukset syväpuhdistavalla ja laitoin jotain ei-silikonista muhimaan ja ihan samoilta tuntuivat kuin ennen matkaa. Todella silikonisia hoitiksia en siis normaalisti käytä. Mitään erikoisia aurinkosuojia en siis käyttänyt, lähinnä ajattelen että tuo garnier suojasi hyvin hiuksiani. Ihmettelen kyllä suuresti, ettei hiuksilleni tapahtunut sen kummempaa, hiukseni ovat siis blondatut ja alaselkään asti pitkät.

Jos näistä olisi jotain apua juuresmatkailijoille &nbsp;:)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 26 Syys 2010, 18:58
Kirjoittaja scarface
Ite palailin torstaina Gran Canarialta, Puerto Ricon hiekoilta ja matkaan olin pakannut Bonacuren Sun care-paketin (shampoo, jätettävä suihke ja tehohoito). Suihketta tuli lisäiltyä lettiin pitkin päivää ja joka ilta pesin hiukset shampoolla. Tehohoidolla huuhtelin tukkani vimosena iltana ja eipä tuo tukka ole huonoksi mennyt :) Voinee johtua siitäkin, että loman alussa (ke oltiin siellä) leikkautin tukan paikan päällä lyhyeksi niin ei damagea ehtinyt pidempään malliin tullakaan.

TOSIN olen aina ollu superhuolellinen mitä tukan hoitoon ja kunnossapitoon paahdelomilla tulee.. (Kuten nyt tietty aina kotonakin :) )

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2011, 13:53
Kirjoittaja Huuhkaja
Mietiskelen täällä sellaista asiaa, että voiko aurinkosuojalla varustetun jätettävän suihkeen jatkuva käyttö estää hiusten vaalenemisen auringossa? Itse olen suihkutellut koko kevään ja kesän La Biosthetiquen aurinkotuotteiden sarjan jätettävää hiuksiin joka pesun jälkeen ja pienempiä määriä kuiviinkin hiuksiin, ja vaikuttaisi siltä, että mun hiukset eivät enää vaalene auringossa samaan tapaan kuin esimerkiksi vielä viime kesänä. Tuo suihke on muuten toiminut erittäin hyvin mulla, eli hiukset eivät ole korppuuntuneet auringossa läheskään yhtä paljon kuin ennen, joten haluaisin jatkaa sen käyttöä, mutta toisaalta ikävää, jos en enää saakaan mun perinteisiä "kesäraitoja" auringosta. :-\

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 17:26
Kirjoittaja SC
^Kyllä sen luulisi estävän hiusten vaalenemisen myös. Suihke juuri suojaa hiusta auringolta, sen huonoilta ja kenties hyviltä (kesäraidat) ominaisuuksilta. Voihan niitä raitoja halutessaan laittaa vaikka kampaajalla, onhan se vain hyvä jos hiukset pysyvät hyvässä kunnossa, vaikkei raitoja näykkään&nbsp; :).

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Kesä 2011, 00:41
Kirjoittaja Sassy
Ajattelin ostaa Joicon UV-suojasuihkeen suojaamaan latvoja, mutta nyt alkoi kiinnostaa myös tuo La Biosthetique. Mistä kys. ainetta saa ja minkä hintaista? Pystyykö kukaan vertaamaan tehoja? En haluaisi että latvat vaalenisivat enää yhtään, tyvi saa ihan rauhassa tehdä mitä lystää&nbsp; ;D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Kesä 2011, 14:15
Kirjoittaja Huuhkaja
^Itse olen ostanut La Biosthetiquen tuotteita netistä merkin saksalaiselta sivustolta www.labiosthetique.de, mutta sieltä toimitetaan pelkästään Saksaan. Niitä tuotteita on täälläkin melko vaikea löytää, ja olenkin nähnyt niitä vain merkin omissa kampaamoliikkeissä sekä netissä. Joka tapauksessa mainitsemani suihke on La Biosthetiquen sarjasta METHODE SOLEIL ja tuotteen nimi on Vitalite Express Cheveux. Noilla hakusanoilla pitäisi löytyä netistä kauppoja, joista toivottavasti toimitetaan Suomeenkin.

Täältä voi tsekata putelin ulkomuodon:
http://www.labiosthetique.de/shop/Sonne ... ail.0.html

Kaupassa, josta olen itse tuotetta ostanut, 150 ml:n pullon hinta on 18,40 EUR + postikulut. Ei siis mitään ihan halpaa, mutta itselläni tuollainen pullo kestää noin 3 kk, vaikka joka päivä suihkin ihan reilusti. Tosin jos on tosi pitkät hiukset, kulutustahti on tietenkin ihan eri luokkaa kuin mulla, kun mun hiusten nykypituus on n. 40 cm.

Ostan tuota suihketta senkin takia, että se toimii todella hyvin myös selvityssuihkeena. Normaalisti mun pää on melkoinen takkupesä pesun jälkeen, mutta tuota kun käyttää, selvittäminen on ihan helppoa. Mutta eipä tuo mitään kauhean hoitavaa tököttiä taida kuitenkaan olla. Auringolta se kuitenkin tuntuu suojaavan todella hyvin.

Tässä putelin sisältö:
Aqua (water), cyclopentasiloxane, ethylhexyl methoxycinnamate, PEG-12 dimethicone, phenyl trimethicone, polyquaternium-16, cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed wheat protein, parfum (fragrance), dimethiconol, butylene glycol, helianthus annuus (sunflower) seed extract, linalool, hexyl cinnamal, citronellol, butylphenyl methylpropional, coumarin, benzyl salicylate


Edit: Ja siitä hiusten auringossa vaalenemisesta vielä sen verran, että mua häiritsee, kun oman värin ja jäljellä olevan vaalennetun osan välinen sävyero on jyrkempi ilman auringon vaikutuksia. No, sekin ongelma ratkeaa kun saan lopun vaalennetun osan joskus napsaistua pois. Hyväkuntoinen hius on joka tapauksessa kärähtänyttä parempi. :)


Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 23 Kesä 2011, 22:18
Kirjoittaja Auringonkukka
Mä en koskaan aiemmin ole perustanut aurinkosuojatuotteista, mutta nyt Wellan SP-sarjan aurinkotuotteet on vakuuttaneet senverran että olen itsekin hommannut elämäni ensimmäistä kertaa aurinkosuojasuihkeen. Hirveästi en ole itse päässyt vielä testaamaan kun aurinkoa ei ole paljon päässyt näkemään, mutta tuo sarja on kahdella lähipiiriläisellä osoittanut toimivuutensa senverran tehokkaasti että omien vähien kokemusten boostaamana pystyn lämpimästi suosittelemaan.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 28 Kesä 2011, 16:36
Kirjoittaja SC
Tämän ketjun huomattuani todella tajusin kuinka paljon lämmin sää vaikuttaa hiuksiini, juurikasvua saan kiittää etten ole seuraavien helteiden aikana kärventämässä hiuksiani. Vielä kun en aurinkosuojasuihketta omista niin pidän mahdollisimman paljon huiveja, mikä on mukavaa vaihtelua sinänsä kun yleensä pidän niitä vain kaulassa&nbsp; :D.

Mainitaanko aurinkosuojasuihkeissa suojakertoimen lukua, vai kuuluuko tämä termi tyystin iholle levitettäviin aurinkorasvoihin? Jos jälkimmäinen niin mistä tietää mahdollisesti parhaiten suojaavan aurinkosuojasuihkeen?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 22:06
Kirjoittaja deko
^aurinkosuojasuihkeissa en ole törmännyt suojakertoimiin ja pidän niitä muutenkin paljon huivia heikompana tapana suojata tukkaa. Minä siis kieputan tukkani kuumalla suosiolla nutturalle ja käytän ihan tavallista vaaleaa bandannahuivia tukan suojana. Himoitsen UV-buffia mutta en ole saanut aikaiseksi hommata sitä vielä (eli en ole päättänyt väriä...)
http://www.buffkauppa.fi/dcms/index.php ... ction-buff
(olen buff-uskovainen ;) ja aito sen olla pitää vaikka ne ovatkin sikakalliita)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 22:18
Kirjoittaja SC
^Selvä, kiitos paljon tiedosta. Wow, katsoin juuri tuon "How to use a buff" videon ja täytyy sanoa, että taisin juuri vaihtaa uskontoa ;D. UV-buff taitaa siirtyä hankintalistalle sekin, tosin juuri ostin itselleni hatun hiusten suojaksi, mutta kaipa vähän myöhemmin saan tämänkin hankittua. Äiti ei varmasti katsoisi hyvällä jos kertoisin hänelle uudesta hiushatusta jonka haluan kun nyt on suihkumyssy (So Pretty Shower Caps), saunamyssy (paksua froteeta) ja vielä tämä tukkahattu listallani :D.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 22:31
Kirjoittaja deko
^kyllä tukkaan pitää investoida ;D Minä lasken tukkabudjetin sitä mukaa että jos kävisin kampaajalla niin pelkkä leikkaus olisi jo jotain 20-25 euroa eli sen verran voi surutta tuhlata tukkakamaan kuukaudessa.

Buffeja löytyy sporttikaupoista ja prätkäkamakaupoista, lisäksi jotkut halpakauppaketjut (tokmanni, kärkkäinen jne) myyvät. Ei-aitoja saa paljon halvemmalla ja pihi tietenkin ostaisi vitosella halpiaisen ensin ja testailisi silllä miltä buff-elämä tuntuu.

Kaapissani on 5 aitoa, UV-malli liittyy seuraan kunhan tosiaan saan päätettyä värin. Buffkauppa on ainakin luotettava shoppauspaikka ellei jaksa kierrellä, lähettävät laskulla. Ulkomailtakin saa toki tilattua, mutta säästö on imo sen verran pieni etten jaksa vaivautua.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 07:19
Kirjoittaja SC
^ Niin pitää, ja hyvä investointi se sitten aina onkin ;). Hienoa, pitäisi itsellekin kehitellä pientä tukkabudjettia, ja jos määrä jää käyttämättä sen voi lisätä jollekin toiselle kuukaudelle jolloin voi ostaa jonkun hieman isompihintaisen tuotteen.

Pitää oikeasti käydä vilkaisemassa tuota nettikauppaa paremmin ajan kanssa. Ei-aito ei aina tunnu samalta ja saattaisi näin viedä buff-kokemuksen täysin metsään jos halpis UV-buff ei olisi minkäänveroinen.

Pieni kokoelma sinulla siellä :D. Värin valitseminen on tosiaan se hankalin osuus, jos olisi vielä hieman eriäviä malleja toisistaan niin päätöksen tekoon voisi kulua helposti viikko jos toinenkin kun pitää puntaroida erilaisia käyttö ja vaatemahdollisuuksia buffin kanssa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 08:36
Kirjoittaja -j-
Deko, onpa hyvä vinkki tuo buff!
Taidan itsekin hankkia sellaisen. En omista juuri mitään huiveja, paitsi äipän kutomia villakaulaliinoja&nbsp; ;D
Ja mullakin koittaa kaukomatka etelän lämpöön pahimpaan kesäaikaan, joten tuollaisen hankin!

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 14 Heinä 2011, 15:28
Kirjoittaja masked sinner
Kampaaja laittoi mulle jätettäväksi jotain Redkenin aurinkotuotetta, jossa oli uv-suoja sekä jonkinlainen vedenkestävyyskin (vähän kyllä epäilyttää...), en kirjoittanut nimeä ylös mutta luulen että se on tämä:

http://www.redken.fi/_fi/_fi/products/product.aspx?catcode=AXE_HAIR^F1_Haircare^F2_Color_Extend_Sun&topcat=F2_Color_Extend_Sun&prdcode=285

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 17:13
Kirjoittaja SC
UV buff kotiutui tänne. Ei se niin virallisesti ostoslistalla ollut mutta Skanssin Intersportissa sattui osumaan silmään. Parikymppiä tosiaan oli ja jos tämä UV buff nyt osoittautuu mahtavaksi niin joskus voisi hankkia toisenkin. Herätysostoksena aivan loistava :D.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 16:34
Kirjoittaja Kevätperhonen**
Help! Tarvitsisin neuvoja! Olen lähdössä ensi vuoden puolella useammaksi kuukaudeksi reissuun ja tarvitsisin mukaani kaikki tarvittavat tuotteet hiuksille. Suurin osa matkastani tulee suuntautumaan aurinkoisiin kohteisiin, joten hiukset tulevat todella saamaan kunnon rasituksen biitsielämästä, merivedestä ja auringosta. Hiukseni ovat pitkät ja värjätyt (ruskeat) ja suhteellisen hyvässä kunnossa.
Matkatavarat on saatava mahdutettua rinkkaan, joten hirmuista määrää eri pulloja ja tuotteita en pysty mukaani raahaamaan (vaikka mieli tekisi! :P). Tarvitsisin siis yhden shampoon,hoitoaineen ja jätettävän. Mitä suosittelisitte? Kotona olen käyttänyt&nbsp; mm.Lanzan ja Mop:in tuotteita, mutta epäilen ettei Mopin hydrating shampoo pese hiuksia riittävän puhtaaksi hiekasta ja suolavedestä.&nbsp; Ajattelin ottaa kotoa mukaan yhden putelon Joicon IHT:tä, koska se on yksi lemppareistani. Jätettäväksi pitäisi varmaankin olla yksi suihkutettava ja sen lisäksi joku täyteläisempi ja suojaavampi.
Karitevoit yms. eivät oikein kuulosta minun korvaani kiinnostaville (tosin en ole koskaan käyttänyt joten siksi ehkä pelottaa), joten vaihtoehtojen tulisi olla jotain muuta...&nbsp; ;D

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 18:18
Kirjoittaja deko
^ Paras ja vaivattomin aurinkosuoja on ihan fyysinen suojaus eli joku kevyt huivi tai Buff tukkaa suojaamaan. Joissakin kampausnesteissä ja suihkittavissa hoitoaineissa on UV-suoja, se lukee yleensä selvästi purkissa koska se on lisäominaisuus.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 19:25
Kirjoittaja Kevätperhonen**
^ Toki huiviakin tulee pidettyä, ihan senkin takia ettei saa auringonpistosta, mutta esimerkiksi uidessa tuskin tulee huivia pidettyä. Tarkoituksena on nimittäin snorklata/sukeltaa suhteellisen paljon, eikä suolainen merivesi yhdistettynä aurinkoon ole hiuksille hyvä kombinaatio&nbsp; :-\.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 19:26
Kirjoittaja kuku
^^ Ainakin Goldwellin se Sun-sarjan suihke on ollu ihan hyvä, mutta en tiiä kuinka merkittävä suoja siinäkään on, varmaan aika mitätön. Joskus oon suihkunut vähän ihan normi suihkutettavaa aurinkovoidetta ja se on toiminut hyvin. :P

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 19:30
Kirjoittaja Luciana
Suosittelen reissuun mukaan BC:n Sun-sarjan tuotteita :)

http://www.schwarzkopf-professional.fi/ ... ma/bc-sun/

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 27 Joulu 2011, 16:08
Kirjoittaja Kevätperhonen**
Kiitos vinkeistä! Laitoin viikonloppuna tilauksen menemään Lookfantasticiin ja mukaan matkalle lähtevät nyt sitten BC:n sarjan hiuksiin jätettävä aurinkosuoja, Kerastasen aurinkosuojahoitoaine ja Redkenin after sun shampoo. Niillä toivottavasti pärjään&nbsp; ;). Pitää tosin varmaankin etsiä jonkinlaiset pienemmät pullot, koska 300ml pulloja ei kannata lähteä mukaan raahaamaan :P.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Huhti 2012, 08:46
Kirjoittaja Varjotar
Miten hyvin noi aurinkotuotteet suojaa hiuksia esim. palamiselta ja auringon vaalentamiselta?
Suomen auringon alla en oo koskaan pahemmin saanut hiuksiani kuivumaan tai palamaan, mutta jos joutuu paljon olemaan ulkona, niin ehkä tuosta olisi jotain hyötyä..

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Huhti 2012, 12:08
Kirjoittaja Puf
^ Mullakin kiinnostaisi tietää aurinkotuotteiden todellinen hyöty hiuksille :)

Vietän syksyllä puoli vuotta Thaimaassa ja lähinaapureissa, tuolla aikavälillä hiukset saattaa mennä aika kamalaankin kuntoon auringon takia. En kuitenkaan halua peittää hiuksia huiveilla tai hatuilla joka päivä.
Yritin etsiä iHerbistä suihkutettavaa aurinkosuojaa jota voisi suihkia myös hiuksiin, mutta kaikissa järkevän hintaisissa näytti olevan silikonia. Tiedättekö hyviä suihkepullossa olevia aurinkosuojia ilman silikonia? Myös muita vinkkejä hiusten suojaukseen saa antaa :)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 17 Huhti 2012, 20:56
Kirjoittaja heijji
deko kirjoitti: Buffeja löytyy sporttikaupoista ja prätkäkamakaupoista, lisäksi jotkut halpakauppaketjut (tokmanni, kärkkäinen jne) myyvät. Ei-aitoja saa paljon halvemmalla ja pihi tietenkin ostaisi vitosella halpiaisen ensin ja testailisi silllä miltä buff-elämä tuntuu.
Ostin joku aika sitte Buffin paikallisesta Säästökuopasta, käsittääkseni ihan aito on ja maksoi 4.95. :D Miten ne voi jossain paikoissa maksaa parikymppiäkin?&nbsp; :o En ole kovin tottunut huivien käyttäjä ja tuotakin olen pitänyt päässä kun pesen kasvot, pitää kätevästi hiukset pois silmiltä. En muista onko tuossa UV- suojaa mutta voisi yrittää opetella pitämään tuota kesällä hiusten suojana. :) Jokin suihke olisi myös hankintalistalla, tietääkö kukaan onko markettien valikoimassa aurinkosuojasuihkeita?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Huhti 2012, 07:18
Kirjoittaja EllaBella
Mulla on kaksi Buffia. Molemmat ovat mielestäni huippuostoksia, käytän niitä lenkillä. Suojaavat hiuksia aika pitkälle ja kokonaankin, kun laitan palmikon kaksinkerroin ja sidon ponnarilla. Tukee myös kampausta, hiukset eivät lentele miten sattuu.
Tottakai lätsäyttää siinä missä muutkin pipot tai huivit.
Helppokäyttöinen, monipuolinen ja en ole katunut ostostani.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Huhti 2012, 13:46
Kirjoittaja Varjotar
Riittäiskö joku värjätyille hiuksille tarkoitettu kosteuttava jätettävä varsinaisen aurinkotuotteen sijasta? Suomessa kun ei oo niin voimakasta aurinkoa, että mun pää erityisemmin reagois ellei nyt täysin suorassa +25c paahteessa seiso tuntikaupalla.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 25 Huhti 2012, 20:18
Kirjoittaja Puf
^ Aika usein ainakin värjätyille hiuksille tarkoitetuissa tuotteissa on aurinkosuoja mukana :)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 05 Heinä 2012, 20:56
Kirjoittaja garme
Olisko tiedossa jotain tuotetta, jossa olisi aurinkosuoja ja lämpösuojakin, eli toimisi föönauksen tai suoristuksenkin alla suojana? Oon lähdössä matkalle eikä huvittaisi raahata liian montaa purkkia mukana. Kaapin pohjalta taitaa löytyä joku Lorealin silikoninen suihkutettava jätettävä, joka lupaa uv-suojan. Se saattaisi ehkä paremman puutteessa kelvata, mutta jos olisi joku paremmilla muotoiluominaisuuksilla varustettu niin olisi kiva. Erityisesti jos löytyisi joku josta on matkakoko saatavilla (vaikka ainahan voi siirtää pienempään pulloon). Alkoholitonta täytyisi olla.

Tiedän että huivit ym. olisivat parempi vaihtoehto, ja aion niitäkin käyttää, mutta joissakin tilanteissa olisi kiva näyttää vähän siistimmältä, joten huivit ei silloin käy. Suojaavaa shampoota tai pikahoitistakin harkitsin, mutta niiden tehoon en oikein luota, ja muutenkin otan sitten mieluummin jotkut superhoitavat siihen.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 11 Heinä 2012, 09:02
Kirjoittaja Puf
Oon nyt pientä etsintää tehny aurinkotuotteista hiuksille ja voisin tänneki jakaa tietoa suojaavista ainesosista :)

Silikonit suojaa melko hyvin lämmöltä minkä takia ne on hyviä aurinkosuojia. Koska välttelen silikonia hiustuotteissa, oon kokenu seuraavat kohdat hyödylliseksi:

- Joissakin XZ tuotteissa on UV-suoja, ainakin Karpalo&Kinuski ja Tyrni-sarjoissa
- Monissa öljyissä on auringolta suojaavia antioksidantteja (näitä kannattaa muutenkin etsiä aurinkotuotteista), ainakin kookosöljyssä sekä viinirypäleensiemenöljyssä
- Myös E-vitamiini on antioksidantti

Ajattelin siis näillä näkymin ottaa pitkälle ulkomaanmatkalle mukaan ainakin:

- Öljyjä jätettäväksi ja hoitoainesekoituksiin (myös Alba Botanican jätettävässä on auringolta suojaavia ainesosia),
- MOP C-system Hydrating Shampoon (minkä aurinkosuojaavuudesta en oo vieläkään ihan varma koska tuota ei missään esittelyssä oo kovin selkeästi sanottu, mutta oon silti käsittäny sen sisältävän UV-suojan)
- XZ hoitoaineita värisekoituksiin ja tehohoitoihin
- Yleisesti hyvin kosteuttavia hiustuotteita auringon tekemien vaurioiden paikkailuun

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Marras 2012, 17:23
Kirjoittaja Punapää
Hmm, itse pähkäilin juuri kaupassa paria eri vaihtoehtoa hiusten suojaamiseksi. Tiedossa on viikon lomareissu Teneriffalle tammikuussa, ja ois kiva palata takasin tukka elossa... Löysin kaks varteenotettavaa vaihtoehtoa:
Schwarzkopfin BC - sarjasta Sun Protect - hoitosuihke, tai Goldwellin Sun Reflects - hoitosuihke. Täytyypä sitten vielä päättää kumman otan mukaan. Ihan hyviltä nuo molemmat kuitenkin vaikuttavat?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Touko 2013, 19:09
Kirjoittaja Nemilie
Osaakos joku suositella jotain suihkittavaa jätettävää, jossa olisi UV-suoja ja joka olisi mieluusti silikoniton tai ainakin vähäsilikoninen? Eikä olisi kuivattavia alkoholeja. Sorruin hiustenhellimisviikoilla ostamaan Wella System Professional Sun UV-sprayn, jossa on ensimmäisenä alcohol denat ja nyt mietin että aiheutanko enemmän haittaa suihkimalla sitä vai jättämällä suihkimatta. ;D Ostin sen, koska siinä ei ole silikonia tai en ainakaan bongannut, mutta nyt harmittaa. Haluaisin nimenomaan hoitoaineen jossa tuo suoja olisi mukana enkä mitään muotoilutuotteen kaltaista kuivattajaa. Onneksi sijoitin kalliimpaan Buffiin, jossa on UV-suoja. :D Kuljen kai koko kesän se päässä kun en kestä sitä tunnetta että tukka kärähtää... ::)

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Touko 2013, 19:43
Kirjoittaja pinkpepper
Käviskö Elivon hoitosuihke? Alkoa siinä ei muistaakseni ole, mutta silaria taisi olla vähän. Inci löytyy varmaan täältä.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 09 Touko 2013, 21:42
Kirjoittaja Hermione
Four reasonsin Moisture Mistissä ja kait myös Colour Mistissä on UV-suoja. Molemmat silikonittomia!

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 10 Touko 2013, 17:49
Kirjoittaja Nemilie
^ Oo, onko? Jee! :D Olin muutenkin päättänyt ostaa Moisture Mistin kunhan jompikumpi suihkittavista hoitoaineistani ensin loppuu. Tosin nyt en sitten tiedä mitä teen tuolle alkoholihirviölle...

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 10 Touko 2013, 22:24
Kirjoittaja leeinsane
Mitäs suosittelette kesäksi moottoripyöräilyä harrastavalle (Hiukset auki takussa tai letillä muhjaantumassa kypärän alla) kiharaiselle luonnonpunatukkaiselle? Latvat on kuivat kun niissä on pari senttiä vielä vaalennettua ja värjättyä osuutta, mutten vielä halua leikata sitä pois. Hiukset nyt hartioille, kiharana. Öljyä oon niihin syöttänyt mutta öljyssä sanotaan ettei sovi auringonpaisteeseen. Oon laittanut jotain suihketta ja jätettävää hoitistakin aina. Mutta kesäksi öljyn tilalle?

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 11 Touko 2013, 11:59
Kirjoittaja Nemilie
^ Mitäh, eikö öljyt käy kesällä? :o Olen luullut että ne nimenomaan suojaisivat!&nbsp; ???

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 10 Kesä 2013, 17:54
Kirjoittaja Oili
^ Miksi öljy ei kävisi kesällä, ja missä öljyssä niin sanotaan? Haluaisin kuulla perusteluja myös, sillä ihmettelen. Itse käytä kesällä hyvin paljon ekstraneitsytkookosöljyä hiuksissani syvähoitona ja toisinaan muuten vaan kosteuttamaan latvoja. Ihollahan se menee kevyenä aurinkosuojanakin, joten tuntuisi kummalta ettei se sopisi hiuksille.&nbsp; Öljyhän kosteuttaa ja ravitsee hiusta. Korjatkaa toki jos olen saanut väärän käsityksen. :)

MUOKS. Öljyt hiustenhoidossa -ketjussa puitiin samaa väitettä näköjään. Eli ei se öljy kesällä taida pahaa hiuksille tehdä, olisiko nyt ollut kyse jostain väärinkäsityksestä alun alkaen, ymmärsin ketjua lukemaööa... Huoleti siis.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 11 Kesä 2013, 06:54
Kirjoittaja kemp
Huomasin, että NO NOTHING very sensitive moisture mist suihkeessa on lämpö- ja UV suoja.
Oon huvikseen tota suihkutellut hiuksiin, ennen ulos menoa.
Vaikka ei tuoksukkaan hyvältä....

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 11 Kesä 2013, 07:57
Kirjoittaja Oili
Suihkuttelen BC:n aurinkosuojaa. Se on ehkä liiankin suojaava Helsingin kesään, kun suojaa myös kloorilta enkä koskaan ole kloorin lähelläkään. Suolalta ja auringon UV-säteiltä suojaavat ominaisuudet ovat toki tärkeitä merenrantakaupungissa. Hiukset kuitenkin jää mulla vähän raskaan olosiksi tällä suihkeella, eli ei ole paras mahdollinen minun hiuksilleni, mutta tulee käytettyä kuitenkin, sillä nyt on ostolakko menossa.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2013, 10:03
Kirjoittaja marenki
Onko marketissa nykyisin jotain auringolta suojaavaa jätettävää, ei suihketta? Jos nyt oikein miettii, niin se suojaavuus on tärkeämpää kuin käyttömukavuus. Suojaako joku silikonilitku auringolta kovinkaan hyvin? Joskus vuonna nakki mulla taisi olla Sunsilkin aurinkosarjan jätettävä, mutta se oli kyllä ikävää käytössä, enkä siitä suojaavuudestakaan nyt tiedä. Muutoin löytyy Four reasonsin Moisture mist sekä Smart girls who surfin hiusten aurinkosuihke, mutta joku tujumpi vielä kaveriksi, että tukkakin selviäisi matkalta takaisin.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2013, 10:57
Kirjoittaja ellen
^ Silikonilitku tai öljyt suojaavat hiuksia mekaanisesti auringon kuivaavalta vaikutukselta, eli ihan joku halpissilikonihoitiskin käy suojaamaan kutreja.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2013, 15:45
Kirjoittaja peachvodka
Ostin alkukesästä alesta Joico K-Pak sun therapy protective sun milk, ja voi h*mmetti mitä kuraa se on! Tai sitten en osaa käyttää sitä. Oon kokeillut kuiville että märille/pyyhekuiville hiuksille, niin ei, ei toimi. Lopputulos on kuivumisen jälkeen kauhea takkupallo, niin kuin olisi laittanut oliiviöljyä tms. No, 4€:n tappio nyt ei kauheesti paina, mutta harmittaa :/

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 10:30
Kirjoittaja naapio
Onko jonkun kokemuksen mukaan niin hyvää aurinkosuojaa hiuksille, että se varjelisi myös päänahkaa siinä samalla edes hitusen? Olin ajatellut ostaa jonkun perus aurinkosuihkeen hiuksille, esim. Wellan tms, mutta koska poltin jakauksen kohdalta päänahan lauantaina Helsingissä vaellellessani Hietsun kirppiksellä pari tuntia täytyy varmaan miettiä tätä vähän lisää vielä. Nyt jo etukäteen karmii kuinka muuten käy Sisilian auringossa. Olen tottunut pitämään ponnaria ennen, joten korvien ja hiusrajan suojaus on tuttu juttu, mutta tämä päänahka on vähän hankalampi suojattava. Hattu tulee tulee tietysti mukaan, mutta en tykkää käyttää sitä altaassa ja huivikin tuntuu vähän hassulta päässä ihan koko ajan. Mun ihotyypilläni menee vajaa vartti palamiseen eli ei kauaa tarvitse olla ilman hattua ja jo kärähtää. Pienikin lisäsuoja olisi iso apu tilanteessa, joudun muuten varmaan töpöttelemään jakaukseen normaalia aurinkorasvaa. Yritin katsoa puuterimaisia aurinkosuojia, mutta netistä tilattu ei enää ehdi ennen matkaa ja ne taitavat olla enimmäkseen värillisiä muutenkin.

Olisi mukavaa, että suihke olisi hienojakoista eikä lähmäisi ohutta tukkaa ihan kauheasti, ainakaan niin pahasti kuin tavallinen aurinkorasva.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 12:06
Kirjoittaja ellen
^ Ihan pelkkä sinkkijauhekin pitäisi jakauksen päänahassa suojassa, eikä se lähmäisi yhtään. On tietysti ihan valkoista, mutta sulla taitaa olla melko vaaleat hiukset (?), niin ei välttämättä näkyisi kuitenkaan niin kovasti. Jauheen levityksestä tulee tietysti vähän työtä, mutta jos hiukset suojaa jollain muulla menetelmällä (suoja-aineella tai öljyllä), niin jauheen levitys menee siinä samalla.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 13:48
Kirjoittaja naapio
Mun kuontalo on tosi vaalea, kuivashampookaan ei erityisesti erotu valkoisena joukosta jos ei ihan muutaman sentin päästä suihki. Mistä sinkkioksidijauhetta saisi? Ja mitenkähän se käyttäytyy hien ja veden kanssa? Mulla on aika vaaleita mineraalimeikkijauheita kyllä, mutta niitä en ole edes ajatellut koska menevät märässä möhnäksi.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 14:35
Kirjoittaja Morrigan
Naapio, itse töpöttelen siihen jaksaukseen vaan normaalia aurinkovoidetta tai sitten pidät hiukset kiinni niin ettei jakausta tule.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 17:08
Kirjoittaja ellen
Pelkkä sinkkioksidijauhe on todella kuivaa ja sellaisenaan levitettynä oikein takertuu iholle hanakasti, mutta kyllähän sekin mössööntyy runsaan nesteen kanssa, jos niitä oikein sekoittaa keskenään. Jauhe kyllä tuntuu hylkivän hiukan vettä, eli ei käyttäydy ihan samalla tavalla kuin mineraalimeikkijauheet. Tietty jos kovasti ui ja kastelee hiuksia, jauhe varmasti kuluu päänahan ihosta pois. Jauhetta ei tarvitsisi paljoa levittää ihoon, ihan tupsuttelu jollain soppelin kokoisella kabukilla varmasti riittää aurinkosuojaksi, kun yrittää saada kabukiin runsaasti jauhetta. Tai sitten ihan sormilla levittää jauhetta päänahkaan, sillä tavalla jauhe kiinnittyy ihoon ehkä jo liiankin sitkeästi.

Nopealla googlauksella sinkkioksidijauhetta saa ainakin tuoksukauppa.netistä ja limepop.fistä, en osaa sanoa kumpi nykyään toimittaa nopeammin, mutta voisin kuvitella molemmista saavan tuotteen kotiin tällä viikolla, jos nyt tilaa nopeasti.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 13 Kesä 2017, 21:59
Kirjoittaja Kosmetiikkakissa
naapio kirjoitti: Pienikin lisäsuoja olisi iso apu tilanteessa, joudun muuten varmaan töpöttelemään jakaukseen normaalia aurinkorasvaa.
Olisi mukavaa, että suihke olisi hienojakoista eikä lähmäisi ohutta tukkaa ihan kauheasti, ainakaan niin pahasti kuin tavallinen aurinkorasva.
Itse kokeilisin tuossa tilanteessa varmaan jotakin aurinkosuojastick-tyyppistä tuotetta. Ne ovat monesti melko vahamaisia niin tuollainen voisi pysyä paremmin juuri siinä jakauskohdassa ilman, että lähmäisi hiuksia kauttaaltaan. Ja stickiä saisi ehkä paremmin myös levitettyä juuri tiettyyn kohtaan. Tuon tyyppiset tuotteet ovat usein myös veden- ja hikoilunkestäviä.

Itselläni on Avenen SPF50+ stick ja ainakin myös La Roche Posaylla on vastaava tuote tarjolla apteekissa. En ole vielä käyttänyt tuota Avenea, mutta kokeilin sitä tuossa äsken kädelle ja sen perusteella voisin sanoa, että se on jonkun verran jähmeämmän tuntuista kuin huulivoiteet, eikä näytä kovin kiiltävältä, kun asettuu ihoon.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 18 Kesä 2017, 15:17
Kirjoittaja Hunajapupu
^Olen myös käytellyt jakaukseen ihan aurinkorasvaa. Puikkomuotoiset on käteviä mutta myös perus aurinkorasvaa saa sormella töpöteltyä hyvin paikoilleen ilman että sotkee muuten hiuksia juurikaan.

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 12:54
Kirjoittaja Triina
Tällainen tuote kuin Malibu Clear Hair & Scalp Protector SPF 20 tuli netissä vastaan, kokemusta ei ole eikä myöskään tietoa incistä, mutta kuulostaa lupaavalta. Hinta on edullinen, itse ajattelin hankkia LuxPlussasta alle kahdella eurolla.