Aurinkotuotteet hiuksille

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Vaikkei nyt vielä kesää näy niin voitaisiin silti jutskata aurinkotuotteistakin.  8) Eli tänne kaikki kommentit hyvistä ja huonoista aurinkosuojatuotteista.

Mä oon lähdössä (toivottavasti) parin viikon päästä aurinkoon ja olen tässä pähkäillyt, mitä tuotteita ottaisin mukaan. Ajattelin ottaa Lanzan Dry hairit mukaan ja sit ehkä jonkun jätettävän, jossa on aurinkosuoja. Huivia kuitenkin aion pitää kuumiman ajan siellä. Nuo Dry hairit varmaan tuo sitä tarvittavaa kosteutta ja ne ei vie niin kauheasti tilaa. Mutta jos pääsen edullisille ostoksille niin voisin tietty ostaa oikein aurinkotuotteetkin, pitäisiköhän tsekata LF..

Suosituksia kiitos!  :)
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Luomo »

L'anzan ColorCaren jätettävässä suihkeessa on ainakin väitteiden mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja hiuksille. Tämä tyttö ainakin selvisi sillä viime kesästä.

Edit. Ja on muutenkin hyvä jätettävä  ;).
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Hanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:15

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Oliko kukaan kokeillut niitä redkenin aurinkotuotteita? Ne ei tainneet olla mitään erikoisen hyviä?
nicky

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja nicky »

Loreal Professinnal sarjassa on Solar -aurinkonaamio, joka on tosin oikein supersilottava mutta tuo tukkaan kyllä eloa merivesiaurinkorantsupäivän jälkeen. Huivia kehiin ja sitten jotain aurinkosuojasuihketta, viimekesänä käyttelin Lifetexiä ja olin kyllä tyytyväinen.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Minkäkin tässä mietin kun keväämmällä etelään lähden, että pitäisikö hommata oikein varsinaiset aurinkotuotteet vai pärjäisinkö tavallisilla kosteuttavilla tuotteilla. Jonkin uv-suojallisen suihkeen varmaan ainakin tarvitsisi?
Millaisia kokemuksia muilla on, onko noista aurinkotuotteista, varsinkin shampoista ja hoitiksista varsinaista hyötyä?
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Niin, mäkin aattelin pärjätä hyvillä kosteuttavilla tuotteilla. Kun kuitenkin pidän huivia päässä. Mutta jonkun jätettävän UV-suojallisen tuotteen voisi hankkia ja sitä sit laittaa huivista huolimatta. En mä kuitenkaan aatellut mitään isoa arsenaalia kantaa mukana. Tietty voisi laittaa johonkin pienempään pulloon noita Mopin C-Systemejä, joissa olisi aurinkosuojakin mukana. Mutta tuo Moisture Complex-hoitis ei taida kyl riittää mulle.  :-\
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
nicky

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja nicky »

Kampaaja sanoi ainakin ihan rehellisesti että sen mielestä shampoissa ja hoidoissa olevat UV-suojat ovat ihan onnettomia, ja suositteli suihkittavia aurinkosuojia.
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

En kyllä minäkään luota tippaakaan shampoiden ja hoitisten uv-suojiin. Pari viime kesää olen käyttänyt Lifetexin aurinkosarjaa, nyt ajattelin hankkia jotain muuta. Lifetexin suihkeessa on alkoholia, ajattelin nyt hankkia jonkun alkoholittoman. Muuten nuo oli ihan peruskamaa, ei mitään ihmeellistä.
Tietääkö kukaan, onko Goldwellin outdoor&sun protectissa alkoholia?
Tigru

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Tigru »

Nicky kirjoitti: Kampaaja sanoi ainakin ihan rehellisesti että sen mielestä shampoissa ja hoidoissa olevat UV-suojat ovat ihan onnettomia, ja suositteli suihkittavia aurinkosuojia.
Samaa mieltä muuten, mutta mä en kunnolla luota nuihin suihkittaviinkaan ;D Kai ne kuitenkin enemmän suojaa kuin tavalliset jätettävät ja voivat olla hyvä apu, jos ei aio olla auringossa kovin kauaa... Mutta jos aikoo esim. koko päivän olla ulkona, niin en usko että siinä mikään muu oikeasti auttaa kuin joku lakki tai huivi :-\
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Hanna kirjoitti: Oliko kukaan kokeillut niitä redkenin aurinkotuotteita? Ne ei tainneet olla mitään erikoisen hyviä?
Mulla on tuo Redkenin UV rescue Daily sun milk. SPF 12. Ostin sen viime vuonna loppukesästä, joten ei tullut montaa kertaa kokeiltua. Se on suihkemaista "aurinkomaitoa", mutta sitä tuli suihkeesta tosi epätasaisesti. En huomannut kokeilla laittaa käteen ensin, mutta suihkuttamalla ensin käteen voisi sen saada leviämään suihkeita tasaisemmin. Mutta  minusta nämä aurinkosuojat sopivat lähinnä normaaliin ulkona liikkumiseen, ei mihinkään auringonottoon. Siihen tarkoitukseen huivi tai hattu on paikallaan, varsinkin Etelän kuumemmassa auringossa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Mä oon kokeillut vaan jotain HS:n Outletistä parilla eurolla ostettua Schwartzkopfin suihketta. Tuli tosi tahmainen ja rasvaisen oloinen tukka :-\ Jäi kammo että muutkin aurinkosuojatuotteet on samanlaisia..
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
dhaniwali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 607
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:38

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja dhaniwali »

Eikös tuossa PM:n awapuhi suihkeessa ole uv- suoja? En raaskinut viime kesänä ostella muita kun ajattelin että tuo riittää. Etelässä tosin jos rannalla makoili niin suojasin tukan yleensä jollain pyyhkeellä.
stinttapo

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Ite en oo ikinä mitään aurikituotteita (hiuksille) käyttäny..Onke ne yhtä välttämättömiä kun aurinkorasva iholle (ainakin ite palan välittömästi ilman rasvaa)? Ja riittääkö pelkkä suihké?
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

Joicon molemmissa vaahdoissa on ainakin aurinkosuoja. Ajattelin että josko pärjäisin ensi kesän tuolla K-pak -vaahdolla. Mut olis kiva jos olisi joku suihkekin jota voisi aina välillä suihkia. Niissä vain tuntuu sitä alkoholia riittävän...
HMK
Haiven
Haiven
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 20:57

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja HMK »

Sandaali kirjoitti: Tietääkö kukaan, onko Goldwellin outdoor&sun protectissa alkoholia?
Goldwellin outdoor&sun hair and scalp protection (SPF8) inci:

Aqua, ethylhexyl methoxycinnamate, ethylhexyl salicylate, butyl methoxydibenzoylmethane, polyquaternium-37, propylene glycol, dicaprylate/dicaprate, vitis vinifera, phenoxyethanol, methylparaben, tocopherol, glyserin, trideceth-6, cetrimonium chloride, panthenol, disodium edta, alcohol denat., peg-40, hydrogenated castor oil, hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride, propylparaben, ethylparaben, butylparaben, parfum

Tuo oli kyllä ihan kiva voidemainen jätettävä, sitä voisi ohjeen mukaan laittaa siis myös päänahkaan. Hattu tai huivi lienee paras keino välttää jakauksen punotus..

Mulla hiukset kyllä Thaimaassa kiitti kun laitoin niihin ennen merivedessä lotrausta Philip Kingsleyn Swimcap creamiä. Ajattelin ottaa käyttöön uimahalliinkin, vaikka täytyykin sitten aina pestä hyvin pois.
Vastaa Viestiin