Aurinkotuotteet hiuksille

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Käviskö Elivon hoitosuihke? Alkoa siinä ei muistaakseni ole, mutta silaria taisi olla vähän. Inci löytyy varmaan täältä.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Four reasonsin Moisture Mistissä ja kait myös Colour Mistissä on UV-suoja. Molemmat silikonittomia!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

^ Oo, onko? Jee! :D Olin muutenkin päättänyt ostaa Moisture Mistin kunhan jompikumpi suihkittavista hoitoaineistani ensin loppuu. Tosin nyt en sitten tiedä mitä teen tuolle alkoholihirviölle...
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Mitäs suosittelette kesäksi moottoripyöräilyä harrastavalle (Hiukset auki takussa tai letillä muhjaantumassa kypärän alla) kiharaiselle luonnonpunatukkaiselle? Latvat on kuivat kun niissä on pari senttiä vielä vaalennettua ja värjättyä osuutta, mutten vielä halua leikata sitä pois. Hiukset nyt hartioille, kiharana. Öljyä oon niihin syöttänyt mutta öljyssä sanotaan ettei sovi auringonpaisteeseen. Oon laittanut jotain suihketta ja jätettävää hoitistakin aina. Mutta kesäksi öljyn tilalle?
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

^ Mitäh, eikö öljyt käy kesällä? :o Olen luullut että ne nimenomaan suojaisivat!  ???
Oili

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Oili »

^ Miksi öljy ei kävisi kesällä, ja missä öljyssä niin sanotaan? Haluaisin kuulla perusteluja myös, sillä ihmettelen. Itse käytä kesällä hyvin paljon ekstraneitsytkookosöljyä hiuksissani syvähoitona ja toisinaan muuten vaan kosteuttamaan latvoja. Ihollahan se menee kevyenä aurinkosuojanakin, joten tuntuisi kummalta ettei se sopisi hiuksille.  Öljyhän kosteuttaa ja ravitsee hiusta. Korjatkaa toki jos olen saanut väärän käsityksen. :)

MUOKS. Öljyt hiustenhoidossa -ketjussa puitiin samaa väitettä näköjään. Eli ei se öljy kesällä taida pahaa hiuksille tehdä, olisiko nyt ollut kyse jostain väärinkäsityksestä alun alkaen, ymmärsin ketjua lukemaööa... Huoleti siis.
Viimeksi muokannut Oili, 10 Kesä 2013, 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kemp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Loka 2012, 05:09

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja kemp »

Huomasin, että NO NOTHING very sensitive moisture mist suihkeessa on lämpö- ja UV suoja.
Oon huvikseen tota suihkutellut hiuksiin, ennen ulos menoa.
Vaikka ei tuoksukkaan hyvältä....
Oili

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Oili »

Suihkuttelen BC:n aurinkosuojaa. Se on ehkä liiankin suojaava Helsingin kesään, kun suojaa myös kloorilta enkä koskaan ole kloorin lähelläkään. Suolalta ja auringon UV-säteiltä suojaavat ominaisuudet ovat toki tärkeitä merenrantakaupungissa. Hiukset kuitenkin jää mulla vähän raskaan olosiksi tällä suihkeella, eli ei ole paras mahdollinen minun hiuksilleni, mutta tulee käytettyä kuitenkin, sillä nyt on ostolakko menossa.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja marenki »

Onko marketissa nykyisin jotain auringolta suojaavaa jätettävää, ei suihketta? Jos nyt oikein miettii, niin se suojaavuus on tärkeämpää kuin käyttömukavuus. Suojaako joku silikonilitku auringolta kovinkaan hyvin? Joskus vuonna nakki mulla taisi olla Sunsilkin aurinkosarjan jätettävä, mutta se oli kyllä ikävää käytössä, enkä siitä suojaavuudestakaan nyt tiedä. Muutoin löytyy Four reasonsin Moisture mist sekä Smart girls who surfin hiusten aurinkosuihke, mutta joku tujumpi vielä kaveriksi, että tukkakin selviäisi matkalta takaisin.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Silikonilitku tai öljyt suojaavat hiuksia mekaanisesti auringon kuivaavalta vaikutukselta, eli ihan joku halpissilikonihoitiskin käy suojaamaan kutreja.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

Ostin alkukesästä alesta Joico K-Pak sun therapy protective sun milk, ja voi h*mmetti mitä kuraa se on! Tai sitten en osaa käyttää sitä. Oon kokeillut kuiville että märille/pyyhekuiville hiuksille, niin ei, ei toimi. Lopputulos on kuivumisen jälkeen kauhea takkupallo, niin kuin olisi laittanut oliiviöljyä tms. No, 4€:n tappio nyt ei kauheesti paina, mutta harmittaa :/
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja naapio »

Onko jonkun kokemuksen mukaan niin hyvää aurinkosuojaa hiuksille, että se varjelisi myös päänahkaa siinä samalla edes hitusen? Olin ajatellut ostaa jonkun perus aurinkosuihkeen hiuksille, esim. Wellan tms, mutta koska poltin jakauksen kohdalta päänahan lauantaina Helsingissä vaellellessani Hietsun kirppiksellä pari tuntia täytyy varmaan miettiä tätä vähän lisää vielä. Nyt jo etukäteen karmii kuinka muuten käy Sisilian auringossa. Olen tottunut pitämään ponnaria ennen, joten korvien ja hiusrajan suojaus on tuttu juttu, mutta tämä päänahka on vähän hankalampi suojattava. Hattu tulee tulee tietysti mukaan, mutta en tykkää käyttää sitä altaassa ja huivikin tuntuu vähän hassulta päässä ihan koko ajan. Mun ihotyypilläni menee vajaa vartti palamiseen eli ei kauaa tarvitse olla ilman hattua ja jo kärähtää. Pienikin lisäsuoja olisi iso apu tilanteessa, joudun muuten varmaan töpöttelemään jakaukseen normaalia aurinkorasvaa. Yritin katsoa puuterimaisia aurinkosuojia, mutta netistä tilattu ei enää ehdi ennen matkaa ja ne taitavat olla enimmäkseen värillisiä muutenkin.

Olisi mukavaa, että suihke olisi hienojakoista eikä lähmäisi ohutta tukkaa ihan kauheasti, ainakaan niin pahasti kuin tavallinen aurinkorasva.
Raitoja käpälään!
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Ihan pelkkä sinkkijauhekin pitäisi jakauksen päänahassa suojassa, eikä se lähmäisi yhtään. On tietysti ihan valkoista, mutta sulla taitaa olla melko vaaleat hiukset (?), niin ei välttämättä näkyisi kuitenkaan niin kovasti. Jauheen levityksestä tulee tietysti vähän työtä, mutta jos hiukset suojaa jollain muulla menetelmällä (suoja-aineella tai öljyllä), niin jauheen levitys menee siinä samalla.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja naapio »

Mun kuontalo on tosi vaalea, kuivashampookaan ei erityisesti erotu valkoisena joukosta jos ei ihan muutaman sentin päästä suihki. Mistä sinkkioksidijauhetta saisi? Ja mitenkähän se käyttäytyy hien ja veden kanssa? Mulla on aika vaaleita mineraalimeikkijauheita kyllä, mutta niitä en ole edes ajatellut koska menevät märässä möhnäksi.
Raitoja käpälään!
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Naapio, itse töpöttelen siihen jaksaukseen vaan normaalia aurinkovoidetta tai sitten pidät hiukset kiinni niin ettei jakausta tule.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin