Aurinkotuotteet hiuksille

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
scarface

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja scarface »

Ite palailin torstaina Gran Canarialta, Puerto Ricon hiekoilta ja matkaan olin pakannut Bonacuren Sun care-paketin (shampoo, jätettävä suihke ja tehohoito). Suihketta tuli lisäiltyä lettiin pitkin päivää ja joka ilta pesin hiukset shampoolla. Tehohoidolla huuhtelin tukkani vimosena iltana ja eipä tuo tukka ole huonoksi mennyt :) Voinee johtua siitäkin, että loman alussa (ke oltiin siellä) leikkautin tukan paikan päällä lyhyeksi niin ei damagea ehtinyt pidempään malliin tullakaan.

TOSIN olen aina ollu superhuolellinen mitä tukan hoitoon ja kunnossapitoon paahdelomilla tulee.. (Kuten nyt tietty aina kotonakin :) )
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Mietiskelen täällä sellaista asiaa, että voiko aurinkosuojalla varustetun jätettävän suihkeen jatkuva käyttö estää hiusten vaalenemisen auringossa? Itse olen suihkutellut koko kevään ja kesän La Biosthetiquen aurinkotuotteiden sarjan jätettävää hiuksiin joka pesun jälkeen ja pienempiä määriä kuiviinkin hiuksiin, ja vaikuttaisi siltä, että mun hiukset eivät enää vaalene auringossa samaan tapaan kuin esimerkiksi vielä viime kesänä. Tuo suihke on muuten toiminut erittäin hyvin mulla, eli hiukset eivät ole korppuuntuneet auringossa läheskään yhtä paljon kuin ennen, joten haluaisin jatkaa sen käyttöä, mutta toisaalta ikävää, jos en enää saakaan mun perinteisiä "kesäraitoja" auringosta. :-\
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja SC »

^Kyllä sen luulisi estävän hiusten vaalenemisen myös. Suihke juuri suojaa hiusta auringolta, sen huonoilta ja kenties hyviltä (kesäraidat) ominaisuuksilta. Voihan niitä raitoja halutessaan laittaa vaikka kampaajalla, onhan se vain hyvä jos hiukset pysyvät hyvässä kunnossa, vaikkei raitoja näykkään  :).
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Ajattelin ostaa Joicon UV-suojasuihkeen suojaamaan latvoja, mutta nyt alkoi kiinnostaa myös tuo La Biosthetique. Mistä kys. ainetta saa ja minkä hintaista? Pystyykö kukaan vertaamaan tehoja? En haluaisi että latvat vaalenisivat enää yhtään, tyvi saa ihan rauhassa tehdä mitä lystää&nbsp; ;D
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

^Itse olen ostanut La Biosthetiquen tuotteita netistä merkin saksalaiselta sivustolta www.labiosthetique.de, mutta sieltä toimitetaan pelkästään Saksaan. Niitä tuotteita on täälläkin melko vaikea löytää, ja olenkin nähnyt niitä vain merkin omissa kampaamoliikkeissä sekä netissä. Joka tapauksessa mainitsemani suihke on La Biosthetiquen sarjasta METHODE SOLEIL ja tuotteen nimi on Vitalite Express Cheveux. Noilla hakusanoilla pitäisi löytyä netistä kauppoja, joista toivottavasti toimitetaan Suomeenkin.

Täältä voi tsekata putelin ulkomuodon:
http://www.labiosthetique.de/shop/Sonne ... ail.0.html

Kaupassa, josta olen itse tuotetta ostanut, 150 ml:n pullon hinta on 18,40 EUR + postikulut. Ei siis mitään ihan halpaa, mutta itselläni tuollainen pullo kestää noin 3 kk, vaikka joka päivä suihkin ihan reilusti. Tosin jos on tosi pitkät hiukset, kulutustahti on tietenkin ihan eri luokkaa kuin mulla, kun mun hiusten nykypituus on n. 40 cm.

Ostan tuota suihketta senkin takia, että se toimii todella hyvin myös selvityssuihkeena. Normaalisti mun pää on melkoinen takkupesä pesun jälkeen, mutta tuota kun käyttää, selvittäminen on ihan helppoa. Mutta eipä tuo mitään kauhean hoitavaa tököttiä taida kuitenkaan olla. Auringolta se kuitenkin tuntuu suojaavan todella hyvin.

Tässä putelin sisältö:
Aqua (water), cyclopentasiloxane, ethylhexyl methoxycinnamate, PEG-12 dimethicone, phenyl trimethicone, polyquaternium-16, cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed wheat protein, parfum (fragrance), dimethiconol, butylene glycol, helianthus annuus (sunflower) seed extract, linalool, hexyl cinnamal, citronellol, butylphenyl methylpropional, coumarin, benzyl salicylate


Edit: Ja siitä hiusten auringossa vaalenemisesta vielä sen verran, että mua häiritsee, kun oman värin ja jäljellä olevan vaalennetun osan välinen sävyero on jyrkempi ilman auringon vaikutuksia. No, sekin ongelma ratkeaa kun saan lopun vaalennetun osan joskus napsaistua pois. Hyväkuntoinen hius on joka tapauksessa kärähtänyttä parempi. :)

Viimeksi muokannut Huuhkaja, 23 Kesä 2011, 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä en koskaan aiemmin ole perustanut aurinkosuojatuotteista, mutta nyt Wellan SP-sarjan aurinkotuotteet on vakuuttaneet senverran että olen itsekin hommannut elämäni ensimmäistä kertaa aurinkosuojasuihkeen. Hirveästi en ole itse päässyt vielä testaamaan kun aurinkoa ei ole paljon päässyt näkemään, mutta tuo sarja on kahdella lähipiiriläisellä osoittanut toimivuutensa senverran tehokkaasti että omien vähien kokemusten boostaamana pystyn lämpimästi suosittelemaan.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja SC »

Tämän ketjun huomattuani todella tajusin kuinka paljon lämmin sää vaikuttaa hiuksiini, juurikasvua saan kiittää etten ole seuraavien helteiden aikana kärventämässä hiuksiani. Vielä kun en aurinkosuojasuihketta omista niin pidän mahdollisimman paljon huiveja, mikä on mukavaa vaihtelua sinänsä kun yleensä pidän niitä vain kaulassa&nbsp; :D.

Mainitaanko aurinkosuojasuihkeissa suojakertoimen lukua, vai kuuluuko tämä termi tyystin iholle levitettäviin aurinkorasvoihin? Jos jälkimmäinen niin mistä tietää mahdollisesti parhaiten suojaavan aurinkosuojasuihkeen?
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja deko »

^aurinkosuojasuihkeissa en ole törmännyt suojakertoimiin ja pidän niitä muutenkin paljon huivia heikompana tapana suojata tukkaa. Minä siis kieputan tukkani kuumalla suosiolla nutturalle ja käytän ihan tavallista vaaleaa bandannahuivia tukan suojana. Himoitsen UV-buffia mutta en ole saanut aikaiseksi hommata sitä vielä (eli en ole päättänyt väriä...)
http://www.buffkauppa.fi/dcms/index.php ... ction-buff
(olen buff-uskovainen ;) ja aito sen olla pitää vaikka ne ovatkin sikakalliita)
this too shall pass.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja SC »

^Selvä, kiitos paljon tiedosta. Wow, katsoin juuri tuon "How to use a buff" videon ja täytyy sanoa, että taisin juuri vaihtaa uskontoa ;D. UV-buff taitaa siirtyä hankintalistalle sekin, tosin juuri ostin itselleni hatun hiusten suojaksi, mutta kaipa vähän myöhemmin saan tämänkin hankittua. Äiti ei varmasti katsoisi hyvällä jos kertoisin hänelle uudesta hiushatusta jonka haluan kun nyt on suihkumyssy (So Pretty Shower Caps), saunamyssy (paksua froteeta) ja vielä tämä tukkahattu listallani :D.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja deko »

^kyllä tukkaan pitää investoida ;D Minä lasken tukkabudjetin sitä mukaa että jos kävisin kampaajalla niin pelkkä leikkaus olisi jo jotain 20-25 euroa eli sen verran voi surutta tuhlata tukkakamaan kuukaudessa.

Buffeja löytyy sporttikaupoista ja prätkäkamakaupoista, lisäksi jotkut halpakauppaketjut (tokmanni, kärkkäinen jne) myyvät. Ei-aitoja saa paljon halvemmalla ja pihi tietenkin ostaisi vitosella halpiaisen ensin ja testailisi silllä miltä buff-elämä tuntuu.

Kaapissani on 5 aitoa, UV-malli liittyy seuraan kunhan tosiaan saan päätettyä värin. Buffkauppa on ainakin luotettava shoppauspaikka ellei jaksa kierrellä, lähettävät laskulla. Ulkomailtakin saa toki tilattua, mutta säästö on imo sen verran pieni etten jaksa vaivautua.
this too shall pass.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja SC »

^ Niin pitää, ja hyvä investointi se sitten aina onkin ;). Hienoa, pitäisi itsellekin kehitellä pientä tukkabudjettia, ja jos määrä jää käyttämättä sen voi lisätä jollekin toiselle kuukaudelle jolloin voi ostaa jonkun hieman isompihintaisen tuotteen.

Pitää oikeasti käydä vilkaisemassa tuota nettikauppaa paremmin ajan kanssa. Ei-aito ei aina tunnu samalta ja saattaisi näin viedä buff-kokemuksen täysin metsään jos halpis UV-buff ei olisi minkäänveroinen.

Pieni kokoelma sinulla siellä :D. Värin valitseminen on tosiaan se hankalin osuus, jos olisi vielä hieman eriäviä malleja toisistaan niin päätöksen tekoon voisi kulua helposti viikko jos toinenkin kun pitää puntaroida erilaisia käyttö ja vaatemahdollisuuksia buffin kanssa.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja -j- »

Deko, onpa hyvä vinkki tuo buff!
Taidan itsekin hankkia sellaisen. En omista juuri mitään huiveja, paitsi äipän kutomia villakaulaliinoja&nbsp; ;D
Ja mullakin koittaa kaukomatka etelän lämpöön pahimpaan kesäaikaan, joten tuollaisen hankin!
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Kampaaja laittoi mulle jätettäväksi jotain Redkenin aurinkotuotetta, jossa oli uv-suoja sekä jonkinlainen vedenkestävyyskin (vähän kyllä epäilyttää...), en kirjoittanut nimeä ylös mutta luulen että se on tämä:

http://www.redken.fi/_fi/_fi/products/product.aspx?catcode=AXE_HAIR^F1_Haircare^F2_Color_Extend_Sun&topcat=F2_Color_Extend_Sun&prdcode=285
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja SC »

UV buff kotiutui tänne. Ei se niin virallisesti ostoslistalla ollut mutta Skanssin Intersportissa sattui osumaan silmään. Parikymppiä tosiaan oli ja jos tämä UV buff nyt osoittautuu mahtavaksi niin joskus voisi hankkia toisenkin. Herätysostoksena aivan loistava :D.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Kevätperhonen**
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 272
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 23:16

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Kevätperhonen** »

Help! Tarvitsisin neuvoja! Olen lähdössä ensi vuoden puolella useammaksi kuukaudeksi reissuun ja tarvitsisin mukaani kaikki tarvittavat tuotteet hiuksille. Suurin osa matkastani tulee suuntautumaan aurinkoisiin kohteisiin, joten hiukset tulevat todella saamaan kunnon rasituksen biitsielämästä, merivedestä ja auringosta. Hiukseni ovat pitkät ja värjätyt (ruskeat) ja suhteellisen hyvässä kunnossa.
Matkatavarat on saatava mahdutettua rinkkaan, joten hirmuista määrää eri pulloja ja tuotteita en pysty mukaani raahaamaan (vaikka mieli tekisi! :P). Tarvitsisin siis yhden shampoon,hoitoaineen ja jätettävän. Mitä suosittelisitte? Kotona olen käyttänyt&nbsp; mm.Lanzan ja Mop:in tuotteita, mutta epäilen ettei Mopin hydrating shampoo pese hiuksia riittävän puhtaaksi hiekasta ja suolavedestä.&nbsp; Ajattelin ottaa kotoa mukaan yhden putelon Joicon IHT:tä, koska se on yksi lemppareistani. Jätettäväksi pitäisi varmaankin olla yksi suihkutettava ja sen lisäksi joku täyteläisempi ja suojaavampi.
Karitevoit yms. eivät oikein kuulosta minun korvaani kiinnostaville (tosin en ole koskaan käyttänyt joten siksi ehkä pelottaa), joten vaihtoehtojen tulisi olla jotain muuta...&nbsp; ;D
Vastaa Viestiin