Aurinkotuotteet hiuksille

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

Voipi olla että hankin ensi kesäksi tuon outdoor&sunin, tai sitten toinen kiinnostuksen kohde on Wella SP:n sunshine lotion. Se on ilmeisesti voidemaista ja sopii ohuille hiuksillekin rasvoittamatta sitä.
~vail~

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Mä ostin edelliskesäksi Bonacuren Sun -sarjan Treat&Texture -vaahdon, joka lupaa kosteutta, korjaavuutta sekä tukea kesähiusten muotoiluun. Ei varsinaisesti lupausta suojasta...

Tykkäsin siitä kovasti rantapäivinä, hiukset ei pörrööntyneet merivedestä ja tämä piti ne pehmeästi poissa edestä ja mukavan tuntuisina. Päälle suihkutin jotain auringonsuojasuihketta joka loppui kesän aikana enkä nimeä muista. En sitten tiedä miten kuivuvissa hiuksissa toimii, kun käytin lähinnä uidessa kun ei lakkia voinut pitää sekä ajattelin sen suojaavan pituuksia auringossa röhnötellessäkin.

Joitain suihkeita olen aiemmin kokeillut pelkiltään, enkä niistä tuossa rantakäytössä tykännyt yhtään. Tämä oli mulle oikein hyvä tuote, ainakin viime kesänä vielä... Laitan incin tähän jos joku tahtoo tarkastella:

Aqua, Acrylates/Aminoacrylates/C10-30 Alkyl Peg-20 Itaconate Copolymer, Polyquaternium-46, Panthenol, Allantoin, Trimethyl Pentanol Hedroxyethyl Ether, Peg-40 Hydrogeneted Castor Oil, Cetrimonium Chloride, Lactid Acid, Ppg-3 Myristyl Ether, Sitrus Aurantium Dulcis, Propylene Glycol, Palmitamidopropyltrimonium Chloride, Dodium Benzoate, Parfum.

Ei mitään haisua mitä tuo tarkoittaa ??? Onko jotain syytä olla panematta tuota hiuksiinsa ensi kesänä?

Nimimerkillä nykyään kovin skeptinen Bonacurea kohtaan... ::)
Ella

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ainakin Cutrinin aurinkosuihke on yhtä tyhjän kanssa. Incin alkupäästä löytyy alc denat, joka omille hiuksilleni miltei vaarallisempaa kuin aurinko konsanaan. Kävisiköhän iholle, saisi purkin kulumaan...

Lisäksi aurinkotuotteista olen käyttänyt Wellan Lifetex Sun protection shampoota ja maskia. En kyllä huomannut suurta positiivista eroa viime kesän jälkeisissä hiuksissa verrattuna aikaisempiin kesiin. Shampoo on siitä hyvä, että on pesevä, mikäli suolavesissä yms tulee uiskenneltua. Maski taas oli ihan ok tuote, en sen suuremmin muista sen tehosta kun en hetkeen ole käyttänyt.

Eli näistä tuotteista ei ainakaan mitään suurenmoisia kokemuksia. Parempia toivon löytäväni ensi kesäksi. Huivi on kuitenkin perusväline joka kesä.  ;D
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Penny »

Luomo kirjoitti: L'anzan ColorCaren jätettävässä suihkeessa on ainakin väitteiden mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja hiuksille. Tämä tyttö ainakin selvisi sillä viime kesästä.
Samma här... Suihkin myös ekstramäärän viime kesänä tuota ColorCarea aina kun lähdin pihalle aurinkoisena päivänä, tosi hyväntuntuisena ja -värisenä pysyi tukka koko kesän. Vasta myöhemmin syksyllä tuli se ihme kuivumishetki jolloin tuntui, ettei korpuntuntuista tukkaa pelasta mikään tehis/hoitissekoitus (vaan pelastipa, K-pak vaahto) - mutta johtui melko varmasti jostain muusta, koska fiilis tuli ja hävisi niin nopeasti.

Tiedä siltikään, onko tuossa tai missään muussakaan aurinkoaineessa mitään varsinaista "UV-suojaa", ja mihin sellainen suoja perustuisi, paitsi alkoholiin ja silikoneihin jotka suojaa yleensäkin lämmöltä? Ja vielä se (mistä joskus puhuttiinkin), että alkoholipitoisia tuotteita pitäisi välttää auringossa. Ja varsinaisia aurinkosuojavoiteitakin pitäisi olla ihossa melkoinen määrä, että olisivat tehokkaita. Tosin onhan iho ja hiukset eri asioita.

Ja kyllähän se hiusten piilottaminen on varmasti paras keino auringolta suojautua, kuten ihoa suojatessakin.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Toissakesänä onnistuin polttamaan hiukseni aivan totaaliseksi valkoiseksi korpuksi makoilemalla rannalla, joten viimekesänä päätin hommata aurinkosuója tuotteita vahingosta viisastuneena... ::)
Wella Sp:n sunset mousse sekä sunshine lotion (SK15) tuli hommattua, joista vaahto ei sisällä suojaa, vaan pitäisi hoitaa aurinon jälkeen...
Molemmat aivan törkeän turhia tuotteita!
Vaahdon hoitotehot olivat samaa luokkaa kuin Wellan lifetexin, eli mitättömät.
Ja lotioni se vasta järkktä kamaa olikin!
Se kuivatti varmasti enemmän kuin itse aurinko, eli jos hiukset eivät olleet muuten jo kärähätneet niin tuon jälkeen taatusti oli!
Yh mitä ainetta!
Jätti hiukset koviksi ja koppuraisiski ja sen näköisiksi kuin olisit työntänyt pullollisen lakkaa päähän ennen lähtöä  :-X

Inci alkaa iki-ihanalla aineella : Alcohol denat, mkä hulluinta, incin mukaan koko sörsseli ei sisällä vettä  ???
Ja nestemäistä aine kun on, ainoana nestepohjana lienee siis puhdas viina  :o

ihollahan alkoholi saa aikaan auringon kanssa mitä jännittävämpiä reaktiota, voi saada aikaan aivan erivärisiä läikkiä aikaan kuin muu iho, ja pullossa kehoitetaan suihkimaan huoletta myös muualle kroppaan..
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja loota »

Näkeekö sitä incistä, onko tuotteessa värisuojaa? Mä haluaisin mieluusti pärjätä ensi kesän Luxxtressilla, Joicon Integrityllä ja CE-vaahdolla ja PM:n the Conditionerilla. Viime kesänä noista oli käytössä Integrity ja PM jätettävinä ja se ei ainakaan ollut tarpeeksi.

Mun hiukset on joka vuosi syksyyn mennessä olleet kamalan kuivat ja elottomat. Keväällä on aina parhaimmassa kunnossa. ::)
Essi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:11

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Essi »

~vail~ kirjoitti: Mä ostin edelliskesäksi Bonacuren Sun -sarjan Treat&Texture -vaahdon, joka lupaa kosteutta, korjaavuutta sekä tukea kesähiusten muotoiluun. Ei varsinaisesti lupausta suojasta...

Onko jotain syytä olla panematta tuota hiuksiinsa ensi kesänä?

Nimimerkillä nykyään kovin skeptinen Bonacurea kohtaan... ::)
Jollen aivan väärin muista, niin joku kertoi HS:n puolella (joskus viime kesänä) tuosta aikas inhottavia kokemuksia. Oli kuulemma tehnyt hiukset tahmeiksi (tjsp.), ja se tahmeus ei ollut lähtenyt kunnolla pois syväpuhdistavallakaan. Muistaako kukaan mistä puhun, vai muistelenko omiani?  ???
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Jos mummon haju ei hirvitä, suosittelen L'anzan Magic bullet- suihketta, joka sisältää siis uv-suojan.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Crysania »

Essi kirjoitti:
~vail~ kirjoitti: Mä ostin edelliskesäksi Bonacuren Sun -sarjan Treat&Texture -vaahdon, joka lupaa kosteutta, korjaavuutta sekä tukea kesähiusten muotoiluun. Ei varsinaisesti lupausta suojasta...

Onko jotain syytä olla panematta tuota hiuksiinsa ensi kesänä?

Nimimerkillä nykyään kovin skeptinen Bonacurea kohtaan... ::)
Jollen aivan väärin muista, niin joku kertoi HS:n puolella (joskus viime kesänä) tuosta aikas inhottavia kokemuksia. Oli kuulemma tehnyt hiukset tahmeiksi (tjsp.), ja se tahmeus ei ollut lähtenyt kunnolla pois syväpuhdistavallakaan. Muistaako kukaan mistä puhun, vai muistelenko omiani?  ???

Minullakin on muistikuva, että jollakin oli hiukset liimaantuneet toisiinsa kiinni tms. tuon aineen ansiosta.
Ella

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Ella »

Ishamael kirjoitti:
ihollahan alkoholi saa aikaan auringon kanssa mitä jännittävämpiä reaktiota, voi saada aikaan aivan erivärisiä läikkiä aikaan kuin muu iho, ja pullossa kehoitetaan suihkimaan huoletta myös muualle kroppaan..
Voi hyvä kun muistutit... itse nuukana jo suunnittelin että miten saisin tuon alkoholipitoisen suojan kulutettua kesällä, mutta ei kannata varmastikaan tehdä pullon ohjeiden mukaan.. "soveltuu myös iholle". Taitaisi mennä hukkaan kaikki rusketusyritykset kun aika-ajoin vaalentaisi itsensä auringossa alkomaholilla...  8)
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Luomo kirjoitti: L'anzan ColorCaren jätettävässä suihkeessa on ainakin väitteiden mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja hiuksille.
Voikohan tuota käyttää värjäämättömiinkin hiuksiin? Ei kai siitä haittaa voi olla? Olen maaliskuun alussa lähdössä Meksikoon ja mietin millä saan hiukseni suojattua. Hiukseni ovat luonnostaan vaaleat ja kaikin tavoin ympäristövaikutuksille herkät, joten jotain pitäisi tehdä ettei pehkoni pala taas vitivalkoiseksi kuivaksi hamppukasaksi niinkuin jollain etelänreissulla takavuosina tapahtui.

Tosin aion varustautua matkaan ottamalla hattuja ja päivänvarjon mukaan, koska olen muutenkin yliherkkä auringolle.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Huuhkaja kirjoitti:
Luomo kirjoitti: L'anzan ColorCaren jätettävässä suihkeessa on ainakin väitteiden mukaan markkinoiden paras aurinkosuoja hiuksille.
Voikohan tuota käyttää värjäämättömiinkin hiuksiin? Ei kai siitä haittaa voi olla?
Voi toki, ei ole mitään haittaa. Itsekin vain harvakseltaan sävyttelen, joten värisuojaominaisuuksille ei ole erityistä tarvetta.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja tnn »

Onko siis PM:n Awapuhi Mistissä aurinkosuojaa ??? Ajattelin ensin että ostaisin L'anzan Colorcaren suihkittavan kun olette sitä niin paljon kehuneet, mutta LF:ssäkin se maksaa turhan paljon rahatilanteeseeni verrattuna, että ajattelin etsiä jonkin halvemman version ;D Joicon Color Endurance vaahto on toinen harkinnassa oleva.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Missähän mä oon oikein elänyt, kun en ole ikinä aikaisemmin mistään aurinkotuotteista kuullut... Tätäkään ketjua en pitkään aikaan yhdistänyt auringolta suojaavien tuotteiden ketjuksi, vaan ihmettelin ketjua avaamatta, että mikähän hörhötys tuo aurinkotuote oikeen on. ::) No, nyt tiedän. Ei muuten ollut myöskään käynyt pienessä mielessä, että aurinko voisi vahingoittaa hiuksia. Pakkasen vaaroista sentään olin kuullut joskus aikasemminkin. On tässä vielä oppimista näköjään.

Mutta, jos nyt ihan aiheeseen: Ainakin mun L'Anzan Urban Elements Spray-In Conditionerissa lukee, että "with sun protection" ja "UVA and UVB". Ilmeisesti tuota sitten kannattaisi kesällä suihkutella. Oon tota nyt koittanut käyttää pois, kun kaapissa odottaa vielä täysi pullo eikä toi mitään ihmeitä mun hiuksilleni tee, mutta ehkä sittenkin alan käyttää vähän säästeliäämmin, niin riittää kesäksi.
Viimeksi muokannut Tuulikaappi, 29 Maalis 2006, 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c M ii, tjsp
heijji
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 309
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 13:55

Vs: Aurinkotuotteet hiuksille

Viesti Kirjoittaja heijji »

Paljonkohan suurinpiirtein maksaa tuo L'anzan ColorCare suihke? Siis jos ostaa Suomesta ihan kampaamosta eikä tilaa mistään.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.
Vastaa Viestiin