Parhaimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Vastapainoksi Kauheimmille kampaamokokemuksille perustan tämän threadin - jotain positiivistakin pitää saada!  ;)

Eli: mikä kampaamokokemus on jäänyt todella positiivisena mieleen, miksi? Tuliko sen jälkeen paikasta vakkaripaikkasi? Oletko joskus kokenut täydellisen hurmion ollessasi kampaajalla, mutta joutunut vaihtamaan kampaajaa ja jäänyt ikävöimään sitä täydellistä, juuri sinua ymmärtävää kampaajaa? Tai mitä vaan.

*******

Itselläni positiivisia kokemuksia on muutama, mutta mitään täydellistä kampaamokäyntiä ei ole vielä osunut kohdalle. Kerran oli tosin aika lähellä, kampaaja oli nuori ja mukava, ex-elumenpää ja jutunaihetta riitti siis siitäkin. Selitti koko ajan mitä teki ja näytti välivaiheita ettei leikattu liian lyhyeksi ja malli tulisi oikeaksi. Ja 10+ siitä ettei repinyt hiuksia missään vaiheessa!  :)
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Magia »

Paras kampaamokokemukseni oli se, kun 8. luokalla kävin värjäämässä hiuksia vähän vaaleammiksi ja otin myös erisävyisiä raitoja. Mutta mikä tärkeintä; leikkasin pitkästä aikaa otsatukan, joka minulle niin hyvin sopii! :D

En ollut aiemmin uskaltanut leikata kiharoiden takia. Pienenä minulla oli se aina, mutta pari vuotta meni sen pois kasvatteluun ja melkein heti sitten leikkasin takaisin. Väristä ja mallista tuli mielettömän hyvät, hiuksiin jäi ihan mahdoton kiilto.

Ei ole ikinä ollut niin hienot hiukset ja myös itsestäni tuntunut siltä. :D
petomaani

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Tammikuun hartiamittasesta polkkatukasta tuli niskapörröinen sivupitkä pätkätukka. Se oli ehdottomasti paras kerta - kun uskaltauduin ylipäänsä palaamaan takas lyhkäseen tukkaan.
kivi

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja kivi »

Mullakin parhaat kampaamokokemukset liittyy siihen kun pätkäisen tuskalla kasvattamani hiukset lyhyiksi  :P. Paras kokemus oli ehkä talvella 2003, kun leikkautin hiukset taas kerran ihan lyhyiksi. Olin tuolloin kaupan kassalla töissä, ja asiakkaatkin kehuivat uutta hiusmalliani. Tykkään todella paljon lyhyestä tukasta, mutta hiuksiani täytyy aina ohentaa paljon, jotta malli olisi hyvä ja kampaajalla täytyisi käydä kerran kuussa. En myöskään ole kovin hyvä muotoilemaan hiuksia. Nyt siis taas kasvatellaan. Pisimmät hiukset ovat juuri ja juuri hartioille eikä minulla ole ala-asteen jälkeen ollut näin pitkää tukkaa.
Ulrika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 997
Liittynyt: 06 Marras 2007, 16:54

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ulrika »

Pitkän aikaa (monta vuotta siis) mun hiukseni huolsi mun tosi hyvä ystävä. Nyt kuitenkin viimeiset 1½ vuotta ollaan asuttu eri kaupungeissa eri puolella Suomea, joten uutta kampaajaa oon metsästänyt ja ollut ehkä vähän arkakin etsinnässä, kun ei huvittaisi toimia "koekaniinina" ja maksaa mahdollisesti itseään kipeäksi pilattujen hiusten korjailussa tai kärsiä niiden kanssa. No aluksi kävin välimatkasta huolimatta tuon ystäväni käsittelyssä, mutta pidemmän päälle huono järjestely.

Sitten löysin Espoosta vain n. 5-10 min kävelymatkan päästä kotoa kivan kampaamon ja kivan kampaajan. Tuolla olen nyt käynyt 3 kertaa ja varmasti menen uudestaankin. Tää mun kampaaja on oikeastaan "vastavalmistunut", mutta aina oon ollut tosi tyytyväinen lopputulokseen ja hän on tarvittaessa saanut neuvoja/mielipiteitä kokeneemmalta. Hän myös tekee huolella työnsä. Tykkään tästä paikasta ja kampaajasta.  ;D
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!
MissWorld

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja MissWorld »

No mieleen on jäänyt ainakin mun viimeisin kampaamokäynti, kun pelkäsin kokoajan että kampaaja leikkaa liikaa mun hiuksia kun yritän kasvattaa näitä mun kerrostuksia pois. No, sitten kun se alkoi leikkaamaan niin se kysyi heti aluksi että kasvatanko hiuksia, ettei se vahingossakaan leikkaa liikaa. Kun eipä noista kampaajista koskaan tiedä, kuullut niin paljon kauhutarinoita että vaikka on sanonut kasvattavansa niin silti kampaaja on 'tasannut' hiuksia monia senttejä vaikka ei olisi pitänyt.  :o
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Penny »

Mun paras kampaamokokemus kesti parisen vuotta. :) Löysin vuosia sitten ihan huipputyypin vakkarikampaajaksi, oli yhden henkilön yritys joka oli kohtuuhintainen ja käytti aivan ihania ja hoitavantuntuisia balsamihiusvärejä. Olin siihen asti värjännyt itse vuosikymmenen verran, ja aina harmitellut kun esim. punainen haalistui niin nopeasti, vaan haalistuminen loppui samantien siellä värjäyttämisen jälkeen + tukka ei ole koskaan voinut paremmin kuin tuona aikana voi. Mutta sitten tyyppi lopetti yrityksensä yhtäkkiä vailla selityksiä, se harmittaa vieläkin.

Onneksi nykyinen vakkarikampaaja on myös aivan ihana (monta sammakkoa tässä välissä on ehditty kokeillakin), ottaa huomioon kaiken mitä sanon eikä harrasta kovakouraisuutta, repimistä yms. Sen käsittelyyn on aina ilo mennä, kun tietää että voi rentoutua eikä tarvitse jännittää mitähän seuraavaksi tapahtuu.

Hmph, pitäisköhän tässä kuitenkin varmuudeksi koputtaa puuta... *kopkop*
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Valentine

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Ehdottomasti viimeinen kampaamo käyntini. Kampaaja oli ihanan puhelias ja täynnä ideoita. Suunnitelmat vaihtuivat kesken leikkauksenkin, mutta ihana tuli ja tyytyväinen olen. Jossain vaiheessa jo katsoin, että saanko paavimallisen räikeän keltaisen tukan, mutta onneksi en ja pelko oli turhaa. Mukavin mielin menen värjäämään nämä hiukset loppuun ensikuussa. Katsotaan mitä tuleekaan  ;D. Mielestäni liian graafiset ja ultamodernit hiukset ovat aina paremmat, kun perus kerroksittain leikattu vaaleanruskeat ja tästä syystä olen monesti pettynyt kampaajiin...
Pikkunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:41

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Pikkunen »

Monen vuoden etsinnän jälkeen olen löytänyt juureslaisten vinkeillä hyvän kampaajan. ;)
Viimeiset 4kk onkin olleet hyviä kampaamo kokemuksia.
Uusia ideoita löytyy koko ajan ja jos joku kohta ei ole edellisen leikkauksen jälkeen toiminut (esim.en saa itse muotoiltua sitä,hiukset on pystyssää koko ajan jne)
niin sitä muutetaan seuraavalla kerralla.
Ihanaa kun joku kerrankin kuuntelee ja löytää ratkaisuja mun hiusten leikkuuseen.
:)
vaalentaja

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja vaalentaja »

Mulla myös tosi ihana kampaaja aluksi kerron omat ehdotukseni ja sen jälkeen kertoo omiaan, mikä voisi käydä mulle jne..

Tulos on aina todella miellyttävä ja aina leikkauksen lopuksi ilmainen hiusten muotoilu !  :)

Muistan kun viime syksynä värjäsin hiukseni vaaleita lähes mustiin ja ihan vaaleita raitoja niin leikkaus ja värjäys maksoi 70e, mutta hinta tippui 50e, koska pesussa raidat ottivat tummaa väriä ja muuttuivat harmaiksi, joka ei minua haitannut, mutta tiputti hintaa, koska alunperin olisin halunnut vaaleita raitoja !  :D
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja kiwi »

Paras kampaamokokemukseni on ehdottomasti, kun mulle leikattiin muistaakseni tammikuussa uusi hiustyyli mulle uudessa kampaamossa Turussa!

Olin aina ennen käyttänyt samaa kampaaja täällä kotipaikkakunnalla, mutta päätin kokeilla kalliimpaa, ja siitä tulikin vakituinen kampaamoni.  ;D

Näytin kampaajalle vain kuvaa, minkä tyylistä hiusmallia haen, ja sellaistahan siitä sitten tuli. Olin niin tyytyväinen!  :-*
Menin maaliskuun loppupuolella uudestaan värjäämään hiukset samalle kampaajalle. Halusin vähän lämpimämpää väriä ja erilaisia raitoja sekaan. No, taas tuli täydellistä!
petomaani

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Nyt viime keskiviikkonen kampaajakäynti on kyllä ihan eliittiä meikäläiselle; tasapitkä polkka. Kampaaja tuntee minut sen verran hyvin, että siellä käyntikin on hunajaa mun hiuksille. (Tykkää varmaan kun ostan aina myös kasapäin tuotteita :D )
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Tänään kävin ensimmäistä kertaa kampaamossa varmaan pariinkymmeneen vuoteen. En muista kävinkö kertaakaan pienenä kampaajalla, yleensä äiti tai täti ovat leikanneet tukkani. Ensimmäisestä kampaamokokemuksesta jäi hyvä mieli. Tuntui hauskalta kun kampaaja pesi hiukset aika kovakouraisesti (käytti jotain Matrixin shampoota vai mikä se nyt olikaan), harjaaminen myös oli aika rankka toimenpide, ei ilmeisesti laittanut hoitoainetta ollenkaan ja ritinä vaan kuului kun hän selvitteli latvojen takkuja. Muuten olisi harmittanut kovastikin tuollainen käsittely, mutta ei nyt, koska tarkoituksena oli leikata tukka lyhyeksi. Kampaaja sanoi mulle, että mulla on kaunis pään muoto ja siksi lyhyt tukka sopii hyvin. :)

Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus. Käyn varmaankin uudelleen samalla kampaajalla, koska oli vielä edullisempikin kuin mitä siskon parturikeikka eri kampaajalla. Itse asiassa sisko menee huomenna samalle kampaajalle kuin minä. :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Täytyy tulla heti kehumaan Tampereella Hervannan Hairlekiinia :) Kävin siellä tänään ensimmäistä kertaa leikkuuttamassa kerrostetut hiukset. Heti kun menin liikkeeseen sain hyvää palvelua, minut ohjattiin istumaan hetkeksi kun menin vähän etuajassa.. No ei siinä kauaa mennyt kun eräs nuori nainen tuli minut hakemaan. Hän oli erittäin ystävällinen ja puhelias, tiesi mitä teki, osasi siis työnsä todella hyvin :) Ymmärsi jopa minut huonot selitykset että mitä haluan ja mitä en halua ;D Hän tietenkin pesi tukan ensin, oli siinä muuten hyvin hellävarainen (yleensä päätä hierotaan ihan liian kovin ottein). Tukkaa leikatessaan hän jutteli niitä näitä :) Tukkaa kuivaessa ja kammatessa ei onneksi käytetty kovia otteita, niinkuin etukäteen pelkäsin. :)  Muutenkin kyseisessä paikassa oli mukava ilmapiiri. Lopussakaan ei onneksi tyrkyttänyt mitään hiustuotteita ostettavaksi. :)

Kyseisestä paikasta tulee varmasti vakipaikka. :)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
billabong
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 252
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:43

Vs: Parhaimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja billabong »

Minäkin kävin Rastassa tänään leikkauttamassa kuontaloni, ihan teidän suosituksien perusteella. Kampaajanani oli Eetu, joka on siellä ilmeisestikin harjoittelijana. Ei ole kyllä koskaan tullut näin hienot hiukset  :-*.
Olin perjantain viimeinen asiakas ja luulisi että olisi ollut kova kiire viikonlopun viettoon, mutta ei, todella huolellisesti ja tarkasti teki ja totesi itse että on kiva kun nyt saa täysin rauhassa tehä.
Tarkoitus oli ottaa lavoista sentti pois ja lyhentää otsis, mutta kun ehdotettiin ihan toisenlaista leikkausta ajattelinkin kokeilla riskillä, koska kampaaja tuntui osaavalta. Hiusten pesu oli jo luksusta verrrattuna moneen muuuhun kampaamoon, koska pesi ihan rauhassa ja hoitoaineita käytettiin paljon ja erilaisia (tigejä vieläpä). Leikattiin kyllä erikoisimmalla tavalla jota olen koskaan nähnyt (hiusosiota kierrettiin pään ympäri ja jotenkin siitä napsaistiin). Kysyi kyllä aina että saako näin paljon leikata ja miltä näyttää että pitäiskö jotenkin muuttaa. Päätin kuitenkin luottaa ja kannatti, koska hienothan näistä tuli. Edestä lyhemmän taaksepäin pidentyen ja kerrostuksia. Ja sivuotsis. Ei kuulosta erikoiselta, mutta hankala selittää, paljon hienompi kuitenkin kuin normaalisti.
Muotoiltiin vielä kivasti, käytettiin runsaasti jätettäviä ja muitakin kivoja muotoilutuotteita. Eikä hiuksia hipaistukaan harjalla ennen jätettävän laittoa. Suositteli tuotteita, mutta mitään ei tyrkytetty. Sain myös muotoiluvinkkejä ja eniten ilahdutti se työhön käytetty huolellisuus, kampaaja tuntui olevan todella innostunut työstään. Ja omia ideoitani olisi varmasti kuunneltu, jos niitä olisi ollut.

Ja mikä parasta, elämäni halvin leikkaus: 17.5 €  :D (tuohon hintaan sisältyy 30% harjoittelija-alennus, mutta ei täysihintakaan olisi ollut todellakaan paha). Joten pretty much perfect.
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset
Vastaa Viestiin