Lyhyttukkaisten oma löpinä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Punatukka

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Punatukka »

^^ Onpas ihana malli!  :l

Oma tukkani on kauttaaltaan tuommoinen 4-6 sentin mittainen, ja pienet pulisongit on tietysti myös. Kunnon poikatukka siis. ;)  Päältä vähän rikottu että voi helpommin vahalla pöyhiä.

Mindie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 372
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 15:14

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Mindie »

^^ Joo kyllähän tollaset tosi lyhyet alkaa näyttää varsinkin korvien läheltä aika ylikasvaneilta,kun hiukset on kasvanu sentin tai pari  :(  Itse käyn yleensä n. 4 viikon välein kampaajalla, joten mun letti ei kerkeä kasvaa kuin sen n. sentin, kun paasee taas laittamaan sen kuosiin  :) Mullakin kun on tällä hetkellä sellanen 5-7 senttinen letti, mutta on se jo vähän ylikasvanu ku on jo tuo kuukausi kulunu edellisestä kampaajakäynnistä, ja vielä 1,5 viikkoa pitäis oottaa  :(
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Kesätäpinät alkaneet riivata ;D Mihin sitä Suomalainen alkoholia tarvitsee kun auringonvalosta menee niin happy happy huppeliin :l Tosin mun riemulliseen olotilaani vaikuttaa myös se, että oon alkanut nähdä muutosta ihossa; akupunktio ja ravintolisät alkaneet selvästi tosissaan toimia. Viimeiset nelisen vuotta oon joutunut piilottelemaan hiusten takana jossain määrin, mutta nyt kun iho alkaa petrata niin kehtaa vedellä vähän rajumpia mallejakin!!
Lisäksi siitä lähtien kun leikkasin viimeksi lyhyen, eli pari vuotta sitten, niin tukkamalli on koko ajan hiljalleen kyllä hilautunut lyhyemmäksi. Vielä toistaiseksi kyllä pidän etu/sivuhiuksia pidempänä että saan edes sen henkisen suojan ::) mutta kova hinku saada tosi lyhyttä peikkopoikatukkaa taakse. Tykkään tästä mallityylistä siksikin kun on niin hyvin varioitavissa; saa monenlaista kampausta minimaalisella vaivalla. Olin pari viikkoa sitten kampaajalla, mutta jotenkin se ei vaan ihan kunnolla istu, ja tajusin mikä siinä mättää; liian pitkäksi jäi takaa. Tänään olen menossa uudelleen, ja toivon mukaan saan nyt sen mitä hain. Mun kampaajani on ihana vanhempi rouva, jolla on yllättävän rento ote ja nuorekas näkemys. Hinta on edullinen joten ei haittaa käydä siistimässä kun kerta mua häiritsee tää takahiuksisto koko ajan.
Jos mun ihoni tosissaan tästä petraa eikä vaan kiusoittele meikäläistä niin ties millaisia unelmahiusmalleja sitä alankaan työstämään :ts
(Tuntuipas hyvältä saada purkaa tätä olomielentilaa :))
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
|Piija

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Minäkin nyt luultavammin kuulun tänne, on nämä sen verran lyhyet.&nbsp; :)
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Antur »

Hei nythän miekin kuulun tänne, hoksasinpas vasta nyt ;D Hassu ajatus, kun sen verran pitkään tullut pitkätukkakeskusteluita luettua ja niihin osallistuttua.

Menen ehkä noin ikään kuin vähän asioiden edelle, leikkuutin tosiaan tukan alle viikko sitten, mutta suunnittelen jo seuraavaa kampaajakäyntiä ;D Himottaisi aivan hirveästi ihan kunnon otsis, sellainen paksu ja v-mallinen tähän lyhyehköön polkkamittaan. Sitä en taaskaan osaa arvioida, sopisiko minun naamalleni, kampaajan mukaan kyllä ja uskoisin, että haluan ainakin kokeilla sitä jossain vaiheessa :) Äkkiähän sen pois kasvattaa, ellei tykkää. Suunniteltiin sitä jo viime viikolla vähän, kampaaja totesi että noiden otsapyörteiden vuoksi otsiksesta pitäisi tehdä paksu ja aika takaa lähtevä, mutta pitäisi onnistua. Minullehan tämä sopisi oikein hyvin, kun nimenomaan sen paksun ja raskaan otsiksen haluan :)

On tämä sivuotsiskin toisaalta kiva, mutta voi riiva miten ärsyttävää tahtia se klähmääntyy! En tiedä onko vika käyttämissäni tuotteissa, tavassa muotoilla vai (todennäköisimmin) siinä että joudun melko usein siirtämään otsista kädellä syrjään (jäi aavistuksen liian pitkäksi ja tulee silmille), mutta joka tapauksessa tätä saa pyykkäillä melkeinpä päivittäin. En tiedä haluanko edes kuvitella mitä olisi "perinteisen" otsiksen pito, toisaalta voisi jopa olla helpompaa kun ei tarvitsisi jatkuvasti lääppiä sitä ;) Mutta joo, nämä tarinoinnit joutaisivat ehkä tuonne otsis-ketjuun, mutta toisaalta kaipa ne tännekin passaavat.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
|Piija

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Oletko kokeillut kuivashampoota lähmäytyneen otsiksen kanssa?&nbsp; :) - näin säästyy jokapäiväiseltä pesemiseltä tai siltä että tarvitsisi aamulla pestä hiuksia.
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Antur »

En, juuri siksi olisin Hulluilta Päiviltä halunnut sitä Klippoteketiä hakea ;) Tosin toisessa ketjussa tulikin esille (taisit olla vieläpä sinä joka siitä sanoi?), ettei kuivashampoo välttämättä sopisi aivan tummille hiuksille, ja omanihan ovat mustat. En sitten tiedä, kokeilemallahan se kai selviäisi. Joku ratkaisu tähän pitää kyllä keksiä, pesin eilisaamuna ja tänään pidin pantaa kun tuntui jo aamusta lähmäiseltä&nbsp; >:D
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


^Joillain otsis vaan rasvoittuu nopeammin, mutta voihan sitä ehkäistä esim. pitämällä otsis yöllä pinnillä sivussa (ja miksei muutenkin kotona ollessa), välttelemällä sitä kädellä pyyhkäisyä ja valitsemalla muotoilutuotteet, jotka jättää mattaisen pinnan. Mulla toimii ainakin Tigin Hard to get tässä hyvin eli ei jää otsis rasvaisen näköiseksi. Mut tosiaan kaveri joutuu pesemään joka aamu otsiksen ja huomaan itsekin et välillä otsis vaan lähmääntyy päivässä, vaikka ihan samat rutiinit on käynyt läpi kuin aina.

Käyttäähän monet tummatukkaiset kuivashampoota! Mullakin on punainen tukka ja laitan sitä aina vaan hiusten "alapuolelle" juureen ettei nyt ihan jauhoisen näköinen tukka tule ;)

Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
|Piija

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^^ Minä tosiaan sanoin tuosta että itselleni tekee tuo Klippoteket mattapintaisemmaksi ja näin myös vaaleammaksi hiukset ( punaiset ), joten en tiedä tulisiko siitä tummille jotain häiritsevää vaaleutta, mutta esimerkisi Biozel on kommenttejen mukaan täysin väritöntä(?)
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Antur »

Kiitoksia vinkeistä! Olen nyt kotona ollessa pyrkinyt tosiaan pitämään otsista muualla kuin "omalla paikallaan", pitää tuota yöllä pois naamalta virittämistä vielä kokeilla. Jotenkin en kuitenkaan usko sen olevan ongelman pääsyy, vaan juuri se kädellä pyyhkiminen... ::) Toisaalta tuo näyttäisi niin kivalta, jos sitä saisi pidettyä fiksusti osittain kasvoilla, mutta katsotaanpa nyt. Josko sitä sitten jokusen viikon päästä lyhentäisi niin, ettei tule silmän päälle.

Mistä saa Biozeliä ja minkä hintaista lienee? Mitä nyt noita kokemuksia lueskeli, niin Klippoteket ei ehkä olekaan se ihan paras vaihtoehto, joku väritön olisi varmaan parempi :)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
|Piija

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Tällaisen vastauksen bongasin kuivashampoo ketjusta, kun joku oli kysellyt Biozelistä:
MerGirl kirjoitti: ^ Sopii, on väritöntä. Biotzelliä olen nähnyt kaikissa ruokakauppaketjuissa plus Sokos ja Anttila.
Itselläni on ongelma! Olen etinyt edullista lämpösuojasuihketta kuitenkaan löytämättä sitä! Vastaus löytyi toisesta ketjusta, eli Tresemmen lämpösuojasuihke.

Onneksi eilen löysin itselleni todella mieluisan hiuslakan sillä olin pulassa lakkojen kanssa ( vierastan hajua ja haluan täydellisen pidon.. ) Mukaani tarttuikin&nbsp; LV:n hajusteeton lakka. Tulee tukeva pito, ei korputa paljonkaan ja ei haise miltään! &nbsp;:-*
Viimeksi muokannut |Piija, 16 Huhti 2010, 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Antur »

Hmh, en ole onnistunut yrityksistä huolimatta bongaamaan yhtään mitään kuivashampoota mistään, tänään yritin Anttilasta ja Tokmannilta. En sitten tiedä, etsinkö oikeista kohdista hyllyä kun etenkin jälkimmäisessä Biozelitkin oli hassusti ripoteltu sinne tänne. Tälle rasvoittumiselle on oikeasti pakko saada tehtyä jotain, olen nyt kohta kaksi viikkoa pessyt hiukset päivittäin ja näkyy muuten värissä, ennen pysyi hyvänä kuukausia (tyveä lukuunottamatta toki) ja nyt on tämän parin viikon aikana haalistunut ihan pirusti. Ja minä kun suunnittelin kokonaan suoraväreihin siirtymistä...&nbsp; >:D
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
|Piija

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Mitä kuivashampoota metsästät? Oletko kokeillut Sokokselta tai Stockmannilta? Joiltakin paikkakunnilta tuntuu olevan aika lopussa ainakin Klippoteket. Onneksi täällä on vielä hyllyissä.&nbsp; :)

Ähh. Olen huomannut että itseäni himottaisi vieläkin hieman lyhyemmät hiukset, pitää varmaan mennä tuonne puolipitkien/lyhyiden hiusmallien puolelle katselemaan.&nbsp; :D
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Perkules. Mä olen niin tyytyväinen pitkästä aikaa tosi lyhyeen lettiin - takaosasta jotain sentin luokkaa, ja pituus lisääntyy ylempänä ja sivut onkin sitten jo pitkät. Kunnon otsatukka on kanssa kiva. Kaikinpuolin tykkän, mutta tästä ei vaan tuu mitään että joka päivä joudun sen kastelee!! Vaikkei onneksi tartte pestä sentään, mutta pakko kastella kauttaaltaan, että saan edes jonkinlaiseen ojennukseen tän aamureuhkan! Äh....pitää nyt tsekkailla mitä hiukset tästä uudesta kohtelusta tykkää pidemmällä aikavälillä....kyllästyttää vaan että joutuu joka päivä sen kanssa riehumaan suihkussa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Campino
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 04 Heinä 2008, 11:35

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Campino »

Tiedän tunteen. Tein samaa kasteluoperaatiota itsekkin, kunnes keksin että kukkiensumutuspullolla suihkittu vesi luonnonharjasharjan kanssa on yhtä tehokas. Enää ei tarvii kastella koko päätä joka aamu.
Vastaa Viestiin