Lyhyttukkaisten oma löpinä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Tuntuu hyvin tutulta. Kun tukka tuntuu olevan ärsyttävä, niin kampaajalle on päästävä äkkiä. Ennen joulua on käytävä, koska on tämä epäsymmetrinen malli vaihteeksi.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Antur »

Ähääh, kuka tahtois puolet tästä tukan paksuudesta? :P Edellisestä kampaajakäynnistä on aikaa mitä, reilu kolme viikkoako tästä nyt lienee vai jopa neljä, ja päälaelta alkaa taas letti tuntua sen verta paksulta että pakko kohta mennä taas. Nykyinen malli on tosi ihana, mutta vaatii ehdottomasti tosi raskaalla kädellä keventämistä jotta toimii. Kampaaja päivitteli viimeksi, että liekö sulla tukkaa kohta ollenkaan kun mä tällaisia tuppoja täältä vedän, mutta näkyihän tuota jääneen... ::) Rasittavaa.

Ja joo, täysin pointiton valitus, mutta kun ärsyttää :P
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
|Piija

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Minullakin on sama "ongelma" eli yksittäinen hius tyvestä mitattuna on 0.09 paksuinen ja latvoista 0.11 (normaali 0.05-0.06, paksu 0.07->) ja hiuksia on päässä paljon.. Lyhyet vääränlaiset mallit näyttävät hyvin helposti jonkinsortin potalta ja nyt leikatessa jouiduin ohentamaan älyttömän kasan hiuksia, jotta sain haluamani tuloksen. Leikkasin ehkä pikkuriikkisen liikaa, mutta tuuheus tulee takaisin hyvin hyvin nopeasti.. Omasta mielestäni kuitenkin todella useat kampaukset näyttävät hyviltä juuri paljon hiuksia omistavilla, yksi esimerkki A-linjainen/normaali tasainen polkka.  :)
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Kirjoitinkin jo eilen tuonne lyhyisiin hiusmalleihin, eli nyt avattaresta löytyy aika pitkälti samanlainen hiuksisto kuin tämä omani on, 8-asteinen on tämä oma kylläkin, mutta huomenna muuttuu vaaleammaksi kun koulussa BlondMe-koulutuksessa pääsen asiakkaaksi :) Kyllä minä olen niin lyhyen hiuksen ihminen ja luonnokihara helpottaa hiusten laittoa vielä entisestään.

En ole pitkään aikaan mitannut hiuksen paksuutta enkä muista lukemia yhtään kun koulun aloittamisesta on jo vierähtänyt 5 vuotta (mammaloma/vanhempainvapaa välissä, en ole ikuisuusopiskelija  ;D ), mutta taitaa olla siellä normaalin haarukassa. Minultakin tuota hiusta löytyy kyllä enemmän kuin tarpeeksi, mutta ohentamalla kyllä saan helposti tämmöisen lyhyenkin istumaan. Kiharakin asettuu nätimmin kun keventää oikein. Nyt vain on niin, että tuntuu ettei vakkarikampaaja oikein tajua enää mitä haen takaa, kävin viimeviikolla siistimässä ja päädyin kuitenkin leikkaamaan/ohentamaan itse vielä kotona. Seuraavan kerran taidan suosiolla leikata itse kampa-saksi-tekniikalla sivut ja takaosan ja päälyosa onkin helppo lyhentää. Kun kerran näköjään onnistuu itsetrimmaus niin säästääpä silläkin euroja :D

Lisäystä eiliseen, mun blondemet meni vähän reisille, tosi hassu sävy ja kaipaan omaa luonnollista tummuusastetta jo nyt vaikka vasta 8 tuntia sitten vaalennettiin. Huomenna koululle laittamaan 8-asteinen väri päälle ja paluu ruotuun. Ei olisi pitänyt yrittää korjata sitä mikä ei ollut edes rikki!!  :#
Viimeksi muokannut Salamanteri, 10 Marras 2010, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Häätyy sanoa että olen kade Salamanterin tukkamallille, koska ilmeisesti oot sirokasvoinen sirpakke :) Kun olen nyt taas sitte miettiny VIELÄ lyhyempää.. Mut mun naamalla häätyy pärjätä ja kattelinki tossa Michelle Williamsin keijukaismaista lyhyttä - se nyt ei ees eroo tästä mun nykysestä kovinkaan, etutukka vaan on lyhyempi.(Enkä tarkoita sitä MW:n almost Mia Farrow-leikkausta, vaan tätä nykyistä :) harmi vaan kun en näin äkkiseltään kuvagooglaamalla mitään sopivaa kuvaa löytäny..)
Hmm niin ja pohtinut olen myös taas hiuksistoni vaalentamista..! :)
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

En oo tainnu tänne ehkä vielä kirjottaakkaan.

Mulla on ollu oikeastaan aina pitkät hiukset tonne vuoden 2009 alkuun asti, kunnes sitten ekaks pätkäsin polkan ja nyt kesällä vielä lyhyemmäksi.  :P

Kyllä sitä sillon mietittiin ja pähkäiltiin että uskallanko ja entä jos mua sitten kaduttaa kun oon leikannu, mutta täytyy sanoa että enpä oo katunut! Tätä lyhyemmäks leikkaamista olin muutamaan otteeseen miettinyt jo yläasteen aikanakin, mutta sillon ei vielä rohkues riittänyt enkä vaan saanut aikaseksi varata kampaajalle aikaa. Oli mulla pidennykset tuossa vähän aikaa sitten mutta kuukauden verran niitä jopa jaksoin, kunnes tulikin jo ikävä lyhyttä tukkaa. Ei ne pitkät hiukset oo oikeen mun juttu, mutta välillä sitä vaan kaipaa vähän enemmän vaihtelua. Lyhyt tukka kuitenkin loppujen lopuks sopii mulle ehkä parhaiten. :)

Ja mitä siihen tulee että pitkät hiukset olis naiselliset, niin mä ainakin voisin sanoa että kyllä mulla naisellisempi olo lyhyessä tukassa on. Pitkät hiukset on musta jotenkin enempi sellaset "tyttömäiset", ja lyhyessä on paljon naisellisempi olo. Lisäksi koen pitkät hiukset jotenkin tosi persoonattomiksi. Pitkiin hiuksiin kun ei oo olemassa hirveästi mitään malleja jotka sais niistä yksilöllisemmän näköiset. Toki pitkiin hiuksiin saa väkerrettyä jos jonkinlaista kampausta ja nutturaa, mutta kyllä lyhyisiinkin hiuksiin saa yllätävän paljon kamapauksia tehtyä, ja lyhyet on mallina enemmän muunneltavissa.
3b F ii
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

scarface, en minä kyllä mikään kovin sirpake ole, ihan tämmöinen runsas ja muodokas :D Mutta mulla sattuu olevan ovaali kasvojenmuoto ja vaikka pyöreyttä löytyy muualta enemmän, kasvoissa sitä ei jostain syystä ole joten ei näytä tämmöinen lyhyt malli pahalta ollenkaan.

Komppaan Memmuuhia, minullakin on paljon naisellisempi olo lyhyessä hiuksessa. Jotenkin tulee sellainen sirompi ja kauniimpi olo itselle kun pääsee kasvonpiirteet esille sieltä hiusten alta.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Teitä molempia komppaillen, Salamanteri & Memmuuh! Ittellä pitkä tukka valu pitkin päätä eikä sitä koskaan tullu laitettua mitenkään. Lisäks viikonloppuna näin siskon seinällä kuvia meistä kaikista sisaruksista - myös minusta viime kesältä - ja tukka oli HYVIN mummomaisena nutturalla niskassa ja believe me, en käsitä, miks olen kuvitellut sen sopivan mulle  ???

Salamanterilla on sitte juur passelit kasvot tuohon avattares malliin, hirmuisen kade olen kyllä!! Mun palloinen naamani ei vaan yksinkertasesti passaa tommoselle.
|Piija

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Hassua kyllä, mutta silloin kuin itselläni oli pitkät hiukset en myöskään jaksanut laittaa niitä mitenkään. Yleensä ne vain olivat tai sitten ponnarilla/sykeröllä kiinni. Tällä hetkellä tulee käytettyä paljon laadukkaampia tuotteita, hoidettua hiuksia paremmin, laitettua niitä monipuolisemmin ja lyhyenä ne harvoin näyttävät epäsiisteiltä päätä pitkin meneviltä, vaikka antaisi viikonloppuna niiden levätäkin.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mä kans pidin hiuksia lähes poikkeuksetta aina kiinni kun ne oli pitkät. Syy tähän oli yksinkertaisesti se, että musta mä näytän paremmalta kun hiukset ei roiku peittämäsäs kasvoja! Tämän takia mä myös päätin leikata hiukset lyhyiksi, kun mietin että se tupsu joka siellä ponnarilla roikkuu, on aivan turha. Miks ei samantien sitten leikannut pois sitä kun ne pitkät haituvat haluaa kuitenkin pois kasvojen edestä. :)
3b F ii
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minäkin kuvittelin silloin, kun aloin kasvattaa hiuksia, että laitan ne joka päivä hienosti. Todellisuus oli aivan jotain muuta. Tukka roikkui laittamattomana tai oli ponnarilla. Vain baariin laitoin tukan, ja sittenkin se kesti ikuisuuden. Lyhyttä tulee todellakin laitettua melkein joka päivä. Haittapuolena lyhyessä on se, että saa käydä useammin kampaajalla. Pitää tässä ruveta taas miettimään sopivaa ajankohtaa kampaamokäynnille.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja pekaani »

Todellakin, heti kun hiukset yltää kiinni - vaikka hiuksista saisi kasaan vain pienen tupsun - otan lenksut käyttöön. Pakko siis aina leikata niin, että niska on lyhyt. Toisaalta nyt kiinnostaisi kasvatella niskaan sellaisia ohuita haituvia (ei mitään takat***aa kuitenkaan), mutta miltähän se näyttäisi, jos kiepsauttaisin kiinni. Pari hassua haiventa vain...

On tämä nykyinenkin pehko aika mielenkiintoinen. Leikkautin tuossa syyskuun alussa toispuoleisen. Toinen puoli on ihan just ja just korvan päälle ja toinen suunnilleen leukamittainen. Joo-o, nyt on niskahiukset kasvaneet sen verran, että saan tän hätätapauksessa just kurottua kiinni. Voin sanoa, että hiukan on toispuoleinen ponnari. ;D
Toisaalta, jos kasvattaisi pikkasen enemmän pituutta, ei tarvis välttämättä tyytyä aina hätäponnariin. Mulla syy on lähinnä nuo typerät, pikkasen ylipitkät niskahiukset (mulla kasvaa niskasta hiukset ihan järkyttävällä vauhdilla). Ponnarilla yritän vain pitkittää kampaamokäyntien väliä.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Heh, näemmä tyypillistä, itekin kuvittelin että kun olen pitkätukkainen, laittelen erilaisia kampauksia harva se hetki. No juu en. Hoitoon tosin olen satsannu sekä pitkä- että lyhyttukkasena paljonki aikaa ja vaivaa, se on mulle vähän niinku kunniakysymys, että tyypit voi sanoa, miten upean kiiltävä ja hyväkuntoinen letti mulla on  ;D
Keira

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Keira »

Pätkäisin syyskuun alussa tukkani kaljuksi joten lyhyttä on ollut tässä juu  ;D. Kerran viikossa olen jaksanut ajella, mutta nyt on talven tullessa alkanut sen verran palella päätä että kasvatus voi alkaa mun puolesta. Muutaman millin sänki on nyt tullut parissa viikossa, mutta vielä menee muutama viikko ennenkuin mitään järkevää lyhyttä mallia saa tästä. Edessä on vielä ihana tennispallokampaus kun suora tukkasänki sojottaa joka suuntaan. Sitä odotellessa.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

JUST Keiran kaltasille rohkeille mimmeille olen ihan sikakateellinen..!! Pikkusiskonikin on samaa maata, saattaa kyllästyä fledaansa ja tsädäm, sitten on parranajokone surisemassa ja pää klani. Uskaltaisin ehkä ite, jos oisin vuoden päivät autiolla saarella ja ekana pnä sielä vetäis pään klaniks  ;D Jotenkin ois niin mahtavaa uskaltaa ja kokeilla tota!
Vastaa Viestiin