Lyhyttukkaisten oma löpinä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Mä näytin jo miesystävälleni sitä sun toiseen ketjuun postaamaa kuvaa, että tämän pituinen tulee jos vedetään sillä pisimmällä tallalla  ;D. Ei saanut halvausta, mutta onhan se tosi lyhyt... tietysti voisi tuohon pääliosaan yrittää jättää vähän pidempää, mua arveluttaa paljas otsa.
Keiju

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Keiju »

catjuska kirjoitti: Blondina tässä menny nyt tämän kesän, tietty näin syssymmällä alkaa himottaa värjäämiset, mutta jotenkin alkaa aristuttaan et tuleeko liian poikamainen, jos vaikka ruskeaksi värjää  0_0
Juuri ruskeat lyhyet hiukset on kauniimmat (Audrey Tautou, Natalie Portman). Itellä on ne perus maantienharmaat ja ei väriltään kyllä ole parhaat lyhyisiin hiuksiin. En tiedä onko vain omaa päähänpinttymää, mutta kun katselee kuvia, niin tämänvärisiä lyhyitä ei pahemmin löytynyt, vaan kaikki oli joko tummia tai ihan blondeja.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Salamanteria kompaten; Belle, go for it. Ite vastaavassa tilanteessa tekisin taatusti just noin. Oishan se samalla melkoisen vapauttava kokemus :D Niin ja sit jos meinaa liikaa ahdistaa, niin osta joku asiallinen ja kunnollinen peruukki.

scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

No niin, tuplapostausta melkeen tulee kun on taukoa kirjottelusta tällä topicilla, mutta en nyt yhdistä, kun on aikaa kulunut tonkin verran.

HUOMENNA tukka taas lyhenee ja aattelin lyhentää sen reilusti. Jopa niin, että toi kuva, mikä mulla Frankiesta on avattaressani ja mimmonen tukka mulla nyt on, saa muuttua silleen, että etusivupuuhka katoaa. Ainakin jokski aikaa. Nyt se kasvaa joka kerta semmoseksi polkkamalliseksi tohon sivulle ja on ihan mahdoton laittaa. Siis jos pitää yhtään näin pitkiä taukoja tukan siistinnän suhteen kuin minä (viimeks heinäkuussa käyty kampaajalla..  :-\ )

Sit vielä aloin pähkiä, laittasinko syksyn kunniaks tukan ruskeeksi. Alkaa kyllästyttää tää blondius :D
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ Ootko sä luonnostaa brunette? Jos olet, ois kiva nähdä kuvia susta blondina. Mulla on joku haave blondata. En ehkä uskalla kerralla, mutta kenties raidoista lähdetään. Huomenna kampaajalle, haluan kasvattaa, haluan silti siistiä nykyistä toispuolista kuontaloani, haluan sitä ja tätä mutten sitten kuitenkaan. Saa nähdä mikä on lopputulos.  ;D
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Mä oon menossa kampaajalle duunin saamisen kunniaksi. Vähän tekis mieli näyttää tuota avatarta et leikkaisivat tuollaisen mallin, mutta kun oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin laiska laittamaan sitä tukkaa sitten  ::) Väriäkin tulee, mutta ei minkäänlaista haisua että mihin edes lähdetään  0_0 Mun puolesta ne saisi olla vaikka riemunkirjavat, jos vaan näyttävät paksuilta ja runsailta.

Scarfacelta ehdottomasti kuvia uudesta tukasta!!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

pekaani kirjoitti: ^ Ootko sä luonnostaa brunette?
Ei, en oo, oon enempi "mitäänsanomattomanmaantienharmaa" tai enempi tää mun oma tukan väri on aika vaalee. Tumma tukka mullon kyl aika monesti ollu, ja siitä kettumainen tilanne, että osan mielestä tumma sopii mulle paremmin ja osan mielestä vaalee. Miehen mielestä molemmat yhtä makeita :D ole siinä sitte. Jos nyt ottas jossain vaiheessa vaiks raitoja eka. Nyt on enempi kohta se oma tukan väri jylläämässä..

Catjuska, ihana toi sun avattaren tukkamalli&nbsp; <3

Juu, mää koitan saada tukkakuvia aikaseks.. olen aika surkee laittaan mitään fotoa minnekään! :D Mut onpa makee olo, keveni kerta heitolla kun sai niskan ja sivut siistittyä. Ja toi sivulettiki kyl nyt jäi, mut hieman lyhyempänä.. Seuraavaan leikkokertaan en ihan näin jäätävän pitkää väliä kyllä jätä!
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Mites muuten lyhyttukkaiset hoitaa hiuksiaan? Käytättekö CO-pesuja, muhitteluja, hoitoainetta ylipäätään?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

^tehohoitoo tulee laitettua "sillon kun muistaa ja jaksaa" eli about kerran kuussa. Jätettävää hoitosuihketta tai vast. voidemaista jättöhoitoa käytän joka shampoopesun jälkeen. Suihketta tulee monasti lisättyä päivän aikana. Tukkaa en laita arkisin mitenkään, ainoostaan sillon, kun on jonneki festeille menossa.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

catjuska kirjoitti: Mites muuten lyhyttukkaiset hoitaa hiuksiaan? Käytättekö CO-pesuja, muhitteluja, hoitoainetta ylipäätään?
Mulla on tällä hetkellä suunnilleen tuon scarfacen avattaren mittaiset (ja vastaavan mallisetkin ;)) hiukset, joissa lisäksi alkaa olla pikku hiljaa oma väri. Jonkin aikaa sitten hiukseni ylsivät melkein olkapäille ja niissä oli vuosien väri- ja vaalennuskierteen jälkiä, joita kasvattelin hiljalleen pois. Olen ihan hämmästynyt, kun en nykyisin enää tarvitse minkään sortin muhitteluja - päinvastoin niistä seuraa kunnon lähmäletti!

Toisaalta on helpottavaa, kun hiukset pysyvät hyväkuntoisina ilman sen suurempaa vaivannäköä tai pähkäilyä sen suhteen, mitähän hiukset tällä kertaa ovat vailla. Toisaalta taas hitusen harmittaa, kun muistan nauttineeni muhitteluhetkistä ja siitä, kun huomasin niiden kohentavan hiusten kuntoa. Plus että hoitoaineet kuluvat tosi hitaasti, kun en nykyisin voi oikein käyttää muuta kuin jotain kevyttä pikahoitoainetta ja/tai jätettävää. Loppujen lopuksi olen kuitenkin tyytyväinen nykytilanteeseen: hiukset aiheuttavat paljon vähemmän stressiä, kun ne ovat lyhyemmät ja suunnilleen oman väriset.

Tiivistetysti vastaus varsinaiseen kysymykseen: en sen kummemmin hoida hiuksiani. Tai no, riippuu minkä laskee hoitamiseksi&nbsp; ::) Tavallaanhan hoitamista on sekin, että pesen pääsääntöisesti sulfaatittomalla shampoolla, levitän latvoihin esihoitoainetta ennen pesua, laitan lämpösuojaa ennen föönausta jne. Lisäksi huolehdin ruokavalioni laadusta paljon aiempaa suuremmalla ymmärryksellä, mikä eittämättä vaikuttaa hiustenkin kuntoon.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja catjuska »

GRAAARRGGGGHHHHHH!!!!

Kävin sitten parturissa. Miksen mä ikinä muista, että lyhyt hius vetää mulla jokaiseen mahdolliseen ilmansuuntaan! Olihan se ihan kivan näköinen kun parturi sitä leikattua pehkoa sitten ähersi ja muotoili, mutta nyt aamulla.. voi helvatti. Ja kun värjäyskin meni parturin mielen mukaan (mä siis toivoin jotain ruskearaidallista luonnollisen näköistä, mutta parturi vakuutti mut että hopeanvalkoinen pää mustilla raidoilla näyttää runsaammalta), niin mä IHAN OIKEASTI näytän tältä:

Kuva

(sori iso kuva, tässä vaan täydellisesti välittyy mun tämän hetkinen olotilani!)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Sain taas unelmieni tukan :D nimittäin poikatukan, melkein, sivu / etutukka vasemmalla puolen on edelleen hieman pidempi kuin muu tukka, mutta kevennetty malli oman avattareni kuvasta.

Lisäksi värjäsin ite pääni viikkoa aiemmin Garnierin 6.3:lla (http://www.amazon.co.uk/Garnier-Nutriss ... d_sxp_f_pt). Tumma väri oli just sitä mitä mun naamani kaipasi. Ja ohan tää nyt vallan ihana juoksuaki aatellen. Niin helppo laittaa, helppo pestä. Yksinkertaisesti HELPPO olla. :)

^mä en nää kuvaa ollenkaan catjuska :( Onko (ja on varmaan jo nyt päälle kuukautta myöhemmin!) tukka asettunut uomiinsa?
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^No siis mun tukka (ja minä) näytti tältä: http://4.bp.blogspot.com/-gXHN3Pkq8fw/T ... ermaid.jpg

Mutta pääsin siitä eroon kun sain himpun enemmän pituutta hiuksiin (jotta alkoivat taipua taas alaspäin) ja vedin poly colorin värin 15 päälle&nbsp; ;D

scarfacen hiuksista pitäis kyllä saada ihan .jpg kun kuulostaa niin hyvältä!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
aurinkoutu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 01:44

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja aurinkoutu »

Mua alkaa pikkasen tylsistyttää olla lyhythiuksinen. Ja aina suurin piirtein sama look, suurennuslasilla sopii suurin piirtein etsiä eroja! Kuitenkin viimeiset ehkä 7 vuotta ohjelmistossa ollut epätasapitkä otsatukka. Ja näitähän ei olekaan lainkaan kanssaihmisilläkään... Joten joo, eiköhän tuo alkaisi vähän olla jo nähty.

Ongelma vaan on siinä, että no mitäs sitä sitten tekisi. Kampaaja huokailee jo valmiiksi kasvattamisprojektille, joten eeh... Ja onhan se totta, että luonnonkiharista lyhyistä hiuksista tulee ihan helvetillisen rumat, kun annat korvallisten rehottaa jne. Ei nyt ehkä voi kuitenkaan pipoakaan pitää seuraavaa vuotta päässään.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Tiedän NIIN sun tunteen. Mulla kans luonnonkihara lyhyt tukka jota nyt kasvattelen, tää on jotain aika kamalaa. Ainut mitä keksin miten tämmöistä ylivenähtänyttä pixietä voi kasvattaa, on pitää niska lyhyenä kunnes muut hiukset pääsee samalle pituudelle ja siitä sit lähteä jatkamaan kasvatusta.. Terv. "muutoin MacGyver"

Kuva
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Vastaa Viestiin