Lyhyttukkaisten oma löpinä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
petomaani

Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Aloitetaas meillekin oma ketju (kun on noita kasvattajia, kikkarapäitä jne) ja listataan eka, kuinka monta meitä täällä onkaan.

Sitte -- mitä vaan maan ja taivaan väliltä, vinkkejä, tuotejuttuja, kampaamokäyntejä.. ?? Jos idea kuulostaa ihan pörröltä, topicin voi poistaa.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Hue »

Ilmoittautuu mukaan! \o/

Mulla on taas parin viikon päästä hiustenleikkuu edessä, kun nää kasvaa niin nopeasti. Tai siis, tuskin kovin nopeasti, mutta saisivat kasvaa hitaammin. ;) Ei ole kovin mukavaa koko ajan rampata leikeltävänä, vaikka se on nyt mulle helppoa, kun olen itse paka opiskelija ja kolmoset voi leikata.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Triina »

Minä kans!

Sama vika kuin Emi-lynilla, harmittaa kun hius kasvaa pituutta liian nopeasti, etenkin otsatukka (jota pidän vinona ja lyhyenä) venähtää liian nopeasti ulos mallista. Käyn suunnilleen kerran kuussa kampaajalla leikkuussa.

Minulle sopii lyhyt malli ehdottomasti kaikkein parhaiten. Pitkänä hius näyttää väsähtäneen roikkuvalta ja entistäkin hennommalta, lyhyenä siihen on helppo saada volyymiä ja kasvonpiirteillekin ehdottomasti eduksi. Tykkään käyttää paljon muotoilutuotteita, pesen hiukset aamuisin joka päivä, en ole pitkäjänteinen tehisten muhittelija... kaikki puoltaa lyhyttä mallia. Voi kokeilla vähän tuhoisempiakin juttuja tarvitsematta pelätä hiusten pilaantumista vuosikausiksi.

Minulla on myös tatuointi niskasta alaspäin ja se jää kivasti esille, kun hiuksia ei ole esteenä.
petomaani

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Itekkin on tullu vaihdeltua tuota tyyliä pitkästä pätkään. Vastikään kasvattelin poikatukan mittaiset (99-2003) hiukset puoliselkään, kyllästyin ja annoin kampaajan tempaista lyhemmiksi. Nää vaan sattuvat sopimaan paremmin, vaikka kieltämättä joskus iskee tunne, kuinka ois kiva värkätä pitkää hiusta nutturalle tms. Se vaan on mulla harvemmin mitenkään muutoin kuin ponnarilla!

Lyhyt sopii muutoinkin elämäntyyliini hyvin; salilla ravaamista päivästä toiseen.

10.12. karvarille taas ;)
Aquatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2352
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 20:31

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Aquatar »

Tääkin ilmoittautuu mukaan :)

Mulla on ollut lyhyet hiukset muutamaan otteeseen ja välillä kasvatellut pidemmäksi. Tällä hetkellä on taas ihan lyhyenä, oliskohan elo-syyskuusta lähtien. Edestä vähän pidempää ja takaa ihan lyhyt. Etuhiukset melkein ylettyy suurimmas osaks korvan taakse tarpeen mukaan. Tykkään tästä mallista koska pystyy helposti vaihtemaan tyyliä, saa helposti räväkämpää tai ihan tavallista.

Oon pitänyt väliä kampaamokäyntien välissä n. 6viikkoa, siinä ajassa ehtii jo kasvaa sen verran että on edes jotain leikattavaa kampaajalle :D Ja joo, munkin mielestä vois noi hiukset lopettaa kasvamisen siinä vaiheessa kun malli tuntuu kivalta, tulis vähän halvemmaksi. Toisaalta joka kerran leikkauksen jälkeen on jotain pientä uutta tukan mallissa joten tuleehan siinä vähän vaihtelua.
Euphoria

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Täällä on myös lyhyen tukan ystävä. Nyt olen kyllä vähän kasvattanut mallin muutosta varten, koska kaipaan vähän vaihtelua. Paljoa ei ole tarkoitus kasvattaa, koska pitkä tukka vanhensi minua, eikä ohutta tukkaa kannata kasvattaakaan kovin pitkäksi. Kokemusta on.

Tässä lyhyessä mallissa ärsyttää, kun saa jatkuvasti käydä kampaajalla. Niska pitää leikata aina ihan lyhyeksi, koska se kasvaa niin nopeasti kauheaksi takatukaksi. Sitten jotkut kampaajat jättävät - vaihtelun vuoksi olen suostunutkin siihen välillä - niskan pitemmäksi. Ei mene kuin kolmisen viikkoa, kun on takatukka. Sitten minulla kasvaa oikealla sivulla tukka nopeammin kuin vasemmalla. Äryttävää. Nyt pitääkin varata kampaaja, kunhan tarkistan työvuorot.
suhina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Loka 2006, 23:50

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja suhina »

Lyhyttukka täälläkin. Kerran kuussa käyn parturoitavana, aiemmin otin myös joka toinen kerta värjäyksen, mutta nyt olen alkanut värjäämään itse. Tulee halvemmaksi ja kun nämä tosiaan ovat lyhyet, niin pahempaa hamppua ei pääse syntymään.
Pitkät, tai siis olkapäille ulottuvat minulla on viimeksi ollut 90-luvun lopulla, mutta tämä luonnonkikkura oli aika järkyn näköinen. Nyt tämän juurestelun kautta olen kyllä löytänyt oivia vinkkejä kauniin kiharan ylläpitämiseksi ja pidemmät hiukset ovat alkaneet hieman himottamaan. Mutta se kasvatusvaihe..
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja calypso »

Pitkätukka tuli tänne väliin huutelemaan, en kai tungettele  :D

Minulla on ollut muutamaan otteeseen aivan lyhyet hiukset ja syy miksen ole jaksanut pitäytyä siinä on juuri tuo lyhyt leikkausväli (ja joka-aamuinen pesu + muotoilu). Minulla kasvaa hiukset melko nopeasti ja tämän takia hiukset kasvaa äkkiä ulos mallistaan, tähän kun lisää vielä paksuuden, itsepäisyyden ja taipuisuuden niin soppa on valmis  ;D

Toisaalta se ihana keveys ja huolettomuus houkuttelee välillä vieläkin. Pesu (jonka voi suorittaa vaikka lavuaarissa käsisuihkulla) ja kuivaus ei kestä kauaa ja voi vaihdella tyyliä jatkuvasti, ja saa käyttää kaikkia ihania muotoilutuotteita!  :-* 
Värjääminenkin olisi niin helppoa ja nopeaa..

Mutta ainakin niin kauan kun olen opiskelijabudjetilla niin pitäydyn pitkässä tukassa, ei ole nimittäin todellakaan varaa käydä vähintään kerran kk kampaajalla. Lyhyiden hiuksien leikkaamisessa kun pitää ottaa sekin huomioon että kampaaja todellakin osaa asiansa (=ylimääräistä stressiä).
petomaani

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Calypso, puhut asiaa. Pitkät hiukset ovat ihanat, totta kai, mutta lyhyissä viehättää tää keveys ja vaivattomuus - tosin omalta kohdaltani voin sanoa, että enemmän aikaa laittoon mulla menee nykyisin lyhyitten hiusteni kans kuin koskaan pitkien kanssa. Pitkät oli mun naamalle ehkä jopa hivenen tylsät, mutta tää pirteä pikkupolkka on kuulemma nuorentanu mua entisestään (ja sehän on hienoa, kun kolmikymppisenä kuulemma muutenkin olen 6 vuotta nuoremman näkönen ja olonen  ;D )

Muotoilutuotteiden kanssa värkkääminen on ihanaa  :-* tuntuupa jopa, että lyhyitä hoitelen paremmin entä pitkiä koskaan.
Aquatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2352
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 20:31

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Aquatar »

Mä en kyllä ihan vaivattomuudesta puhuis, koska ainakin mun luonnokihara tukka vaatii muotoilua joka aamu jos jonnekkin on lähdettävä. Lisäksi jos ei halua heti seuraavana päivänä pestä hiuksia niin illalla suihkun jälkeen täytyy föönata.
Joka aamu kuluu 10-15min kun silottelen sitkeimmät laineet ja yön pörröt raudalla yms. Illalla suoristamisesta ei oo mitään hyötyä kun aamulla tukka seisoo pystyssä kuitenkin :P

Huoletonhan lyhyt tukka on siinä mielessä että se tuntuu keveältä ja ei oo koskaan tiellä tai kutita niskaa :D Ja kunhan malli on itselle sopiva niin muotoilukin sujuu aika vaivattomasti. Ja kivaa on se että saa käyttää kaikkia muotoilutuotteita niin kuin petomaanikin sanoi :) Pitkätukkaisena melkeinpä joka aamu tuli vaan vedettyä äkkiä ponnarille, vähän lakkaa päälle ja menoks. Tylsää mutta ah niin nopeaa..

Montako muotoilutuotetta teillä on käytössä arkitukan luonnissa?

Itselläni föönauksen alle tulee yleensä 2 tuotetta, silottava ja suojaava sekä tuuhentava. Suoristuksen alle joku suihke pitoa antamaan ja lopuksi vielä vahaa ja lakkaa ja joskus kiiltoa päälle, joko suihke tai seerumi. Eli näköjään yhteensä 5-6. Hätätilanteessa selviää kyllä kahdellakin, eli jos vaan suoristaa etuhiukset aamulla niin lämpösuojasuihke alle ja suihkaus lakkaa päälle.
petomaani

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Arkitukan luontiin tartten vahan ja lakan, toisaalta joinain päivinä en käytä mitään, paitsi kosteuttavaa hoitosuihketta aamupörrön taltuttamiseksi :)

Juu toi vaivattomuus nyt oli tommonen heitto; enempi menee aikaa, kuten sanoinkin, lyhyen tukan laittoon. Pitkän kun sai aina kietastua niskaan - ja sillai se sitten aina tuppasikin olemaan.

Mites jengi laittaa biletukkaa?
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Triina »

Arkitukan kanssa on kevyttä variaatiota, mutta pääsääntöisesti laitan jonkin tuuheuttava ja rakennetta tuovan sekä lämmöltä suojaavan aineen föönauksen pohjaksi. Se voi olla muotovaahtoa, suihketta, tyvikohottajaa tms. Saatan yhdistää pehmeämmän tuotteen pituuksiin, mutta harvemmin. Föönin jälkeen pörrötän ja erottelen vahalla ja lopuksi suihkaisen lakkaa, kiireessä saatan jättää toisen tai jopa molemmat pois. Jos käytän lisäksi rautoja (harvakseltaan), teen sen föönin jälkeen ja silloin suihkaisen yleensä Tigin Spritz&Shinea niiden alle, jatko vahalla ja lakalla.

Biletukka on pohjimmiltaan sama, mutta föönin alle ultimate-pidon ja nosteen antava aine (Fudge Pump Up, Tigi Big&Bigger tms.), huolellisempi föönaus ja raudat, vahalla pörröttely ja suortuvien asettelu tarkemmin, oma vaha otsatukkaan ja latvoihin, kunnon kerros lakkaa ja päälle kiiltosuihke.

Kunnon tuuheus ja tyvikohotus on a ja o.
Aquatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2352
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 20:31

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Aquatar »

Biletukassa föönaus on ihan ehdoton, jotta saa kunnon tuuheutta. Muuten aika sama kuin arkenakin, mutta tuotteet on yleensä vähän eri. Eli tukevampaa ja pitävämpää jotta pysyy kuosissa. Ja aikaa varmaan kuluu biletukan laittoon enemmän jotta tuloksena olis täydellinen tukka :P
Euphoria

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minun arkitukkaan kuuluvat muotovaahto tai muotoilusuihke, föönaus, vaha sekä hiuslakkaa päälle. Biletukan kanssa kulutan enemmän aikaa.
petomaani

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Miten tämmöseen minipolkkaan vois saada hyvät kiharat? Kun on tommonen yhenlainen vanha rauta, jolla kyllä pidempään saa, mutta lyhyemmän kans ei onnistu sitten millään.
Vastaa Viestiin