Lyhyttukkaisten oma löpinä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Antur »

Note to self: jos halutaan pitää lyhyttä tukkaa, niin sitten ei saa syödä esimerkiksi Piimaxia. Nimimerkillä kolmessa viikossa kaksi senttiä uutta tukkaa ja ei kun uutta aikaa kampaajalle varattava seuraavan viikon sisällä ::) Ei ole hyvä tämä nyt kyllä, aiemmin sentään pystynyt pitämään kuuttakin viikkoa leikkuuväliä vaikka nopeasta kasvusta "kärsinkin".
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Antur :D
Joo, mulla kasvaa tukka kans kohtuunopiaa ja tyhmänä tuossa tukan katkasun jälkeen söin biotiinikuurin kumminki loppuun  ;D Nyt sit täs venttailen, koska viittis koittaa saada aikaa kampaajalle.. Mut silicaa aion syödä jatkossakin, on hyvää lisää mun kynsille ja iholle.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Viime perjantaina minulle leikattiin rikottu leukamittainen polkka ja olen vasta tänään ajatellut, että tukka on ihana.  :l Varmaan jossain vaiheessa kyllästynkin tähän mittaan, mutta nyt nautin hyvätukkapäivistä. Kasvatan siis permanenttia ja värjättyä osaa pois ja pidän polkkamittaa kunnes tavoite on saavutettu. Sekä väri että kihara ovat molemmat samassa pituudessa, pari senttiä "omaa tukkaa" puskenut esille. Kampaaja myös ohensi hieman, sanoi, että mulla tätä tukkaa riittää.  :D Rakastan erityisesti sotkuista peikkolookkia, joka mulla nyt tänäänkin on ollut. Ihanan huoleton olo!
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Diamond

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Diamond »

Pitäisiköhän lyhentää.. Voi voi kun on vaikea päättää.  :-\
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Mie täälä mietin, et onpa taas tukka kasvanu liikaaki, alkaa olla siistimisen paikka (pätkästy 16.9.). Se kampaaja on vaan nyt hakusessa, kun tää nyk. vakkari ei ole semmonen ehkä niin moderni taidoiltaan..

Sitä vaan kans mietin että lyhyttukkasena tuntuu toi tukan pesutiheys kasvaneen, mistä lie johtuu..  ::)
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Antur »

Pesutiheys kasvoi minullakin ihan huikeasti, tuntuu että mitä lyhempi tukka niin sitä tiuhempi pesu. Pitkällä letillä riitti kevyesti kaksi-kolme kertaa viikossa, nyt on joka toinen päivä melkeenpä pakko. Tulkitsen tämän ainakin osaltaan johtuvan muotoilutuotteistakin, joita en pitkässä tukassa käyttänyt juuri ollenkaan. Ja kyllähän se nyt lyhyessä tukassa nopeammin likaisuus näkyy muutenkin, ainakin minulla...
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Tänään soittelemaan karvarille ja niskan alueen lyhennys tulossa :) Viimetteeks mun vakikampaaja meni "hieman" sössimään tän mallin :( mutta ei pahasti, otti vaan liian sievästi, kun ei ilm. tajunnut, miten radikaali ton niskan alueen pitää olla.

Väri lyöty kans päähän viime vkon torstaina, kullanruskeaa on :)
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Minulla myös torstaina aika vakkarille, joka puolelta pitää jonkin verran siistiä, ajattelin vähän semmoista scarfacen lyhyisiin hiusmalleihin postaamaa V:n tumma hiuksisen naisihmisen mallia. Kesällä oli kutakuinki semmoinen platinanvaaleana, nyt kasvattelen omaa väriä ja vaaleaa on enää hieman pidemmässä päälyosassa raitoina. Luonnonkiharan hiuslaadun omaavana tuommonen lyhyt on niiiiin helppo kun hiuksille ei tarvitse tehdä yhtään mitään, laitan yleensä pyyhekuiviin hiuksiin jätettävän hoitoaineen ja kiharavoiteen sekoitusta ja sitten annan hiusten vain kuivua itsestään. Oma värikin on aivan ihana, vähän semmoinen helmiäisenviileä kasiasteinen vaalea. Oikeastaan tykkään tuosta päälyosan vaaleudesta, saattaa olla että pidän siinä jonkunlaista vaaleaa raitaa mutta tällä hetkellä haluaisin kasvattaa oman värin ensin ihan kokonaan ja sitten katsoa mitä teen. En ole ikinä ollut näin rakastunut hiuksiini, kyllä meikäläisen kasvatusideat on ainakin tällä hetkellä murentuneet aivan täysin! :)
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Kuulostaa aika makialta toi sun tukkaväris, Salamanteri!  :-* ko ois itelläki, mutta kun on se perussuomalainen paskanharmaanruskee, eikä se ole oikeestikkaan kivan värinen  :-\ ihan kulahtanu, ellei pistä väriä päähän.

Sain ajan perjantaiks yhdelle aiemminkin mun tukkaani todella siististi ja superisti lyhentäneelle mimmille!  :T Todnäk saan nyt just semmosen mallin kuin pitääkin olla eli reippaasti niskaa lyhemmäks.. Alkaa näyttää polkkatukalle nyt tää sivu  :-\ en tykkää, on hieman mummomainen mulle.
|Piija

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Minäkin palailen tänne, sillä eilen lähti hiuksisto jälleen iiihan lyhyeksi. En kuitenkaan ole aivan tyytyväinen, joten tänään hieman ohennan lisää ja pistetään muutamia vaaleita raitoja. 16pv sitten olisi tarkoitus värjätä omaan väriin ja raidoittaa mieleiseksi. En muistanutkaan, että lyhyet hiukset pysyvät näin hyvin kuosissaan ilman mitään vaivannäköä, heh. Suihkun jälkeen riittää vain harjaaminen + joidenkin latvojen suoristaminen. Muotoiluun pöyhiminen ja jakaus. Lakka antaa tukea, mutta ei ole pakollinen, kun on niin paljon hiuksia..
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Lyhyt tukka on paras&nbsp; <3. Minulla on suomalaisille tyypilliset ohuet hiukset, jotka yhdessä vaiheessa kasvatin pitkiksi. Siitä on kohta 10 vuotta, kun päätin, että nyt vaihtuu tyyli. En ole katunut. Näytän paremmalta, nuoremmalta, ja viihdyn tässä tyylissä. Ei ikinä pitkiä hiuksia!
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Jee, Piija ja Marie C, lyhyt tukka on niin paras&nbsp; <3 pikkusisko oli tehnyt saman liikun ja vetassut puolipitkän poikatukaksi ja meinas, ettei taida enää kasvatteluun ryhtyä kun sopiva malli löytyi. Samaa tulee itelläki mietittyä et onko se sit sitä vaihtelun hakua, kun kasvattelee välillä, vaikka tietäs että se lyhyt malli sopii itelle just parhaiten niinku nenä päähän (ja muakin kehutaan ainoostaan sillon nuoremman näköseks, ei sillon, kun tukka on pitkä!&nbsp; ::) )
|Piija

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Itse olen niitä ihmisiä, jotka eivät ole vuosiin viihtyneet samassa hiustyylissä puolta vuotta pidempään. Ollaan oltu häntäluuhun asti ylettyvässä hiuksistossa ja leikattu siitä lyhyt polkkatukka, enkä ole kertaakaan katunut pitkien hiusten roskikseen viskaamista..&nbsp; ;D Hiukset kyllä kasvaa ja uusi tyyli antaa aina jotain uutta omaan persoonaan. Yleensä täysin tasaiset ja pitkät eivät imartele liiemmin kasvoja, sillä kasvojen piirteet eivät pääse esille ja hiukset ovat kovin raskaan näköiset useilla kasvojenmuodoilla. Poikkeuksia toki on.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

^ Allekirjoitan täysin.

Tälläkin hetkellä suunnittelen lyhyttukkajoukkoon liittymistä. Olen ennenkin toki leikannut pitkät pois, mutta aina sitä miettii ennen operaatiota että mitä oikein haluaa... Tämä viesti on nyt suurimmaksi osaksi tällaista omaa lätinää ja miettimistä, mutta jonnekinhan mun on tämä purettava, kun ei kukaan muu kuin juurikasvulainen voi tällaista pähkäilyä ymmärtää. ;D
Leikkaamisen puolesta puhuu ensinnäkin hiusten kunto. Vaalensin keväällä kun halusin vähän haalistella hennaa, hiukset eivät pitkään aikaan sanoneet mitään, mutta nyt on alkanut pesujen jälkeinen takkuuntuminen. Värjäiltynäkin mun tukka on yleensä takuton, mutta nyt se on ilmeisesti saanut kokea liikoja. Haaroittuvat ja kuivat latvat tukevat tätä käsitystä. Myös omaan väriin paluu olisi hyvä syy leikata, saisin kertaheitolla omanvärisen tukan. Juurikasvua taitaa tällä hetkellä olla kymmenisen senttiä. Lisäksi lyhyttukkainen saa leikkiä vahoilla ja pörhötellä ilman takkujen pelkoa... Ja näyttää keijukaiselta, kuten mulle on joskus lyhyessä "poikatukassa" sanottu. ::)

Mikä siinä kampaajalle soittamisessa sitten aina on niin vaikeaa? Mikä tekee haaroittuvista latvoista ja muutamasta kymmenestä hiussentistä muka niin tärkeitä, ettei uskalla mennä ja repäistä, vaikka tietää että uuden tukan kanssa on kuin uusi ihminen? Ainahan se tukka kasvaa takaisin!

Ps. Jos jollakulla on säästössä kuvia tukkamalleista, mitkä toimisivat paksussa tukassa niin haluaisin mielelläni nähdä....

Edit. Huomenna lähtee tukkaa.. Tän hetkinen paras mallikuva on jotain lyhyen ja puolipitkän väliltä. Odotan innolla takkulatvojen karsimista, siinä ollaankin sitten aika lähellä puhtaalta pöydältä aloittamista. :) Jos kampaaja ei innostu keksimään jotain erikoisempaa, niin valitsemassani mallissa saa vielä kiharreltua ja muuten muotoiltuakin kuin vain pörhöttelemällä.
Sainpa taas lisäpontta leikkaamiseen kun avo nukkui koko viime yön mun tukan päällä, ja vähän väliä nykäisi kääntyessään...
Viimeksi muokannut Hallonnikas, 09 Marras 2010, 09:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
scarface

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja scarface »

Awwwwww, jeee Hallonnikas!!&nbsp; :ts&nbsp; ehket ihan niin lyhyttä halua leikkauttaa kuin mikä malli mulla nyt on (paksu tukka ja malli on "Frankie Sandford" - kuten tossa avattaressakin), niin kerronpa omakohtaisesti kuitenkin, että kyseinen leikkaus sopii erinomaisesti paksummalle tukalle. :)

Seuraava siistimisaika 3.12. Aattelin nyt joka kerta kampaajalla käydessäni olla sen verran noheva, että otan ajanki jo etukäteen, niin ei tartte sitäkään pähkäillä ja itkee, jos ei sit saakaan "just sille viikkoa" sitä aikaa kun ois ittellä tarvis. (Olen nimittäin just semmonen kampaajalla käyjä, et kun saan päähäni tukkani tarviivan lyhennystä, mun on saatava aika vähintään samalle viikolle!)


Vastaa Viestiin