Lyhyttukkaisten oma löpinä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ En minkään päivittäin pese. Tai no, ainakin yritän olla pesemättä, ainoastaan otsis tuntuu olevan aina likainen, joten sitä kyllä. Argh, oon monesti onnistunut siistimään vinoa otsista itse, mutta tietenkin nyt mokasin. En tiiä, en jaksanut keskittyä tarpeeksi ja aattelin että kyllä se rutiinilla menee. Nyt mun otsis on semmoinen toiselta puolela vino, eli alkaa reunasta pitkänä lyhentyen keskelle tultaessa  ja sitten keskeltä alkaen- tadaa, vaakasuora ja lyhyt toiselle puolelle. Mitä tälle voi tehdä? Jos yritän saada tästä vielä vinoa kokonaan, menee ihan liian lyhyeksi. Tai jos leikkaan kokonaan suoraksi, mun pää näyttää puolet nykyistä isommalta  ::). Noh, oma moka.. Pitänee varmaan vaan jollain pinnillä pitää kiinni kunnes kasvaa.

Oon muuten havainnut, että poikatukkaiset naiset on ihan tajuttoman seksikkäitä ja makeita, siis _jos_ se lyhyt leikkaus sopii. Oikeastaan enemmän hot kuin pitkät hiukset koskaan.  Niin ja siis tarkennukseksi vielä, ettei mulla ole poikatukkaa, vaan edestä pidempää, tosin niskasta sitten sen verran lyhyttä että saa pystyyn.
petomaani

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja petomaani »

^kyllä, olen ihan samaa mieltä tossa seksikkyys-asiassa. Esim. Natalie Portman oli ihan yyberseksikäs, kun hällä oli tosilyhyt poikatukka. Mena Suvarihan veti kans vuos takaperin päänsä siiliksi, oisko ollu joku leffa tai joku, mikä oli syynä?
Kuva
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Hohhoh.. Mä taidankin liittyä tänne ketjuun, nyt kun tukkakin tuntuu lyhenevän vaan edelleen..
Mulla on joku oman pään sisäinen kriisi tän tukan kanssa nyt. Mulle uus kampaaja meni kerta sössimään ja nyt tukan vois käydä korjaamassa samassa kampaamossa mun vakikampaajalla, mutta siitä lähtis kaikkialta muualta yli puolet paitsi pitemmältä puolelta.. (se toispuoleinen tukka...) Tää kampaaja haluis tehä siitä aikas graafisen mallin, ja mä en oikeen usko että musta on pitämään semmosta mallia  :P
Mä en oo ihan varma haluanko ihan niin lyhyttä kumminkaan, ja jos haluaisinkin, niin oisko toi pitempi riekale sitten kovin kiva siinä? Kaikenlisäksi mulla semmoseen pituuteen ei sovi punanen väri ollenkaan, näytän ihan kauheelta. Joten pitäis vaihtaa sitte väriäki.
Mä taidan kohta hermostua aivan! ;D
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
petomaani

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Ei muuta kuin etsimään kivoja malleja netistä :) Mullekin kampaaja ehdotti joku vuos takaperin graafista leikkausta (vähän semmosta sivut lyhyet, pitkä liehu keskellä) enkä suostunut, ei sovi mulle. Luonteen puolesta vois sopiakki :)
Nyyti

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Nyyti »

Minua kiinnostaisi tietää minkälaisia muotoilutuotteita teillä lyhyttukkaisilla on?

Minulla on käytössä lähestulkoon samat vanhat niiltä ajoilta, kun olin vielä pitkätukkainenkin. Eikä siitäkään montaa kuukautta ole.

Itsellä on käytössä

OSIS Thrill (uusi hankinta enkä tykkää, haussa siis uusi vaha)
Joicon Joiwhip - muotoiluvaahto ja Joimist- suihke
L'Oreal Professionel, se pinkissä pullossa oleva suihke.

Joicoon olen erittäin tyytyväinen.

MUOKS. Lisätty oma varasto
Viimeksi muokannut Nyyti, 17 Touko 2008, 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Annelina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 02 Kesä 2007, 17:18

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Annelina »

Miulla on muutama suosikkimuotoilutuote, joka pitää oman poikatukkani kurissa. Pitävyydessä Goldwellin Trendline Super ego on ehkä paras ikinä, pitää vaan varoa ettei laita liikaa, muuten tukka lösähtää ja näyttää likaiselta. (Niin taitaa kyllä olla kaikissa vahoissa ja voiteissa.) Toinen on myös Trendline-sarjaa, eli peltipurkissa oleva Shine wax. Sillä saan kivasti eroteltua tukasta osioita ja silotettua hiusrajoja ja pörröisyyttä. Tukkani on melko karkea, joten kiiltovaha on tarpeen.

Hiuslakkaa käytän myös, mutta niissä miulla ei ole mitään sen kummempaa suosikkia, tykkään vaihdella. Tosin olen huomannut, että kampaamosarjoista löytyy parhaiten toimivat ja riittoisimmat lakat.
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi
suhina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Loka 2006, 23:50

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja suhina »

Minulla on käytössä Osis+ -sarjasta Thrill kuituvaha ja Upload voluumivoide, niin ja toisinaan myös Buff muotoiluvoide. Buffia olen käyttänyt kosteissa hiuksissa pohjana ja toimii myös kuivana minulla ihan lyhyissä hiuksissa, jos mitään ihmeluomuksia ole tarkoitus tehdä. Lakkana on ollut ihan markettituotteita, Klippoteket tällä hetkellä, joka kyllä mielestäni kovettaa liikaa. XZ:n tyrnihiuslakasta olen pitänyt, haju vaatii tosin hieman totuttelemista.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja zubi »

Pääsen taas osallistumaan lyhyttukkaisten löpinöihin (kai tämä polkka jo lyhyeksi lasketaan...).  :)
Nyyti kirjoitti: Minua kiinnostaisi tietää minkälaisia muotoilutuotteita teillä lyhyttukkaisilla on?
Koska lyhyet hiukset minulla vaativat föönauksen asettuakseen aloilleen, on lämpösuojan antava föönausta helpottava muotoilutuote tärkeä. Käytän Cutrin Chooz creamy volumizeria kun haluan volyymia & pöyhkeämpää lopputulosta ja Davinesin relaxing fluidia kun haluan sileämmän ja kiiltävämmän kampauksen. Molemmissa on lämpösuoja, ovat riittoisia ja hyväntuoksuisia tuotteita.

Mulle tärkein muotoilutuote lyhyemmässä mallissa on varmaankin vaha. Jo monen vuoden ajan suosikkini on ollut Wella shockwaves wonder wax-markettivaha oranssissa purkissa. Antaa hiukan kiiltoa ja mukavaa hallittavuutta tukkaan. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä tulee hienojakoinen, hyväntuoksuinen ja pitävä hiuslakka. Suosikkejani ovat Revlon strong hair days hairspray sekä Goldwell Big Finish.

Näillä pärjäilee hienosti. :)
Aquatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2352
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 20:31

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Aquatar »

Mä joudun suoristamaan hiukset joka pesun jälkeen, koska ovat luonnostaan sen verran taipuisat että aamulla muuten sojottavat minne sattuu ja tuloksena olis vaan BHD..
Normikampaus syntyy kun pohjalle suihkuttelen ensin lämpösuojan sisältävää Lanzan Healing color care Fade protector & moisturizeria jonka jälkeen suoristus. Aamulla pöllyttelen tukkaan Osiksen Dust it:ia. Tuohon olen tykästynyt viime aikoina vahan sijaan, mahdotonta saada lähmätukkaa mutta muutoin toimii vahan tapaan ja tuuheuttaa kivasti, ihan loistotuote. Kaiken kruunaa lakka, tällä hetkellä on käytössä ihan vaan Herbinan Sensitive.

Biletukkaa väsätessä arsenaali on vähän erilainen. Pohjalle menee Lanzan suihkeen sijaan Tigin Smooth & Shine sekä Tigin Big & Bigger, joiden jälkeen föönaan ja suoristus vielä edestä. Lisäksi tilanteesta riippuen perään vielä vaha, lempparini on Lanzan Styling cream, tai vaihtoehtoisesti taas Dust it:iä, ja lakkaa tietty.
Valentine

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Itse suoristan hiuksia päivittäin / lähes päivittäin, alle laitan OsIksen lämpösuojan, joka on toiminut ihan hyvin ja samalla antaa  hieman pitoa hiuksiin. Suoristuksen jälkeen laitan OsIksen mess up vahaa, johon olen täysin rakastunut, mukavan mattainen lopputulos ja pitääkin hyvin. Jos hiukset vieläkin törröttävät jokaiseen ilman suuntaan laitan vielä Tigin manipulatoria, jolla saan ainakin otsahiukset alas, sitten päälle vielä  joku Tigin lakka. Tässä siis ns. "nopea versio" mun aamutoimista. Joskus laitan myös tyvikohotus mömmöt ym:t, kun yritän kuluttaa niitä loppuun ja saada näyttävämpää lopputulosta  ;D.
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Sylver »

Itsellä on onneksi sellainen malli mikä kestää vähän kasvamistakin.. Leikkautan 6-7 viikon välein.. Leikkauttaisin kyllä useamminkin, mutta töissä on usein niin kiirettä että oma pää jää vähän vähäisemmälle huomiolle :D ..Nyt olen onneksi oppinut että pistän työkaverin listaan jo valmiiksi useamman ajan eteenpäin :) Mutta ehdottomasti tykkään tästä lyhkäsestä enemmän, kun mulla vielä syksyllä oli pidempi.. Tää lyhyt on ihana kun voi laittaa vähän useemmalla tavalla kun aikasemmin mulla oli vaan joko kiinni tai auki. Mun tukkalaatu on kyllä sellanen ettei se pidempi toiminut. Luonnonkihara ja karvanen ku mikä. Tää lyhyt toimii loistavasti, sillä nyt tää näyttääkin ihan hyväkuntoselta toisin kun ennen ja taipuu just sopivasti :p

Muotoilussa mulla on käytössä Wellan blow dry geliä ennen kuivausta, sitten muotoilen nyt vielä viimesiä loppuja Simin ForMe snow waxilla, josta olen kyllä tykänny tosi paljon, kun laitan irokeesitukkaa niin ihan must on Goldwellin Lagoom jam, loisto geeli! Sitten kun snow waxi loppuu, otan varmaan testiin tuon Goldwellin super egon. Se on töissä asiakkaille ollut ainakin hyvä, kun olen käyttänyt.
Viimeksi muokannut Sylver, 19 Touko 2008, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mulle on tullu joku mielihalu nyt sittenkin käydä siellä kampaajalla korjauttamassa tätä tukkaa.. Tuli vaan mieleen että ei toi pitempi soiro olekaan niin kiva ja aattelin kysyä kampaajalta että suostuisko se napsimaan sen pois, ja leikkaamaan muusta tukasta semmosen pörhösen.. ::) Sit jos mä kokeilisin vaikka uutta väriä itte tai vaalentaisin tätä punasemmasta enemmän semmoseen irkkukupariin tai tai tai...

Mä laitan tukkaani yleensä Paul Mitchellin Lab elastic shaping paste- vahalla ja Tigin Superstar tuuheuttavalla föönausnesteellä. Jälkimmäistä en niinkään tuuheuttavuutensa takia tarvitsisi, mutta saan sillä tukan sopivasti pörröön, ja vahalla sitten viimeistelen.
Viimeksi muokannut Hallonnikas, 19 Touko 2008, 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
petomaani

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja petomaani »

^no mikäs siinä, kuulostaa ainakin hyvältä sun mietteet :) Nättihän sun tukkas oli kyllä tuolla uudistuksen jälkeenkin!
Annelina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 02 Kesä 2007, 17:18

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja Annelina »

Jes, tänään on kampaaja! Eilen värjäsin tukan kokonaan mustaksi Poly Palette -värillä, ihan jees tuli. Haluaisin jotain radikaalia, mutta en yhtään osaa selittää, mitä se voisi olla. Ei kuitenkaan irokeesia tai piilokaljua... Toivottavasti kampaajalla on joku rohkea idea. Lyhyt tukka kuitenkin kasvaa niin nopeasti ulos mallista, että sitä on helppo muuttaa, jos menee pieleen. Kampaajani on kuitenkin itse hyvin rock-henkinen, joten luotan tekijään. Eilen muuten sattui hauska tapaus, töissä vanhempi rouva tuli kysymään, että missä käyn kampaajalla. Vastasin ja hän sanoi arvanneensa, kuulemma käsialan tunnistaa selvästi!

Voisin yrittää ottaa sitten kuvaa, jos tulos miellyttää.
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Lyhyttukkaisten oma löpinä

Viesti Kirjoittaja pekaani »

Voi kääk, mun tekis taas mieli käydä napsimassa hiuksiani. Yleensä en rahapulan vuoksi käy hirmu usein, ehkä 2-3kk:n välein, kun alkaa olla semmonen orastava takatukka .. ::)
Tossa ennen vappua viimeksi kävin kampaajalla, ja nyt himottais uus kesälook.  Jos haluaa huolettoman ja rennon kesätukan, siitä tulee usein mieleen lyhyt. Mutta empä menis sitäkään niin huolettomaksi sanomaan, kun pitää sitten olla tosiaan kokoajan leikkaamassa. Varsinkin,  kun niskahiukset venähtää kuukaudessa ja muu kuontalo ois ihan jees vielä pidempäänkin.

Värjäily saa vaihtua ehkä raitoihin. Visioni kesätukasta on selkeesti "revitty" tai tosi reippaasti kerrostettu (kampaajat harvemmin kerrostaa tarpeeksi rohkeasti) ja siihen kuuluu kuparisia raitoja. Ehkä yritän sinnitellä vielä kuukauden..

Löyty muuten aika kiva kampauskuva lyhyttukkaisille. Tota pantasysteemiähän vois varioida ja hommata vaikka  kangaskaupasta jotain pitsiä, josta tekis tollasen pannan. Kunhan kattoo ettei se oo semmosta sukkanauhapitsiä ;D
http://images.della.com/images/hair/hair_short_4.jpg
Viimeksi muokannut pekaani, 28 Touko 2008, 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin