Hiusvärien hapetteet

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Tuuli

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

Soitinpa Henkelille ja kysyin huvikseni, että minkä vahvuista hapetetta on esim. Poly Blonden raita-aineessa M1.

Eivät valitettavasti osanneet sanoa tarkkaa prosenttia, mutta se ainakan tuli selväksi, että marketeissa olevien vaalennus- ja raita-aineiden hapete EI SAA OLLA YLI 10 %.

On lakisääteinen juttu kuulemma. Hyvä tietää!!´

Yhdistin ketjut -Ishamael-
Viimeksi muokannut Tuuli, 04 Kesä 2006, 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuuli

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

no en vaan tiedä. Sanoi heti suoraan, että yli 10 % hapetteita ei saa olla missään kuluttajalle myytävässä tuotteessa. Aika jännä juttu, että sitä sitten olisi just tuossa Absolut Plaltinumissa. Sitähän varmaan myös Henkel tuo maahan, kun on sama valmistaja, kuin Poly Blonde.
Viimeksi muokannut Tuuli, 04 Kesä 2006, 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiahaar
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 423
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:57

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Tiahaar »

Tuli vaalennettua juurikasvua Elean 5.02 (vai olisiko ollut 5.01) värillä ja siinä luki kyllä suurin kirjaimin, että hapete on 12%. Tiedä sitten, pitääkö paikkaansa. Saman merkin värinpoistosta en muistanut katsoa, mutta se oli kyllä aika tujua tavaraa (ja jauhe oli sinistä). Väri lähti todella nopeasti, mutta ei onneksi tehnyt hiuksista korppua. Nyt en valitettavasti ole nähnyt tuota värinpoistoa kaupoissa.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com
7.44wannabe

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja 7.44wannabe »

Miksei markettimerkkien hapetteissa voi lukea vahvuuksia? Ostin ison pullon 9% hapetetta kampaamotarvikeliikkeestä ja sain myös neuvoja siitä miten minkäkinvahvuistahapetetta sekoituksissa käytetään, ja miten sitä voi justeerata jos tulosta halutaan säätää.

Mutta HALOO! Otin esiin aikaisemmin ostamani Garnierin markettivärin ja katsoin mikä hapete, ja pullossa lukee 100%! :o
Eihän sellaista ole olemassakaan! Varoitustekstissä sanotaan että neste (kehite-emulsio) sisältää vetyperoksidia.

INGREDIENTS (INCI?) kohdassa on:KEHITE-EMULSIO: AQUA/WATER.  HYDROGEN PEROXIDE. jne mutta prosentuaalisista suhteista ei puhuta mitään. 
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

Niinpä, miksei voi lukea! Itse olen yrittänyt etsiä juurikin kaikista vähänkään vaalentavista väreistä, mutta eihän missään lue hapetteen vahvuudesta yhtään mitään.  :# nyt varsinkin kun on asiaa alkanut tutkia ja kiinnostaa tietää mitä sinne päähän oikeasti laittaa ja tiedän, että itsellä se pienempikin hapete riittäisi hyvin.

^ Oletko varma, että pullossa tuo 100% tarkoittaisi hapetteen vahvuutta? Jos olet ostanut Garnierin 100% color-väriä, ehkä se satanen viittaisi siihen  ;) http://www.fructis.com.au/images/family ... 0color.jpg tuommoisissa purkeissa.
7.44wannabe

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja 7.44wannabe »

WilloTheWisp kirjoitti: Niinpä, miksei voi lukea! Itse olen yrittänyt etsiä juurikin kaikista vähänkään vaalentavista väreistä, mutta eihän missään lue hapetteen vahvuudesta yhtään mitään.  :# nyt varsinkin kun on asiaa alkanut tutkia ja kiinnostaa tietää mitä sinne päähän oikeasti laittaa ja tiedän, että itsellä se pienempikin hapete riittäisi hyvin.

^ Oletko varma, että pullossa tuo 100% tarkoittaisi hapetteen vahvuutta? Jos olet ostanut Garnierin 100% color-väriä, ehkä se satanen viittaisi siihen  ;) http://www.fructis.com.au/images/family ... 0color.jpg tuommoisissa purkeissa.
Ei se 100% tietenkään voi tarkoittaa hapetteen vahvuutta kun hapetteet ovat yleensä 6% tai 9% ja kovassa blondauksessa 12%.  Ärsyttää vain epäselvä ilmaisu. Itse ratkaisin asian lurauttamalla kampaustarvikeliikkeestä ostamaani 9% hapetetta Garnierin pöperön sekaan umpimähkään pikku lorauksen. Tulos oli loistava! Sain aivan senvärisen tukan kuin värimallissa. Edellisellä värjäyskerralla samalla värisävyllä ei väri ollut edes kunnolla tarttunut tukkaan. Garnier laittaa ilmeisesti maallikoille varmuuden vuoksi liian heikot hapetteet.
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Tiahaar kirjoitti: Tuli vaalennettua juurikasvua Elean 5.02 (vai olisiko ollut 5.01) värillä ja siinä luki kyllä suurin kirjaimin, että hapete on 12%. Tiedä sitten, pitääkö paikkaansa. Saman merkin värinpoistosta en muistanut katsoa, mutta se oli kyllä aika tujua tavaraa (ja jauhe oli sinistä). Väri lähti todella nopeasti, mutta ei onneksi tehnyt hiuksista korppua. Nyt en valitettavasti ole nähnyt tuota värinpoistoa kaupoissa.

Elean värinpoistosta löytyy 9 % hapetetta (30 vol). Väri lähti tästäkin päästä nopeasti eikä tuntunut kärsivänkään pahemmin, vaikka se paketin mukana tullut hoitoaine olikin ihan hirveää.
annnma
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 04 Joulu 2009, 19:05

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja annnma »

Nopea kysymys ennen mahdollista tämäniltaista värjäysprojektia, toivottavasti joku osaa vastata: Voinko mä korvata Recital Preferencen kehitteen laimeammalla? Kotona olis 4% sekä 1,9%, käviskö peräti tuo 1,9?
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Jaa-a, hankala sanoa kyllä. Kaupan väreissä saattaa mahdollisesti olla jotain semmoisia aineita jotka saattaa reagoida hassusti vieraaseen hapetteeseen tai sitten voi olla että mitään katastrofaalista ei tapahdu. Mietityttää vain kun se recital preference on niin semmoista litkua muutenkin että olisi varmastikin ihan sama vain laimentaa se värin oma hapete vedellä, sitten ei ainakaan tapahdu mitään hassuja.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
LP_Alice

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Sattuisiko joku tietämään, kuinka voimakas hapete Schwarzkopfin Live 00A Absolute Platinum värissä on? Joku täällä vissiin tuosta sanoi, että 12%, mutta nythän tuo on uudistettu - kenties tuon lakisääteen mukaiseksi? Yleensä olen siis tehnyt vaalennukset tuolla kyseisellä värillä, mutta tällä kertaa oli marketista loppu ja ostin sitten Garnierin L+ värinpoiston. Tuota Garnierin värinpoistoa levitellessä nousi ihmetys, kun dunkku ei ollut yhtä voimakas kun tuossa Absolute Platinumissa. Olenkohan mä nyt munannut kun luotin siihen, ettei näissä markettiväreissä enää olisi 12% hapetetta? :-\
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Ainakin Elean väreissä on osassa 12% hapete, esimerkiksi vaaleassa kuparissa jota itse laitoin viimeksi. Laimensin kyllä reippaasti vedellä. Mulla ei mennyt jakeluun, miksi kuparinsävyssä on noin vahva hapete. Elean suklaanruskeassa on 9% ja se oli mun vakkarisävy aikaisemmin, laimensin kyllä aina sitäkin.
LP_Alice

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Oho, varsin tujua soosia noissa kestoväreissäkin! :o Joo, enpä taida enää ostella tuota Absolute Platinumia, harmittaa kyllä ihan vietävästi, että taas piti mennä tuhoamaan hiuksia paljon enemmän kun olisi ollut tarvis. :( Toisaalta, olisi varmaan herätyskellojen päässä pitänyt soida kun tuo haisi niin voimakkaalle... Noh, minkäs teet. Järkevä ihminen olisi varmaan ottanut selkoa asiasta etukäteen. ;D
Heitu
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 07 Kesä 2010, 17:01

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Heitu »

Itsellä ainakin tuli "palovammat" tuosta Absolute Platinumista, että en yhtään ihmettele vaikka oliskin 12%.. Kampaaja on yleensä laittanut mulle 1,9% hapetetta (silloin kun mustaks vielä värjäilin), kuulostaa kyllä ihan järkyttäviltä noi kauppojen prosentit! Poly Color "hellävarainen" sävyteshampoo 3%.. Huhhuh.
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Aika vahvoja aineita tuntuu oleva. vaalennusjauheen kanssa ei koskaan saisi käyttää yli 6% hapetetta jos se on kosketuksissa hiuspohjaan.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Hieman ehkä OT, mutta ostin kerran Riikasta (vai Riiasta ::)) sävytteenä myytävää väriä. Toki heti kun pakettia pyörittelin, tajusin että kaksi ainetta siellä on, eli ajattelin vastaavaan jotain kevytväriä. Hotellilla kun sitten tarkemmin tutkailin pakettia, niin siinä oli 9% hapete!
Värjäsin sillä kyllä ihan mielenkiinnosta, koska tiedän omien hiusteni olevan kestävää laatua, mutta on se kummaa kun noita saa myydä vaikka millä nimikkeillä.
Vastaa Viestiin