Hiusvärien hapetteet

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Belle »

Olen laimentanut markettivärien hapetteita vedellä. En tiedä onko se typerää tai voiko vaikuttaa heikentävästi värjäystulokseen, mutta ainakin tummanruskeissa sävyissä on riittävästi tyvikasvu tummentunut.

Jos 3% hapete riittää hyvin tummentamiseen, niin miksipä lämpsisin 9% mössöä päänahkaani  kirvelemään :o. Mun tyvivärjäyksen tahti on ollut aika tiuha, 4-6vkon välein, koska oma 7-asteinen tyvi alkaa helottaa aika äkkiä rumana, tiedättehän ns. "kalju"-efektin  ;D.

Esim. Poly Colorin tummanruskeaa (hapetteen vahvuus kysymysmerkki) ja Elean 9% suklaanruskeaa olen laimentanut laittamalla puolet vettä ja puolet hapetetta ja sitten vasta sotkenut värisössön sekaan. Puolen desin mittaa olen käyttänyt apuna. Olen siis kaadellut jokaisen värjäyksen yhteydessä aika määrät hapetetta viemäriin...

Poly Color on laimennuksesta huolimatta tarrannut hiukseen hanakasti ja pysynyt kuin tauti, paljon tiukemmin kuin Elea joka sentään haalistuu hiukan värjäysten välillä. Poly Color on ja pysyy.
Viimeksi muokannut Belle, 15 Maalis 2011, 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

Onkohan Schwarzkopfin blonde väreissä samat hapetteet kuin Schwarzkopfin väreissäkin? Kohta on juurikasvun vaalennuksen aika ja olisi mukava tietää, jos sen voisi tehdä entistäkin hellemmin :)
LP_Alice

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Ei mitään hajua, mutta itse kerran laimensin tuollaista niin että laitoin reilu kolmasosan hoitoainetta ja loput väriä. Ei kyllä neitsythius siitä vaalentunut yhtään vaikka taisin pitää päässä jopa tunnin. :(
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

^ ohhoh :o onko oma tukkasi miten tumma? Ja mitä sävyä käytit? Koska itse kun suoravärjäilen, niin ei tarvitsisi ihan vitivalkoiseksi juurikasvun mennäkään, mutta sen verran vaaleammaksi kuitenkin, että punainen suoraväri olisi kirkas ja luonnottoman näköinen  ;D
LP_Alice

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Ihan jotain perus 7-8 tason maantienharmaata, eli todellakin yllätyin kun ei vaalentunut laisinkaan. :-\ Toisaalta nyt kun ajattelen tarkemmin, niin ehkä mulla on vaan vähän tuhdimpaa hapetetta vaativa hiuksisto, kun ei edes kunnon värinpoistolla tullut neitsythiuksesta platinaa.
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

^ Samoin on minullakin tuota ihan "perustasoa" oma tukka, mutta kyllä siitä onneksi väri lähtee näillä Schwarzkopf Blonden 10.jotain sävyillä. Hauskaa miten joidenkin tukka voi vaatia hyvinkin tujua tavaraa vaaletakseen :)
LP_Alice

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Ai, oho, nyt mä vasta tajusin että taisin tulkita ton sun ekan viestin väärin ;D Tuosta "jos sen voisi tehdä entistä hellemin" jotenkin sain sen kuvan, että ajattelit laimentaa vielä hapetetta, vaikka eihän tuo viesti mitään sellaista sano... Tota joo, toivottavasti oon yhtä skarppina englanninkirjoituksissa perstaina! :ts
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

^ Hupsista tosiaan! Eikun joo, siis ekassa viestissäni tarkoitin kyllä hapetteita, että ovatko ne yhtä isoja noissa blondausaineissa kun itse väreissä :D ja sillä tosiaan, että jos ne ovat jotain 9% luokkaa, niin todellakin laimennan niitä sitten. Mutta nyt kun luen ja ajattelen, niin kyllähän tuon viestin saattoi käsittää hieman toisinkin :D mutta eipä sekään minua haittaa, jos joku tietää jonkun niin hapetteiltaan kuin muutenkin hellävaraisen vaalean värin, tai värinpoiston (niitä ei varmaan kauhean hellävaraisina voikaan saada  ;D) jolla saisi omaa väriä 2-4 astetta vaaleammaksi  :)

Onnea enkun kirjoituksiin, hyvin se menee  ;)
jalkakissa

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja jalkakissa »

Onko kellään tietoa Casting Creme Glossin hapetteesta? Sitä kun mainostetaan "kestävämpänä kevytvärinä", onkohan hapete samaa kuin normaalssa Castingissa vai pikemminkin kestovärien luokkaa...

Olisi kyllä kiva jos väripaketeissa olisi tieto hapetteen vahvuudesta.
tipitii
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 21:20

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja tipitii »

Kysäisin Lorealilta tuon uuden Olia-värin hapetteista. Vastaus oli, että "Tummien värien kohdalla hapete on 6% ja vaaleiden sävyjen (8.0, 8.31, 9.0, 10.0) hapete on 9%". On se kyllä muuten kumma ettei noita voimakkuuksia voida merkitä paketteihin. Enemmän minua kiinnostaa hapetteen vahvuus kuin esim. ammoniakin määrä. kai ne pitävät  kuluttajia liian tyhminä ymmärtämään hapetteiden vahvuuksia.  :-\
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Hermione »

^ Tää on ihan totta. Sama on mietityttänyt itseäni. Värien niin kutsutut nimet johtavat pahasti harhaan, hapetemääristä voisi sen sijaan tehdä jotain päätelmiä. Kesto on kesto (no onhan 6 ja 9% kuitenkin eroa), mutta kevytvärissä (hellävarainen koostumus jne. blaablaa) voi olla hapetetta vaikka 6%, puhumattakaan "sävyteshampoista", joiden "vaaleat värit vaalentavat 2 astetta" ::) Sitä paitsi onko missään väreissä enää ammoniakkia? Jokaisen paketin kyljessä lukee "ei ammoniakkia" niin kuin se olisi ihmeellinenkin uutinen.

Olian 6 prossaa on kyllä ihan hyvän kuuloinen. Vai onko yleinenkin pitoisuus? Tekis hirveesti mieli kokeilla, mutta tukka on niin hirvittävässä kunnossa ja hapetevärjäämätöntä tukkaa on kuitenkin reilu 10 senttiä. Ehkä sitten joskus ;D
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

tipitii kirjoitti: On se kyllä muuten kumma ettei noita voimakkuuksia voida merkitä paketteihin. Enemmän minua kiinnostaa hapetteen vahvuus kuin esim. ammoniakin määrä. kai ne pitävät  kuluttajia liian tyhminä ymmärtämään hapetteiden vahvuuksia.  :-\
Täysin samaa mieltä. Joissain ulkomailta ostamissani väreissä on hapetteen vahvuus ollut, mikä on yllättänyt, kun täällä sitä ei ikinä mainita ;)
Naturiginin väreissä (jotka taitavat jo olla poistumassa markkinoilta) se tosin oli, taisin joskus täällä äimistelläkin kun eräässä vaaleassa sävyssä oli 12%  :o
Hermione kirjoitti: Tää on ihan totta. Sama on mietityttänyt itseäni. Värien niin kutsutut nimet johtavat pahasti harhaan, hapetemääristä voisi sen sijaan tehdä jotain päätelmiä. Kesto on kesto (no onhan 6 ja 9% kuitenkin eroa), mutta kevytvärissä (hellävarainen koostumus jne. blaablaa) voi olla hapetetta vaikka 6%, puhumattakaan "sävyteshampoista", joiden "vaaleat värit vaalentavat 2 astetta" ::) Sitä paitsi onko missään väreissä enää ammoniakkia? Jokaisen paketin kyljessä lukee "ei ammoniakkia" niin kuin se olisi ihmeellinenkin uutinen.
Onhan sitä näissä "peruskestoväreissä" vielä kaikissa, siis Preference, Excellence, Nutrisset jne.
Hermione kirjoitti:Olian 6 prossaa on kyllä ihan hyvän kuuloinen. Vai onko yleinenkin pitoisuus?
Tuo 6 % on tietääkseni kestovärien "normivoimakkuus" (jollei voimakkaasti vaalentavasta aineesta ole kyse).
jalkakissa kirjoitti: Onko kellään tietoa Casting Creme Glossin hapetteesta? Sitä kun mainostetaan "kestävämpänä kevytvärinä", onkohan hapete samaa kuin normaalssa Castingissa vai pikemminkin kestovärien luokkaa...
"Normaalissa Castingissa"..? Eihän niitä vanhan mallisia Castingeja ole kaupoissa näkynyt sitten vuoden 2007 tai jotain niillä main, Creme Gloss se normaali nykyään on ;)
* 1b F ii *
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Suvivilja kirjoitti: Täysin samaa mieltä. Joissain ulkomailta ostamissani väreissä on hapetteen vahvuus ollut, mikä on yllättänyt, kun täällä sitä ei ikinä mainita ;)
Naturiginin väreissä (jotka taitavat jo olla poistumassa markkinoilta) se tosin oli, taisin joskus täällä äimistelläkin kun eräässä vaaleassa sävyssä oli 12%  :o
Ite taisin värjätä vaaleammaksi viime kerralla tuolla 12-volttisella, joka vaalentaa myös värjättyä hiusta. En huomannut mitään kirvelyä tai kärähtämistä. Takana on kaksi käsittelyä Naturigin 9-volttisella vaalealla ja vielä on tukka ihan kuosissaan. On noissa toki välissä ollut aika pitkä aika, että juurikasvu on aina ollut jo jotain 10cm luokkaa.

Mulla tosin on tukka paremmin hallittavissa, kun siinä on pientä damagea. Ei rasvoitukaan niin nopeasti.
Mutta siis miksi tuo pelko 12% kohtaan? (ellei tukka ole ihan "kuollut" tai päänahka rikki)
Viimeksi muokannut muori Pippuri, 17 Huhti 2013, 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ No onhan tuo nyt todella vahva hapete; jokainen saa toki tehdä omalle päälleen mitä huvittaa, mutta itse en ainakaan halua noin vahvaa vetyperoksidiliuosta hiuksiini tai päänahkaani (vaikkeivät hiukset olekaan kuolleet tai päänahka rikki)... Miksi ihmeessä pitäisi?
* 1b F ii *
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hiusvärien hapetteet

Viesti Kirjoittaja Puf »

Kysäisin Casting kevytvärien hapeteprosenttia L'Oréalin kuluttajapalvelusta, sain vastaukseksi että Casting Crème Gloss kevytvärien hapete on 4,5 %
Vastaa Viestiin