Vältteletkö silikonia?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Vältteletkö silikonia?

Kyllä, en osta mitään, missä on sitä vähänkään
46
9%
Vain jossain määrin (esim. sampoissa tai INCin alussa)
371
75%
En välttele
70
14%
Muu vastaus
10
2%
 
Ääniä yhteensä: 497

Lingon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 20 Heinä 2007, 21:29

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Lingon »

En välttele, ainakaan tällä hetkellä. Muutamia silikonittomia tuotteita olen kyllä kokeillut, mutta en oikein vakuuttunut niiden paremmuudesta. Toisaalta tekisi kyllä mieli taas kokeilla joitain silikonittomia tuotteita ja katsella näkyykö mitään muutosta.
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Sylver »

Minäkään en välttele.. Mutta käytän muutenkin sellaisia tuotteita, missä ainakin on vähemmän kuin kaupan tuotteissa.. Enkä oikein tarkkaan ymmärrä noita INCI listoja, joten sen tarkkailu on vaikeaa :)
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Hue »

ekkubattery kirjoitti: Minäkään en välttele.. Mutta käytän muutenkin sellaisia tuotteita, missä ainakin on vähemmän kuin kaupan tuotteissa.. Enkä oikein tarkkaan ymmärrä noita INCI listoja, joten sen tarkkailu on vaikeaa :)
Tämä lista helpottaa silikonien pongaamista INCI-listoista: :)

Silikonit:
- Cyclohexasiloxane
- Cyclopentasiloxane
- Siloxane
- Cyclomethicone
- Dimethicone
- Amodimethicone
- Dimethicone Copolyol
- Cetyl Dimethicone
- Cetyl Dimethicone Copolyol
- Stearyl Dimethicone
- Simethicone
- Phenyl Trimethicone
- Methylsilanol Mannuronate
- Methylsilanol PEG-7 Glyceryl Cocoate
- Silanetriol Lysinate
- Silicone
Viimeksi muokannut Hue, 25 Syys 2007, 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Kannattaa myös muistaa, ettei se ihan niin mene, että kaupan tuotteissa olisi automaattisesti eniten silikonia. Ainoat kokonaan silikonittomat merkithän ovat nimenomaan marketista (XZ, Herbina ja LV ainakin).
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja salute »

Välttelen amodimethiconea, koska se lähmää juuret sekä silottaa ja lätistää koko tukan. :-X Shampoossa saa olla pienenä pitoisuutena jotain muuta silaria, ja hoitiksessa vähän enemmän. Vaihtelen kuitenkin käyttämiäni tuotteita jatkuvasti, tyypiltään erilaisia purkkeja löytyy paljon. Latvasuojassa suurikin pitoisuus silaria ei haittaa, kunhan se ei ole ensimmäisessä lauseessa mainitsemaani lätsäytyslaatua.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Jossai määrin. Tarkastan kyllä aina INCIn ennen tuotteen ostamista, ja mikäli silari on shampoossa INCIn etupäässä jätän ostamatta. Hoitoaineissa pyrin myös välttämään siikoneja, mutta niissä en kuitenkaan ole yhtä tarkka kun shampoissa. Muotoilutuotteissa sama linja hoitoaineiden kanssa, tosin niissä vältän ennemminkin alkoholia kun silikoneja.
Aquatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2352
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 20:31

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Aquatar »

Kiitos Emi-lyn tuosta listasta :)
Nyt kun talvi tekee tuloaan niin pitää olla erityisen tarkkana päänahan lähelle laitettavissa aineissa kun muutenkin tuppaa helposti ärtymään kaikesta ylimääräisestä.
Cerise

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Cerise »

Joissain määrin minäkin. Mieluiten käytän silarittomia shampoita, mutta ei minua haittaa
jos sitä on listan puolessavälissä tai alempana. Hoitiksissa en välttele oikeastaan ollenkaan,
se tekee tukan vain pehmeäksi ja kivannäköiseksi  ;D Silmänlumettahan se on, mutta silti.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Jossain määrin välttelen. Olisi kiva jos shampoossa ei olisi silikoonia, mutta muissa tuotteissa ne ei haittaa mitään. :)
3b F ii
Valentine

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Yritän vältellä, mutta jos olen jo aikaisemmin totenut tuotteen sopivan hiuksilleni on aivan sama, löytyykö silikonia vai ei.
MissWorld

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja MissWorld »

Ennen tätä foorumia en edes tiennyt mistään silikonien olemassa olosta!  :o Mutta nyt kun olen hieman asiaan perehtynyt, niin yritän välttää. Tosin en kyllä aina oikein muista mitkä noita silikoneja on, mutta opettelen kokoajan.  ;D
lee_

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja lee_ »

En välttele koska ei vaikuta tukan eikä päänahan kuntoon minulla. Tämänhetkisessä shampoossa sitä ei nyt näytä olevan mutta hoidossa on vähän ja latvasuojassa paljon. Ei estä värjäystä eikä kutita päänahassa eli miksi vaivautua boikottiin.
Ulrika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 997
Liittynyt: 06 Marras 2007, 16:54

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Ulrika »

Tuo silikoniasia on aikalailla kaksi piippuinen - toisaalta välttelen ja toisaalta tietyissä tuotteissa pitää olla silikonia. Tällaisia silikonipommeja mulla on esim. mun latvasuojana käyttämä Liss Extremen jätettävä. Samoin pidin Bonacuren Moisture Kick jätettävästä suihkeesta, jossa oli kyllä silikonia ja runsaasti. Shampoot sekä hoitavat aineet, joilla haen hiusten kuntoon esim. ksotetuuta tai rakennepaikkausta,  pyrin pitämään silikonittomina tai vähäsilikonisina. Eli siis käyttötarkoituksesta riippuen katson INCI-listoja silikonia silmällä pitäen.

Tänään on nimenomaan tekemispäivä!
Mindy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 01:25

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Mindy »

En välttele ollenkaan silaria. Turhaa hommaa mun tukalle kun mulla toimii se hyvin koska on aika karhea tukka. Silarit pitää sen hyvin kiiltävänä.
Sen verran tutkailen kyllä, että jos tuotteessa on silaria en muhittele tai laita tuotetta missään nimessä hoitamaan hiuspohjaa. Muuten mulla kutiaa päänahka ja rupee hilseilee. Muuten oikeestaan ihan sama onko vai ei.
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Vaihdoin ääntäni, koska välttelen kyllä parhaani mukaan, mutta jossain määrin silikonisia tuotteita tulee käytettyä, kun esim. latvasuojassahan sitä on ja jätettävässä. Joskus tulee myös pikahoitikseksi laitettua jotain vähäsilikonista.
Vastaa Viestiin