Vältteletkö silikonia?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Vältteletkö silikonia?

Kyllä, en osta mitään, missä on sitä vähänkään
46
9%
Vain jossain määrin (esim. sampoissa tai INCin alussa)
371
75%
En välttele
70
14%
Muu vastaus
10
2%
 
Ääniä yhteensä: 497

Prisku

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Prisku »

Sen verran välttelen, etten osta Fructisia enää ikinä. Eli shampoossa ja hoitoaineessa kyllä, mutta enemmän sen takia että luulen saavani niistä hilsettä. Latvasuojaa taas käytän, mitkä usein taitaa olla pelkää sitä itseään.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Nanette »

En todellakaan välttele. Mitä enemmän silikonia sen parempi ;)
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
taiqa

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja taiqa »

Shampoissa ja hoitoaineissa välttelen aika pitkälti. Muotoilutuotteissa ja jätettävissä saa olla hiukan, mutta ei mielellään ihan listan alkupäässä.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Vältän silikonia edelleen jonkin verran shampoissa, mutta mielipiteeni on muuttunut parin viime viikon aikana hoitoaineiden osalta. Vältin silikoneja pitkään hoitoaineissakin, koska kokemukseni niistä olivat pääosin hyvin huonoja.

Rupesin silti kokeilemaan uteliaisuuttani vielä Joicoja: Intense Hydratoria ja Moisture Recoverya. Jälkimmäisessähän yksi silikoni (dimethicone) on incissä jo neljäntenä.

Tykästyin kumpaankin. Näillä ei ole tuloksena se ennestään silarien jäljeltä tuttu hiuksisto: heti kuivuttuaan samaan aikaan rasvaisen klimppiseltä näyttävä ja ritisevän kuivalta tuntuva karvasto, joka kihartuu päältä hallitsemattomaksi pörröksi.

Joicoilla tulee vähän normaalia suoremmat ja painavammat hiukset, mikä on minusta vain hyvä. Hiukset eivät myöskään takkuunnu yhtä paljon kuin ilman silikoneja. Pystyn laittamaan pesujen välillä hiukan öljyäkin latvoihin ja pituuksiin, ja se myös vaikuttaa imeytyvän eikä jäävän pelkästään hiusten pinnalle leviämään ja sotkemaan, kuten kävi esim. Tigin BG:n kanssa.

EDIT (päivitys silarien käyttööni 30.3.2010): Käytän niitä nykyisin myös yhdessä shampoossa eikä se näy haittaavan. Ilmeisesti aikaisemmat silikoniongelmani johtuivat siitä, että ne kertyivät hiuksiin kun pesin vain CO:lla. Pesen nykyisin CWC:llä, joten ongelmia ei enää ole. Pidän siitä, että saan silikonipitoisilla tuotteilla lisää liukkautta muuten hyvin ei-liukkaisiin hiuksiini. Tuloksena on vähemmän takkuja ja vaurioita kuin silikonittoman kokeiluni aikana. Käytössä siis yksi silaria sisältävä shampoo (ja toinen jossa sitä ei ole), osa hoitiksista sisältää sitä myös sekä silikonipitoiset jätettävät (Chi Silk Infusion -silkkitipat, latvasuojat, Tresemmen lämpösuoja)
Viimeksi muokannut pitkätukka, 30 Maalis 2010, 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
nuunuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 13:34

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja nuunuu »

En välttele. Sillä mennään mikä parhaimmalta päässä tuntuu.
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Välttelen kaikissa tuotteissa. Olen käännynnäinen, koska vielä alkuvuodesta käytin surutta silarillisia tuotteita. Pääasiallinen syy silikonien välttämiseen on se, että silikonittomilla tuotteilla tukka on taipuisampi ja pöyheämpi, mikä on hyvä juttu, koska vältän hiustenkuivaajan käyttöä.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Strix

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Strix »

Välttelen laajasti. Jos johonkin laitan niin se on latvoihin hoitoaineena suojaamaan CWC-pesujen ajaksi ja silloinkin kulutan pois vanhoja hiusvärihoitiksia.
Päänahkani alkaa kutisemaan sietämättömissä määrin jos pesen hiukseni silikonisella shampoolla ja muuten paksu tukkani on päivän jälkeen painava ja klimppinen. En halua pestä hiuksiani joka päivä ja silikonien kanssa se ei onnistu. Tukka näyttää rasvaiselta ja likaiselta, eikä se ole sitä mitä haluan hiustuotteiden tekevän.

Lämpösuojassa saa olla silikonia koska suoristan nykyään harvakseltaan.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Hmm.. Kaksipiippuinen juttu..

Shampoissa en halua silikoneja olevan alkuunkaan. Nyt kun olen kolmisen kuukautta käyttänyt silarittomia shampoita ja oikeaa hoitoa, on päänahkani kuntoutunut.
Joskus voin vielä kokeilla silarillista shampoota, mutta uskoisin että siihen menee aikaa ja tarvitsee hyvän syyn.
(esim kesällä jos tietää lähtevänsä rannalle, silloin voisin kuvitella että haluan kerroksen hiuksiin mikä suojaisi niitä)

Hoitsikoissa välttelen jonkin verran. Tehisten pitäisi olla silikonittomia tai vähäsilikonisia.
Mutta, pikahoitsikoissa ja sulkevissa silikonia mielestäni saa olla. Olen itse sen kaavaillut, että silikoni lukitsee sen hyvän hoitsikan sinne hiusten sisälle. Voin olla väärässäkin, mene ja tiedä.

Jätettävissä voi olla pikkasen silikonia, latvasuojissa saa olla runsaastikin.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja tragedia »

Aika samoilla linjoilla enemmistön kanssa eli shampoissa, co-hoitiksissa ja muhiteltavissa tehiksissä vältän silikonia lähes täysin, tai sitten sitä saa olla häviävän pieni osa muuten täydellisessä tuotteessa. Pikahoitsikassa pieni määrä silikonia ei haittaa kunhan jotain oikeasti hoitavaakin löytyy.
Latvasuojissa ja muotoilutuotteissa en välttele vaan silikonia saa olla niin paljon kuin lystää kunhan tuote on muuten toimiva.

Syyt silikonien välttelylle ovat, että päänahkani ei siedä silikonia kovin hyvin ja alkaa kutiamaan jos joutuu jatkuvasti altistetuksi silikonille joten en halua tunkea silaria päänahkaani turhaan, pituuksissa ei ole niin tarkkaa, mutta kieltämättä silikonittomuus edesauttaa ostopäätöstä, silikonisissa tuotteissa olen huomattavasti kriittisempi.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Mä olin aiemmin äänestänyt että en välttele kuin shampoissa ja incien alussa, mutta nyt kyllä täytyy todeta että jos tässä nyt ei muotoilutuotteita tarkoiteta niin shampoina, hoitiksina tai jätettävinä tähän päähän ei kyllä silikoneilla ole asiaa enää. Muotoilutuotteissakin yritän parhaillaan löytää silikonittomia/vähäsilikonisia vaihtoehtoja, saavat päänahan kutisemaan ihan liikaa :( Latvasuojia en edes käytä, lämpösuojassa sitä on ja siinä se on kai annettava anteeksi koska tuote muuten toimii enkä käytä sitä kuin muutamia kertoja vuodessa joten isompaa ärtymystä siitä ei tule.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Välttelen ja komppaan edeltävää.  :D Lämpösuojassa sitä tosiaan on, mutta melko harvoin sitä nykyään tulee edes käytettyä. Tietty jos löytyisi silarin tuote tuohonkin hommaan, niin hyvä, mutta tällä linjalla jatketaan toistaiseksi.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Frida »

Jos tuote toimii, en välitä, onko siinä silikonia vai ei. Oon kuitenki huomannu, et monesti nää markettien silikonipommit latistaa hiuksia kauheesti ja lisäks saa aikaan finnejä hiusrajaan. Silti jotkut vähän silikonia sisältävät kampaamotuotteet, kuten Joicon IHT ja Tigin Headshot, sopii mulle hyvin kunhan vaan laitan tarpeeks vähän.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

Vastasin en välttele,jos toimii minun päässä niin ihan sama mitä siinä on :O
scarface

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Vain joissain määrin, joskus olin tarkempi. Enää ei niinkään isoa merkitystä asialla ole :)
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Shampooissa välttelen, lätsäyttää ja nopeuttaa rasvoittumista. Hoitoaineet otan mieluiten ilman, mutta taka-alahiukset tuppaavat välillä takkuuntumaan ja muuttumaan pieniksi rastapötkylöiksi paidankaulukseen tai kaulahuiviin hankautuessa, joten silikonihoitsikat selvittävät noita pörröjä paremmin.
Vastaa Viestiin