Sivu 1/1

Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 14:59
Kirjoittaja Margot
Toivottavasti tää äänestys sopii tänne hömppään. Rupesi kiinnostamaan, kuinka paljon foorumilla on niitä, jotka välttelevät silikonia sataprosenttisesti eli eivät käytä mitään, missä on vähänkään silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 15:15
Kirjoittaja Chaos
Välttelen vain shampoissa ja jos sitä on ihan alussa. Tämä onkin hyvä gallup! Hoitoaineissa silikonia saa olla. Mutta tosiaan on mulla niitäkin, joissa ei ole silikonia ja toimii hyvin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 15:20
Kirjoittaja Melisande
Välttelen shampoissa, mielellään kokonaan ilman. Hoitoaineissa saa olla, kunhan ei aivan incin alussa eikä miljoonaa eri sorttia. Amodimethiconea välttelen hoitiksissakin, se tuppaa aiheuttamaan nahkean muovisen tunnun  :(
Silikoneja enemmän välttelen mineraaliöljyjä, jotka aiheuttavat finnejä ja kutisevia paukamia päänahkaan että niskaan.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 15:27
Kirjoittaja Minsku
Minä koitan vältellä 100%. Olen huomannut että silikoni tekee päänahasta kutiavan ja kuivemman. Ihan alussahan minä tässä vasta olen, joten aika vaikeaa tämä vielä on, mutta onneksi täältä löytyy vinkkejä :)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 15:30
Kirjoittaja Eleonora
Enpä erityisemmin. Sillä lailla hiukan että ei ihan INCI:n alkupäässä moisia ole ykkösenä tai kakkosena mutta tämä tukka kaipaakin hiukka silareita. Vastasin siis että vähän.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 15:31
Kirjoittaja Margot
Itse valitsin tuon muu-vaihtoehdon, koska olen niin alussa hiustenhoidon taipaleella, etten ole vielä varma kannastani. Joko alan vältellä silikonia kokonaan tai sitten vain niitä tuotteita, joissa ei ole kunnon ainesosia, vaan pelkkää silikonia. Muuten silikoni ei ole koskaan aiheuttanut mulle ongelmia, mutta tukka lakkasi olemasta lätsähtänyt kammotus sen jälkeen, kun vaihdoin sampoon ja hoitoaineen silikonittomiksi pari vuotta sitten.

Luulisin, että päädyn käyttämään enimmäkseen silikonittomia tuotteita, mutta poimin parhaat päältä silikonisistakin. Onneksi täältä saa vinkkejä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 15:58
Kirjoittaja Aquatar
Vastasin shampoissa ja jos on incin alussa.
Shampoissa käytän ehdottomasti vaan silarittomia (tai jos on ihanihan incin lopussa). Hoitsikat saa olla silikonivapaita mutta niiden osalta ei oo niin tarkkaa. CO-pesut on toki eri juttu, niissä sama linja kuin shampoossa. Ylipäätään oon tarkkana niiden tuotteiden osalta mitkä menee päänahan lähettyville. Alkaa kutisemaan ja tuntuu inhottavalta.
Muotoilutuotteiden osalta välttelen laittamasta suihkutettavia tuotteita ihan juuriin ja tietysti plussaa jos silarit ei oo ihan alussa paitsi jos kyseessä on tuote joka on tarkoitettu vain latvoille.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 16:12
Kirjoittaja Husky
Valitsin saman kuin Aquatar vaikka se ei aivan totta ole.

Sen jälkeen kun jätin Sunsilkin silikonimössöt pois tukan kunto parani huomattavasti ja sen jälkeen olin aika vainoharhainen silikonin suhteen. Mutta nyt olen huomannut, että silikoni varsinkin hoitiksissa ja jätettävissä tuo sellaista jämäkkyyttä tukkaan mitä kaipaan, en välttele sitä enää niin fanaattisesti. Hoitiksissa ja jätettävissä siis silikoni on ihan ok. Shampoossa ei mielellään silikonia ainakana alussa, mutta toisaalta sekään ei aina ole paha juttu kunhan ei päivittäin käytä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 16:14
Kirjoittaja Säde
Vastasin että välttelen jossain määrin. Mieluummin valitsen hiustuotteen joka on silikoniton, mutta jos joku minulle muuten sopiva tuote sisältää silikonia jonkin verran, en sitä sen takia hylkää. Latvasuojassa saa olla silikonia paljonkin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 16:50
Kirjoittaja Efva
Välttelen jossain määrin. Shampoossa ei tartte olla silikonia, hoitoaineissa (varsinkin jätettävissä) saa sitten olla sitä, jopa ihan mielellään.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 17:07
Kirjoittaja Magia
Mirre kirjoitti: Välttelen jossain määrin. Shampoossa ei tartte olla silikonia, hoitoaineissa (varsinkin jätettävissä) saa sitten olla sitä, jopa ihan mielellään.
Sama täällä. Pyrin kyllä ostamaan osan hoitiksista sellaisina, joissa ei ole silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 17:54
Kirjoittaja Ilyasviel
Shampoissa välttelen, päänahka ei tykkää. Jätettävissä ja pikahoitiksissa ei niin väliä, mutta tehohoidoissa mielellään enemmän niitä oikeasti hoitavia aineita kuin silikonia..

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 17:59
Kirjoittaja Webekhet
Vastasin, että jossain määrin. Enemmänkin ehkä tuotteesta riippuen, pidän siitä että tehohoidot, hoitavammat hoitsikat ja osa jätettävistä on ilman silikoneja ja sitten osa pikahoitsikoista ja latvasuojat saavat olla ihan reippaastikin silikonisia. Shampoot on mulle vielä vähän kysymysmerkki, en ole huomannut kutinan ja silikonin välillä yhteyttä, joten jos shampoo muuten tuntuu hyvältä, ei haittaa vaikka siinä silareita olisikin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 18:25
Kirjoittaja Erykah
Shampoissa välttelen ehdottomasti, sillä silikonit aiheuttaa mulle kamalaa päänahan kutinaa. Hoitiksissakin maksan mieluummin oikeasti hoitavista aineista, mutta ei haittaa jos silikonia on vähän. Liian silariset hoitikset usein myös lässäyttää tukan. Latvasuojassa ja latvoihin menevissä muotoilutuotteissa pitää olla silareita suojaamassa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 18:52
Kirjoittaja Satine
Välttelen joissain määrin. Yleensä katson, ettei ole silikoni ihan ensimmäisenä INCI-listalla. Sulkevassa hoitiksessa yleensä tykkään että on silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 19:02
Kirjoittaja Vovka
Välttelen silikonia eritoten shampoissa. Hoitoaineissa tai pelkästään latvoihin laitettavissa tuotteissa ei niinkään haittaa, mutta käytän kuitenkin mieluummin silikonittomia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 20:12
Kirjoittaja Helen
Yleensä ostan vain silikonittomia shampoita, mutta ihan jos incin loppupäässä on silikonia, niin se ei haittaa. Pyrin ostamaan silikonittomia hoitoaineita, mutta ei silikoni hoitsikassa haittaa, jos sitä ei ole incin alkupäässä. Sen sijaan tehiksissä suosin vain silikonittomia. Jätettävissä saa olla jonkin verran silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 20:46
Kirjoittaja Mrs. Priest
Välttelen jossain määrin. En käytä silikonia sisältävää shampoota, koska aiheuttaa tulehdusta hiuspohjassa. Olen yrittänyt vältellä silikonia myös hoitoaineissa. Ainoastaan muutamissa muotoilutuotteissa käytän, koska suojaavat (ehkä) vähän enemmän hiusta kulumiselta ja suoristusraudalta.

Juuri kesällä huomasin kuinka huonoon kuntoon hiukset menevät silikonista. En voinut käyttää öljyä jätettävänä käsieni takia ja halusin säästellä parempia hoitosuihkeita. Nyt olenkin löytänyt hirveän määrän haarahiuksia ja hiusten kiilto on poissa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 21:47
Kirjoittaja Mena
Tavallaan. Jos silikoni tulee heti tokana tai kolmantena niin purkki jää kyllä kauppaan. Samoin jos päänahka on herkillä niin välttelen niitä "muovisimpia" shampoita.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 22:47
Kirjoittaja Kemuli
Vastasin: muu. Herkän päänahan kanssa joutuu olemaan tosi tarkka tuotteiden suhteen :-\ Shampoissa en kuuna päivänä sallisi silareita, koska niistä aiheutuva jumalaton kutina on jotain sietämätöntä! Mömmön täytyy olla jotain ainutlaatuista, jotta ostaisin sen, jos se sisältää silikonia, esim. Joicon IH. Mutta onneks on täysin silikonittomiakin loistotuotteita. :) Käytän tosin silikonillisia jätettäviä silotustarkoituksessa ja latvasuojahan on pelkkää silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2007, 23:14
Kirjoittaja Shi Shi
Herkkähipiäinen minäkin, eli ehdottomasti ei silkkaria (eikä sen puoleen muutakaan ärsyttävää) shampoisiin, eikä mielellään huuhdeltaviin hoitiksiin. Jätettävissä niitä saa olla vähän, mutta mieluiten vaan latvasuojissa tai muissa sellaisissa, mitä ei vahingossakaan joudu päänahkaan. Paksuja, sitkeään kerrostuvia silkkareita vältän kyllä viimeiseen asti tuotteessa kuin tuotteessa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 02:34
Kirjoittaja Tiitunen
Välttelen osittain. Mulla on herkkä ja atopiaan taipuvainen iho, enkä halua, että sampoossa on silikonia ainakaan kuin ihan lopussa. En aikaisemmin kiinnittänyt kauheasti huomiota, mutta nyt olen tullut tarkemmaksi. Hoitoaineessa saa olla silikonia, mutta ei ihan alkupäässä. Jätettävissä silikoni ei ole haitannut.

Toisaalta olen huomannut, että hiukseni eivät todellakaan ainakaan joka pesussa tarvitse mitään silikonipitoisia tuotteita, ovat selviävät ja ovat tosi kiiltävät muutenkin. En tiedä, miten pitemmällä aikavälillä, nykyisin nämä takkuavat taas, kun otin raitoja.  :-\

OT, mutta ihotautilääkäri aikanaan sanoi, että atoopikon kannattaisi käyttää vain apteekin samppoita. Onneksi en ole saanut oireita hiustuotteista, mutta ajatus pelottaa. En usko, että apeekin tuotteet pitäisivät nämä hiukset hyväkuntoisina, lisäksi mielikuvakin on ankea. Tietysti on olemassa LV ja öljyt...

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 06:22
Kirjoittaja Mena
Tiitunen kirjoitti: OT, mutta ihotautilääkäri aikanaan sanoi, että atoopikon kannattaisi käyttää vain apteekin samppoita.
Ot jatkuu, mutta apteekkissa myydään Cutrinin Sensitiven tuotteita  ::)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 07:52
Kirjoittaja Hilippa
Vastasin jossain määrin. Varsinkin shampoiden suhteen oon melko tarkka, ettei niissä ole silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 10:34
Kirjoittaja Bamboo
Välttelen silikoneja lähes kokonaan. Shampoon täytyy ehdottomasti olla silariton, mutta voin sekoittaa silikonittoman hoitoaineen sekaan pikkuisen jotain silikonia sisältävää hoitsikkaa. Pieni silikoni määrä saa hiuksiin sileyttä ilman että tulee rasvaletti, jonka saan jos käytän silikonisia tuotteita.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 11:11
Kirjoittaja Misato
Jossain määrin.  Käytän mieluiten mahdollisimman vähäsilikonisia shampoita, koska silikoni ainakin suurempina määrinä tuntuu jostain syystä aiheuttavan päänahan kutinaa, sama homma muhitettavien tehohoitojen tms. kanssa.  Sen sijaan pikahoitiksessa ja jätettävissä saa puolestani vähän silikonia hiusten suojaksi ollakin, mikäli sisältävät myös oikeasti kosteuttavampia ja hoitavampia ainesosia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 12:19
Kirjoittaja Kikka
Välttelen silikonia jossain määrin ja pyrin käyttämään ainoastaan silikonittomia shampoita. Mun päänahka ei ole herkkä ja osin hiukset tuntuvat myös kaipaavan silikonia, joten usein varsinkin pikahoitoaineessa jopa toivon olevan silikonia, kunhan nyt ei ole ihan INCI:n alkupäässä. Muhitteluun silikonittomat hoitsikat on parhaita.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 12:26
Kirjoittaja Withering
En välttele. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etten vaatisi hoitoaineelta hoitavuutta, vaikka silikoni siloittaakin. Mutta koska silikoni ei aiheuta minulle minkäälaisia oireita, voin niitä huoletta käyttää. Tosin käyttelen pelkästään laadukkaita kampaamotuotteita, jolloin silikonitkin yleensä ovat niitä "parempia".

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 12:57
Kirjoittaja Eudokia
En välttele vielä silikonia, mutta kunhan opettelen lukemaan INCI-listoja, niin voisin tarkistaa onko shampoossa silikonia. Hoitoaineen kanssa en ole niin tarkka, koska sitä ei tarvitse levittää päänahkaan.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 17:08
Kirjoittaja si3nna
En välttele. En ole huomannut silikonisten shampoiden latistavan omaa tukkaani, ja hoitoaineissa silikonia melkeinpä täytyykin olla että tämä tukkaa tulee jotenkin takuttomaksi. En nyt kuitenkaan pelkkään silikoniin perustuvia tuotteita käyttäisi, sen lisäksi tuotteessa täytyy olla hoitavia ainesosia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 17:17
Kirjoittaja Tristy
Vastasin, että välttelen jossain määrin. Jos käytän runsassilikonisia tuotteita, hiukseni menevät "naruiksi" etenkin latvoista ja ovat liian liukkaat ja siten vielä vaikeammin hallittavat. Päänahkaan en ole huomannut silikonien vaikuttavan. Voisin sanoa, että käytän vähäsilikonisia tuotteita, mutta silikonittomuuskaan ei tietystikään ole pahitteeksi.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 17:18
Kirjoittaja Lilja
Olisin toivonut jonkinlaista välimuotoa ylimmän "ehdottomasti ei mitään silikonia" ja toisen "jossain määrin" väliin, esim. "välttelen lähes kokonaan".

Itse vastasin "Vain jossain määrin", mikä on hiukan harhaanjohtavaa, koska kaikista hiustuotteistani ainoastaan L'anzan jätettävässä on INCIn loppupäässä yksi dimethicone. (Se sai vähäksi aikaa epäröimään ostamista.) Kosteusvoiteissani ei ole pitkään ollut mitään silikonia ja meikeistäkin vain ripsivärissä näyttäisi olevan silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 17:23
Kirjoittaja petomaani
Vastasin "vain jossain määrin". Tän palstan seurauksena olen ruvennu tsekkaamaan selosteet tarkemmin ja pyrin ostamaan tuotteita, joissa on minimissään silikonipitoisuus.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Syys 2007, 22:43
Kirjoittaja Hentoinen
Mä laitoin myös "jossain määrin", koska mieluiten olisin käyttämättä, mutta joissakin hyviksi havaituissa tuotteissa on silikonia. Tosin nyt juurekseksi rupeamisen jälkeen en enää osta mitään, missä on edes keskivaiheillakaan INCIä jotain "dimethicone"n näköistäkään.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 15 Syys 2007, 00:22
Kirjoittaja eOwyn
Missään käyttämissäni shampoissa ei ole silikonia (paitsi joicon k-pakissa taitaa vähän olla), tehohoidoissa ei myöskään ole, joissan pikahoitiksissa on, jätettävissä voi olla vähän enemmän, jos niitä laittaa etupäässä latvoihin, ja muotoilutuotteissa saa myös olla. Kokemukseni mukaan jos käyttää paljon silikonia sisältäviä tuotteita, hiukset täytyy aika usein pestä syväpuhdistavalla shampoolla, muuten hoitavat aineet eivät pääse enää hiukseen kuten niiden pitäisi, ja hiusten käsittely vaikeutuu. Siksi tulee välteltyä silikonin liika-annostelua aika tarkasti.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 15 Syys 2007, 10:26
Kirjoittaja deko
Joissain tuotteissa vähän rajoitan silariyhdisteitä, joissain jopa etsin. Shampoissa siis välttelen jonkin verran ja latvasuojassa niitä saa olla reippaastikin. Yksi suosikkisilaripikahoitiksistani on fructis oil repair ;D jossa tosin silikonit eivät ihan kärkipäässä ole.

Eli silarit eivät ole dekolle mörkö, mutta shampoissa en niitä suosi vaikka en pelkääkään. Pyrin välttelemään tiettyjä allergisoivia aineita päivittäistuotteissa, onneksi silikoniyhdisteet eivät kuulu niihin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 15 Syys 2007, 10:51
Kirjoittaja Hue
Vastasin, että välttelen jossain määrin.

Tuotteissa pitää olla silikonin lisäksi ehdottomasti erittäin paljon hoitavia ainesosia, muuten tuote jää hyllyyn. Silikonia saa kuitenkin olla INCI:ssä, kunhan ei alussa. Mieluitenkin kuitenkin käytän silikonittomia tuotteita, mutta valitettavan monet hyvät tuotteet sisältävät silikonia ainakin vähän (toki omistan myös loistavia silikonittomia tuotteita).

Shampoissa etenkin haluan pitää silikonin minimissään. Tehohoidoissa silikonia ei tarvitse olla, mutta pikahoitoaineissa saa vähän olla. Jätettävätkin saavat sisältää vähän silikonia, mieluiten vasta yli puolen välin jälkeen INCI:ssä.

CO-pesu hoitoaineiden täytyy olla täysin silikonittomia.

Muotoilutuotteissa silikonia löytyy ja silti lätkin t***a. Kiiltovahat ja suihkeet ovat ihania otsiksen siloittelussa! ;)

Eli siis hoitavilta tuotteilta (sh/ha) odotan silikoniittomuutta mahd. pitkälle, mutta muotoilussa en niitä vältä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 15 Syys 2007, 11:20
Kirjoittaja chiliad
vastasin kans et jossain määrin, en oo huomannu kyl mitään päänahan kutinaa tms ku oon käyttäny silikonipitoisia tuotteita, mut pyrin kyl ostamaan tuotteet silikonittomina/vähä silikonisina, mut taas monet mun hiuksille sopivat tuotteet sisältää tuota silikonia.. hankalaa :D

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 15 Syys 2007, 11:55
Kirjoittaja Cherry
Käyttämissäni shampoissa ei saa olla ollenkaan silikonia, pää alkaa kutisemaan muuten. Poishuuhdeltavassa ja jätettävässä saa kyllä olla, kunhan teho perustuu kuitenkin pääasiassa oikeasti hoitaviin aineisiin. Latvasuojassa saa sitten ollakin silikonia ihan reippaasti, mulla on nuo latvat niin kuivat, ettei niistä meinaa saada hyväntuntuisia ilman.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 15 Syys 2007, 18:14
Kirjoittaja Manna
Vastasin "vain jossain määrin", sillä päänahkani reagoi heti jos pesen silikonia sisältävällä shampoolla. Hoitoaineessa puolestaan saa olla silikonia niin harjakin suostuu menemään tämän pehkon läpi ja saan takut avattua.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 16 Syys 2007, 01:40
Kirjoittaja Margot
Lilja kirjoitti: Olisin toivonut jonkinlaista välimuotoa ylimmän "ehdottomasti ei mitään silikonia" ja toisen "jossain määrin" väliin, esim. "välttelen lähes kokonaan".
Tajusin itsekin tässä, että joku välimuotovaihtoehto olisi ollut hyvä. Enää sellaista ei kyllä varmaan kannata lisätä, kun kaikki ei kuitenkaan palaisi vaihtamaan vastaustaan.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 16 Syys 2007, 06:21
Kirjoittaja -Iina
Vastasin että välttelen jossain määrin, esim. käytän vain silikonittomia shampoita. Alkaa kutittamaan päänähkaa heti jos käytän. Pikahoitiksissa saa ja pitääkin vähän olla silikonia, mutta tehiksissä mielellään ei (mutta esim. Lanzan kukui nut hoitiksessa on jonkin verran ja toimii silti hyvin..).

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 16 Syys 2007, 13:25
Kirjoittaja Mischa
Vastasin "vain joissain määrin". Shampoissa välttelen, mielellään ei saa olla yhtään! Jätettävässä saa olla. Ja pikahoitiksessakin, kunhan ei heti incin alussa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 16 Syys 2007, 16:49
Kirjoittaja Daniela
Välttelen jonkin verran,vaikkakaan en ole huomannut, että silikoni aiheuttaisi mitään oireita minulle. Pikahoitiksessa täytyykin olla jonkin verran silikonia, että pörröt menevät ojennukseen.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 16 Syys 2007, 17:11
Kirjoittaja Josi
Silikonia välttelen jossain määrin, pyrin käyttämään lähinnä vain silikonittomia shampoita. Jos kuitenkin löytyy hyvä shampoo jossa silikoni aika loppupäässä INCIä suostun kyllä käyttämään. Jätettävissä ja pikahoitiksissa saa olla taas olla.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 17 Syys 2007, 09:24
Kirjoittaja -j-
Välttelen jonkin verran.

Shampoiden pitää olla silikonittomia. Hoitoaineidenkin mielellään, mutta hyvin pieni määrä silikonia ei välttämättä haittaa (esim Luxxtress). En tahdo käyttää silikonillisia hoitoja, koska mistäs sen sitten tietää, onko ne oikeasti kosteuttavia ja hoitavia, mutta saatan joskus etenkin kostealla säällä, kun tukka alkaa taas pörrööntyä, laittaa ihan pelkkää silikonia vähän pituuksiin ja latvoihin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 17 Syys 2007, 10:31
Kirjoittaja Seela
Välttelen jossain määrin. Haluan että kaikkia hiusaineita löytyy sekä silikonilla että ilman koska kaikessa on puolensa.

Päänahka kutisee hillittömästi jos pesen jatkuvasti silikonia sisältävällä shampoolla. Niskaankin hiusrajaan on tullut pieniä näppyjä. Tosin olen kyllä nyt käytännössä huomannut miten erilaisia silikonit on keskenään ja myös miten paljon niiden suhteellinen määrä pullossa vaikuttaa (= järjestys inci-listassa). Hiuksistani tulee vaan paremmat kun pesen ne silikonia sisältävällä shampoolla...

Sulkevassa hoitoaineessa saa ja pitää olla silikonia. Tehiksessäkään se ei haittaa kunhan se ei ole pääraaka-aine. Täältä palstalta aikoinaan opin ettei sitä pidä hieroa päänahkaan vaan ainoastaan pituuksiin ja se on auttanut paljon.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 17 Syys 2007, 21:03
Kirjoittaja saukko
Shampoot mulla ovat kaikki täysin silarittomia ja hoitoaineistakin suurin osa. Miracle mist taitaa olla ainoa silaripitoinen hoitsikka enkä sitäkään käytä kovin usein. Muotoilutuotteissa ne eivät hirveästi haittaa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 17 Syys 2007, 21:41
Kirjoittaja Euphoria
Jossain määrin. Katson tarkkaan incit ja jos listan alkupäässä löytyy tai jos on useampaa eri silikonia, niin en osta sellaista tuotetta. Jos vaihtoehtona on silikoniton tuote, niin mieluummin valitsen sen.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 17 Syys 2007, 21:44
Kirjoittaja Hermione
Jossain määrin.

Shampoossa ei koskaan saa olla silikonia. Mielummin käytän tuotteita, joissa ei ole silikonia. Muotoiluissa ja jätettävissä hoitiksissa saa olla. Pikahoitiksista ja tehiksistä valitsen aina silikonittoman, mutta kyllä niitä silikonisiakin löytyy.

Tiivistettynä: päänahan lähellekään menevissä tuotteissa ei saa olla silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 18 Syys 2007, 18:43
Kirjoittaja Kalinka
Kyllä, vältän ehdottomasti. Hius- kuten muidenkin kauneudenhoitotuotteideni - tulee olla mahdollisimman luonnonmukaisia vailla petrokemiallisia mössöjä. Eikä tukka ole ainakaan valittanut silikonien puuttumista, päinvastoin oikeastaan...

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 18 Syys 2007, 20:48
Kirjoittaja Heleena
Vastasin jossain määrin. Pyrin välttämään silikonia shampoissa, mutta voin käyttää välillä myös silikonia sisältäviäkin shampoita. Päänahka kyllä tykkää huomattavasti enemmän silikonittomista. Hoitoaineissa silikonilla ei ole niin suurta välilä, kunhan sisältävät muuten oikeasti hoitavia aineita.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 19 Syys 2007, 13:13
Kirjoittaja Mariatar
Jossain määrin mäkin. Lähinnä siis shampoissa, koska mun päänahka on aika herkkä ja taipuvainen kutiamaan.

Ennen välttelin orjallisesti myös hoitiksissa, kunnes testasin yhtä silikonitehistä, ja sehän tekikin hyvää tälle hamppujouhelle. Kohtuus kuitenkin pitää olla, ts. että pitää siinä tuotteessa olla muutakin kuin silikonia. :)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 19 Syys 2007, 19:10
Kirjoittaja Orange
Jossain määrin välttelen. Päänahka kutiaa jos liikaa silikoneilla rasittaa, ja liukkaat hiukseni vaan menevät entistä mahdottomimmiksi ja lätsääntyvät jos liian usein käyttää kovin silikonipitoisia tuotteita. Muotoilutuotteissa ei ole niin justiinsa. 

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 19 Syys 2007, 20:03
Kirjoittaja Penny
Välttelen jossain määrin. Shampoissa sitä ei tarvita, ainakaan alkupäässä. Hoitiksissa, tehiksissä ja jätettävissä välttelen lähinnä sellaisia silikoneja joiden tiedän aiheuttavan tietynlaisen efektin tukassa, kuten cyclomethiconea (jätettävissä yleensä tahmaa, hoitiksissa ja tehiksissä taas jättää tukan höttöiseksi). Lätsäyttävä amodimethicone taas on tälle tukalle yleensä jees.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 19 Syys 2007, 21:26
Kirjoittaja LaMaariah
Pyrin käyttämään sellaisia hiustuotteita, joista ei kauheaa silikonimäärää löydy. Käytän lähinnä kampaamotuotteita ja joitain silikonittomia markettituotteita CO-pesuun. Sunsilkkiä ja Pantenea en käytä ollenkaan.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 20 Syys 2007, 11:55
Kirjoittaja Lisa
Jossain määrin. Oma hiuslaatu on niin hentonen, että suurehkot silikonimäärät aiheuttavat armotta lätsähtämis ja rasvoittumisreaktion. :(

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 20 Syys 2007, 13:40
Kirjoittaja Tiukunen
Vastasin vältteleväni jossain määrin. Shampoot haluan silikonittomina vaikkei silikoni aiheutakaan minulle mitään oireita, mutta jotenkin ajatus silikonisesta shampoosta ei silti oikein miellytä, eikä silikonista ole mielestäni mitään hyötyäkään shampoossa. Hoitoaineissa en kauheasti välttele silikonia, kunhan ei ihan heti veden jälkeen ole incissä ja pieni silikonimäärä tekee ihan hyvääkin tällaiselle luonnonkiharapörrölle. Myös muotoilutuotteissa saa olla silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 21 Syys 2007, 10:26
Kirjoittaja Lauris
Minäkin vastasin jossain määrin. Yritän käyttää suht luonnonmukaisia tuotteita, ja muutenkin tuntuu, että silikoni shampoossa saa päänahkani kutisemaan. Muotoilutuotteissa silikoni on ok.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 21 Syys 2007, 18:00
Kirjoittaja calypso
Välttelen jossain määrin. En näe mitään syytä miksi shampoon pitäisi sisältää silikoneja, mutta koska omistan jokusen silikonia sisältävän shampoon niin silloin tällöin niitä tulee silti käytettyä. Herkkä päänahkani vaan alkaa kutiamaan jos liian usein käyttää. Myöskään tehiksissä silikoneja ei oikeastaan tarvita, mutta niissä se ei niin kamalasti haittaa jos vähän sisältää. Pääpaino on kuitenkin oikeasti hoitavissa ainesosissa ja jos niiden puolesta sisältö näyttää loistavalta niin yksi dimethicone siellä seassa (kunhan ei ole alkupäässä) ei niin haittaa.

Pikahoitiksissa silikonit eivät haittaa ollenkaan, välillä ovat jopa se mitä hoitoaineelta haen. Kunhan siis hoitoaineessa on tosiaan niitä hoitaviakin aineita eikä teho perustu pelkkään silikoniin. Pörröinen, karhea luonnontaipuisa tukka vain mielestäni välillä tarvitsee silikonien tuomaa liukkautta  :)
Sama juttu jätettävissä hoitiksissa, niissäkin haen pääasiallisesti hoitavia ainesosia mutta silikonit eivät juurikaan haittaa kunhan eivät ihan alkupäässä killota. Latvasuojan taas ei oikeastaan juuri mitään muuta tarvitsekaan sisältää, riittää että se tekee suojaavan kalvon latvoihin ja mikäs sen paremmin tekee kuin erilaiset silikonit  ;D

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 23 Syys 2007, 16:25
Kirjoittaja Lingon
En välttele, ainakaan tällä hetkellä. Muutamia silikonittomia tuotteita olen kyllä kokeillut, mutta en oikein vakuuttunut niiden paremmuudesta. Toisaalta tekisi kyllä mieli taas kokeilla joitain silikonittomia tuotteita ja katsella näkyykö mitään muutosta.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Syys 2007, 14:59
Kirjoittaja Sylver
Minäkään en välttele.. Mutta käytän muutenkin sellaisia tuotteita, missä ainakin on vähemmän kuin kaupan tuotteissa.. Enkä oikein tarkkaan ymmärrä noita INCI listoja, joten sen tarkkailu on vaikeaa :)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Syys 2007, 15:21
Kirjoittaja Hue
ekkubattery kirjoitti: Minäkään en välttele.. Mutta käytän muutenkin sellaisia tuotteita, missä ainakin on vähemmän kuin kaupan tuotteissa.. Enkä oikein tarkkaan ymmärrä noita INCI listoja, joten sen tarkkailu on vaikeaa :)
Tämä lista helpottaa silikonien pongaamista INCI-listoista: :)

Silikonit:
- Cyclohexasiloxane
- Cyclopentasiloxane
- Siloxane
- Cyclomethicone
- Dimethicone
- Amodimethicone
- Dimethicone Copolyol
- Cetyl Dimethicone
- Cetyl Dimethicone Copolyol
- Stearyl Dimethicone
- Simethicone
- Phenyl Trimethicone
- Methylsilanol Mannuronate
- Methylsilanol PEG-7 Glyceryl Cocoate
- Silanetriol Lysinate
- Silicone

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Syys 2007, 15:38
Kirjoittaja Margot
Kannattaa myös muistaa, ettei se ihan niin mene, että kaupan tuotteissa olisi automaattisesti eniten silikonia. Ainoat kokonaan silikonittomat merkithän ovat nimenomaan marketista (XZ, Herbina ja LV ainakin).

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Syys 2007, 16:52
Kirjoittaja salute
Välttelen amodimethiconea, koska se lähmää juuret sekä silottaa ja lätistää koko tukan. :-X Shampoossa saa olla pienenä pitoisuutena jotain muuta silaria, ja hoitiksessa vähän enemmän. Vaihtelen kuitenkin käyttämiäni tuotteita jatkuvasti, tyypiltään erilaisia purkkeja löytyy paljon. Latvasuojassa suurikin pitoisuus silaria ei haittaa, kunhan se ei ole ensimmäisessä lauseessa mainitsemaani lätsäytyslaatua.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 04 Marras 2007, 12:41
Kirjoittaja hubbabubba
Jossai määrin. Tarkastan kyllä aina INCIn ennen tuotteen ostamista, ja mikäli silari on shampoossa INCIn etupäässä jätän ostamatta. Hoitoaineissa pyrin myös välttämään siikoneja, mutta niissä en kuitenkaan ole yhtä tarkka kun shampoissa. Muotoilutuotteissa sama linja hoitoaineiden kanssa, tosin niissä vältän ennemminkin alkoholia kun silikoneja.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 04 Marras 2007, 13:14
Kirjoittaja Aquatar
Kiitos Emi-lyn tuosta listasta :)
Nyt kun talvi tekee tuloaan niin pitää olla erityisen tarkkana päänahan lähelle laitettavissa aineissa kun muutenkin tuppaa helposti ärtymään kaikesta ylimääräisestä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 11 Marras 2007, 14:27
Kirjoittaja Cerise
Joissain määrin minäkin. Mieluiten käytän silarittomia shampoita, mutta ei minua haittaa
jos sitä on listan puolessavälissä tai alempana. Hoitiksissa en välttele oikeastaan ollenkaan,
se tekee tukan vain pehmeäksi ja kivannäköiseksi  ;D Silmänlumettahan se on, mutta silti.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 11 Marras 2007, 18:48
Kirjoittaja Memmuuh
Jossain määrin välttelen. Olisi kiva jos shampoossa ei olisi silikoonia, mutta muissa tuotteissa ne ei haittaa mitään. :)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 15 Marras 2007, 23:43
Kirjoittaja Valentine
Yritän vältellä, mutta jos olen jo aikaisemmin totenut tuotteen sopivan hiuksilleni on aivan sama, löytyykö silikonia vai ei.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 15 Marras 2007, 23:50
Kirjoittaja MissWorld
Ennen tätä foorumia en edes tiennyt mistään silikonien olemassa olosta!  :o Mutta nyt kun olen hieman asiaan perehtynyt, niin yritän välttää. Tosin en kyllä aina oikein muista mitkä noita silikoneja on, mutta opettelen kokoajan.  ;D

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 18 Marras 2007, 15:12
Kirjoittaja lee_
En välttele koska ei vaikuta tukan eikä päänahan kuntoon minulla. Tämänhetkisessä shampoossa sitä ei nyt näytä olevan mutta hoidossa on vähän ja latvasuojassa paljon. Ei estä värjäystä eikä kutita päänahassa eli miksi vaivautua boikottiin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 18 Marras 2007, 15:41
Kirjoittaja Ulrika
Tuo silikoniasia on aikalailla kaksi piippuinen - toisaalta välttelen ja toisaalta tietyissä tuotteissa pitää olla silikonia. Tällaisia silikonipommeja mulla on esim. mun latvasuojana käyttämä Liss Extremen jätettävä. Samoin pidin Bonacuren Moisture Kick jätettävästä suihkeesta, jossa oli kyllä silikonia ja runsaasti. Shampoot sekä hoitavat aineet, joilla haen hiusten kuntoon esim. ksotetuuta tai rakennepaikkausta,  pyrin pitämään silikonittomina tai vähäsilikonisina. Eli siis käyttötarkoituksesta riippuen katson INCI-listoja silikonia silmällä pitäen.


Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 23:49
Kirjoittaja Mindy
En välttele ollenkaan silaria. Turhaa hommaa mun tukalle kun mulla toimii se hyvin koska on aika karhea tukka. Silarit pitää sen hyvin kiiltävänä.
Sen verran tutkailen kyllä, että jos tuotteessa on silaria en muhittele tai laita tuotetta missään nimessä hoitamaan hiuspohjaa. Muuten mulla kutiaa päänahka ja rupee hilseilee. Muuten oikeestaan ihan sama onko vai ei.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 08:07
Kirjoittaja Minsku
Vaihdoin ääntäni, koska välttelen kyllä parhaani mukaan, mutta jossain määrin silikonisia tuotteita tulee käytettyä, kun esim. latvasuojassahan sitä on ja jätettävässä. Joskus tulee myös pikahoitikseksi laitettua jotain vähäsilikonista.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 10:45
Kirjoittaja Vince
Välttelen jonkin verran, en pidä etenkään jos shampoissa tai hoitsikassa on silikonia. Latvasuojassa tietty sitä silikonia on ja jonkin verran myös jätettävässä, mutta ne menevätkin vain latvoihin ja hieman laitan myös pituuksiin. Toki jos jokin tuote sopii hiuksilleni ja siinä on silikonia, niin kyllä se hyvällä omallatunnolla tulee käytettyä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 15:54
Kirjoittaja kiwi
Välttelen jossain määrin. Pakostakin sitä joskus tulee ainakin minun hiuksiini.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 16:01
Kirjoittaja Copper
Yritän jossain määrin vältellä silikonia. Näin on etenkin shampoiden osalta. Muuten en ole niin kovin tarkka. Minulla hiukset ovat pysyneet hyvässä kunnossa ja kiiltävinä, vaikka hiuksiin tuleekin lätkittyä silikonisia tuotteita.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 18:46
Kirjoittaja Erykah
Olen huomannut, että permanentin myötä tämä tukka tarvitsee silikonia. Ennen käytin oikeastaan silikonittomia tuotteita, ettei suora tukka lässähtäisi, mutta nyt kun hius on karheampi, silikoni sulkevassa pikahoitiksessa ja latvasuojassa on paikallaan. Aivan ilman silikoniviimeistelyä tukka jää karheaksi ja höttöiseksi, vaikka on hoitavat tuotteet käytössä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 19:01
Kirjoittaja Sylvia
Shampoon toivon olevan silikoniton tai vähäsilikoninen. Hoitoaineessa silikonia voi olla hieman, jos mukana on kuitenkin myös oikeasti hoitavia ainesosia. Tyveen laitan erikseen aina kevyttä silikonitonta hoitisto, koska en halua lätsähtänyttä lähmätukkaa. Pesun jälkeen läträän kyllä huoletta silikonisella Tigin Small Talkilla, kun sillä saan inhottavan hapsotuksen ja epämääräisyden pois tukasta illman lähmää ja latistumista. Päänahkaan tai ihan tyveen en Small Talkia kuitenkaan laita. Tuntuu, että ilman silkonia tukka on sellaista hötöä, kun hiuslaatu on niin hento.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Helmi 2008, 22:33
Kirjoittaja ZombieQueen
Jossain määrin välttelen silikonia. Haluan hoitaa hiuksia ihan oikeasti hoitavilla aineilla enkä vaan muovikuorrutuksella mutta esim. pikahoitiksessa jonkin verran silareita on ok. Latvasuoja saa olla kiharassa tukassa ihan pelkkää silaria. Tukkani ei lähmäänny eikä latistu helposti, päinvastoin saattaa olla pesun jälkeen liiankin pöyheä, joten mulle silarit sopii.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 26 Helmi 2008, 09:07
Kirjoittaja Chronos
Jossain määrin,mutta valitettava totuus on se että nämä kutrit ei taltu ilman pientä silikonisilausta.Illman silikonia alkaa pörrööntyä latvoista.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 18:20
Kirjoittaja Kotikisu
Jossain määrin välttelen, mutta en ole tiukkapipoisen tarkka. Jos silikoni on INCI:n lopussa ja tuote vaikuttaa muuten hyvälle, niin ostan pois.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 22:29
Kirjoittaja Retro
Shampoissa välttelen melko ehdottomasti, hoitoaineessa saa olla silikonia, kunhan ei ole ihan INCI:n alussa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 22:39
Kirjoittaja tiita
Silikonia välttelen hiusten pesussa ja hoidossa mahdollisimman paljon. Silikonittomat shampoot ja hoitoaineet on must-juttu, samoin tehikset, koska en pidä silikonin latistavasta ominaisuudesta muutenkin ohuessa tukassani. Muotoilutuotteissa silikonia saa olla, etenkin kun ahkerasti aina hiustani kärvennän suoristusraudalla latvoista. Latvat siis suojaan jollakin erittäin silikonipitoisella tuotteella.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 22:42
Kirjoittaja Magia
Välttelen kyllä. Mieluusti käytän shampoita ja hoitoaineita, joissa ei ole silikonia, ja jos on, niin käytän niitä sitten silloin tällöin. Etenkin shampoissa kyllä vähän kammoan niitä, samoin hoitoaineiden alussa. Jätettävissä ja latvasuojissa niitä saa ollakin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 23:44
Kirjoittaja Surrur
Sama juttu kuin Erykahilla, välttelin silikonia pitkään melkein kokonaan hoitotuotteissa. Sit permiksen jälkeen tukka on näyttänyt karhealta ja jotenkin karvaiselta, jos ei yhtään törki silikonista latvasuojaa tai laita silikonista pikahoitista. Nytkin ostan shampoot, tehikset yms mieluusti silikonittomina. Syväputsaan tietty sit vähän useammin.
Muotoilussa silikoni on ollut mulle aina ihan sallittu tuote, sitä kun on hankala sillä puolella vältellä.
Eli siis jossain määrin välttelen, joo.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 00:05
Kirjoittaja Caudealis
Shampoissa ja CO-pesuhoitoaineissa välttelen, mutta muuten hoitoaineissa en. Mun tukka on kuivahko ja kihartuva, joten silikonit tuovat siihen kiiltoa. Päänahkaan en niitä kuitenkaan haluaisi laittaa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 13:33
Kirjoittaja Neriana
Itse en ole huomannut silikonilla olevan vaikutusta hiuksiini huonolla tavalla edes pitkäaikaisessa käytössä, joten minulle se on kait ihan sama onko sitä vai ei..


Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 15:32
Kirjoittaja witura
Katson sen verran ettei hoitiksessa heti toisena tms. ole silikonia. Pienet määrät ovat hyväksyttäviä, kun
siloittavat tukkaa niin hyvin :)
Täytyy vain muistaa pestä syväpuhdistavalla riittävän usein.
Shampoissa en silti halua silikonia olevan.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 23:17
Kirjoittaja kaz^
Itse pyrin kiertämään silikonit kaukaa, jos vain tunnistan ne INCIstä. ??? Ihan kaikista tuotteista, joita hiuksiini laitan.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 17:14
Kirjoittaja Elluli
Mä en välttele. Tai no ehkä shampoissa, koska mielestäni se on siellä aika turhaa. Mutta esim. jätettävissä latvasuojissa silikoni todella toimii  :) Poishuuhdeltavissa hoitoaineissa ihan sama, jos hoitoaine toimii hyvin ja hiukset tuntuvat & näyttävät hyviltä myös pidemmän päälle niin miksi välttelisin. Päänahan ongelmia mulla ei ole.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 10:58
Kirjoittaja Lila
Shampoissa ja hoidoissa välttelen tarkkaankin, muotoilutuotteissa voi ollakin. Tigin uudelleenmuotoilijassa ja kiillossa ainakin on. Toimii oikein hyvin kun ei pääse kasautumaan hiuksiin, eikä ole pahemmin ihokosketusta.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 03 Touko 2008, 22:16
Kirjoittaja Kähmäräpälä
Vain jossain määrin. En niin välitä kovin silikonisesta shampoosta ja tehohoidot teen mieluusti vähän toisenlaisilla aineilla, mutta silikonia saa olla muotoilutuotteissa, latvasuojassa ja hoitoaineissakin. Kokemusteni perusteella hiukseni näyttävät paremmalta, jos niitä vähän kuorruttaa silikonilla. Hiukseni ovat hieman karheat, taipuisat, pörröttyvät ja sojottavat helposti joka suuntaan - silikonipitoisilla aineilla saan niihin kiiltoa, sileyttä ja käsiteltävyyttä. Mulla ei ole päänahkaongelmia, mikä varmaan on yksi syy, miksi en niin silikoneja kammoa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 03 Touko 2008, 23:37
Kirjoittaja Auringonkukka
Vastasin että vain joissain määrin. Katselen incejä lähinnä senverran ettei silikoneja ihan alkupäästä löydy, shampoissakin pyrin välttämään niitä mutta ei se maailmaa kaada jos käytän silikonipitoista shampoota ja taitaapa sellaisia ihan vakkarishampoissakin olla (en ole nyt varma tästä). Tehohoitoon luotan jotenkin enemmän jos silikonia ei ole mutta taas, on käytössä sellaisia tehiksiä joissa silikoniakin on. Jätettävissä hoitoaineissa saa olla ja latvasuojissa toki varsinkin, poishuuhdeltavien kohdallakaan se ei niin tarkkaa ole kun en niitä päänahkaan asti laita kuitenkaan. Toki kaikissa perushiustenhoitotuotteissa jos muotoilutuotteita ja latvasuojaa ei jätetä silikonittomuus on plussaa etenkin jos haluttu lopputulos tulee ilmankin. Joskus tätä pörrökasaa ei vaan tunnu saavan muuten kuriin kuin silikonia sisältävillä tuotteilla, jos niilläkään.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 00:41
Kirjoittaja Nihnaana
En välttele, en lue ollenkaan hiustuotteiden sisällysluetteloita...  ::) Tosin voihan se olla että siihen(kin) tulee muutos näiden sivujen lukemisen myötä...  :D

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 16:06
Kirjoittaja Mile
Välttelen jonkin verran, en käytä shampoita joissa on silikonia ja hoitoaineessakaan ei löydy silikonia, mutta kyllä joissakin hoitoainessa sitä on ja ei se siinä niin paljon haittaa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 16:39
Kirjoittaja Klaara
Välttelen silikonia jonkin verran. Shampoissa en silikonia halua olevan, hoitoaineissa sitä voi olla vähän. Kihara ja karhea hiuslaatuni ei takkuunnu ihan niin helposti, kun edes hiuksiin jätettävissä aineissa on hiukan silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 17:17
Kirjoittaja Chaos
Retro kirjoitti: Shampoissa välttelen melko ehdottomasti, hoitoaineessa saa olla silikonia, kunhan ei ole ihan INCI:n alussa.
Näin täälläkin. Shampoossa oleva silikoni kutittaa päänahkaa ihan hirveästi (ja lisäksi oon siirtymässä sulfaatittomiin shampoisiin). Hoitiksissa ja tehiksissä silikoni voi olla INCI:n loppupäässä. Ainoa tosi silikoninen hoitis on mulla Sebastianin Laminates ja mä silti tykkään siitä kovasti :-[ Käytän sitä silloin, kun ei ole aikaa olla kauaa suihkussa, niin tuolla saa nopeasti hyvän, sileän tuloksen.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 24 Heinä 2008, 16:51
Kirjoittaja malic
En varsinaisesti välttele, seuraan kuitenkin mitä pistän päähäni. CO-pesujen hoitoaineissa yritän vältellä silikonia, CWC-pesuun yritän laittaa alle silikonittoman. En oo kuitenkaan huomannut silikonista mitään varsinaista haittaa, mutta en silti haluais kokeilla enää miten kävis jos pesis viikonkin Fructiksella tms.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 24 Heinä 2008, 18:09
Kirjoittaja Cadsuane
Pyrin hankkimaan shampoita ja hoitiksia ilman silikonia, mutta se ei ole aivan välttämätöntä voin ostaa esim. shampoon jossa on silikonia. (Mielellään tietenkin siellä listan häntäpäässä)  :)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 18:13
Kirjoittaja muru
En välttele, mun tukalle silikoniset hoitikset esim. tuntuu tekevän tosi hyvää :)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 11 Elo 2008, 17:53
Kirjoittaja Liina
Mä en osta shampoita enkä hoitoaineita (no ehkä ihan vähän saa hoitoainessaa olla), joissa on silikonia, mutta jätettävissä tai muotoilutuotteissa saa olla vähän. Pääasia on ettei hiuksiin tule hirveetä silikonikuorrutusta. Mulla on tosi lättänä tukka ja silikoni varsinkin tavallisessa hoitoaineessa tekee siitä ihan luirun ja hallitsemattoman. Koko suhteeni hiuksiini on parantunut tosi paljon sen jälkeen kun opin tavaamaan silikonien nimiä inci-luetteloista ja välttelemään niitä  :D

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 11 Elo 2008, 19:47
Kirjoittaja Firestarter
En käytä silikonisia shampoita koska päänahkani tuntuu niistä ärtyvän. Hoitoaineissa silikonia saa hiukan olla sillä hiuslaatuni kaipaa kunnon kuorrutusta jotta siitä saa sileän. Ohessa käyttelen silikonittomia hoitiksia, joihin myös panostan. Muotoilutuotteet otan mielummin silarittomina juurikin päänahkani vuoksi.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 11 Elo 2008, 21:21
Kirjoittaja tuatara
Silikoni ei sinänsä ole minulle ongelma - itseasiassa hiukseni jossain määrin tykkäävät silikonista, eikä päänahankaan suhteen ole ongelmia. Shampoissa kuitenkin tykkään silikonittomista tai sellaisista, joissa sitä on mahdollisimman vähän. Myös suosikki hoitoaineet ovat silikonittomia tai vähäsilikonisia pääosin - sulkevat pikahoitikset pois luettuna. Ylipäätään pyrin välttämään pahimpia silikonipommeja, koska haluan aineilta oikeaa hoitavuutta. Muotoilutuotteet ovat sitten  asia erikseen..

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Elo 2008, 11:12
Kirjoittaja Aleese
Välttelen silikonia ehdottomasti shampoossa ja hoitoaineessakin jonkin verran. Pieni määrä hoitoaineen incin loppupuolella ei nyt ihan täysi katastrofi ole, mutta mieluiten käytän kokonaan silikonittomia hoitotuotteita. Latvasuojassa silikoni on pelkästään hyvä juttu, enkä mä muotoilutuotteidenkaan suhteen ole kauhean tarkka. Välttelen siis silikonia jossain määrin, tuotteesta riippuen.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Elo 2008, 11:22
Kirjoittaja Katjes
Välttelen shampoissa kokonaan ja hoitoaineissakin enimmäkseen. Hiukset tai päänahka ei reagoi mitenkään, mutta ajattelen sen silikonin olevan poissa hoitavuudesta.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Elo 2008, 13:28
Kirjoittaja Jouana
Shampoossa ja hoitoaineissa vältän silikonia. Tosin latvoissa minäkin käytän silikonista suojaa, kunhan on hoitavat tuotteet ensin alla. Muotoilutuotteissa en välttele muuta kuin alkoholia - sen mitä pystyy.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Elo 2008, 14:27
Kirjoittaja Herya
Shampoissa ei saa olla yhtään silikonia. Muistan kun nuorempana käytin mitä tahansa shampoota tietämättä mitään silikonista, niin aina kun rapsutin päänahkaa sieltä irtosi valkoista köhnää ja päätä kutisi kauheasti aina  :-X, kun lopetin silikonisten shampoiden käytön katosi myös köhnät ja kutinat.
Hoitoaineissa jos on silikoni loppupäässä ei se haittaa, mutta mieluummin etsin silikonittoman hoitiksen.
Tehiksissä en pidä silikonista yhtään, kun tahdon että se kaikki sileys ja pehmeys tulee oikeasti hoitavista ainesosista.
Jätettäviä käytän kahta erilaista, toisessa ei saa olla silikonia tai sitten ihan minimimäärä, mutta toisen jätettävän on oltava todella silikoninen että pysyy latvat hyvinä.
Muotoilutuotteissa välttelen enemmän alkoholia kuin silikonia, mutta kivempi jos sitä ei olisi kauheasti niissäkään, vaikka ei se haittaa kun käytän syväpuhdistavaa aina välillä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Elo 2008, 14:28
Kirjoittaja .mansikka.
Enpä välttele. Tykkään siitä kiillosta minkä ne hiuksiin tuo.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Elo 2008, 18:02
Kirjoittaja Lecat
En välttele, paitsi shampoossa ja hoitoaineissa. Sitten jätettävissä saa olla ihan reilustikin, se saa kiharat edes näyttämään hiukan hyväkuntoisemmilta. Toiveissa olisi löytää silikoniton jätettävä, joka saisi aikaan saman, siihen asti kuorrutan latvat silareilla  ;)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Elo 2008, 18:12
Kirjoittaja Kuririn
Vastasin tähän "vain jossain määrin". Shampoissa käytän nykyään ainoastaan silikonittomia vaihtoehtoja ja hoitoaineissa  ensimmäisenä/alimpana hoitona. Laitan siis yleensä pesun jälkeen ensin jotain silaritonta hoitsikkaa/tehistä ja sitten jotain silaripitoista perään. Oman logiikkani mukaan loppusilaus silareilla (heh) blokkaa edeltävän hoitiksen kosteutustehot talteen.  ::)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 17 Elo 2008, 22:38
Kirjoittaja Caprella
Vältän silikoneja nimenomaan lätsähdyttävän ominaisuuden vuoksi, en siksi että olisin sen huomannut ärsyttävän ihoa tms. Hennot hiukset ovat vaan mahdottomat hallita kun ne on silotettu  liukkaiksi päätä pitkin meneviksi luiruiksi  ;D

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 18 Elo 2008, 10:03
Kirjoittaja attir
Vastasin myös, että jossain määrin. Esim. välillä kun tukka on oikea takkupommi(siis kerran 3kk:ssa)  ja tuntuu siltä, että nyt ei tehoa mikään, niin tykkään kyllä käytellä silikoni hoitsikkaa aina tuossa tapauksessa, että selkenee.  :)




Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 18 Elo 2008, 10:20
Kirjoittaja ellen
Vahdoin oman vastaukseni kokonaan silikonin välttelyyn, sillä olen yrittänyt siirtyä mahdollisimman luonnonmukaiseen hiustenhoitoon, eikä siihen kuulu silikonit. Uusia tuotteita ostaessa olen varmistanut, ettei niissä ole silikonia ollenkaan. Vain vanhoissa tuotteissa silikonia löytyy vähän.

Suunniteltua rantalomaa varten varaan kaikki vanhat silikoniset hiusten"hoito"tuotteet mukaan ja läträän niillä siellä auringonpaahteessa kuin viimeistä päivää, vaikka päänahka onkin silikonin takia kovilla. Jospa se silarikuorrutus suojaisia hiuksia silloin edes vähän.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Syys 2008, 20:45
Kirjoittaja Cabello
Shampoissa välttelen, mutta esim. hoitoaineissa saa olla silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 17 Syys 2008, 15:05
Kirjoittaja pitkätukka
Välttelen nykyisin muissa paitsi latvasuojassa. Olen kokeillut elää sekä "silikonista piittaamatta" että sitä välttäen ja hiukset kiittävät siitä, että vältän. Tähän tyvestä rasvoittuvaan mutta muuten kuivaan pörröön ei tehonnut mikään muu kuin se, että aloin käyttää täysin silikonittomia tuotteita juuri sitä latvasuojaa lukuunottamatta ja sen laitan ihan viimeiseksi muiden aineiden päälle.

Ilmeisesti silikoni muissa tuotteissa, esim. poispestävässä Tigin Fashionista-hoitiksessa, teki kuivan hiuksen pintaan sen pahamaineisen kalvon, joka esti esim. pesun jälkeen laitettavia öljyjä kosteuttamasta kunnolla. Hiusten kunto muuttui parempaan suuntaan heti, kun jätin silikonit pois. Nyt on puoli pullollista Fashionistaa (750 ml puteli) turhaan kaapissa, mikäli en saa jotain mielenhäiriötä... tai tukkani muuta mieltään silikonien sopivuudesta. Lopetin silikonituotteiden käytön melko yhtäkkiä ja eron huomasi saman tien, joten siitä kai se johtuu?

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 23 Marras 2008, 19:31
Kirjoittaja Tunturikarpalo
Välttelen silikonia shampoissa, mutta hoitoaineissa sitä saa olla jonkin verran.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Marras 2008, 19:51
Kirjoittaja Minsku
Mä vaihdoin taas vastausta nimittäin välttelen shampoissa ja hoitsikoissa, mutta muotoilussa en enää cheapsmellsin tilauksen jälkeen välttele :D Päänahan lähelle en tykkää laittaa mitään silikonista, mutta latvoihin välillä kyllä joo.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 26 Marras 2008, 00:35
Kirjoittaja MAS
Shampoissa tai missään päänahkaan laitettavissa vältän, tuntuu kerrostuvan aika helposti päänahkaan. Hoitoainekin mieluummin silikonitonta, mutta jos muuten on hyvä tuote niin en sen takia jätä hankkimatta.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 26 Marras 2008, 17:40
Kirjoittaja Prisku
Sen verran välttelen, etten osta Fructisia enää ikinä. Eli shampoossa ja hoitoaineessa kyllä, mutta enemmän sen takia että luulen saavani niistä hilsettä. Latvasuojaa taas käytän, mitkä usein taitaa olla pelkää sitä itseään.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 27 Marras 2008, 20:09
Kirjoittaja Nanette
En todellakaan välttele. Mitä enemmän silikonia sen parempi ;)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 27 Marras 2008, 20:19
Kirjoittaja taiqa
Shampoissa ja hoitoaineissa välttelen aika pitkälti. Muotoilutuotteissa ja jätettävissä saa olla hiukan, mutta ei mielellään ihan listan alkupäässä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 11 Marras 2009, 14:54
Kirjoittaja pitkätukka
Vältän silikonia edelleen jonkin verran shampoissa, mutta mielipiteeni on muuttunut parin viime viikon aikana hoitoaineiden osalta. Vältin silikoneja pitkään hoitoaineissakin, koska kokemukseni niistä olivat pääosin hyvin huonoja.

Rupesin silti kokeilemaan uteliaisuuttani vielä Joicoja: Intense Hydratoria ja Moisture Recoverya. Jälkimmäisessähän yksi silikoni (dimethicone) on incissä jo neljäntenä.

Tykästyin kumpaankin. Näillä ei ole tuloksena se ennestään silarien jäljeltä tuttu hiuksisto: heti kuivuttuaan samaan aikaan rasvaisen klimppiseltä näyttävä ja ritisevän kuivalta tuntuva karvasto, joka kihartuu päältä hallitsemattomaksi pörröksi.

Joicoilla tulee vähän normaalia suoremmat ja painavammat hiukset, mikä on minusta vain hyvä. Hiukset eivät myöskään takkuunnu yhtä paljon kuin ilman silikoneja. Pystyn laittamaan pesujen välillä hiukan öljyäkin latvoihin ja pituuksiin, ja se myös vaikuttaa imeytyvän eikä jäävän pelkästään hiusten pinnalle leviämään ja sotkemaan, kuten kävi esim. Tigin BG:n kanssa.

EDIT (päivitys silarien käyttööni 30.3.2010): Käytän niitä nykyisin myös yhdessä shampoossa eikä se näy haittaavan. Ilmeisesti aikaisemmat silikoniongelmani johtuivat siitä, että ne kertyivät hiuksiin kun pesin vain CO:lla. Pesen nykyisin CWC:llä, joten ongelmia ei enää ole. Pidän siitä, että saan silikonipitoisilla tuotteilla lisää liukkautta muuten hyvin ei-liukkaisiin hiuksiini. Tuloksena on vähemmän takkuja ja vaurioita kuin silikonittoman kokeiluni aikana. Käytössä siis yksi silaria sisältävä shampoo (ja toinen jossa sitä ei ole), osa hoitiksista sisältää sitä myös sekä silikonipitoiset jätettävät (Chi Silk Infusion -silkkitipat, latvasuojat, Tresemmen lämpösuoja)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 11 Marras 2009, 16:22
Kirjoittaja nuunuu
En välttele. Sillä mennään mikä parhaimmalta päässä tuntuu.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 12 Marras 2009, 14:02
Kirjoittaja Kronia
Välttelen kaikissa tuotteissa. Olen käännynnäinen, koska vielä alkuvuodesta käytin surutta silarillisia tuotteita. Pääasiallinen syy silikonien välttämiseen on se, että silikonittomilla tuotteilla tukka on taipuisampi ja pöyheämpi, mikä on hyvä juttu, koska vältän hiustenkuivaajan käyttöä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 23 Marras 2009, 16:17
Kirjoittaja Strix
Välttelen laajasti. Jos johonkin laitan niin se on latvoihin hoitoaineena suojaamaan CWC-pesujen ajaksi ja silloinkin kulutan pois vanhoja hiusvärihoitiksia.
Päänahkani alkaa kutisemaan sietämättömissä määrin jos pesen hiukseni silikonisella shampoolla ja muuten paksu tukkani on päivän jälkeen painava ja klimppinen. En halua pestä hiuksiani joka päivä ja silikonien kanssa se ei onnistu. Tukka näyttää rasvaiselta ja likaiselta, eikä se ole sitä mitä haluan hiustuotteiden tekevän.

Lämpösuojassa saa olla silikonia koska suoristan nykyään harvakseltaan.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 30 Maalis 2010, 11:47
Kirjoittaja EllaBella
Hmm.. Kaksipiippuinen juttu..

Shampoissa en halua silikoneja olevan alkuunkaan. Nyt kun olen kolmisen kuukautta käyttänyt silarittomia shampoita ja oikeaa hoitoa, on päänahkani kuntoutunut.
Joskus voin vielä kokeilla silarillista shampoota, mutta uskoisin että siihen menee aikaa ja tarvitsee hyvän syyn.
(esim kesällä jos tietää lähtevänsä rannalle, silloin voisin kuvitella että haluan kerroksen hiuksiin mikä suojaisi niitä)

Hoitsikoissa välttelen jonkin verran. Tehisten pitäisi olla silikonittomia tai vähäsilikonisia.
Mutta, pikahoitsikoissa ja sulkevissa silikonia mielestäni saa olla. Olen itse sen kaavaillut, että silikoni lukitsee sen hyvän hoitsikan sinne hiusten sisälle. Voin olla väärässäkin, mene ja tiedä.

Jätettävissä voi olla pikkasen silikonia, latvasuojissa saa olla runsaastikin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 31 Maalis 2010, 23:30
Kirjoittaja tragedia
Aika samoilla linjoilla enemmistön kanssa eli shampoissa, co-hoitiksissa ja muhiteltavissa tehiksissä vältän silikonia lähes täysin, tai sitten sitä saa olla häviävän pieni osa muuten täydellisessä tuotteessa. Pikahoitsikassa pieni määrä silikonia ei haittaa kunhan jotain oikeasti hoitavaakin löytyy.
Latvasuojissa ja muotoilutuotteissa en välttele vaan silikonia saa olla niin paljon kuin lystää kunhan tuote on muuten toimiva.

Syyt silikonien välttelylle ovat, että päänahkani ei siedä silikonia kovin hyvin ja alkaa kutiamaan jos joutuu jatkuvasti altistetuksi silikonille joten en halua tunkea silaria päänahkaani turhaan, pituuksissa ei ole niin tarkkaa, mutta kieltämättä silikonittomuus edesauttaa ostopäätöstä, silikonisissa tuotteissa olen huomattavasti kriittisempi.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 22:43
Kirjoittaja SannaS
Mä olin aiemmin äänestänyt että en välttele kuin shampoissa ja incien alussa, mutta nyt kyllä täytyy todeta että jos tässä nyt ei muotoilutuotteita tarkoiteta niin shampoina, hoitiksina tai jätettävinä tähän päähän ei kyllä silikoneilla ole asiaa enää. Muotoilutuotteissakin yritän parhaillaan löytää silikonittomia/vähäsilikonisia vaihtoehtoja, saavat päänahan kutisemaan ihan liikaa :( Latvasuojia en edes käytä, lämpösuojassa sitä on ja siinä se on kai annettava anteeksi koska tuote muuten toimii enkä käytä sitä kuin muutamia kertoja vuodessa joten isompaa ärtymystä siitä ei tule.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 22:58
Kirjoittaja Luurankka
Välttelen ja komppaan edeltävää.  :D Lämpösuojassa sitä tosiaan on, mutta melko harvoin sitä nykyään tulee edes käytettyä. Tietty jos löytyisi silarin tuote tuohonkin hommaan, niin hyvä, mutta tällä linjalla jatketaan toistaiseksi.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 05 Touko 2010, 23:25
Kirjoittaja Frida
Jos tuote toimii, en välitä, onko siinä silikonia vai ei. Oon kuitenki huomannu, et monesti nää markettien silikonipommit latistaa hiuksia kauheesti ja lisäks saa aikaan finnejä hiusrajaan. Silti jotkut vähän silikonia sisältävät kampaamotuotteet, kuten Joicon IHT ja Tigin Headshot, sopii mulle hyvin kunhan vaan laitan tarpeeks vähän.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 05 Touko 2010, 23:33
Kirjoittaja -Mansikka_
Vastasin en välttele,jos toimii minun päässä niin ihan sama mitä siinä on :O

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 10 Syys 2010, 22:27
Kirjoittaja scarface
Vain joissain määrin, joskus olin tarkempi. Enää ei niinkään isoa merkitystä asialla ole :)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 10 Syys 2010, 22:52
Kirjoittaja hilpsu
Shampooissa välttelen, lätsäyttää ja nopeuttaa rasvoittumista. Hoitoaineet otan mieluiten ilman, mutta taka-alahiukset tuppaavat välillä takkuuntumaan ja muuttumaan pieniksi rastapötkylöiksi paidankaulukseen tai kaulahuiviin hankautuessa, joten silikonihoitsikat selvittävät noita pörröjä paremmin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 14:41
Kirjoittaja Linnee-
Olin n. puoli vuotta täysin ilman silikoneja. Nyt olen alkanut käyttää silikonista jätettävää/latvasuojaa siinä toivossa että se hillitsisi latvojen haaroittumista. Shampoissa ja tehohoidoissa välttelen silikoneja.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 18:33
Kirjoittaja julietjones
Shampoissa välttelen, hoitoaineissakin yleensä, ainakaan paljoa ei saa olla silikonia, jotkut Tigit on tehneet poikkeuksen sääntöön. Latvasuojassa ja jätettävissä voi olla silikonia, niiden suhteen en oo fanaattinen. Shampoon suhteen olen ehdoton, päänahkaa kutisee jos käyttää silikonista...

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 19:09
Kirjoittaja Sassy
Välttelen jonkun verran. Shampoissa ei saa olla silikonia, sillä ihoni tukkeutuu siitä heti, tämä tuli jälleen todistettua Joico-kokeiluilla. Lisäksi päänahkaa kutittaa seuraavaan pesuun asti, joten ihan järkisyistä ovat pannassa. Hoitoaineissa välttelen jos mahdollista, mutta pienet määrät incin lopussa eivät haittaa. Tällöin yritän vain välttää kaikkea ihokontaktia mahdollisimman hyvin. CO pesuissa siis ehdottomasti silikoniton ha käytössä. Jätettävissä pienet määrät eivät haittaa, mutta näissäkin mieluummin ilman. Latvasuojassa saa ja täytyy olla silikonia, tosin myös öljyjä ajattelin kokeilla lähiakoina. Muotoilen hiuksiani todella harvoin, oikeastaan niin harvoin että pystyn jo seuraavana päivänä  viimeistään pesemään hiukset syväpuhdistavalla, vaikka käytänkin sitä vain n. kerran kuussa, joten silikonit eivät haittaa. Olen tosin yrittänyt löytää hiustenmuotoilussakin hieman luonnonmukaisempaa linjaa. Yritän katsoa etteivät olisi kovin kuivattavia ja plussaa tietenkin jos tuote on vielä silikoniton / vähäsilikoninen.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 17:05
Kirjoittaja ohuthius
Välttelen joissain määrin. Yritän pitää shampoon ja hoitoaineen täysin silikonittomana, mutta jos törmään kiinnostavaan puteliin kaupassa, saatan kyllä ostaa sen vaikka sisältäisikin silareita. Katson kuitenkin etteivät ole INCissä ensimmäisten joukossa.  Latvasuoja ja suihkutettava hoitoaine saavat sisältää jonkin verran silikonia, varsinkin tuo latvasuoja, pitää latvat vähän sileämpinä, mutta silarista suihkittavaakin tulee suihkittua enimmäkseen latvoihin tai sitten takkutapauksissa.

Mulla silikoni lätsäyttää hirveen nopeasti, joten pesen n. kerran viikossa syväpuhdistavalla, jolloin saan myös latvasuojan alle välillä jotain hoitavampaakin, eikä silikoni ala kerrostua muihinkaan hiuksiin.  Lisäksi mulla liian silariset tuotteet usein alkaa kutiamaan hiuspohjassa ja sitten siitä kutinasta onkin niin hankala päästä eroon, että mieluummin välttelen niitä tuotteita.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 07 Huhti 2011, 09:08
Kirjoittaja kivi
Välttelen jossain määrin. Shampoo, hoitoaine ja jätettävä hoitoaine ovat silikonittomia, mutta latvasuojassa silikonia saa ja melkein pitääkin olla.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 13:27
Kirjoittaja pitkätukka
Välttelin joskus aikaisemmin. Nykyisin en välttele. Hiukseni pitävät pienestä määrästä silikonia hoitoaineessa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 13:57
Kirjoittaja ainokainen
Samat sanat, eli välttelen shampoissa, koska huomaan että hiuspohja rasvoittuu nopeammin, jos shampoossa on silikonia. Latvoihin silikoni on ihan must, joten käytän silikonia sisältäviä hoitoaineita sekä seerumia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 23 Heinä 2011, 21:24
Kirjoittaja SC
CO pesuissa olen silarista hoitoainetta käyttänyt ja vaikka se toimii hyvin niin tahtoisin olla silikonivapaa pesujen osalta. Latvasuojaksi voisin laittaa öljyä (idea on vielä vähän vieras) kun CWC pesujen jäätyä olen huomannut, että pitäisi silikonien tilalle jotain kyllä laittaa. Perheelle kerroin, että he saavat käyttää hoitoaineitani ja vein ne sinne missä yleiset shampoot ovat (meillä ei niinkään osteta hoitoaineita) ja äiti oli iloinen päähänpistostani. Oikeasti haluan ne pois jotta saisin hankkia lisää tilalle ja koska pullojen hyllyyn hamstraaminen ei innosta jaan mieluummin :).

Tästä lähtien en osta silikonisia hiustenhoitotuotteita (hiuslakka ja hoitoaine löytyy, ha tuubi on kyllä pieni ja uhkaa loppua kohta) ja yritän jotain öljyä ottaa tilalle. Myöhemmin saatan kyllä tulla pyörtämään tämän kokeilun ja palata silarisiin CO-pesuihin, mutta tällä hetkellä se on ei silikoneille.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 00:11
Kirjoittaja Mindela
En välttele. Herkän ja kuivan päänahan kanssa shampoiden valinnassa pitää olla muutenkin tarkka, ja jos joku toimii, en välitä siitä että onko silikoneja vai ei. Hoitoaineissa/jätettävissä minun tukkani melkeimpä tarvii niitä, tämä rastakasa ei pysy edes varttia selvänä ilman niitä  :P

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 01:13
Kirjoittaja cenadra
Vain joissain määrin.
Mun päänahka ei ole mitenkään herkkä silareille, mutta kyllä mieluummin käytän oikeasti hoitavaa hoitoainetta, kuin silikonia täynnä olevaa mössöä.
Latvoille taas käytän aina silikonista siloittajaa/latvasuojaa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 09:00
Kirjoittaja wilma
Välttelen jossain määrin. Käytän pääasiassa silikonittomia hoitoaineita ja shampoita, mutta joskus saatan laittaa latvoihin jotain silarillista hoitoainetta. Syy tuohon välttelyyn johtuu lähinnä siitä että koko päässä käytettynä silikoniset shampoot ja hoitoaineet ärsyttää päänahkaa. Joissakin jätettävissä ja muotoilutuotteissa se silikoni ei haittaa yhtään, koska sitä ei mene silloin päänahkaan asti.

Silikonittomilla shampoilla ja hoitoaineilla ei myöskään tule tätä kuuluisaa lähmää, vaan tukka on huomattavasti paremman tuntuinen.  :)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 23:36
Kirjoittaja Varjotar
Jossakin määrin kyllä, silarit tuppaa aiheuttaa kutinaa ja hiustenlähtöä.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 23:51
Kirjoittaja deko
En suosi shampoissa, vähän saa olla hoitoaineessa, reippaammin sallin latvasuojissa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 15:30
Kirjoittaja Varjotar
Sori, nyt on pakko. Uskomattomin kysymys joka on hetkeen vastaan tullut, mutta:  "Muututko jotenkin kauniimmaksi ja paremmaksi ihmiseksi välttelemällä silikoonia jebulijee?"  ;D
Ei, en muutu ihmisenä mihinkään, mutta päänahkani ja hiusteni terveys muuttuu.
 

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 18:34
Kirjoittaja Jenje
Kuten ilmeisesti suurin osa täällä, niin mäkin välttelen silikonia osittain.

Silikonipitoisia shampoita en käytä oikeastaan ollenkaan, koska aikoinaan kun niin tein, niin mun päänahkani oli jatkuvasti epämääräisen töhnän peitossa ja luulin itseasiassa kärsiväni seborreasta. Kummasti päänahka kuitenkin parani kun lopetin Sunsilkin sun muiden käytön. :D

Hoitoaineissakaan en hirveän silikonisista tuotteista tykkää, koska ne helposti lähmäävät mun muutenkin liukkaat ja hennot hiukseni. Mitenkään neuroottisesti en kuitenkaan silareita välttele, ja tosiaan latvasuojassa ne on jopa ihan jees.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 09:57
Kirjoittaja Varjotar
:o MUN HIUKSET!!!
Vaihdoin silikonittomaan shampooseen ja hoitsikkaan. Kahdesti käyttänyt tota silaritonta shampoota ja nyt fleda on superkiiltävä, pehmoinen, hyvin käyttäytyvä eikä päänahkaa kutita.
WAU, pitää ehdottomasti alkaa takasi NO SILICONE- linjalle, kerran tällä näin vikkelään saa tällasia tuloksia!
Ei mun silikonikokeilu ollutkaan kannattava.. Mut edelleen pidän kii, että silikoneja saa olla, jos niitä on vain vähän.
*aaltoja*

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 12:05
Kirjoittaja Suvivilja
Olen joskus aiemmin vältellyt, lähinnä LHC:n vaikutuksesta, mutten välttele enää. Olen vain huomannut, että varsinkin hoitoaineissa ne ovat minun hiuksilleni jopa toivottavia, hiukset näyttävät ja tuntuvat paremmilta kunnon silikonipommien jälkeen  :-* Shampoossa saatan hiukan vältellä, ts. mieluummin käytän silikonittomia shampoita, mutta voin kyllä käyttää silikonia sisältäviäkin.


Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 13 Touko 2012, 12:15
Kirjoittaja Heiku
Välttelen silikonia vain siinä mielessä, että kun oikeasti "hoidan*" hiuksini, eli esimerkiksi muhitan jotain kosteuttavaa hoitista/tehistä tukassa tuntitolkulla niin sen on oltava silikonitonta. Oman hiuslaatuni on sellainen, että jos kovin pitkään on silikonittomalla linjalla, alkaa tukka näyttää pörröiseltä ja takkuuntuu todella herkästi. Normihoitiksissa saa olla jonkinverran silikonia mutta jos sitä on ihan kauhasti ja ihan incin alussa, päätyy hoitis joko CWC-pesun esihoitikseksi tai muhitusten jälkeen laitettavaksi pikahoitikseksi. Shamppoossa silikonilla ei oikeastaan ole mitään merkitystä, en huomaa eroa silikonittoman ja silikonisen shamppoon välillä hiuksissani.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 03 Loka 2012, 18:05
Kirjoittaja rumalapanen
En välttele. Oon niin laiska tutkimaan INCI-listoja, koska en ole oikein koskaan jaksanut sen tarkemmin aiheeseen paneutua.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 03 Loka 2012, 18:27
Kirjoittaja Mai
Latvasuojassa luonnollisesti saa/pitää olla silaria, shampoissa ei saa olla ja hyvin harvoin hoitsikoissakaan.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 03 Loka 2012, 19:08
Kirjoittaja miolla
Välttelen aika pitkälle. En mä varsinaisesti silikoneja inhoa, mutta vielä en ole kokenut yhtäkään paljon silikoneja sisältävää tuotetta hiuksilleni sopivaksi, edes siloittavina.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 12 Loka 2012, 21:56
Kirjoittaja Jekku
Shampoossa välttelen silikonia, mielellään ei saisi olla ollenkaan tai jos on niin ei ainakaan incin alkupäässä. Syy tähän on se että päänahka lähmääntyy nopeammin ja hiukset latistuu joten pesuväli tihenee jos päänahkaa kovasti kyllästää silikonilla. Pituuksiin ja latvoihin olen todennut silikonin pakolliseksi. Mulla on puoleen selkään tukka, ja sen lisäksi että ne näyttää ja tuntuu paremmilta niin hiukset myös pysyy parempina kun ne on silikonikerroksella suojattu. Harja solahtaa läpi ja kaikki muu mekaaninen rasitus (vaatteet, tyyny, ponnari jne.) rispaannuttaa niitä vähemmän ja hiusten suomut pysyy kiinni joten se elinvoima ei pääse sieltä suomuista karkaamaan. Mä en usko että hiukseen saa kauheasti mitään pumpattua sisään, ja siksi ihmettelen silikonikammoa koska se kauhisteltu silikonikalvo nimenomaan suojaa ja pitää niitä suomuja kiinni, eikä niin äkkiä joudu tilanteeseen että sinne pitäisi epätoivoisesti ruveta yrittämään pumpata jotain sisälle.

Muutama vuosi sitten mulla oli täysin silikoniton kausi, pari vuotta käytin vain XZ ym. silarittomia tuotteita. Tukka oli holtiton ja pörröinen, ja silikoniton kausi loppui siihen kun vihdoin tajusin kuinka pahasti rispaantumaan pituudet oli päässeet.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 22 Loka 2012, 22:44
Kirjoittaja elly
Shampoissa en käytä silikoneja, tälle ei oikeastaan ole syytä, ehkä enimmäkseen opittu tapa, kun lempparishampoissa ei sitä ole. Hoitotuotteissa en käytä, koska tykkään muhitella niitä pitkiä aikoja hiuksissa, sekä hieroa ihan päänahkaan asti. Ainoa silikonia sisältävä tuotteeni tällä hetkellä on latvansiloitusasia, jonka sain työkaveriltani tuliaisina Thaimaasta, mutta siinäkin on vain yhtä silikonia muistaakseni.  :T Aivan loistavaa tavaraa minun hiuksilleni, ainoa tuote, jonka käytön aloittamisen jälkeen kanssaihmiset ovat tulleet sanomaan, että "elly sulla on kyllä nytte joku uus hiustuote, koska oot saannu taltutettua sun pehkon!" Muotoilutuotteita käytän niin harvoin, etten koe tarpeelliseksi seurata silikoneja niiden suhteen. Vastasin vältteleväni osittain, mutta en ole asian kanssa niin vakaumuksellinen, etten voisi vanhempieni luona vieraillessa pestä hiuksiani äitini vähänsilikonisilla tuotteilla.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 23 Loka 2012, 18:26
Kirjoittaja Louna
Välttelen shampoissa, koska olen huomannut että säännöllisesti käytettynä silikonipitoinen shampoo aiheuttaa päänahan kutinaa, ja koska keksi mitä hyötyä siitä silikonista olisi päänahalle ja hiusten tyvelle, niin näen silikonin shampoossa ihan turhana ja ylimääräisenä kemikaalina. Silloin tällöin voin käyttää esim. mökillä tai yökylässä, jos mulla ei ole omia aineita mukana. Latvat ja pituudet taas tykkää silikonista, hoitiksessa sitä ei tarvitse, mutta sitten jätettävässä tai vähintään latvasuojassa sitä pitää olla :) En ole vielä jaksanut perehtyä niin hyvin öljyihin ja muihin luomumpiin aineisiin, että olisin löytänyt niistä korvaavan siloittajan.

Vs: Silikonit hiustenhoitotuotteissa

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 22:52
Kirjoittaja felka
Anteeksi, en ehkä tajua.

Silikoni toimii samalla tavalla kuin monet öljyt. Pitää tilanteen ennallaan, suojaa latvoja kunhan alla on jotain oikeasti hoitavaa, peseytyy pois sulfaateilla.

Ymmärrän miksi jotkut eivät tykkää silikonipitoisista shampoista, mutta eikö ole ihan sama käyttääkö silikonipitoista tai kasviöljypitoista hoitoainetta tai jätettävää? Sama toiminta (silikonijutut testatumpia ja "puhtaampia") samalla tavalla peseytyy shampoolla pois?

En ehkä vain ymmärrä, mutta minun tietämyksen mukaan näillä ei ole isoja eroja.  

Vs: Silikonit hiustenhoitotuotteissa

Lähetetty: 06 Tammi 2013, 02:37
Kirjoittaja Painted Lady
^ Jotkut silikonit kerrostuvat hiuksiin (esim. amodimethicone, dimethicone) ja niiden poistaminen vaatii syväpuhdistavaa shampoota. Erityisen ikäviä nuo kerrostuvat silikoniton, jos ne pääsee kerrostumaan päänahkaan. Öljyillä ei tietääkseni ole vastaavaa ominaisuutta. Jos hoitoaineessa (tai muotoilutuotteissa) ei ole paljoa noita kerrostuvia silikoneja ja hiuksia muistaa syväpuhdistaa aina silloin tällöin, niin omasta mielestäni silikonit ei ole mikään ongelma. Tosin minulla onkin karhea, vaalennettu luonnonkihara hius.

En kyllä tiedä miten suuri ongelma tuo silikonien kerrostuminen todellisuudessa on.

Vs: Silikonit hiustenhoitotuotteissa

Lähetetty: 06 Tammi 2013, 15:02
Kirjoittaja Morrigan
NaturallyCurlyn sivuilla oli jokin artikkeli silikoneista. Siinä mainittiin että jonkun tutkimuksen mukaan lähes 100% silikoneista lähtee pois tavallisella sulfaatillisella shampoolla. En sitten tiedä kuinka luotettavasta tutkimuksesta oli kyse, mutta eivät ne sunsilkit hiuksilleni mitään katastrofaalista tehneet kun niitä käytin säännöllisesti ennen juurikasvuun tutustumista.

Curlygirl-metodiin tutustuttuani olen kuitenkin itse jättänyt silikonit pois, koska käyttämäni shampoot eivät sisällä noita pahimpia sulfaatteja.


Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 07 Tammi 2013, 16:44
Kirjoittaja catjuska
Mai kirjoitti: Latvasuojassa luonnollisesti saa/pitää olla silaria, shampoissa ei saa olla ja hyvin harvoin hoitsikoissakaan.
Tällä mennään täälläkin.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 07 Tammi 2013, 18:05
Kirjoittaja WilloTheWisp
Shampoossa ei saa olla ollenkaan, latvasuojissa/sulkevissa hoitsikoissa sitä pitää olla ja tehiksissä ei saa mielellään olla ollenkaan, mutta jos on vain vähän niin ei haittaa. Muhitettavissa hoidoissa mitä laitan yleensä päänahan lähelle en halua olevan silareita ollenkaan.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 07 Tammi 2013, 18:15
Kirjoittaja Elsinen
Käytän ennestään tuttuja, minulle sopivia tuotteita riippumatta siitä onko niitä silikonia vai ei. Kuitenkin uutta tuotetta harkitessa katson aina incin, ja esimerkiksi shampoissa välttelen silareita "voimakkaammin" kuin hoitoaineiden kohdalla.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 07 Tammi 2013, 19:17
Kirjoittaja verkku
Välttelen shampoissa, ihan siitä syystä että silikonista shampoota käytettäessä tukka on kuivuttua ihan littanassa! Onneksi on paljon hyviä silottavia silikonittomia shampoita tähän pörröpäähän :)
Hoitoaineissa ja jätettävissä silikoni on enemmän kuin tarpeen.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 02 Maalis 2013, 20:40
Kirjoittaja felka
Eli on turvallista käyttää latvahoidoissa. Vähän saa olla hoitoaineessa. Ei yhtään shampoossa.

Kuulostaa ihan loogiselta. Kiitos infoista.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 02 Maalis 2013, 20:51
Kirjoittaja Ponpon
Välttelen melkein kaikissa muissa tuotteissa paitsi lämpösuojassa  :) Erityisesti shampoissa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 06:40
Kirjoittaja Puf
Välttelen silikoneja kaikissa hiustenhoitotuotteissa. Tuosta tavasta on jääny mulle pienoinen päähänpinttymä, mutta pidän siitä että silikonittomia tuotteita käyttäessäni tiedän tuotteen olevan oikeasti hoitava, ja lisäksi näen hiusten todellisen kunnon kun niitä ei ole paikkailtu silikonilla. Ja usein tuntuu että silikonilla on korvattu jokin oikeasti hoitavampi ainesosa incissä :(

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 13:18
Kirjoittaja janniina
Hoitoaineissa joo, muissa tuotteissa en. Pesen oikeastaan poikkeuksetta CO-pesulla tukan joten en käytä shampoota. Jotenkin "vahingossa" vaan sattuu olemaan lähes kaikki hiusjutut silarittomia, kun en muotoilutuotteitakaan XZ'n kampausnesteen lisäksi käytä.

Latvasuojassa on kyllä silaria. Tai siis se Tigin aine jota latvasuojaksi käytän, kun en ole sille muutakaan toimea keksinyt :) Omistan kyllä vaikka mitä silarimömmöjä, mutta ison osan niistä olen jalosti lahjoittanut ei-niin-hiuksistaan kiinnostuneelle siskolleni :D

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 10 Maalis 2013, 16:57
Kirjoittaja Jenje
Mä olen lähiaikoina vähän lipsunut silikonien välttelyssä kun olen hommannut silikonia sisältäviä hoitoaineita ja jopa shampoita. Valitettavasti tuo muutos alkaa kyllä pikkuhiljaa näkyä päänahassa ja hiuksissa. Silikoniset shampoot eivät tunnu pesevän hiuksia kunnolla ja vähitellen päänahkaan on kertynyt hilsemäistä kutittavaa töhnää. Hiuslatvatkin tuntuvat takkuuntuvat tavallista helpommin, vaikka kuitenkin näyttävät jatkuvasti lähmäisiltä ja likaisilta. :-\

Käyttelen varmaan nämä jo hommaamani tuotteet loppuun, mutta sen jälkeen taidan siirtyä taas tiukalle välttelylinjalle silikonien suhteen, eli sallin silikonit ainoastaan latvasuojassa ja sitäkin käytän harkiten.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 11 Maalis 2013, 15:40
Kirjoittaja Aridith
Riippuu vähän mitä lopputulokselta haluan. Kosteuttavissa shamppoissa vältän ehdottomasti silikonia, samoin tehohoidoissa ja välttelen silikonin liikakäyttöä koska hiuksiin jää iljettävä kalvo. Jos laitan silottavaa silikonituotetta muotoiluun en halua käyttää silikonipitoista shamppoota/hoitsikkaa. Pääosin sulatan siis incin loppupään silikonit siis muotoilutuotteissa. Etenkin nyt kun käytän viikottain color maskia aika reippaasti jossa silareita on niin silikonit lähmää helposti hiukset.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 20 Maalis 2013, 22:07
Kirjoittaja Nadyosh
Epätrendikäs vastaus eli en ollenkaan. En näe mitään syytä miksi välttelisin kun hiuspohjan kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia eikä hiuksilla. Olen kuitenkin kokeillut silikonittomia shampoita ja hoitoaineita ja kokenut ne huonommiksi hiuksilleni kuin silikonia sisältävät (tai no, ehkä huonompi ei ole oikea sana, mutta toisaalta en kokenut mitään positiivista eroa tavallisiin tuotteisiin).

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 27 Maalis 2013, 19:59
Kirjoittaja Punapää
Vaihtelee vähän. Mahdollisimman silikonittomista hoitoaineista tykkään, jossain UV-suojasuihkeissa yms. saa kyllä olla silaria jos haluan niillä vielä hiuksia silotella.. Mutten niiltäkään kauheaa silikonipommitusta toivoisi, koska mieluummin tuotteet sais oikeasti hoitaa tukkaa.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 08 Elo 2014, 13:06
Kirjoittaja rhoda
(Ai miten niin selailen vanhoja ketjuja luppopäivänä...)

Välttelen, mutten mitenkään hysteerisesti. En ole muistaakseni saanut minkäänlaisia oireita silikonipitoisista shampoista, lukuunottamatta ankaraa sähköistymistä. Sen sijaan hoitoaineista sain aina kipeitä näppylöitä leukaan ja niskaan enkä ole keksinyt sille muuta selitystä kuin silikonit. Aivan sama, olivatko kyseessä marketti- vai kampaamotuotteet. Olin kauan käyttämättä mitään hoitoaineita, kunnes päädyin luomuinnostuksen myötä happohuuhteluihin ja sitä kautta XZ:n silarittomiin tuotteisiin. Nyt tekisikin mieli kokeilla jotain silikonipitoista tuotetta jotta selviäisi, oliko näppylöiden syy tosiaan niissä silareissa vai jossain muussa.


Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 08 Elo 2014, 18:28
Kirjoittaja scoundrel
Välttelen shampoissa ja hoitoaineissa joita laitan juuresta latvaan. Latvoihin läträän silareita ihan kunnolla ainakin siihen saakka että saan tuon blondatun osan kasvatettua pois. Sitten kun on täysin omanvärinen niin katsotaan uudestaan että mitä latva tarvitsee :)

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 14 Elo 2014, 18:59
Kirjoittaja Hallonnikas
En ole ikinä tykännyt mistään hiustuotteista missä on silikonia, joten välttelen kuin ruttoa. Lähinnä siksi, että tukastani tulee silikonin kosketuksesta välittömästi sileä sekä limaisen ja lähmäisen tuntuinen. Tykkään hiuksistani enemmän karheina ja pörröisinä, joten silikonisia tuotteita on vaan välteltävä. En edes tiedä mitä päänahkani nykypäivänä sanoisi jostain perus-Fructiksesta mitä käytin teinivuosina (samalla ihmetellen miksi tukka vaan valuu päätä myöten kuin lehmän nuolemana ;D).

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 09 Kesä 2016, 17:06
Kirjoittaja syreeni
Muuten välttelen, mutta latvasuojassa saa olla silikonia.

Vs: Vältteletkö silikonia?

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 14:07
Kirjoittaja calypso
Olin aiemmin vastannut että välttelen vain jossain määrin (shampoossa ja incin alussa), mutta nykyään on silikonit täysin pannassa. En käytä mitään silikonipitoisia tuotteita hiuksille enkä iholle. Sekä hiuksissa että iholla ne tekee saman efektin, siloittaa ja "meikkaa" ihon tai hiuksen pinnan, jolloin hiukset tai iho kuivuu entisestään kun mikään kosteuttava ja hoitava ainesosa ei pääse kunnolla vaikuttamaan. Nykyään kun olen karsinut sulfaatit kokonaan myös pois (paitsi tiskiaineesta heheh  :D ), niin en senkään vuoksi voi silikoneja käyttää kun ne ei peseytyisi kunnolla pois vaan alkaisi kerrostumaan.