Vältteletkö silikonia?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Vältteletkö silikonia?

Kyllä, en osta mitään, missä on sitä vähänkään
46
9%
Vain jossain määrin (esim. sampoissa tai INCin alussa)
371
75%
En välttele
70
14%
Muu vastaus
10
2%
 
Ääniä yhteensä: 497

kaz^

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja kaz^ »

Itse pyrin kiertämään silikonit kaukaa, jos vain tunnistan ne INCIstä. ??? Ihan kaikista tuotteista, joita hiuksiini laitan.
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Mä en välttele. Tai no ehkä shampoissa, koska mielestäni se on siellä aika turhaa. Mutta esim. jätettävissä latvasuojissa silikoni todella toimii  :) Poishuuhdeltavissa hoitoaineissa ihan sama, jos hoitoaine toimii hyvin ja hiukset tuntuvat & näyttävät hyviltä myös pidemmän päälle niin miksi välttelisin. Päänahan ongelmia mulla ei ole.
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Lila »

Shampoissa ja hoidoissa välttelen tarkkaankin, muotoilutuotteissa voi ollakin. Tigin uudelleenmuotoilijassa ja kiillossa ainakin on. Toimii oikein hyvin kun ei pääse kasautumaan hiuksiin, eikä ole pahemmin ihokosketusta.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Kähmäräpälä
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 14:20

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Kähmäräpälä »

Vain jossain määrin. En niin välitä kovin silikonisesta shampoosta ja tehohoidot teen mieluusti vähän toisenlaisilla aineilla, mutta silikonia saa olla muotoilutuotteissa, latvasuojassa ja hoitoaineissakin. Kokemusteni perusteella hiukseni näyttävät paremmalta, jos niitä vähän kuorruttaa silikonilla. Hiukseni ovat hieman karheat, taipuisat, pörröttyvät ja sojottavat helposti joka suuntaan - silikonipitoisilla aineilla saan niihin kiiltoa, sileyttä ja käsiteltävyyttä. Mulla ei ole päänahkaongelmia, mikä varmaan on yksi syy, miksi en niin silikoneja kammoa.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Vastasin että vain joissain määrin. Katselen incejä lähinnä senverran ettei silikoneja ihan alkupäästä löydy, shampoissakin pyrin välttämään niitä mutta ei se maailmaa kaada jos käytän silikonipitoista shampoota ja taitaapa sellaisia ihan vakkarishampoissakin olla (en ole nyt varma tästä). Tehohoitoon luotan jotenkin enemmän jos silikonia ei ole mutta taas, on käytössä sellaisia tehiksiä joissa silikoniakin on. Jätettävissä hoitoaineissa saa olla ja latvasuojissa toki varsinkin, poishuuhdeltavien kohdallakaan se ei niin tarkkaa ole kun en niitä päänahkaan asti laita kuitenkaan. Toki kaikissa perushiustenhoitotuotteissa jos muotoilutuotteita ja latvasuojaa ei jätetä silikonittomuus on plussaa etenkin jos haluttu lopputulos tulee ilmankin. Joskus tätä pörrökasaa ei vaan tunnu saavan muuten kuriin kuin silikonia sisältävillä tuotteilla, jos niilläkään.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

En välttele, en lue ollenkaan hiustuotteiden sisällysluetteloita...  ::) Tosin voihan se olla että siihen(kin) tulee muutos näiden sivujen lukemisen myötä...  :D
Mile

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Mile »

Välttelen jonkin verran, en käytä shampoita joissa on silikonia ja hoitoaineessakaan ei löydy silikonia, mutta kyllä joissakin hoitoainessa sitä on ja ei se siinä niin paljon haittaa.
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Klaara »

Välttelen silikonia jonkin verran. Shampoissa en silikonia halua olevan, hoitoaineissa sitä voi olla vähän. Kihara ja karhea hiuslaatuni ei takkuunnu ihan niin helposti, kun edes hiuksiin jätettävissä aineissa on hiukan silikonia.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Retro kirjoitti: Shampoissa välttelen melko ehdottomasti, hoitoaineessa saa olla silikonia, kunhan ei ole ihan INCI:n alussa.
Näin täälläkin. Shampoossa oleva silikoni kutittaa päänahkaa ihan hirveästi (ja lisäksi oon siirtymässä sulfaatittomiin shampoisiin). Hoitiksissa ja tehiksissä silikoni voi olla INCI:n loppupäässä. Ainoa tosi silikoninen hoitis on mulla Sebastianin Laminates ja mä silti tykkään siitä kovasti :-[ Käytän sitä silloin, kun ei ole aikaa olla kauaa suihkussa, niin tuolla saa nopeasti hyvän, sileän tuloksen.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja malic »

En varsinaisesti välttele, seuraan kuitenkin mitä pistän päähäni. CO-pesujen hoitoaineissa yritän vältellä silikonia, CWC-pesuun yritän laittaa alle silikonittoman. En oo kuitenkaan huomannut silikonista mitään varsinaista haittaa, mutta en silti haluais kokeilla enää miten kävis jos pesis viikonkin Fructiksella tms.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
Cadsuane
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Touko 2008, 13:45

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Cadsuane »

Pyrin hankkimaan shampoita ja hoitiksia ilman silikonia, mutta se ei ole aivan välttämätöntä voin ostaa esim. shampoon jossa on silikonia. (Mielellään tietenkin siellä listan häntäpäässä)  :)
muru

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja muru »

En välttele, mun tukalle silikoniset hoitikset esim. tuntuu tekevän tosi hyvää :)
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Liina »

Mä en osta shampoita enkä hoitoaineita (no ehkä ihan vähän saa hoitoainessaa olla), joissa on silikonia, mutta jätettävissä tai muotoilutuotteissa saa olla vähän. Pääasia on ettei hiuksiin tule hirveetä silikonikuorrutusta. Mulla on tosi lättänä tukka ja silikoni varsinkin tavallisessa hoitoaineessa tekee siitä ihan luirun ja hallitsemattoman. Koko suhteeni hiuksiini on parantunut tosi paljon sen jälkeen kun opin tavaamaan silikonien nimiä inci-luetteloista ja välttelemään niitä  :D
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

En käytä silikonisia shampoita koska päänahkani tuntuu niistä ärtyvän. Hoitoaineissa silikonia saa hiukan olla sillä hiuslaatuni kaipaa kunnon kuorrutusta jotta siitä saa sileän. Ohessa käyttelen silikonittomia hoitiksia, joihin myös panostan. Muotoilutuotteet otan mielummin silarittomina juurikin päänahkani vuoksi.
tuatara
Haiven
Haiven
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Heinä 2008, 15:38

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja tuatara »

Silikoni ei sinänsä ole minulle ongelma - itseasiassa hiukseni jossain määrin tykkäävät silikonista, eikä päänahankaan suhteen ole ongelmia. Shampoissa kuitenkin tykkään silikonittomista tai sellaisista, joissa sitä on mahdollisimman vähän. Myös suosikki hoitoaineet ovat silikonittomia tai vähäsilikonisia pääosin - sulkevat pikahoitikset pois luettuna. Ylipäätään pyrin välttämään pahimpia silikonipommeja, koska haluan aineilta oikeaa hoitavuutta. Muotoilutuotteet ovat sitten  asia erikseen..
Vastaa Viestiin