Vältteletkö silikonia?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Vältteletkö silikonia?

Kyllä, en osta mitään, missä on sitä vähänkään
46
9%
Vain jossain määrin (esim. sampoissa tai INCin alussa)
371
75%
En välttele
70
14%
Muu vastaus
10
2%
 
Ääniä yhteensä: 497

Varjotar

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

:o MUN HIUKSET!!!
Vaihdoin silikonittomaan shampooseen ja hoitsikkaan. Kahdesti käyttänyt tota silaritonta shampoota ja nyt fleda on superkiiltävä, pehmoinen, hyvin käyttäytyvä eikä päänahkaa kutita.
WAU, pitää ehdottomasti alkaa takasi NO SILICONE- linjalle, kerran tällä näin vikkelään saa tällasia tuloksia!
Ei mun silikonikokeilu ollutkaan kannattava.. Mut edelleen pidän kii, että silikoneja saa olla, jos niitä on vain vähän.
*aaltoja*
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Olen joskus aiemmin vältellyt, lähinnä LHC:n vaikutuksesta, mutten välttele enää. Olen vain huomannut, että varsinkin hoitoaineissa ne ovat minun hiuksilleni jopa toivottavia, hiukset näyttävät ja tuntuvat paremmilta kunnon silikonipommien jälkeen  :-* Shampoossa saatan hiukan vältellä, ts. mieluummin käytän silikonittomia shampoita, mutta voin kyllä käyttää silikonia sisältäviäkin.

Viimeksi muokannut Suvivilja, 30 Maalis 2012, 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Välttelen silikonia vain siinä mielessä, että kun oikeasti "hoidan*" hiuksini, eli esimerkiksi muhitan jotain kosteuttavaa hoitista/tehistä tukassa tuntitolkulla niin sen on oltava silikonitonta. Oman hiuslaatuni on sellainen, että jos kovin pitkään on silikonittomalla linjalla, alkaa tukka näyttää pörröiseltä ja takkuuntuu todella herkästi. Normihoitiksissa saa olla jonkinverran silikonia mutta jos sitä on ihan kauhasti ja ihan incin alussa, päätyy hoitis joko CWC-pesun esihoitikseksi tai muhitusten jälkeen laitettavaksi pikahoitikseksi. Shamppoossa silikonilla ei oikeastaan ole mitään merkitystä, en huomaa eroa silikonittoman ja silikonisen shamppoon välillä hiuksissani.
rumalapanen

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja rumalapanen »

En välttele. Oon niin laiska tutkimaan INCI-listoja, koska en ole oikein koskaan jaksanut sen tarkemmin aiheeseen paneutua.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Mai »

Latvasuojassa luonnollisesti saa/pitää olla silaria, shampoissa ei saa olla ja hyvin harvoin hoitsikoissakaan.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja miolla »

Välttelen aika pitkälle. En mä varsinaisesti silikoneja inhoa, mutta vielä en ole kokenut yhtäkään paljon silikoneja sisältävää tuotetta hiuksilleni sopivaksi, edes siloittavina.
Jekku
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 03 Marras 2007, 05:06

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Shampoossa välttelen silikonia, mielellään ei saisi olla ollenkaan tai jos on niin ei ainakaan incin alkupäässä. Syy tähän on se että päänahka lähmääntyy nopeammin ja hiukset latistuu joten pesuväli tihenee jos päänahkaa kovasti kyllästää silikonilla. Pituuksiin ja latvoihin olen todennut silikonin pakolliseksi. Mulla on puoleen selkään tukka, ja sen lisäksi että ne näyttää ja tuntuu paremmilta niin hiukset myös pysyy parempina kun ne on silikonikerroksella suojattu. Harja solahtaa läpi ja kaikki muu mekaaninen rasitus (vaatteet, tyyny, ponnari jne.) rispaannuttaa niitä vähemmän ja hiusten suomut pysyy kiinni joten se elinvoima ei pääse sieltä suomuista karkaamaan. Mä en usko että hiukseen saa kauheasti mitään pumpattua sisään, ja siksi ihmettelen silikonikammoa koska se kauhisteltu silikonikalvo nimenomaan suojaa ja pitää niitä suomuja kiinni, eikä niin äkkiä joudu tilanteeseen että sinne pitäisi epätoivoisesti ruveta yrittämään pumpata jotain sisälle.

Muutama vuosi sitten mulla oli täysin silikoniton kausi, pari vuotta käytin vain XZ ym. silarittomia tuotteita. Tukka oli holtiton ja pörröinen, ja silikoniton kausi loppui siihen kun vihdoin tajusin kuinka pahasti rispaantumaan pituudet oli päässeet.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja elly »

Shampoissa en käytä silikoneja, tälle ei oikeastaan ole syytä, ehkä enimmäkseen opittu tapa, kun lempparishampoissa ei sitä ole. Hoitotuotteissa en käytä, koska tykkään muhitella niitä pitkiä aikoja hiuksissa, sekä hieroa ihan päänahkaan asti. Ainoa silikonia sisältävä tuotteeni tällä hetkellä on latvansiloitusasia, jonka sain työkaveriltani tuliaisina Thaimaasta, mutta siinäkin on vain yhtä silikonia muistaakseni.  :T Aivan loistavaa tavaraa minun hiuksilleni, ainoa tuote, jonka käytön aloittamisen jälkeen kanssaihmiset ovat tulleet sanomaan, että "elly sulla on kyllä nytte joku uus hiustuote, koska oot saannu taltutettua sun pehkon!" Muotoilutuotteita käytän niin harvoin, etten koe tarpeelliseksi seurata silikoneja niiden suhteen. Vastasin vältteleväni osittain, mutta en ole asian kanssa niin vakaumuksellinen, etten voisi vanhempieni luona vieraillessa pestä hiuksiani äitini vähänsilikonisilla tuotteilla.
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Louna »

Välttelen shampoissa, koska olen huomannut että säännöllisesti käytettynä silikonipitoinen shampoo aiheuttaa päänahan kutinaa, ja koska keksi mitä hyötyä siitä silikonista olisi päänahalle ja hiusten tyvelle, niin näen silikonin shampoossa ihan turhana ja ylimääräisenä kemikaalina. Silloin tällöin voin käyttää esim. mökillä tai yökylässä, jos mulla ei ole omia aineita mukana. Latvat ja pituudet taas tykkää silikonista, hoitiksessa sitä ei tarvitse, mutta sitten jätettävässä tai vähintään latvasuojassa sitä pitää olla :) En ole vielä jaksanut perehtyä niin hyvin öljyihin ja muihin luomumpiin aineisiin, että olisin löytänyt niistä korvaavan siloittajan.
2c F ii
felka

Vs: Silikonit hiustenhoitotuotteissa

Viesti Kirjoittaja felka »

Anteeksi, en ehkä tajua.

Silikoni toimii samalla tavalla kuin monet öljyt. Pitää tilanteen ennallaan, suojaa latvoja kunhan alla on jotain oikeasti hoitavaa, peseytyy pois sulfaateilla.

Ymmärrän miksi jotkut eivät tykkää silikonipitoisista shampoista, mutta eikö ole ihan sama käyttääkö silikonipitoista tai kasviöljypitoista hoitoainetta tai jätettävää? Sama toiminta (silikonijutut testatumpia ja "puhtaampia") samalla tavalla peseytyy shampoolla pois?

En ehkä vain ymmärrä, mutta minun tietämyksen mukaan näillä ei ole isoja eroja.  
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Silikonit hiustenhoitotuotteissa

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^ Jotkut silikonit kerrostuvat hiuksiin (esim. amodimethicone, dimethicone) ja niiden poistaminen vaatii syväpuhdistavaa shampoota. Erityisen ikäviä nuo kerrostuvat silikoniton, jos ne pääsee kerrostumaan päänahkaan. Öljyillä ei tietääkseni ole vastaavaa ominaisuutta. Jos hoitoaineessa (tai muotoilutuotteissa) ei ole paljoa noita kerrostuvia silikoneja ja hiuksia muistaa syväpuhdistaa aina silloin tällöin, niin omasta mielestäni silikonit ei ole mikään ongelma. Tosin minulla onkin karhea, vaalennettu luonnonkihara hius.

En kyllä tiedä miten suuri ongelma tuo silikonien kerrostuminen todellisuudessa on.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Silikonit hiustenhoitotuotteissa

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

NaturallyCurlyn sivuilla oli jokin artikkeli silikoneista. Siinä mainittiin että jonkun tutkimuksen mukaan lähes 100% silikoneista lähtee pois tavallisella sulfaatillisella shampoolla. En sitten tiedä kuinka luotettavasta tutkimuksesta oli kyse, mutta eivät ne sunsilkit hiuksilleni mitään katastrofaalista tehneet kun niitä käytin säännöllisesti ennen juurikasvuun tutustumista.

Curlygirl-metodiin tutustuttuani olen kuitenkin itse jättänyt silikonit pois, koska käyttämäni shampoot eivät sisällä noita pahimpia sulfaatteja.

BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Mai kirjoitti: Latvasuojassa luonnollisesti saa/pitää olla silaria, shampoissa ei saa olla ja hyvin harvoin hoitsikoissakaan.
Tällä mennään täälläkin.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

Shampoossa ei saa olla ollenkaan, latvasuojissa/sulkevissa hoitsikoissa sitä pitää olla ja tehiksissä ei saa mielellään olla ollenkaan, mutta jos on vain vähän niin ei haittaa. Muhitettavissa hoidoissa mitä laitan yleensä päänahan lähelle en halua olevan silareita ollenkaan.
Elsinen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 475
Liittynyt: 06 Kesä 2012, 17:08

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Elsinen »

Käytän ennestään tuttuja, minulle sopivia tuotteita riippumatta siitä onko niitä silikonia vai ei. Kuitenkin uutta tuotetta harkitessa katson aina incin, ja esimerkiksi shampoissa välttelen silareita "voimakkaammin" kuin hoitoaineiden kohdalla.
Vastaa Viestiin