Vältteletkö silikonia?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Vältteletkö silikonia?

Kyllä, en osta mitään, missä on sitä vähänkään
46
9%
Vain jossain määrin (esim. sampoissa tai INCin alussa)
371
75%
En välttele
70
14%
Muu vastaus
10
2%
 
Ääniä yhteensä: 497

Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Toivottavasti tää äänestys sopii tänne hömppään. Rupesi kiinnostamaan, kuinka paljon foorumilla on niitä, jotka välttelevät silikonia sataprosenttisesti eli eivät käytä mitään, missä on vähänkään silikonia.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Välttelen vain shampoissa ja jos sitä on ihan alussa. Tämä onkin hyvä gallup! Hoitoaineissa silikonia saa olla. Mutta tosiaan on mulla niitäkin, joissa ei ole silikonia ja toimii hyvin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Melisande

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Melisande »

Välttelen shampoissa, mielellään kokonaan ilman. Hoitoaineissa saa olla, kunhan ei aivan incin alussa eikä miljoonaa eri sorttia. Amodimethiconea välttelen hoitiksissakin, se tuppaa aiheuttamaan nahkean muovisen tunnun  :(
Silikoneja enemmän välttelen mineraaliöljyjä, jotka aiheuttavat finnejä ja kutisevia paukamia päänahkaan että niskaan.
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Minä koitan vältellä 100%. Olen huomannut että silikoni tekee päänahasta kutiavan ja kuivemman. Ihan alussahan minä tässä vasta olen, joten aika vaikeaa tämä vielä on, mutta onneksi täältä löytyy vinkkejä :)
Viimeksi muokannut Minsku, 13 Syys 2007, 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Enpä erityisemmin. Sillä lailla hiukan että ei ihan INCI:n alkupäässä moisia ole ykkösenä tai kakkosena mutta tämä tukka kaipaakin hiukka silareita. Vastasin siis että vähän.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Itse valitsin tuon muu-vaihtoehdon, koska olen niin alussa hiustenhoidon taipaleella, etten ole vielä varma kannastani. Joko alan vältellä silikonia kokonaan tai sitten vain niitä tuotteita, joissa ei ole kunnon ainesosia, vaan pelkkää silikonia. Muuten silikoni ei ole koskaan aiheuttanut mulle ongelmia, mutta tukka lakkasi olemasta lätsähtänyt kammotus sen jälkeen, kun vaihdoin sampoon ja hoitoaineen silikonittomiksi pari vuotta sitten.

Luulisin, että päädyn käyttämään enimmäkseen silikonittomia tuotteita, mutta poimin parhaat päältä silikonisistakin. Onneksi täältä saa vinkkejä.
Aquatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2352
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 20:31

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Aquatar »

Vastasin shampoissa ja jos on incin alussa.
Shampoissa käytän ehdottomasti vaan silarittomia (tai jos on ihanihan incin lopussa). Hoitsikat saa olla silikonivapaita mutta niiden osalta ei oo niin tarkkaa. CO-pesut on toki eri juttu, niissä sama linja kuin shampoossa. Ylipäätään oon tarkkana niiden tuotteiden osalta mitkä menee päänahan lähettyville. Alkaa kutisemaan ja tuntuu inhottavalta.
Muotoilutuotteiden osalta välttelen laittamasta suihkutettavia tuotteita ihan juuriin ja tietysti plussaa jos silarit ei oo ihan alussa paitsi jos kyseessä on tuote joka on tarkoitettu vain latvoille.
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Husky »

Valitsin saman kuin Aquatar vaikka se ei aivan totta ole.

Sen jälkeen kun jätin Sunsilkin silikonimössöt pois tukan kunto parani huomattavasti ja sen jälkeen olin aika vainoharhainen silikonin suhteen. Mutta nyt olen huomannut, että silikoni varsinkin hoitiksissa ja jätettävissä tuo sellaista jämäkkyyttä tukkaan mitä kaipaan, en välttele sitä enää niin fanaattisesti. Hoitiksissa ja jätettävissä siis silikoni on ihan ok. Shampoossa ei mielellään silikonia ainakana alussa, mutta toisaalta sekään ei aina ole paha juttu kunhan ei päivittäin käytä.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Säde
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 471
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 21:13

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Säde »

Vastasin että välttelen jossain määrin. Mieluummin valitsen hiustuotteen joka on silikoniton, mutta jos joku minulle muuten sopiva tuote sisältää silikonia jonkin verran, en sitä sen takia hylkää. Latvasuojassa saa olla silikonia paljonkin.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Efva »

Välttelen jossain määrin. Shampoossa ei tartte olla silikonia, hoitoaineissa (varsinkin jätettävissä) saa sitten olla sitä, jopa ihan mielellään.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Magia »

Mirre kirjoitti: Välttelen jossain määrin. Shampoossa ei tartte olla silikonia, hoitoaineissa (varsinkin jätettävissä) saa sitten olla sitä, jopa ihan mielellään.
Sama täällä. Pyrin kyllä ostamaan osan hoitiksista sellaisina, joissa ei ole silikonia.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Shampoissa välttelen, päänahka ei tykkää. Jätettävissä ja pikahoitiksissa ei niin väliä, mutta tehohoidoissa mielellään enemmän niitä oikeasti hoitavia aineita kuin silikonia..
Webekhet

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Webekhet »

Vastasin, että jossain määrin. Enemmänkin ehkä tuotteesta riippuen, pidän siitä että tehohoidot, hoitavammat hoitsikat ja osa jätettävistä on ilman silikoneja ja sitten osa pikahoitsikoista ja latvasuojat saavat olla ihan reippaastikin silikonisia. Shampoot on mulle vielä vähän kysymysmerkki, en ole huomannut kutinan ja silikonin välillä yhteyttä, joten jos shampoo muuten tuntuu hyvältä, ei haittaa vaikka siinä silareita olisikin.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Shampoissa välttelen ehdottomasti, sillä silikonit aiheuttaa mulle kamalaa päänahan kutinaa. Hoitiksissakin maksan mieluummin oikeasti hoitavista aineista, mutta ei haittaa jos silikonia on vähän. Liian silariset hoitikset usein myös lässäyttää tukan. Latvasuojassa ja latvoihin menevissä muotoilutuotteissa pitää olla silareita suojaamassa.
Satine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 442
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 22:39

Vs: Vältteletkö silikonia?

Viesti Kirjoittaja Satine »

Välttelen joissain määrin. Yleensä katson, ettei ole silikoni ihan ensimmäisenä INCI-listalla. Sulkevassa hoitiksessa yleensä tykkään että on silikonia.
Only a vampire can love you forever
Vastaa Viestiin