Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Tilasin melko sokkona LF:sta Kevin.Murphy-merkkisen Born.Again-hoitoaineen. Kyseinen merkki oli mulle ihan tuntematon ja LF:ssakin uusi tuotesarja, mutta pikaisen googlauksen jälkeen huomasin, että kyseessä saattaa olla jopa ihan kelvollinen tuote.

Lisäsin kyseisen hoitiksen INCIn listaan, vaikka en ole vielä edes hoitoainetta päähäni saanut vaikuttamaan. Ainakaan tämä tuote ei sisällä silikonia eikä mineraaliöljyä, pelkkiä luonnon omia ainesosia vain. Tuoksukin on melko herkullinen :P

Onko sarja kenellekään muulle tuttu, onko kukaan törmännyt sarjaan ja mahdollisesti jopa kokeillut?

Edit: Nyt muhittelee päässä tämä tuoteuutuus, ja täytyy sanoa, että aineen levityskin oli jo melkoisen :o kokemus. Teelusikallinen hoitista selvitti syväpuhdistavan sampoon jättämät takut parissa sekunnissa ja määrä riitti oikein hyvin koko karvastoon. Harmittelin vähän tuota pientä 150 ml:n pulloa, mutta jos tosiaan niin vähän pitää hoitista käyttää kerralla, niin silloinhan tääkin hoitis on melkoisen riittoisaa ainetta.

Edit 2: Hiuksista tuli muhittelun jälkeen todella pehmeät ja ihanat. Kiiltoa tuo hoitis ei nyt välttämättä ihan järkyttävän paljon antanut, mutta kuitenkin näki jo silmämääräisesti, että hoitis teki todella hyvää hiuksille. Tästä saattaa muodostua uusia suosikki ;)

Edit 3: Kevin.Murphy-tuotteiden päämajasta Australiasta asti on otettu selvää, ettei tuotteita eikä raaka-aineita ole testattu eläimillä.
Viimeksi muokannut ellen, 04 Marras 2007, 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Mä nyt tönäsen tän ketjun ylös, kun sarja kiinnostais kovasti, eikä käyttökokemuksia kovin montaa Internetin ihmemaasta löydy. 

Oliko täällä kukaan muu kuin Ellen uskaltautunut Murphyja kokeilemaan? Mulla on valinnanvaikeus edessä, kun sekä Angel.Rinse että Born.Again houkuttais. Hiustenpesukokemuksista löytyi pari sanaa Regular-shampoosta ja hoitiksesta, kuulostivat aikas hyviltä nekin. Lisää, lisää!  ;D
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Rapunzel

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Rapunzel »

Mulla on Born.Again- ja Angel.Rinse -hoitoaineet (ostettu LF:sta) ja kummatkin olivat pettymyksiä hintaansa nähden. Angel.Rinse on tosi lirua ja tuntuu, että tähän päähän sitä saa kaataa puoli pulloa, että saa edes jotenkin latvat peitettyä hoitoaineella. Kyseinen aine on myös tosi kevyttä, eli jos on yhtäänkin kuivempi tukka, tehot ei riitä kyllä mihinkään. Koostumuksesta mieleen tulee Frantsilan yrttihoito, mutta siinä on huomattavasti parempi selvitysteho kuin Angel.Rinsessa. Tuoksu on appelsiini-vanilja, mikä tuntui ekalla käyttökerralla tosi hyvältä, mutta nyt se tuntuu hieman liian vahvalta.

Born.Againia vaivaa samat ongelmat. Hoitoaine levittyy kyllä hieman paremmin kuin Angel.Rinse, mutta silti 150 ml:n pullosta saan ehkä vielä yhden hoitokerran (eli yhteensä 5 kertaa/pullo). Olen kokeillut Born.Againia sekä lyhyellä että n. 20 minuutin vaikutusajalla, mutta tulokset jäävät aina jälkeen kaikista muista tällä hetkellä käytössäni olevista hoitoaineista. Eli ei voi puhua tehohoidosta omalla kohdallani.

Eli omien kokemusteni mukaan tuotteet oli aika susia, mutta eivät ne nyt tukkaani tuhonneet ja käytän varmasti kummatkin loppuun. Lähinnä odotin, että noilla hinnoilla olisi saanut jotain parempaa tulosta kuin esim. muutaman euron markettituotteilla. Incithän noissa on mukavat ja ehkä joku hieman ohuempi tukka voisi hyötyäkin noista (vai sainko maanantai-kappaleet esim. koostumuksen suhteen?). Voisin itse asiassa kokeilla tuota Angel.Rinseä jätettävänä hoitoaineena, silikonittomista jätettävistä kun on aina pula... Mutta kannattaa tosiaan kokeilla varmuuden vuoksi vielä itse, kaikkien tukka kun on niin erilainen! :)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Oon joskus laittanut hyvin pienen määrän Born.Again-tehistä jätettäväksi ja se toimi muistaakseni ihan hyvin. Mulla taas tuo Born.Again-pullo (150 ml) on kestänyt useamman kuukauden, teelusikallinen riittää puolipitkiin hiuksiin oikein hyvin. Täytyy taas se sama juttu todeta, että mikä toimii hyvin yhdellä, ei välttämättä toimikaan toisella, sillä mulla tehismuhittelut tuolla hoitiksella ovat olleet todella tuloksellisia. Tykkään tuosta aineesta todella paljon, olisipa ainetta saatavilla litran pulloissa :P

Tein tänään uuden tilauksen LF:in ja tilasin uuden pullon Born.Againia. Tilasin samalla Hair.Resort-hiusten muotoilutuotetta, joka ainakin kuulostaa todella lupaavalta.
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Öhöm. Kylä löytyy.

Mulla on nyt vakiokäytössä Regular.Wash ja Regular.Rinse, jotk siis tarkoitettu joko rasvoittuvalle päänahalle tai päivittäiseen käyttöön. Hakkaavat mennen tullen aiemmin kokeilemani "rasvoittuvien" duot. Pesee hyvin, hoitaa jytysti ja pikana ( ha vaikutusaika n. 30 sek.) ja jättää kivan tuoksun ja upean kiillon. Ei kaipaa välttämättä jätettävää.

Koekäytössä mulla on Luxury.Wash ja Luxury.Rinse, tarkoitettu harmaantuvalle tai kemiallisesti käsitellylle hiukselle. Tuoksu on aivan IHQ, johtunee siitä perulaisesta jonkun ihme puun kuoriuutteesta, jota on INCIn alkupäässä. Pesu- ja hoitoteho vakuuttava, vaikka eivät teekään hiusta raskaaksi. Vaatii 2-3 min vaikutusajan.

Samoin löytyy Born.Again tehis, josta tykkään myös ihan sikana.  ;D 

Kaapissa on myös se suihkutettava "kuivapesu", jonka nimeä en tähän hätään muista enkä viitsi juosta kylppäriin. Siihen en ollut niin ihastunut, kyllähän se vie tupakanhajun ja hiuslakan mennessään, mutta rasvaisille juurille se ei tee mitään. Tukka jää hieman luiruksi.

Sitten hommasin Anti.Gravity volyymilotionin ja Easy.Rider ...öh, pastan. Ensimmäinen on HG-tuote, se tosiaan antaa volyymia tekemättä hiusta raskaaksi tai tönköksi tai koppuraksi. Tuoksu kiva sitrus. Mä harrastan lähinnä ilmakuivausta, mutta jos tukan föönaa A.G:n kanssa, tulos on MMMMMmmmmuhkea. E.R on lähinnä muotoiluvoidetta muistuttavaa pastaa, joka siloittaa yksittäiset karanneet hiukset ja hoitaa latvoja muotoillen ne kevyesti "suortuvaisiksi". Hankala selittää. Ylivetotuote kuitenkin tämäkin.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Mua kiinnostaa myös tuo Born.Again hoitis.
Mut,mut...taas hajusteyliherkkä kyselee...onko nuo eteeriset ylangylangit ynnämuut ruusu-uutteet miten
voimakkaita? Jääkö hiukseen huuhtelun jälkeen?
...nöyränä kiittelen ja kumartelen vastauksista (mites vielä mielistelisin ;D) jo etukäteen
2aFii
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Tähän ei oikeen voi antaa yksiselitteistä totuutta. Ainakin Nexxus-ketjun perusteella osalla porukkaa tuoksu jää tiukasti hiukseen, osalla sitä ei huomaakaan. Toki Nexxujen hajusteet on ihan muuta kuin Kevin.Murphyn.

Mulla hiuksiin jää sellainen hieman sitrus-yrttinen puhdas tuoksu. Joskus teininä huuhtelin tukkani sellaisella sankovedellä, missä oli ollut kedon kukkia ( luki vissiin jossain SinäMinässä tms.  ::) ) ja siitä jäi sitten sellainen mieto tuoksahdus.  Musta Born.Againista jää samankaltainen. Ei siis millään muotoa häiritsevä, mutta sehän on toki yksilöllistä.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja pippuri »

^näinhän se on., niin yksilöllisiä noi tuoksu jutut

Voiko noita Born.againin "yrtti-sitrus"-tuoksujen voimakkuutta verrata Mopin C-Hydrating
hoitiksen tuoksuun. Moppeja olen pystynyt käyttämää, ilman mitään tuoksuongelmia, kun niissä ei ole lisättyä
parfyymia

Entäs, mitä sanoisit B.A:n kosteuttavuudesta suhteessa Nexxun Humectiniin, onko lähellekään yhtä kosteuttava?

Viimeksi muokannut pippuri, 20 Joulu 2007, 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ MOP Hydrating-hoitsikka tuoksuu mun mielestä voimakkaammalle kuin B.A, oli pakko käydä tuoksuttelemassa molempia ja varmistaa asia. B.A tuoksuu selvästi yrttiselle, MOP kolalle.

Jos kosteuttavuutta vertaa esim. MOP Hydrating-hoitsikkaan sanoisin, että MOP kosteuttaa ja tuo paljon kiiltoa ja Kevin.Murphy kosteuttaa ja pehmentää. MOPissahan on hiukan silikonia, joten se kiilto selittyy varmaankin sillä.
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Kiitos ellenille ja Hentoiselle.Tuo oli tärkeää tietoa mulle :), etenkin kun puhutaan tuotteista joita ei voi käydä
nuuhkimassa lähikampaamossa. Näin saa edes vähän suuntaa-antavaa olettamusta tuoksujen voimakkuudesta.




2aFii
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Mun on hiukka vaikea verrata Nexxun Humectiniin, kun en ole sitä kokeillut. Multa löytyy Headress, mutta kun se on jätettävä, niin sitä ei oikein voi verrata. KeraPhix taas on rekku, joten se jättää mulla hiukset hieman "kankeiksi", mikä tietty volyymin kannalta on hienoa juttu. Kiiltoa B.A antaa ihan yhtälailla kuin Nexxutkin, samoin kammattavuutta. Kosteutta B.A:sta löytyy kyllä ihan riittämiin, etenkin jos viitsit pitää sitä sen purkissa lukevan max. 20 min. Mulla on latvoissa permanentinjämät, blondaus, päällä kestoväriä pariin kertaan ja sitten mä rautailen sitä kerran pari viikossa ilman lämpösuojaa. Ja ihan on hyväkuntoisen näköinen, vaikka käytän rekkua ja tehista vain kerran viikossa.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Sulla on Hentoinen vahvat hiukset...mut on sul hyvät härpättimetkin ;)
ellen kirjoitti:
Jos kosteuttavuutta vertaa esim. MOP Hydrating-hoitsikkaan sanoisin, että MOP kosteuttaa ja tuo paljon kiiltoa ja Kevin.Murphy kosteuttaa ja pehmentää.
Mites Hentoinen vertaisit tuota B.A :n kosteuttavuutta Hydratingiin?
Mulla Hydrating tuntuu liian keveälle ja latvat ja pituudet jää liian kuiviksi. ( pintapörröstä puhumattakaan )Mulla on hajusteherkkyyden takia ollut vaikeuksia löytää hyvää jätettävää, siksi mulla on hoitsikan suhteen kovat vaatimukset.


2aFii
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

^Joo kiitti vaan. En vuodata katkeruuttani tähän sen enempää, kiinnostuneet lukekoot kauheimmat kampaamokokemukseni-ketjusta. Lähti tänään latvoista niin paljon, että ainakin voin pudottaa tuosta listasta sen permiksenjämät pois.  :( Vähenee nyt sitten rautailukin, kun ei ole mitä suoristaa tai kihartaa.  :'(

Mun kokemukseni Hydratingista on ihan identtinen, ei kosteuta latvoja ja jättää pörröiseksi. Jos haet hyvää jätettävää, niin silloin mä suosittelisin Headressia. Mulla ei ole kokemusta K.M:n Leave-in.Luxury:sta, joten en osaa sanoa suuntaan enkä toiseen. Headress toimii, joten se on sikäli turvallinen ostos. Paitsi siis se haju.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Kysyisin tuosta Easy.Riderista. Sen pitäis toimia paitsi siloittajana, myöskin kiharanvirkistäjänä. Miten lupaus pitää paikkansa käytännössä? Kantsisko hennolle, taipuisalle hiukselle kokeilla Hair.Resortia vai Easy.Rideria?
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Kevin.Murphy-hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

^Uh, toinen vaikea. Mulla ei ole Hair.Reasortista kokemuksia, joten vaikea verrata. Tykkään kuitenkin Easy.Riderista ihan sikana. Mun on ollut aiemmin vaikea löytää hyviä latvusten muotoilutuotteita, koska tykkään pehmeästä "kosketeltavasta" lopputuloksesta. Jos mulla on latvoissa jotain "kovaa" tavaraa, mä vaan hiplaan niitä kunnes tuote on kulunut pois ja hiukset on ihan klähmäiset.
E.R siloittaa hyvin, ei tosin samaan tyyliin kuin joku silikoninen seerumi. Se saa aikaan sellaisia suortuvia, ikäänkuin olisit ollut päivän ulkona meren rannalla. Hiukset on sellaiset kosteutetun tuntuiset ja näyttävät siltä kuin tuuli olisi niitä heilutellut ja olet haronut auki ne käsin. E.R ei haittaa hiusten kampaamista ja siloittava vaikutus säilyy kampaamisen jälkeenkin. Hiukset tosin tuppaavat sitten asettumaan taas nopeasti suortuville uudestaan. Eli jos haluat silkoisen hiusharson, tämä ei ole tuotteesi. Suolaspraysta tämä eroaa siinä, että hiukset on tosiaan todella hoidetun ja kosteutetun oloiset ja E.R lisää myös kiiltoa kiitettävästi. Sopii musta hyvin sähköiseen kuivuuspörröön taipuvaisille hiuksille, jos pään omistajan tyyli on "huoleton", "rento" ja "luonnollinen".  Tämä siis itselläni vielä silloin, kun mulla viime viikolla oli kuivaan pörröön taipuvaisia latvoja. (=katkeraa mupinaa).
Kiharanvirkistäjänäkin tämä toimii, mutta lähtöoletuksena on, että sulla on kiharaa, jota virkistää. Luonnostaan piikkisuoraan tukkaan laitettujen kiharoiden tukena en usko tämän jaksavan koko päivää. Mulla virkisti ja muotoili permanenttikiharaa hyvin ja toimii edelleenkin latvojen muotoilussa vahan korvikkeena. Itseasiassa musta tämä toimii latvojen muotoilussa paremmin kuin vaha. Veikkaisin tämän olevan aika must tuote luonnonkiharalle hiukselle, ainakin kokeiluun. Riippuu tietty sitten siitä, millaisesta jäljestä tykkää.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Vastaa Viestiin