Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Tällaiset ketjuthan löytyy jo kosmetiikka- ja vaatepuolelta mutta hiusosiosta ei vissiin vielä... Saapi yhdistää jos sellainen jo löytyy (ja varmaan yhdistettäisiin ilman kehotustanikin!  ;D).

Kampaamotuotteet:

Wella & Goldwell - jotenkin miellän nämä kaksi niin samanlaisiksi että sekoitan ne jatkuvasti keskenään. Tyyliin "olikos se Kerasilk Wellan vai Goldwellin sarja..." Ovat aina tuntuneet kampaamosarjojen alimmalta kastilta (WWW:tä ei lasketa edes mukaan), poikkeuksena Wellan System Professional -sarja jota olen aina halunnut kokeilla.

Schwarzkopf - omalla tavallaan myös kampaamosarjojen huonoimpia. Schwarzkopf hämmentää lukemattomilla alasarjoillaan, muotoilutuotteitakin on varmaan viidellä eri tuotenimellä... Usein niin dissattu Bonacure on musta kuitenkin ihan toimiva perussarja. Ei sisällä mitään huippuluokan raaka-aineita mutta yllättäen kaikki tuotteet ei kuitenkaan oo pelkkää halpaa silarimömmöäkään.

Kerastase - jotenkin ristiriitainen mielikuva, niputan merkin hyvin pitkälle samalle tasolle Redkenin kanssa; eli pompöösi "luksus"imago mutta sisältö ihan keskinkertaista tavaraa. Ei jotenkin kovin kiinnostava merkki. Vanhanaikainen.

Sebastian - vaikea sanoa mitään, aika neutraali mielikuva. Kun ajattelee Sebastiania tulee lähinnä mieleen muotoilutuotteet. Ei kuitenkaan mistään huonoimmasta päästä.

Joico & L'anza - en ollut kuullutkaan koko merkeistä ennen Hairstorea. Panostavat enemmän sisältöön kuin markkinointiin (ainakin näin pohjoismaalaisesta näkökulmasta). Käyttävät hyviä raaka-aineita ja tuotteet todella toimivat eivätkä vain "meikkaa" hiusta.

Nexxus - sama homma kuin ylläolevilla mutta jotenkin Nexxuksen imago on mun mielestä vähän "hienompi" kuin Joicon ja L'anzan. Tuntuu vieläkin eksklusiivisemmalta ihan vaan jo siksi ettei tuotteita saa Suomesta. Nexxus-pullojen ulkonäöstä tulee mieleen laatu ja puhtaus.

Tigi - pidin Tigiä ennen siihen tutustumistani melkeinpä kampaamojen hienoimpana sarjana, nyt mielikuva on muuttunut huimasti. Toki Tigi on ihan jees, mutta firma panostaa enemmän räväkkään markkinointiin kuin tuotteiden sisältöön. Muotoilutuotteet ovat laadullisesti pesu- ja hoitotuotteita parempia. Nuorison merkki.

Paul Mitchell - tuotteista tulee mieleen puhtaus, luotettavuus ja kalleus. En ole vielä kokeillut yhtään PM:n tuotteita joten toimivuudesta ei ole kokemuksia, mutta jotenkin mä ajattelen että ne ei ole niin hoitavia, että ne ois enemmänkin suht normaaleille hiuksille. En ole koskaan kuullut kenenkään hehkuttavan jotain PM:n tehohoitoa.

Phyto - apteekki!! Tämä on tainnut alunperinkin olla apteekissa myytävä sarja, siitä ulkonäkö. Tuotteet vaikuttavat melkeinpä lääkemäisiltä, ja raaka-aineet ovat huippuluokkaa.

Alterna - kalleudestaan huolimatta mun mielestä Alternan imago henkii halpista. Merkki vaikuttaa tylsältä outoine pulloineen eikä juurikaan kiinnosta.

Markettituotteet:

Elvital - tuttu ja turvallinen. En kyllä käyttäisi enää muuta kuin pikahoitiksia sulkemassa ja NG:n naamiota, mutta imago on säilyttänyt jonkinasteisen "uskottavuuden", ei siis ole mun silmissä yltänyt koskaan niille halpuusasteikoille kuin Sunsilk ja Fructis.

XZ - hyvää peruskamaa. Ei tarpeeksi hoitavia tuotteita mun hiuksille mutta tykkään koska merkki on suomalainen ja silikoniton.

VO5 - puteleiden ulkonäkö mennyt huonompaan suuntaan, vaikuttavat nyt halpiksemmilta ulospäin kuin 12 vuotta sitten. Mä tykkäsin niistä keltaisista ja mustakorkkisista pulloista! Ilman tietävien hiusgurujen hehkutusta pitäisin VO5:sta ihan surkeana, mutta foorumin (inci)tietämyksen valossa olen muuttanut mielipidettäni. Kyllä nää ja XZ:t on markettien parasta.

Gliss - Elvitalin kilpailija. Siis ainakin ulkonäöllisesti. Ei herätä suurempaa mielenkiintoa alkuinnostuksen jälkeen.

Sunsilk - markettien huonoin, jotenkin aivan karsee imago. Jo pelkkä nimikin on niiiin ankee että. Pari putelia käyttäneenä tiedän ettei huonous jää putelien ulkonäköön.

Andrew Collinge - muita markettituotteita laadukkaampi, yrittää olla semi-kampaamotuote.

Freeman - parempia kuin perussilarilitkut monipuolisempien inciensä ansiosta



Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Hahaa, kiva idea :)

Wella, Goldwell, Cutrin : Kuten Vixen, minäkin sekoittelen sarjoja toisiinsa :D Nämä kolme sekoitan aina. Mielestäni kampaamosarjojen huonoimpia sarjoja, mutta joitain toimivia tuotteita löytyy.

Schwarzkopf : se sarja jonka nimeä en osaa kirjoittaa :D Ei kovin laadukas,mutta perushyvä. Mielikuvissani suomalainen, vaikka saksalainen taitaapi olla :D

Tigi : ihanan nuorekas ja hyväntuoksuinen, lempparini! :D Tulee mielikuva hyvin muotoillusta, hoidetusta tukasta joka tuoksuu ihanalle :)

Redken : Wannabe-luksus :) Toimivat tuotteet kyllä, mutta hintataso liian korkea INCE:ihin nähden.

Lanza: Oikeasti hoitava, toimiva sarja. Ulkonäkö puhtaan kliininen.

2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
petomaani

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Bonacure: tuttu ja turvallinen, varma valinta, hiukan "harmaa", siksi kai niin tuttu ja kodikas :D

Sun Silk: mainoksissa aina hehkutettu, omat kokemuksetkin ok - hyvä- välimaastoa. Naisellinen merkki, tai ainakin semmonen fiilis tulee.

EHS tervashampoo: karmeaa kuraa, hiukset pesun jälkeen kuin rankkasateen jäljiltä. Hyväntuoksuinen kumminkin.

Gliss: suihkeet hyviä, mukavantuoksuisia, ite hoitoaineet ainakin mun hiuksia klähmääviä, putelit köyhän näköisiä, valkoisia, blaah - eivät miellytä silmää ainakaan ulkoisesti.
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Bonacure: Perustavaraa, pullojen tekstit on laadittu niin, että asiaan tarkemmin vihkiytymätön voisi helposti pitää tätä huippusarjana. Luotettavan oloinen imago.

Kerastase: Huippumerkin imago, mutta tuotteet keskinkertaisia. Tosiaan vanhanaikaisen oloinen.

Tigi: Pako olla in-merkki. Tykkään kyllä monista Tigeistä, mutta eiväthän ne kaikki ihmeellisiä ole.

Cutrin: Jotenkin tätä käyttäessä tulee hyvä mieli, kun on suomalainen merkki, mutta mieleen tulee myös jokin ankea lähiökampaamo.

Elvital: Tieteellisen oloinen markettisarja. Vakuuttavat takatekstit ja pullojen kyljissä olevat kuvat, joissa ravitsevat mitkälie-hiukkaset ympäröivät kärsineet hiussuortuvat...&nbsp; ;D

Gliss: Yrittää samaa kuin Elvital. Pitkälle profiloitu markettisarja "hiuksistaan välittävälle". Melko vakuuttava.

Pantene ja Fructis: Näistä ovat monta vuotta kiertäneet samat "Ei saa käyttää koska sisältää silikoonia ja on pahaksi hiuksille"-huhut. Pahamaineiset.&nbsp; ;D Tosin Pantene ihastutti minua aikanaan siloittamalla kammotuslatvat uskomattoman tehokkaasti.

XZ: Vaatimattoman oloinen imago, jää helposti "huippusarjojen" Elvitalin ja Glissin varjoon. Jos ei tietäisi paremmin, luulisi, että näiden sisältö on ihan huonoa. Tosin öljyhoito on legenda.

Sunsilk: Houkutteleva sarja saapuessaan Suomeen. Uskottavuus kärsi niistä hiushirviöistä. Itse en enää ostaisi, kokeilemani ovat olleet huonoja. Pirtsakka, hiuskosmetiikan Anytime, teinittärien merkki.
Viimeksi muokannut Tiitunen, 03 Syys 2007, 02:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Goldwell, Wella, Swartzkopf
Basic kampaamosarjoja, joita käytetään mummopartureissa. Ja joita saa hiustenhellimisviikolla halvalla. Ei mitään erityistä - lupaavat tehdä tukalle sitä sun tätä, mutta verrattavissa marketti kamaan (ei tosin yhtä huonoa ja halvan oloista...)

Tigi
Mulle tulee tästä mieleen nuoret trenditukat, jotka ostaa mitä kampaaja suosittelee. Selkeästi teini-ikäisille suunnatut purkkien ulkonäöt, tuoksut ja nimet. Näyttävät "hienolta" tiettyjen tyyppien mielestä kylppäristä. Kallista imagolisää tukka-aineiden hinnassa...

Joico
Tieteellisin tukkasarja - siksi mä ehkä pidänkin siitä ;D Ei yritä pönkittää imagoaan turhilla mainoksilla tai millään muullakaan turhalla mielikuvahömpällä, vaan on sitä itseään eli hyvää hiustenhoitoa. Kivan yhtenäinen ja selkeän tyylikäs purkkimuotoilu. Ei niin tunnettu merkki (pissisten mielestä varmaan tosi tylsä) - kivan ug ;)


Lanza
Hivenen Joicoa maanläheisempi - mutta toisaalta tuotteiden hintavuus antaa kuvan luxuksesta. Purkit eivät houkuttele, vaan ovat sekavia muotoilultaan ja grafiikaltaan, samoin eri sarjat ovat jotenkin kirjavia - vaikeasti lähestyttäviä siis. Kuitenkin tosi toimivia tukkatuotteita joten loppujen lopuksi tosi positiivinen sarja, eikä niin tunnettu.

MOP - Modern Organic Products
Yksinkertaisuus on hyvää! Sarjan tuotteet ovat toimivia ja simppeleitä. Pulloissa tyylikäs muotoilu, raikkaat tuoksut, ja tulee mieleen nimen omaan juuri moderni luonnonmukaisuus.

Kerastase
Mummokampaamo luxusta! Olevinaan tieteellinen, mutta oikeasti silikonihöttöä. Vanhempien kotirouvien suosikkisarja, poissa ajan hermoilta.

Redken
Houkuttelevan värikkäät ja selkeät linjat pulloissa. Sisältö kuitenkin ylihintaista kuraa - yrittää olla jotain tieteellistä mutta ei kuitenkaan ole. Aikuismainen muttei kulahtanut sarja. Tulee mieleen tätä kirjoittaessa että nuorena ne "luxuksen" perässä menijät käyttävät tigiä, sitten aikuisempana Redkeniä, ja lopuksi siirtyvät Kerastaseen 8)

Paul Mitchell
Jotenkin hajuton ja mauton merkki. Kliinisiä hiusjuttuja, trendikkäitä, mutta ei niin ällömakeita kuin esim. Tigi. Miesmäinen sarja, jotenkin tulee pullojen ulkoasusta, ja sarjan nimestä mieleen.

Nexxus
Tästä on jotenkin jännä mielikuva. Sellainen maanläheinen, ja toisaalta mulle tulee mieleen jotkut hienot kylpylät. Sellaiset joissa tehdään jotain savihoitoja jne.
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Ei tule tässä vaiheessa mieleen sen kummempia mielikuvia, kuin se, etten pysty paul mitchelliä nauramatta ajattelemaan! Syynä on isäni serkku, joka kaverin suosituksesta innostuneena käveli kampaamoon ja pyysi John Philips-tuotteita ;D

En voi käyttää noita tuotteita, ne ovat mulle aina John Philips.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Tigi Njoo. Mainoksia tulvii tuutista sun toisesta, mutta ainakin pesutuotteisiin olen selkeästi pettynyt. Muotoilutuotteista kokemusta on lähinnä kiharanhoitopuolelta, joka toimii ok.

RedkenMatalan profiilin sarja, jonka myyjät suosittelee aina vääriä tuotteita. Toimivat toki kyllä hyvin, mutta joissakin on outo haju ( All Soft, lähinnä).

Wella Brrr... tätikampaamojen "laatutuote". Ei toimi, missään muodossa.

L'anza Ei mainosta, muttei tarvikaan. Viidakkorumpu tuotteiden toimivuudesta on sen verran tehokas.

NexxusUlkomaiden hinnakas herkku, jonka rantautumista odotellaan kieli pitkällä. Kuten L'anza, on tämän hetken toimivin sarja.

KerastaseOn onnistunut luomaan korkean profiilin Suomessa. Jotkut tuotteet toimii hyvin, osa ei ollenkaan.

Paul Mitchell Nuorisosarja. Tasaisen varma, muttei mikään huippu toimivuudeltaan.

MOP Tiedostavan ja oikeasti jotain hiustenhoidosta ymmärtävän ihmisen sarja. Jää hopealle L'anzan ja Nexxuksen jälkeen.

Bonacure Mummojen "laatua" tämäkin. Mun mutsini käyttää näitä ja ihmettelee että miksi mun tukka näyttää paremmalta kuin hänen, vaikka mä käytän sellasta sarjaa, josta hänen kampaajansa ei ole kuullutkaan... ::) Niinpä. Juuri siksi.

Sebastian Joskus luin jostain että Sharon Stonen hiukset laitetaan sillä Potion 9 (?):lla. Koska en fanita Stonea eikä sen hiukset silloin olleet mitenkään ihmeelliset, en oikein vakuuttunut.

Schwartzkopf Sekametelisoppa. Mainostaa, mutta mielikuva on lähinnä markettikamaa tai sitten sarjaa Wella/Bonacure. Toisaalta Osis-tuotteet on mulla toimineet hyvin, joten ei niissä pelkkää moittimista ole.

Kevin.Murphy Australialainen sarja, jonka mainoksia en ole nähnyt yhtään ja jota ostin lähinnä huhupuheen perusteella. Nettisaitin perusteella sellainen wannabe "korkealuokkainen". Laatu kuitenkin yllätti enemmän kuin iloisesti.
Viimeksi muokannut Hentoinen, 13 Loka 2007, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja ellen »

Kampaamotuotteet järjestyksessä huonoimmasta parhaaseen mun mielessäni:

- Wella, Bonacure, Goldwell, Cutrin, L'Oreal ja Schwarzkopf: mielestäni samaa surkeutta kaikki. Joskus ennen lapsena pidin näitä tuotteita hyvinä, koska niitä sai kampaamoista, onneksi nyt tiiän paremmin. Juuri sellaisten mummokampaamoiden peruskauraa, ei mitään mainittavia hyviä mielikuvia.

- Paul Mitchell: yritys hyvä, toteutus huono. Selvästi yritetty keskittyä sisältöihin, ei ole kruusailtu hienojen pullojen kans, mutta sisällöiltäkään eivät ole mitään kummoisia.

- Kerastase: silikonimössöä kalliilla ja muka eksklusiivisella imagolla. Hienostelu ranskan kielellä ei tee tuotteista hyviä.

- Redken: taas silikonimössöä, jota markkinoidaan luksusimagolla. Ei pure muhun siis mitenkään.

- Alterna: ihmeellisiä luksusainesosia, joilla ei ole mitään oikeasti hoitavia vaikutuksia. Tällä sarjalla on varmastikin ollut tähtäimessä löydä rahoiksi, ja niinhän se on tehnytkin. Tyhmä ei ole se, joka myy vaan se, joka ostaa.

- Joico: mielikuvani sarjasta ei ole mitenkään positiivinen tai erityinen, oon luokitellut sen vähän samaan sarjaan kuin Goldwellit sun muut kumppanit, en tiiä yhtään miksi.

- Tigi: ihanan kujeilevat pullot, nimet ja mahtavat tuoksut, mutta harvat tuotteet ovat kuitenkaan oikeasti hyviä, tietyin poikkeuksin ;) Ylinuorekas ja trendikäs, tuotesuunnitteluun ja markkinointiin tuhlattu rahaa liiankin paljon tuotteiden sisällön kustannuksella.

- Sebastian: melko neutraali mielikuva, painottuu enemmänkin muotoilutuotteisiin kuin hoitaviin tuotteisiin. Potion 9 on kiva yllätys joukossa.

- Phyto: pieniä apteekin pulloja kalliilla hinnalla. Puhdas ja steriili imago.

- Nexxus: raikasta teollista muotoilua, sisältöihin kiinnitetty erityistä huomiota. Juuri näin sen pitääkin olla, että simppeleissa pulloissa on kunnon tavaraa.

- MOP: simppelit, raikkaat, yhdenmukaiset ja jopa iloiset pullot, joiden sisältö on ihanaa ja luonnonmukaisempaa kuin useiden muiden sarjojen. Jotkut sarjat iskevät suoraan ytimeen, siis hiustenhoidon ytimeen ;) Luomuhiustenhoidon parhautta!

- L'anza: muotoilu hiukan hakusessa, onneksi sisältöön kiinnitetty erityistä huomiota. Oikeasti käänteen tekeviä tuotteita ja oikeaa luksusta. Hintansa veroisia ehdottomasti!
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Kampaamojutut:

Cutrin Kotimaisia tuotteita, ei mitenkään laadukas tai hieno kuva näistä tuotteista, sellainen käsitys etteivät juuri eroa markettikamasta. Nätit simppelit putelit kyllä vähän parantavat mielikuvaa. Myös tulee vahva fiilis hyväntuoksuista tuotteista, varmaan Aromagic (tms) -tuotelinjan takia.

Wella Ei kovin laadukas mielikuva näistäkään, vähän heikompaa kampaamokamaa. Wella SP-tuotteista hyvä kuva, kalliita, suht toimivia tuotteita mutta ei kuitenkaan mitään huippuraaka-aineita (hinta-laatusuhde ei siis kovin hyvä kuitenkaan).

Goldwell Ei järin hyvä kampaamosarja, mutta yllättää positiivisesti joillakin tuotteillaan (esim. Kerasilk). Nämä olivat ekoja kampaamojuttuja joita käytin, ne olivatkin silloin käsittääkseni yleisimpiä ja tunnetuimpia kampaamotuotteita.

Schwarzkopf Edullisimpien kampaamosarjojen kunkku. Monipuoliset tuotevalikoimat, myös muotoilutuotteet hyviä.

Matrix Mänä tuntuvat jotenkin semi-hyviltä kampaamotuotteilta, sijoittuvat jonnekin Wellojen ym. ja Joicon välimaastoon. Nuorekas, värikäs merkki. Kauniita pulloja.

Sebastian Tulee mielikuva valkoisista kliinisen näköisistä puteleista (eivät taida enää olla sellaisia, ainakaan kaikki). Ylihinnoiteltua tavaraa. Ennenkuin ymmärsin mitään inceistä pidin tätä ehkä maailman parhaana sarjana, imago kai sitten onnistuttu luomaan laadukkaan oloiseksi.

Paul Mitchell Samakaltainen käsitys kuin Sebastianista.

Tigi Merkin imago ei oikein vetoa muhun, liiankin värikästä ja olevinaan niin kuulia ja nuorekasta ja hassua, menee ehkä vähän överiksi. Maineeseen panostetaan enemmän kuin tuotteisiin. En ostaisi ellen sitten voisi olla aivan vakuuttunut jonkin tuotteen toimivuudesta mulla ja että se on hintansa arvoinen.

Joico Todella laadukkaita raaka-aineita, jatkuvaa tuotekehitystä. Ei turhaa mainontaa tai putelien ulkomuodolla hienostelua.

Redken Tämä tuntuu inceistä ymmärtämättömien mutta tukkaansa paljon (rahallisesti) panostavien merkiltä. Ei omakohtaista kokemusta, mutta käsittääkseni suurin osa tuotteista aika tavanomaisia, ei kummoista laatua.

Lanza Tästä jotenkin "hämärä" mielikuva, ei selvää käsitystä mitä kaikkia tuotteita sarjaan kuuluu ja miltä putelit nykyään näyttävät. Laadukas, eläinkokeeton. Ei kuitenkaan houkuttele ostamaan, koska ei saa tarjouksista ja omat kokemukset eivät järin hyviä.

Markettipuoli:

Sunsilk Mainonta lapsellista ja typerää, lisää vaan negatiivita kuvaa näistä tuotteista. Ehkä mainokset vakuuttavat 12-v. tytöt tai jotain...

Pantene Silikonimössöä. Kun hiustuotteiden silikoneista alettiin puhua niin muistaakseni ensiksi leimattiin Pantene&nbsp; kaikkein pahimmaksi (myöhemmin Fructis ja muut).

Dove Tuttua saippuanhajua hiustuotteina. Ei kuitenkaan kovin huono kuva näistä, ihan nätit pullot ja tuotteissa kivan paksu koostumus.

Loreal Elvital Yrittää vakuuttaa kuluttajat muka-tieteellisillä tuloksilla tuotteiden toimivuudesta. Mainostus sen takia vähän tökkii. Kuitenkin ihan ok käsitys näistä, voisin kokeilla huvikseni kiinnostavia uutuuksia.

XZ Suomalainen, puhdas, hintaansa nähden laadukas. Mutta voi miksi tuotteet ovat niin ikävän näköisiä!

VO5 Mun kokemuksen mukaan markettipuolen toimivin sarja, mutta ovat silti aika luotaantyöntäviä kamalan väristen ja näköisten pullojen takia! Ei tee mieli laittaa näitä pulloja kylppäriin esille...


Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Sunsilk: Mainonta keskitetty tosiaan teineihin. Itselleni nämä ovat kauheeta myrkkyä ja lapsellisia tuotteita. Jätettävää olen kokeillut. Menetteli, mutta en ostaisi toiste saatika mitään muuta tuotetta käyttäisi.

VO5:Jotenkin jälkeenjäänyt sarja tai sellaista perus kauraa. Incit ei vakuuta minua ainakaan.

XZ: Marketin eliittiä ja pysyy ajan hermoilla koska uusia lanseerataan vähä välein niin ei ehdi kyllästyäkään. Incit ovat todella hyviä ja hinta plussaa.

Elvital: Paljon silikoni mössöä (paitsi ng naamio). Sarja joka ollut iät ja ajat markkinoilla, pysyy aina vain pinnalla. Minua ei kuitenkaan kiinnosta.

Dove: Samaa hirveää sisältöä kuin saippuat. Ihan sama peseekö saippualla vai shampoolla, tulos sama.

Pantene: Silikoni mössöä ja mielikuva, että tukka lähtee päästä/hilse vain lisääntyy.

Fructis: Onkohan tätä sarjaa, en ole nähnyt ainakaan. No kuitenkin entinen sunsilk eli teinien suosikki sarja. Koittivat mainostaa jollakin hedelmähapoilla tuotteitaan.

Andrew Collinge: Vaikuttaa eliitti sarjalta, mutta incit ei vakuuta minua mitenkään.

EHS: Puhdas suomalainen perustuote.

Freeman: Halpahalli sarja, ei ole itsellä kokemusta.

Gliss: Eikö tämä liity jotenkin elvitaliin, ainakin imago vaikuttaa samalle. Hirveät shampoot ainakin.

Herbina: Heppoista perus tavaraa joka ei tuo mitään tuloksia, tuoksukin vähän tökkii.

Tigi: Kallis merkki, ylihinnoiteltu, ei mitään erikoista. Paljon mainostettu ainakin muotoilutuotteiltaan, vetoaa ehkä nuoriin aikuisiin.

Lanza:Ihan laadukas kampaamosarja, itse en silti pidä.

Redken:Sama kuin Lanza.

Bonacure, Wella, Cutrin jne:Kaikki menee samaan kastiin, halvimmasta päästä perustuotteita etenkin niissä mummo kampaamoissa. Vanhemmille ihmisille markkinoidaan hyvinä tuotteina.

WWW: Voiko tästä edes puhua. Tuote jolla vedetään ostajia storeen kun eivät saa muuta myytyä. Sarja vetää tavalliset pulliaiset kampaamoon ja ihmiset luulevat, että ovat laatusarja, koska myydäänhän sitä kampaamoissa&nbsp; :D vaikka hinta on useimmiten alhaisempi kuin marketeissa. Ihmiset luottavat liikaa kampaamoon ja mielikuva monilla, että kaikki kampaamotuotteet on huippuja.

NexxusVarmaan samaa sarjaa lanzan ja redkenin kanssa, en ole koskaan tutustunut.

Joico:Ihan laadukas kampaamosarja. Itse kuitenkaan en niin perusta tähänkään.

MOP: Luonnonmukaisempi kampaamosarja, hinta/laatusuhde ok ainakin ulkomailla.
Viimeksi muokannut Fantti, 08 Syys 2007, 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Kirjoittelen adjektiiveilla mitä tulee mistäkin merkistä mieleen:

Tigi hyvä tuoksu, ravitseva, täyteläinen (tosin kokemusta mulla on vaan O&H-shampoosta)

XZ selvittää hyvin takut, luotettava, edullinen

VO5 selvittävä, edullinen, kuuluu XZ:n ohella lempituotteisiini

Sunsilk purkkien väri luotaantyöntävä, kiireisille

EHS takuttava, puhdas, kevyt, luonnonmukainen

Fructis nuorekas, "ihmeaine", hyväntuoksuinen, vahvistava, pirteä

Dove kosteuttava, selvittävä, saippuamainen, kermainen

Herbina puhdas, luonnonmukainen, selkeä, luotettava, hellävarainen, Herbinasta minulla on vaan hyviä kokemuksia
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
LaMaariah
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Joulu 2006, 18:22

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja LaMaariah »

Fructis - liian hedelmäinen tuoksu, ei pidä lupauksiaan

XZ - ihan toimivia hoitsikoita CO-pesuun

EHS - kelpaa CO-pesuun

Sunsilk - räikeät purkit, ei kummoista vaikutusta

Redken - ihana tuoksu, purkit tyylikkäitä mutta liian kalliita tehoonsa nähden

Cutrin - toimivia peruskampaamotuotteita

Goldwell - melko paljo Cutrinin oloinen, mutta tylsemmät purkit

Tigi - jotain pirteää, värikästä ja laadukasta

Kerastasen - tutustumisen arvoinen merkki

Schwarzkopf - kohtuullisen toimivia perustuotteita, naamiot vain takuttavia&nbsp; >:(
1CMii, mustanruskeat kevytvärjätyt vyötäröpituiset hiukset
Jadey
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 439
Liittynyt: 23 Elo 2006, 17:13

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Jadey »

-XZ -luotettava ja hinta-laatu suhteeltaan erittäin hyvä sarja. Ei turhia lupauksia eikä yltiöpästä hehkutusta tuotteiden toimivuudesta.

Sunsilk -silikoniasilikonia. Tästä merkistä on kaikkein negatiivisin mielikuva. En laita enää tämän sarjan tuotteita tähän päähän. (Tunnustan käyttäneeni muutama vuosi sitten :-[ )

Redken -luksusta, mutta hieman yliarvostettua sellaista. Tältä merkiltä löytyy kuitenkin hyvin toimivia tuotteita.

Tigi -vetoaa kuluttajiin pirtsakoilla pulloilla ja hauskoilla nimillä. Toimivia tuotteita kuitenkin.

Goldwell -sarja joka ei houkuttele yhtään. Aika mitäänsanomaton merkki.

L'anza -luotettava!
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa
Angie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 531
Liittynyt: 07 Syys 2007, 12:54

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja Angie »

Tigi - nuorekas ja raikas imago, mutta laatu ei vastaa hintaa. Muutama huipputuote.

Redken - luksusvaikutelma, mutta todellisuudessa purkkien sisältö surkeaa.

Joico - asiallinen, toimiva, tieteellinen. Ei mainostettu, mutta silti suosiossa laatunsa takia.

L'anza - hienostunut, laadukas.

MOP - luonnonmukainen, piristävät purkit ja tuoksut. Laadukkaat tuotteet.

Nexxus - tieteellinen, ylellinen.

Kerastasé - L'oréalin toinen "luksusbrändi", mutta sisältö täyttä silikonia.

Paul Mitchell - eläinkokeeton, asiallinen, tuotteet eivät kovin hyviä.

Sunsilk - teinityttöjen suosikki mainostuksen takia, mutta silikonia tämäkin.

VO5 - jotenkin 90-lukulainen.

XZ - puhdas, suomalainen, turvallisia ja toimivia tuotteita.

Garnier Fructis, Elvital - taas näitä L'oréalin ylimainostamia silikonimössöjä.

Pantene - huonoista huonoin.

"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison
nuunuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 13:34

Vs: Mielikuvia hiustuotemerkeistä

Viesti Kirjoittaja nuunuu »

Lähinnä assosiaatioita, ei välttämättä edes kokemuksia ko. merkeistä mutta ihan puhtaita mielikuvia ja mielleeyhtymiä. Täällä näyttää olevan myös käyttökokemuksia joukossa, mutta mulla nämä perustuu täysin mielikuviin :D

XZ - puhtaus ja suomalaisuus, aitous, raikkaus.
Sunsilk - lähinnä teollinen värikimara. Varmasti sellainen tuote joka on "helppo valita" markettituotteiden joukosta.
EHS - luonto, ehdottomat mökkivibat!!
Tigi - trendituote, karkkimainen imago.
Joico, Lanza - lähinnä sellaista yhtä suurta massaa ja valtamerta on se tuotevalikoima silmissäni.
Fructis - ei tule mieleen muutakuin tuubi täynnä silikonia. En tiedä miksi. Olen ihan ala-asteikäisestä vältellyt tätä koska mulle sanottiin että tässä on silikonia, enkä tosiaan edes tiennyt mitä sillä tarkoitetaan silloin :D
Pantene - ihan ok luottotuote mielikuvat, ehkä siksi että käytin aika pitkään näitä tuotteita.
Andrew Collinge - vähän sellainen muovinen wnb-tuote fiilis tulee tästä.
Herbina - toinen mökkivibat aiheuttava, sellainen yleinen freesiys tulee mieleen.
Paul Mitchell - tää on aina tuonut mulle mieleen kaikki huippusalongit, tääkin mielikuva jostain ala-asteelta peräisin..
Vastaa Viestiin