Kokemuksia opetuskampaamoista?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Jookoskookos

Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Jookoskookos »

Eli kuten otsikkokin kertoo, minkälaisia kokemuksia teillä juurekset on kampaamokouluista (siis ihan asiakkaana :P)? Missä kävitte, miten kävi? Uskaltaakohan näin syksyllä ylipäänsä mennä tuollaisia testaamaan, kun en haluaisi ehkä kuitenkaan olla se ensimmäinen koe-kaniini...
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Uskaltaa. Itse kävin viime keväänä värjäyttämässä hiukseni elumenilla Tuusulan amiksessa parturi-kampaajapuolella. Tuloksessa ei ollut mitään moitittavaa, aika vaan oli pitkä (reilu 3h). Käsitteli hiuksiani erittäin varovasti ja samalla vaihdeltiin kokemuksia erilaisista hiustuotteista. Kyseessä taisi olla 2. vuoden opiskelija. Menisin uudestaankin, jos en värjäisi nykyään itse  ;) ja hinta ellulla erittäin pitkiin hiuksiin oli vain 35€.
Heleena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 22:28

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Heleena »

Olen käynyt reilu vuosi sitten NAPS:n opetuskampaamossa Annankadulla, missä hiukset värjättiin monisävyiseksi ja leikattiin mallinmuutos. Eli rohkeana lähdin uudistamaan tyyliäni kertaheitolla opetuskampaamoon! Mulla on pelkästään positiivista sanottavaa ko. kampaamosta: kampaaja oli huolellinen (tarkisti usein ohjaajalta, miten pitäisi toimia), kuunteli toiveitani ja teki hyvää työtä! Hän oli opintojensa loppuvaiheessa, joten sekin ehkä vaikutti asiaan. Mun mielestä oli niin ihanaa, kun hän sanoi lopputuloksen nähtyään: "Siis tää on mun tekemistä hiuksista ihan paras lopputulos ikinä!" niin aidosti iloisena. Ja edullista oli tosiaan: mallinmuutosleikkaus ja monisävyvärjäys maksoi muistaakseni 45 euroa! Ainoana miinuksena (jos se jollekin on miinus) on tietysti se, että aikaa tuohon kului rutkasti "normaalia" kampaamokäyntiä enemmän. Mun tukkaa värkättiin kaikkiaan n. 3,5 tuntia, mutta oli kyllä lopputuloskin todella hyvä! Ja se täytyy sanoa, että ensimmäistä kertaa mun elämässä kampaaja todella leikkasi hiuksista sen verran kuin lupasi, eikä "lipsahtanut" yhtään ylimääräistä.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!
Vera
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 19:27

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Vera »

Mä olen muutamaan otteeseen leikkauttanut ja värjäyttänyt hiukset Turussa TYA:ssa ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Aikaa tosin menee n. ½-1 tuntia kauemmin kuin tavallisessa kampaamossa, mutta se nyt ei kovin iso miinus ole.

Ja hintaero on huikea; viimeksi maksoin mallinmuutosleikkauksesta ja värjäyksestä vain 46 euroa, kun yleensä olen tottunut maksamaan jotakin satasen molemmin puolin.

Edit. Heleena, hölmö kysymys, mutta tiedätko ovatko kaikki nuo NAPS:it opetuskampaamoita?
Edit2. Kiitos Ilyasviel :)
Viimeksi muokannut Vera, 24 Syys 2007, 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ Ei ole, niitä on ainoastaan yksi. "Naps opetuskampaamo Helsinki - Annankatu 11"
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Mä olen kanssa käynyt tuolla TYA:ssa tasoittamassa. Maksoi jotain 12-14 e eli aika halpaa. Minusta nuo opetuskampaamot on ihan hyvä vaihtoehto, jos ei halua tuhlata, mutta niissä tosiaan kestää aika kauan, enkä minä ainakaan saanut sellaista asiakaspalvelua, mitä yleensä missä tahansa "oikeassa" kampaamossa saa. En silti usko, että opetuskampaamoissa pystyy hiuksiaan helposti pilaamaan, koska opettaja valvoo kaikkia tehtäviä toimenpiteitä.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
ansq
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 200
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 20:26

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja ansq »

mä olen myös tya.:ssa käynyt, ja hyviä kokemuksia.
väriä, raitoja, leikkausta.
meikkipuolella juhlameikki..
hampiainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1255
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 15:10

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja hampiainen »

Mulla ei ole TYA:sta oikein hyviä kokemuksia, vaikka kyseessä oli pelkkä otsatukan tasoitus. Sen jälkeen en ole sinne uskaltautunut.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ Vähän lisäinfoa kiitos, mikä mätti ja mikset mene? Ei hirveästi kerro muille pelkkä "ei hyviä kokemuksia" :)
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Belle »

Olen käynyt monta kertaa amiksen pa-ka-puolella leikkauttamassa hiuksia ja aina olen ollut tyytyväinen lopputulokseen. Tietysti aikaa kuluu enemmän, eli siinä missä perusleikkaus hoituu noin 30min kampaamossa, niin koululla aikaa vierähtää helposti parikin tuntia.

Ennätys taisi olla 3h poikatukan siistimistä, eli ei edes ollut paljoa leikattavaa, mutta kyseessä olikin ekavuoden opiskelija :). Kakkosilla olen käynyt muilla kerroilla. Meillä päin leikkaukset 10-15e, joten mukavasti säästää kun opiskelijabudjetilla olen itsekin.
hairyfairy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 17:53

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja hairyfairy »

Mä olen käynyt värjäyttämässä. Leikkauttamaan en viitsi mennä, koska on sen verran "hankala" hius, että tarvitsee olla kokenut saksikäsi saadakseen hyvää jälkeä. Ja ne hyvät saksikädet muuten ovat harvassa!  :P
hampiainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1255
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 15:10

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja hampiainen »

Ilyasviel kirjoitti: ^ Vähän lisäinfoa kiitos, mikä mätti ja mikset mene? Ei hirveästi kerro muille pelkkä "ei hyviä kokemuksia" :)
No se nyt vaan ei oikein onnistunut koko homma. :-\ Otsis jäi epätasaiseksi. Huomasin sen vasta kotona, kun hiukset oli kuivat (märkänä kihartuu helposti ulospäin, minkä takia ilmeisesti epäonnistuikin). Muutenkin se tyttö joka mun hiukset leikkas oli jotenkin kauhean epävarma (tietty ihan ymmärrettävää). Tämän takia en ole käynyt toistamiseen, nyt mulla tosin ei enää otsista olekaan.
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

Mä oon käynyt Tampereella kahdessa eri opetuskampaamossa, joista kokemukset oli tosi erilaisia. ABC Hiusopintokeskuksessa oppilas toimi tosi itsenäisesti ja osasi jo työnsä, muistelen että hän olisi kertonut työskentelevänsä "oikeassa" kampaamossa koulun ohella. Forma-hiusmuotoilukoulussa opettaja joutui puuttumaan paljon enemmän työskentelyyn ja kävi suorastaan korjailemassa leikkausta (esim. pituudet oikealla ja vasemalla olivat epätasaiset ensin). Molemmissa leikattiin hyvä ja toimiva malli ja ABC:ssa lisäksi todella hyvä värjäys. Aikaa kului rutkasti enemmän kuin normaalikampaamossa molemmilla kerroilla. Alla tarkemmat sepostukset kokemuksista.

ABC:ssa kävin keväällä 2006, tarkoitus oli mennä vain leikkaukseen, mutta meillä löyty niin nopeasti yhteinen sävel kampaajaoppilaan kanssa, että innostuin myös värjäämään (lue: hän näki heti mun kasvoilta etten ollut silloiseen väriin tyytyväinen ;)). Oppilas ehdotti itse minkälainen väri mulle hänen mielestään sopisi ja päädyttiin kauttaaltaan suklaanruskeaan väriin ja etuosan kerroksiin pari astetta tummempia raitoja. Hän leikkasi myös tosi hyvän reilusti kerrostetun mallin suoraan ja liukkaaseen hiukseeni, mikä tosiaan auttoi muotoilua vielä kotonakin. Tähän asti ammattikampaajat olivat aina selitelleet, että minun hiuksiini sopii paremmin pitkä klassinen malli kuin kerrokset.. Oppilas kävi välissä hyväksyttämässä päätöksensä opettajalla, mutta teki työn itse. Lopuksi opettaja tarkisti mallin. Olin tosi vaikuttunut miten hyvin tämä oppilas näki mikä minulle sopi ja harmittelen vieläkin, kun en kysynyt nimeä/virallista työpaikkaa koulun ulkopuolella. Sain älyttömästi kehuja mallista+väristä kavereilta. Muistelen, että hinta olisi ollut 40 euron luokkaa pitkään hiukseen.

Formassa kävin joulukuussa 2007 leikkauttamassa hiukset ja tuolloisen oppilaan ote oli paljon epävarmempi kuin ABC:ssa. Hän kyseli paljon tarkemmin minulta minkä mittaista haluaisin minnekin ja varmisteli moneen kertaan voiko nyt leikata näin. Mulla oli aikomuksena tuolloin pätkäistä hiuksista 20cm pois, mutta kampaajan epävarmuus ("oletko nyt aivan varma että olet valmis luopumaan... jos leikataan nyt aluksi vähemmän niin voit totutella ajatukseen") sai minutkin epäröimään ja hiuksista lähti lopulta n. 5cm pois pituudesta. Hän tosin itse ehdotti tiettyä kerrostusmallia, minkä mukaan hänen omat hiuksensa oli leikattu. Lähtiessä olin ihan tyytyväinen malliin, vaikka vähän kismitti kun annoin periksi lyhyemmän mallin kanssa. Suurin ero ABC:hen oli se, että koulun opettaja kävi jatkuvasti paikalla korjailemassa itse leikkausta ja viimeisteli myös kerrokset ja mallin. Minusta tuntui, että sain lopulta opetushinnalla ammattilaisen leikkauksen, mutta jos korjauksia ei olisi tehty niin olisin saanut tasoittaa latvat kotona itse uudestaan. Leikkauksen hinta 12 euroa.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Lizine

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Lizine »

Raitoja pitäisi saada päähän ja budjetti on opiskelijatasoa  ::) eli opetuskampaamoa ajattelin kokeilla ensimmäistä kertaa ikinä. Asun helsingssä ja oman kouluni lähellä on kaksikin opetuskampaamoa: ABC-hiusopintokeskus (tms) ja pivot point. Minkälaisia kokemuksia näistä? Tuo annankadun NAPS alkoi myös kiinnostaa, mutta taitaa olla tuuripeliä että minkälaisen opiskelijan saa..
Earlybird
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 247
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:58

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Earlybird »

Mä olen kerran käynyt pa-ka -linjalla ottamassa permiksen. Tulos oli todella hyvä, mutta aikaa kului tosi paljon. Opiskelija teki todella tarkkaa työtä ja käsitteli hiuksiani hellävaraisesti.

Kerran olin kampaajalla, jossa harjoittelija leikkasi hiukseni. Silloinkin olin todella tyytyväinen tulokseen.

Kummallakin kertaa siinä on ollut asiantuntijat vieressä neuvomassa, niin ei ole ollut mitään hätää.
Vastaa Viestiin