Kokemuksia opetuskampaamoista?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Itse käyn omalla "bestiksellä" leikkauttamassa hiukset + värjään.

Tekee kampaaja töitä oppisopimuksella. Kukaan ei ole leikannut hiuksiani yhtä hyvin kuin kaverini. Tosin hän tietää tarkalleen millaisista malleista tykkään, sillä kaveruusaikaa on takana yli 10 vuotta  :P
Käyn jatkossakin, tosin nyt kamu jää mamma-lomalle  :-\ Täytyy mennä jonkun toisen nyhdettäväksi..
Nyt maksan 10e leikkauksesta ja rakastan aina lopputulosta. Jos menen muualle maksan 50e ja saan kulkea lippis päässä seuraavat 2 kuukautta...

Kävin tosin kerran yhdellä tuntemattomalla opiskelijalla värjäämässä punertavat hiukseni ruskeiksi.
Ensin epäilin lopputulosta sillä hiukset olivat ihan piki mustat.. Vaikka halusin suklaan ruskeat.
Ehdin jo kaikkialle kampaamosta päästyäni sitä kuuluttaa, mutta parin-kolmen viikon päästä väri oli haalistunut niin paljon että päällihiukset olivat suklaan ruskeat ja alta tummemmat. Kaikin puolin kiva lopputulos.
Tosin ne ekat kaksi viikkoa olivat aika kauheita... :D hintaa oli huimat 56e.. Eli en kyllä mene toiste, saan ammattilaisen värjäyksen samaan hintaan.
babylissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:35

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja babylissa »

Joskus -94 Helsingissä oleskellessani kävin kampaamokoulu Pepe Åhmanilla ottamassa permanentin. Kampaaja/parturioppilas oli kiva, aikaa meni mutta en muista että ikinä tukkani olisi ollut niin kauniilla ja kimmoisilla kiharoilla. Samalla ostin sieltä jonkinlaista kampaamon omaa kiharasuihketta- en siihen aikaan juurikaan ymmärtänyt saati tullut mieleen perehtyä hiustuotteisiin sen kummemmin- ja se suihke on ollut parasta kosteuttajaa kiharapäälle ikinä. En tiedä, onko ko paikkaa edes enää olemassa ja myydäänkö sen sarjaa enää ylipäätään, ostaisin toisenkin pullon jos käsiin saisin!
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Missy »

babylissa kirjoitti: Joskus -94 Helsingissä oleskellessani kävin kampaamokoulu Pepe Åhmanilla ottamassa permanentin. En tiedä, onko ko paikkaa edes enää olemassa
Eiköhän tuo edelleen siinä Sörkan mutkassa ole?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Tuosta muuten kun moni sanonut kun aikaa menee kauan niin miettikääs että siellä saattaa olla 19 muuta opiskelijaa. Meidän pitää tehdä kirjallinen suunnitelmat johon piirretään kaikki leikkauslinjat, kirjotetaan mitä värejä käytetään jne. Ja meillä on jaksosettu sitten että yleensä sitten kaikille tulee samaanaikaan se asiakas ja opettaja kiertää yksitellen katsomassa suunnitelmat. Sitten kun ruvetaan värejä sekottelemaan niin eikus siellä olekin kaikki yhtä aikaa sekä muiden luokkien opiskelijoita pienessä keittiössä jossa yksi toimiva vaaka (itse en käytä vaakaa enää). Vielä kun etsit värejä hyllystä niin tietenkin ne tietyt ovat loppu (varsinkin ennen joulua). Sitten kun päätät millä korvaat niin ne täytyy käydä hyväksyttämässä opettajalla joka on taas lähtenyt tunnin kahvitauolle eli täytyy tehdä oman pään mukaan taitaa asiakkaalla palaa lopullisesti hermot kun joutuu odottelemaan.

Kun vihdoin on väri on pesty pois niin pitää taas hakea opettaja ja taas selvittää miten leikkaa (ykkösellä piti aina hakea opettaja kun siirtyi leikkausvaiheesta toiseen). Opettaja onkin taas lähtenyt johonkin ja kaikki etsivät sitä samaan aikaan. Vihdoin kun rouva vaivautuu paikalle niin se käy muitten työtä katsomassa ensin.

Nyt tukka on leikattu ja föönattu mutta asiakasta ei saa päästää tuolista ennen kuin opettaja on katsonut. Opettaja on taas kadonnut ja sitä taas etsiä ympäri koulua. Tässä vaiheessa asiakkaalla on kiire joten on pakko päästää pois ja kun opettaja vihdoin tulee niin siitä saa kauheat huudot.

Näin siis meillä joka ikinen asiakaspalvelupäivä menee ja syy siihen että kestää jumalattoman kauan on se että opettajat istuvat kahvilla joka välissä sen tunnin >:(
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

Mä olen pari kertaa käynyt Iso omenassa Oppivat Kädet kampaamossa.
Ekalla kerralla vaan leikkaus, joka ok.
Tokalla kerralla permis joka onnistui erittäin hyvin! Opettaja kuitenkin koko ajan kävi tarkistamassa tilannetta ja oikeaty aineet jne. Pitää vaan muistaa että aikaa menee tosiaan paljon enemmän.
Allie

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Allie »

Tiizku, käykö teillä enemmän eläkeläisiä ja työttömiä, joilla on aikaa ja ovat valmiita istumaan vähän pidempään?
Aloitan syksyllä pa-ka opinnot ja olen miettinyt, että tehdäänkö koulussa asiakaskunnan vuoksi mitään
erikoisempia juttuja vai pääseekö niitä tekemään sitten vasta työharjoittelussa...
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Suurinosa on mummoja ja pappoja jotka tykkäävät tulla istuskelemaan ja kertomaan elämäntarinaansa ;) Sitten välillä on koulun muita opiskelijoita. Kerran mulla oli asiakkaana kotiäiti joka ei ollut koskaan käynyt kampaajalla ja voi että kun hän oli tyytyväinen ja kiitteli moneen kertaan. Muodikkaita töitä tehdään omille malleille. Meidän koulussa omille malleille tehdyt työt eivät maksa mitään.

Mihin kouluun olet menossa opiskelemaan?
babylissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:35

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja babylissa »

Tiizku kirjoitti: Tuosta muuten kun moni sanonut kun aikaa menee kauan niin miettikääs että siellä saattaa olla 19 muuta opiskelijaa.


^Anteeksi omalta kohdaltani että mainitsin ajan kulumista- sanoin vain tosiasiana, eikä minua ole koskaan se haitannut. Tiedän, että kampaajat opiskelevat vasta ammattiinsa ja itse asiassa kun varaa aikaa, ja sillä asenteella on käsiteltäväksi lähdettäväkin, on ihan hemmottelua istua yhden kampaajan laitettavana muutama tunti! Aika luksusta ;)
Ja tiedän senkin, että pieniä virheitä voi sattua, kun hommaa vasta opetellaan. Sekin täytyy pitää mielessä, kun käsittelyyn menee.
Sitäpaitsi, kampaajaoppilaat ovat yleensä hyvin helläkätisiä.
Tiizku kirjoitti: Näin siis meillä joka ikinen asiakaspalvelupäivä menee ja syy siihen että kestää jumalattoman kauan on se että opettajat istuvat kahvilla joka välissä sen tunnin >:(
Opet taitaa olla vähän semmosia.
Kunis

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Kävin joskus lukioaikana Tampereella itsenäisyydenkadun harjoittelukampaamossa valkaisemassa latvat. Tulos oli ehkä epätasaisempi, kun mitä olisin itse saanut aikaan. Viereisten pöytien likat kyllä tekivät hyvää jälkeä, mutta oma opiskelija ei oikein handlannut hommaa. Hinta oli ok, mutta ei kyllä siihen laatuun nähden :P

Värjäsin vaalennetun päälle hetimiten vihreällä suoravärillä, jolloin vaalennuksen epätasaisuus ei onneksi niin häirinnyt kun kontrastia ei niin ollut.

Toinen kampaamokoulukokemukseni oli Helsingin Kampissa olevalla kampaamokoululla, jossa otin leikkauksen. Sekään työn jälki ei täysin vakuuttanut, persoonattoman lopputuloksen vuoksi (pyysin jotain särmää, kun oli niin pitkään ollut samanlainen) ja kovakouraisuus. Sielläkin kuitenkin naapurituolissa opiskelija loi kovin ihastuttavaa viistoa leikkausta, joten ehkä minulla on vain ollut huonoa tuuria.

Äiti on käynyt ottamassa väriä ja perniksiä (Lahden salpauksen?) amiksella, eikä koskaan ole latvat kärähtäneet tai muuta.
Viimeksi muokannut Kunis, 15 Huhti 2009, 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Se, että miten kukakin sen särmän tulkitsee on kanssa oma lukunsa....kait se on aika tuuripeliä kenen käsittelyyn pääsee/joutuu, ihan niinkuin millä tahansa muullakin alalla. Päälle päätteeksi se, että ihan siis jo kauan työelämässä olevistakaan kun ei voi tietää varmasti.

Mietiskelin tässä että voisin joku kerta mennä tuohon Kurvin asiakkaaksi. Oon ollut joskus 15v sitten hiusmallina joitakin kertoja Iso-Roballa olevassa koulussa. Kaikki kokemukset hyviä - mikäli mun muisti ei taas ole tehnyt tepposia :ts
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Itse oon käynyt kerran tällaisessa opetuskampaamossa ja palvelu oli ihan hyvää, leikkautin latvoja vain lyhyemmäksi ja kampaajaharjoittelija oli todella mukava ja ystävällinen. Tuohon yksinkertaiseen tasoitukseen meni aikaa noin 45 minuuttia ja opettaja kävi välillä tsekkaamassa laadun. Opettaja sitten yhdellä kerralla tuli huutamaan ja haukkumaan mun harjoittelijan, kun hän oli vissiin leikannut vähän vinoon, mulla tuli paha mieli tän tytön puolesta, musta tää opettaja oli täys pelle, kun tulee mun kuulleen haukkumaan pystyyn tän tytön&nbsp; :o. Lopputulos oli kuitenkin hyvä. Muutenkin välillä tuli sellainen fiilis, ettei opettaja ottanut ollenkaan huomioon, että "hei mä oon täs vieressä ja kuulen kaiken", kun he kummastelivat suureen ääneen ja pitkään mun hiuksiani.
Tasoitus maksoi muistaakseni 7-9 euroa, eli tosi halpaa. Mutta esim. mihinkään värjäyksiin en missään nimessä menisi tällaiselle harjoittelijalle, koska mun tukan vaalennuksen oikean sävyn löytäminen näyttää olevan jo kokeneimmillekin kampaajille vaikeaa, kun usein on tullut tyvestä ihan eri värinen kuin latvat. Monesti tavallisista kampaamoistakin saa puoleen hintaan tai 20 prossan alennuksella harjoittelijalta ajan.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mä olin eilen Pepe Åhmanin opetuskampaamossa. Leikkautin hiuksia kunnolla lyhyemmäksi ja vähän tuunattiin mallia. Koko operaatio kesti 2h, ja se oli kyllä ihan maks, alkoi jo pahasti paikat puutua :P Mutta siis tyytyväinen olen. Kampaajakokelas oli huolellinen ja pariin otteeseen kävi kysymässä neuvoa opettajalta joka tuli neuvomaan ja korjaamaan. Ehdottomasti menen jatkossakin. Kaikin puolin sujuvaa toimintaa (vaikka siis aikaa sinänsä meni).
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Nyt on sitten testattu HelPa ja toiste tuskin menen. Aikaa varatessa soitin ja kysyin että onko niillä Elumenia ja väittivät että kyllä on ja antoi hinnaksi värinpoisto/vaalennuspesu + Elumenilla värjäys 30 euroa.

Tänään sitten menin tuonne ja heti alkuun kun pääsin penkkiin niin selvisi että heillä ei ole Elumenia mutta jotain muuta kirkkaanpunaista löytyy. No, mietin siinä ja päätin sitten kokeilla. Oppilas oli tosi helläkätinen ja sillä oli mukana siinä kaks Tallinnan vaihtaria joista toinen osallistui myös vaalennuspesun tekemiseen ja värjäsi vasemman puolen tukasta samaan aikaan kun oppilas laittoi värin oikealle puolelle. Kolmas siinä katsoi koko ajan vierestä ja puhuivat keskenään venäjää ja viroa sekaisin.

Vaalennuspesu onnistui hyvin, mä ihan yllätyin miten niin epätasaisesta (mustaan tehty värinpoisto joten läiskikästä oli se punainen mulla) saatiin tasaisen vaalean oranssi. Sitten laitettiin väriä... Sekoitti Wellan jotain 77/46 (oranssinen) ja 0/65 (pinkin viininpunainen), näistä piti sen opettajan mukaan tulla sellainen kirkkaan punainen joka on vähän pinkkiin päin, samaa mitä mulla oli tyvessä kun sinne menin (eli valkaistuun laitettu Crazy Colorin Fire & vähän Fudgen Paintboxin Hot Chilliä mukaan). Mä epäilin jo alkuun mutta sanoivat että kyllä siitä ihan punainen tulee vaikka värimassa onkin oranssia...

No, jokainen varmaan arvaa lopputuloksen kun laitetaan värinpoiston jälkeen kestoväri näihin jo kertaalleen parin viikon sisään värinpoistettuihin latvoihin. Tyvestä kirkkaan punaoranssi ja latvat ihan haalistuneen oranssit. Great.... Muutenkin vähän ihmetytti että niillä ei kauheasti mitään hoitosuihkeita tai muotoiluaineita käytetty siellä, vaalennuspesun jälkeen föönattiin ilman mitään hoitoaineita ja värin jälkeen pestiin ja laitettiin huuhdeltavaa hoitoainetta ja föönattiin "paljaaltaan". No, aika karun näköinen ja karhea siitä jäi ja laittoi sitten vähän jotain silottavaa. Tää luonnonkihara kun vielä oikein tekee hyväkuntoisestakin kuolleen heinän näköisen jos ilman jätettäviä föönailee (tai yleensäkään föönaa....). Oppilas huomasi itsekin ettei nyt väristä tullut sellainen kuin mitä oli tarkoitus ja oli tosi pahoillaan olevan näköinen kun opettajahan ne värit valitsee. Opettaja totesi että latvat on niin huonossa kunnossa että suoraväri on ainoa joka tarttuu ja sekin valuu pois samantien (en tajua miksei sitä suoraväriä/kevytväriä voitu laittaa aluksi kun sitä itse ehdotin ja sanoin että kestovärit ei tartu mulla kunnolla latvoihin), ja käski ostaa sävyshampoon.

Tuli sitten maksun aika ja olisivat veloittaneet multa 45 euroa. Älähdin siinä vaiheessa sitten että hetkinen, mulle sanottiin puhelimessa 30 euroa ELUMENILLA ja vaalenuksella. Veloittivat sitten vaan sen 30 euroa joka on ilmeisesti kestovärin hinta. Vähän on itkupotkupettynyt olo tuosta käynnistä ja siitä että sävy ei tosissaan ollut sitä mitä piti. Muuten oli ihan kivaa ja vaalennuspesu meni hyvin. Täällä mä nyt istun kotona Crazy Color + Joicon IH -sekoitus päässä että kehtaan mennä huomenna töihin.&nbsp; ::)

EDIT:
Ja lopputulos
http://www.aijaa.com/v.php?i=4159986.jpg Valotus antaa ymmärtää että olis edes suht tasainen jota se ei todellakaan siis ollut... Onneks mullakin oli sitä suoraväriä himassa.
Viimeksi muokannut Mena, 08 Touko 2009, 05:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Kyllä on meillä Suomessa hyviä opettajia. Mullekin opettaja neuvonut noin kun punasta ollaan tehty kun minä olisin laittanut elumenia tai suoraväriä. Ei ei kun kestoväriä, no samanlaiseksi jäi kun Menalla. Onneksi oli kaverini jolle kotona sitten laitoin suoraväriä.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Kokemuksia opetuskampaamoista?

Viesti Kirjoittaja miolla »

Kerran olen käynyt Pepe Åhmanilla Helsingissä. Hiukset olivat todella vaurioituneet, liian kauan vaalennetut jne. Tavoitteena oli kupari, sellainen luonnollinen hennakupari, mutta silloin en ollut vielä hennasta tietoinen, joten kampaajalla kävin. Meillä oli ongelmia aluksi sävyn valinnassa, sillä minun kupari erosi aikalailla opettajan kuparista, luotin kuitenkin kampaajiin ja annoin mennä. Noh. Eka värjäys meni pieleen, luultavasti vaurioitunut hius imaisi värin liian hyvin ja tuloksena oli mustanruskea. Koittivat toisella värillä hieman vaalentaa/ taittaa punaisempaan, mutta ei oikein onnistunut. En ole käynyt uudestaan, koska yleinen ilmapiiri oli mielestäni epämielyttävä ja huono. Opettajat eivät olleet lainkaan kannustavia, eivät varmistaneet paljon ollenkaan asiakkaalta (eli minulta) mitä haluan, vaan teki oman päänsä mukaan. Lisäksi oppilaitten välillä olin havaitsevinai klickejä, jotka entisestään huononsivat ilmapiiriä. Ei, ei ja ei.

Kolme kertaa olen käynyt leikkauttamassa ABC hiusopintokeskuksessa&nbsp; ja sinne suuntaan myös jatkossa. Ekalla kerralla leikkautin otsiksen ja päivitin muutenkin kulahtaneen leikkauksen. Oppilas oli mukava, ekan vuoden opiskelija, ei moitittavaa. Tokalla kerralla taas leikkautin ylikasvaneen otsiksen sivuotsikseksi ja päivitin taas kerrostukset jne. Oppilas jälleen mukava, ekan vuoden opiskelija, ei moitittavaa. Kolmannella kerralla leikkautin vain pitkien hiusten latvat ja olin kunnian olla oppilaan ensimmäinen oikea asiakas :D Hyvin meni, oppilas oli todella mukava ja kivan itsevarma, juteltiin niitä näitä siinä leikkaamisen oheella.
Ongelma ABC:ssä on myös hieman nyrpeät opettajat, jotka häviävät tuon tuosta kahvi-/röökitauolle. Kaikki kolme kampaajani olivat hieman vaikeina kun opettajaa ei näy, eikä leikkaus etene. Minua ei haittaa, että leikkaaminen kestää, päin vastoin, mutta minua kyllä haittaa opettajat jotka eivät ole kannustavia ja jotka eivät oma-aloitteisesti käy tarkistamassa etenkin ensikertalaisen edistymistä. Ei se ilmapiiri nyt mikään huono ole, mutta voisi se parempikin olla. Kuitenkin tykkään ABC:sta huomattavasti enemmän kuin PÅ:sta ja ajattelin jatkossakin käydä tuolla. Seuraavaksi olisi mahdollisesti kampaamovärjäys/värinpoisto tiedossa, joten sitä varten olen tarkempi.

Practicumin amiksen kampaamo kiinnostaisi mahdollisesti myös, jos jollain olisi siitä kokemuksia, niin kuulisin mielelläni.
Vastaa Viestiin