Kaduttaako permanentti?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä

Kaduttaako permanentti?

Ei ollenkaan
23
21%
Oli se aluksi kiva mutta..
40
36%
Ei sopinu/sovi mulle
12
11%
Tosi paljon
36
32%
 
Ääniä yhteensä: 111

Kuririn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 450
Liittynyt: 02 Heinä 2007, 14:48

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Kuririn »

Tänään laitettiin permis, eikä kaduta yhtään! Vyötäröpituiset hiukset leikattiin rintsikkapituisiksi, kerrostettiin ja sitten laitettiin tosi luonnolliset näköiset kiharat eri kokoisilla rullilla. Värinä on  suklaanruskea. Lopputulos on aivan ihana!  :-*
Kihara muistuttaa itse asiassa olemukseltaan aika paljon Charlize Theronin kiharoita tuossa choc-au-laitin postaamassa kuvassa.

Minulla on ollut permis kerran aikaisemminkin pari vuotta sitten ja silloinkin tulos oli (samalla kampaajalla) tosi onnistunut. Olen aika laiska muotoilemaan hiuksia, joten kiharat ovat minulle kivan helppo ratkaisu.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Liina »

Olen ottanut permanentteja vaikka kuinka monta eikä ole kaduttanut!

Kaksi kertaa on hiukset kärsinyt pahasti: joskus teini-ikäisenä kun tehtiin liian pientä kiharaa liian vahvilla aineilla pitkään tukkaan ja toisen kerran kun tehtiin permis puhkiblondattuun tukkaan. Näinäkin kertoina hiukset on ollu ihan ok permiksen jälkeen ja "räjähtäminen" on tapahtunu myöhemmiin huonon hoidon takia.

Mulla on piikkisuora lättänä ja rasvoittuva hius, joten jos sitä haluaa pitää edes olkapääpituudessa niin se on pakko permanentata. Mulla on aina kihara tarttunu tosi hyvin ja myös pysyny hyvin, juurikasvukaan ei ole haitannut, koska latvat on pysyny taipuisina, mikä on helpottanu tosi paljon muotoilua. Monta kotipermistä on myös tehty PolyLock-aineella (nesteellä), eikä tulos ole ollut yhtään huonompi kuin kampaamossa. Tosin kotipermiksetkin on tehny kampaaja. En antais kenenkään amatöörin rullata, koska se on kriittinen vaihe permiksessä! Lisäksi kiharan muodostumista on seurattu vaikutuksen aikana, jottei hiukset ole päässyt kärähtämään, mutta on kihartunu kunnolla.

Mulla permis onnistuu parhaiten kun käytetään tosi isoja ja isoja rullia vuorotellen ja ne rullataan pystyyn. Niskaan laitetaan keskikokoiset rullat normaaliin tapaan, kun se kihartuu huonommin. Näin tehtynä tulee siis korkkiruuvimaista ja luonnollisempaa kiharaa eikä juurikasvu erotu voimakkaasti edes kasvaessa.

Mulla pahin permiksen tuholainen on ollu aurinko ja huono hoito. On tosiaankin turha luulo, ettei permis tarvitse tehdä muuta kuin "pestä ja pitää". Kun löysin Juurikasvun niin johan muuttu permiksen pitäminenkin helpoksi: hoitavaa shampoota, hoitavaa hoitoainetta, tehohoitoa ja sopivat muotoilutuotteet eikä liikaa värjäyksiä niin kiharat pysyy kunnossa. Helpompaa tuo on kuin saada lättänätukka näyttämään joltain. Tosin tällä hetkellä pidän vaihtelun vuoksi suoraa melko lyhyttä tukkaa ja yritän oppii tykkäämään siitä myös piikkisuorana.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Iiris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1260
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 19:25

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Iiris »

Liina, kerro noista rullista! Mitä luokkaa ovat halkaisijaltaan, suunnilleen?
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Liina »

^Isoimmat rullat oli keskeltä ehkäpä 1,5 cm ja pienemmät noin 1 cm. Noi pienemmät mä ostin muistaakseni Anttilasta, olivat väriltään harmaa-mustia. Noi suuremmat oli kampaajan omia. Eli siis tosi isoja rullia, yleensä käytetään pienempiä. Mulla oli kestovärillä värjätty tukka, joten tuskin värjäämättömään hiukseen saa kunnon kiharoita noin isoilla.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
lip_eh
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 14:40

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja lip_eh »

Yyh. Vieläkin saan tuntea nahoissani, siis karvoissani sen, kun menin pöhkönä ottamaan permiksen. Rakenteeltaan huokoiset hiukseni menivät entistä huokoisemmiksi ja vieläkin hiukset meinaavat katkeilla, vaikka hoidan hiuksiani parhaani mukaan kosteuttavilla- ja rakennepaikkaavillatuotteilla. Permiksestäkin on aikaa pian jo 2 vuotta.. Ei enää ikinä kikkaroita.
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Iida »

Mulla leikkautui permanentissa hiukset siiliksi jakauksen kohdalta. Tästä kauhukokemuksesta on jo aikaa huomattavan paljon ja permisaineet ovat varmaan kehittyneet tuosta, mutta silti mielikuvat permanentista ovat tosi huonot. Se permis todellakin kadutti ja itketti kauan. Oli vielä ensimmäinen hiusoperaatio minkä olen maksanut omilla rahoilla..
Elena

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Elena »

Kaduttaa ja ei kaduta. Ensin en osannut oikein hoitaa kunnolla ja varsinkin edestä räjähti pahasti, mutta läträämällä tarpeeksi hoitoainetta ja silottavia litkuja (Tigi Rockaholic - Born to Rock <3) niin latvat on melkein paremmassa kunnossa kuin ennen permistä. Alan tykätä tästä, vaikka otin jo loppukesästä. Hiuksia on kyllä lähtenyt aika paljon, mutta suoristettunakaan lopputulos ei ole näyttänyt lättänältä... vielä. Mulla on kyllä aika paljon hiusta.
BlueBird

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja BlueBird »

Onpa teillä huonoja kokemuksia! Aika ikävää. Gallupin mukaan yli viidesosalla ei harmita, mutta kaipa sitten tulee ennemmin kirjoitettua kokemuksesta, jos se on huono.

Itselläni oli permanentti kuutisen vuotta sitten eikä siitä ole mitään pahaa sanottavaa. Se tehtiin kampaajalla ja näytti tosi kivalta ja luonnolliselta. Ekana iltana pelotti mennä nukkumaan, kun mietin, että tämähän suoristuu nukkuessa! Hyvin se kuitenkin kesti ja kauniisti pois hyvin pois, koska kihara laimeni vähän, joten oman tukan raja ei näkynyt mitenkään selvästi. Tukan kuntokaan ei onneksi kärsinyt. Voisin ihan hyvin ottaa permanentin joskus toistekin.
An-Chu
Haiven
Haiven
Viestit: 27
Liittynyt: 09 Helmi 2010, 18:03

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja An-Chu »

Mulle laitettiin permanentti joskus vuosia sitten. En tiiä mikä siinä hommassa oikein mätti, mutta siis se tehtiin kahdesti, eikä silti yhtäkään kiharaa koskaan näkyny mutta hiukset oli kyllä aika raiskatussa kunnossa. Ihan uskomaton floppi ja hiukset olikin sitten vähän ajan päästä pakko leikata kun oli niin huonossa kunnossa&nbsp; :-X Eli kyllä sillon otti päähän ja kadutti.
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

Pari viikkoo sit vetäsin itelle kotipermanentin&nbsp; ;D ja tuli juuri sellainen kuin toivoinkin. Oon tehnyt vuosien varrella itelle monen monituista permistä ja aina ollut tyytyväinen.&nbsp; :) Kuluu mukavasti pois ettei jää kauheeta kasvurajaa. Mulla aika vahva tukka joka ei ihan vähästä hätkähdä.
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja pekaani »

Eipä kyllä kaduta, permis tehtiin KC ultimate Wavella. Olen himoinnut kiharoita varmaan esiteini-iästä asti. En ole vaan koskaan uskaltanut a) koska olin varma ettei sopisi näille kasvoille ja b) olin kuullut liikaa kauhukertomuksia lammaspehkoista. Nykyisin tapani on testata vähän kaikenlaista sillä periaatteella että kasvaahan ne hiukset ja aina voi leikata jos ei miellytä.

Helmikuussa otin permiksen ja tällä viikolla kävin leikkauttamassa viimeisetkin kiharoiden (tai siinä vaiheessa paremminkin laineiden) jämät pois. Alkukesästä leikkautin hiukset polkkamittaan, jotta sain suoristuneet latvat pois. Mulla on muotoilussa vähän se ongelma, että olen tottunut tietynlaiseen muotoiluun ja menee hetki, ennen kuin totun taas siihen, että uutta hiusmallia on muotoiltava uudella tavalla. Permis oli muotoilun suhteen kyllä ihanan helppo. Tuotteet päähän ja reilusti vaan kiharoiden rutistelua.&nbsp; :) Voisin ottaa uudelleenkin, jos tää hiusten kasvattelu ei ois mulla niin nihkeetä. Hiukset kasvaa aika nopeasti, mutta en tykkää itselläni keskipitkistä hiukisista. Ei jaksais sitä kasvatteluvaihetta.
pikkuitu

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja pikkuitu »

Täällä myös yksi katastrofin uhri&nbsp; :'(

About kuukausi sitten laitettiin pehmennys, miedoimmalla aineella, ja lyhyellä vaikutusajalla. No eipä auttanu, vaan tukka kärvähti, ja latvoja saksittiin sitten siihen malliin myös veks. Ensimmäinen itku tuli jo siinä kampaajan tuolissa (eikä kaukana ollut kyllä kampaajaltakaan.. :D ), kyyneleiden sokaisemana ajoin 9 km:n matkan kotiin, katsoin peiliin ja repesin nauruun. Tukka oli siis aivan karmiva; pörröistä höttöä, josta hädin tuskin sai sormia vedettyä läpi. Kaiken kruunasi kulahtanut punaruskea hiusväri, joka vielä haalistui permisaineesta!
Ironista sinänsä, elämäni ensimmäinen kampaajakäynti, kun ajattelin saada kerrankin ihanat hiukset ystäväni häihin...&nbsp; ::)

Paremmalta nämä nyt jo näyttää, mutta kyllä pienoinen epätoivo iskee vieläkin ihan päivittäin.. Kovaa hoitoa vaan jatkuvalla syötöllä.. :)
Liitura
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 08:34

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Liitura »

Kyllä kaduttaa! Kohta puolivuotta aikaa, ja hiukset edelleen osittain karmeassa kunnossa. Ainoa mikä autto, sekini pitkän harkinnan jälkeen, oli sakset ja -15cm :-\ Jotain hyvääkin siitä seurasi, nyt on tehismuhitukset tulleet tutuiksi ;D
Diamond

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Diamond »

Minulla ei ole koskaan niin kamala tullut, että olisi suuremmin kaduttanut.
bree hodge
Haiven
Haiven
Viestit: 44
Liittynyt: 13 Maalis 2010, 14:25

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja bree hodge »

olen ottanut vuosien saatossa about 7 permistä. Tämä kertoo enemmän halustani saada kiharoilla paksummat ja helpommin muotoiltavat hiukset, kuin permiksen ihanuudesta. Totuushan on aina se, että hyvästä hoidosta huolimatta, joka kerta pitkät hiukset on jouduttu leikkaamaan polkaksi viimeistään vuosi pari permiksen jälkeen. Alkuun on tosi kivaa hoidella ja rutistella tukkaa, mutta se ei ikuiseen kestä. Jotenkin en voi pitää sellaista rutikuivaa ja katkeillutta hapero latvaa, vaan rupean unelmoimaan terveistä ja liikkuvista hiuksista.
kasvatan tukkaa ja lapsiani..
Vastaa Viestiin