Kaduttaako permanentti?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä

Kaduttaako permanentti?

Ei ollenkaan
23
21%
Oli se aluksi kiva mutta..
40
36%
Ei sopinu/sovi mulle
12
11%
Tosi paljon
36
32%
 
Ääniä yhteensä: 111

Fry

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Fry »

Joo kyllä kaduttaa.. Ensimmäisen kuukauden ajan permanentti oli vielä ihan nätti, mutta sitten kiharat alkoivat "hajoilemaan" ja tukka näytti yhdeltä hamppukasalta.. Ja kyllä ne latvatkin siinä aika mukavasti kärventyivät.. Vuosi sitten otin siis viimeksi permanentin ja kohta olen päässyt siitä eroon, latvoissa sitä on noin viitisen senttiä..
Gotcha

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

No kaduttaa ja ei kaduta. http://www.juurikasvu.org/index.php?opt ... topic=4.60 Tuolta löytyy mun hiukset tällä hetkellä, ja permis on tehty joskus viime huhti- tai toukokuussa, vai oiskohan ollu peräti maaliskuu...Ishamael saa kertoa jos muistaa mikä kuukausi se oli... (taisi olla toukokuu, kun niin olin tonne hiuslaatuketjuunkin kirjoittanut??) Mutta päällisin puolin kaikki oli ja on ok. Ihan alimmainen kerros niskassa kuitenkin kärsi kemiallisen leikkauksen ja hiukset on siis ihan niskasta noin 15cm pitkät nykyisin. Alimmat rullat jäi huuhtelematta välihuuhtelua tehdessä, ja permisaine+kiinnite tekivät tällaista jälkeä:Kuva
Viimeksi muokannut Gotcha, 01 Maalis 2006, 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
babylissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:35

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja babylissa »

Kuten toisaalla totesin, kotipermanentti kaduttaa. Olen joskus saanut tosi kauniit kiharat, kampaamossa :P
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Taisin olla siinä 15v, kun otin tiukan korkkaripermiksen über-blondiin hampputukkaani. Lyhyt kiharapilvi oli ihan sairaan siisti ja herätti kateutta kaikkialla. Malli oli  tälläinen, paitsi takaa inasen pidempi. Tukka oli kuitenkin karheampi kuin lampaankarva ja muutaman kuukauden jälkeen alkoi katkeilemaan todella pahasti  :'( Kaiken kaikkiaan tukka näytti hyvältä viimeiseen kiharaan, mutta tuntui ihan hirveältä.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
rolla

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja rolla »

Lyhyissä hiuksissa on usein sellainen mummofiilis valitettavasti. Mulla oli 14 vuotiaana viimeks permis, semmoiset hennot kiharat eikä kaduta yhtään. Tein kotiaineilla ja pysyi 1-2 vuotta kiharalla. Myöhemmin käytin vain lämpörullia, enää en ole mitään käyttänyt aikoihin. Jo lapsena äitini olisi tehnyt permiksen mulle muttei kampaaja suostunut, koska ei lapsen liukkaaseen käsittelemättömään hiukseen kihara tartu.
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja purppura »

Kerran 6 luokalla  permanentin otin, enkä toista kertaa ota.

Tukka ei oikeastaan mennyt kovin huonoon kuntoon,koska minusta se pienoinen kuivuus sopii kiharaan.  ;D  Shakira, Carrie Bradshaw kiharat ovat kivat. Ongelma oli se hirveä kihara pehko, en osannut laittaa sitä mitenkään. Loppujen lopuksi laitettiin aina letit yöksi ja ihan kivahan siitä tuli. Paplareita en osannut käyttää ja tuli ihan hirveät voukut. Se permanentti oli sellaistä pikkukiharaa jota ei voinut jättää vain sellaisenaan, vaan sitä piti laittaa. Sitten se permiksen kasvaminen pois on minusta ärsyttävää, puolet päästä suoraa ja puolet kiharaa. Eikä viitsi leikata poiskaan.

Jos haluan kiharat, niin ostan kunnon pitoaineet ja laitan paplarit.
Jeyzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3204
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:06

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Jeyzie »

Aluksi oli kiva, mutta en kylla toista kertaa ottaisi :P
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!
Hani

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Hani »

Keskiviikkona olisi kampaaja ja minä hölmö mietin permanenttiä ja rajua leikkausta vaikka se ei sovi, ei sitten millään.  :-\
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Kadutti sillon, kun ennen yo- juhlia otin permiksen ja haaveilin, että kuinka kauan kasvattamani hiukset olisivat sitten kivat. Juu permishän sitten 45 min !!!! vaikutuasajan jälkeen kärähti ihan täysin ja juhliin se sai jotenkin siedettäväksi laittamalla hiukset ponnarille. Että siinä kaunis kampaus sitten. Mutta elämä jatkui ja kun juhlat oli ohi niin tukka poikki
Tragedy

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Tragedy »

Kaduttaa tosi paljon kun hiukset on vielä niin eripituiset ja lyhyet :-X
Joutuu aina pitää ponnarilla ja nyt olen kyllästyny ponnariin ja alan jo sortua suoristusrautaan...
Trillian

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Joo, kaduttaa ja kovasti. Permis pysyi kaksi päivää, niskahiukset paloi poikki ja olen vielä niin nynny, etten kehdannut mennä valittamaan liikkeeseen.  ::)
Piitu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 122
Liittynyt: 26 Marras 2006, 14:33

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Piitu »

Otin permiksen n. 5 vuotta sitten blondattuihin hiuksiin. Ei olis kannattanut. Tukka kuivui pahasti ja muuttui jotenkin venyväksi. Permisaine oli toki jotain miedompaa vaaleille hiuksille tarkotettua, mutta se sai silti hiukset huonoon kuntoon. Enkä silloin typeryyttäni/tietämättömyyttäni edes käyttänyt mitään erityisen hoitavia kiharatuotteita, joilla olis voinu auttaa asiaa.  Opin kuitenkin elämään sen pehkon kanssa, mutta siinä vaiheessa kun oma suora juurikasvu alkoi häiritä, leikkautin tukkani lyhyeksi (josta pidin muuten tosi paljon). Ehkä ei enää ikinä permistä. Siis EHKÄ.. ;)
1bMii
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Mua on kaduttanut ja monta kertaa! Kerran olin ottavinani tyvipermiksen ja sainkin oikein kunnon käkkärätukan joka sitten usein värjäysten yms. ei kestänyt permistä vaan meni ihan kaameeksi säheröksi. Toinen mieto permis meni kanssa pipariksi (viime kevättalvella) kun toinen puoli kihartui tosi huonosti ja olin aivan varmasti liian väljään laitettujen rullien syytä. Pehmennys kulahti ihan parissa päivässä muta jätti tukan kuivaksi ja takkuikseksi. Mutta sitten on ollut niitä kertoja jolloin on onnistunut oikein hyvin ja niistä kerroista on jäänyt mieltä kaivertamaan sellainen kaiho että aina noista kauhukokemuksista toivuttaan alkaa mieli taas jostain kumman syystä halajata kiharoita...nyt olen juuri taas saman pulman eessä...ottaako riski jälleen kerran...vai uskoako siihen ettei tässä tukassa vaan toimi .... :-\
crema
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 09 Loka 2006, 01:11

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja crema »

Mä olen taas tykännyt aivan älyttömästi permanentista. Tein pitkän aikaa sormikiharoita ja patukoilla koitin vääntää kiharoita omiin suoriin hiuksiin mutta nehän levähtivät aina seuraavana päivänä. Uskaltauduin sitten lopuksi kampaajalle laittamaan permanentin, vaikka olinkin kuullut aivan älyttömästi kauhutarinoita pilalle menneistä hiuksista ja kauheannäköisistä juurikasvuista ja permanentin häviämisestä parissa viikossa. Kampaajakin varoitteli että mun hiuslaatu ei välttämättä pitäisi kiharaa muutamaa viikkoa kauempaa.

Mulle tehtiin sitten erikokoisilla patukoilla kiharoita, aika isoja kiharoita tosin, ja on pysynyt aivan älyttömän hyvin. Kävin ottamassa permiksen n. 5 kk sitten ja nyt se on laimentunut laineiksi, mutta olen edelleenkin kuullut kehuja kuinka hienolta ne näyttää. Tottakai hiukset kuivui permanentista, ja parin kuukauden jälkeen hiukset värjättiin kuparisiksi ja latvoja blondattiin mikä lisäsi hiusten tuhoa, mutta hyvillä kiharanhoitoaineilla ja tehokosteuttajilla kunto on pysynyt ihan kohtuullisena. Otan kyllä uudestaan permanentin tässä kohtapuoliin, katsotaan mitä hiukset sanoo siihen sitten...
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Pilasi tukan  :-[ Halusin isot, naiselliset kiharat, sain tiukan tätisäkkärän. Valitin liikkeeseen ja tekivät uuden permiksen, jonka tulos oli ihan samanlainen, paitsi että hiukset kuivuivat entisestään. Nyt permis on osittain suoristunut, ja tukka on kummallinen sekoitus kiharaa, lainetta ja suoraa, ja todella huonokuntoinen. Huomenna menen leikkaamaan tämän lyhyeksi, ei kai enää muukaan auta..  :'(  Toivon vaan, että kihara osa lähtisi nyt lopullisesti ja lyhyt tukka pysyisi suorana.
Vastaa Viestiin