Kaduttaako permanentti?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä

Kaduttaako permanentti?

Ei ollenkaan
23
21%
Oli se aluksi kiva mutta..
40
36%
Ei sopinu/sovi mulle
12
11%
Tosi paljon
36
32%
 
Ääniä yhteensä: 111

Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Mikähän tässä on että useat toivovat isoja, kuohkeita kiharoita mutta saavat pientä säkkärää? Eikö yksinkertaisesti pystytä tekemään tarpeeksi isoilla rullilla pysyvää tulostaa..
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ isoilla tehty pysyy huonommin, sentakia moni luottaa siihen että kun se säkkärä laantuu niin sieltä tulee se leveä laine (jota ei oikeasti saa muutakuin piippiraudoilla, permiksellä se iso ja lavea ei oikeasti pysy jos hius yhtään painaa koska se vetää suoraksi itseään)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Mun permis laitettiin ennen joulua 2006 ja kampaaja sanoi jo etukäteen että älä sitten odota mitään velcron kokoista kiharaa. Valtaosa hiuksista kierrettiin sellaisille patukoille sikin sokin ja tulos oli varsin hauskan näköinen ei-ihan-normaali spiraali/lainekihara. Hiukset oli tuolloin lapojen puoliväliin ja niistä leikattiin samassa yhteydessä 5 cm pois, mikä teki siitä varsin hyväkuntoisen näköisen. Toki ne oli aika säkkärät ekan kuukauden ajan, mutta ahkera tehohoito ja rekkushampoon käyttö auttoi kummasti. Nyt mä olen tosi tyytyväinen noihin kiharoihin, vaikka tosin kerran viikossa tulee sellainen "mä haluun ne pois"-fiilis. Yleensä se tulee treenien jälkeen kun tukka on ihan hikinen. Nyt kiharat ovat nimittäin sellaiset loivat laineiset ja kiiltää kivasti. Suoraa juurikasvua ei ole vielä hämäävästi, jotain 10 cm ehkä, eli kiharat alkaa just korvien yläpuolelta. Jos oikein pistää jätettävää ha ja jotain kiharatukiainetta, tukka näyttää välillä siltä kuin sitä olisi parempikin kampaaja värkännyt tunnin verran. Huom, _välillä_.  ;D Suoraksi nämä saa aika helposti, senkun pläjäyttää föönillä ja harjaa perään. Pesu palauttaa taas kiharat. Olen tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti otan permiksen uudestaankin, luultavasti taas joulun alla. Silloin juurikasvu on jo niin pitkä, että se alkaa näyttää hassulta. Luulisi että tukka kestää kerran vuodessa laitettavan permiksen...?
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
-Ansku-

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja -Ansku- »

Jännä että monet haluaisivat luonnokiharat hiukset, mutta haluavat isot kiharat eikä "tätimäistä säkkärää" sellaista juuri luonnonkihara yleensä on  ;D
Joo ei tää aiheeseen liity, mutta oli pakko mainita, koska mulla on just pientä käkkärä kiharaa mun hiukset eli muistuttaa kai vähän samaa jälkeä kun mitä permiksellä tulee.. ikävä kyllä.  :-\
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^OT mutta mä olen tosi harvoin nähnyt luonnonkiharaa joka olis säkkärä, jos se on hyvin hoidettu. Esimerkiksi oma kihara oli aikanaan säkkärää, mutta nykyään kaukana siitä, vaan juurikin suurta ja hyväkuntoista kiharaa.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
-Ansku-

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja -Ansku- »

Jaa ei mulla vaan&nbsp; ;D Vaikka hoidankin suht hyvin. Ei kai se hoidosta riipu minkä kokoista kihar on? Siis jos mä puristelen kosteisiin hiuksiin hoitoainetta/muotoilutuotetta niin kyllä nää menee todella pienelle kiharalle. Eikä se riipu aineista. Siis en tarkoittanut säkkärällä pörröistä kiharaa vaan todella pientä "käkkärää"..&nbsp; ::)
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^Jees, käsitin väärin. Luulin, että tarkoitit sellaista lampaanvillapörröä :-X.

Itselläni oli siis juuri sellainen, kunnes rupesin paikkaamaan ja kosteuttamaan vuorotellen. Kihara korostui enemmän tämän myötä, mutta myös kyllä suureni. Hyvä homma. Itselläni oikeat tuotteet kyllä vaikuttivat asiaan.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Luna »

Erot johtuu siitä että luonnonkiharaakin on niin monenlaista&nbsp; :)
-Ansku-

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja -Ansku- »

Onhan sitä kiharaa tietty erilaista mutta kyllä mä ainakin yleensä huomaan onko ihmisellä luonnostaan kiharat hiukset vai onko kiharat tehty.. siis se ero on mun mielestä aika suuri.&nbsp; ::)

Kyllä mullakin oikeat tuotteet vaikuttivat kiharaa, silloin kun käytin markettituotteita, hiukset oli tosiaan tuota "lampaan villaa" mutta kyllä nää vieläkin pörhööntyy jos näitä kampaa. Kiiltävinä ja kasassa kiharat pysyvät kun näitä ei harjaa. Ja latvat on kyllä pörröiset kun suoristaa. oon kysynyt useammilta kampaajilta suosituksia mitä latvoihin voisi laittaaa ettei ne olisi niin kuivan ja kärsineen oloiset, mutta mikään ei tunnu tehoavan. Se on ärsyttävää...&nbsp; :-X
Kemuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 03 Elo 2006, 19:02

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Kemuli »

No nyt ei enää kaduta, kun siitä on pelkkä muisto jäljellä mutta silloin se oli toista se ;D Ensinnäkin, kun oli ekaa kertaa kikkarat hiukset ( omat on suorat) niin oli tosi outoa että harjauksen jälkeen ilman mitään kiharanvirkistäjää tms. se hius oli kauheeta pörröä ja ihan toista, kuin mitä olin permikseltäni odottanut. Toisekseen en osannut/viitsinyt sitä silloin laittaa kauniimmaksi, joten tukka oli aina vaan ponnarilla ja kauhean kuiva ja katkeileva. Voisin sanoa, että permisaika oli kamalinta :-\ Kun sitten rupesin kasvattaa taas suoraa hiusta, niin ne välivaiheet oli hauskan näköisiä, kun pään puoliväliin oli isoa kiharaa ja hiuspohjasta ekat 5 senttiä piikkisuoraa ;D Summa summarum: enää en ota!
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Kadutti ihan hirveästi! Se oli pakko saada vaikka kampaajakin oli sitä mieltä ettei kannata ottaa..

Halusin ja otin.

Ajattelin että hiuksille ei tyyliin tarvitse tehdä mitään enää.. Toista se oli!
Kiharan saaminen hyvän näköiseksi kesti kolme kertaa kauemmin kuin suoran laittaminen..
Ja siltikään se ei ollut muuta kun afropallo pään päällä..

Todella kuiva ja suttuisen näköinen..

Menin kuukauden jälkeen suoristuttamaan sen pois.

No tulipa kokeiltua sekin...
Juniper

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja Juniper »

Kyllä kaduttaa. Onneksi minulla oli jo valmiiksi ennen "permanentti"-aikaa poikaystävä, koska miehet olisivat varmasti juosseet karkuun minun lampaanpäätäni! Näky oli kauhea kun astuin ulos kampaajatuttavani luota. Kauniit pitkät kerroksittain leikatut piikkisuorat kutrini olivat korvaantuneet lampaankiharalla ja leikkauksesta ei ollut tietoakaan. Näytti vain siltä, että päällimmäisiä kiharoita olisin itsekseni tylsyyksissäni saksinut pois.

Kyllähän se pehko siitä sitten vähän tasoittui ja "pehmeni", mutta ensimmäiset kuukaudet oli tuskaa. Nyt kun muistelen tarkemmin, taisin jopa tykästyä loppuvaiheessa siihen kiharasysteemiin, mutta oikeastaan vain sen takia että hiukset oli niin kuivat että ne meni pari päivää likaisena olon jälkee, sellaisiksi "patukkamaisiksii" ikäänkuin. Ei nyt rastoiksi, mutta sellaisiksi kivoiksi. Mulla tais olla joku kuiva hius -mania sillon päällä, että jostain syystä semmoinen karstahius innosti..
No, oikeastaan kuivat hiukset on mun mielestä edelleen jotenki kivan tuntuiset päässä ja käsissä :D
stylist

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja stylist »

yhden kerran oon koekillut ja hiukset meni niin huonoon kuntoon etten toista kertaa edes harkitse
choc-au-lait

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja choc-au-lait »

Yhden kerran on otettu, noin 10 vuotta sitten kun luonnonkiharani jotenkin lassahtivat ja suoristuivat. Muistan, etta tykkasin siita silloin kylla eika permis pahemmin tuhonnut tukkaa. Olen hiljattain miettinyt kannattaisiko kokeilla uudestaan, mutta suurilla rullilla (minulla ei ole pitkat hiukset), mutten taida uskaltaa.

Pahoin pelkaan, ettei permiksella tule tallaista lopputulosta:
Kuva

... tai edes tallaista:
Kuva

... vaan ehka enemman tallainen :P:
Kuva

Mahtaisiko leikkauksella vaikuttaa asiaan? Nimim. "perms for dummies"
EDIT: saa siirtaa normi-permisketjuun jos tama ei kuulu tanne
mariea

Vs: Kaduttaako permanetti?

Viesti Kirjoittaja mariea »

Kaduttaa ja rankasti. Ei onnistunut mun hiuksille yhtään, ja näytti hirveältä. Kaiken lisäksi hiukset meni järkkyyn kuntoon, vaikka muka hellävaraisesti tehtiin. Never again!

Ystävälläni on maailman kauneimmat luonnonkiharat, niin säntillistä pehmeää kiharaa, ihan kateeksi käy. Tosin hänen tukka parhaimmillaan vain pesun jälkeen, sitten kiharat alkaa latistua.
Vastaa Viestiin