Kaduttaako permanentti?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä

Kaduttaako permanentti?

Ei ollenkaan
23
21%
Oli se aluksi kiva mutta..
40
36%
Ei sopinu/sovi mulle
12
11%
Tosi paljon
36
32%
 
Ääniä yhteensä: 111

Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

En oikein tiedä kaduttaako... Ehkä hieman harmittelen ajoittain, mutta ilo ja kunnioitus on sitäkin suurempi nyt luontaista juurikasvua kohtaan. Osaan arvostaa omaa maantieväriäni ja suoraa luonnonhiusta. Pari vuotta on lyhyt aika elämässä ja ehdin pitää vyötärömittaista tukkaa koko lopun ikäni, joten permanenttien ja värien kokeilu on ihan hyvä tehdä jossain vaiheessa. Tietää ainakin lopulta mistä eniten pitää ja minulla se on pitkä, luonnonvärinen tukka.

Permanentti kuivattaa ja takuttaa minulla aika pahasti ja istuu tiukassa. En saanut alkuvaiheen pörröä latistettua millään öljyilläkään.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Kyllä kaduttaa,otin kesäkuussa 2010 kampaajalla permiksen,hiukset oli ennen sitä reissua johonkin hartioille pitkät.Kun lähdin pois,hiukset oli ihme mummo-polkkamalliset,oli kuin hiuksia ei olis enää ollenkaan.Tietysti hiukset oli mukaa niiin huonossa kunnossa,että kampaajan oli pakko rääpiä puolet pituudesta pois ja tehdä tukasta tosi ohut.voi luoja.Ei enää ikinä kampaajia eikä mitään muitakaan käsittelyjä.Se ohensi niskan ihan omituisesti,sellasia ihme suikaleita jätti niskaan,että niska paistoi välistä.Pään päällä siis potta,ja alla ohuita suikaleita,jee.Eipä ole tarvinnu pitää hiuksia auki.2 suoristuspermistä olen kotona tehnyt tuon katastrofin jälkeen.Onneks ovat nyt melkein suorat.Vielä kun kasvais hieman noi kasvojen sivuilla olevat raavitut riekaleet,voisin pitää tukkaa jopa auki.Tää on nyt tällänen lähiöjuoppo-tukka.Kyllä tää tästä,kai,joskus.
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

The Siren kirjoitti: 2 suoristuspermistä olen kotona tehnyt tuon katastrofin jälkeen.Onneks ovat nyt melkein suorat.
Miten tehdään suoristuspermis kotona?
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja The Siren »

;D Noh,mä oon tehny ihan vaan Tukkataialla.Ei siis mitään ehkä kampaamotasoa.Laitoin siis sen ensimmäiseks laitettavan aineen pestyyn,märkään tukkaan.Kampailin suoraks vaikutusajalla.Sit huuhtelin sen,laitoin sen toisen aineen,ja kampailua vaikutusajalla.Noiden jälkeen sit hoitoaine muhiin.Enpä tiedä,oliko oikeaoppista,mutta kyllä suoreni mummokihara.Ja tukka on hyvässä kunnossa,olenkin hoitanu kunnolla suristelujen ja permiksen jälkeen.
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

^ okei mä voisin tota testata kans mun (koti)permiksen jämiini latvoissa :) Kiitti neuvoista!
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Nihnaana,teitkö kotisuoristuksen,miten onnistui?Mietin tässä,vieläkö tohtisin kerran tehdä Tukkataika-suoristuksen ;D.Koska,jos nää hiukset olis suoremmat,mun ei tarttis joka pesun jälkeen kuivatella ja raapia suoraksi..siis nää on muuten kyllä suorat,mutta sitkeet laineet on latvoissa.
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Mä olen harkinnut tekeväni tuon suoristamsen, ja nimenomaan kotona. Siren, harjaatko hiuksia läpi koko vaikutusajan? Vai kerran suoraksi ja sitten antaa vain aineen vaikuttaa.
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Kampailen melkeinpä kokoajan..pakko toki taukoja pitää,mutta kampaan siis paljon.Ei olisi varmaan se mummokihara suoristunut kertakampaamisella.Omalla vastuulla sit teette ;D Mutta mulla ei tukka kärsinyt ollenkaan,mitä ihmettelinkin.Eikä ole myöhemminkään alkanut katkeileen ym.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

Keltis kirjoitti: Mä olen harkinnut tekeväni tuon suoristamsen, ja nimenomaan kotona. Siren, harjaatko hiuksia läpi koko vaikutusajan? Vai kerran suoraksi ja sitten antaa vain aineen vaikuttaa.
Mulla on kerran tehty kampaajalla suoristuspermanentti todella käkkärän kiharan päälle ja tuolloin sitä kampaaja kyllä kampasi läpi ihan koko ajan. Ja suoristus onnistui aivan loistavasti!
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Ok, kiitos vinkeistä. Tukkataika ostettu.  >:D Vähän eri tökötit mitä väripaketeissa, eli tehdäänkö ensin suoristus permanenttiaineella ja sitten vielä toistamiseen kiinnitysaineella?
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

The Siren kirjoitti: Nihnaana,teitkö kotisuoristuksen,miten onnistui?Mietin tässä,vieläkö tohtisin kerran tehdä Tukkataika-suoristuksen ;D.Koska,jos nää hiukset olis suoremmat,mun ei tarttis joka pesun jälkeen kuivatella ja raapia suoraksi..siis nää on muuten kyllä suorat,mutta sitkeet laineet on latvoissa.
En, päädyinkin laittaa pidennyksen  :) ehkä sit kun otan pidennyksen joskus pois niin vois kokeilla tota suoristusta!
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja The Siren »

[quote eli tehdäänkö ensin suoristus permanenttiaineella ja sitten vielä toistamiseen kiinnitysaineella?
[/quote]
Kyllä,ikäänkuin permanenttaisit hiuksia,mutta rullausvaihe jää luonnollisesti pois suoristellessa :) Näin mä ainakin tein.
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Kaduttaako permanentti?

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Jepjep, suoristus tehty, ei tullut ihan tikkusuora tukka ja tämän näkee etenkin vähän huonokuntoisemmissa karvoissa. Mutta tykkään kyllä enemmän mitä siitä entisestä pörrökasasta, vaikka tämä tuntuukin aika karhealta nyt. Mutta huihai, leikkaan varmaan jossain vaiheessa.
Vastaa Viestiin