Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Leikkaukset sekä kampaukset

Oletteko kokeilleet luontaiskosmetiikkasarjojen hiusten muotoilutuotteita?

Olen kokeillut.
6
35%
En ole kokeillut.
11
65%
 
Ääniä yhteensä: 17

Luonnonystävä

Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Luonnonystävä »

Ajattelin aloittaa aiheen luontaiskosmetiikka sarjojen hiustenmuotoilutuotteille!
Kertokaapas kokemuksia millä sarjoilla (esim. Lavera, Sante) on toimivia muotoilutuotteita vai onko sellaisia yleensäkään?

Hups, laitoin tuohon alkuun vahingossa jonkun äänestyksen...! Älkää välittäkö tuosta. Ensikertalainen liikenteessä! ;D

~Peräkkäiset viestit yhdistetty~

Edit. Tässäpäs ainakin SANTEN muotoilutuotteita ja niiden luvattuja ominaisuuksia:

Hiuslakka, 150 ml pumppupullo
Miedon tuoksuinen, lempeästi kiinnittävä hienojakoinen hiuslakka.

Muotoiluvaahto, 150 ml pumppupullo
Hellävarainen ja hoitava vaahto hiusten muotoiluun. Tuo hiuksiin luonnollista ryhtiä.

Hiusvaha, 50 ml
Hurmaavan kookosöljyn tuoksuinen luontainen hiusvaha hiusten muotoiluun ja viimeistelyyn.

Hiusgeeli, 100 ml tuubi
Luonnollisen tuen antava geeli hiusten muotoiluun ja viimeistelyyn. Miedon tuoksuinen ja hellävarainen.

JA LAVERALTA:

Volume and Shine Hairspray, extra strong hold.With organic aloe vera & organic bamboo Volume & Shine Hair Spray – hiuskiinne antaa kampauksellesi tukea ja kestävyyttä. Erittäin voimakkaan kiinnityksen ansiosta voit helposti luoda oman tyylisi ja asetella hiukset haluamallasi tavalla. Aloe vera ja bambu hoitavat hiuksia antaen niille voimakkaan kiillon. Saadaksesi hiuksiin tuuheutta nosta hiuskiehkuroita ja käytä spraytä alhaalta ylöspäin. Säilyttääksesi kampauksen käytä sprayta ylhäältä alaspäin.
BDIH certified, ph-value: 4,5-5,0

täältä löytyi myös hiusten muotoilutuotteita www.aubrey-organics.com

Tästä sarjasta onkin kirjoiteltu paljon eri palstoilla. :)

Yhdistelty
Viimeksi muokannut Luonnonystävä, 03 Elo 2007, 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peeb

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Peeb »

Kiinnostaisi minuakin nämä. Hankinnassa kun on ehkä vaha ja ainakin lakka. Myös AM Luonnontuotteilla on vahaa, millaistakohan se on?
stylist

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja stylist »

Tuo AM:n vaha on ihan ok, mutta pitävyyttä olisin kaivannut lisää
Peeb

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Peeb »

Mun mielestä Santen muotovaahto on ihan hyvää. Lakkaakin mulla on, mutten ole kertaakaan varmaan käyttänyt vielä.
Kalinka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 261
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 07:49

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Kalinka »

Olen käyttänyt Santen lakkaa ja muotovaahtoa sekä Aubrey Organicsin lakkaa. En kyllä hirveästi vakuuttunut noista Santen muotoilutuotteista... Muotovaahto haisi ihan kaljalta ja tahmasi ja lakka taas ei tehnyt muuta paitsi kasteli ja kovetti tukan.

Aubreyn lakkaan olen ollut tyytyväinen. Pito on hyvä, ja jos ei liikaa laita, niin ei hirveästi koppuroitakaan. Tarkkana tosin saa olla ettei tule liikaa.
Luonnonystävä

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Luonnonystävä »

Minäkin ostin nyt Santen muotovaahdon. Inci-listan toisena ainesosana on olut. :) Tuotetta laitettaessa se siellä kyllä tuoksahtaa, mutta ei enää kuivissa hiuksissa. Pidän tuotteesta kyllä tosi paljon! Hiukset saa kuohkeutta ja ilmavuutta, mutta eivät jää ollenkaan tahmaisiksi. Kaiken lisäksi tuote vaikuttaa melko hoitavalta! Aion käyttää jatkossakin! :)
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Voisiko joku kertoa, millaista AM:n vaha on, tahmaako? Ja tekeekö hiuksista likaisen näköiset?
Santen vahasta samat ominaisuudet kiinnostaisi myös..?

Mulla on kokemusta vain Curl Harmonyn hair butterista, tuossa INCI:
Ingredients:
Butyrospermum parkii (Shea Butter), Cocos nucifera (Coconut Butter), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, DL-Alpha Tocopherol (Vitamin E), Parfum

INCIn perusteella vähän epäilinkin, että saattaapi tehdä hiuksista likaisen oloiset ja niin se tekeekin :(
On varmaan tosi hyvää ja kosteuttavaa, mutta edellämainitusta syystä taidan hankkia jonkun toisen vahan. Käytän vahaa lähinnä pahimpien pörröjen siloitteluun kun hiukset on kiinni ja liimaan epämääräisen pituiset hiukset päätä myöden, sellaiset jotka ei ole otsatukkaa, eikä ihan pitkiäkään, että yltäisivät ponnariin.

Luulen, että tuon CH:n vahan käytän hiusnaamiona tai sitten kasvoille naamiona/ voiteena. Sivuilla sanotaankin, että sopii myös kuivalle iholle.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Satu81
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Marras 2006, 14:42

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Satu81 »

Leikkautin pitkästä aikaa lyhyet hiukset ja nyt olisi hakusessa esim. luonnonmukainen vaha/geeli vanhan D:fin vahan tilalle. Onko kokemuksia mm. Santen, Laveran , AM:n tai Logonan vahoista ja geeleistä?

Etsisin sellaista pitävää, ei tahmeaa, mutta kuitenkin joustavaa, joka näyttäisi seuraavanakin päivänä nukutun yön jälkeen vielä hyvältä (olen laiska laittamaan hiuksia).
1c M ii&nbsp; &nbsp; <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Tilasin eilen Pure nuff stuffin vahan, kerron sitten, millainen se on.

Harmi, ettei kukaan ole kirjoittanut vahakokemuksia.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Ketjua nostelen, vaikka hiljaistahan täällä on koko ajan ollut.

Olen nyt käytellyt pure nuff stuffin vahaa ja se vaikuttaa aika hyvältä. Ei tahmaa tukkaa, kuten Curl harmony. Vaha on aika kovaa purkissa ja se todellakin on vahamaista, eikä öljyistä. En osaa sanoa, kuinka paljon tuossa on pitoa, kun en ole käyttänyt hirveästi muotoilutuotteita, mutta olettaisin että hiukan pitoa löytyy, ei tietenkään älyttömästi.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Satu81
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Marras 2006, 14:42

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Satu81 »

Olen nyt kokeillut muutaman kerran Santen hiusvahaa ja kuten etukäteen jo hieman aavistelinkin (inci:n perusteella), oli se aikasta lähmäistä ja rasvaista. Eli kookosöljy ja mehiläisvaha ovat ekana incissä, joten ei auta paljoa laittaa, muuten tulee vain rasvainen ja lätistynyt liiska-rasvaletti. Vaha antaa toki kivasti kiiltoa, mutta tukea ei juuri nimeksikään. Tuota tukea itse haluaisin ja etsin vahalta, että saisi hieman volyymiä ja pörrötettyä tukkaa.

Taidampa kuitenkin käyttää tuon ostamani Santen vahan "hiushoiteena" ennen hiustenpesua ja huulirasvana: Aineksethan ovat luonnon omia, joten miksipä ei voisi huulillekin sipaista.

Eli toimivan vahan etsintä jatkuu...
1c M ii&nbsp; &nbsp; <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus
Skibistro

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Skibistro »

Itse olen käyttänyt Laveran muotovaahtoa ja hiuslakkaa, ja kovasti olen tykännyt. Varmaan jotkut kolmannet tai neljännet tötsät menossa. :D Eivät tunnu kuivattavan tukkaa ollenkaan, vaikka alkoa taitaa olla molemmissa mukana.
tainituuni

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja tainituuni »

Oi, mun lempiaihe! Hyviä muotoilutuotteita tuntuu olevan hankala löytää luontaiskosmetiikan puolellta.

Mulla taas alkoi Laveran muotovaahdosta ja hiuslakasta kertyä hiuksen pintaan sellaista valkoista töhnää... Ja meni varmaan viisi pesua syväpuhdistavalla ennenkuin sain kaikki rippeetkin pois! En sitten tiedä kumpi noista oli syyllinen vai kummatkin yhdessä.

Hyviä muotoilutuotteita on mun mielestä John Masters Organicsilla. Varsinkin Bourbon vanilla & tangerine
hair texturiser on ollut ihana käytössä. Hair Pomade ehkä vähän rasvamainen, ei tarjoa pitoa kovinkaan paljon.

Täytyy ehkä testata myös noita Santeja.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja nelma »

Onko kukaan tehnyt Iherb-löytöjä muotoilutuotteiden saralla?&nbsp; ;)
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Vs: Luontaiskosmetiikan hiustenmuotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Choko »

Hyvä aihe!
Vaikka juuri aamulla kyllä mietin, että mitenköhän pääsisi hiuslakasta eroon...&nbsp; :(

Pesen hiukset shampoopalalla/urtekramin aloevera shampoolla/pelkällä vedellä. Hoitoaineita en käytä enkä tunnu tarvitsevankaan. Hiukset ovat jämäköityneet melkoisesti sen jälkeen, kun jätin silarituotteet pois käytöstä. Nyt pysyy sormikiharatkin seuraavaan pesuun (n. 3 päivää) ilman muotoilutuotteita!&nbsp; :o Ennen ei pysynyt millään...

Ainoa ongelma on otsis. Se ei vain pysy paikoillaan ilman lakkaa.&nbsp; :# Käytän nyt Osista, mutta olisi tosi kiva löytää joku "luonnonmukainen lakka". Ja Iherb vinkkejä otetaan vastaan täälläkin!&nbsp; ;D
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
Vastaa Viestiin