Hiustenhoitoon kuluva aika

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Hue »

Mulla on puolipitkät/lyhyet hiukset (vaihdellen).

Pesemiseen menee noin 15-20 min, jos käytän pelkkää pikahoitoainetta. Tehohoitoja pidän päässä 30min-2h, jonka aikana juuristelen tms. Jätettävien laittamiseen ja hiusten "selvittämiseen" menee n. 5 minuuttia. Muotoiluun menevä aika riippuu paljon leikkauksesta, yleensä 5-10 minuuttia. Hiukset pesen 2-3 kertaa viikossa ja tehohoitoja teen ainakin kerran viikossa.
Helen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 78
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 18:54

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Helen »

Pesen hiukset lähes joka päivä. Shampoon kanssa menee parisen minuuttia ja hoitiksen kanssa ehkä 3-5 min. Yleensä selviydyn suihkusta siis kymmenessä minuutissa, mutta tehohoitojen kanssa aika on sitten paljon pidempi...jos muhittelen, pesen hiukset normaalisti, pyyhekuivaan ja pistän tehiksen päähän, ja parhaimmillaan tulee muhiteltua kolmisen tuntia ;) tehiksen jälkeen vielä pikahoitoaine, jota pidän päässä ihan vain hetkisen.

Jätettävien laittoon ja hiusten selvittelyyn menee enintään viitisen minuuttia. Jos föönaan hiukset, siihen kuluu n. 30min. Itsekseen nämä hapset kuivuvat noin kolmessa tunnissa.
Laureen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 732
Liittynyt: 21 Elo 2006, 11:34

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Laureen »

Pesen hiukset joka päivä aamusuihkun yhteydessä. Peseminen kestää ehkä 5 minuuttia, hoitoaineen annan vaikuttaa noin 2 minuuttia. Sitten käärin hiukset pyyhkeen sisään "turbaaniksi" ja annan niiden olla siellä aamupalan ajan. Lopuksi kampaan hiukset, mihin menee aikaa 30 sekuntia - 1 minuutti. Saatan kammata hiukset vielä pari kertaa päivän aikana. Eli aktiiviseen hiustenhoitoon kuluu päivässä korkeintaan 10 minuuttia  :)
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Mulla menee hiustenhoitoon sellainen 15 minuuttia päivittäin.Olen kauhean laiska muhittelemaan tehistä,joten siksikin tukka hoituu suht nopeasti.Pesen hiukset joka päivä,joka toinen shampoolla ja joka toinen hoitiksella.Kumma kyllä hiukset eivät ole tykänneet yhtään huonoa,vaikka tehistelyjä olenkin laiminlyönyt.Jätettävää laitan sen sijaan aina ja vähintään kahta.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja MAS »

Arkisin sellainen 5-10min kun selvittelen aamulla tukan ja heitän jonkun arkikampauksen. Pesu sellainen 15min, jossei parin tunnin muhittelusessiota oikein ota.. pesen yleensä iltaisin (en joka päivä), niin saa kuivua ilman fööniä, kuivumiseen menee useampi tunti ja jossain vaiheessa selvittelen ja laitan jätettäviä 5-10min ajan.

Bilehörhellykset ovat sitten asia erikseen: menisivät varmaan muuten suht nopeastikin, mutta kun niin harvoin tulee laitettua tukkaa niin ihmettelyyn ja testaa-yritä-erehdy-looppiin menee aikaa  8)
1b F ii
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Pesupäivinä nopeimmillaan käyn suihkussa 20 minuutissa. Toisinaan menee kauemmin (enemmän muhittelua), mutta 20 min. on ehdoton minimi. Siinä ajassa pesen, hoidan ja sheivaan hoitiksen vaikutusajalla.

Pesun jälkeen pidän pyyhettä päässä noin 10 min. Yritän saada mahdollisimman äkkiä pyyhkeen pois, mutta joskus se unohtuu pidemmäksikin aikaa.

Jätettävien laittoon ja hiusten selvittelyyn menee noin 5 minuuttia. Joskus annan kauemmin hiusten kuivahtaa vapaasti pyyhkeen jälkeen, toisinaan laitan jätettävät heti päälle.

Hiukset kuivuu kokonaan (jos saavat vapaasti olla auki) varmaankin noin parissa-kolmessa tunnissa. Yleensä aamupesun (ainoastaan lomalla pesen aamulla) jälkeen olen kuitenkin lähdössä johonkin, joten hiukset menevät useimmiten hieman kosteina letille. Iltapesun jälkeen menen aina kosteilla hiuksilla nukkumaan.

Hiusten laitto sujuu arkipäivinä 5-15 minuutissa (pisin aika menee, jos haluan jättää hiukset auki  ;D ). Juhlakampauksia saatan jaksaa väkertää puolisen tuntia, tätä kauempaa ei mene koskaan (jos ei patukoiden vaikutusta lasketa).
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Mulla on aika pitkälti semmonen "jokatoinenpäivä"-tukka. Eli joka toinen aamu pesen hiukseni (10min suihkussa käynti yhteensä) ja joka toinen yritän pärjäillä edellisen päivän tukan kanssa.

Pesupäivinä aikaa annan hiusten kuivua vapaasti n. 20 minuuttia, sillä aikaa kun meikkaan ja puuhastelen muuta, levitän jätettävät ja muotoilutuotteet ja selvitän tukan (n. 2min) ja sen jälkeen viimeistelen kuivauksen hiustenkuivaajalla ( n. 10 min). Joskus hiuksia täytyy vähän kovistella suoristusraudalla, mutta harvemmin  :D. Kuivaus ja viimeistely pesupäivinä kaiken kaikkiaan 15-20min.

Niinä päivinä, jolloin en pese hiuksia, aikaa ei mene paljonkaan. Jos kuontalo on selvinnyt yön yli siistinä, riittää harjaus+pieni tupeeraus ja suihkaus lakkaa. Jos peilistä katsoo jörö-jukan näköinen mölliäinen, otetaan järeät aseet, eli hiuspinni ja hiuslenkki, käyttöön. Kauhean mielelläni en tukkaa kiinni pidä, mutta toisinaan ei jaksa tapella. Joka tapauksessa, näinä aamuina aikaa kuluu n. 5-10min.

Erikoistilanteissa ja baariin lähtiessä jaksan asetella tukkaani tyylistä riippuen 20-50min.

Tehohoitoja pidän päässäni yleensä ainakin kerran viikossa, milloin vain sattuu aikaa olemaan. Annan niitten vaikuttaa yleensä tunnin tai pari kerrallaan.

N. kerran kuukaudessa kulutan tunnin verran aikaa hiusten värjäämiseen.

En ole mitenkään erityisesti "luonnollisen" tukan ystävä, tykkään laittaa tukkaani ja olen riippuvainen hiustenkuivaajasta. Onneksi hiukseni ovat tällä hetkellä aika hyväkuntoiset ja hyvinkäyttäyvät, eli saan ne mieleni mukaan kohtuullisen lyhyessä ajassa.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Earlybird
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 247
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Earlybird »

Mä pesen joka päivä hiukset. Hiusten pesuun menee noin 5 minuuttia sisältäen myös shampoon poishuuhtelun. Hoitoaine vaikuttaa päässä maksimissaan 10 minuuttia. Nyt kesällä en ole ollenkaan käyttänyt tehiksiä, kun muutenkin letti rasvottuu niin nopeasti. Talvisin käytän tehiksiä noin kerran viikossa ja se on päässä noin 15 min-1h vähän riippuen käytettävästä ajasta. Hiusten annan yleensä kuivua vapaina ja siihen menee noin 2 tuntia. Joskus jos on menoa jonnekin saatan föönätä hiukset, mutta tämä tapahtuu vain noin kerran kuussa jos niinkään usein.

Hiusten laittoon aamuisin menee maksimissaan 5 minuuttia. Yleensä mulla on paplarit yöllä päässä, niin aamuisin on kivat laineet päässä. Juhlatilaisuuksiin laitan aina lämpörullat ja niissä suurin aika menee vaikutusaikaan.

Noin kerran kuussa värjään hiukset ja siihen menee (levitys+vaikutusaika) noin 1,5 tuntia. Hiukset leikkaan silloin kuin siltä tuntuu ja siihen menee ehkä 20 minuuttia.
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Pesen hiukset joka toinen/kolmas päivä eli ti, to ja su pääsääntöisesti. Ensin pesen ja laitan tehiksen, näihin toimenpiteisiin kuluu n. 5-10 min. Sitten menen tekemään jotain muuta 1-1,5 tunniksi, saatan mennä vielä tämän jälkeen saunaan hautomaan tehistä tai huuhtelen tukan heti. Useimmiten laitan tehiksen huuhtelun jälkeen pikahoitsikan n. 5 minsaksi.

Jätettävien (suihke, vaahto, voidemaiset, 2-4 kpl ed. mainituista kerralla tukkaan) laittoon menee n. 10 min, kampaan samalla tukan, saatan tosin unohtua kampaamaan vieläkin pitemmäksi aikaa :P Hiukset saavat kuivua loppuillan itsekseen siihen asti kunnes menen nukkumaan, ehtivät siis kuivua n. 2-3h (koska valvon aina liian myöhään ;D) ja yöllä kuivuvat loppuun.

Aamulla saatan tasoittaa vedellä hiuksiin tulleita töyssyjä, tätä tarvitee tosin tehdä vain jos olen mennyt liian kostealla tukalla nukkumaan. Jos en ole pessyt illalla hiuksia, töyssyjä ei ole. Yleensä ei tarvitse kuin kammata pari minuuttia ja sitten vielä juuri kouluun/töihin yms.lähtiessä samat pari minuuttia isolla harjalla.

Illalla kampaan hiukset noin 5 minuutissa päivän sotkuista.

Kampauksia en harrasta oikeastaan ollenkaan, aina sama letti joka paikassa kiinni/auki ;D Tai no laitan mä joskus paplarit päähän, sekin vain kerran pari vuodessa. Silloin kun väsään rullia illalla hiuksiin, siihen menee kai lähemmäs puoli tuntia, 20-25 min ainakin. Aamulla rullia irrotellessa ja lakkaa suihkiessa menee kai n. 10 min.

Calculating... Hiustenpesupäivänä aikaa kuluu n. 1h 40 min - 2h, välipäivinä 10 - 15 min eli aika vähän. Tukka pysyy selvänä ihmeen hyvin vaikkei sitä harjaile juurikaan päivän aikana, mulla tosin onkin sileä hiuslaatu joka ei juuri takkuunnu etenkään jos käyttää paljon hoitsikoita.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Heleena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 22:28

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Heleena »

Hiukseni ovat puolipitkät. Pesen ne 2-3 kertaa viikossa. Vaikka muhittaisin tehohoitoakin, selviän operaatiosta maksimissaan puolessa tunnissa. En vain yksinkertaisesti jaksaa muhitella mömmöt tukassa pitkään. Normipesussa menee tietysti paljon vähemmän aikaa. Hiusten muotoiluun menee viikoittain vain joitain minuutteja, kun käytän niin vähän muotoilutuotteita. Annan yleensä hiusten kuivua ihan normaalisti, mutta sitä aikaa en kyllä hiustenhoitoon kuuluvaksi laske, sillä kuivumisen aikana puuhailen kotona kaikkea muuta. Arkipäivisin hiustenhoitoon kuuluu vain aamuisin harjaus (joskus päivänkin mittaan) ja hoitosuihkeella selvittäminen. Tähän kaikkeen arvioisin kuluvan viikossa maksimissaan 1,5 h.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!
Lauretta

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Hiukseni ovat n. 50-53 cm (kai?) pitkät, ja pesen ne joka toinen päivä.

Mulla menee hiustenpesuun (sis. shampoo ja hoitoaine) kai n. 15 minuuttia yhteensä. Hiusten selvittelyyn mulla menee pesun jälkeen n. viisi minuuttia. Aamuisin mulla menee hiusten kasteluun (suihkepullolla) ja kampaamiseen n. 5-15 minuuttia.

Mulla ei siis mene hiustenhoitoon mitään ylettömiä aikoja, mutta kyllähän nuokin joskus venähtää...
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Hömm..
Mitenhän tohon vastaisi.. Varmaan pesuun menee noin tunnista pariin jos muhittelen. Mutta muhituksissa kyse on ajan hyötykäytöstä, eli siivoan, teen kotitehtäviä, katson töllöä tai olen koneella.
Hiiusten kuivaaminen on sen sijaan pitkäveteisempää touhua.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Hiustenhoitooni kuluva aika vaihtelee paljonkin päivästä/illasta:

Jos teen illalla pesun ja tehismuhituksen, niin aikaa menee kaikkineen 30-90 minuuttia. Tällöin puolestaan seuraavana aamuna töihin valmistautuminen sujuu hiusten osalta nopsasti, koska tarvitsee vain harjata pituudet ja sutia otsatukka ojennukseen (5 min). Tätä on nopeuttanut se, että leikkasin tasapitkän otsatukan vinoksi, ja sen laittaminen on nopeampaa koska otsis asettuu melkein itsestään sivuun.

Jos pesen ja föönaan aamulla hiukset, niin tähän menee arviolta puolisen tuntia. Heti pesun ja hoitoaineen jälkeen en tukkaa kuivaa, vaan annan sen kuivua vähän itsestään pukemisen, lehden luvun ja meikkauksen ajan. Tätä aikaa en laske mukaan tuohon puoleen tuntiin.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Pesen 5-7 päivän välein sen mukaan kuin siihen näyttää olevan tarvetta. Hiukset ovat pitkät, yli 90 cm. Minulla menee aika vähän aikaa hiustenhoitoon, paitsi jos lasketaan mukaan pesua edeltävä öljyhoito, joka voi olla jopa yön yli, ja hiusten kuivuminen pesun jälkeen, mihin menee tunteja. En  huomioi tässä kuitenkaan niitä tunteja, koska se aika ei ole mistään muusta pois.

Pesuoperaatioon menee 15-20 minuuttia keskimäärin kerran viikossa. Annan hiusten kuivua melkein aina itsekseen, joten kuivaamiseen ei mene aikaa. Toki jos kuivumisaika otetaan huomioon, todellinen aika on jotain 4-5 tuntia. Kuivumisaikaa pidentää se, että laitan hiusten ollessa puolikuivat löysän puikkonutturan tunniksi tai jotain sinne päin, ja saatan tehdä sen jopa kahdesti. Se tuntuu auttavan sitomaan kosteutta hiuksiini. Se ei ole kuitenkaan aktiivista hoitoaikaa ja puuhailen sinä aikana kaikenlaista muuta. (Esim. juurestelen  ;))

Normaalipäivä ilman pesua: Aamulla menee suunnilleen 5 min hiusten selvittelyyn, päänahan hierontaan, otsatukan pesemiseen ja pikaisen kampauksen tekemiseen. Jos lähden kotoa jonnekin, muutan yleensä kampausta juuri ennen lähtöä, koska kotoinen ja erittäin pikainen puikkonutturani on ainoastaan mukava ja tukeva, mutta ei kovin hyvältä näyttävä. Kampauksen korjaamiseen menee noin 5 minuuttia. (OK, 10 min jos päätän yrittää tapella yhdistelmän "yläasennossa nopeasti väsyvät kädet ja operaatio ranskanletti" kanssa, mutta sitä ei tapahdu kovin usein.) Illalla taas avaan hiukset, hieron vähän päänahkaa, selvittelen ja laitan ehkä vähän öljyä pituuksiin sekä teen letin yöksi. Siihen menee noin 5 min.

Normaalina päivänä menee siis noin 15 minuuttia ja se tulee  5 min pätkistä. Pesupäivänä menee n. 40 min, jos jätetään kuivumisaika ja esihoito pois. Minulla on nykyisin hyvin helppo ja nopeasti "hallinnoitava" tukka :).


Viimeksi muokannut pitkätukka, 06 Huhti 2010, 02:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hiustenhoitoon kuluva aika

Viesti Kirjoittaja wilma »

Hiukset pesen 5-6 kertaa viikossa. Ja siihen menee ehkä kokonaisuudessaan 5 min joka sisältää siis ihan shampoo pesun ja hoitoaineen.  Kerran kahdessaviikossa/viikossa saunan yhteydessä muhittelen sitten jotain, tai kirkastan hiusten väriä tarpeen mukaan. Hiuksia voisin toki hoitaa enemmän kun saunassa tulee käytyä yleensä neljä kertaa viikossa, mutta ei vaan jaksa kun töissä on niin raskasta.

Noin kolmen kuukauden välein värjään juurikasvua, ja siihen menee se tunti mitä nyt värin päässä pitämiseen menee..

Aamuisin hiustenlaittamiseen menee joko 0 minuuttia, riippuu onko kotityöpäivä jolloin pistän yleensä vain hiukset ponnarille/nutturalle tms nopealle sykerölle. Mutta jos olen menossa töihin ja kouluun niin hiustenlaittoon menee n.vartti, joka sisältää harjauksen, suoristuksen ja pientä muotoilua.
Yleensä iltaisin harjaan vielä hiukset ennen nukkumaanmenoa, ja siihen menee aikaa ehkä 30sekuntia..

Niin ja hiukset mulla on n. olkapäille ja erittäin voimakkaasti kerrostetut. Ja hyvin harvoin tulee harjattua tukkaa, kun se ei tunnu menevän oikein ikinä takulle. Yritän päästä siis mahdollisimman vähällä, välillä innostun hiusmuhitteluista kyllä, mutta tällähetkellä ei kyllä ole edes aikaa semmoisille.Pääasiassa olen aika laiska hoitamaan hiuksia, välillä tulee hoidettua paremmin ja välillä taas miten sattuu  ;D
Viimeksi muokannut wilma, 06 Huhti 2010, 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin