Sivu 1/1

Permanentti

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 20:09
Kirjoittaja Kuutti
Hiukseni puolipitkät ja niitä on todella vähän. Ajattelin, että permanentti voisi antaa niille tukea ja paksuuden tuntua, nyt hiukset lähinnä vaan roikkuvat pitkin päätä.. Toisaalta pelkään, että permanentti vaan pilaa hiukset.. Hiukseni eivät ole kovin raskaat, joten isoillakin rullilla tehdyt kiharat saattaisivat kestää ainakin vähän aikaa. Kannattaako, kokemuksia? Entäs värjäys permanentinyhteydessä/ennen/jälkeen?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 31 Tammi 2006, 10:02
Kirjoittaja Zessa
Omasta kokemuksestani: Permanentti todella teki hiukset paksumman ja ryhdikkäämmän näköisiksi/oloisiksi. Otin siis permiksen lapaluihin ulottuvaan tukkaani viime syksynä. Tukka kierrettiin sellaisille etusormen paksuisille rullille ja kiharasta tuli napakkaa ja hyvännäköistä. Mutta: hiukset tulivat käsittelystä tosi huonoon kuntoon ja sitten myöhemmin syksyllä leikkasin tukan ihan lyhyeksi. Permiskiharat oli kyllä tosi ihanat.

Värjäyksestä: Mun käsittääkseni ei kannattaisi ottaa väriä ja permistä yhtä aikaa, koska on aika kova rasitus hiuksille..Pari viikkoa varmaan kannattaisi odotella ennen värjäämistä. Tietty kampaajan mielipidettäkin kannattaa kysellä, itselleni suositeltiin tuota parin viikon taukoa. Niin ja tukkaahan ei permiksen jälkeen saisi heti pestä, jottei tukasta tulisi epämääräistä "purkkaa".

Tuota tukea ja paksuuden tuntoa voisi tuoda myös uusi hyvä leikkausmalli (esim. rikottu) ja taidokkaasti tehty monisävyvärjäys..?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 31 Tammi 2006, 19:13
Kirjoittaja Nuppu
Epäilemättä saisit permanentilla hiuksiisi paksuutta ja ryhtiäkin. Ajattelitko pitää niitä ihan kiharalla vai föönata suoraksi?

Itselläni on paljon hiuksia ja ne ovat vielä paksujakin eli permanentattuna pää on todellinen pehko  ::) Onneksi on lässäyttäviä hoitoaineita! Lähinnä olenkin hakenut permikseltä tuota ryhtiä, kun hiuslaatuni on niin mahdottoman liukas ja juuri sellainen päätä myöten menevä.

Mielestäni ei tarvitse liikaa murehtia permiksen vaikutusta hiusten kuntoon, kunhan ottaa hyvissä ajoin ennen permistä kunnon aineet (etenkin kosteuttava ja korjaava tehohoito) käyttöön ja valmistaa niillä hiusta tulevaan käsittelyyn ja muistaa jatkaa hiusten hoitoa permiksen jälkeenkin. Kihara hiushan vaatii paljon kosteutta ja myös rakennepaikkausta.

Värjäyksessä suosittelen minäkin kysymään kampaajan näkemystä. Yleensähän puhutaan juuri siitä parista viikosta. Voithan käyttää suoravärejä siinä välillä, esim. Crestolin Color Glossissa jopa lukee, että voidaan käyttää myös vasta permanentattuihin hiuksiin. Tosin täytyy pitää mielessä, ettei mene heti samana päivänä pesemään permispäätään, mutta siitä kyllä na kampaajatkin yleensä varoittelee. Ja Zessakin tuossa jo kerkesi  ;)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 14:09
Kirjoittaja hairyfairy
Ajatuksissa ottaa permis puolipitkiin hiuksiini joskus keväällä. Hiukset ovat melko hyväkuntoiset, viimeisin käsittely on nelisen kuukautta sitten laitettu kevytväri.

Jostain joskus olen lukenut, että hiuksia olisi hyvä alkaa "valmistaa" permistä varten. Eli mitkä olisivat hyviä tuotteita tähän tarkoitukseen? Vai onko tässä jutussa mitään perää...  :P

Vs: Permanentti

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 14:21
Kirjoittaja Nuppu
Onhan siinä ainakin siinä mielessä perää, että hyväkuintoista hiusta permis ei vahingoita niin paljon kuin huonompikuntoista. Sulla tosin ilmeisesti on aika hyväkuntoiset hiukset, niin en tiedä, onko sillä nyt mitään hirmu suurta merkitystä. Riippuu vähän, mitä tuotteita olet käyttänyt tähän asti? Nyt siis tosiaan puhutaan vain pelkistä aineista; kyllähän esim. ruokavaliollakin on iso vaikutus hiusten kuntoon, samoin myös sillä, miten muuten "kohtelet" hiuksiasi, kuinka usein peset, muotoilet jne.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 14:24
Kirjoittaja hairyfairy
Joo suht hyväkuntoiset on, latvat nyt tosin tahtoo vähän takkuuntua pesussa ja niihin käytänkin hoitoaineita.
Muotoilutuotteita käytän ja paljonkin, ilman niitä kun tämä tukka on todella liuhu ja suorastaan kamalan näköinen. Siksi permistä ajattelinkin vaihteeksi, kun välillä tökkii ainainen väkertäminen hiusten kanssa..  >:(


Niin ja vielä kun löytäisi sen kampaajan, jonne "uskaltaisi" sen permiksen mennä ottamaan...  ;)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 14:30
Kirjoittaja Nuppu
Niinhän ne latvat usein takkuuntuu  :) Kerrohan vähän tarkemmin, mitä tuotteita sulla on/on ollut käytössä, siis hiusten pesua varten? Marketti- vai kampaamotuotteita ja mitä merkkejä?

Varmaan juuri tuota liukkautta permis vie pois ja tuo tilalle käsiteltävyyttä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 14:55
Kirjoittaja hairyfairy
Kampaamotuotteita pääasiassa käytän. Kaapista löytyy kyllä varsinainen kampaamokauppa eli "pahana" harrastuksena tämä hiusaineshoppailu välillä on.

Tällä hetkellä parhaimmalta mun hiuksille tuntuu Matrixin Amplify värjätyille hiuksille. Sillä pesten saattaa kestää jopa yhden välipäivän ettei tarvitse pestä hiuksia. Hoitoainetta sitten vaihtelen tilanteen mukaan. Värjättyjen hiusten shampoilla olen saanut kyllä parhaimman kiillon ja värikin on pysynyt, mutta suurin osa niistä tahtoo olla sitten niin hoitavia, että tukka lässähtää jo päivässä pitkin päätä ja näyttää lähinnä "kissannuolemalta" vaikka olisi mitä tököttejä siihen tunkenut.

Hiuslaatuni on sellainen lasimainen ja hiuksia on runsaasti. Jäykkäkin se on, sojottaa just sinne minne haluaa eli joskus on tuskaa kun yrittää saada jonkinmoista "lakia" hiuksia laitellessaan. Juuri tätä taipuisuuttakin toivoisin permikseltä saavani.

Edellinen permis mulla on ollut muutama vuosi sitten ja tykkäsin kyllä, paitsi sitten kun eräs kampaaja meni intoilemaan ja laittamaan vaaleat raidat tukkaani ja sehän kuivatti sitten kiharankin aika kamalan näköiseksi. Silloin vielä uskoin, että kampaajan sana on laki, enää en moista antaisi tehdä. Ja tuskin tuolle kampaajalle kyllä enää menisinkään...  ;)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 13:03
Kirjoittaja Nuppu
Eiköhän sulla ole tuo hiustenhoito aika hyvällä mallilla  ;) Jos erikseen haluat valmistaa hiusta permistä varten, niin tehohoitoa vaan kehiin, kosteuttavista esim. Joicon Moisturizer ja Tigin O&H, rakennepaikkaavista esim. Joicon Reconstructor, joka muuten toimii loistavasti tuon Tigin O&H:n kanssa sekoitettuna ;) Kookosnaamiota suosittelen myös, jotkut ei siitä tykkää, mutta joillain taas toimii erinomaisesti. Tässä lisää juttua siitä:

http://www.juurikasvu.org/index.php?opt ... topic=98.0

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Helmi 2006, 19:18
Kirjoittaja Bembo
Kerronpa kokemuksistani permiksen oton jälkeen ja kysyisin pari juttua...eli tänään kävin ottamassa sen, leikkauttamassa samalla hiuksia lyhyeksi sellaisesta puolipitkän ja lyhyen hiuksen välimaastosta. Sinänsä kampaamokäynti oli pettymys...kampaaja ei oikein kuunnellut tai auttanut selventämään mitä hain takaa ja niinpä lopputulos ei ollut ihan sellainen mitä hain. Kuitenkin jätti osan tukasta suoraksi ja vain osa on permanentattu...vielä on ihan ok...mutta kihara on jo nyt aika löysän näköistä...saa nähä miten käy...joka tapauksessa kampaaja lotasi pään niin täynnä aineita että on jo nyt parin tunnin jälkeen rasvainen...mitä tehdä? Kampaaja sanoi että hiukset voi pestä heti permiksen jälkeenkin että ei siitä ole haittaa kun aineet on nykyään niin hyvät mutta uskoako häntä...väitti esim. kiven kovaan ettei redkeneissä ole silikoneja ja kuitenkin tiedän että niissä on ja sitten pyörsi puheensa sanomalla että voi niissä olla muttei ollenkaan pahoja sellaisia jne. Harmittaa vähän toi permis nyt mutta toisaalta äkkiä se näistä hiuksista liukenee ja lisäkarheus ei ole pahasta...tekis mieli vaan pestä noi mömmöt jo pois muttei tiedä uskaltaisko.

Voihan permiksen muotoiluun käyttää muitakin aineita kun permistukalle tarkoitettuja? Niin ainakin Hairstore -mmyjä sanoi. Mietin että voisiko sellaisen permikselle tarkoitetun geelin tai muotoiluvoiteeen sijasta käyttää esim matrixin amplify-sarjan geelivahaa, kun sattuisi sellasta löytymään kaapista...ei ehkä kosteuta tarpeeksi ja tais olla alkomahoolia mukana mutta jos suihkis alle vähän jätettävää hoitis ensin kosteuttamaan kiharaa...
tulipas juttua... ;D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 10:11
Kirjoittaja Nuppu
Mitenkäs se Bembo pärjäilee permiksensä kanssa?  :) Toivottavasti olet jo paremmin päässyt sinuiksi uuden tyylin kanssa.

Toki permistukalle voi käyttää muitakin tuotteita. Ei se pelkkä merkintä "permanentatuille hiuksille" takaa, että se muuten sopisi tai hoitaisi hommansa, kuten varmaan tiesitkin. Itse ainakin bongailen ennemminkin merkintää "kosteuttava", ja tietenkin sitä inciä kannattaa lueskella. Viime kädessä kuitenkin vain kokeilemalla löytää itselleen sopivat tuotteet, joten testaa ihmeessä sitä Amplify-geelivahaa! Jätettävää hoitista joka tapauksessa kantsii käyttää.

Itse muotoilen permikseni ensin Osiksen (alkoholipitoisella  :-\) Bounce-kiharasuihkeella, sitten puristelen sen kovuuden pois Cutrinin kiharavoiteella, joka samalla hoitaa tosi hyvin, jo incinsäkin puolesta. Alle tietysti jätettävä hoitis ja latvasuoja.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 22 Helmi 2006, 20:00
Kirjoittaja Bembo
Olen tosiaan jo vähän totuttautunut kiharalookkiin ja ihan kivahan tämä on. Vielä en ole kokeillut suoristaa, suoristusvoiteen puuttuessa mutta kaikkia kaapissa olevia jämätuotteita testaillut ja todennut että mahdollisimman vähällä pääseminen on parempi. Siten hius ei veltostu ja rasvoitu äkkiä ja saa pipon altakin vielä hyvin korjailtua.

Onko sulla Nuppu pitkät vai lyhyet hiukset? Sehän vaikuttaa aika paljon kiharan hoitoon. Mun on varottava ettei aineita menisi liikaa päänahkaan eli käytän siten mieluummin voiteita ja vahoja jotka voi hieroa hiuksiin kun taas suihkeet menevät lyhessä tukassa helposti päänahkaan. Mä olen koittanut etsiä vielä muotoiluaineita markettituotteistakun en viitsis satsata kampaamotuotteisiin tällä hetkellä (leikkaan kuitenkin jossain vaiheessa tosi lyhyeksi) ja sampoot ja hoitsikat on kuitenkin kampaamokamaa. Mutta yllättävän huonosti on kiharatukalle valinnanvaraa...kyllä noiden pantenen, wellan ja fructiksen nettisivuilla (suomalaisilla) on ollut tuotteita mutta kaupan hyllyiltä ei niitä silti löydy. Tigin small talkia mulla on kotona ja sekin kyllä toimiii mutta jättää ehkä turhan ilmavaksi ja saa laittaa vahaa kunnolla ettei kiharasta tulisi liian pöyheä kasa (se tigin ainehan on tuuheuttavaa)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Kesä 2006, 14:47
Kirjoittaja Supervixen
Tää kysymys on lähinnä suunnattu Ishamaelille ja muille parturi-kampaajille. Kysymys koskee eri permanenttiaineita.

Mun permishistoria on sellainen, että kävin vuosia vakiokampaajalla (Kuopion Trendi Suokadulla) ja kampaajani Marianna (ehkä kuopiolaisena tunnetkin hänet? :)) osasi aina valita sellaiset aineet ettei mun jo valmiiksi kuivat ja hamppuiset hiukset kärsineet juuri yhtään. Olisikohan kyseessä sitten ollut hapanpermanentti? No, tyhmänä en tietenkään koskaan älynnyt kysyä että mitä nimenomaista ainetta Marianna mun tukkaan käytti, ja eräänä päivänä kun menin taas buukkaamaan permistä niin kuulin että Mariannahan oli ottanut ja lopettanut. Seuraavan permanentin otinkin sitten täällä Ahvenanmaalla ja aikaa varatessa kysyin kampaajalta että kai teillä sitten on sopivan helliä permanenttiaineita tälle mun päälle, ja kampaaja katsoi mua kuin jotain vajaaälyistä ja sanoi että "Meillä on Schwarzkopfin aineet eikä me käytetä muita" eikä edes tuntunut ymmärtävän mun kysymystä. Mä yritin selittää että edellinen kampaajani laittoi mm. aina ennen käsittelyä jonkun suojaavan hoitoaineen päähäni mutta kampaaja oli edelleen asenteella, "Me tehdään täällä meidän tyyliin".

No, tämä Ahvenanmaalla otettu permanentti lähestulkoon tuhosi mun hiukset. Ne tuntuivat aivan erilaisilta kuin Mariannan laittamien permisten jälkeen ja hiukset olivat niin kuivat (palaneet?) että osa irtosi kun vain vähän sormilla veti läpi. Olin järkyttynyt ja vihainen. MIKSI ammattitaitoinen kampaaja laittaa päähäni ainetta joka tällä lailla tuhoaa hiukseni kun kerran hellävaraisempiakin aineita löytyy? Jos kerran Schwarzkopfilla ei ole sopivaa ainetta (en siis tosiaan tiedä mitä merkkiä Marianna käytti) miksei kampaaja voinut sitä suoraan myöntää ja suositella minulle jotain toista kampaamoa?

Minusta on hirveää ettei kampaamoasiakas voi luottaa kampaajansa ammattitaitoon vaan tulos voi joskus riippua niinkin mitättömältä tuntuvasta asiasta kuin että minkä merkkisiä aineita ko. kampaamo käyttää. Asiakas tietenkin kuvittelee ettei merkeillä niin ole väliä kun kampaaja kuitenkin osaa valita juuri hänen päähänsä sopivat aineet. Esim. kerran kun varasin aikaa Mariannalle hän sanoi "Joo pitääkin taas tilata ne aineet sinun päälle kun meillä ei niitä täällä muuten ole". Aika ensiluokkaista palvelua minun mielestä!

No mutta, sinä Ishamael kun olet kampaaja ja voit täällä foorumilla puolueettomasti suositella aineita, niin osaisitko sanoa että mitähän ainetta tai minkätyyppinen permanentti se oli jonka Marianna mulle laittoi eikä mun hiuksia pilannut? Tiedän että aineita on monia mutta tuleeko sulle mieleen mitään...? Olen niin suruissani siitä että Marianna lopetti enkä nyt enää koskaan saa tietää mikä tämä ihmeaine oli... Sillä kokemuksella minkä täällä Ahvenanmaalla sain en kyllä enää koskaan ota permistä. :(

Vs: Permanentti

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 17:31
Kirjoittaja Ishamael
Hmmm..paljon auttaisi jos tietäisi minkä sarjan tuotteita Marianna käytti.
Tiedänkin Trendin, jos tulee käveltyä siitä ohi niin näkeehän ne edustetut merkit kyllä yleensä ikkunatarrojen ja mainosten perusteella.
Melko mahdotonta sanoa käyttikö hän ns hapanpermenettia vai normaalia klassista ainetta.
Kaikkien sarjojen permisaineet ovat periaatteessa samanlaisia, ja joka sarjasta pitäisi löytyä eri ainevahvuudet.

0= vaikeasti kihartuville/harmaantuneille hiuksille. Tämä on kaikista vahvin aine.
1= normaaleille hiuksille
2= raidoitetuille ja värjätyille hiuksille
3= vaalennetuille ja voimakkaasti käsitellyille hiuksille, tämä on miedoin aine ja "hoitavin."

Nuo hieman vaihtelevat sarjasta riippuen, ja jotkut sarjat käyttävät kirjaintunnuksia numerojen sijaan, mutta perusperiaate on aina sama, erivahvuiset aineet eri hiustyypeille.
Paljon riippuu myös ns esikäsittelyaineesta joka levitetään tarpeen mukaan hiuksen herkistyneemmille osille suojaamaan niitä ja estämään ylikihartumista ja vaurioita.

Mahdollisia syitä on siis todella monia, missä permis on voinut mennä pieleen.
Väärin valitut ainevahvuudet, liian mieto ainevalinta ei räjäytä hiusta, mutta kihara ei muotoudu tai muotoutuu mutta ei pysy, on veltto ja suoristuu.

Joku kampaaja saattaisi ajatella ottavansa ehkä mielummin vahvemman aineen varmuuden vuoksi, varsinkin jos joskus on tullut valituksia suoristuvien kiharoiden takia, varsinkin pitkässä hiuksessa.
Liian vahva aine puolestaan vauroittaa hiuksia, hiukset kuivuvat ja voivat alkaa katkeilla.
Lisäksi kiharasta ei tule jäntevä ja suttuinen, kuiva ja harottava.

Vaikutuaika vaikuttaa yhtä paljon.
Liaan lyhyt aika-> hiukset eivät kiharru/kihara suoristuu
Liian pitkä vaikutusaika -> hiukset palavat (taas) ja lopputulos on melkolailla sama kuin liian vahvalla aineella.

Myös neutraloinnin/kiinnityksen voi sössiä, jos ei huuhdo permisainetta ensin tarpeeksi huolella pois.
Permis+kiinnitysiane reagoivat hiuksessa ja hiukset vauroituvat koska seos myös kuumenee voimakkaasti.

Hiukset pitää myös kuivata tarpeeksi huolella ennen kiinnitystä, muuten kiinnite ei pääse vaikuttamaan kunnolla ja taas permentti epäonnistuu.. :-X

Ja kiinnitysianeen vaikutusuaika, liian lyhyt aika -> hiukset ei pysy kiharana ja sama juttu liian pitkässä vaikutusajassa, sillä tietyn pisteen jälkeen kiinnitysaine alkaakin jälleen purkaa permentin sidoksia.
Ja monesti tekee mieli pitää sitä kiinnitysainetta vähän yliaikaa "varmuuden vuoksi" että varmasti kihartuu.

Nyt mä siis vähän listaílin eri tekijöitä jotka voivat johtaa epäonnistunmiseen, ja kuten näkyy, permiksessä näitä kohtia joissa voi mokata, on paljon.
Minä veikkaisin vahvasti että on vain valittu väärät ainevahvuudet, tai esisuojausta ei olla tehty jos se on ollut tarpeen, tai vaikutusajoissa on saattanut olla vikaa.

Permenetin tekijöitä on kyllä vähintään yhtä monia kuin kampaajiakin, ja jokainen tekee sen vähän eri tavalla.
Permin ei ole sellainen juttu että sen joko osaa tai ei, vaan on hyviä, todella hyviä, huonoja ja karmaisevan huonoja permiksen tekijöitä.
Ennalta on melko mahdotonta tietää millainen kädenjälki ja ammattitaito ja kokemus kampaajalla on.

Jos Cotcha on täällä jossakin, hänkin voisi ehkä kertoa jotain.
Cotcha oli meidän luokan permisvelho. Ja siinä oli muuten yksi ihme: hänen pitkät ja vaalennetut ja käsitellyt hiukset permanentattiin aikoinaan koululla, ja kaikkien logiikan sääntöjen vastaisesti se onnistui hyvin ja hiukset säilyivät olosuhteisiin nähden todella hyvässä kunnossa ja kiahar kesti erittäin pitkään.

Tämä oli siis siksi niin ihmeeliistä, että pitkään ja käsiteltyyn ja varsinkin vaalennettuunn hiukseen on todella vaikea  saada sitä onnistumaan, sillä siinä yhdistyy jo monta kihartamisen kannalta epäedullista tekijää.
Mitäs aineita te käytitte? Muistanko väärin, vai oliko se Maria Nilan The Perm tai jotain sinnepäin?



Vs: Permanentti

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 19:47
Kirjoittaja Supervixen
Kiitos todella paljon avustasi Ishamael. Vaikka onkin pelottavaa kuulla että permanentin tekoa eivät kaikki kampaajat kunnolla hallitse... :( Mistähän nyt löydän uuden Mariannan...? Löysin siis kaikkien eri valmistajien ja aineiden viidakosta sen mun hiuksille täydellisen permanenttausaineen ja nyt salaisuus on kadonnut Mariannan mukana...  :'( Sen siitä saa kun en koskaan kysynyt! *potkii itseään*

Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 21:50
Kirjoittaja babylissa
Minäkin tahtoisin löytää tällaisen Mariannan :D Nimittäin en varmaan koskaan opi... Rahaa säästääkseni  :-[ otin taas, toisen kerran, kotitekoisen permiksen, jollain Tuulitukka-aineella tms. Teetin sen parturi-kampaajan koulutuksen saaneella henkilöllä (joka ei tosin ole muutamiin vuosiin ollut "bisneksessä") ja tukka on taas aikamoista heinää... Rullattiin samankokoisilla, vaikka ehdotin jos laitettaisiin hieman erikokoisia, ja edestä rullattiin sinnepäin, minne jakaus menee, nyt se menee kuten papin jakaus, hohhoijjaa. Sitäpaitsi yritin vähän aikaa pärjätä näillä "luomu"hiustenhoitotuotteilla (Alba Organics, Giovanni) mutta äsken ostin kiiltosävytteen ja laitoin vielä jotain Elvitalin syvähoitoa päähän että saa tukka silikonia nyt riittävästi. Ilmeisesti kemikaaleilla käsiteltyyn tukkaan ei auta heinäuutteet vaan on vastattava kemikaaleilla... ???

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 19:52
Kirjoittaja Supervixen
Jipii!! Jipii!!  :D Nyt kun oon täällä Kuopiossa niin kävin tänään kampaamo Trendissä kysymässä olisiko heillä sattumalta Mariannan asiakasarkistoa jäljellä. Ja heillä oli!! Vaikka Marianna lopetti Trendissä jo 3 vuotta sitten niin vielä näkyi meitsin tiedot löytyvän... Ja nyt siis paljastui millä aineella se mun unelmapermis oli tehty: L'oreal Interphase, jossa vahvuudet 1-3, niin että 3 oli hellin ja tarkoitettu erittäin kärsineille ja vaalennetuille hiuksille. Marianna oli laittanut kolmosta mun latvoihin, kakkosta keskiosiin ja ykköstä juureen. Nyt kuulema kolmosen valmistus on lopetettu mutta joka tapauksessa toi Interphase on mielettömän hellä permisaine joten nytpä tiedän mitä ainetta käytän tulevaisuudessa! :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 23:47
Kirjoittaja JoJo
Mullekkin on tehty kiharat ja suoristuskin tuolla Lorealin aineella ja mulle vaalennus tekee paljon pahempaa jälkeä kuin permisaine. On selvästi hellävaraisempaa kuin ne, millä ennen on tehty. Jos vielä kiharat otan, niin haluan kyllä just tuolla lorealin aineella, niin selvä ero on muihin!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 22:40
Kirjoittaja Ishamael
Vau, tosi hieno homma Supervixen! Olipa hieno homma että asiakastiedot oli säilytetty ja sait tiedon itsellesi.
Nyt voit pyytää joskus tulevaisuudessa niillä aineilla permistä, jos alkaa tehdä kiharoita mieli  :D

Ja hieno homma että Koiruli on löytänyt niinikään hiuksilleen sopivan permisaineen.  :-*
Harmittaa kun jotkut joutuvat kävelemään vuosikymmeniä samanlaisella, kärähtäneellä ja suttuisella permiksellä, kun eivät ole parempaa löytäneet, tai edes tiedä sellaisen olemassaolosta.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 23:01
Kirjoittaja JoJo
Juu mää oon nyt kyllä päättänyt, että ei enää permistä, mutta se aina lipsahtaa parin vuoden välein ::) Nyt on jo vuosi edellisestä. Mutta jos (kun) joskus taas sorrun, niin tiedän kyllä, että menen loreal-kampaamoon.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 12:11
Kirjoittaja Ulpu
Mun kaveri oli leikannut pitkän (vanha permis) tukkansa lyhyeksi ja laittanut afron. Tai ei se ihan virallinen afro oo, mutta tosi pienillä rullilla tehty. Tosi pirtsakan näköinen kikkarapää!  :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Heinä 2006, 16:18
Kirjoittaja Eiffe
Onko permanentin avulla mahdollista saavuttaa joitakin näistä kiharatyypeistä?

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... 20Stafford

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... n%20Blythe

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20Stephen

Alkaa kyllästyttää taas niin pahasti tämä oma liiskaakin liiskempi hiuslaatu. Hiukset menevät vain päätämyöten ja ovat erittäin liukkaat. Kasvatusprojekti on yhä edelleen käynnissä, mutta koska hiukset ovat jo tässäkin pituudessa tosi veltot ja mitäänsanomattomat ei näistä ainakaan nätimpiä saa kasvattamalla. Onko ihan tuhoontuomittu ajatus hankkia hiuksille rakennetta ja käsiteltävyyttä permanentin avulla? Puhukaa järkeä mun päähän! ;D

Mulla oli viimeksi teininä permanentti ja se kyllä tuhosi hiukset täysin. En kyllä silloin hoitanutkaan hiuksia mitenkään. Mitään ysäripermanenttia en tosiaankaan halua, mutta tapuisuutta ja tuuheutta. Vaalennusta hiukseni eivät kestä juuri ollenkaan, joten permiskin voi olla aika myrkkyä.

Viime syksynä oli lehdissä paljon juttua permanenteista, jotka laitetaan vain osaan tukkaan. Miten tälläinen käytännössä toimii?


Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Heinä 2006, 19:25
Kirjoittaja Ishamael
Permanentilla on aika mahdotonta haaveilla tuontyyppisestä kiharasta, niin että se kestäisi, ja olisi tuon näköinen.
Permanentillla kyllä voidaan hakea rakennetta, ja taipuisuutta helpottamaan kampauksen tekoa, mutta jos haaveilee kuvien kaltaisesta kampauksesta, on se kyllä muotoiltava jokapäivä uudestaan.
Aika raskaasi revitty ja varsinkin pääältä kerrostettu malli auttaa tuossa, lyhyemmät hiukset jaksavat kihartua päältä siten paremmin.
Mutta jos lähdetään permanentilla auttamaan tuota kampauksen tekoa, on siltikkin laittamattomana melko suoran ja tavallisen näköinen.
Kestävästi permentillahan on aika vaikea saada aikaan muuta kuin sitä klassista, pyöreää tai spiraalimaista ihan näkyvää kiharaa jolloin hiukset ovat ihan rehellisesti kiharat.
Lyhyisiin hiuksiin on sitten mahdollista saada aikaan tyvikohotusta, taipuisuutta ja rakennetta, mutta nekään eivät kestä kovin pitkäään, vain joitakin viikkoja.

Kyllähän permis jämäköitää ja antaa taipuisuutta niin että hiuksia on helpompi muotoilla, ja ne näyttävät tuuheammilta.
Se, miten permis vaikuttaa hiuksiin riippuu alla olevista käsittelyistä, ja valituista aineista.
Ainahan permis tekee jonkinverran tuhoa, mutta jos lähtökunto on hyvä ja käsittely tehdään varoen ja hyvällä ammattitaidolla niin ei hiusten pitäisi siitä räjähtää.

En sitten tiedä minkälaista tulosta voisi saada uusilla erikoispermanteille, niistä oli koulutksissa ja näytöksissä puhetta koulun loppuaikoina, ja juuri näyttämiesi kuvien kaltaisia kampauksia esiteltiin.
En vain enää muista minkälaisia rullaustekniikoita niissä käytettiin, mutta sen muistan että ne poikkesivat perinteisistä.


Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Heinä 2006, 20:50
Kirjoittaja Amilo
Kyllä samaa mieltä, että ei tuollaista kiharaa saa todellakaan permanentilla, vaikka mitenpäin ja minkälaisilla rullilla rullaisi. Kyllä nuo on aina kampauksia. Pohjana voisi jotain suurta kiharaa tai rakennekäsittelyä ajatella. Noita kuvia esittelevät lehdissä ihan vaan kampaajien kiusaksi ;D Aarghhh... haluaisin niihin varoitus tekstin, että:
HUOMIO! Nämä ovat kampauskiharoita. Älä kiusaa kampaajaasi haluamalla tällaista permanenttia!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Heinä 2006, 22:21
Kirjoittaja Eiffe
Mukava kun palautitte mua maanpinnalle  :) Ehkä permanenttiajatus oli vain huipentuma bad hair day-kaudelle. Täytyy kuitenkin mielenkiinnosta käydä vielä kyselemässä jostakin kampaamosta, joka mainostaa kovasti uudenuutukaista permanenttia ja mainokseen on lätkäisty tuon tyyppinen kuva, mitä tuossa kolmoslinkissä on. Viime syksynä lehdissä hehkutettiin aika paljon sitä, kuinka permanentit ovat uudistuneet ja kuinka erilaista kiharaa niillä nykyään saa.  Kunpa permanentit joskus kokisivat täydellisen mullistuksen ja niillä saisi akaiseksi minkä tyyppistä kiharaa tahansa ja vielä rasittamatta hiuksia. Toiveajattelua  ;)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Heinä 2006, 14:58
Kirjoittaja Amilo
Kerro sitten Pipari  lupasiko joku tuollaiset kihurat, sitä ainetta ja rullaustyyliä sitten tahtoo minäkin!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 20:19
Kirjoittaja Erykah
Mäkin olen alkanut haaveilla permanentista taas. Joskus viitisen vuotta sitten laitoin ja ihan nätit kiharat tuli. Kuitenkin jossain vaiheessa innostuin ihan lyhyistä hiuksista ja ne kiharat lähti samalla.
Nyt mietin, että miten isoa kiharaa permanentilla on siis mahdollista saada? Jos joku voisi vaikka kuvalla havainnollistaa. Kun mitään kovin pientä spiraalikiharaa en kuitenkaan haluaisi.
Ja pitää pitää mielessä tuo L´orealin permisaine. Jos oikein muistan, mulle tehtiin Goldwellin aineilla se eka permis ja se oli aika tujua kamaa. Ja nyt on hiukset käsitellymmät kuin silloin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 20:20
Kirjoittaja Miracle
Kyllähän permiksen voi tehdä aika isoillakin rullilla, jolloin saadaan hiuksiin loivia laineita.. Kuitenkin kannattaa muistaa se, että mitä loivemmat kiharat, niin sitä nopeammin ne suoristuu..

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 20:38
Kirjoittaja Erykah
_Miracle_ kirjoitti: Kyllähän permiksen voi tehdä aika isoillakin rullilla, jolloin saadaan hiuksiin loivia laineita.. Kuitenkin kannattaa muistaa se, että mitä loivemmat kiharat, niin sitä nopeammin ne suoristuu..
Niinpä. Mutta sitten ainakin suoristuisi kasvatuksen myötä, se meinaan ei ole kivan näköistä kun 5 senttiä juuresta on suoraa hiusta ja loput säkkärää  :D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 20:41
Kirjoittaja Miracle
kyllähän pienempikin kihara loiventuu ajan myötä, niin ei se nyt ihan ole niin, että on suora juurikasvu ja sitten hirveetä afroa  ;D voisi olla hauskan näköistä. Mulla oli vuosia sitten aika pienillä rullilla tehty permis ja tykkäsin kiharoista. Mutta kyllähän se olis saanu nopeemmin suoristua, kun hiukset kasvoi nopeasti ja sitten pelkissä latvoissa oli kiharaa.. ei ollut kovinkaan kivaa ja kyllästyin niihin kokonaan  :P

Vs: Permanentti

Lähetetty: 05 Elo 2006, 15:06
Kirjoittaja stinttapo
Nyt oon (taas) ruennu ihan tosissani permistä harkitteen, koske menee hermot kun on hiukset nin ohuet ja liukkaat ja mitäänsanomattoman näköset >:(  Mutta pelkään että siitä permiksestä tulis semmonen hirvee kasarikammotus...

Vs: Permanentti

Lähetetty: 05 Elo 2006, 19:56
Kirjoittaja miymiy
kun itselläni oli permanentti, juurikasvu ei ollut oudon näköistä, vaikka olikin juuri suoraa ja loput permanenttia, se jotenkin sekottui luonnollisesti :D vaikka saattaa tuntua mahdottomalta

Vs: Permanentti

Lähetetty: 05 Elo 2006, 20:26
Kirjoittaja Amilo
Rakennekäsittelyillä saa muuten puolipitkään tukkaan isoa kiharaa ja sehän sitten suoristuu ajan kanssa, eli ei tarvitse huolehtia juurikasvusta. Niissä on vain se huono puoli, että eivät kestä kiharana kovin kauaa.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Elo 2006, 20:16
Kirjoittaja Ishamael
Kannattaa kokeilla ainakin puristella hius kiharaksi silloin kun se on vielä hieman kostea muotovaahdon avulla.
Sama kikka toimii niin permiksen kuin luonnonkiharankin kanssa, ja sillä konstilla voi saada pienen harjoittelun jälkeen yllätävän kiharaa lopputulosta jos vain yhtään on kihartuvuutta hiuksessa.
Eli hiukset vain puristelllaan kämmenten sisällä muotovaahtotilkan kera, kun hiukset ovat kuivat voi puristelun vielä toistaa latvaseerumin tai vahan kera jolloin kiharista saa kiinteämpiä ja sileämpiä.
Lopputuloksesta saa myö huomattavasti tuuheamman jos puristelun tekee pää alaspäin föönin avulla  ;)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 13:01
Kirjoittaja Nuppu
Voih... Olen alkanut taas haaveilla permiksestä  ::) Mullahan oli sellainen vielä vuosi sitten, mutta kolmen päällekkäisen vuoden sisään otetun permiksen jälkeen hiukset alkoivat lopulta olla niin hamppuiset latvoista, että ei auttanut kuin leikkuuttaa kiharat pois.

Tällä hetkellä mua mietityttää, mitenhän permis pysyisi hiuksissani, kun ne nyt kuitenkin ovat paaaaljon paremmassa kunnossa kuin aikana ennen permiksiä?  ??? Ainakin värien suhteen asia on ymmärtääkseni niin, että mitä parempikuntoinen hius, sitä huonommin väri tartuu ja pysyy.

Toisekseen mua mietityttää, johtaakohan permanentti taas hiusten haaroittumiskierteeseen (jolloin joudun lopulta keilluuttamaan kiharat pois) vai voiko kyseisen ilmiön estää kunnon tuotteilla ja/tai sillä, että hiukset ovat hyväkuntoiset jo ennen permistä?  ???

Tarkoituksenani on kasvattaa hiuksia, ja ajattelin permiksen auttavan mua jaksamaan tätä kasvatusvaihetta paremmin. Hiukseni ovat pituudeltaan n. huulten kohtaan, lasimaiset, piikkisuorat, värjätyt (Poly Color tyveen n. kuukauden välein), muutama raitakin löytyy.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 17:02
Kirjoittaja Ishamael
Permanentin kanssa se tahtoo olla niin, että mitä parempikuntoisempi lähtötilanne, sitä kestävämmät ja kaunniimmat kiharat on mahdollista saada aikaan.
Jo yhtään huonompikuntoiseen hiukseen tehtynä kihara alkaa hapsottaa nopeammin, haaroittua ja kuivua, ja mitä huonompikuntoisempi hius, sitä huonompi kihara.
Huippukuntoinen hius on kyllä hitaampi kihartumaan kuin kuiva, mutta se kihartuu kestävämmin ja kauniimmin kun se tehdään oikein.
Kyllähän hius aivan vääjäämättä kiharruksesta kärsii, mutta jos lähtökunto on jo hyvä ja hoidosta pidetään huolta niin ei se kovin suurta vahinkoa saa aikaan.
Latvojen haaroittuminen voi kiihtyä permanentista, mutta siihen vaikuttaa myös mm hiuslaatu, ja miten usein latvoja siistitään.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 13:29
Kirjoittaja Nuppu
Kiitos, Ishamael. Ehkä sitten kumminkin uskallan ottaa permiksen  ;) Vähän vielä mietityttää, mitenhän hiusteni lasimaisuus tulee vaikuttamaan permiksen pysymiseen?  ??? Aiempiin kertoihin en mielestäni voi verrata, sillä hiukseni ovat olleet niin eri kunnossa silloin kuin nyt.

EDIT. Sekin mietityttää, mitenhän nuo raitojen kohdat reagoivat permikseen? Elokuussa viimeksi laitettiin, sitä ennen helmikuussa. Kyllähän niissä kohdissa latvat meinaavat vähän hapsottaa. mutta muuten ovat mielestäni pysyneet hyväkuntoisina.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 19:08
Kirjoittaja Ice
luultavimmin raitakohdat ovat säkkärämmät kuin muu tukka, lasimaisuus taas tasoittuu permiksen myötä vaikka se saattaa pysyä silloin vähän huonommin (ainakin jos aineet valitaan sen perusteella että raitaa on, eikä sillä mitä muu tukka)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Tammi 2007, 18:08
Kirjoittaja Erykah
Sellainen juttu tuli mieleen, että mitä eroa on käytännössä permanentilla ja pehmennyksellä (mistä jotkut puhuu?)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Tammi 2007, 18:13
Kirjoittaja Jadele
Erykah kirjoitti: Sellainen juttu tuli mieleen, että mitä eroa on käytännössä permanentilla ja pehmennyksellä (mistä jotkut puhuu?)
Permanentti tehdään vahvemmilla aineilla kuin pehmennys joten permanentti kestää kauemmin mutta pehmennys ei sitten taas kuluta hiusta yhtä paljon.
Yleensä jos haluat loivemmat kiharat tai laineet niin ne saa pehmennyksellä. Permanentilla tuleekin kunnon kiharat :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Tammi 2007, 19:05
Kirjoittaja Ice
^ yleensä, ainakaan täälläpäin, näin ei ole, aineet samat useimmiten ja ero vaan toteutuksessa

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Tammi 2007, 18:51
Kirjoittaja Amilo
^nimenomaan näin, eli käytännössä ei ole olemassa pehmennystä se on vain permanentti tehtynä isoilla rullilla. Erikseen on sitten rakennekäsittelyt ja muut muotokäsittelyt

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Tammi 2007, 23:22
Kirjoittaja NekoNeko
Tämä tyttö marssii huomenna ottamaan elämänsä ensimmäisen permiksen. Pelottaa ihan kamalasti että tulen lampaana takaisin, sitten ei auta kuin ajaa kalju. Toinen asia joka huolestuttaa on purkkatukkaefekti ja se että hiukset rapisee hartioille. Sain vasta hoidettua tukan kuntoon värinpoistojen jäljiltä, ei muuta kuin uudestaan tuhotöihin :D

Mun kampaaja repii hiukset päästään jos kysyn tätä huomenna häneltä, mutta saako hiuksia värjätä samalla kun ne permanenttaa? Ei se varmaan onnistu, olettaisin? Nimim. tahtoo tummemmaksi eikä jaksa odottaa.

Mä olen ihan kamala tukalleni, mitä pahaa se on tehnyt tämän ansaitakseen?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Tammi 2007, 23:45
Kirjoittaja Ice
^ se kahden viikon varoaika on ihan tarkoituksella olemassa, eli en suosittele sitä väriä. Eikä se välttämättä edes pysy hiuksessa heti permiksen jälkeen, ja jos laittaa ennen, se haalistuu

ja jos lammas tulee, niin äkkiä se tasoittuu kun vähän ylihoitaa

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 11:51
Kirjoittaja Amilo
^suoraväriähän voi toki laittaa vaikka heti!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 16:00
Kirjoittaja NekoNeko
Eikös suoristuspermanentti ole periaatteessa sama kuin permis, mutta siinä vaan harjataan hiuksia suoriksi? Kuinka pahaa jälkeä voin saada aikaan jos käyn ostamassa vanhaa kunnon Tukkataikaa ja teen sen itse. Mä inhoan tätä tukkaa.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 16:45
Kirjoittaja Ice
NekoNeko kirjoitti: Eikös suoristuspermanentti ole periaatteessa sama kuin permis, mutta siinä vaan harjataan hiuksia suoriksi? Kuinka pahaa jälkeä voin saada aikaan jos käyn ostamassa vanhaa kunnon Tukkataikaa ja teen sen itse. Mä inhoan tätä tukkaa.
se rasittaa enemmän kuin rullapermis juuri sen kampaamisen vuoksi. Voit tottakai tehdä itse, mutta soosiin kannattaa sekoittaa vaikka perunajauhoa, ottaa kaveri takahiuksien kampaamiseen ja varaus sille, että tukka ei tosiaan tykkää jos siellä alla niitä käsittelyjä piisaa

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 17:07
Kirjoittaja NekoNeko
Mitä niiden perunajauhojen funktio on? Paksuunnuttaa sitä nestettä? Mun tukka on lyhyt (vajaa olkapää pituinen)joten kaveria ei varmaan tarvita? Ehkä mä kerään rohkeuteni ja soitan kampaajalle. Niin pitkään kun mä tätä pohdin ja mietin ja nyt se onkin kauhea! En kyllä voi yksinkertaisesti elää tän kanssa. Voi luoja, mun hiusparat. Tunnen itseni kokolailla ääliöksi.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 17:13
Kirjoittaja Ice
perunajauho paksuntaa juu. Mutta kyllä minä sen kaverin ottaisin silti, siinä jää yllättäviä vekkejä kun pitää toista kättä ylhäällä ruutatakseen kiinnitysainetta ja toisella koittaa tukkaa pitää suorana, saati vääntyillä outoihin asentoihin nähdäkseen tapahtumat peilistä :)

mutta noin, permiksesi ei siis ilmeisimmin onnistunut kuten piti? liian kihara? se tosiaan ihan oikeasti tasoittuu, räjäyttämättä tukkaa uudella käsittelyllä josta ei voi seurata mitään hyvää. Ja suoristuspermiksen tulos ei ole ikinä niinkuin normaali suora hius, ei edes käsittelemättömään tukkaan -saati juuri ja juuri päässä pysyvä karvaläjä jonka piti olla suora, muttei siitä ole tietoa koskei takkuja saa auki irrottamatta niitä. Heitä siihen vaikka öljyä ja pipo päälle, se raskauttaa ja laskee

ikävä kyllä tiedän mistä puhun, tällä kertaa ;D

**
vielä jatkoa, aika harva on tyytyväinen permanenttiinsa ensimmäiseen pariin viikkoon, sen jälkeen se alkaa laskeutua siitä pöyhöstä ja töröstä jota siinä luultavimmin on.

Ja voit vaikka rullata sen suoraksi, sen lisäksi että hoidat mahdollisimman raskaasti

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 17:16
Kirjoittaja Erykah
Mulle sanottiin kampaajalla kun otin permiksen (taitaa olla kyllä kohta 10 vuotta sitten) että ei sais pestä hiuksia vuorokauteen, muuten permis suoristuu. Eli jos tänään kävit kampaajalla, kiharat voisi ainakin loiventua sillä että meet suihkuun ja muhittelet mahdollisimman lätsäyttäviä tehiksiä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 17:33
Kirjoittaja Ice
Erykah kirjoitti: Mulle sanottiin kampaajalla kun otin permiksen (taitaa olla kyllä kohta 10 vuotta sitten) että ei sais pestä hiuksia vuorokauteen
tosiaan, itse kyllä suosittelen pariakin päivää ja saunan välttämistä viikon, mutta kääntämällä nämä siis päälaelleen :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 17:35
Kirjoittaja Miracle
Ei tosiaan kannata vielä heittää toivoa menemään. Kyllä se siitä asettuu parin päivän päästä ja ensimmäisen pesun jälkeen. Muistan kun itsekin otin joskus permiksen, niin ei oikein ensimmäisenä päivänä miellyttänyt (tukka oli ihan pystyssä ja liian kihara). Kuitenkin vähän ajan päästä se oli ihan kiva.. Älä vielä tee suuria päätöksiä sen asian kanssa, ehkä et vaan ole tottunut uuteen tyyliisi. Ja itse en ainakaan heti lähtisi suoristamaan, siinähän tippuu hiukset päästä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 18:57
Kirjoittaja NekoNeko
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista, olette ihania  :-*
Muhun iski hetkellinen, klassinen tukkani on pilalla -hysteria, enkä nähnyt valoa tunnelin päässä. Tää ei oikeastaan edes ole kovin kihara, enemmänkin sellaista outoa...säkkärää. Osittain varmasti sen takia että blondatut osat ovat kuluneet, mutta jotenkin tää ei kyllä ole yhtään kihara - ei edes sellainen meidän äidin kihara jota kammoan. Suoristuspermanentista ideana olen luopunut, siitähän mä vasta mahtavan olkitukan saisin. Muhitan täällä nyt hoitoainetta toisen perään, ja toivon parasta. Oletinkin että se kyllä asettuu päivien kuluessa, mutta mä haluan että se on hyvä NYT :) Onneksi ei ole töitä ennen lauantaita.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 17 Tammi 2007, 19:01
Kirjoittaja Amilo
komppaan kaikkia edellisiä mielipiteitä. Jos suoremmaksi haluat niin tehohoitoja ja lätsäyttävia aineita päähän, mutta ei missään nimessä suoristuspermistä! Kyllä se siitä asettuu ja permis on aina parhaimmillaan vasta pariin viikon päästä, aluksi on yleensä juuri tuollainen sähärä, varsinkin käsitellyssä tukassa. Rullaat vielä suurilla rullillla, niin eiköhän siitä ihan kiva tule!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 03:02
Kirjoittaja NekoNeko
Edelleen kiitos kaikille, olette kultaisia :) ...vietin illan (nelisen tuntia) hauduttaen paria eri hoitsikkaa, ei näkyvää apua. Tukka näyttää aika pitkälti samalta kuin ennen pesua ja hoitoa. Tää kihara-asia oli sitten se kutina jota ei ois kannattanu raapia, tämä oli se tiedon puu josta ei ois kannattanu poimia hedelmää ;)

Nyt alkaa mun tukkahistorian vaativin ja suurin hoito-operaatio, käyn innolla haasteen kimppuun ja raportoin muutoksista...mua lohduttaa hieman se että tän saa suoraksi (ja kuolleen oljen näköiseksi) suoristusraudalla, ja ok näköiseksi piippareilla. Nekin kuluttaa hiusta, mutta so what. Eipä tästä enää paljoa alas voi mennä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 18 Tammi 2007, 16:36
Kirjoittaja Fry
^ Jos on ihan pakko saada permanentti suoraksi, niin mä suosittelen chi-silkkisuoristuskäsittelyä.. Vaikka onhan se aika hinnakas :/ Mutta sen jälkeen hamppuisuudesta ei ole tietoakaan. Mä kävin ottamassa tuon käsittelyn reilu kk sitten, ja kieltämättä silkkisyys on alkanut häviämään, mutta todella tyytyväinen kuitenkin olen :)

Edit: mulla oli siis luonnonkiharat hiukset ja latvoissa vähän vanhan permanentin jämiä..

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 01:14
Kirjoittaja NekoNeko
Fry, mä itseasiassa tutkin tota Chi -vaihtoehtoa. Miten se vaikutti sun hiuksiin? Tuliko niistä jäykät, oletko kokeillut muotoilla, taipuvatko hyvin? Lueskelinkin tuota Chi ketjua jonkin verran. Mua huolestuttaa se, kun joillekin tuntuu käyneen niin että hiukseen jää sellainen "kulma" josta hiukset alkavat katkeilla. Pitäisi löytää joku kampaaja Lahdessa joka sitä tekisi, onko mitään ehdotuksia mistä kannattaisi alkaa etsiä? Google ei tuottanut tulosta. Ja mä olisin kyllä valmis maksamaan suorista, edes vähän paremman näköisistä hiuksista.

Kerroin kampaajalle että inhoan tukkaa tällaisena. Saan häneltä huomenna jotain suoristusvoidetta jolla pitäisi päästä eroon enimmästä säkkärästä, mutta mulla on epäilykseni. Mikähän toi aine voisi olla? Ja miten se voi vaikuttaa? Jotain permisainetta hellempää se ilmeisesti on.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 02:01
Kirjoittaja Ice
^ kyllä noita aineita on olemassa, tai siis toisin sanoen sellaisia myydään sellaisilla nimillä. Sitä tehohoitohaudutusta ja malttia tässä nyt edelleen suositan

chistä voisi jatkaa omassa ketjussaan :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 12:35
Kirjoittaja Fry
NekoNeko, olen kirjoittanut tuonne chi-ketjuun kokemuksia, ja siellä on muutamat kuvatkin.. Jatkan keskustelua sinne :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Tammi 2007, 21:10
Kirjoittaja NekoNeko
Tiedätkö Ice kuinka tehokkaita noi suoristavat aineet on? Onko sulla kokemusta Chi -käsittelystä, osaatko vertailla niitä?

Eilen tää tukka oli superkuiva ja päällimmäiset hiukset suoristui harjaamalla melko suoraksi, ilmeisesti huonosta kunnosta johtuen. Tänään haudutin ensin tunnin Sebastianin Suedeluxea ja sitten tunnin KMS Curl Up -tehistä (joka on parhaiten pehmittävä ja kosteuttava hoito mitä tiedän). Tähän mennessä Curl Up ei ole saanut hiuksia kihartumaan, mutta kuivatessa tää tukka kihartui samaan kuosiin missä oli heti permiksen jälkeen. Ja tuntui ainakin puoli tuntia suht pehmeältä ja hyvältä. Nyt huomaa että latvat täytyy leikata, ne on ihan syheröiset.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 01:02
Kirjoittaja MAS
Tilasin ajan permanettiin, toivottavati onnistuu. Tarjoukseen kuuluu sävyte kaupan päälle, uskaltaako tuon ottaa samaan aikaan? Muutenkin vähän sävytteet hirvittävät, itsellä kun on suht vaalea tukka niin kaikki kellerrykset ja punerrukset tuntuvat jämähtävän (vaikkei punaista päähän laittaisikaan) Toisaalta voisi olla kiva laittaa vähän tummempaa sävyä, minulla permis yleensä myös blondaa jonkun verran.

Hirvittää, taas outo kampaamo  :-\

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 01:14
Kirjoittaja Ice
ei sitä riskinä tarjota sen permiksen yhteyteen. se permis yleensä vie väriä (mukaanlukien keltaisen taitto), eihän sävytteillä mitään valkosesta musta -siirtoja tehdä muutenkaan

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 17:17
Kirjoittaja MAS
^ kiits, jos sitä sitten uskaltaisi. kammo jäänyt jostain noista casting tms väreistä, joskus aikanaan hopenvaaleasta tuli k*senkeltainen.. ja kestoväreistä vaaleanruskeasta parin pesun jälkeen kuoriutui vihertävänkeltainen. Eli siinä mielessä pelottaa kun permiksen jälkeen tukka kuitenkin on huokoisempi, ei heti sen jälkeen viitsisi mennä korjailemaan varsinaiseen värjäykseen..

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 18:23
Kirjoittaja Ice
jos kyseessä ammattitaitoinen kampaaja, niin hän osaa laittaa ensinnäkin sopivan vaalean värin, ja ne taitteet sun muut niin ettei sieltä tulee niitä vihreänkeltaisia ihan samantien ihmisten ilmoille :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 12:46
Kirjoittaja JoJo
Mulla on ollut permis noin 100+n kertaa ja joka kerta se on aivan kamala kun sieltä kampaajalta tulee. Aina tulee itkua väännettyä, että miksi piti mennä pilaamaan tukka ja ene enää ikinä jne jne. Ja kas kummaa, parin kolmen viikon päästä minä aina rrrrakastan sitä tukkaa!!! Ja joka kerta sama homma. Ja vaikka tietää, että se asettuu ja muuttuu ihanaksi, niin silti aina tekee mieli vetää siiliksi ja kikkarat hiiteen silloin eka viikolla. Että tällaisia lohdutuksen sanoja ;D

Lämpörullilla saa muuten hyvin "suoristettua" sen tukan, kun laittaa isoja ja sitten antaa asettua. Näillä ei tule niiin kuivaa olkitukkaa. Ja onnistuu myös isoilla tarrarulilla kun laittaa vaan tarpeeksi koskteaan tukkaan ja malttaa kuivattaa rauhassa. Hmmm... pitäisköhän laittaa permis...  ;D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 12:51
Kirjoittaja Bembo
Tietäisiköhön kukaan sellaista, että voiko hennaus vaikuttaa permanenttiin? Luin tänään katja mariteamin vastaussivuilta että henna voi kuulemma vaikuttaa, mutta ei sanonut että ihan välttämättä, mutta mahis on. Yhden kerran olen hennannut, mutta kuulemma henna jää hiukseen vaikkei sitä nääkään ja kasvaa vain pois. Onko siis permishaaveet jätettävä? Asiaa voisi varmaan yrittää selvitellä vielä joltain hennausta käsitteleviltä sivustoilta, tapauskohtaisia nääkin asiat varmaan.... :-\

Vs: Permanentti

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 17:15
Kirjoittaja Ice
^ tapauskohtaista ja riippuu toki käyttääkö sitä oikeaa hennaa vai kemikaalimömmöä, harvemmin ongelmia on

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 12:27
Kirjoittaja Penny
Ääh, on alkanut himottaa permanentti taas johtuen suurelta osin monista foorumilaisten ihanista kiharakuvista... Järki sanoo että EIIIII, niin monta kertaa on tullut pilattua tukkansa moisella lopullisesti, mutta joku piru kuitenkin houkuttelee toisella olkapäällä kokeilemaan... nehän on VAAN hiuksia ja kasvavat kyllä takaisin... Toisaalta se kuiva hamppumoppi olkapäällä alkaa nopeasti ärsyttää ja saksille on taas töitä. Nyt pitäisi saada jostain lisää tuota järkeä. ::)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 17:51
Kirjoittaja Ice
Penny, älä vaan tee sitä :-X Tai korkeintaan joku kiehkura yhdellä rullalla eteen piristämään (ovat muuten aika pirteän näköisiä muuten suoran tukan kanssa ;))

Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 13:30
Kirjoittaja Bembo
Ice kirjoitti: ^ tapauskohtaista ja riippuu toki käyttääkö sitä oikeaa hennaa vai kemikaalimömmöä, harvemmin ongelmia on

Oikeeta hennaa oon käyttäny...ja kerran vain ja sekin tarttui huonosti...jossain luki että voi vaikka hiukset lähtee päästä tai että ne muuttuu vihreeks hennatun hiuksen permanenttauksessa...pelottelujuttuja kaiketi vaan mutta silti (klunk) menin nimittäin tilaamaan permiksen...en haluaisi sen johtavan kaljuun kuitenkaan.... :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 14:18
Kirjoittaja Ice
aina kauhujuttuja on ja vipoja varmasti on käynytkin, mutta siinähän se sitten kokeilemalla selviää ;) ja kampaajanhan se vastuu on, vaikka näin on inhottavaa sanoa, mutta jos se tukka lähtee päästä koska hän tekee permanentin vasten suosituksia niin hän sen korvaakin. Ei "tyhmän asiakkaan" tarvitse tietää muutakuin että on hennalla värjännyt joskus :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 14:30
Kirjoittaja Miracle
^No mutta kampaajahan korvaa sen hinnan mitä permis maksoi? En itse ainakaan olisi ollenkaan tyytyväinen, jos hiukset tippuisi väärin laitetun permiksen takia ja sitten kampaaja vaan sanoisi, että se oli ilmainen. Eihän niitä hiuksia pysty oikein millään korvaamaan, kun ei niitä voi takaisin päähän istuttaa. Vai onko kampaaja velvollinen korvaamaan esim. hiusten pidennyksen?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 14:41
Kirjoittaja Ice
normaalioloissa (normaaliolot= kampaaja olettaa värin automaattisesti kemialliseksi eikä luultavasti viitsi edes kysyä mitään, eikä asiakas huomaa mainita) sieltä saa kassin tavaraa ja hyvän mielen, ei mikään periaatteessa velvoita sen kummempaan, mutta harva haluaa pissata mainettaankaan. Jos kyseinen firma tekee pidennyksiä, niillä korvaaminen on mahdollista kunhan hius ensin kasvaa tarvittavaan mittaan jos nyt ihan hullusti on käynyt. Joka on siis erittäin epätodennäköistä..

tässäkin tapauksessa asiakas on hyvin tietoinen siitä mitä saattaa käydä, jos olisin siitä asiakaspalvelijana tietoinen ja selvittäisin hänelle vielä oikein selvästi ennen työtä että mitä tosiaan voi käydä,  olen siirtänyt taakan harteiltani jo oikeastaan siinä vaiheessa enkä joudu korvaamaan mitään jos jotain käy

eli se on ihan molemminpuolinen kauppa, jos molemmat tietävät mitä tehdään, mihin ja missä olosuhteissa -jos ei, niin jompaa kumpaa käytetään hyväksi väistämättä

Vs: Permanentti

Lähetetty: 08 Helmi 2007, 07:25
Kirjoittaja poca
Heipparallaa!

Otin juuri ihan pienellä kikkaralla (spiraali)permiksen eli mun tukka on nyt ihan afro ja sellaisena sen haluaankin säilyttää. Kuulin, että siihen kannattaa suihkia hoitosuihketta tai sitten hoitoaine+vesi yhdistelmää. Missähän suhteessa tuota hoitoainetta ja vettä yhdistetään? Puolet ja puolet vai jotain muuta? Onko muita hoitokikkoja?


Yhdistetty tänne hoitopuolelta. ~ Tuikkuli

Vs: Permanentti

Lähetetty: 08 Helmi 2007, 12:17
Kirjoittaja Ice
ennemmin suosin sitä hoitosuihketta koska se on aina keveämpää kuin aina raskaan hoitoaineen yhdistely mihinkään, mitä keveämpää ja kosteuttavampaa sitä enemmän se kihara pitää itsensä. Ensin tuli mieleen bonacuren suihkeet (nykyään kai kolmea erilaista niitäkin, tosin toimivat ainakin minun käteeni kaikki samanlailla, ja nexxuksen luxxtress olisi aikalailla hyvä tuohon myös)

ja kampaa/harjaa kannattaa viimeiseen asti välttää, puristella ihan vaan käsin ja tarvittaessa selvittää sormin ja puristaa sen jälkeen. Tukka märkänä ei kannata mennä nukkumaan, mutta sen kannattaa antaa kuivua itsekseen ja välttää kaikenlaista taivuttelua esim. kiinni pitämistä. Pesua pari kertaa viikossa kosteuttavalla shampoolla, ei liian hoitavalla ettei kihara suoristu, ja tehiksiä kannattaa alkuun (kuukauteen) välttää ihan kokonaan jos mahdollista/jos hius kovin huonokuntoinen se kannattaa hoitaa koska kihara ei pysy silloinkaan. Periaatteessa joka aamu pari suihkausta jätettävää tarpeen mukaan ja puristelu, jotta tukka näyttää freesiltä. Joku kiiltosuihke jos sille tuntee tarvetta, mahdollisimman kevyt sellainen

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 12:35
Kirjoittaja Bembo
Ice kirjoitti: ...Pesua pari kertaa viikossa kosteuttavalla shampoolla, ei liian hoitavalla ettei kihara suoristu, ja tehiksiä kannattaa alkuun (kuukauteen) välttää ihan kokonaan jos mahdollista/jos hius kovin huonokuntoinen se kannattaa hoitaa koska kihara ei pysy silloinkaan. Periaatteessa joka aamu pari suihkausta jätettävää tarpeen mukaan ja puristelu, jotta tukka näyttää freesiltä. Joku kiiltosuihke jos sille tuntee tarvetta, mahdollisimman kevyt sellainen
Oliko se niin ettei permistukkaa saisi pestä liian usein? Rasvaisella päänahalla olen tottunut jokapäiväiseen pesun, tosin toivon permanenttiaineen vähän säikäyttävän päänahkaa ja pysäyttävän rasvatulvan edes hetkeksi...mutta toisaalta siis ei saisi liikaa hoitaakaan, niinhän :-\ Mietin että mitenkähän joku CO-pesu kävisi permistukalle? Lätsäyttäisikö kiharaa? Tuli hankittua Urtekramin hajusteeton hoitis joka silikonittomana sopis co-pesuun (en ole ennen harrastanut noita pesuja) mutta siinä on myös öljyjä eli voisiko olla liian lätsäyttävää kiharalle sitten...

Muuten, mä en muistanu permistä tilatessani mainita sitä hennaa kampaajalle ollenkaan, pelottaa mainita jos kampaaja onkin vauhko eikä suostu toimeen tai alkaa pelottelee, mä kun tosiaan itse uskon että henna on mun tukasta häipyny, jos sitä siihen koskaan liiemmin tarttuikaan... :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 13:41
Kirjoittaja Ice
co lätsäyttää kiharaa, ikävä kyllä :-\ periaatteessa kaikki joka tuo hiukseen painoa alkaa suoristamaan pidemmän päälle. yleensä se rasvatulva tosiaan helpottaa permiksen (samoin esim voimakkaan vaalennuksen, toisilla ihan kestovärinkin) jälkeen, itselläni värinpoistosta kahdeksi kuukaudeksi kunnei muutenkaan niin kovin rasvoitu, mutta normaalioloissa noin kuukaudeksi

ja se pesu sun muu käsittely heikentää kiharaa aina hiukan, sen takia ei suositeltavaa kovin usein :)

hyvä että hennasta ei ollut ongelmaa :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 19:43
Kirjoittaja MAS
voi itkujen itku. Kampaamokäynti from hell

Nyt on päässä räjähtänyt narumoppi, latvat on kuin pariin kertaan karstattu, pelkään että murenee vallan käsiin.. selkeetä kiharaa ei juuri erota missään.  Aattelin nyt pestä k-pakilla ja että yritän tukkaani jollain tehismuhituksella pelastaa, mitä mä tähän voin lykätä? Joicon rekku, moisturizer, oh, ng? vai kaikkia vaan?

ja sitten toi sävytys, laittoivat goldwellin 6B sävyn, jonka siis piti olla sellanen keskiruskea, lopputuloksesta tuli kuparin/oranssinläikikäs  :'(  Pitäs olla poispestävä, mut mä pelkään et just noi kellerrykset jää.. missä vaiheessa uskaltaa laitaa kestovärin päälle, varsinkin kun latvat on noin kärähtäneet?

Mulla ei oo ikinä ollu näin kaameeta kampaamokäyntiä, mä lähden tästä johonkin poraamaan...

Vs: Permanentti

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 21:48
Kirjoittaja Ice
^ kaikkia vaan sekaisin, päällekkäin, hauduttaen, föönillä pohottaen, eteisessä, makkarissa ja väärinpäin. Kannattaisin sitä että peset mahdollisimman hellästi ja nopeasti k-pakilla, pistät kunnon annoksen moisturizeria, kelmun ja pipon päälle. Annat olla kaksi tuntia tai yön yli. Ja huomenna teet saman joicon rekulla (jonka tilalle suosittelisin lanzan rekkua) ja sekoitat sitä vaikka 1:3 o&h kanssa.

voin luvata että poru ei ole kaukana vaikka tekisi kaikkien taiteiden sääntöjen mukaan ja hauduttamista saat jatkaa kauan että jotain tapahtuu. Mutta se on tukka jne, mitäs tykkäisit vähän lyhemmästä mallista jota olisi kivempi haudutella kunnei aineita menisi niin paljon ja tulokset näkyisivät vähän nopeammin?

ilmeisesti permis laitettiin liian huonokuntoiseen hiukseen ja/tai liian vahvalla aineella

Vs: Permanentti

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 22:18
Kirjoittaja MAS
nyt on rekku + moisturizer päässä muhimassa. Tukka oli hyvässä kunnossa, oikeastaan yksi syy alunperin permiksen ottoon kun tähän luikero-lasihiukseen halusin vähän enemmän rakennetta, nyt pipoaikaan kun on pitänyt koko ajan olla liimalettiä pesemässä. Toki auringonvaalentamaa latvoissa jonkunverran, muttei esim kaksihaaraisia tms.

yritän eka muhitella ennen kuin mietin tarkemmin siistimistä, joka tarkoittaisi tällä hetkellä tukan häviämistä alle puoleen ja parinkymmenen sentin leikkuuta. olisi kova pala kun alunperin oli mietteissä kasvattelu.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Helmi 2007, 19:34
Kirjoittaja Ice
semmoinen tuli tässä mieleen, useimmat ihmiset välttäävät permanenttia siksi että se teki vanhoina hyvinä aikoina erikoisia tuloksia. Aineissa on nykyään suuria eroja, esim ja ennen kaikkea puskurointi (bikarbonaatti) eli se pysyykö ph tasaisena koko käsittelyn ajan vai nouseeko se on erittäin tärkeä juttu

Vs: Permanentti

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 12:46
Kirjoittaja Bembo
Kävin tänään permiksessä, jota tuossa aiemmin aprikoin hennavärjäyksen yms. takia. Ainakin nyt ensinäkemältä vaikuttaa hyvältä. Jee!  ;D Napakkaa kiharaa, mutta ei liian pientä ja ilme piristyi selvästi. Takaraivolta on nätisti koholla ja kampaaja näytti miten rasvaisesta Simin vahasta saa käyttökelpoista ohentamalla sitä vedellä Enpä moista ole ennen kuullut. Eli tähän asti kaikki hyvin, päänahka tosin vähän ärtyi ja kampaaja sanoi että permisaineen värjäytyminen vaaleanpunaiseksi päänahan lähellä tarkoittaa sitä että mulla on herkkä päänahka...mitähän se vaaleanpunainen väri oikein on?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Heinä 2007, 12:30
Kirjoittaja nukka
Ehdin jo haaveilla permanentin ottamisesta mutta nyt taisi sekin jäädä. Mulla on hiukset kerroksittain leikatut, lyhimmät vähän leuan alle, pisimmät siitä n. 10 cm pitempiä. Loivat luonnonkiharat, ehkä vähän kuivahkot mutta ei pahasti. Melko paksut.. Tuosta varmaan näkis sen pituuden parhaiten http://irc-galleria.net/view.php?nick=S ... d=60952469

Haaveilin tuommoisesta niinku tuolla tytöllä on http://www.sangrefria.com/los_serrano/africa_raul.jpg tai sitten http://images18.fotki.com/v244/photos/1 ... ing-vi.jpg tai http://www2.jewishculture.org/awards/ji ... essing.jpg

Onko tuommoiset mahdollisia? Inhoan semmoista pikkusäkkärää ja nyt kun on permanenteista lukenut niin kuulostaa siltä ettei muunlainen ole edes mahdollinen tämän mittaiseen tukkaan :P

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Heinä 2007, 16:40
Kirjoittaja Pampula
Onko kenelläkään kokemusta Wellan Wave-permanentistä ? Kampaaja sanoi, että sillä saisi lainekiharoita ja se tehdään jollain erikoisrullilla. Kuullosti ihan kiinnostavalta.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Heinä 2007, 18:10
Kirjoittaja Ice
^ Se on tosiaan lainemaisempaa tulosta tekevä permanentti, toimii ihan niinkuin luvataankin ja vauroioittaa kuten muutkin :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Heinä 2007, 13:56
Kirjoittaja nukka
Osaisko joku vastata tuohon mun kysymykseen? :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Heinä 2007, 17:51
Kirjoittaja Amilo
Bembo kirjoitti: päänahka tosin vähän ärtyi ja kampaaja sanoi että permisaineen värjäytyminen vaaleanpunaiseksi päänahan lähellä tarkoittaa sitä että mulla on herkkä päänahka...mitähän se vaaleanpunainen väri oikein on?
Olettaisin että tuo vaaleanpunainen kuitenkin olisi sieltä hiuksista liuennutta väriä ;)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Heinä 2007, 18:02
Kirjoittaja Pampula
Realicer kirjoitti: ^ Se on tosiaan lainemaisempaa tulosta tekevä permanentti, toimii ihan niinkuin luvataankin ja vauroioittaa kuten muutkin :)
Varasin elokuulle ajan tähän Wave -permanenttiin vaurioitumisen uhallakin, kun en enää kestä tätä ohutta luiroa, joka ei taivu mihinkään:)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Heinä 2007, 21:14
Kirjoittaja Amilo
^Tänne vaan sitten raportoimaan tuloksista. Itseäni kiinnostaisi kovasti tuon aineen toimivuus.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 22:34
Kirjoittaja Eulaalia
Löysinpä Photobucketista kuvagalleriani ja oli pakko laittaa tämä kuva näytille..Tämän kärypermanentin jälkeen mulla alkoi hiustenhoitoharrastus päivälleen 12.11.2005. Ja kalliiksi on tullut kaikki hiustenhoitotuotteet, mutta hauska harrastushan tämä loppujen lopuksi on. Kuva permanenttia suunnitteleville pieneksi varoitukseksi :o Miettikää kaksi kertaa permanentinottoa, varsinkin jos hiuksenne ovat kovin kuivat ja värjätyt. En nyt muista oliko se ihan pahimmillaan tässä kuvanottovaiheessa, mutta sakset kädessä sai kotonakin kävellä takkuja leikellessä ja harjaaminen tai kampaaminen eivät tulleet kuuloonkaan moneen kuukauteen. Puolisen vuotta piti nukkua tukka ponnarilla pään päällä, muuten olisi ollut aamulla ihan katastrofi, tai olihan se muutenkin. Nimimerkki Ei Ikinä Enää.
Kuva

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 23:53
Kirjoittaja MAS
^kovasti näyttää samalta kun mun tukkani tossa puol vuotta sitten, nyt sentään on jo valoa tunnelin päässä. Toinen kampaaja tässä siisti vähän aikaa sitten tukan jo kivan näköiseksi, ja katkeilleet hiustupsut ovat sitä mittaa etteivät enää törötä muun tukan seasta niin sitkeästi. Tämän toisen kampaajan kanssa analysoitiin toi mun permiksen teko jälkikäteen, ja syykin tais selvitä: istuin kiinnitysaine päässä sen ajan kun permiksen tekijä leikkasi toisen asiakkaan tukan.. tällä välin kärähdys varmaankin tapahtunut  >:(

Permiksiä olen ennenkin ottanut ja varmasti vielä tulevaisuudessakin kunhan tukka on uusiutunut, ei lasihiukseen oikein muuten saa muotoiltavuutta. En vain enää mene uusille ja/tai tuntemattomille kampaajille.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Heinä 2007, 19:27
Kirjoittaja Pampula
Hmm... toi kuva pisti kyllä ajattelemaan sitä permanentin ottoa, mullakin on aika kuivat, värjätyt ja raidoitetut hiukset. Kampaaja suositteli ennen permistä käytettäväksi Kerastasen Vita-ciment tms. shampoota ja hoitista, vahvistavat kuulemma hiusta permanenttia varten :-\

Vs: Permanentti

Lähetetty: 23 Heinä 2007, 00:28
Kirjoittaja Ice
^ Ei kannata luottaa Kerastasen tehoihin välttämättä. Tosiaan, kiinnite sisältää vetyperoksidia joten kärähdys tämän liian pitkällä haudutuksella on mahdollinen.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Heinä 2007, 11:52
Kirjoittaja Pampula
Mä en ole noita Kerastasen tuotteita koskaan käyttänytkään, eivät ole jostain syystä kinnostaneet. Olen myös kuullut muilta kampaajilta, etteivät olis erityisen tehokkaita. Viimeksi kun mulla oli permis, sain hiukseni pidettyä kunnossa Sebastianin Potion -jätettävällä hoitiksella.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Heinä 2007, 15:37
Kirjoittaja yu3r
Sori, en tiedä hiusjutuista mitään (oon mies :) +  ja tää on varmaan väärällä alueella ja kaikki perus virheet täyttävä viest jne jne..i) ja nyt ois tarve käyttää oikeastaan juuri kyseistä shampoota hiuksiini.
Kysymys kuuluu : onko tuosta haittaa permanentilleni?
parturi varotteli tiettyjen aineiden käyttöä jos haluaa pitää permanentin pidempään.


Kiitoksia vastauksistanne :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Heinä 2007, 20:56
Kirjoittaja Ice
Kyllä se vähän saattaa nopeammin latistuttaa, kuten liian hoitavatkin tuotteet, pääasiallinen ongelma on kuitenkin permiksen teko nizoralilla tmv. aineilla käsiteltyyn päähän, ainejäämät saattaa siis reagoida permanentissa käytettävien aineiden kanssa jollei pesua syväpuhdistavalla shampoolla suoriteta ennen permanenttausta huolellisesti.

Kumminkin, jos päänahka ei ole kunnossa se kannattaa kuntoon hoitaa, ei tuo shampoo mainittavasti jo tehdyn kiharan laatuun satunnaiskäytöllä (= ei puolta vuotta putkeen) vaikuta :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Elo 2007, 09:19
Kirjoittaja Radish
Mulla olis nyt sitten varattuna aika ens maanantaille permanenttaukseen. Kavereiden kommentit tästä uutisesta oli lähinnä: "Öööh.. Miksi??". Mulla on näet äärimmäisen terhakka luonnonkihara koko päässä lukuunottamatta sellasta kaposta osiota tuolla niskassa, joka ei oo kiharaa nähnytkään. Eli hiukset aukinaisina näyttää siltä, että mulle olis isketty hiuspidennys niskaan ja se olis unohdettu kihartaa. Tosi nättiä. Sukulaispoikasen sanoja lainatakseni, mulla on siellä sellanen kiva takajeejee :D Mutta kohta se on unholassa, toivottavasti permanentti vaan onnistuu hyvin ja ilman liikoja vammoja.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Elo 2007, 19:00
Kirjoittaja Ice
Osapermanentti helpottaa kummasti tuollaisissa tapauksissa :) Helpompi laittaa kunnei koko pää ole erilaista.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Elo 2007, 21:15
Kirjoittaja Radish
Nohhih, nyt on niskavillat permanentattu! Ja kyllä kannatti! Hiusten ilme muuttui heti paremmaksi ja kampaajan tekemä pieni kerrostus vielä paransi asiaa. Nyt vihdoin munkin hiukset liikkuu ja laskeutuu nätisti, eivätkä tunnu liian painavilta. Halleluja!! On se ihme, miten tuollainen suhteellisen pieni alue vaikuttaa kokonaiskuvaan..

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Syys 2007, 12:11
Kirjoittaja MissWorld
Muakin on taas alkanu permanentti kiinnostamaan. Mut ei kyllä vielä oikeen voi ottaa kun pitäs hiuksia vielä jonkun aikaa kasvattaa,argh. Inhoon näitä mun suoria hiuksia, nää on niin kauheen liukkaatkin että niitä on tosi vaikee saada pysymään oikeen mitenkään.  >:(

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Loka 2007, 07:20
Kirjoittaja Humppasusi
OT, mutta kyllä me kaverin kanssa naurettiin kun katseltiin vanhoja valokuvia. Kaverini halusi 14-vuotiaana afron (!) ja meni jollekin tätikampaajalle sitä laittamaan. Lopputulos oli lötköt, korviin asti ulottuvat kiharat. Ystäväni pää näytti kolmiolta pitkän aikaa ;D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 05 Marras 2007, 16:21
Kirjoittaja Catariina
Hejssan alla,
saanko kysyä teidän mielipidettä? Mulla on tällä hetkellä lyhyt tukka, päältä ehkä 6-7 cm ja niskasta 4-5cm.
Hius erittäin jäykkää ja liukasta. Ei taivu, ei sitten millään. Hyvässä kunnossa kyllä! Kehtaisko tuohon ottaa permiksen? Ei siis kovin tiukkaa kikkaraa vaan sillain että sitä sais laitettua edes jotenkin. Yritän kovasti kasvattaa tukkaa tuohon korvien alapuolelle, mutta ellen keksi muuta kuin huivien käytön, leikkaan sen kuitenkin lyhyeksi kun pinna ei riitä...
Voin yrittää huomenna kuvaa laittaa jos tarpeen..
Kiitos jo kamalasti vastauksista!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 05 Marras 2007, 18:19
Kirjoittaja Surrur
Meinasinpa ottaa taas riskin permiksen kanssa ja huomiselle ois jo aika varattu  :D

Olisi vaan yks käytännön kysymys. Eli tehisten käytöstä permistukassa on ollut täällä vähän ristiriitaista infoa, mitä ootte niistä mieltä? Toisaalla sanotaan, että suoristavat kiharaa, ja toisaalla, että tekevät kiharasta kosteutetun ja siis saavat sen jopa kihartumaan enemmän. Kumpi nyt ois lähempänä totuutta? Entäs sitten rekut, permishän vahingoittaa hiusten rakennetta ja sillä ne kuulostaisivat aika tarpeellisilta, mutta pilaako se sitten kiharan?

Kiitti jos viitsitte vääntää rautalangasta tietämättömälle  ;)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 05 Marras 2007, 22:33
Kirjoittaja Amilo
Catariina kirjoitti: Hejssan alla,
saanko kysyä teidän mielipidettä? Mulla on tällä hetkellä lyhyt tukka, päältä ehkä 6-7 cm ja niskasta 4-5cm.
Hius erittäin jäykkää ja liukasta. Ei taivu, ei sitten millään. Hyvässä kunnossa kyllä! Kehtaisko tuohon ottaa permiksen? Ei siis kovin tiukkaa kikkaraa vaan sillain että sitä sais laitettua edes jotenkin. Yritän kovasti kasvattaa tukkaa tuohon korvien alapuolelle, mutta ellen keksi muuta kuin huivien käytön, leikkaan sen kuitenkin lyhyeksi kun pinna ei riitä...
Voin yrittää huomenna kuvaa laittaa jos tarpeen..
Kiitos jo kamalasti vastauksista!
Kyllä tuohon voisi hyvinkin jonkinlainen käsittely auttaa. On myös olemassa erilaisia rakennekäsittelyitä, joilla saa hiuksiin vain taipuisuutta ja kohotusta. Sellainen voisi olla sinulle hyvä kasvatus vaiheeseen. Ei jätä selkeää tyvikasvua, kuten  permis vaan suoristuu hiuksista pois pikkuhiljaa.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Marras 2007, 15:24
Kirjoittaja calypso
Rumble kirjoitti:
Olisi vaan yks käytännön kysymys. Eli tehisten käytöstä permistukassa on ollut täällä vähän ristiriitaista infoa, mitä ootte niistä mieltä? Toisaalla sanotaan, että suoristavat kiharaa, ja toisaalla, että tekevät kiharasta kosteutetun ja siis saavat sen jopa kihartumaan enemmän. Kumpi nyt ois lähempänä totuutta? Entäs sitten rekut, permishän vahingoittaa hiusten rakennetta ja sillä ne kuulostaisivat aika tarpeellisilta, mutta pilaako se sitten kiharan?
Sanon nyt heti alkuun että en ole kampaaja eikä minulla ole koskaan ollut permanenttia, mutta luulisin että permanenttikiharaan pätee samat asiat kuin luonnonkiharaankin, sillä erotuksella että se on rakennekäsittely ja hius kaipaa permanentin jälkeen varmasti rakennepaikkaustakin.

Varmaan on paljon hiuslaadusta kiinni miten kiharat käyttäytyvät todella kosteutettuina, yleensä hyvin hoidetut kiharat kuitenkin näyttävät paremmille kuin pörröiset ja hapsottavat joten muhittelisin kyllä tehiksiä entiseen tapaan. En usko minkään tehiksen hiuksia pilaavan, kyllähän ne kosteuttavat ja paikkaavat aineet peseytyvät kiharasta hiuksesta pois siinä missä suorastakin  :)  Eli jos ei pidä esimerkiksi rekun jättämästä lopputuloksesta niin se ei onneksi ole pitkäaikainen tai lopullinen.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 04 Joulu 2007, 21:28
Kirjoittaja Bembo
Oon tässä miettiny että jos  haluaisi lyhyeen hiukseen permiksen /osapermiksen sillä tavalla että kiharat menisivät päätä myöten eivätkä olisi toisaalta söheröä, toisaalta kananpersemäisesti pystyssä niin pitäisikö permis suorittaa pienillä vai isoilla rullilla? Pelkään isoilla sitä tyvikohotus-efektiä jossa hiukset sojottaa yliterhakkaan pystyssä ja pienillä rullilla palanutta hamppukasaa...toiveena siis sellaiset tiukat napakat kiharat lenkkimäisesti päätä vasten. :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Tammi 2008, 16:35
Kirjoittaja JoJo
No niin... Taas se permishimo iskee. Viimeksi selvisin siitä tolla lorkun synchrone-käsittelyllä, mutta nyt kiehtoo hirveenä ajatus patukoilla tehdystä permiksestä.

Jos jollain on kokemuksia tai mielipiteitä tai ihan vain mututuntumaa, niin kommentoikaa!

Hiukset on jotakuinkin tällaiset, joskin hieman pidemmät, tummanruskeat ja jonkin verran on vaaleeta raitaa:

Kuva

Muoks: Noniin, nyt on huomiseksi aika varattuna... Pitkäänhän tässä taas jaksoikin miettiä!  ;D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Tammi 2008, 18:42
Kirjoittaja Hentoinen
Ihii, määkin olen nyt sitten keskiviikkona menossa rullaantumaan.  ;D No, onhan tää nyt sitten lyhyt jo ennestään, mutta kun mä en enää jaksa kun se on niin lättänä takaa. Ja suora, sille pitäis sitten aina tehdä jotain, joko pistää ihan piikki suoraksi tai sitten kihartaa. Edellinen on aika tylsää pitemmän päälle ja jälkimmäinen ei pysy kun puol päivää mun tukassa. Eli siis: permikseen.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Tammi 2008, 19:12
Kirjoittaja Erykah
Rumble kirjoitti:
Olisi vaan yks käytännön kysymys. Eli tehisten käytöstä permistukassa on ollut täällä vähän ristiriitaista infoa, mitä ootte niistä mieltä? Toisaalla sanotaan, että suoristavat kiharaa, ja toisaalla, että tekevät kiharasta kosteutetun ja siis saavat sen jopa kihartumaan enemmän. Kumpi nyt ois lähempänä totuutta? Entäs sitten rekut, permishän vahingoittaa hiusten rakennetta ja sillä ne kuulostaisivat aika tarpeellisilta, mutta pilaako se sitten kiharan?
Mulla on ollut tämä permis nyt kuukauden ja olen huomannut, että tehisten muhittelu saa tukan kihartumaan kauniimmin. Käytän yleensä kosteuttavaa tehistä tai kosteuttava+rekku -sekoitusta joka toisessa pesussa ja joka toisessa pikahoitista. Varmasti joku muutenkin lässäyttävä tai tosi silikoninen tehis suoristaa kiharoita, mutta omat tuotteeni eivät ole sitä tehneet.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 09:30
Kirjoittaja Hentoinen
Oho, mä näköjään unohdin käydä hehkuttamassa täällä. No, en mä enää viitsi muuta kuin todeta että hyvin onnistui.

Mutta. Jälkihoidosta. Kumpaan mun kannattaa nyt panostaa enemmän, rekkuun vai kosteuttavaan? Odotetusti mulla kärähti latvojen viimeiset 4 cm aika kuivaan kuntoon. Kaapissa olis Botanoil & KeraPhix tai sitten Kukui Nut & Tamanu Cream, ja kummankin jälkeen olen ajatellut heittää reilun tujauksen Headressia. Pitemmän päälle tietty täytyy enemmän heittää kosteuttavaa, mutta kumpi parempi näin alkuun, että saadaan välttämättömät vauriot hallintaan?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 14:20
Kirjoittaja Ice
^ Molempia, sekoita Keraa Kukuin Nutiin ja Tamanuun ja hauduttele kuurimaisesti vaikka joka päivä latvaosassa viikon verran. Lanzan rekku olisi hyvä korvaamaan Keran mutta jos sitä ei löydy niin toimiva vaihtoehto on tuokin :) Sitten silikonia päälle että kosteus pysyy ineksessä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 18:58
Kirjoittaja Hentoinen
^Hän kiittää ja kokeilee heti tänään.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Helmi 2008, 11:36
Kirjoittaja JoJo
Mulla on kans unohtunut raportoiminen.

Kiharat tehtiin tosiaan erikokoisilla patukoilla ja goldwellin miedoimmalla aineella. Tuli tosi nätit ja näin parin viikon jälkeen jo aika luonnolliset. Leikattiin noin 3 cm kauttaaltaan, paikoitellen hieman enemmän. Raitakohdat on aika kuivat, mutta muuten ei isompia ongelmia.

Kiharoista tuli kuitenkin aika pienet (ei verrattuna normipermikseen, vaan tuohon viimevuonna tehtyyn synchrone-käsittelyyn), koska päätettiin tehdä pienemmillä osioilla, kun ei tiedetty miten käyttäytyy noiden patukoiden kanssa.

Tosi ihanat kiharat kyllä tuli, mutta taitaa olla sen verran kiharaa, että jää kiva raja kun hiukset kasvaa. Suoristus siis joskus keväämmällä edessä. Ajattelin kyllä, että jos suoristuspermiksen sijaan kävisi ottamassa isoilla rullilla ton synchronen, kun se viimeksikin niin mukavasi ilman rajaa hiipui pois jättäen ainoastaan taipuisuuden jäljelle. Mitä ammattilaiset on mieltä? Onko ihan pöljä idea?

Mulla on kyllä omituinen tukka, kun tuntuu kestävän permisaineita melkein paremmin kuin vaalennusta :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Helmi 2008, 13:47
Kirjoittaja Tirriäinen
Eli tointaako ottaa? Hiuksia kyl lähtee mut hiuksia on päässä paljon  ;)
Emmin et otanko kiharat, sopivat tosi hyvin. Tai sitten vaan leikkaan ja värjään.

Onnistuuko niil hellemmillä aineilla?

Kiitollinen olisin vastauksista ja kokemuksista.  ;D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Helmi 2008, 13:54
Kirjoittaja Ice
Siis, ei ole mitään kemiallista syytä mikset ottaisi. Aine valitaan hiusten kunnon mukaan, kuten aina.

Hiustenlähtö synnytyksen jälkeen on hyvin tavallista eikä vakavaa, ei vaikuta käsittelyihin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Helmi 2008, 13:59
Kirjoittaja Tirriäinen
Ihanaa  :D :D :D Sitten minä hyvällä omalla tunnolla otan, KIITOS  ;D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 10:34
Kirjoittaja Sanna
Mä alan olla epätoivoinen näiden 'päältä suorat, alta kiharat' -hiuksieni kanssa ja olen miettinyt, että ottaisikin alahiusten suoristuksen sijasta joko päällimmäisiin hiuksiin tai koko päähän jonkinmoisen permanentin. Ihan semmoista peruskiharaa en halua, koska se luultavasti näyttäisi hieman urpolta suoran otsatukan kanssa - ja otsista en todellakaan halua kiharaksi. ;D Sen sijaan joku kevyempi, lainemainen käsittely voisi sopia myös otsiksen kanssa, vai mitä arvelette? Lueskelinkin toisesta ketjusta L'oreal Synchrone Soft Wavesista, ja se kuulostaa varsin hyvältä. Ilmeisesti myös Wellan waves on samantapainen? Onkohan vielä muita vastaavanlaisia vaihtoehtoja?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 18:16
Kirjoittaja Amilo
Koiruli, haluaisin nähdä kuvan jos mahdollista kiharoistasi kuulostaa niin kivalta  :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 19:22
Kirjoittaja JoJo
No minäpä yritän napata joku päivä :) Tosi kivalta nämä on kyllä tuntunutkin kun sopeutui siihen ajatukseen, että ihan kiharathan näistä tuli.

Muoks: En saa millään nyt otettua hyvää kuvaa takaapäin, niin kaitoin hetkeksi tuonne käyttäjien kuviin (sivu 6) kuvan jossa kiharat näkyy. Käy Amilo kurkaan sieltä  :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 23 Maalis 2008, 19:09
Kirjoittaja Ziru
Mulla on torstaille aika pehmennykseen, mutta kirjoitan nyt tänne ketjuun koska pehmennys ja permishän on aika lähellä toisiaan? :) Hiukset on takaa hartioille, ja edestä solisluille. Otsatukka löytyy, ja siihen ei pehmistä laiteta :P Haluaisin siis kiharat, ihan selvästi näkyvät, muttei liian kiharat, tyyliin tämä
Kuva

Tiedän että ei välttis pysy hiuksissa kovin kauaa, mutta ei se haittaa, haluan ainakin kokoea tämän kerran ::)
Viimeksi kun laitettiin kunnon permis, hiuksissa oli vain vähän laineita jotka suoristui muutamassa viikossa.

EDIT. sitä piti kysyä että tukan ei varmaan kannata olla ihan putipuhdas kun menee kampaajalle? Jos oma rasva edes vähän suojaisi herkkää päänahkaani :P

Vs: Permanentti

Lähetetty: 23 Maalis 2008, 20:53
Kirjoittaja Amilo
^Ennen permistä pestään aina syväpuhdistavalla, eli likaiseen tukkaan ei permistä laiteta. Tämä siksi ettei vaikuttaisi lopputulokseen mitkään hiuksissa olevat jäämät. Eli ei hiuksia kannata pestä, mutta ne todennäköisesti pestään siellä kampaajalla.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 23 Maalis 2008, 21:26
Kirjoittaja Ziru
Aha, ok kiitos :) Hyvä tietää, sillä ajattelin pestä huomena syväputsarilla tuota permistä varten, mutta enpäs sitten teekkään niin!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 22:19
Kirjoittaja Surrur
Varasin uuden permisajan ensi kuulle. Väliä permiksille tulee siis reilut viisi kuukautta, vähän hirvittää kestääkö tukka! Miten pitkää väliä ootte yleensä pitänyt permiksien välillä?
Viime permis pysyi tosi hyvänä pari-kolme kuukautta, laineikkaanakin melkein nelisen kuukautta mutta nyt on jo ihan suora. Tekee kuitenkin sikana mieli taas kiharaa, se on niin paljon helpompi laittaa eikä vaan valu päätä myöten niin kuin käsittelemätön tukka. Latvat on nyt hiukka kuivat, mutta ei ihan karmeat kuitenkaan. Permiksen yhteydessä pahimmat koppurat tasataan tietty.
Jännittää, toivottavasti onnistuis yhtä hyvin kuin viimeksi! Pitää alottaa taas kunnon tehismuhittelukuuri nyt pari viikkoa ennen tota :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Maalis 2008, 12:57
Kirjoittaja Sanna
Kääk, mulla on nyt varattu aika permanenttiin parin viikon päästä! Tavoitteena on mahdollisimman luonnollisen näköinen kihara. Mieluummin vaikka sitten liian loiva kuin liian kihara, koska mitään lampaanpe*settä en halua. Vähän kyllä jännittää!

Edit: Nyt olen vähän tullut katumapäälle kun aloin miettiä, että permis myös "lyhentää" hiuksia sen verran, että niistä tulee pahimmassa tapauksessa semmoiset juuri ja juuri olkapäille ulottuvat cockerspanielin korvat. ;D Taidan soittaa kampaajalle ja vaihtaa permiksen suoristukseen.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 19:14
Kirjoittaja Jonsu
Mitä muita vastaavia käsittelyjä on kuin tuo Lorkun Synchrone mistä on ihan oma ketjukin? Onko Goldwellillä vastaavaa? Mun kampaaja kun käyttää Goldwelliä. Jotain tälle mun raskaalle tukalle olisi tehtävä. Kasvatan siis pitkää enkä haluaisi värjätä tukkaa juurikasvun pelossa. Ja tykkään omasta väristäni. Mutta haluaisin taipuisuutta tähän paksuun jäykkään piikkisuoraan pehkooni, varsinaista kiharaa en halua.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 22:16
Kirjoittaja Amilo
Goldwellilla on ainakin Texturizer- käsittely, jolla saa volyymia ja taipuisuutta. Ihan pätevä, tosin ei kovin pitkäkestoinen. Ei ehkä tee yhtä selvää lainetta kuin tuo Lorkun juttu.  Sitten on tietenkin Wellan Headlines, josta taitaa olla oma ketjukin.
Varmasti melkein joka sarjalta löytyy joku vastaava käsittely.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Touko 2008, 08:53
Kirjoittaja Selena
Nostelenpa tätä topiccia! Mulle laitettiin eilen permanentti / jonkinlainen rakennekäsittely Wellan Performilla. Lähtötilanne oli siis olkapäille ulottuva tukka, jota on vuosia vaalennettu, mutta jossa nyt on n. 13-15 cm hemaiseva juurikasvu, joka tosin on vain astetta - paria tummempi. Hiukset ovat todella lasimaiset, silkkiset, liukkaat ja ohuet, ponnarin paksuus on juuri ja juuri 6 cm. Mutta tukka sinänsä on hyvässä kunnossa, eikä kaksihaaraisia ole laisinkaan.

Hain siis ennen kaikkea kohotusta päänahasta ja rakennetta ja käsiteltävyyttä. Permanentti tehtiin melko isoilla rullilla ja hakusessa oli sellainen lopputulos, jonka saa vaivatta föönattua suoraksi (oma hius on luonnostaan aivan suora), mutta jonka voi jättää laineille / taipuisaksi niin halutessaan. Missään nimessä en halunnut kuitenkaan mitään säkkärää lopputulosta, vaan ensisijaisesti tukkaan vaan ryhtiä ja karkeutta.

Ainakin toistaiseksi tuntuu, että käsittely sopi mun tukkaan kuin nyrkki silmään! :D Hiuksissa on tosiaan rakennetta ja kuohkeutta, vaikkei mitään muotoiluaineita lakkasuihkauksen lisäksi käytettykään. Näyttää ainakin siltä, että hiukset selvisivät käsittelystä hamppuuntumatta, tosin saa nähdä, millainen lopputulos on pesun jälkeen (en siis ole vielä itse pessyt & laittanut tukkaa kertaakaan).

Kampaajalta kun kysyin hoito-ohjetta, hän sanoi vaan että "kannattaa käyttää jotain käsitellyille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta, muttei ylihoitaa". Osaisiko joku sanoa, onko todella vaarana, että laineet nyt lätsähtävät ja katoavat, jos muhittelen tehiksiä päässä?

Edit: kiitos Ziru ja Amilo! :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Touko 2008, 19:26
Kirjoittaja Ziru
^ kyllähän se on vaarana. Samahan sen on käsittelemättömässä hiuksessa, kun ne on huonossa kunnossa, ne on kuohkeat (pörröiset tms) Ja sitten kun niitä hoitaa niin lätistyy ja pahimmillaan menee päätämyöten. Myöskin öljy-hoidot lätsäyttää permis kikkurat helposti!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Touko 2008, 21:37
Kirjoittaja Amilo
Selena kirjoitti: Kampaajalta kun kysyin hoito-ohjetta, hän sanoi vaan että "kannattaa käyttää jotain käsitellyille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta, muttei ylihoitaa". Osaisiko joku sanoa, onko todella vaarana, että laineet nyt lätsähtävät ja katoavat, jos muhittelen tehiksiä päässä?
Permanentattu hius tarvitsee ennen kaikkea kosteutta. Eli kosteuttava shampoo ja hoitoaine. Lisäksi kosteuttava jätettävä, jota suihkitaan sitten pesujen välilläkin. Toki voi tehiksiäkin käyttää, mutta ne tietenkin latistavat ja suoristavat hiusta, varsinkin sinulla kun on laitettu lainetta eikä varsinaista kiharaa. Rakennepaikkaavia tuotteitakin voi käyttää välillä, mutta sen perään on muistettava se kosteuttava.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 18 Touko 2008, 13:04
Kirjoittaja dripple
Nyt kun mulla on "pakkopermis" (=menin loreal synchrone käsittelyyn mutta laittoivat sitten puoliväkisin permisaineet kun synchronesta ei kuulemma ois tullut mitään) olen havainnut ihan parhaaksi aineeksi tigin moisture maniacin. Tuo kosteuttaa sopivasti eikä ylihoida. Latvoihin sitten vähän latvahoitista ja kosteuttavaa suihketta niin toimii. Tosin mä oon suoristellut tän pilalle menneen (latvoista suoran) permiksen tosi isoilla rullilla tai föönaamalla. Se oli kyllä ylläri että laittamalla tähän päälle poly colorin sävytteen tuli tukka paljon parempikuntoiseksi. Sävy oli keskivaalea mutta vastaa kyllä ihan jotain muuta (tummanvaalea/vaaleanruskea) eli onneksi en laittanut yhtään tummempaa koska muuten se olisi musta.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 18 Touko 2008, 21:58
Kirjoittaja Iiris
Selena on tehnyt just sen, mitä itse nyt harkitsen! Idea mulla olisi siis ihan sama, että sen föönaisi suoraksi, mutta siitä saisi pitoa. Ja jos joskus pitäis lähteä lähikauppaan suoraan suihkusta, look ei olisi niin kamala kuin esim. tänään, kun en jaksanut lenkin jälkeen tehdä silkohapsilleni mitään ja tässähän tukka valuu päätä myöten rottamaisena. :-[

Kampaajani kanssa jo juttelinkin asiasta viimeksi ja hän sanoi, että isoilla rullilla voisi tulla hyvä jälki, kun oma tukka kuitenkin niin lyhyt, että se jaksaisi kihartua. (Mulle on joskus nuoruudessa tehty sellainen liian kikkara permis, joten vähän kammottaa. :P )

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Touko 2008, 08:36
Kirjoittaja Selena
^Ainakin oman kokemukseni pohjalta voin kyllä suositella, Iiris! Musta tuntuu, että tukka pysyy nyt pitempään puhtaampanakin, kun ei valu päätä pitkin -> rasvoitu niin nopeasti. Jos jotain tekisin nyt toisin, niin pyytäisin varmaan vielä isommat rullat, koska varsinaista kiharaa en tosiaan tavoitellut ja nyt tukka menee kuitenkin selkeään kiharaan, jos sen antaa kuivua itsestään. Mutta yleisesti ottaen olen tyytyväinen, ja tosiaan sellaista käsiteltävyyttä permanentatussa tukassa on huomattavasti enemmän kuin omassa luonnontilassa olevassa lasihiuksessa.

Oon nyt kerran muhitellut tukkaa kosteuttavalla tehiksellä, muuten antanut hoitoaineen vaikuttaa vaan muutaman minuutin. Pesun jälkeen tukkaan Potion 9 ja kosteuttavaa suihkittavaa. Ainakin hiukset tuntuu olevan vieläkin tosi hyväkuntoiset. Mutta kuten Amilo ja Ziru tuossa mainitsivatkin, niin muhittelu saattaa tosiaan hiukan lätsäyttää, huomasin sen itsekin kokeillessani.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Kesä 2008, 01:33
Kirjoittaja Lauretta
Tämä on kyllä nyt eri aiheeseen liittyvä, mutta ajattelin kysäistä tässä. Jossain vanhassa Kauneus ja Terveys lehdessä luki, että murrosiässä ei kannattaisi ottaa permanenttiä, koska... eh, en muista edes syytä. :D Jotenkin se liittyi hormooneihin tai johonkin vastaavaan. Kuitenkin tiedän monia tyttöjä, jotka ovat ottaneet permanentin 11-15 ikäisenä ihan huoletta. Jotenkin mulla alkoi vaan mietityttämään, että miten se murrosikä muka siihen permanenttiin sitten liittyy? ???

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Kesä 2008, 10:08
Kirjoittaja Elluli
^Mä en ymmärrä sitä miten hormonit muka vaikuttais hiukseen (siis näkyvään hiuksistoon joka on jo kuollutta solukkoa?) ??? Miksei hius kihartuisi samalla tavalla raskauden aikana tai murrosiässä? Päänahkaan ja syntyviin hiuksiin, rasvoittumiseen sekä hiustenlähtöön jne. kyllä hormonit selkeästi vaikuttavat, on omakohtaistakin kokemusta, mutta se ettei hiuksiin muka väri tarttuis tai se ei kihartuisi raskauden aika en kyllä millään suostu uskomaan!! ::)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Kesä 2008, 14:59
Kirjoittaja tamanja
Elluli kirjoitti: ^Mä en ymmärrä sitä miten hormonit muka vaikuttais hiukseen (siis näkyvään hiuksistoon joka on jo kuollutta solukkoa?) ??? Miksei hius kihartuisi samalla tavalla raskauden aikana tai murrosiässä? Päänahkaan ja syntyviin hiuksiin, rasvoittumiseen sekä hiustenlähtöön jne. kyllä hormonit selkeästi vaikuttavat, on omakohtaistakin kokemusta, mutta se ettei hiuksiin muka väri tarttuis tai se ei kihartuisi raskauden aika en kyllä millään suostu uskomaan!! ::)
Mistäköhän se sitten johtuu, että mulla ei nyt raskaana ollessa pysy väri päässä, vaikka normaalisti ei ole ollut ongelmia? Käytössä on samat tuotteet kuin ennenkin, mutta väri vain haalistuu parissa päivässä ruman näköiseksi nimenomaan pituuksista. Veikkaisin kyllä hormoneja, tukka tuntuu muutenkin erilaiselta kuin ennen.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Kesä 2008, 22:27
Kirjoittaja Amilo
^Kyllä ne hormonitasapainon muutokset esim. juuri raskaus vaikuttaa hyvinkin hiuksiin. Värjätessä voi tulla yllätyksiä, väri ei pysy. Myös permanentin kanssa voi tulla erilainen tulos, kun on yleensä tullut. Hiukset saattavat myös raskauden aikana suoristua, kihartua, tummua, vaalentua ihan itsestään.

Mitään erityisä syitä en ainakaan osaa näihin eritellä, kuvittelisin niiden jotenkin liittyvän juuri hormoneihin.
Ainahan sanotaan, että hiuksissa näkyvät kaikki kehon muutokset. Vaikka itse näkyvä hius onkin kuollutta solukkoa, mutta sieltä elävästä hiustupesta se kuitenkin kasvaa ja juuri hiustuppeen varmaankin nämä muutokset vaikuttavat.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Kesä 2008, 17:04
Kirjoittaja Elluli
Amilo kirjoitti:
Ainahan sanotaan, että hiuksissa näkyvät kaikki kehon muutokset. Vaikka itse näkyvä hius onkin kuollutta solukkoa, mutta sieltä elävästä hiustupesta se kuitenkin kasvaa ja juuri hiustuppeen varmaankin nämä muutokset vaikuttavat.
Nyt mä alan jankkaamaan tätä..  ;D

Eihän siellä hiustupessa tapahtuvat muutokset näy eikä tunnu vielä latvoissa tai muualla hiuksissa!! Voi näkyä korkeintaan siinä että rasva leviää päänahasta hiuksiin. Myöhemmin tietenkin voi muutosta tulla kun hiukset kasvaa mutta mutta sehän tapahtuu TOSI hitaasti, n.sentin kuussa... Jos ei väri tartu niin silloin on kai syy jossain muualla kuin värjättävän hiustupessa ja hormoneissa?

Toisaalta turha mun on väitellä kun en ole ammattilainen enkä muutenkaan mikään alan asiantuntija. Ei vaan käy järkeen toi juttu. Itse kun olin raskaana niin hiuksien lähtö vähentyi ja tukka oli tosi hyvässä kunnossa&tuuhea, pari kuukautta synnytyksestä tuli massiivinen hiustenlähtö. Muuten kaikki kuten ennenkin enkä huomannut että väri tai muut käsittelyt olisi olleet sen hankalampia kuin muulloinkaan.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Heinä 2008, 14:46
Kirjoittaja Jonsu
Olen suunnitellut että kun hiukseni vähän tästä kasvavat niin voisin ottaa pehmennyksen tai permanentin tms. käsittelyn koska mun hiuksen on niin jäykät ja tikkusuorat. Vähän taipuisuutta ja kuohkeutta. Mutta kun on tuo otsis. Minusta on tosi kökön näköistä kun joillan ihmisillä näkee permanentin ja piikkisuoran otsatukan, mutta eihän otsikseen voi rullia laittaa. Miten yleensä toimitaan kampaajalla?

Ja mulla ei ole permistä ollut pitkässä tukassa sitten vuoden -95 ja aineethan on varmasti kehittyneet siitä. Kuinkahan paljon tukka sellaisesta kärähtää?

Mites kun tukka kasvaa ja permanenttaamatonta hiusta pukkaa tyvestä ja siihen olis syytä saada kiharaa, permanentataanko taas koko pää vai voidaanko vain tyvi kihartaa?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 22:50
Kirjoittaja stelectra
Otin parisen vuotta permanentin, olin unelmoinut ihanasta loivasta kiharasta jo kauan. Itku ei meinannut loppua kampaaja käynnin jälkeen  :'(

Olin kuullut ja nyt siis tiedän, ettei pitkään tukkaan oikein saa loivaa ja ilmavaa kiharaa.
Eikä siitä sitä todellakaan tullutkaan. Tukka kuivana olin lampaan näköinen ja tukka märkänä tunsin olevani isoäitini näköinen kun hän tulee saunasta :-\

Minusta kampaaja olisi voinut valaista minua asiassa mutta kai minunkin olisi pitänyt ottaa asiasta selvää..

No, kuitenkin, nyt parin vuoden jälkeen tukkaa on paljon helpompi työstää. Märkänä se on loivaa kiharaa täynnä ja on minusta paljon paksumman näköinen.

En silti välttämättä uskaltaisi ottaa uudestaan..

Vs: Permanentti

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 23:10
Kirjoittaja Surrur
^ Hah, mummopermis koettu täälläkin :D Nykyinen kihara on onneksi ihan eri maata kuin edellinen lammas, oikeasti isoa ilmavaa kiharaa. Tukka on tosin lyhyt.

Mitenköhän osapermanentti toimii käytännössä, tuleeko eri osioiden välille selvä raja? Kampaaja ehdotti viimeksi, että kiharan loiventuessa kantsisi ottaa osapermis vaan tohon ylös, hevosenkengän mallisesti. Ideana kuulostaa ihan fiksulta, ei tarttisi kaikkia latvoja kuivattaa joka kerta, mutta käytäntö epäilyttää. Kiva jos noi alemmat hiukset jää sit roikkumaan melkein suorina, kun yläosa on pöyheää kiharaa :-X
Kellään kokemuksia?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Elo 2008, 20:12
Kirjoittaja stelectra


Osaako joku suositella kampaajaa/kampaamoa Turussa joka tekee permiksen hyvin (siis hyviä kokemuksia)?

Päätin jo aikoja sitten etten ikinä ottaisi permistä enää mutta nyt kun näin tuon kuvan täällä nin tekisi vähän mieli laittaa jonkun pehmennyksen... :P

Vs: Permanentti

Lähetetty: 06 Elo 2008, 22:26
Kirjoittaja Iiris
Mun kampaaja on nyt tainnut saada mut ylipuhuttua permikseen. ::) Leikattiin tosi säästeliäästi tällä viikolla, että jää pituutta sitten laittaa kuohkeaa kiharaa parin kuukauden päästä. Ja vannotin siis jo tässä vaiheessa, että se tehdään niin isoilla rullilla kuin vain, ettei tule mitään lammaslookia... Josko se sitten vähän ratkaisisi näitä ohuen, lasisen hiuksen käsittelyongelmia.
Tukka siis takaa suht lyhyt, niskarajaan asti ja edestä vähän pidempi, leukaan asti.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 27 Elo 2008, 12:02
Kirjoittaja Selena
Jonsu kirjoitti: Olen suunnitellut että kun hiukseni vähän tästä kasvavat niin voisin ottaa pehmennyksen tai permanentin tms. käsittelyn koska mun hiuksen on niin jäykät ja tikkusuorat. Vähän taipuisuutta ja kuohkeutta.
Onko Jonsun permis-mietteet vielä tallella? En osaa otsis-kysymykseen vastata, mutta sen sijaan voisin sanoa jotain tuosta suorasta hiuslaadusta...
Mulla on nyt permanentin otosta aikaa kolmisen kuukautta, ja kihara on lähes tiessään. Hiukset on tänä aikana kasvaneet ehkä 4 cm (?), ja juuresta lätsähtävät entiseen malliin. Jos kosteana puristelee ja föönaa ilman mitään apuvälineitä, kyllä sieltä saa vielä sellaista epämääräistä säkkärää esiin ( ::) ), mutta jos muhittelen hoitoainetta, kampaan kosteina läpi ja annan kuivua itsekseen, on tukka kyllä käytännössä suora. Mulla on siis luonnostaan hyvin suora ja lasimainen hius, ja mittaa tällä hetkellä n. olkapäille asti (ehkä latvojen pätkäisy toisi taas kiharaa esiin?).

Mulla ei ole enää kovinkaan voimakasta mielipidettä permiksestä: oma tukka on selvinnyt siitä aika ok kunnossa, mutta eipä tuo kovin pitkäkestoinen lopputulokseltaan ollut, eli tavallaan tuli myös aika kalliiksi. Toisaalta, ehkä kiva niin, jossain vaihessa ois luultavasti kuitenkin kyllästynyt siihen kiharaan.

Innolla odotan kuitenkin muiden kuulumisia, jos permanentin / rakennekäsittelyn otatte! :)  Erityisesti Iiriksen, koska meillä on varmaan aika samanlainen hiuslaatu...

Vs: Permanentti

Lähetetty: 27 Elo 2008, 14:02
Kirjoittaja hairyfairy
Mä otin keväällä permiksen puolipitkiin hiuksiini. Tehtiin isoilla rullilla ja olen ollut oikein tyytyväinen. Nyt alkaa tietty juuriosa olla jo suoraa ja tarkoitus olisi jossain vaiheessa ottaa osapermis tuohon päälliosaan, kampaaja sanoi, että niin tulee ihan kivan näköinen. Kampaajalla itselläänkin pitkät hiukset ja tehnyt niin myös omaan päähänsä, joten luotan kyllä sanomisiinsa.  :)

Kyllähän tämä mun tukka olisi lähes suora, jos pesun jälkeen kampaisin, mutta kampa on mulla ollut pannassa tän permisajan. Hoitoaineen saatan joskus kammata läpi, mutta huuhteluiden jälkeen en kampaan koske, ainoastaan puristelen kihariin jotain muotoilutuotetta.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Elo 2008, 09:34
Kirjoittaja stelectra
Menin laittamaan permiksen noin viikko sitten, no yllätys se epäonnistui täysin. Mulla oli pari kuvaa mukana j akysyin rehellistä mielipidettä. Jos tukastani saisi sellaiset niin laitetaan, muuten vain tyvi värjäys.

Kampaaja sanoi että kyllä sellaisen saa ja laittoi mulle spiraali permanentin.
Tukka oli hattaran näköinen, ei edes siis kiharaa saati sitten mitään spiraalia.
Lähetti minut sitten vielä märällä tukalla kotiin  kun seuraava asiakas tuli. Tämäkin oli ihan hävytöntä sillä olin vielä sanonut että olen seuraavana päivänä menossa juhliin eli jos hän voisi laittaa sen niin, ettei minun sitten tarvitse kauheasti mitään tehdä.

Aivan järjetöntä. Sitten kävin seuraavana päivänä siellä ja kampaaja ei muka edes muista että mulla on ollut kuvia mukana??? Laitoin myös palautetta nettisivuilla mutta ei ole tapahtunut mitään:(

Kysymykseni kuitenkin on, voniko laittaa hiustenpidennykset? Tukkahan ei siis ole kihara ollenkaan.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Elo 2008, 15:40
Kirjoittaja MAS
^ettet vaan olisi samassa paikassa käynyt laittamassa missä minunkin tukkani kärvennettiin osittain siiliksi..?  Ko. pulju noissa ilmaisjakeluissa kovasti permiksiä mainostelee  >:( 

Valittamaan vaan joka tapauksessa jos ei lopputulos ole luvattu, ei ainakaan täyttä hintaa pitäisi maksaa. Vaikkei tukassa olekaan kiharaa, niin käsittely on joka tapauksessa ollut yhtä vahingollinen kuin jos kiharaa olisi, mutta ei kai tuo pidennysten ottamista haittaa.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Elo 2008, 20:53
Kirjoittaja Selena
^^ Ihan törkeä toimintaa, stelectra  >:(. Voi miten pistääkään vihaksi tuollainen. Haluatko mainita ko. paikan nimen, osaisi itse sitten ainakin varoa? Ei toki mikään pakko :)

Itse en näe estettä hiustenpidennykselle, jos hiukset säilyivät sinänsä hyvässä kunnossa. En kyllä ole asiassa mikään ekspertti, mutta näin uskoisin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Elo 2008, 21:03
Kirjoittaja stelectra
Paikka oli Nefer.

Sisko on siellä käynyt tosi kauan ja kehui paikkaa,ei tosin ole käynyt juuri tällä kampaajalla.
Eli en voi sanoa muista kampaajista mutta tämä yksi ei ainakaan ollut mitenkään hyvä.
Ja kyllä ajattelisi että joku siellä huomioisi asiakas palautteet ja tekisi asialle jotain:(

Juu kyllä harmittaa tosi paljon, rahat meni hukkaan ja en voi pitää hiuksiani auki, on niin kamalan näköiset.


Vs: Permanentti

Lähetetty: 29 Elo 2008, 18:50
Kirjoittaja Jonsu
Selena kirjoitti:
Jonsu kirjoitti: Olen suunnitellut että kun hiukseni vähän tästä kasvavat niin voisin ottaa pehmennyksen tai permanentin tms. käsittelyn koska mun hiuksen on niin jäykät ja tikkusuorat. Vähän taipuisuutta ja kuohkeutta.
Onko Jonsun permis-mietteet vielä tallella?
Aina välillä, mutta nyt toistaiseksi jäissä.

Nyt kun tukka on taas kasvanut huomaa kuinka eripituisia päälimmäiset hiukset ovat kun lyhyestä on kuitenkin aikaa vasta vuosi. Ajattelin lähempänä koittaa ensin värjäystä ja jos sillä ei saa rakennetta niin sitten pehmennys/permis.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 29 Elo 2008, 21:37
Kirjoittaja Iiris
Selena kirjoitti: Innolla odotan kuitenkin muiden kuulumisia, jos permanentin / rakennekäsittelyn otatte! :)  Erityisesti Iiriksen, koska meillä on varmaan aika samanlainen hiuslaatu...
Mä jo pelonsekaisesti omaani odotan. ;D Lokakuussa vasta olen menossa, mutta tulen sitten kertomaan heti.

Osaatteko muuten sanoa, kuinka iso halkaisija on sellaisissa todella isoissa permisrullissa? Että tiedän ruveta kirkumaan kovaa, jos yritetään liian pienellä rullalla laittaa. :D

Nimim. Ei kiharaa vaan kuohkeutta

Vs: Permanentti

Lähetetty: 06 Marras 2008, 12:40
Kirjoittaja Kuririn
^Miten permanentti onnistui?

Minulle on taas iskenyt ihan hirveä permishimo. Laitoin pari vuotta sitten ekan permikseni vyötäröpituisiin hiuksiini ja siitä tuli silloin ihan kiva luonnollinen kihara. Nyt tukka taas valuu piikkisuorana pitkin päätä niin surkeasti että kiharat tuntuisivat mukavan helpolta ratkaisulta. Ongelmana on kuitenkin se, että hiukseni eivät ole nyt yhtä hyvässä kunnossa kuin viimeksi. Enkä todellakaan haluaisi riskeerata hiusten menetystä kun häätkin on tulossa...   ::)

Edit. Täällä keskustelussa ei todellakaan ole mitään kuhinaa... Noh, nyt on permis laitettu ja olen kamalan tyytyväinen! Tukan kunto olikin (kuulemma) paljon parempi kuin luulin, tehohoitaminen on siis tuottanut tulosta. Kiharoista tuli tosi luonnolliset ja napakat. Hiukset leikattiin samalla rintsikkapituisiksi ja kerrostettiin. Olen tyytyväinen!  :-*

Vs: Permanentti

Lähetetty: 18 Joulu 2008, 12:26
Kirjoittaja Joanna
Mun pahatukkapäivä sitten kulminoitui ajan varaamisella kampaajalle permanenttiin/pehmennykseen.
Saa nähdä mitä tulee.  ::)

Omat hiukset ovat liukkaat ja lirut päätä myöten menevät, syväputsarilla pesun jälkeen ne pysyy ehkä päivän suht inhimillisen kuohkeina. Pituutta on tuonne lapaluihin saakka, latvoissa on vielä vaalennuksen jämiä, mutta ne saa joka tapauksessa leikata pois, ja muuten hiukset on värjätty ainoastaan Elumenin punaisella. Värihän tuossa varmasti kulahtaa ja pituus lyhenee, mutta jotain muutosta täytyy saada.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 24 Joulu 2008, 10:19
Kirjoittaja babylissa
Minulla on ollut permanentti nyt joku parisen kk ja tyytyväinen olen. Laitettiin isoja ja pieniä rullia sekaisin, pituus polkkatukan luokkaa. Tukka näyttää hämmästyttävän paksulta verrattuna siihen kuinka ohut se oikeasti on :P
Tarvitsen vain kunnon hoitavan suihkittavan aamuksi, Tigin Foxy-suihke toimii parhaiten pestyyn tukkaan, olisikohan Fast-Fixxistä apua aamuun? Veisi pois tuota sähköisyyttäkin. Minulla on Superstar-jätettävää mutten oikein tykkää hajusta.
Mitä kiharapää-juurekset käyttää permikseen, neuvoja kaivataan!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Joulu 2008, 21:28
Kirjoittaja Iiris
Kuririn kirjoitti: ^Miten permanentti onnistui?
Kauhean nopeasti huomasin kysymyksesi. ;D
Mun on pitänyt tulla kertomaan permanentistani, mutta kun en ole osannut päättää, mitä siitä sanoisin!
Ekat viikot oli aika työläitä, koska se oli niin käkkärää, että aamuinen käsitteleminen vei enemmän aikaa kuin suoralla tukalla. Toimenpiteestä on kaksi kuukautta, mutta vieläkin kihara on niin tiivistä, etten voisi kuvitellakaan lähteväni töihin ilman sen käsittelemistä - joka nyt on toki helpompaa.

Mukava puoli on se, että kotipäivinä verkkareissa se näyttää paremmalta vaikkei tekisi mitään (edellispäivän jäljiltä) sekä se, että laitettu kampaus ei juuri lötsähdä, vaan pysyy kuohkeampana, vaikka sataisi.

Luulen, että voisin ottaa uudestaan, vaikken siis ole ihan 100% tyytyväinen. Kestävyys on toki hyvä, kun kiharat ovat vieläkin näin terhakat. Omaan makuuni olisivat voineet kyllä olla nimenomaan sellaisia suuria, mutta ilmeisesti niin isoilla rullilla ei ole tapana tehdä.

Ekalla viikolla tukka tuntui tosi kuivalta ja olen hoitanut uutterasti ja tuntuukin paljon paremmalta nyt.


Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Tammi 2009, 11:06
Kirjoittaja Joanna
Otin reilu viikko sitten permanentin. Kaikki hiukset eivät kihartuneet ihan niin nätisti kuin toivoin, mutta kampaaja kyllä varoittelikin. Hiukseni ovat luonnostaan todella lasimaiset ja vaikeasti laitettavat, eivät taivu kuin hetkeksi. Permanentin jäljiltä hiukset ovat toki kuivat, mutta myös ihanan karheat. :D Pystyn käyttämään hiuspinnejä ja -solkia ja ponnareita, ilman että ne valuvat niskaan päivän aikana. Kiharoita joutuu toki laittamaan enemmän, mutta olen tyytyväinen siihen että pehko on nyt helpommin käsiteltävä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Tammi 2009, 19:16
Kirjoittaja Kuririn
babylissa kirjoitti: Mitä kiharapää-juurekset käyttää permikseen, neuvoja kaivataan!

Minulla iski heti permiksen jälkeen hirveä paniikki muotoilutuotteiden kanssa, kun mitkään vanhat tuotteet eivät tietenkään enää toimineet. Nyt parin kuukauden jälkeen suosikkituotteet ovat kuitenkin löytyneet. Ihan ehdoton suosikkini on Tigin Curls Rock Amplifier. Tätä kun laitan pesun jälkeen, niin kiharat ovat kimmoisat ja "ponnahtelevat" vielä seuraavana aamunakin. Millään muulla tuotteella/keinolla en ole saanut vastaavaa tulosta aikaiseksi. Aamuisin korjailen kiharoita laittamalla jätettäväksi (lisää) Tigin O&H:ta tai Brunette Goddessia ja perään Curls Rock Boosteria ja tulos on oikein mainio.

Esim. seuraavat tuotteet eivät taas toimineet tämän permiksen kanssa yhtään:

-Tigi Small Talk: kiharat lässähtivät
-Sebastian Potion 9: Sama juttu, lisäksi hiukset tuntuivat korppuisilta
-Tigi Curls Rock jätettävä: Ei tuntunut tekevän yhtään mitään
-XZ vanilja--suklaa -suihke: Tahmasi ja jopa takutti. 

Minusta tuntuu myös, että kohtuullisesti silikonia sisältävät tuotteet (kuten Brunette Goddess) toimivat nyt parhaiten, sillä kiharat tuppaavat takkuuntumaan aika helposti. Liika silikoni taas tuntuu suoristavan kiharoita.

Millä keinoilla muut permistelijät ovat saaneet kiharat pysymään nätteinä?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Tammi 2009, 18:58
Kirjoittaja Iiris
No mähän siis en pidä tätä kiharalla, vaan permis on vain tukea antamassa, minkä vuoksi en ole hankkinut mitään kiharoita buustaavia tuotteita. Muotoilutuotteista tein sen havainnon, että monet pöyhöttivät ja tuuhensivat liikaa, tuli omituinen hamppukasa lopputulokseksi. Siispä olen pitäytynyt vanhassa kunnon Superstarissa (TIGI). Viimeistellyt Manipulatorilla (TIGI) tai L'Anzan Molding Pastella. Aluksi käytin myös paljon kiiltosuihketta, kun oli niin koppuraisessa kunnossa. Ostin myös TIGIn Girls Toysin silottamaan latvoja, mutta siihen en ole ollut yhtään tyytyväinen. :-\


Huomenna pitkästä aikaa kampaajalle: luvassa uusi väri ja leikkaus. Ihanaa saada nuo permiksen kuivattamat latvat pois. Itse kihara on yhä tosi elinvoimainen, vaikka laitettiin siis lokakuussa.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Helmi 2009, 14:05
Kirjoittaja Elmo
No niin. En oikein tiennyt minne threadiin nämä tsiljoonat kysymykseni ja ihmettelyni osoittaa, mutta aloitetaan nyt täältä. Elikkä kiharat on kovasti mielessä, kun tukkaa on tullut pidettyä pitkään suorana. Hius on liukas, hennohko ja ohut, mutta niitä on aika paljon ja leikkaus on vahvasti kerrostettu. Periaatteessa suora, mutta kuitenkin hieman taipuisa. Viime syksyyn asti en ole suonut tukanhoidolle ajatustakaan, se on aina vain ollut päässä ja kasvanut ja sitten on leikattu ja värjäilty ja unohdettu. Hiuksissa siis vaaleahko kuparinen kestoväri ja raidoitusta, jota käyn kampaajalla kohentamassa/muuttelemassa n. 3 kertaa vuodessa. Minulla on vahva punainen pigmentti, ja on oikeastaan ihan sama minkä värin siihen pistää, kun se on parin viikon päästä kuitenkin punertava. Viime kesänä kirmailin pitkin päiväntasaajaa lähes kolme kuukautta ja totesin, että hius ei tykkääkään auringosta yhtä paljon kuin minä. Kampaajan läksytyksen jälkeen lähti reilusti pituutta ja alkoi meikäläisesen hiuksista huolehtiminen. Nyt pituus on yli olkapäiden, yläselän puoleen väliin, ja kasvatus on vaiheessa.

Kiharat mulla on ollut kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla n. rintsikkapituiseen hiukseen mahtava seksikäs pörröpää-meiningillä, jonka kasvatin pois ja parin vuoden suoruuden jälkeen otin eri kampaajalla olkapääpituuteen uudestaan. Tukka hieman kärähti eikä muutenkaan ollut sellainen kuin olisin halunnut, liian tiukkaa kiharaa joka kuitenkin nopeasti lässähti tylsähköksi mummolaineeksi. Tästä on nyt n. 3 vuotta. Ekalla permiskerralla kampaaja ohjeisti käyttämään mahdollisimman mietoa shampoota kerran pari viikkoon, jättämään hoitoaineet kokonaan pois, piilottamaan kammat sekä föönin, ja niin ihmeelliseltä kuin se nyt tuntuukin, kihara voi paksusti ja tukka kiilsi eikä kuivuudesta ollut tietoakaan. Sitä oli niin helppo hoitaa ja laittaa, todellinen pese, unohda ja näytä aina mahtavalta -tukka.

Toisella kerralla olikin ihan päinvastainen tilanne. Tukka oli rutikuiva, haiskahti alussa palaneelta, eikä asettunut hyvin mitenkään. Se oli pakko föönata jolloin kihara lenteli minne sattuu ja oli sekaisen harakanpesän näköinen. Käytin Tigin Curls Rock shampoota ja hoitista, jätettävistä en vielä tuolloin tiennyt mitään. Tuntui, ettei ainakaan tuosta hoitoaineesta ollut mihinkään, kihara oli takussa vaikka kampasin sen hoitiksen kera suihkussa. Tukan joutui myös pesemään lähes joka toinen päivä, sillä rasvoittui ihan yhtä nopeasti kuin ilman kiharaa (vrt. edellinen permis, jonka pesin n. kerran viikkoon).

Sitten pohjustuksen jälkeen itse asiaan. Kävin viimeeksi joulukuussa pari vuotta sitten löytämälläni ihanalla luottokampaajallani ja satuin selailemaan Elleä, ja sieltä tuli vastaan Nicole Kidmanin päässä "the kiharat". Siis ne täydellisyyttä hipovat kikkurat, jollaiset olen aina salaa halunnut. En sanonut mitään, mutta kampaajani vilkaisi kuvaa ja sanoi, että no tuollaisethan sun olis saatava ja vakuutti, että se olisi hyvinkin mahdollista, vaikka olin aina ajatellut, ettei sellaisia olisi mahdollista tehdä. Siitä lähti armoton hiusten hoitaminen, jossa olen kyllä vielä täysi noviisi, sillä haluan, että tukka hieman vielä kasvaa ja voimistuu jotta kiharan voisi ottaa mahdollisimman hyvinvoivaan hiukseen.

Vaikka luotankin mahtavaan kampaajaani 100% olen silti hieman epäileväinen, ja ajattelin kysyä foorumin tukkagurujen mielipidettä. Kiharainspiraation aiheuttamat kuvat löytyy täältä: http://www.dlisted.com/node/28602/image ... icole6.jpg Onko tuollaiset kiharat mahdollista saavutta permanentilla vai haaveilenko turhasta?

Suurin huoleni nyt ehkä on kuitenkin, että miten tätä auringon porottamaa, latvoista kuivahkoa ja hapsoittuvaa tukkaa tulisi hoitaa kiharoita pedaten? Pesen hiukset n. joka toinen päivä. Joskus joutuu pesemään joka päivä ja toisinaan kärsin likaista tukkaa sen kolmannenkin päivän. Riippuu joutuuko olemaan edustavassa kunnossa:) Urheilen päivittäin, jolloin tukka on pakko pitää tiukasti kiinni, muuten viiletän kutrit hulmuten.

Olen Tigi-addikti ja käytän vaihtelevasti Brunette Goddessia ja Dumb Blondea shampoona ja hoitiksena, viimeisten parin kuukauden ajan olen hoitanut BC:n Repair Rescue -tehohoidolla pari kertaa viikkoon. Kuivatan ensin löysässä pyyheturbaanissa, jonka jälkeen hieron BC:n Repair Rescue -latvasuojaa lähes koko pituuteen ja suihkin päälle Tigin Superficial-silotus/kiiltosuihketta (en tiedä tämän tehoista, mutta tuoksuu niin ihkulta) ja annan kuivahtaa vapaasti kunnes tukka on enää hieman kostea. Muotoilen Tigin Queen For a Day -suihkeella (ja Superstarilla jos föönaan), Creative Genius -tahnalla ja latvoihin sipaisen Girl Toysia (tuntuu auttavan sähköisyyteen). Ennen föönasin aina ja usein myös suoristin latvoja tai kiharsin suoristusraudalla, mutta nykyään annan yleensä kuivua vapaasti, kun koetan säästää tukkaa mahd. paljon. Kuivuttuaan lähmään ihan latvoihin vielä tipan Repair Rescue -latvasuojaa ja suihkin päälle Masterpiece-lakkaa.

Lähinnä tuntuu, että tukka tarvitsisi enemmän kosteutta ja vahvuutta, olisiko ehdottaa jotain hyvää jätettävää? Onko tuo BC:n latvasuoja mielestänne ok vai olisiko joku muu tehokkaampi/parempi? Latvat mulla tosissaan hapsottuu ja haarottuu huomattavasti helpommin nykyään ja tuntuu, ettei tukka oikein jaksa kasvaa. Mitenkäs shampoo ja hoitis/tehohoito, ehdotuksia tähän nimenomaiseen tilanteeseen? O&H shampoo&hoitis ovatkin tosin jo postissa matkalla, ajattelin testata kun täällä tunnutaan siitä niin tykkäävän:) CO-pesua aion testata myös jahka saan hankittua asianmukaiset mömmöt. Myös Priorinin nappailua olen harkinnut.

Sitten kiharaketjussa voisin kysyä vielä, että mitä mieltä olette Tigin Foxy Curls-sarjasta? Nappasin koko uutuussarjan (5 tuotetta) mukaani jenkkilästä viime kesänä, kun lähti mukaan säälittävällä $30. Ajattelin, että jos ei itse tule käytettyä, voi ainakin myydä hyvällä voitolla eteenpän (eh eh). Toimiiko siis permikseen?

Toivottavasti joku jaksoi lukea romaanin loppuun asti ja osaisi vähän auttaa tällaista noviisia ::)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Helmi 2009, 15:16
Kirjoittaja Kuririn
^En nyt ole mikään oikea permisasiantuntija, mutta mielestäni postaamassasi kuvassa olevat kiharat ovat ihan mahdolliset. Edellinen (vaaleisiin hiuksiin tehty) permikseni oli aika pitkälti juuri tuon kuvan näköinen.  ;)

Minulla on muuten vähän samankaltainen tilanne, sillä hiukseni kuivahtivat viime vuonna Uudessa-Seelannissa aika pahasti. Nykyinen permikseni on todella ihku, mutta latvat kuivuivat sen jäljiltä vielä reilusti lisää ja tällä viikolla järkytyin kaksihaaraisten invaasiosta. (Ja kaiken lisäksi olen lähdössä parin viikon päästä Tyynellemerelle 6 viikoksi... ::)) Kannattaa siis tosiaan varautua siihen, että permis voi kuivattaa latvoja rutkasti.

Tehokosteutukseen suositellaan täällä yleensä pitkiä vaikutusaikoja erilaisilla tehis--öljy -sekoituksilla. Kannattaa tsekata ainakin nämä ketjut:

http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=5

http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=4

http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=0

Minulla tuntuu toimivan kuivissa latvoissa tällä hetkellä parhaiten LV-tehiksen ja kookosöljyn sekoitus n. 30 min vaikutusajalla ja siihen Brunette Goddess perään.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Helmi 2009, 21:21
Kirjoittaja Elmo
Kiitos vinkeistä! En ollut noihin viestiketjuihin vielä tömännytkään, joten tutkinkin ne läpi huolella. Pitänee varmaan huomenna käydä öljyjä ostelemassa:) Ja kiitti myös vahvistuksesta, että tuollainen kihara on mahdollista saavuttaa. Pistetään yksi sellainen sitten, kunhan tässä ensin hellii ja kasvattelee tukkaa vielä hieman.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 19:43
Kirjoittaja Kuririn
Pakko mainostaa täällä aivan taivaallista HG-hoitoainetta permanentatuille hiuksille. Kyseessä on Wella SP 3.9 Curl Saver Emulsion. :-* Sain putilon käsiini perjantaina ja vaikutus oli dramaattinen! Kiharat korostuivat ja hiukset ovat silkkisen pehmeät ja kiiltävät. En ole saanut millään hoitiksella/tehiksellä (enkä edes millään siloitustuotteella) läheskään yhtä silkoista tulosta...

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Maalis 2009, 13:19
Kirjoittaja Ryövärintytär
Onko kellään kokemuksia ekokampaamoiden permiksistä? Kolmea eri permisainetta tuo tai myy ainakin Finkat http://www.finkat.fi/kihara . Kokemuksia?  :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Touko 2009, 13:58
Kirjoittaja Rory
Mulle tuli joku ihmeellinen pakkomielle, että haluan kokeilla kiharoita. Halusin suht isot kiharat, en mitään pientä säkkärää kuten -80 ja -90-luvuilla mulle lapsena laitettiin. Mullahan on otsatukka, joten sen kanssa permiksen onnistuminen hieman mietitytti.

Nooh, päätin uskaltautua vaikka hieman hirvitti. Laitatin jopa valmistuvalla opiskelijalla nuo kiharat, kun täysi hinta ei mun tuloilla oikein nyt ole hyvä yhdistelmä. Kampaaja näytti ja opetti kyllä hyvin tekniikat sun muut hänelle. Aikaahan siinä meni runsaasti mutta ei haittaa. Pyysin isoja rullia, mutta kampaaja sanoi, että kannattaa laittaa pienempiä ja isompia sekaisin spiraalityyliin pyöriteltynä. Ei ne taida suostua laittamaan isoja rullia, vähän kumma kun olishan niilläkin varmaan kihartunut mun toiveiden mukaisesti ihan tarpeeksi.

Tulos olikin sitten liian pientä kiharaa mitä olisin halunnut, toivottavasti tämä tästä loiventuu ajan mittaan, varmaan ekat viikot/kuukausi on odoteltava että tämä tästä asettuu ja loiventuu. Toisaalta ihan hauska mutta toivon, että ei näin käkkäräksi jää...Hiustenlaittoon menee jatkossa varmasti triplasti enemmän aikaa, kun mitä ennen (kun vaan suoristin ja käänsin latvat nopeesti raudalla).

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Touko 2009, 14:32
Kirjoittaja Liisi
^ Miten otsis asettuu nyt permiksen jälkeen? Mulle kampaaja ei missään nimessä suositellut rullia etuhiuksiin, ja uskoin häntä, mutta kärsin melko pitkään siitä, että otsatukka ei ole samaa sarjaa kuin muut hiukset. Ensi kerralla pyydän ne rullat otsatukkaankin.

Miten muuten aiot laittaa hiuksia nyt kun ne on kiharat? Itselläni nimittäin meni ennen permanenttia paljon enemmän aikaa hiustenlaittoon kuin nykyisin, kun hiuksissa on permanentti.

Laitan jätettävät hoitoaineet ja muotovaahtoa (Paul Mitchellin Sculpting Foam) ja annan kuivua. Sen jälkeen puristelen hiuksia niin että kiharat vähän aukeavat, ja tarvittaessa asettelen kiharoita jollain (kiharien hiusten) muotoiluvoiteella.

Minä myös olin ajatellut permiksen tekemistä isommilla rullilla, mutta melko pientä kiharasta tuli. Mulla on melko kevyet ja helposti kihartuvat hiukset, joten uskoisin isommillakin rullilla onnistuvan. Nyt kihara tosin on oikein sopivan kokoista, kun permanentistani on jo viisi kuukautta.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Touko 2009, 14:42
Kirjoittaja Rory
^En ole vielä pessyt tätä kun vasta eilen laitettiin, mutta kyllä tuo otsis ihan samanlainen on kuin ennenkin ja hyvin asettuu. Otsatukkaan rullia en olisi missään nimessä halunnut, kun ei siihen olisi käynyt kiharat, ihan kasikytfiilis olis tullut.

Ajattelin laittaa näitä niin, että jätettäviä muotoiluvoiteita paljon ja suihkeita, käytän Tigin tuotteita ja just sain Foxy curls-muotoiluvoiteen (sellaisen palleron) joka tuntuu olevan tosi hyvä näihin. Pitää kosteuttaa näitä pesujen yhteydessä kunnon aineilla, jotta pysyisivät hyvinä.

Minäkin ajattelin, että isot rullat olisivat hyvät, kun mulla kihartuu hyvin tukka(on luonnon taipuisa). Ei ne kampaajat vaan suostu pitkään tukkaan laittamaan isoja rullia näköjään...vaikkei mulla mikään kamalan pitkä tukka olekaan.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Touko 2009, 14:52
Kirjoittaja Liisi
Tarkoitatko sitä Curls Rock -jätettävää hoitoainetta, joka on pallon muotoisessa pullossa?

Minun kiharat on tykänneet tosi paljon muhitteluista, varsinkin Joicon rekun ja IH:n jälkeen hiukset on kihartuneet tosi hyvin. Rekku onkin nyt tarpeen, sillä nyt on hiukset alkaneet katkeilla ikävästi. Hiukset tuntuu kaipaavan sekä rakennepaikkausta että kosteutusta, ja usein muhittelenkin ensin rekulla ja sitten vielä kosteuttavalla hoitoaineella.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 14 Touko 2009, 15:16
Kirjoittaja Rory
Muistin väärin tuon tuotteen nimen, siis Tigin bed head Foxy curls se oikeesti on, sellaisessa violetissa palleroisessa.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 14 Touko 2009, 20:35
Kirjoittaja Liisi
^ Kiitos vinkistä, taidanpa hankkia tuotteen minäkin, kunhan vähän rikastun.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Touko 2009, 16:09
Kirjoittaja Bembo
On ruvennu permis taas himottamaan, :) ihan sen takia kun hiukset on tosi rasvaiset ja lättänät koko ajan eikä pure mitkään shampoot tai muotoilutuotteet, varsinkin kun hajusteettomien anti on niin rajallinen. Ainoa pikkuinen huoli on lääkekuuri jota tällä hetkellä syön, tosin vaan kerran viikossa on tabu, mutta olen kuullut että lääkekuurit voisivat vaikuttaa permanentin pysyvyteen ja onnistumiseen. Toinen vähän huolestuttava juttu on hiuksissa oleva henna, joka on kyllä puhdasta eikä siten aiheuta vaaraa, mutta voi estää kihartumista. Kyllä mä tuossa pari vuotta sitten otin permiksen hennattuun kuontaloon ja hyvin onnistui ja pysyi mutta silloin hennaamisia oli takana vain yksi tai kaksi, nyt jo useampia. Olen kuitenkin ollut lähes puoli vuotta hennaamatta ja joten ainakin juureen pitäisi tarttua ja latvoistakin hennaa on kulunut paljon pois vaikka yhä punertava onkin.

Ottaisin melko kevyen permiksen isoilla rullilla kun en haluaisi pikkukiharaa. Siinä sitten taas vielä isompi riski mennä suoraksi.  :-\

Vs: Permanentti

Lähetetty: 29 Touko 2009, 17:19
Kirjoittaja meddLe
hiukseni ovat piikkisuorat, tyypillistä suomalaista hentoista hiusta, pituus reilusti alle olkapäiden (noin reilu 10cm). tällä hetkellä hiuksissa ei ole mitään käsittelyä, lukuunottamatta alahiuksissa tummempaa väriä

haaveena olisi saada tämä lätsähtäneisyys pois, käsiteltävyyttä, enkä panisi pahakseni ISOA kiharaakaan. pituudesta olen valmis ottamaan pois sen verran, että on selkeästi yli olkapään.

parilta eri kampaajalta olen jo kysellyt vaihtoehtoja. itse ajattelin rakennekäsittelyä tai permanenttia isoilla rullilla.

ensimmäinen kampaaja tarjosi pystyrullausta, ja ehdotti kerroksittaista leikkausta. hän oli sitä mieltä, että hyvin saa pysymään sellaista loivaa kiharaa suurimmilla tai toisiksi suurimmilla rullilla. ensisijaisesti taisi olla rakennekäsittelyn kannalla.

toinen taas sanoi sen pystyrullauksen olevan huono vaihtoehto, jos todella haluaa, ettei tyvi ole länässä. oli myös sitä mieltä, ettei se iso kihara kauaa pysy, eikä sitä kannata edes laittaa? rakennekäsittelyä hän ei suositellut ollenkaan värjäämättömään hiukseen.

kumpaa kampaajaa nyt sitten uskon?  :-\


miten permiksen/rakennekäsittelyn ottoon vaikuttaa päänahan huono kunto? synnytyksen jälkeen päänahkani kunto on muuttunut; on ilmeisesti kuivunut, hilseilee kovasti ja tuntuu välillä ihan kuin siellä olisi näppylöitä? ikinä aiemmin ei tällaista ongelmaa ole ollut. imetyksen lopettamisesta on suht lyhyt aika, joten saattaisihan se vielä tasaantuakin.

miten tuota asiaa kannattaisi hoitaa, ennen permistä? joku kosteuttava hoito päänahalle? pelkään myös hieman, että onkohan päänahka ihan "tulessa" ammoniakin vuoksi..?


kolmas kysymys vielä tuosta rakennekäsittelyn kestävyydestä. kampaaja oli sitä mieltä, että tuollainen selkeä kihara kestää hyvinkin muutaman kuukauden. onko kokemuksia?




pitkä selostus, toivottavasti joku jaksaa vastata..&nbsp; :)&nbsp; <3

Vs: Permanentti

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 17:43
Kirjoittaja Liina
Itselläni on ollut monenlaista permista/rakennekäsittelyä. Mun hiuslaatu on piikkisuora, jäykkä, ohut (mutta sitä on paljon), kiiltävä, helposti rasvottuva. Siis todella lättänä. Hiusten pituus on vaihdellut vähän olkapään alapuolelta reilusti olkapään yläpuolelle.

Permiksen laadusta:&nbsp; Rakenne/voluumikäsittelyt pysyy huonosti käsittelemättömässä hiuksessa. Joillain merkeillä saattaa olla omat aineet käsittelemättömälle hiukselle, mutta yleensä nämä on miedompia, jotta ne sopii värvätyille hiuksille.&nbsp; Mulla on tällä hetkellä ns. voluumikäsittely (Wella Headlines, vahvuus 1) isoilla rullilla värjätyssä tukassa ja kihara on tosi löysää. Olen itse tyytyväinen, koska kampaukset pysyy paljon paremmin, hiukset näyttää laittamattomanakin joltain eikä hius ei ole niin kuiva kuin permiksessä ja hiuksen saa helposti suoraksi. Sitten mulla on ollu permiksiä isoilla rullilla ja niissä hius tulee paljon karheammaksi ja kuivemmaksi, mutta vastaavasti kihara on napakkaa, hiukset on paljon tuuheemmat, hiusten laitto on helppoa, mutta tehohoitoja tarvitaan.

Rullaustapa: Normaalilla rullaustavalla hiukset irtoaa paremmin päänahasta, mutta juurikasvu näkyy enemmän ja nopeammin. Lisäksi tyvikohotusvaikutus kestää vain 1-2 kuukautta, koska sitten suora juurikasvu tipauttaa sen alas. Pystyynrullauksella taas tyvikohotusefektiä ei tule, mutta rullaustapa on ainakin mun hiuksissa enemmän luonnokiharan näköinen eikä niin selvää juurikasvua tule. En tiedä pysyykö pystyynrullattu kihara rakennekäsittelyssä kovinkaan hyvin.

Kesto: Mulla permis lähtee vaan kasvamalla, yleensä alan suoristelemaan sitä harjaamalla/föönaamalla/
kihartimella joskus puolen vuoden jälkeen. Senkin jälkeen permiksen jämät antaa kivaa tuuheutta latvaan ja helpottaa muotoilua. Rakennekäsittelystä en osaa vielä sanoa kun on vasta pari viikkoa vanha.

Muuta: Mulla on käytetty aina ainakin kahta eri rullakokoa, jolloin kihara on luonnollisemman näköistä. Jos haluat isoa kiharaa, älä anna tehdä permistä pienillä rullilla selityksellä "se ei muuten pysy/se loivenee kuitenkin", koska tulos on hirveä (omaa kokemusta). Siis nimenomaan permistä, koska rakannekäsittelyssä se saattaa toimia. Muutenkin, hyvä kampaaja on valmis kertomaan tarkkaan miten tehdään, millä tehdään ja kyselee tarkkaan minkälaisen lopputuloksen sinä haluat. Permiksesssä/rakennekäsittelyssä on aina se vaara, että lopputulos ei ole ihan sitä mitä haluaa, mutta kannattaa kertoa esim. että haluaako mieluummin riskin että kiharasta tulee liian löysä ja tehdään miedommilla aineilla ja/tai suuremmilla rullilla kuin että kiharasta tulee liian säkkärä. Tai sitten toisinpäin.

Kaikenkaikkiaan suosittelen. Molemmat on kuitenkin päänahalle rääkkiä, joten hoida päänahka ensin kuntoon. Miljoona ja yksi vinkkiä siihen Hiustenhoito osiossa.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Kesä 2009, 14:18
Kirjoittaja meddLe
kiitos vastauksesta!

kysyn vielä tarkennukseksi, että oliko sulla se rakennekäsittely laitettu pelkästään niillä kaikkein isoimmilla rullilla? kampaajan kanssa puhuinkin kyllä myös tuosta vaihtoehdosta, että laitettaisiin kahta eri kokoista rullaa, toisiksi suurinta ja suurinta, juuri sen luonnollisuuden takia. ilmeisesti myös tämä kampaaja, jolle ajattelin nyt mennä, käyttää tuota wellan rakennekäsittelyainetta.

olisitko halukas laittamaan hiuksistasi kuvan, olisi kiva nähdä ihan konkreettisesti se lopputulos.&nbsp; :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Kesä 2009, 16:46
Kirjoittaja Liina
Valitettavasti mulla ei ole hyviä kuvia noista permiksistä, eikä lainkaan tästä uusimmasta (olen myös onneton kuvien käsittelyssä).

Mulla tehtiin nyt rakennekäsittely suurimmalla permisrullalla (musta-harmaa(?), etusormen paksunen) ja pienimmällä ontelopuolalla (peukalon paksunen, ehkä) sekä niskaan keskikokoisilla permisrullilla. Aineen vahvuus oli 1 (vaihtoehtoja 1 ja 2), muistaakseni 2 oli käsittelemättömällä hiukselle. Vaikutusaika oli 14 min lämmössä, mikä on paljon, mutta normaalia lasimaisille hiuksille. Mulla on ruskeeksi värjätyt hiukset. Tulos on lainetta/tosi löysää kiharaa, jota ei pelkällä puristelulla saa kunnon kiharaksi. Mutta tämähän on nimensä mukaan rakennekäsittely. Toisaalta ei tarvii pelätä, että tulee ns. lammaskihara tai että hiuksista tulee hirveen kuivat.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 03 Kesä 2009, 21:05
Kirjoittaja Amilo
^ Wellan Headlinessa vahvuus 1 on vahvempi ja vahvuus 2 on miedompi todella käsitellyille/vaalennetuille hiuksille.
Ja sen normaali vaikutusaika on 15 min lämmössä.

Rakennekäsittely tosiaan on lievempi ja sen kesto on huomattavasti lyhyt aikaisempi kuin isoilla rullilla tehdyssä permanentissa. Rakennekäsittelyä (ainakaan Wellan) ei kannata kovin pienillä rullilla tehdä, koska kiharasta tulee silloin söheröä. Eli on tarkoitettu tehtäväksi suurilla rullilla ja antaa nimenomaan rakennetta ja muotoiltavuutta.
Oikein rullattuna toki tyvi kohoaa myös. Toisille kiharaa tulee enemmän kuin toisilla.

Pystyrullauksella saa tosiaan luonnollisemman näköistä kiharaa ja päältä saa samalla myös kohotuksen, jos rullaa aivan päällimmäiset rullat normaalisti ja muut rullat pystyyn.

Nykyään on olemassa myös mietoja permanentti aineita, joilla saa todella kivoja lopputuloksia. Kc:n multiwave keratiinpermis on esimerkiksi todella hyvä myös silloin kun haluaa isoa&nbsp; kiharaa ja kohotusta. Siinä on olemassa kolme vahvuutta. Se ei sisällä ammoniakkia eikä hajusteita eli on todella hyvä myös herkistyneille. Isoilla rullillsa tehtynä tällä saa tosi kivan ja ilmavan, luonnonkiharamaisen lopputuloksen

Vs: Permanentti

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 16:59
Kirjoittaja pinkpepper
Amilo kirjoitti: Nykyään on olemassa myös mietoja permanentti aineita, joilla saa todella kivoja lopputuloksia. Kc:n multiwave keratiinpermis on esimerkiksi todella hyvä myös silloin kun haluaa isoa&nbsp; kiharaa ja kohotusta. Siinä on olemassa kolme vahvuutta. Se ei sisällä ammoniakkia eikä hajusteita eli on todella hyvä myös herkistyneille. Isoilla rullillsa tehtynä tällä saa tosi kivan ja ilmavan, luonnonkiharamaisen lopputuloksen
Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Pysyykö miten pitkään hiuksissa?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 05 Kesä 2009, 17:32
Kirjoittaja Amilo
^Periaatteessa tuossa on ihan normaalin permiksen kesto eli se 4-6 kk ja loput lähtee kasvamalla, mutta ainakin isoilla rullilla suoristuu nopeammin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 19:25
Kirjoittaja Sisutar
Mitä aineita suosittelisitte permanenttiin ja mistä kyseisiä aineita saa?
Lauantain olisi permiksen otto edessä.. Saa nähdä mitä tulee. ^^&nbsp; ::)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 27 Kesä 2009, 14:27
Kirjoittaja Bembo
Miten Sisutaren permis onnistui?
Ensi viikon perjantaille on varattu permisaika,&nbsp;jännittää vähän mitä käy. Kyseessä Sim-kampaamo joten toivon että vaihtoehtona olisi&nbsp; joku tuota Kc:n keratiinipermistä vastaava. Pelkään että kampaaja saa kuitenkin mut houkuteltua pienempiin rulliin ja sitten tulee taas säkkärää ja joutuu leikkaamaan parin kuukauden päästä lyhyeksi.

edit. Permis onnistui tosi hyvin, tuli juuri sopivan suurta kiharaa eikä hiukset tuntuneet kärsineen yhtään. Pikkusen huolettaa, kuinka kauan tulee pysymään vai lähteekö kiharat tiehensä jo parin viikon päästä mutta se nähdään sitten. Tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 14:36
Kirjoittaja pekaani
^ Onko sun kiharat kestäneet? :) Mikä fiilis nyt?
Amilo kirjoitti: Nykyään on olemassa myös mietoja permanentti aineita, joilla saa todella kivoja lopputuloksia. Kc:n multiwave keratiinpermis on esimerkiksi todella hyvä myös silloin kun haluaa isoa &nbsp;kiharaa ja kohotusta. Siinä on olemassa kolme vahvuutta. Se ei sisällä ammoniakkia eikä hajusteita eli on todella hyvä myös herkistyneille. Isoilla rullillsa tehtynä tällä saa tosi kivan ja ilmavan, luonnonkiharamaisen lopputuloksen
Onko nuo ihan tavallisissa hinnoissa? Jos joku tietää Hki:stä/ Lahdesta noita permiksiä tekeviä kampaamoja, vinkit on tervetulleita. &nbsp;:)

Tämä Audreyn kampaus ei varmaan ole permis, mutta tämän kaltaista nostetta/ elävyyttä kaipaisin omaankin pehkoon. Mulla ei oikeastaan ole mielikuvaa, voiko tuollaista edes saada aikaan permiksellä/ pehmennyksellä... &nbsp;Vai onko riskinä lopputulos, joka on enemmänkin sellainen keski-ikäisen naisen paplarikihara..
Kuva

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 20:52
Kirjoittaja Amilo
^Kyllä ainakin meidän liikkeessä ihan normaalin permiksen hinnoissa.

Miksei tuon tyyppistä kiharaa voisi saada aikaan, jollain käsittelyllä, tuohon voisi kyllä sopia jokin rakennekäsittely paremmin ja ei ehkä ihan se perinteisin rullausmenetelmä. Tuollaisen saadakseen pitäisi hiuksia rullailla vähän eri suuntiin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Elo 2009, 10:42
Kirjoittaja Inukshuk
Hei!
Olen miettinyt että voinko saada hiukseni näyttämään tältä

http://cdn-viper.demandvideo.com/media/ ... e695_2.jpg

Tahtoisin tuollaisen ei kovin kiharaisen "peikkotukan".Mutta siten että sitä ei tarvitsisi joka aamu tupeerata ja lakata jotta se pysyisi edes puolet päivästä latistumatta.Onko mahdollista edes että niiitä ei tarvitsisi laitella,että oisi jo tuollainen peikko heti sängystä noustessa. (inhoan hiusten laittamista)

Itselläni on tällä hetkellä jokseenkin ohut ja päätä viistävä hius,ne ovat yli olkapäiden pituiset.toivoisin niihin juuri tuollaista asennetta kuten kuvassa.

Joten,auttaisiko jonkilainen permis ja kerroksittain leikkuu jotta tuollainen tulisi?vai mikä?

kiitos! T:peikkotyttö

Vs: Permanentti

Lähetetty: 27 Elo 2009, 15:16
Kirjoittaja |Piija
^ Minä ainakin sain tuollaisen "Peikkotukan" kun olin tehnyt hiuksiini värinpoiston, 2 blondivärjäystä ja menin ottamaan permanentin. Tulos oli kammottava, sillä halusin kauniit hieman sähäkät kiharat, mutta sainkin juuri tuollaisen todella kuivan ja vaurioituneen peikkotukan.. Tietenkään en voi suositella kys. tapaa, sillä itse jouduin leikkaamaan jonkun ajan kuluttua permanentatut hiukset pois, sillä niitten läpi ei enää mennyt harjakaan ja ne karisivat latvoista.
( Minulla itselläni oli todella todella paksut hiukset tuolloin, joten tukka oli aivan kuin peikkotytöllä konsanaan, eikä sitä saanut sileäksi edes parturin hoitoaineilla hetkeksikään.... )

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Loka 2009, 15:24
Kirjoittaja Sanguine
Minua houkuttaisi ottaa permis sitten, kun hiukset ovat venähtäneet vähän pidemmiksi. Hiuksillani on taipumusta olla takkuuntuvat ja karheahkot kaikkien käsittelyjen jälkeen, joten voin vain kuvitella millaiseksi niiden kunto muuttuisi permanentin jälkeen.&nbsp; ::) En haluaisi mitään säkkäräkikkaraa, vaan vähän loivempaa, lainemaista kiharaa.

http://www.hairstyles-haircuts.net/wp-content/uploads/2009/05/prn-038470.jpg

^ Tuollaiset kiharat olisivat aivan ihanat.&nbsp; :-* Tuskin kuitenkaan olen niin hullu, että menen permistä ottamaan.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Loka 2009, 17:52
Kirjoittaja Hyx
Hei!

Luin pitkään juttua permiksistä täällä, ja lopulta päätin ottaa sen. Hiukseni olivat siis ennestään vaalennettu raidoin, pohjaväri joku ruskean sekametelisoppa. Hiukset juuri ja juuri yltivät olkapäille. Hiukset olivat myös todella ohuet johtuen pidennysten poistosta.

Lopputulos: tukka haisi voimakkaasti kummalliselle n. 2,5 viikkoa (varsinkin kun tukan kasteli), jonka jälkeen tuoksu hälveni melkein kokonaan. Tulos näytti jotakuinkin tältä, hieman pienemmillä rullilla vaan. Kiharasta ei tullut nättiä, sileätä ja irtonaista vaan se oli vähän hampuhkon oloista, johtuen varmaan hiusteni huonosta kunnosta..

http://www.easy-formal-hairstyles.info/7.jpg

Nyt on mennyt 4 viikkoa, eikä hiukset ole läheskään niin kiharat kuin alussa. Ne ovat hieman loivat suihkun jälkeen, mutta puristelemalla ne kiharat siitä virkistyy.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Marras 2009, 02:49
Kirjoittaja rosa
Osaisiko joku kertoa, mikä on hapanpermanentti englanniksi? Entäpä tavallinen? Jotta osaisin kampaajalla kysellä että tekevätkö sitä hellempää versiota. Vielä parempi olisi ranskaksi, mutta se voi olla jo liikaa pyydetty?&nbsp; :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Marras 2009, 20:59
Kirjoittaja Rory
Minä siis otin kiharat tuossa joskus touko-kesäkuun vaihteessa ja voisin kertoilla näin myöhemminkin fiiliksiä. Kiharoista tuli siis pienemmät mitä olin ajatellut eikä ne siitä oikeastaan ikinä loiventuneet, vaikka sitä kampaajat aina sanovat. Tykkäsin kuitenkin kunhan alkujärkytys meni ohi :D

Positiivista oli, että kiharat pysyivät hyvinä tosi pitkään, alkusyksyyn asti melkeinpä, kun niitä vaan aamuisin kasteli ja laittoi kosteuttavaa ainetta paljon. Sellainen alun ponnekas kihara katosi kyllä kesän mittaan.

Nyt tämän hetkinen tilanne on se, että varsinkin pesun jälkeen kiharat on ihan näkyvillä mutta yön jälkeen kun tukan harjaa, se on kamala afro ja pörrö. Eikä siitä enää saa kunnollista vaikka laittas pullollisen suihketta päähän ja muita aineita. Olenkin alkanut ghd:lla suoristamaan sitä mutta ei tuo suoristaminenkaan vie sitä pörröisyyttä ja hamppuisuutta pois, vaikka olen laittanut aineita perään ja alle. Tukka vaan jää pörröksi ja hampun näköiseksi eikä siitä saa kunnolla sileää, eikä latvoja saa kunnolla suoristusraudalla taivutettua jostain syystä. Kai tää on mennyt niin huonoon kuntoon sitten, tai permanentattuun tukkaan ei edes ghd rauta iske.

Vaalensin kyllä syksyllä kerran tukkaa, joten sekin kulutti sitä. Kaksihaaraista on vaikka kävin syksyllä leikkauttamassa. Nyt onkin huomenna hiustenleikkuu varattuna ja taidan pyytää kunnolla lyhennystä, jotta sais huono latvaa pois ja jotain tolkkua tähän tukkaan. Ärsyttävää, kun ei tätä saa mitenkään laitettua enää. Ei viittis aina kiinnikään pitää.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 26 Joulu 2009, 12:20
Kirjoittaja Hyx
Teidän pitäisi lisätä theardin otsikkoon: <-- tämä pitäisi kieltää lailla!

:D

nimim. permiksellä tukkansa pilannut ja permiskin näyttää ihan lampaanp*rseeltä!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Joulu 2009, 15:05
Kirjoittaja Rory
^Joo ei permanentti ainakaan mikään tehohoito hiuksille ole :D

Latvojen leikkaus auttoi mulla mutta viikko sitten menin vähän tummentamaan tukkaani värillä ja taas on latvat niin katkeilevat ja kuivat kuin olla voi. Pitää mennä taas äkkiä lyhentämään. Olen yrittänyt välillä pestä vaan tehohoidolla mutta ei se katkeileviin latvoihin auta enää. En kyllä enää ota ikinä permanenttia, vaikka se tuossa kesällä ihan kiva olikin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 18:43
Kirjoittaja |Piija
Auttakaa tyhmää. Otin joskus vuonna 2007 permanentin: KUVA TÄSSÄ, joka meni aivan pilalle. Minulla oli kuitenkin mustasta kahdella/kolmella värinpoistolla + 2 blondauksella siirrytty vaaleean väriin. Tukka kuoli, kokonaan.
Olen nyt jälleen ruennut haaveilemaan siitä ONNISTUNEESTA permiksestä..
Hiukseni ovat tällä tavoin leikatut ja pituuskin suht. sama: KUVA
Onnistuuko tuosta kampauksesta saamaan fiksun näköistä, jos laittaa permiksen? - ajattelin että otan permiksen kuitenkin vasta kesällä, joten kasvattelen sinne asti..
Tällä hetkellä muistaakseni alla tällaiset käsittelyt: blondeja raitoja (paljon), musta kesto, punainen kesto x3, henna x8 ja suoravärit.

Haluaisin jotakuinkin tällaistä kiharaa: KUVA & KUVA Mahdollista vai ei? Pilaanko tukkani kokonaan?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 18:51
Kirjoittaja deko
^ käy näyttämässä tukkaasi kampaajalle & kerro käsittelyhistoriastasi. Hän sen parhaiten pystyy sanomaan. Henna tuossa on se joka luultavasti kihartumista vaikeuttaa, alla olevat kestovärjäykset puolestaan ne jotka tukan tappavat. Itse en lähtisi tuon käsittelymäärän päälle permanenttia ottamaan. Ja kampaajani ei sitä minulle suostuisi tekemään edes nykykäsittelyhistoriallani.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 19:06
Kirjoittaja |Piija
^ Ajattelin kysellä täältä, sillä itselläni ei ole ketään "vakiokampaajaa" paikkakuntien vaihdon vuoksi, siksipäs on vaikea luottaa vaikka ovatkin alan ammattilaisia. Täällä kuitenkin on ihmisiä jotka ovat ottaneet erilaisia permiksiä, joko huonoin tai hyvin tuloksin.

Täytyy kuitenkin katsella jahka saisi aikaiseksi mennä käymään lähikampaajalla, puhelimitse kun olin kampaamo-alan opiskelijaan yhteydessä ja kerroin käsittelyistäni sanoi etteivät ne olisi "vielä mitään", paitsi mainitsi myös tuon hennan hankaloittuvan kiharoitumista. Hennaa muistaakseni on 8x, mutta joku 4-5 kertaa koko päässä, loput tyvikasvun värjäilyä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 23:35
Kirjoittaja -Mansikka_
Mulla oli vain kerran hennattu pää eikä permis tarttunut kunnolla tukka paloi kirjaimellisesti päästä,kampaaja yritti peittää virhettään leikkaamalla lupaa kysymättä yli 20cm hiuksista pois :# älähdin kyllä niin että tyttö rukka oli päästä housuunsa,varmistin &nbsp;myös että sinne ei asiakkaita enää tule.Tämä oli vielä nimekäs kampaaja täällä suomessa eikä mikään vastavalmistunut tomppeli.Älä mene pilaamaan tukkaasi sillä,sano mun sanoneen sitten kun tulet tukka palaneena ulos ja puolet hiuksista kynittynä.Kenenkään ei pitäs pilata hiuksiaan kyseisellä käsittelyllä,harvoin onnistuu juuri niin kuin asiakas haluaa ja tukka menee tökeään kuntoon.Kannattaa tyytyä letti kiharoihin,kreppi tai patukka kikkaraan mutta ei PERMISTÄ!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 03:18
Kirjoittaja Triina
Tämä ei nyt liity itse aiheeseen ollenkaan, mutta haluaisin vähän kommentoida Mansikan viestiä...

Varmasti harmitti joo, mutta tuo ei nyt ihan asialliselta asiakaskäytökseltä vaikuta. Virheitä sattuu ihan kaikille ja sinulle kävi huono tuuri, mutta ihanko oikeasti uhkailet kampaajarukan henkeä, nimittelet ja teet parhaasi laittaaksesi firman toiminnan jäihin? Ne on hei silti vaan hiukset&nbsp; ::)


Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 09:43
Kirjoittaja |Piija
Lähettelin usealle hyväksi havaitulle kampaajalle sähköpostia, jossa oli mukana kuvia aikaisemmasta permiksestä, nykyisestä hiuksistosta ja juurikin tuo värjäys historia. Yhdeltä tuli jo vastausta siitä, että on olemassa erittäin mietojakin permis aineita, joilla saa kuitenkin yhtä hyvän ja pysyvän tuloksen, sellaisella ei pitäisi olla ainakaan käräyttävää vaikutusta tukkaan, vahvinta nyt ei hullukaan lähtisi yrittämään mutta hän tekisi kulma toisiksi miedoimmalla, sillä aikaisempaa värjäilyä on takana sen verran, mutta hennan vuoksi ei miedoinkaan ole paras vaihtoehto.
Haluan kuitenkin todella pientä kiharaa tämmöistä juurikin ( tuokin tietojeni mukaan on permanentti, Beyoncella) joten tuon pitäisi kyllä tarttua ja pysyä terhakkaampana kuin isoilla rullilla tehdyt.

En oikein tiedä mitä ja ketä nyt uskoisi, en haluaisi samaa katastrofia uudestaan, juuri kun olen hiukset kasvattanut ok mittaan ja ne ovat todella terveet ( mikä edesauttaa ettei permis kärähdä ). Silti tahtoisi, tahtoisi...

edit // Tarkistelin vielä hiushistoriastani käsittelyjä; Vaaleat raidat(kesto) -> musta(kesto) -> punainen(kesto) -> punainen(kesto) -> 6x henna -> punainen(kesto) -> vaalean ruskeat raidat(kesto) -> suoravärit Eli hennailuja ei ollutkaan niin paljon kuin muistelin, mutta silti..

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 12:08
Kirjoittaja -Mansikka_
Mulla tehtiin sillä miedoinmalla aineella ja pienillä rullilla,ei tullut kun onnettomia laineita ja tukka pailoi vaikka se oli priima kuntoinen.Eli ei voi luottaa aineitten vahvuuksiin tulos voi olla mitä vaan maan ja taivaan välillä.Se kampaaja oli vielä erikoistunut permiksiin.
Niin piti lisätä vielä että ainetta piti pitää vaan 8min päässä pesualtaan luona ja kuulin kun toinen kampaajaa sanoi että sitä aikaa ei saa ylittää silti tuo toinen kampaaja piti sitä yli 20min päässä,minäkin siitä sanoin mutta eipä korviaan letkauttanu.
Kampaajan virhe puhtaasti.Penniäkään en maksanut siitä ja tarjosi hyvityksesi 65cm pitkää aitohius sinetti pidennystä mutta en ottanut sillä hän tekee sellasia pidennyksiä että tukka lähtee päästä,liian pienet osiot ja hiukset lähtee juurinen irti.Nähnyt niin monet hänen tekemät pidennykset että ei tarvinnu lähtee omalla päällä sitä koittamaan.
Monta vuotta samalla kampaajalla käynyt ja koskaan ennen ei virheitä tullut ja tiesi kyllä miten tärkeä tukka minulle on ja yhteistyössä sitä laitettu ja hoidettu tarkkaan.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 14:15
Kirjoittaja |Piija
^ No mutta silloinhan kyseinen kampaaja on tehnyt täydellisen virheen permanenttiaineen kanssa, jos olisi pitänyt pitää 8min ja pitikin 20min, joten en usko että juuri nuo samat asiat tapahtuisi minulle, mikäli permanentin päätän ottaa.&nbsp; ::)
Juttelin tänään puhelimessa lähikampaajan kanssa ja sovimme että käyn näyttämässä hiuksistoa ensi viikolla, jolloin hän arvioi mahdollisen epäonnistumisriskin ja miettii mitkä aineet olisivat parhaita päähäni + jälkihoitoon.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 14:34
Kirjoittaja pinkpepper
Kannattaa lukea myös L'oreal Synchrone Soft Wave -ketjua. Se on sellainen kevyempi permis. Myös ainakin Wellalla ja KC:llä on olemassa sellainen hellävaraisempi permis, KC:n taitaa kulkea nimellä keratiinipermis tjs.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 14:35
Kirjoittaja -Mansikka_
Varaa ainakin kaappi täyteen kunnon tuotteita sillä sen jälkeen tukka tarttee kipeesti hoitoa ja muhituksia.
Haaveilen kyllä silkki suoristuksesta että saisi loput latvoissa olevat käkkärät pois sillä oma tukka on niin silkkinen ja sileä luonnostaa että ennen riitti herbinan silikonittomat tuotteet tukkaan ilman mitää muhituksia ja järkyttävän kalliita kampaamo tuotteita.Odotan vielä kesään asti ainakin koska en halua niitä silkki suoristus aineita lähellekkään pää nahkaa kun se lässäyttää koko tukan päätä myöten ja pitää odottaa kauan jotta se kasvaa pois tyvestä.Ruman näköstä kun muu tukka on suora ja sileä paitsi latvat,vaatii paljon laittamista ja lukemattomia tuotteita.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 14:41
Kirjoittaja |Piija
pinkpepper kirjoitti: Kannattaa lukea myös L'oreal Synchrone Soft Wave -ketjua. Se on sellainen kevyempi permis. Myös ainakin Wellalla ja KC:llä on olemassa sellainen hellävaraisempi permis, KC:n taitaa kulkea nimellä keratiinipermis tjs.
Olenkin jo jotain juttuja lukaissut, mutta pitää perehtyä tarkemmin, kiitos vinkistä! &nbsp;:)

Ärsyttävää kun kovasti haluaisi sellaisen onnistuneen käkkärän, mutta ei haluaisi pilata hiuksiaankaan. Jokatapauksessa, käsitellyt hiukset joidin permiksen haluaa, taitavat yleensä olla hieman "riskipeliä".
No kuunnellaan paikanpäällä parin kampaajan suositukset/ei suositukset ja mietitään sitten uusiksi!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 14:45
Kirjoittaja -Mansikka_
Se on aina riski peliä mutta pidetään peukut pystyssä jos siihen menet,onneksi täältä saa hyvin apua ja neuvoa jos käy huonosti.Minäkin olisin varmasti kalju ilman täältä löytyneitä neuvoja joilla sain pelastettua loput tukasta.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 14:50
Kirjoittaja pinkpepper
|Piija kirjoitti:
pinkpepper kirjoitti: Kannattaa lukea myös L'oreal Synchrone Soft Wave -ketjua. Se on sellainen kevyempi permis. Myös ainakin Wellalla ja KC:llä on olemassa sellainen hellävaraisempi permis, KC:n taitaa kulkea nimellä keratiinipermis tjs.
Olenkin jo jotain juttuja lukaissut, mutta pitää perehtyä tarkemmin, kiitos vinkistä! &nbsp;:)
Tuli mieleen, että noilla kevyemmillä permiksillä ei taida kyllä saada sellaista pientä "säkkärää" (vai miksi sitä nyt sanoisi) kuin taidat sellaista haluta. Noilla kevyemmillä permiksillä taitaa tulla enemmän sellaista lainetta ja loivempaa. Että voi olla et noi ei olekaan ihan sulle paras vaihtoehto sittenkään.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 15:28
Kirjoittaja Triina
Voisikohan kampaajalta myös kysyä testiä, eli kokeilisi yhteen hiussuortuvaan kaavailemaansa permisainetta ja katsoisi, miten tupsu siihen reagoi? Se olisi ainakin varmin mahdollinen tapa ja jossain niskassa tms. ei olisi katastrofi, vaikka joutuisi yhden suortuvan leikkaamaan poiskin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 15:29
Kirjoittaja Bembo
Mulla oli viime kesänä permis isoilla rullilla ja miedoimmalla aineella. Tuli tosi nätti ja loiva, mutta suoristui melko nopeasti, hennaa mulla alla, eli on voinut vaikuttaa. TOisaalta hiukset ei kärsinyt pahemmin, vaikkakin siinä parin kolmen kuukauden jälkeen permanentista alkoi hiusten kunto jotenkin huonontua, mutta LV:n tehohoito plus omat tehohoitoviritelmät (joissa esim. vehnä ja kauraproteiinia) auttoivat ja latvojen leikkaus tiheämpään tahtiin. Nyt on edelleen latvoissa vanhaa permistä mutta ovat laittaessa ihan suorat ja kiiltävät eikä erota juurikasvusta mitenkään. Siinä mielessä positiivinen kokemus. :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 15:41
Kirjoittaja -Mansikka_
Triina kirjoitti: Voisikohan kampaajalta myös kysyä testiä, eli kokeilisi yhteen hiussuortuvaan kaavailemaansa permisainetta ja katsoisi, miten tupsu siihen reagoi? Se olisi ainakin varmin mahdollinen tapa ja jossain niskassa tms. ei olisi katastrofi, vaikka joutuisi yhden suortuvan leikkaamaan poiskin.
Toi on todella hyvä vinkki!Ehdottomasti kannattaa kaikkien permistä haaveilevan koittaa noin niin välttyy täydeltä katastroofilta :ts

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 16:14
Kirjoittaja |Piija
Triina kirjoitti: Voisikohan kampaajalta myös kysyä testiä, eli kokeilisi yhteen hiussuortuvaan kaavailemaansa permisainetta ja katsoisi, miten tupsu siihen reagoi? Se olisi ainakin varmin mahdollinen tapa ja jossain niskassa tms. ei olisi katastrofi, vaikka joutuisi yhden suortuvan leikkaamaan poiskin.
Valitettavasti useimmilla kampaajilla ei ole tähän aikaa, itsekin nimittäin mietin samaa ja kysäsiin lähikampaajaltani - hän kuitenkin vastasi että aineiden, rullailun ja pesun kanssa menee sen verran jo, että miltei mahdotonta tehdä tuollainen "testi". Voisin kuitenkin kysyä eri liikkeestä, miten olisiko heillä mahdollista!
Bembo kirjoitti: Mulla oli viime kesänä permis isoilla rullilla ja miedoimmalla aineella. Tuli tosi nätti ja loiva, mutta suoristui melko nopeasti, hennaa mulla alla, eli on voinut vaikuttaa. TOisaalta hiukset ei kärsinyt pahemmin, vaikkakin siinä parin kolmen kuukauden jälkeen permanentista alkoi hiusten kunto jotenkin huonontua, mutta LV:n tehohoito plus omat tehohoitoviritelmät (joissa esim. vehnä ja kauraproteiinia) auttoivat ja latvojen leikkaus tiheämpään tahtiin. Nyt on edelleen latvoissa vanhaa permistä mutta ovat laittaessa ihan suorat ja kiiltävät eikä erota juurikasvusta mitenkään. Siinä mielessä positiivinen kokemus. :)
Kiitoksia tuosta tekstistä, rohkaisi siinä mielessä että sinullakin ollut hennaa alla. Itselläni uskoisin siinä mielessä permiksen kestävän kauemmin kun kihara todellakin on pientä säkkärää.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 18:26
Kirjoittaja Mustikka
Se permiksen onnistuminenhan on vain ensimmäinen osa kyseistä prosessia. Kannattaa myös miettiä sitä, minkä näköiset hiukset tulevat olemaan esim. kolmen kuukauden päästä. Joillainhan on vasta jonkin ajan kuluessa alkanut tukka "mössääntyä" ja katkeilla, juurikasvuakin kannattaa miettiä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 18:31
Kirjoittaja |Piija
^ Kiitos viestistä, selvennän kuitenkin sen verran, että minulla itselläni on ollut aikaisemmin permanentti, joten tiedän suurinpiirtein sen minkälaista on kun hiukset alkaa kasvamaan juuresta ja latvat ovat edelleen kiharat ja myös sen millä tavoin kiharan tiiviys katoaa.. &nbsp;:) Tärkeintä olisi että se edes onnistuisi, eivätkä kiharat karkaisi suoraan jonnekin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 21:38
Kirjoittaja Rory
Minä olen aika pessimistinen tuon permanentin onnistumisen suhteen, vaikkakin en mikään kampaaja olekaan. Kun on noin paljon värjäyksiä alla ja yritetään saada pientä kiharaa, niin voihan se aluksi olla ok mutta ei oletettavastikaan mene kauaa, kun latvat alkavat katkeilla ja kuivahtaa. Niin mulle ainakin kävi, vaikka alla ei ollut noin paljoa värjäyksiä eikä yhtään hennaa.

Vieläkin latvat on tosi kuivat, katkeilevat, tulee kaksihaaraisia ja niitä voisi pätkäistä vaikka kuinka vielä pois. Kyllä se permanentti niin hyvin käräyttää tukan että en usko tuollaisiin "mietoihin" permanenttiaineisiin. Tuollaiset pienet kikkarat saa pienemmällä tuholla vaikka kun käärii hiuksia foliopatukoiden ympärille yön ajaksi.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 10:15
Kirjoittaja |Piija
^ Mutta valitettavasti permis on ainut vaihtoehto, mikäli haluaa pysyvät kiharat. Tänään käyn tuon mallikuvan kanssa lähikampaamossa juttelemassa permiksen epäonnistumisriskistä, sitten päätän aionko sen ottaa vai en. Jos otan ja se epäonnistuu, sitten itketään ja ruetaan elämään sen mukaan, hiukset kasvaa kyllä, ajan kanssa.
Hiukset kuivuu kyllä varmasti paljon, joten sen mukaiset tuotteet täytyy ostaa ( tehohoitoja, öljyjä, kiharoiden omia tuotteita ) ja yrittää mahdollisimman hyvin hoitaa kikkuroita, että pysyisivät kauniina pidempään.

On hienoa että täällä on näin paljon eriäviä mielipiteitä ja näitä varoittavia esimerkkejä, jonkalainen itsekin olin kun aikaisemman permiksen hankin.. Ihminen tyhmä kun haluaa ottaa riskejä uudestaan.

Niin ja vielä se lisäys, että aion todellakin kysyä vielä mahdollisuutta siihen, että kokeiltaisiin koetupsuun kuinka kihara sinne onnistuu ja kuinka se käyttäytyy kun sen pesee, vaikkakin tässäkin se huono puoli, että sitä ei heti kannattaisi oikeasti mennä kastelemaan, vaan antaa ensiksi olla n. 24h, että rakenne kerkeää muuttua. Mutta parempi noin, kun suoraan koko päähän aineet ja sitten ihmettelemään sitä kun ei kiharru.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 13:40
Kirjoittaja Kuririn
Tässä vielä yksi positiivinen permiskommentti näin vuosi permiksen jälkeen. Olen edelleen ihan mielettömän tyytyväinen tulokseeen, sillä lievästi loiventuneet kiharat näyttävät tosi kivalta nykyisessä tukassa. Tukka on tietty kasvanut roimasti eli kiharoita on jäljellä enää latvoissa ja pituuksissa, mutta mielestäni näyttää tosi kivalta kun latvat ovat taipuisat sen normaalin piikkisuoran sijaan. Hiukseni ovat siis tällä hetkellä puoleen selkään.

Permiksen alla oli alunperin miljoonat värjäykset, 1 kk päiväntasaajan aurinko- ja suolaolosuhteissa ja yksi edeltävä permis. Laittohetkellä kampaaja arvioi hiukset kuitenkin kohtuullisen hyväkuntoisiksi. Olen kyllä tehohoitanut näitä tunnollisesti ja hittituote mitä ilman en ehkä olisi selvinnyt on&nbsp; Wellan SP 3.9 Curl Saver Emulsion. (Edelleen ihmettelen miten mikään tuote voi saada hiuksissa aikaan niin ison ja pysyvän eron!? Tarkoitettu heti permiksen laiton jälkeen käytettäväksi, mutta toimii ilmeisen hyvin harvakseltaan käytettynä myös myöhemmin.)


Vs: Permanentti

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 15:26
Kirjoittaja |Piija
^ Hienoa että jälleen yksi positiivinen kokemus, vaikkakin alla ollut useita käsittelyjä.
Olen saanut sen verran rohkeutta, kun olen kuullut että on onnistunut vaikkakin on ollut hennaa ja/tai useita käsittelyjä alla, joten ajattelin kasvatella hiuksia maalis-toukokuuhun sekä hoitaa niitä tehohoidoilla mahdollisimman terveiksi ennen permiksen ottoa. Tietenkin myös täytyy löytää se oikea paikka, missä ottaa..
Mielihän voi aina muuttua, mutta sitten eletään sen mukaan. Nyt vain selvittelemään osaavia kampaajia tältä seudulta!

edittiä// juttelin tänään puhelimessa eri paikkakunnalla sijaitsevan kampaajan kanssa ( joka on avoni sukulainen, siksi myös hänen omaparturinsa. ) Hänen mielestään hiuseni ovat hyväkuntoiset ja permanentin onnistumiseen on erittäin hyvät mahdollisuudet, kuitenkin henna huomioon ottaen riskinä. Hän tekee erittäin mielellään niskaan testikiharan, jonka avulla näkee alkaako hius käyttäytyä pestessä niin kuin pitääkin vai onko se heti "lätsähtävää", jolloin on turha edes yrittää kihartaa muualle.&nbsp; :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 18:38
Kirjoittaja hijerna
Heimoi kaikki! Mulla on nyt sellanen pulma, et oon jonku aikaa haaveillu kasvattavani hiukseni johonki rintsikkatasolle ja sit niihin ottais sellasen ihanan permanentin. Esim. http://www.hairfinder.com/haircollectio ... ffure3.htm tuo vasemmanpuoleinen kuva. Jos tuollasta on edes mahdollista permiksenä laittaa.... Mutta nyt serkkukampaajani pyysi minua hiusmalliksi ja hiuskeni ovat edestä about solisluun kohdalla ja takaa muutamaa senttiä lyhemmät (ylikasvanut A-malli). Hiukseni ovat liukkaat ja paksut ja niitä on paaaljon sekä muutamat kestovärit on päässä (toki serkkuni tietää tämän). Nyt jänskättää et millanenkohan permis näihin tulisi, haaveena olisi jotain tämän tyylistä: http://www.hairfinder.com/hairstyles8/m ... style2.htm tai tämäkin olisi kaunis http://sportsillustrated.cnn.com/extram ... adshaw.jpg

Permiksistä en itse tiedä mitään, joten onko sitä mahdollista "perua" jos menee läskiski vai pitääkö oppia elämään asian kanssa?&nbsp; :-[ Ajattelin myös serkulta kysellä voisiko testikiharan tehdä ennen kokopäätä, kun hirvittää vähän. Mutta onko kellään kokemuksia paksun tukan permanentista? tällaisesta puolipitkästä. Tää mun kuontalo on erittäin itsepäinen ja esim lyhyeksi tätä ei voi leikata ollenkaan kun se sitten sojottaa pystyssä voimakkaiden pyörteiden saattelemana.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 19:12
Kirjoittaja |Piija
^ Jos tuota perumista tarkoitit kiharakäsittelyn jälkeen, niin se ei ole mahdollista ainakaan vähään aikaan, kunhan hius on parantunut vaurioista voidaan harkita suoristuspermistä, joka vaurioittaa myöskin hiusta yhtäpaljon. Eli jos permis menee pilalle, suosittelen elämään asian kanssa ja lämpösuojien kanssa suoristelemaan sitä, mikäli haluaa suorat hiukset. Hiusten leikkuulla voi myös vaikuttaa kiharan ulkonäköön.

Jotkut kampaajat ilmeisesti suostuvat testikiharaan, toisilla taas ei ole siihen aikaa ( itsekin kysellyt tätä mahdollisuutta ).
Itselläni siis aiempaa kokemusta permiksestä, juurikin sellaisesta, jonka vuoksi hiukset menivät pilalle ( alla värinpoistoja, blondauksia ja huonoa hoitoa ) lisäksi permiksen jälkeen huonoa hoitoa, mutta nyt hiukseni ovat erittäin hyvässä kunnossa ja hoitotaidot & tuotteet paremmat joten rohkenen permiksen taas ottaa.

Juurikin nuo oikeanlaiset tuotteet, sekä hyvä hoito ovat tärkeitä ennen permistä sekä sen jälkeen, jotta kihara pysyisi mahdollisimman hyvänä ja hiukset säilyisivät vähemmillä vaurioilla.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Tammi 2010, 12:51
Kirjoittaja hijerna
hitsi kun ei osaa päättää&nbsp; :( mutta tuntuu vähän sille, et jos epäilyttää ni ei kannata varmaan ottaa.... on se kuitenki aika iso juttu.. hmm-m mut kiitos kun vastasit! :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Tammi 2010, 13:09
Kirjoittaja pekaani
Vakkarikampaajani näyttää käyttävän KC:n ultimate wavea, pitänee selvitellä tuosta hieman enemmän. Olen nyt jonkin aikaa kasvatellut tosi lyhyestä (lyhyimmät siiliä) sopivaan pituuteen, että saadaan permiksellä aikaan muutakin kuin mummotukka. Kohta alkaa olemaan kauttaaltaan tarpeeksi pituutta... En sitten tiedä olisiko joku rakennekäsittely tms. parempi tähän, ajatuksena on saada lähinnä liikkuvuutta hiuksiin.

Mulla ei ole mitään hajua miten hiukseni käyttäytyvät, ei ole siis kokemusta. Oikeastaan olen hiukan kummallinen (?) juures, mua ei kauheasti huoleta hiusteni kohtalo. Siis joo, toki pelottaa että lopputulos on kauhea lammas ja hiukset menevät järkyttävään kuntoon, mutta en mä siksi jätä permistä, josta olen haaveillut ikuisuuden, ottamatta. Ainahan hiukset voi sitten leikata lyhyeksi. Oikeastaan pitkiä hiuksia kasvattelenkin ainoastaan permiksen takia, sitten voin taas napsia lyhyeksi. &nbsp;:D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 15 Tammi 2010, 14:39
Kirjoittaja |Piija
^ Et ole kummallinen juures, sillä itsekin ajattelen että hiukset kasvaa kyllä, mikäli jotain epäonnistuu. Kuitenkin huolehdin hiuksistani todella hyvin, laatutuotteet, liika rasitus pois ymym. niin ettei "tavikset" edes ymmärrä ja hiukset kiinnostavat minua. Enkä itsekkään halua permistä pois jättää vaikka tiedän että se vaurioittaa hiusta, vaikka ovatkin hyvässä kunnossa. Sitten vaan tehohoidetaan lisää ja tykkään kaikenlaisten mömmöjen kokeilemisesta.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Tammi 2010, 09:56
Kirjoittaja Susie
Oletteko ottanut permistä tai rakenne/volyymikäsittelyä raskauden aikana? Mitä on kasvustolle tapahtunut? Onko tulos ollut epäonnistunut?

Itsellä on olkapäille ulottuvat, liukkaat, hennohkot, mutta hyväkuntoiset&nbsp; hiukset ja kova hinku permikseen tai volyymikäsittelyyn olisi, jotta saisi tukkaan vähän rakennetta ja karheutta. Viimeksi mulla on ollut permis 90-luvun puolivälissä, joten aineet ja tekniikat ovat varmaan siitä kehittyneet...Oma kampaaja ei suosittele, täytyiskös vaan uskoa häntä?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 28 Tammi 2010, 14:38
Kirjoittaja -Mansikka_
Raskaus hormoonit vaikuttaa aika paljon loppu tulokseen etten itse missään nimessä permistä ottas,myös senkin takia että aineita kuitenkin imeytyy verenkiertoon päästä jonkun verran (sikiön vaikutuksia ei ole tutkittu niin tarkkaan että voisi sanoa sen olevan turvallista).
Joskus voi värienkin kanssa käydä hassusti,tulee jotain ihan muuta kun halusi :O
Suora,kevyt ja kasvivärit yleensä onnistuu niin kuin pitää.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Helmi 2010, 22:31
Kirjoittaja Nihnaana
^ Mä otin ekan raskauden aikana permiksen ja onnistui paremmin kuin ikinä. Tottahan se on että hormonaaliset muutokset vaikuttaa hiustenkin käyttäytymiseen. Vaikka viimeksi permis ois onnistunut (ei raskaana) ja nyt raskaana tehtäis samoilla aineilla voi tulos olla täysin erilainen. Onneks mulla onnistui&nbsp; ;D

Mut tuo että imeytyy verenkiertoon? Eikös siitä olis ihan aikuisellekin haittaa? Olen kyllä kysellyt neuvolassa ja lääkärissä raskauksien aikana asiasta, samoin netistä lueskellut, niin kyllä nykyään aineet ovat sen verran hellävaraisempi kuin esim 50v sitten, että yleensä kyllä sanotaan, ettei niistä ole haittaa. Jotkut ovat vielä lisänneet perään, että "ellet nauti niitä sisäisesti..."&nbsp; :)


Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Helmi 2010, 23:05
Kirjoittaja -Mansikka_
Lääkärit ei osaa siihen vastata koska kyseistä asiaa ei ole tutkittu että miten nuo aineet vaikuttaa sikiöön joten eivät ota joko kantaa suuntaan tai toiseen yms.
Sen verran kuitenkin on tutkittu että verenkietoon päästä imeytyy niitä aineita (pemisaineet,kemivärit) ja äiti+sikiö jakavat saman kehon+verenkierto on yhteinen (vaikka istukka pystyy jonkun verran ns.siivilöimään myrkkyjä pois eitteivät pääse sikiöön niin sekään ei takaa mitään,meneehän alkoholi ja nikotiinikin siitä läpi)&nbsp; joten myös sikiöön menee niitä aineita,niiden vaikutuksia ei ole tutkittu.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Maalis 2010, 10:57
Kirjoittaja |Piija
Ääää. Minulla on kiharoille aika 16.4 ja rupesikin mietityttämään muutama asia kun lueskelin ketjun läpi. Tavoitteena on todella kiharat hiukset ns. "afrokiharaa", hieman loivemmat kuitenkin päälaelta.

Otan permiksen perjantai aamuna. Pesen edellisenä iltana hiukset perusteellisesti syväputsarilla ja ajattelin muhitella hoitoaineita jonkin verran esim. LV kosteuttava, curls rock hoitoaine tms. onko näistä jotain haittaa?
Olen todennäköisesti pesemättä hiuksia sunnuntai päivään. Haluaisin kuitenkin sunnuntaina laittaa hiuksiin esim. Tigi curls rock- , LV kosteuttava-, MOP hydrating- & Joico recolveryn hoitoainetta, onko nämä liian "tuhdit" aineet hiuksille tuossa vaiheessa, kun kihara on vasta otettu?

Täällä tosiaan on aika ristiriitaisia mielipiteitä erilaisten tehismuhittelujen tuloksista: lätsäyttävätkö ne kiharaa vai parantavatko kiharan laatua.. Voisin kuitenkin kuvitella esim. tigin curls rock-sarjan tuotteiden, &nbsp;kosteuttavan LV hoitsikan & tipan öljyä tekevän ihan hyvää hiuksille etteivät ihan murene... &nbsp;:o

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Maalis 2010, 14:27
Kirjoittaja Amilo
^Ennen permiksen laittoa en suosittelisi mitään muhitteluja, ettei hiukseen jää mitään ylimääräisiä kalvoja tai kertymiä ennen käsittelyä. Täytyy olla ainakin varma että käytettävissä tuotteissa ei ole mitään kertyviä ainesosia. Jälkeen on sitten eri asia. Ehkei mitään valtavan lätsäyttäviä kannata heti alkuvaiheessa käyttää, varsinkin jos tosiaan tavoitteena kunnon kihara. Mutta enpä näkisi kauheasti haittaa olevan kosteteuttavien tuotteiden käytöstä. Ehkä jättäisin siinä ensimmäisessä tehohoidossa pois tuon MOP:in ja käyttäisin vaan nuo selkeästi kosteuttavat. Mutta saa myös olla erimieltä. ;D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Maalis 2010, 14:51
Kirjoittaja |Piija
^ Eli ei muhitteluja ennen permistä tuon syväputsarin jälkeen. Laitan hoitoaineeksi sitten todennäköisesti vain LV:n kosteuttavaa ( ei sisällä silikonia ym. hiukseen kertyviä.. ) &nbsp;:)
Ajattelin kuitenkin antaa hiuksien olla luonnollisessa tilassa permanentin jälkeen sen pari päivää, jonka jälkeen pesen normaalisti kiharatuotteilla/kosteuttavilla hoitoaineilla kuitenkaan kauheasti muhittelematta ( = tunteja ).

Vs: Permanentti

Lähetetty: 23 Maalis 2010, 14:29
Kirjoittaja Kuririn
^Suosittelisin ekaksi hoitikseksi ihanaista Wellan curl saveria! Hoitaa, korostaa kiharia ja on varmasti turvallinen sillä on tarkoitettu käytettäväksi heti permiksen laiton jälkeen. Laiton sitä taas pitkästä aikaa tukkaan ja ohhoh kun hiuksista tulikin ihanat.&nbsp; :-*

Löysin tässä sattumalta aika mukavan muotoilutuotteen kiharoille --- nimittäin Tigin Ego Boostin. Tekee kivan jämäkät kiharat eikä tahmaa ollenkaan samoin kuin vaikka curls rock -jätettävä. Tuntuu että saattaisi kosteuttaakin hitusen, ainakin INCI:ssä on heti ekana glycerin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 23 Maalis 2010, 14:39
Kirjoittaja |Piija
^ Wella SP curl saver emulsion on hankittu. Sitä ajattelin toki käyttää permiksen jälkeen. Siitä onkin paljon ollut puhetta. &nbsp;;)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 01 Huhti 2010, 10:50
Kirjoittaja pekaani
Ajattelin laittaa tänne hiukan tilannekatsausta permiksen oton jälkeen. About pari kuukautta sitten otin kiharat KC Ultimate Wavella. Aiempaa kokemusta permiksestä ei ole, mutta hiukset jäivät parempaan kuntoon kuin oletin. Tietysti oikeilla tuotteilla (kiharanvirkistäjä, hiusnaamio, jätettävä hoitis jne) on osuutta asiaan. En myöskään ollut värjännyt hiuksiani varmaan 3kuukauteen ennen permistä.

Aluksi tuntui, että kihara suoristuu aika vauhdilla ja ajattelin, ettei niistä oo mitään jäljellä kuukauden jälkeen. Onneksi loivenemista tapahtui vain tiettyyn pisteeseen asti, ja nyt tuntuu että kihara on ollut aika samanlaista jo pitemmän aikaa. Tosin joo, laiskana tyttönä en jaksa muotoilla hiuksiani päivittäin, joten kiharoista ei näy juuri mitään. Lähinnä permiksen huomaa semmoisena "ilmavuutena", ettei hiukset nuole päätä. Hyvin muotoiltuna ja kosteana kiharat on edelleen tosi jees. Eniten suoristumista on tapahtunut latvoissa ja jostain kumman syystä kasvojen oikealla puolella. Yleensä vetäisen ns. niskahiukset löysästi kiinni muotoilusta huolimatta.

Nyt suunnittelin, josko sitä uskaltaisi värjätä hiuksia. Haluaisin vähän sähäkkyyttä lisää, ja tää oma ruskea väri on vähän tylsä. Mitenköhän kiharat reagoi värjäykseen, onko riskinä esim. reipas suoristuminen? (lisäys: Nyt on värjätty, eikä tapahtunut kyllä mitään ihmeitä.)


Vs: Permanentti

Lähetetty: 11 Huhti 2010, 20:47
Kirjoittaja Tintu
Heissan, olisi pari kysymystä vaikka olenkin lueskellut ketjun läpi :) Itselläni on olkapääpituiset hiukset, Elumenilla ja suoraväreillä punaiseksi värjätyt. Myöskin aika hauraat, eivät kestä vaalennusta pidemmän päälle vaan katkeilevat. Haluaisinkin tietää onko jollain, jolla on samankaltaiset hiukset kuin itselläni, kertoa kokemuksia permanentista?
Millainen lopputulos mahdollisesti tulisi tällaiseen hiukseen (pituus kiharana, hiusten mahdollinen kunto?) ja onko mahdollista permanentata vain juurta kerran kokopään permiksen jälkeen?

+Mikä on suurin mahdollinen kiharan koko, en haluaisi millään olla lammas :D

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Huhti 2010, 00:08
Kirjoittaja Salmiakkipuu
Tervehdys, jo jonkun aikaa olenkin odotellut rekisteröintihyväksyntääni tälle sivustolle. Löysin tämän paikan yrittäessäni epätoivoisesti etsiä netistä tietoja permiksestä. :) Itselläni on permanentti nyt neljättä päivää päässä, perjantaina laitettiin. Tukkani on pitkä, paksu ja hyvin tumma. Hiuksiani ei ole koskaan pahemmin käsitelty, kerran värjäsin koko pään mustaksi (noin kaksi vuotta sitten) ja muutama hassu leikkausoperaatio kampaamoissa koko elämäni aikana. Siispä mun tukkaani laitettiin peräti nollan vahvuista permanenttiainetta, ja vaikutusaikahan on sellaiset viisitoista minuuttia. Mun jäykkä tukka vaati kuitenkin tupla-ajan ja loppupuolella jo lämpökoneen vaikutusta. Nyt hiukseni ovat spiraalit ja olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Päähän mahtui kokonaiset 127 papiljottia ja operaatio kesti 4.5 tuntia. ::)
Olen lueskellut jonkun verran teidän postailujanne käytettävistä hoitoaineista sun muista, mutta jos joku vielä haluaa neuvoa uutta permanentin omistajaa jatkotoimenpiteistä (mitä tuotteita käyttää, miten pestä tukka, miten kuivata, miten hoitaa päivittäin, kauan permanentti pysynyt päässä, kannattaako latvoja jossain vaiheessa lyhennellä kiharan napakoimiseksi jne.) niin kiitän kauniisti, aina saa jakaa omia kokemuksiaan.
Kävin tänään kampaajalla kysymässä neuvoa tuotteiden suhteen ja päädyin lopulta ostamaan L`orealin Shine Curl -shampoota ja samanmerkkisen hiusnaamion. Koko helahoito 35 euroa, ja lisäksi sain kaupan päälle siltä kampaajalta joitain Pureology-tuotemerkin näytekappaleita (shampoota, hoitoainetta...), jotka riittävät yhdeksään pesukertaan. Lisäksi hankin eilen Schwartkofin jonkun Hair Repair -tuubin pitkille hiuksille, se sisältää kaiken maailman ravitsevia öljyjä ja estää latvoja haaroittumasta. Kyseinen tuote citymarketin hyllyltä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Huhti 2010, 15:46
Kirjoittaja BadHairDay
Munkin pitää kysellä täältä vähän apuja. Mulla on vähän olkapäiden alle ulottuvat (luonnostaan tumman ruskeat) hiukset joihin tehtiin joulukuussa värin poisto ja vaaleita raitoja, pohjalle keskiruskea väri. Raitoja laitettiin vähän lisää pari kuukautta sitten ja nyt tuli totaalinen kyllästyminen tähän tukkaan. Mitä luulette, jääkö mulle mitään hiuksia jäljelle jos laitan tähän nyt permanentin? Haluaisin kunnon kasarisäkkärän, ei mitään pliisuja laineita mutta pelottaa että hiuksista ei ole mitään jäljellä moisen käsittelyn jälkeen.
Yksi kaveri sanoi että värinpoisto permanentin alle on mahdollisimman huono yhdistelmä ja kihara ei sen vuoksi ehkä tartu, onko tässä perää?

Kiitos ja kumarrus ;)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Huhti 2010, 16:06
Kirjoittaja |Piija
^ On tuossa perää, sillä mitä parempi lähtökohta permistä tehdessä on, sitä parempi lopputulos
Itselläni kävi aikaisemmin huonosti permiksen kanssa kun alla oli värinpoistoja + blondauksia. Hiukset kirjaimellisesti paloivat ja kihara muistutti enemmän lampaanvillan ja oljenkorren yhdistelmää eli kihara ei suostunut enää tarttumaan käsiteltyihin hiuksiin, mutta vaurioitti siitäkin edestä.

Suosittelen lukemaan tämän parturi-kampaajan kirjoittaman tietopaketin kihartamiskäsittelyistä. Tuosta ehkä ymmärtää paremmin että värinpoistolla on kiharan laatuun osuutta.

Toivottavasti tästä oli apua.&nbsp; :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 18 Huhti 2010, 21:15
Kirjoittaja BadHairDay
Ok, kiitos paljon infopakettilinkistä! Ehkä jätän permis haaveet myöhemmäksi ja haen jotain uutta tukkaani muin keinoin.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 30 Kesä 2010, 10:18
Kirjoittaja zzww
Piti tulla oikee varmistamaa.Kun pikkusiskolle tehtiin permis ja se kesti alle 2pvä. Ni onko se ihan mahdollista vaik onks se vaan tehty huonosti? Siskolla on aina ollu aivan suorat hiukset.

Epaonnistunut permanentti. Koska yrittaa uusiksi?

Lähetetty: 13 Tammi 2011, 23:20
Kirjoittaja poppadom
Hei!
Kavin tanaan permanentissa ja sepa ei onnistunut niinkuin piti.. sanoin sen kylla, mutta salonki vaan lahetti kotiin. Vasyneena maksoin ja nyt sit harmittaa.

Kiharoita ei siis oo, vaan laineita. Mielummin mulle kelpais ylitiukka afro, kuin tammoinen olematon laine... Huomenna pitais menna puhumaan, josko tahan saisi jonkinalista korjausta/uusintaa.

Kuinkahan kauan normaalisti pitais odottaa, ennenkuin yrittaa uusiks? Neuvoja silta varalta,jos yrittavat heti peraan sita tarjota..

Kiitos, Sanna

(laitoin samasta asiasta vastauksen tuonne spiraalipermis-ketjuun..kun mukama piti saada spiraali)

-----PAIVITYS---------

No tanaan sit kavin salongissa ja puhuin heidan managerin kanssaan, kuka oli avittanut opiskelijaa oikean nesteen ja rullien valinnassa. Han puolusti omaa ja opiskelijansa valintaa ja sanoi, etta heilla oli kylla ihan oikeat valittu mutta oli kuitenkin sita mielta, etta kihara/tulos ei kuitenkaan ole niin hyva kuin sen olisi pitanyt olla.

Oisko se sitten suomalainen hiuslaatu? Kun ei heidan valkkaamansa (schwartzkopfin) aineet tuottaneet tulosta. Lupasivat kuitenkin korjata tilanteen, mutta tarjosivat ensi viikon keskiviikkoa. Eli permanenttien valissa alta viikko!!?

Kysyin, etta onkohan tuo turvallista ja sanoin etta mieluiten odottaisin pari viikkoa ja hoitaisin hiusta. Managerin mukaan aineet on heilla sen verran hellia, etta uuden voi heti peraan laittaa.. kun kuitenkin oli varjatylle/karsineelle hiukselle maaritelty.

---2n paivitys---

Uusintapermanentti tehtiin keskiviikkona, kun en vaatinut pidempaa taukoa.

Hiukset on takaa/niskasta nyt vahan kiharat/aaltoilevat ja hyvassa kunnossa, mutta paalta todella kuivat ja aaltoiset kiharat. Ei spiraalia, kuten tarkoitus oli. Taa uusintapermanentti tehtiinkin sitten normaaliin tapaan, ei spiraalina, joskin muutama rulla oli pystyrullattu.

Nyt parin paivan jalkeen (eka COpesu just asken) huomasin etta paalaki on taynna pienta sankea! Olisiko rullat olleet liian tiukalla ja permanenttineste polttanut ne poikki?

Tyytyvaisena lahdin kampaamosta keskiviikkona kun oli edes jonkinlaista kiharaa ekan puolisuoran yrityksen jalkeen, mutta mieli tekis menna tekemaan viela yks valitus. Vai pitaisko tassa vain niella paha mieli ja etsia uusi kampaamo, jossa myohemmin yrittaa saada ne spiraalikiharat. Toisaalta, kun spiraalit
maksoin... :(

Sanna

kysymys: Permanentti

Lähetetty: 11 Heinä 2011, 18:53
Kirjoittaja lupuli
suoristuuko luonnonkiharat hiukset sen jälkeen jos ottaa permanentin?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 24 Loka 2012, 13:53
Kirjoittaja naapio
Mulla on luonnonvaaleat, piikkisuorat ja liukkaat ohuet hiukset, joissa ei kihara pysy millään. Haluaisin kuitenkin kovasti taivutusta latvoihin ja yritin kysellä viimeksi kampaajalla latvan tasoituksessa käydessäni voisiko vain latvaan tehdä permanentin. Kampaaja varoitti että minun hiuslaadullani permanentti räjäyttää tukan ja kiharan ominausuudet ovat arvoitus, joko todella käkkärä tai sitten ei kiharasta jälkeäkään ja siksi tämä idea jäi taka-alalle taas. Nyt ajatus on taas heräillyt, pituutta olen valmis "uhraamaan" 5-15 cm verran kokeilussa jos edes toivoa onnistumisesta on.

Mitä sanotte, onko ihan kuolleena syntynyt idea?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 07 Joulu 2012, 23:23
Kirjoittaja leeinsane
Jaahas. Tilasin dreamhairilta remy hiuslisäkkeitä ja koitin vähän kikkailla. Tein niihin kotipermanentin sillai nopeella vaikutusajalla. (luonnonkiharat lisäkkeet maksaa niin törkeesti, joten kokeilin tommosiin ohuisiin juttuihin mikkä maksaa 16e 10 kpl) Nooh, niistähän tuli ihan purkkaa. Mistä se vois johtua? Olikohan noi edes oikeesti hiusta? Ideoita?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Joulu 2012, 17:17
Kirjoittaja Mindela
^ Ihan normaalilta toi kuulostaa. Remy-tukka on niin käsiteltyä, että sillehän ei suositella tehtäväksi mitään kemiallisia käsittelyitä (värjäystä, permanenttia) koska se ei kestä sitä yhtä hyvin, kuin normaali hius. Pidennyshiusmyyjäthän ei koskaan suosittele kemiallisia käsittelyitä, ja eivät ota lopputuloksesta vastuuta. Eli luultavasti oikeaa hiusta on, ei vaan kestänyt sitä permanenttia aiempien käsittelyiden vuoksi.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 20 Tammi 2013, 10:00
Kirjoittaja Eiffe
Oon kuvitellut, etten koskaan ikinä milloinkaan enää laita permanenttia, mutta näin naapurissa asuvan kampaajan tekemän permanentin, jossa ideana, että siitä saa kammoilla tehtyä vanhanajan laineet helposti. Tämä pää on jo niin mennyttä, että houkuttaa kokeilla tuota. Ei kai se voisi enää tätä hiuskonkurssia paljon pahentaa :D... Oih ja voih, ne laineet ovat ihanat ja ilman kamalaa rääkkiä ja ajallista panostusta niitä ei saa mun päähän muutoin kuin permanenttipohjaan.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 12 Kesä 2014, 19:20
Kirjoittaja katajainen
Oon ihan rakastunu Fringe-sarjan Astridin tukkaan. Onkohan mahdollista saada jollain permiskäsittelyllä oheisen kuvan näköstä tukkaa? Itselläni paksu, vahva ja erittäin taipuisa tukka ja tällä hetkellä leukapituudessa mennään. Onkohan tämä ihan liian lyhytkin vielä? Afrokuume!&nbsp; :D

Kuva

Vs: Permanentti

Lähetetty: 13 Elo 2014, 15:19
Kirjoittaja Auringonkukka
^Pientä rullaa, voi onnistua spiraalilla tai ehkä jopa tavallisella, kummin tahansa niin ei kovin säännöllistä rullausta että tulee huolettomamman näköinen ja ei-niin-permiksen oloinen, ja hyvä leikkaus sitten lisäksi. :) Niin varmaan itse ensisijaisesti tekisin, mutta oon aika varma että tuon saa onnistumaan kyllä. Pituuden luulisi riittävän tuohon, ja rullat saa kyllä senpituiseen tukkaan hyvin :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Loka 2014, 14:07
Kirjoittaja Liina
Mulla oli kauan sitten afromainen permis, joka onnistui hyvin vaikka hius oli puolipitkä,&nbsp; täysin suora ja lasimainen (silloin kevyesti vaalennettu). Pienillä tavallisilla permisrullilla rullattiin spiraalimaisesti. Hiusten harjaus ja kampaus oli kielletty, paitsi märkänä hoitoaineen laiton jälkeen tosi harvalla kammalla selvitin ja poistin irronneet hiukset. Juurikasvu vaan oli sitten järkyn näkönen...

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Tammi 2015, 16:35
Kirjoittaja irtohius
Pakko hehkuttaa kotona tekemäni kotipermiksen onnistumista! Tukka on nyt 3 päivää permiksen tekemisestä just mun makuun sopivasti afron ja kaukasiatyyppisen luonnonkiharan yhdistelmä. Ihan ensimmäinen kerta, kun permanentin jälkeen
hiukset tuntuu pehmeiltä ja elastisilta ja vielä KIILTÄVILTÄ!.

Lähtökohtana n. 5 cm olkapäistä alas ulottuva, kerrostettu tukka. Takana n. vuosi ahkeraa hennausta Karishmalla ja Rajasthan-hennoilla. Menneenä marraskuuna 2 x pelkistävää värinpoistoa, joilla 6 asteinen punaruskeus saatu 7-8 -asteen kuparinoranssiksi. Siitä jatkettu peroksidi-värinpoistolla x 2, jolla tultu 9-10 asteisen kellertävän blondiksi.

No, ajattelin että tässä on nyt pysyttävä ja tyydyttävä oman taipuisan hiuslaatuni lempeämpään muotoiluun. Hiukset oli vielä suht kiiltävät, ihan latva-latvoista jonkin verran kärähtäneet. Oli kuitenkin "sellainen olo", et on ihan pakko saada tehdä permis.
Kysymys oli lähinnä siitä, kumpaa halusin enemmän: vielä kohtuu hyväkuntoiselta tuntuvat, vai mahdollisesti täysin kärähtäneet käkkärät - toiveena tietysti upeat pomppivat, luonnollisen oloiset spiraalikiharat. Tutkin eri vaihtoehtoja jonkin aikaa. Meinasin, et kampaajalla tod. näk. onnistuisi paremmin, mutta tee-se-itse yliminä voitti. Goldwellin Evolution permis oli joskus onnistunut melko hyvin kotona.

Löysin kuitenkin internetistä tietoa tioglykolihapoista, monoglukosetioglykolihapoista ja sitten vielä Cysteaminella toimivasta permiksestä. Epäilevänä päätin kokeilla Cysteaminella (permisaine) ja Sodium bromatella (neutralointineste) toimivaa permanenttia. Tää kuulostaa nyt niin "trollaukselta" tässä vaiheessa, mut italialaisen Green Lightin Mossa -permispakkaus viimeksi mainitulla periaatteella ja vahvuudella "2" oli just nappivalinta mun kärsineille hiuksille. Pakkauksia meni x 2, koska tukkaa ja rullia oli sen verran enemmän. Tätä merkkiä löytyy kaiketi ammattikäyttöön Biohairilta ja amatööreille kuten allekirjoittanut on, beautyforsale.eu:sta. Hinta viimeksi mainitulta n.13 e + kuljetuskulut erikseen. Sit vaan Curlformersit hiuksiin - niitä meni n. 80 kpl ja olivat long and narrow -mallisia. Niitä sinisiä ja vihreitä. Meni varmaan yliajalle kumpikin aineilla läträäminen. Permanenttiaine oli varmaan 25 minuuttia spiraalien päällä kokonaisuudessaan ja neutralointinestekin 20 minuuttia sen takia, et levittelin litkuja yksin ja Curlformersit ei ehkä ole helpoimmat levityksen kannalta.

Mut torta på torta - nyt on hyvä ja levollinen olo ja aivan mahtavaa hypistellä hiuksia. En varmaan enää uskalla toista kertaa tehdä näille pituuksille ja latvoille, mut katsoo sitten vuoden kuluttua miltä tuntuu, kun uusi kasvu on jo vauhdissa. Tyvikasvuhan on yleensä aivan karmea, mut sekin on otettava huomioon hyvän hoidon, muotoilun ja rullaustekniikan suhteen. Näillä toistaiseksi mennään!!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 25 Maalis 2015, 08:54
Kirjoittaja Mena
Onko kukaan pidempään hennannut ottanut permistä hennan päälle? Mun tekisi mieli tehdä tälle mun kuontalolle jotain ja permis vähän kutkuttelusi. Mulla on luonnonkihara/laineikas hius omasta takaa, mutta hennaus suoristaa sitä jonkun verran ja haluaisin hiuksista kunnolla kiharat. Hennausta takana jotain 5 vuotta (?).

Vs: Permanentti

Lähetetty: 01 Loka 2015, 17:54
Kirjoittaja Mimi
^ Ehkä vähän myöhäinen kommentti&nbsp; :D mutta olen ymmärtänyt että permis ei välttämättä kiharru samalla tavalla hennattuun kuin hennaamattomaan tukkaan eli kiharat voi tulla tarkoitettua loivempia mutta tämäkin voi olla valetta. Näin olen kuullut siis.

Itseäni himottaisi nyt&nbsp; kiharat!! Tukka on jotenkin tylsä ja tahdon muhkeutta. Pelkään vaan että permanentistä jää jäljelle pörheä takkuaa kasa. Patukka tehty kihara kiinnostaisi&nbsp; :)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 10 Loka 2015, 13:32
Kirjoittaja Mimi
Nyt sen tein. Elämäni ensimmäisen kotipermiksen. Rullasin päähän noin 10 patukkaa ja sain aikaiseksi kivan kiharan, aika semmoisen surffilaine tyyppisen kiharan. Tukkahan tästä hieman kuivui mutta nytpä on mahdollisuus tunkea kaikki loput hoitoaineiden jämät päähäni mitä en omalla värjäämättömällä tukalla ikinä käyttänyt. Ja käyttää myös kaikki muotoilutuotteiden jämät jotka myös ovat jääneet käyttämättä. Kaappien tyhjennys alkakoot!!&nbsp; :O

Tukkataika nimisellä aineelle tein. Hiukset siis kerran vaalennetut, kerran kestovärillä värjätyt, kerran elumenilla vetästyt ja nyt ellun päälle laitettu suoraväriä. Vaikutusaika 20min (en tiedä pidinkö oikean ajan olin koulussa huono arvioimaan kihartuvuutta)

Vs: Permanentti

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 22:00
Kirjoittaja kaarina
Onko täällä kampaajia, jotka osaisivat "avata" noita erilaisia rullaustekniikoita? Mulla itselläni on ollut aikoinaan klassinen permis, ja tiedän myös, millainen tulee spiraalipermiksestä, mutta millainen lopputulos tiiliskivitekniikalla tai viuhkatekniikalla tulee verrattuna klassiseen?
Kuvatkin auttaisivat hahmottamaan...

Olen aikeissa ottaa melkein-olkapäille-ylettyvään polkkatukkaani permiksen muutaman viikon kuluttua, ja olisi kiva tietää erilaisista vaihtoehdoista etukäteen. Mulla on elämäni aikana ollut 4 permanenttia, mutta niistä on jo aikaa ja varmaan aineetkin ovat muuttuneet tässä 20 vuodessa. &nbsp;:P Tavoitteena olisi saada omasta laiskasta luonnon"kiharasta" sellainen kiva pehko, tähän tyyliin: Kuva eli kunnolla kihara, muttei mikään afrosäkkärä. Tuollainen kihara kasvaa minusta nätisti ulos.

Lisäksi ongelmia tuottaa löytää sellainen kampaaja, joka osaa oikeasti tehdä permiksiä... Eli varmaan joku 50+ lähiössä lähinnä eläkeläisiä kampaava. &nbsp;:)

Edit. Onko testattu Olaplexiä permisaineen seassa? Olapexin nettisivuilla sanotaan, että käy permanentin yhteydessä, mutta miten käytännössä?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 31 Tammi 2016, 20:09
Kirjoittaja kaarina
Voi, kuinka hankala on löytää hyvää kampaajaa... Kävin isossa kampaamossa (ja vielä mummolähiössä), jossa on varmaan 20 kampaajaa töissä ja minulle valikoitui henkilö, joka permiksiä yleensäkin tekee. No, ei se nyt ihan putkeen se rullaus mennyt... Ja vaikka minulla oli useita kuvia mukana ja toistin monta kertaa, että haen isoa, pörröistä, villiä luonnonkiharalookkia, niin lähdin kotiin sellaisessa litteässä nuudelikampauksessa.&nbsp; ;D Kampaaja nimenomaan tarkoituksella jätti föönaamatta tukan, "jotta siitä ei tulisi pörheää pehkoa", jota siis hain.&nbsp; ::) Lisäksi päällimmäiset rullat oli laitettu jotenkin huonosti, ehkä liian löysästi, sillä jakauksen kohdalta hiukseni olivat tavallista enemmän littanat, vaikka permiksen kuvittelisi nimenomaan nostavan tukkaa. No, onneksi kotona tukan saa laitettua miten tykkää, ja nyt mulla sitten on sellainen luonnonkiharan näköinen, vaihtelevan kihara polkkatukka, kunhan diffuuserilla sen föönaan. Olaplex laitettiin myös, mutta en oikein tiedä, menikö sekään oikein, sillä tukka kyllä osittain kärsi vähän liikaa.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 31 Tammi 2017, 15:23
Kirjoittaja naapio
Mulla on nyt juuri tänään hiukan olkapäiden yläpuolelle A-linjaan leikattu, liukkaan hyväkuntoinen ja käsittelemätön tukka, jolle varasin ajan permikseen noin neljän viikon päähän. Tarkoitus olisi saada kuohkeutta, taipuisuutta ja ehkä ihan kiharaakin jos onni on myötä, mutta ei sellaista varsinaista käkkärää joka tekee pois kasvaessaan karmaisevan pelle hermanni -juurikasvun.

Antakaa tulla vielä viimeiset kauhuskenaariot!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Helmi 2017, 17:56
Kirjoittaja naapio
Nyt on permis. Tehtiin suurimmilla rullilla ja neutraalilla aineella ja alle meni vielä joku suojakin. A-polkasta tuli hattaramainen pörröspanieli. Hmm. Ehkä tämä tästä asettuu kun kuivuu ensin kunnolla ja saan laittaa sen itse. Kampaaja yllättyi kuinka paljon tämä lopulta kihartui, tavoite oli vain mietoa lainetta ja taipuisuutta. Nyt jännätään pysyykö kihara vai suoristuuko heti.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 22 Helmi 2017, 13:02
Kirjoittaja Heidijohanna
Minulla oli 10-vuotta sitten aivan ihana luonnonkiharamainen permanentti, joka kasvoi ulos tosi lainemaisen kauniisti.&nbsp; <3 Rullatessa kampaaja käytti monenkokoisia rullia, eikä vain pieniä. Kävin laittamassa permiksen "nuorekkaassa" kampaamossa, permis ei todellakaan ollut siellä yksi vakiokäsittelyistä. Permanenttini tehnyt mieskampaaja kuitenkin osasi asiansa.&nbsp; :ts

Mulla himoittais taas uudelleen kiharat, nyt alkaa olla pituuttakin niihin... vielä ehkä 6kk pitäisi odotella. Onko jossain kuvia teidän permiksistä?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 22 Helmi 2017, 15:32
Kirjoittaja kaarina
^ Mun vuodentakainen permiskokemus oli loppujen lopuksi niin kauhea, että yhtään kuvaa ei todellakaan löydy mistään.&nbsp; ;D Pidin tukkaa kiharana ehkä kuukauden, sen jälkeen olen joka pesun jälkeen föönannut tukan suoraksi. Enää kiharasta ei ole onneksi jäljellä mitään. Pahinta oli se, että tukka oli kiharana kevyt ja höttöinen, eli just sellainen karsea varoittava esimerkki.&nbsp; :P Föönattuna se kuitenkin oli ihan normaali, siis hyväkuntoisen näköinen. Mullakin on kyllä menneisyydessäni vastaava onnistunut kokemus kuin sulla (itseasiassa kolmekin!), monenkokoisia rullia ja luonnollinen lopputulos, joka kasvoi kauniisti pois. Se tehtiin jossain nuorekkaassa lähiökampaamossa vuosituhannen vaihteessa suunnilleen 20 vuotta sitten.
Tosi vaikea kyllä löytää kuvia permiksistä nykyään!

Edit. Muistin juuri, että samoihin aikoihin ihailin valtavasti yhden koulukaverini lainepermistä. Hänellä oli pitkät hiukset, joihin oli tehty jollain erikoismenetelmällä vahva lainekihara, joka oli aivan erilainen kuin "normaali" permis. Laine oli pienehköä eli tukka oli sen ansiosta ihanan iso, mutta koska kihara ei ollut pyöreää, tukka ei ollut ollenkaan hörsöttävä. Olisi hauska tietää, millaisella laitteella laine oli tehty. Laineet pysyivät hyvänä pitkässä tukassa pari vuotta! Ja kasvoi tietysti nätisti pois.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 22 Helmi 2017, 21:07
Kirjoittaja naapio
Nyt huomasin, että mun päänahassa on muutama tosi kummallisen karhea kohta. Onko se normaalia?

Vs: Permanentti

Lähetetty: 22 Helmi 2017, 23:45
Kirjoittaja Painted Lady
^ Onko mahdollista, että tuo karhea kohta on kasvavaa uutta hiusta? Jos rullat on kierretty napakasti, niin uuden hiuksen kasvaessa voi tuntua sellainen mutka hiuksessa, kunnes juurikasvua on sellainen 1-1,5 cm. Ihan tuoreessa permanentissa tuo voi tuntua karheutena.

Toisaalta permanenttiaine voi kuivattaa päänahan ihoa. Varsinkin, jos iho on yhtään herkempi.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 23 Helmi 2017, 13:06
Kirjoittaja naapio
Nämä karheat kohdat on keskellä päälakea, noin 10 sentin kolikon kokoiset alueet jotka tuntuvat ihan siltä kuin olisi hiekkaa päänahassa. Mitään punoitusta tai hilseilyä ei näy vaikka ehkä viikko sitten eli ennen permistä päänahka päätti hilseillä tosi paljon päälaelta ja otsalta. Omituista.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 23 Helmi 2017, 15:04
Kirjoittaja Heidijohanna
Varmaan juurikin tuosta napakasta rullauksesta johtuvaa. Muistan saman karheuden tunteen joka permanentista. Vähän kuin sänkeä silittäis.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 23 Helmi 2017, 21:20
Kirjoittaja naapio
^ Joo, tuolta juuri se tuntuu! Kampaaja sanoi, että päälaelle oli jäänyt rullan muodon vuoksi painaumat, mutta minä en nähnyt mitään joten oletin että ammattisilmä erottaa sellaisenkin epätäydellisyyden, jota ensikertalainen asiakas ei huomaa. Mutta tämä karheus taitaa olla juuri sitä. Huh helpotus!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 04 Maalis 2017, 00:47
Kirjoittaja cocos
Otin ensimmäisen permikseni tänään. Minulla on polkkapituiset, värjäämättömät hiukset. Halusin spiraalipermistä ja rullat laitettiinkin pystysuuntaan hiuksen päälliosuuksiin. Alas rullat laitettiin poikittain. Tykkäsin pystyrullien jäljestä, mutta korvien kohdalta alaspäin.. hius muistuttaa pelle hermannin sivupörröä..

Olin muutenkin kohtuullisen järkyttynyt kampaajalta lähtiessäni, kun tukka tuntui isolta pörröiseltä pallolta. Kaduttaa vähän.. tosin vasta eka päivä tukan kanssa takana.

Ajattelin muhitella tukkaa ja käyttä rekkua, toivoa että se vähän löysyttäisi kiharaa. Se on nyt siis varsinkin alapuolelta tosi säkkärä. Mitä muuta kannattaisi tehdä?

Kärsiikö kihara siitä jos käytän kiharrusrautaa alaosaan? Haluaisin saada tämän siedettävän näköiseksi. En ymmärrä miksi kampaaja ei voinut rullata rullia kokonaan pystysuuntaan... :-\

Vs: Permanentti

Lähetetty: 12 Maalis 2017, 11:11
Kirjoittaja Heidijohanna
^ Miten on cocos nyt kiharoiden kanssa mennyt? Ovatko lähteneet löysentymään? Muistan, että omatkin permanentit ovat olleet aika ärhäkän kiharoita aluksi. Kiharat pysyivät tosi hyvin, vaikka kihara löytyikin paljon alkutilanteesta.&nbsp;

Vs: Permanentti

Lähetetty: 12 Maalis 2017, 13:44
Kirjoittaja bubbs
Hei ois tosi huippua nähdä kuvia teidän permiksistä! Mä en oikein osaa ajatella kuin mummopermanenttia, olisi kiinnostavaa nähdä nykyaikaisempia versioita.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 21 Maalis 2017, 22:39
Kirjoittaja naapio
Mulla on tukka sellaista pientä lammaskiharaa märkänä. Kuivuu kuitenkin suoraksi ja ehkä vähän tuuheamman tuntuiseksi, päälaen pyörteet käyttäytyvät säyseämmin. Ja suurin ero on laitettuna, fföönaamalla sen saa suorastaan runsaan oloiseksi. Latva on kuivempi, mutta ei sekään räjähtänyt. Otan varmaan myöhemmin uudestaan, ehkä vielä isommilla rullilla jos jostain sellaisia löytyy.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 26 Maalis 2017, 21:57
Kirjoittaja scoundrel
Olisi kyllä tosi kiva jos ihmiset postaisivat kuvia permiksistään! Olen nimittäin miettinyt jonkinlaista permistä jo pidemmän aikaa, mutta ajatus puudeli/lammaskikkurasta hirvittää. Olisi kiva nähdä millaisia nykyajan permanentit ovat, mun mielikuvat kun on jostain pimeältä 80-luvulta ;D

Olen kyllä koittanut googletella kuvia, lähinnä kiinnostaa se miltä permanentti näyttää jos sitä ei "laita" mitenkään suihkun jälkeen, muuta kuin kuivaus pyyhkeellä, jotain kiharaa virkistävää ainetta ja puristelu siis. Kun useimmat kuvat mitä googlella tulee vastaan ei todellakaan ole mitään permiskiharaa vaan kampauskiharoita, tai sitten joku on keksinyt todella mullistavan tavan permanentata hiuksia... ::) on siis vaikea löytää kuvia joissa näkyy todellisuus esim. "beach wave perm" -tyyppisten permisten kohdalla. Ajatuksena beach wave perm olisi kiva, mutta en sitten tiedä onko se todellisuudessa yhtään sitä mitä kuvat lupaavat vai onko niissä kuvissa hiuksia laitettu oikein urakalla että näyttävät siltä miltä näyttävät... ::) Itsehän haluaisin siis värjäämättömään lasimaiseen ohueen pehkooni kunnolla volyymia ja hiukan kiharaa, mutta en todellakaan mitään tiukkaa spiraalikiharaa tai mummopermistä. En vaan tiedä onko tämä mahdollista toteuttaa permantentilla.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 27 Maalis 2017, 14:58
Kirjoittaja kaarina
^ Mun permis reilu vuosi sitten oli ihan samanlainen kauhukikkura kuin kasarillakin (paitsi huonommin tehty, kun ilmeisesti nykykampaajilla ei permiksistä ole juurikaan kokemusta), valitettavasti.&nbsp; :(

Vs: Permanentti

Lähetetty: 29 Maalis 2017, 15:19
Kirjoittaja Heidijohanna
Minulla on kyllä käynyt permisten kanssa tosi hyvä tuuri. Olen ottanut useamman kerran ja joka kerta onnistunut. Minne voin ladata kuvia, että voin linkittää tänne forumille? Voisin jotain kuvia laittaa permiskokemuksistani vuosien varrelta.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 30 Maalis 2017, 00:40
Kirjoittaja bubbs
Googlailin permiskuvia ja kaikki kivoimmat, loivat versiot tuntuivat olevan nimellä digital perm. Mikä se on? Haluan 0_0

https://www.google.fi/search?q=home+per ... FD3zk0enfM:

Vs: Permanentti

Lähetetty: 30 Maalis 2017, 12:34
Kirjoittaja Morrigan
Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Googlailin vähän ja ymmärsin että tuo toimii vähän samalla lailla kuin chi-suoristus, eli ensin aineella rikotaan hiuksen rikkisillat, suoristetaan ja lopuksi laitetaan se aine joka kiinnittää hiuksen muodon siihen haluttuun muotoon. Tuossa permanentissa suoristusraudan sijasta käytetään kuumennettuja rullia. Kuumuuden vuoksi rullia ei voida laittaa ylös asti ettei päänahka pala.

Jossain artikkelissa sanottiin että tuo digital permanent toimii lähinnä japanilaiseen hiukseen. Muihin hiuksiin muoto ei tarttunut ja hiuksesta tuli vain huonokuntoinen. En tiedä onko menetelmällä sittenkään oikein mitään yhteistä chi:n kanssa, koska chi suoristus ainakin toimi itselläni kun vuosia sitten niissä käsittelyissä tuli muutaman kerran käytyä.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Maalis 2018, 14:45
Kirjoittaja naapio
Mä olen ollut tyytyväinen permiksiini, ensimmäinen tehtiin 21.2.2017 ja toinen 3.8.2017. Tuo väli oli hyvä, ei lätsähtänyt juuresta kun puolivälissä laitettiin hiukan vaaleaa raitaa. Vapaasti kuivumalla se on ollut kamala, lammasmainen epäselvä söherö, mutta fööniä käyttämällä tukkaan on saanut nopeasti ja helposti kestävää tuuheutta. Nyt on kiharaa vielä jäljellä alaosassa, eli föönillä ja paplareilla saan latvasta kaartuvan Betty Draper-tukan, mutta juuri alkaa olla oma veltto itsensä.

Nyt olen miettinyt taas uutta permistä, mutta haluaisin oikeasti isoilla rullilla tehdyn. Kaksi kertaa on nyt tehty kampaamon suurimmilla rullilla, jotka ei ole minusta niin kovin suuret. En ihan ymmärrä miten isolla rullalla tehty kihara pysyisi huonommin kuin pienellä tehty jos aineet ja hiusmateriaali on samat. Toki kihara olisi löysempää, mutta se voisi olla hyväkin juttu jos tukan voisi jättää föönaamatta joskus. Tämä nykyinen latvan löystynyt kihara on paljon kivempaa ja helpommin käsiteltävää kuin alun tiukka koko pään kihara. Täytyy käydä juttelemassa kampaajan luona.

Lisäys permiksen jälkeen:
ARGH!

Vs: Permanentti

Lähetetty: 16 Huhti 2018, 10:33
Kirjoittaja naapio
Ketuttaa edelleen ja kiukutus kiihtyy vaan. Tyvi kihartui kauniisti isoilla rullilla, en tiedä pelkäsikö kampaaja ettei kiharru isommilla rullilla ja teki siksi eri aineella kuin ennen, mutta lopputulos on kamala. Tähän asti on käytetty neutraalipermistä ja se on tuntunut tekevän aika vähän tuhoa. Nyt jostain syystä hän teki tavallisen permiksen ja auts, latvasta viisi senttiä on palanut kamalaksi pörhöksi, jonka käsittely on ihan mahdotonta. Tarkoitus oli kasvattaa tukkaa takaisin lob-mittaan. En ollut tyytyväinen lyhyempään malliin, mun täytyy saada hiukset myös kiinni ja olin jo hyvää vaihtua onnistumassa. Nyt jos tästä siivoaa viitisen senttiä pois, niin takapakkia tulee runsaasti.

Ajattelin kokeilla Olaplexiä, ei tätä ainakaan enää kamalammaksi voi saada. Jos vaikka latva saisi edes tekohengitystä siihen saakka, että kesän lopussa leikkaisin vasta pahimmat pois. Mulla on tiedossa vajaan kolmen viikon päästä lomamatka, jossa haluan olla parhaimmillani ja tämä tukka suututtaa senkin takia ihan hirveästi.

Vs: Permanentti

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 14:28
Kirjoittaja scoundrel
Oliskohan mitään keinoa saada hiukseen permanentin rakenne ja tuuheus mutta ilman kiharaa (tai loivemmalla kiharalla)? Spiraalin kerran kokeilleena olihan he ihan kiva mutta tykkäisin ennemmin sellaisesta hyvin loivasta miltei huomaamattomasta laineesta joka on hiukan omaa hiusta tuuheampi vaan pöyhimällä, mutta jonka saisi sitten halutessaan kihartumaan vaikka suoristusraudalla... Oma neitsythius kun on liukkaudessaan täysin mahdoton, edes kampaaja ei saa siinä pysymaan kiharaa kahta tuntia pidempään ilman pullollista hiuslakkaa joka vetää kaiken aivan tönköksi (ja tuuheudesta saa vain haaveilla). Permiskihara kyllä on pysynyt tosi hyvin ja olen tykännyt sen tuomasta tuuheudesta, mutta itse kiharan muoto ei nappaa.

Eli toisin sanoen haluan permanentin aikaansaaman rakenteen ja muotoiltavuuden mutta en tiukkaa kiharaa, lähinnä tälleen kuin tässä videossa (tosin en tiedä paljonko tuota tukkaa on laitettu käsittelyn jälkeen, koska näyttää enemmän kampauskiharalta kuin miltään permislaineelta)... Miten? Permisaine vaan päähän ja paplarirullat?&nbsp; :O

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Touko 2019, 20:11
Kirjoittaja Anamaria
Mulla nyt elämäni eka kunnon kampaajapermis päässä ja huomasin että hoitikseen voi sekoittaa ihan vapaasti öljyäkin ja vaikka mitä kosteuttavaa tuotetta mutta tukka ei näytä rasvaiselta. :) Se on hyvä koska todellista ihme kosteutusta nyt todella tarvitaan, tukka nyt tosi kuiva ja takkuuntunut ja tuntuu että tukka vaan lyhenee kun se vetää koko ajan itseään pahemmalle säkkärälle ja vuosisadan takulle, niin että lopulta mulla on päässä varmaan yksi ainoa tajuton takku. No mutta hunajaa ja aloe veraa ja oliiviöljyä kunnolla ja glyseriiniä ja hiusten selvittelyä nuo mönjät päässä ni vähän helpotti...

Vs: Permanentti

Lähetetty: 19 Touko 2019, 21:57
Kirjoittaja Morrigan
^Hoitavien tuotteiden lisäksi kannattaa satsata myös proteiinipitoiseen hoitoaineeseen tai naamioon.