Permanentti

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Eikös suoristuspermanentti ole periaatteessa sama kuin permis, mutta siinä vaan harjataan hiuksia suoriksi? Kuinka pahaa jälkeä voin saada aikaan jos käyn ostamassa vanhaa kunnon Tukkataikaa ja teen sen itse. Mä inhoan tätä tukkaa.
Hang out the chick habit
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Ice »

NekoNeko kirjoitti: Eikös suoristuspermanentti ole periaatteessa sama kuin permis, mutta siinä vaan harjataan hiuksia suoriksi? Kuinka pahaa jälkeä voin saada aikaan jos käyn ostamassa vanhaa kunnon Tukkataikaa ja teen sen itse. Mä inhoan tätä tukkaa.
se rasittaa enemmän kuin rullapermis juuri sen kampaamisen vuoksi. Voit tottakai tehdä itse, mutta soosiin kannattaa sekoittaa vaikka perunajauhoa, ottaa kaveri takahiuksien kampaamiseen ja varaus sille, että tukka ei tosiaan tykkää jos siellä alla niitä käsittelyjä piisaa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Mitä niiden perunajauhojen funktio on? Paksuunnuttaa sitä nestettä? Mun tukka on lyhyt (vajaa olkapää pituinen)joten kaveria ei varmaan tarvita? Ehkä mä kerään rohkeuteni ja soitan kampaajalle. Niin pitkään kun mä tätä pohdin ja mietin ja nyt se onkin kauhea! En kyllä voi yksinkertaisesti elää tän kanssa. Voi luoja, mun hiusparat. Tunnen itseni kokolailla ääliöksi.
Hang out the chick habit
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Ice »

perunajauho paksuntaa juu. Mutta kyllä minä sen kaverin ottaisin silti, siinä jää yllättäviä vekkejä kun pitää toista kättä ylhäällä ruutatakseen kiinnitysainetta ja toisella koittaa tukkaa pitää suorana, saati vääntyillä outoihin asentoihin nähdäkseen tapahtumat peilistä :)

mutta noin, permiksesi ei siis ilmeisimmin onnistunut kuten piti? liian kihara? se tosiaan ihan oikeasti tasoittuu, räjäyttämättä tukkaa uudella käsittelyllä josta ei voi seurata mitään hyvää. Ja suoristuspermiksen tulos ei ole ikinä niinkuin normaali suora hius, ei edes käsittelemättömään tukkaan -saati juuri ja juuri päässä pysyvä karvaläjä jonka piti olla suora, muttei siitä ole tietoa koskei takkuja saa auki irrottamatta niitä. Heitä siihen vaikka öljyä ja pipo päälle, se raskauttaa ja laskee

ikävä kyllä tiedän mistä puhun, tällä kertaa ;D

**
vielä jatkoa, aika harva on tyytyväinen permanenttiinsa ensimmäiseen pariin viikkoon, sen jälkeen se alkaa laskeutua siitä pöyhöstä ja töröstä jota siinä luultavimmin on.

Ja voit vaikka rullata sen suoraksi, sen lisäksi että hoidat mahdollisimman raskaasti
Viimeksi muokannut Ice, 17 Tammi 2007, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Mulle sanottiin kampaajalla kun otin permiksen (taitaa olla kyllä kohta 10 vuotta sitten) että ei sais pestä hiuksia vuorokauteen, muuten permis suoristuu. Eli jos tänään kävit kampaajalla, kiharat voisi ainakin loiventua sillä että meet suihkuun ja muhittelet mahdollisimman lätsäyttäviä tehiksiä.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Ice »

Erykah kirjoitti: Mulle sanottiin kampaajalla kun otin permiksen (taitaa olla kyllä kohta 10 vuotta sitten) että ei sais pestä hiuksia vuorokauteen
tosiaan, itse kyllä suosittelen pariakin päivää ja saunan välttämistä viikon, mutta kääntämällä nämä siis päälaelleen :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Ei tosiaan kannata vielä heittää toivoa menemään. Kyllä se siitä asettuu parin päivän päästä ja ensimmäisen pesun jälkeen. Muistan kun itsekin otin joskus permiksen, niin ei oikein ensimmäisenä päivänä miellyttänyt (tukka oli ihan pystyssä ja liian kihara). Kuitenkin vähän ajan päästä se oli ihan kiva.. Älä vielä tee suuria päätöksiä sen asian kanssa, ehkä et vaan ole tottunut uuteen tyyliisi. Ja itse en ainakaan heti lähtisi suoristamaan, siinähän tippuu hiukset päästä.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Kiitos kaikille hyvistä neuvoista, olette ihania  :-*
Muhun iski hetkellinen, klassinen tukkani on pilalla -hysteria, enkä nähnyt valoa tunnelin päässä. Tää ei oikeastaan edes ole kovin kihara, enemmänkin sellaista outoa...säkkärää. Osittain varmasti sen takia että blondatut osat ovat kuluneet, mutta jotenkin tää ei kyllä ole yhtään kihara - ei edes sellainen meidän äidin kihara jota kammoan. Suoristuspermanentista ideana olen luopunut, siitähän mä vasta mahtavan olkitukan saisin. Muhitan täällä nyt hoitoainetta toisen perään, ja toivon parasta. Oletinkin että se kyllä asettuu päivien kuluessa, mutta mä haluan että se on hyvä NYT :) Onneksi ei ole töitä ennen lauantaita.
Hang out the chick habit
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Amilo »

komppaan kaikkia edellisiä mielipiteitä. Jos suoremmaksi haluat niin tehohoitoja ja lätsäyttävia aineita päähän, mutta ei missään nimessä suoristuspermistä! Kyllä se siitä asettuu ja permis on aina parhaimmillaan vasta pariin viikon päästä, aluksi on yleensä juuri tuollainen sähärä, varsinkin käsitellyssä tukassa. Rullaat vielä suurilla rullillla, niin eiköhän siitä ihan kiva tule!
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Edelleen kiitos kaikille, olette kultaisia :) ...vietin illan (nelisen tuntia) hauduttaen paria eri hoitsikkaa, ei näkyvää apua. Tukka näyttää aika pitkälti samalta kuin ennen pesua ja hoitoa. Tää kihara-asia oli sitten se kutina jota ei ois kannattanu raapia, tämä oli se tiedon puu josta ei ois kannattanu poimia hedelmää ;)

Nyt alkaa mun tukkahistorian vaativin ja suurin hoito-operaatio, käyn innolla haasteen kimppuun ja raportoin muutoksista...mua lohduttaa hieman se että tän saa suoraksi (ja kuolleen oljen näköiseksi) suoristusraudalla, ja ok näköiseksi piippareilla. Nekin kuluttaa hiusta, mutta so what. Eipä tästä enää paljoa alas voi mennä.
Hang out the chick habit
Fry

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Fry »

^ Jos on ihan pakko saada permanentti suoraksi, niin mä suosittelen chi-silkkisuoristuskäsittelyä.. Vaikka onhan se aika hinnakas :/ Mutta sen jälkeen hamppuisuudesta ei ole tietoakaan. Mä kävin ottamassa tuon käsittelyn reilu kk sitten, ja kieltämättä silkkisyys on alkanut häviämään, mutta todella tyytyväinen kuitenkin olen :)

Edit: mulla oli siis luonnonkiharat hiukset ja latvoissa vähän vanhan permanentin jämiä..
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Fry, mä itseasiassa tutkin tota Chi -vaihtoehtoa. Miten se vaikutti sun hiuksiin? Tuliko niistä jäykät, oletko kokeillut muotoilla, taipuvatko hyvin? Lueskelinkin tuota Chi ketjua jonkin verran. Mua huolestuttaa se, kun joillekin tuntuu käyneen niin että hiukseen jää sellainen "kulma" josta hiukset alkavat katkeilla. Pitäisi löytää joku kampaaja Lahdessa joka sitä tekisi, onko mitään ehdotuksia mistä kannattaisi alkaa etsiä? Google ei tuottanut tulosta. Ja mä olisin kyllä valmis maksamaan suorista, edes vähän paremman näköisistä hiuksista.

Kerroin kampaajalle että inhoan tukkaa tällaisena. Saan häneltä huomenna jotain suoristusvoidetta jolla pitäisi päästä eroon enimmästä säkkärästä, mutta mulla on epäilykseni. Mikähän toi aine voisi olla? Ja miten se voi vaikuttaa? Jotain permisainetta hellempää se ilmeisesti on.
Hang out the chick habit
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ kyllä noita aineita on olemassa, tai siis toisin sanoen sellaisia myydään sellaisilla nimillä. Sitä tehohoitohaudutusta ja malttia tässä nyt edelleen suositan

chistä voisi jatkaa omassa ketjussaan :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Fry

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Fry »

NekoNeko, olen kirjoittanut tuonne chi-ketjuun kokemuksia, ja siellä on muutamat kuvatkin.. Jatkan keskustelua sinne :)
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Tiedätkö Ice kuinka tehokkaita noi suoristavat aineet on? Onko sulla kokemusta Chi -käsittelystä, osaatko vertailla niitä?

Eilen tää tukka oli superkuiva ja päällimmäiset hiukset suoristui harjaamalla melko suoraksi, ilmeisesti huonosta kunnosta johtuen. Tänään haudutin ensin tunnin Sebastianin Suedeluxea ja sitten tunnin KMS Curl Up -tehistä (joka on parhaiten pehmittävä ja kosteuttava hoito mitä tiedän). Tähän mennessä Curl Up ei ole saanut hiuksia kihartumaan, mutta kuivatessa tää tukka kihartui samaan kuosiin missä oli heti permiksen jälkeen. Ja tuntui ainakin puoli tuntia suht pehmeältä ja hyvältä. Nyt huomaa että latvat täytyy leikata, ne on ihan syheröiset.
Hang out the chick habit
Vastaa Viestiin