Permanentti

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Inukshuk

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Inukshuk »

Hei!
Olen miettinyt että voinko saada hiukseni näyttämään tältä

http://cdn-viper.demandvideo.com/media/ ... e695_2.jpg

Tahtoisin tuollaisen ei kovin kiharaisen "peikkotukan".Mutta siten että sitä ei tarvitsisi joka aamu tupeerata ja lakata jotta se pysyisi edes puolet päivästä latistumatta.Onko mahdollista edes että niiitä ei tarvitsisi laitella,että oisi jo tuollainen peikko heti sängystä noustessa. (inhoan hiusten laittamista)

Itselläni on tällä hetkellä jokseenkin ohut ja päätä viistävä hius,ne ovat yli olkapäiden pituiset.toivoisin niihin juuri tuollaista asennetta kuten kuvassa.

Joten,auttaisiko jonkilainen permis ja kerroksittain leikkuu jotta tuollainen tulisi?vai mikä?

kiitos! T:peikkotyttö
|Piija

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Minä ainakin sain tuollaisen "Peikkotukan" kun olin tehnyt hiuksiini värinpoiston, 2 blondivärjäystä ja menin ottamaan permanentin. Tulos oli kammottava, sillä halusin kauniit hieman sähäkät kiharat, mutta sainkin juuri tuollaisen todella kuivan ja vaurioituneen peikkotukan.. Tietenkään en voi suositella kys. tapaa, sillä itse jouduin leikkaamaan jonkun ajan kuluttua permanentatut hiukset pois, sillä niitten läpi ei enää mennyt harjakaan ja ne karisivat latvoista.
( Minulla itselläni oli todella todella paksut hiukset tuolloin, joten tukka oli aivan kuin peikkotytöllä konsanaan, eikä sitä saanut sileäksi edes parturin hoitoaineilla hetkeksikään.... )
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Minua houkuttaisi ottaa permis sitten, kun hiukset ovat venähtäneet vähän pidemmiksi. Hiuksillani on taipumusta olla takkuuntuvat ja karheahkot kaikkien käsittelyjen jälkeen, joten voin vain kuvitella millaiseksi niiden kunto muuttuisi permanentin jälkeen.  ::) En haluaisi mitään säkkäräkikkaraa, vaan vähän loivempaa, lainemaista kiharaa.

http://www.hairstyles-haircuts.net/wp-content/uploads/2009/05/prn-038470.jpg

^ Tuollaiset kiharat olisivat aivan ihanat.  :-* Tuskin kuitenkaan olen niin hullu, että menen permistä ottamaan.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Hei!

Luin pitkään juttua permiksistä täällä, ja lopulta päätin ottaa sen. Hiukseni olivat siis ennestään vaalennettu raidoin, pohjaväri joku ruskean sekametelisoppa. Hiukset juuri ja juuri yltivät olkapäille. Hiukset olivat myös todella ohuet johtuen pidennysten poistosta.

Lopputulos: tukka haisi voimakkaasti kummalliselle n. 2,5 viikkoa (varsinkin kun tukan kasteli), jonka jälkeen tuoksu hälveni melkein kokonaan. Tulos näytti jotakuinkin tältä, hieman pienemmillä rullilla vaan. Kiharasta ei tullut nättiä, sileätä ja irtonaista vaan se oli vähän hampuhkon oloista, johtuen varmaan hiusteni huonosta kunnosta..

http://www.easy-formal-hairstyles.info/7.jpg

Nyt on mennyt 4 viikkoa, eikä hiukset ole läheskään niin kiharat kuin alussa. Ne ovat hieman loivat suihkun jälkeen, mutta puristelemalla ne kiharat siitä virkistyy.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
rosa

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja rosa »

Osaisiko joku kertoa, mikä on hapanpermanentti englanniksi? Entäpä tavallinen? Jotta osaisin kampaajalla kysellä että tekevätkö sitä hellempää versiota. Vielä parempi olisi ranskaksi, mutta se voi olla jo liikaa pyydetty?&nbsp; :)
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Rory »

Minä siis otin kiharat tuossa joskus touko-kesäkuun vaihteessa ja voisin kertoilla näin myöhemminkin fiiliksiä. Kiharoista tuli siis pienemmät mitä olin ajatellut eikä ne siitä oikeastaan ikinä loiventuneet, vaikka sitä kampaajat aina sanovat. Tykkäsin kuitenkin kunhan alkujärkytys meni ohi :D

Positiivista oli, että kiharat pysyivät hyvinä tosi pitkään, alkusyksyyn asti melkeinpä, kun niitä vaan aamuisin kasteli ja laittoi kosteuttavaa ainetta paljon. Sellainen alun ponnekas kihara katosi kyllä kesän mittaan.

Nyt tämän hetkinen tilanne on se, että varsinkin pesun jälkeen kiharat on ihan näkyvillä mutta yön jälkeen kun tukan harjaa, se on kamala afro ja pörrö. Eikä siitä enää saa kunnollista vaikka laittas pullollisen suihketta päähän ja muita aineita. Olenkin alkanut ghd:lla suoristamaan sitä mutta ei tuo suoristaminenkaan vie sitä pörröisyyttä ja hamppuisuutta pois, vaikka olen laittanut aineita perään ja alle. Tukka vaan jää pörröksi ja hampun näköiseksi eikä siitä saa kunnolla sileää, eikä latvoja saa kunnolla suoristusraudalla taivutettua jostain syystä. Kai tää on mennyt niin huonoon kuntoon sitten, tai permanentattuun tukkaan ei edes ghd rauta iske.

Vaalensin kyllä syksyllä kerran tukkaa, joten sekin kulutti sitä. Kaksihaaraista on vaikka kävin syksyllä leikkauttamassa. Nyt onkin huomenna hiustenleikkuu varattuna ja taidan pyytää kunnolla lyhennystä, jotta sais huono latvaa pois ja jotain tolkkua tähän tukkaan. Ärsyttävää, kun ei tätä saa mitenkään laitettua enää. Ei viittis aina kiinnikään pitää.
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Teidän pitäisi lisätä theardin otsikkoon: <-- tämä pitäisi kieltää lailla!

:D

nimim. permiksellä tukkansa pilannut ja permiskin näyttää ihan lampaanp*rseeltä!
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Rory »

^Joo ei permanentti ainakaan mikään tehohoito hiuksille ole :D

Latvojen leikkaus auttoi mulla mutta viikko sitten menin vähän tummentamaan tukkaani värillä ja taas on latvat niin katkeilevat ja kuivat kuin olla voi. Pitää mennä taas äkkiä lyhentämään. Olen yrittänyt välillä pestä vaan tehohoidolla mutta ei se katkeileviin latvoihin auta enää. En kyllä enää ota ikinä permanenttia, vaikka se tuossa kesällä ihan kiva olikin.
|Piija

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Auttakaa tyhmää. Otin joskus vuonna 2007 permanentin: KUVA TÄSSÄ, joka meni aivan pilalle. Minulla oli kuitenkin mustasta kahdella/kolmella värinpoistolla + 2 blondauksella siirrytty vaaleean väriin. Tukka kuoli, kokonaan.
Olen nyt jälleen ruennut haaveilemaan siitä ONNISTUNEESTA permiksestä..
Hiukseni ovat tällä tavoin leikatut ja pituuskin suht. sama: KUVA
Onnistuuko tuosta kampauksesta saamaan fiksun näköistä, jos laittaa permiksen? - ajattelin että otan permiksen kuitenkin vasta kesällä, joten kasvattelen sinne asti..
Tällä hetkellä muistaakseni alla tällaiset käsittelyt: blondeja raitoja (paljon), musta kesto, punainen kesto x3, henna x8 ja suoravärit.

Haluaisin jotakuinkin tällaistä kiharaa: KUVA & KUVA Mahdollista vai ei? Pilaanko tukkani kokonaan?
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja deko »

^ käy näyttämässä tukkaasi kampaajalle & kerro käsittelyhistoriastasi. Hän sen parhaiten pystyy sanomaan. Henna tuossa on se joka luultavasti kihartumista vaikeuttaa, alla olevat kestovärjäykset puolestaan ne jotka tukan tappavat. Itse en lähtisi tuon käsittelymäärän päälle permanenttia ottamaan. Ja kampaajani ei sitä minulle suostuisi tekemään edes nykykäsittelyhistoriallani.
this too shall pass.
|Piija

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Ajattelin kysellä täältä, sillä itselläni ei ole ketään "vakiokampaajaa" paikkakuntien vaihdon vuoksi, siksipäs on vaikea luottaa vaikka ovatkin alan ammattilaisia. Täällä kuitenkin on ihmisiä jotka ovat ottaneet erilaisia permiksiä, joko huonoin tai hyvin tuloksin.

Täytyy kuitenkin katsella jahka saisi aikaiseksi mennä käymään lähikampaajalla, puhelimitse kun olin kampaamo-alan opiskelijaan yhteydessä ja kerroin käsittelyistäni sanoi etteivät ne olisi "vielä mitään", paitsi mainitsi myös tuon hennan hankaloittuvan kiharoitumista. Hennaa muistaakseni on 8x, mutta joku 4-5 kertaa koko päässä, loput tyvikasvun värjäilyä.
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

Mulla oli vain kerran hennattu pää eikä permis tarttunut kunnolla tukka paloi kirjaimellisesti päästä,kampaaja yritti peittää virhettään leikkaamalla lupaa kysymättä yli 20cm hiuksista pois :# älähdin kyllä niin että tyttö rukka oli päästä housuunsa,varmistin &nbsp;myös että sinne ei asiakkaita enää tule.Tämä oli vielä nimekäs kampaaja täällä suomessa eikä mikään vastavalmistunut tomppeli.Älä mene pilaamaan tukkaasi sillä,sano mun sanoneen sitten kun tulet tukka palaneena ulos ja puolet hiuksista kynittynä.Kenenkään ei pitäs pilata hiuksiaan kyseisellä käsittelyllä,harvoin onnistuu juuri niin kuin asiakas haluaa ja tukka menee tökeään kuntoon.Kannattaa tyytyä letti kiharoihin,kreppi tai patukka kikkaraan mutta ei PERMISTÄ!
Viimeksi muokannut -Mansikka_, 10 Tammi 2010, 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Triina »

Tämä ei nyt liity itse aiheeseen ollenkaan, mutta haluaisin vähän kommentoida Mansikan viestiä...

Varmasti harmitti joo, mutta tuo ei nyt ihan asialliselta asiakaskäytökseltä vaikuta. Virheitä sattuu ihan kaikille ja sinulle kävi huono tuuri, mutta ihanko oikeasti uhkailet kampaajarukan henkeä, nimittelet ja teet parhaasi laittaaksesi firman toiminnan jäihin? Ne on hei silti vaan hiukset&nbsp; ::)

|Piija

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Lähettelin usealle hyväksi havaitulle kampaajalle sähköpostia, jossa oli mukana kuvia aikaisemmasta permiksestä, nykyisestä hiuksistosta ja juurikin tuo värjäys historia. Yhdeltä tuli jo vastausta siitä, että on olemassa erittäin mietojakin permis aineita, joilla saa kuitenkin yhtä hyvän ja pysyvän tuloksen, sellaisella ei pitäisi olla ainakaan käräyttävää vaikutusta tukkaan, vahvinta nyt ei hullukaan lähtisi yrittämään mutta hän tekisi kulma toisiksi miedoimmalla, sillä aikaisempaa värjäilyä on takana sen verran, mutta hennan vuoksi ei miedoinkaan ole paras vaihtoehto.
Haluan kuitenkin todella pientä kiharaa tämmöistä juurikin ( tuokin tietojeni mukaan on permanentti, Beyoncella) joten tuon pitäisi kyllä tarttua ja pysyä terhakkaampana kuin isoilla rullilla tehdyt.

En oikein tiedä mitä ja ketä nyt uskoisi, en haluaisi samaa katastrofia uudestaan, juuri kun olen hiukset kasvattanut ok mittaan ja ne ovat todella terveet ( mikä edesauttaa ettei permis kärähdä ). Silti tahtoisi, tahtoisi...

edit // Tarkistelin vielä hiushistoriastani käsittelyjä; Vaaleat raidat(kesto) -> musta(kesto) -> punainen(kesto) -> punainen(kesto) -> 6x henna -> punainen(kesto) -> vaalean ruskeat raidat(kesto) -> suoravärit Eli hennailuja ei ollutkaan niin paljon kuin muistelin, mutta silti..
Viimeksi muokannut |Piija, 10 Tammi 2010, 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

Mulla tehtiin sillä miedoinmalla aineella ja pienillä rullilla,ei tullut kun onnettomia laineita ja tukka pailoi vaikka se oli priima kuntoinen.Eli ei voi luottaa aineitten vahvuuksiin tulos voi olla mitä vaan maan ja taivaan välillä.Se kampaaja oli vielä erikoistunut permiksiin.
Niin piti lisätä vielä että ainetta piti pitää vaan 8min päässä pesualtaan luona ja kuulin kun toinen kampaajaa sanoi että sitä aikaa ei saa ylittää silti tuo toinen kampaaja piti sitä yli 20min päässä,minäkin siitä sanoin mutta eipä korviaan letkauttanu.
Kampaajan virhe puhtaasti.Penniäkään en maksanut siitä ja tarjosi hyvityksesi 65cm pitkää aitohius sinetti pidennystä mutta en ottanut sillä hän tekee sellasia pidennyksiä että tukka lähtee päästä,liian pienet osiot ja hiukset lähtee juurinen irti.Nähnyt niin monet hänen tekemät pidennykset että ei tarvinnu lähtee omalla päällä sitä koittamaan.
Monta vuotta samalla kampaajalla käynyt ja koskaan ennen ei virheitä tullut ja tiesi kyllä miten tärkeä tukka minulle on ja yhteistyössä sitä laitettu ja hoidettu tarkkaan.
Viimeksi muokannut -Mansikka_, 10 Tammi 2010, 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin