Permanentti

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Liisi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 449
Liittynyt: 20 Touko 2006, 16:48

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Liisi »

Tarkoitatko sitä Curls Rock -jätettävää hoitoainetta, joka on pallon muotoisessa pullossa?

Minun kiharat on tykänneet tosi paljon muhitteluista, varsinkin Joicon rekun ja IH:n jälkeen hiukset on kihartuneet tosi hyvin. Rekku onkin nyt tarpeen, sillä nyt on hiukset alkaneet katkeilla ikävästi. Hiukset tuntuu kaipaavan sekä rakennepaikkausta että kosteutusta, ja usein muhittelenkin ensin rekulla ja sitten vielä kosteuttavalla hoitoaineella.
2c M i
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Rory »

Muistin väärin tuon tuotteen nimen, siis Tigin bed head Foxy curls se oikeesti on, sellaisessa violetissa palleroisessa.
Liisi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 449
Liittynyt: 20 Touko 2006, 16:48

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Liisi »

^ Kiitos vinkistä, taidanpa hankkia tuotteen minäkin, kunhan vähän rikastun.
2c M i
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Bembo »

On ruvennu permis taas himottamaan, :) ihan sen takia kun hiukset on tosi rasvaiset ja lättänät koko ajan eikä pure mitkään shampoot tai muotoilutuotteet, varsinkin kun hajusteettomien anti on niin rajallinen. Ainoa pikkuinen huoli on lääkekuuri jota tällä hetkellä syön, tosin vaan kerran viikossa on tabu, mutta olen kuullut että lääkekuurit voisivat vaikuttaa permanentin pysyvyteen ja onnistumiseen. Toinen vähän huolestuttava juttu on hiuksissa oleva henna, joka on kyllä puhdasta eikä siten aiheuta vaaraa, mutta voi estää kihartumista. Kyllä mä tuossa pari vuotta sitten otin permiksen hennattuun kuontaloon ja hyvin onnistui ja pysyi mutta silloin hennaamisia oli takana vain yksi tai kaksi, nyt jo useampia. Olen kuitenkin ollut lähes puoli vuotta hennaamatta ja joten ainakin juureen pitäisi tarttua ja latvoistakin hennaa on kulunut paljon pois vaikka yhä punertava onkin.

Ottaisin melko kevyen permiksen isoilla rullilla kun en haluaisi pikkukiharaa. Siinä sitten taas vielä isompi riski mennä suoraksi.  :-\
meddLe

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja meddLe »

hiukseni ovat piikkisuorat, tyypillistä suomalaista hentoista hiusta, pituus reilusti alle olkapäiden (noin reilu 10cm). tällä hetkellä hiuksissa ei ole mitään käsittelyä, lukuunottamatta alahiuksissa tummempaa väriä

haaveena olisi saada tämä lätsähtäneisyys pois, käsiteltävyyttä, enkä panisi pahakseni ISOA kiharaakaan. pituudesta olen valmis ottamaan pois sen verran, että on selkeästi yli olkapään.

parilta eri kampaajalta olen jo kysellyt vaihtoehtoja. itse ajattelin rakennekäsittelyä tai permanenttia isoilla rullilla.

ensimmäinen kampaaja tarjosi pystyrullausta, ja ehdotti kerroksittaista leikkausta. hän oli sitä mieltä, että hyvin saa pysymään sellaista loivaa kiharaa suurimmilla tai toisiksi suurimmilla rullilla. ensisijaisesti taisi olla rakennekäsittelyn kannalla.

toinen taas sanoi sen pystyrullauksen olevan huono vaihtoehto, jos todella haluaa, ettei tyvi ole länässä. oli myös sitä mieltä, ettei se iso kihara kauaa pysy, eikä sitä kannata edes laittaa? rakennekäsittelyä hän ei suositellut ollenkaan värjäämättömään hiukseen.

kumpaa kampaajaa nyt sitten uskon?  :-\


miten permiksen/rakennekäsittelyn ottoon vaikuttaa päänahan huono kunto? synnytyksen jälkeen päänahkani kunto on muuttunut; on ilmeisesti kuivunut, hilseilee kovasti ja tuntuu välillä ihan kuin siellä olisi näppylöitä? ikinä aiemmin ei tällaista ongelmaa ole ollut. imetyksen lopettamisesta on suht lyhyt aika, joten saattaisihan se vielä tasaantuakin.

miten tuota asiaa kannattaisi hoitaa, ennen permistä? joku kosteuttava hoito päänahalle? pelkään myös hieman, että onkohan päänahka ihan "tulessa" ammoniakin vuoksi..?


kolmas kysymys vielä tuosta rakennekäsittelyn kestävyydestä. kampaaja oli sitä mieltä, että tuollainen selkeä kihara kestää hyvinkin muutaman kuukauden. onko kokemuksia?




pitkä selostus, toivottavasti joku jaksaa vastata..&nbsp; :)&nbsp; <3
Viimeksi muokannut meddLe, 30 Touko 2009, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Liina »

Itselläni on ollut monenlaista permista/rakennekäsittelyä. Mun hiuslaatu on piikkisuora, jäykkä, ohut (mutta sitä on paljon), kiiltävä, helposti rasvottuva. Siis todella lättänä. Hiusten pituus on vaihdellut vähän olkapään alapuolelta reilusti olkapään yläpuolelle.

Permiksen laadusta:&nbsp; Rakenne/voluumikäsittelyt pysyy huonosti käsittelemättömässä hiuksessa. Joillain merkeillä saattaa olla omat aineet käsittelemättömälle hiukselle, mutta yleensä nämä on miedompia, jotta ne sopii värvätyille hiuksille.&nbsp; Mulla on tällä hetkellä ns. voluumikäsittely (Wella Headlines, vahvuus 1) isoilla rullilla värjätyssä tukassa ja kihara on tosi löysää. Olen itse tyytyväinen, koska kampaukset pysyy paljon paremmin, hiukset näyttää laittamattomanakin joltain eikä hius ei ole niin kuiva kuin permiksessä ja hiuksen saa helposti suoraksi. Sitten mulla on ollu permiksiä isoilla rullilla ja niissä hius tulee paljon karheammaksi ja kuivemmaksi, mutta vastaavasti kihara on napakkaa, hiukset on paljon tuuheemmat, hiusten laitto on helppoa, mutta tehohoitoja tarvitaan.

Rullaustapa: Normaalilla rullaustavalla hiukset irtoaa paremmin päänahasta, mutta juurikasvu näkyy enemmän ja nopeammin. Lisäksi tyvikohotusvaikutus kestää vain 1-2 kuukautta, koska sitten suora juurikasvu tipauttaa sen alas. Pystyynrullauksella taas tyvikohotusefektiä ei tule, mutta rullaustapa on ainakin mun hiuksissa enemmän luonnokiharan näköinen eikä niin selvää juurikasvua tule. En tiedä pysyykö pystyynrullattu kihara rakennekäsittelyssä kovinkaan hyvin.

Kesto: Mulla permis lähtee vaan kasvamalla, yleensä alan suoristelemaan sitä harjaamalla/föönaamalla/
kihartimella joskus puolen vuoden jälkeen. Senkin jälkeen permiksen jämät antaa kivaa tuuheutta latvaan ja helpottaa muotoilua. Rakennekäsittelystä en osaa vielä sanoa kun on vasta pari viikkoa vanha.

Muuta: Mulla on käytetty aina ainakin kahta eri rullakokoa, jolloin kihara on luonnollisemman näköistä. Jos haluat isoa kiharaa, älä anna tehdä permistä pienillä rullilla selityksellä "se ei muuten pysy/se loivenee kuitenkin", koska tulos on hirveä (omaa kokemusta). Siis nimenomaan permistä, koska rakannekäsittelyssä se saattaa toimia. Muutenkin, hyvä kampaaja on valmis kertomaan tarkkaan miten tehdään, millä tehdään ja kyselee tarkkaan minkälaisen lopputuloksen sinä haluat. Permiksesssä/rakennekäsittelyssä on aina se vaara, että lopputulos ei ole ihan sitä mitä haluaa, mutta kannattaa kertoa esim. että haluaako mieluummin riskin että kiharasta tulee liian löysä ja tehdään miedommilla aineilla ja/tai suuremmilla rullilla kuin että kiharasta tulee liian säkkärä. Tai sitten toisinpäin.

Kaikenkaikkiaan suosittelen. Molemmat on kuitenkin päänahalle rääkkiä, joten hoida päänahka ensin kuntoon. Miljoona ja yksi vinkkiä siihen Hiustenhoito osiossa.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
meddLe

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja meddLe »

kiitos vastauksesta!

kysyn vielä tarkennukseksi, että oliko sulla se rakennekäsittely laitettu pelkästään niillä kaikkein isoimmilla rullilla? kampaajan kanssa puhuinkin kyllä myös tuosta vaihtoehdosta, että laitettaisiin kahta eri kokoista rullaa, toisiksi suurinta ja suurinta, juuri sen luonnollisuuden takia. ilmeisesti myös tämä kampaaja, jolle ajattelin nyt mennä, käyttää tuota wellan rakennekäsittelyainetta.

olisitko halukas laittamaan hiuksistasi kuvan, olisi kiva nähdä ihan konkreettisesti se lopputulos.&nbsp; :)
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Liina »

Valitettavasti mulla ei ole hyviä kuvia noista permiksistä, eikä lainkaan tästä uusimmasta (olen myös onneton kuvien käsittelyssä).

Mulla tehtiin nyt rakennekäsittely suurimmalla permisrullalla (musta-harmaa(?), etusormen paksunen) ja pienimmällä ontelopuolalla (peukalon paksunen, ehkä) sekä niskaan keskikokoisilla permisrullilla. Aineen vahvuus oli 1 (vaihtoehtoja 1 ja 2), muistaakseni 2 oli käsittelemättömällä hiukselle. Vaikutusaika oli 14 min lämmössä, mikä on paljon, mutta normaalia lasimaisille hiuksille. Mulla on ruskeeksi värjätyt hiukset. Tulos on lainetta/tosi löysää kiharaa, jota ei pelkällä puristelulla saa kunnon kiharaksi. Mutta tämähän on nimensä mukaan rakennekäsittely. Toisaalta ei tarvii pelätä, että tulee ns. lammaskihara tai että hiuksista tulee hirveen kuivat.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^ Wellan Headlinessa vahvuus 1 on vahvempi ja vahvuus 2 on miedompi todella käsitellyille/vaalennetuille hiuksille.
Ja sen normaali vaikutusaika on 15 min lämmössä.

Rakennekäsittely tosiaan on lievempi ja sen kesto on huomattavasti lyhyt aikaisempi kuin isoilla rullilla tehdyssä permanentissa. Rakennekäsittelyä (ainakaan Wellan) ei kannata kovin pienillä rullilla tehdä, koska kiharasta tulee silloin söheröä. Eli on tarkoitettu tehtäväksi suurilla rullilla ja antaa nimenomaan rakennetta ja muotoiltavuutta.
Oikein rullattuna toki tyvi kohoaa myös. Toisille kiharaa tulee enemmän kuin toisilla.

Pystyrullauksella saa tosiaan luonnollisemman näköistä kiharaa ja päältä saa samalla myös kohotuksen, jos rullaa aivan päällimmäiset rullat normaalisti ja muut rullat pystyyn.

Nykyään on olemassa myös mietoja permanentti aineita, joilla saa todella kivoja lopputuloksia. Kc:n multiwave keratiinpermis on esimerkiksi todella hyvä myös silloin kun haluaa isoa&nbsp; kiharaa ja kohotusta. Siinä on olemassa kolme vahvuutta. Se ei sisällä ammoniakkia eikä hajusteita eli on todella hyvä myös herkistyneille. Isoilla rullillsa tehtynä tällä saa tosi kivan ja ilmavan, luonnonkiharamaisen lopputuloksen
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Amilo kirjoitti: Nykyään on olemassa myös mietoja permanentti aineita, joilla saa todella kivoja lopputuloksia. Kc:n multiwave keratiinpermis on esimerkiksi todella hyvä myös silloin kun haluaa isoa&nbsp; kiharaa ja kohotusta. Siinä on olemassa kolme vahvuutta. Se ei sisällä ammoniakkia eikä hajusteita eli on todella hyvä myös herkistyneille. Isoilla rullillsa tehtynä tällä saa tosi kivan ja ilmavan, luonnonkiharamaisen lopputuloksen
Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Pysyykö miten pitkään hiuksissa?
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Periaatteessa tuossa on ihan normaalin permiksen kesto eli se 4-6 kk ja loput lähtee kasvamalla, mutta ainakin isoilla rullilla suoristuu nopeammin.
Sisutar

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Sisutar »

Mitä aineita suosittelisitte permanenttiin ja mistä kyseisiä aineita saa?
Lauantain olisi permiksen otto edessä.. Saa nähdä mitä tulee. ^^&nbsp; ::)
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Miten Sisutaren permis onnistui?
Ensi viikon perjantaille on varattu permisaika,&nbsp;jännittää vähän mitä käy. Kyseessä Sim-kampaamo joten toivon että vaihtoehtona olisi&nbsp; joku tuota Kc:n keratiinipermistä vastaava. Pelkään että kampaaja saa kuitenkin mut houkuteltua pienempiin rulliin ja sitten tulee taas säkkärää ja joutuu leikkaamaan parin kuukauden päästä lyhyeksi.

edit. Permis onnistui tosi hyvin, tuli juuri sopivan suurta kiharaa eikä hiukset tuntuneet kärsineen yhtään. Pikkusen huolettaa, kuinka kauan tulee pysymään vai lähteekö kiharat tiehensä jo parin viikon päästä mutta se nähdään sitten. Tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen.
Viimeksi muokannut Bembo, 05 Heinä 2009, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ Onko sun kiharat kestäneet? :) Mikä fiilis nyt?
Amilo kirjoitti: Nykyään on olemassa myös mietoja permanentti aineita, joilla saa todella kivoja lopputuloksia. Kc:n multiwave keratiinpermis on esimerkiksi todella hyvä myös silloin kun haluaa isoa &nbsp;kiharaa ja kohotusta. Siinä on olemassa kolme vahvuutta. Se ei sisällä ammoniakkia eikä hajusteita eli on todella hyvä myös herkistyneille. Isoilla rullillsa tehtynä tällä saa tosi kivan ja ilmavan, luonnonkiharamaisen lopputuloksen
Onko nuo ihan tavallisissa hinnoissa? Jos joku tietää Hki:stä/ Lahdesta noita permiksiä tekeviä kampaamoja, vinkit on tervetulleita. &nbsp;:)

Tämä Audreyn kampaus ei varmaan ole permis, mutta tämän kaltaista nostetta/ elävyyttä kaipaisin omaankin pehkoon. Mulla ei oikeastaan ole mielikuvaa, voiko tuollaista edes saada aikaan permiksellä/ pehmennyksellä... &nbsp;Vai onko riskinä lopputulos, joka on enemmänkin sellainen keski-ikäisen naisen paplarikihara..
Kuva
Viimeksi muokannut pekaani, 21 Heinä 2009, 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Kyllä ainakin meidän liikkeessä ihan normaalin permiksen hinnoissa.

Miksei tuon tyyppistä kiharaa voisi saada aikaan, jollain käsittelyllä, tuohon voisi kyllä sopia jokin rakennekäsittely paremmin ja ei ehkä ihan se perinteisin rullausmenetelmä. Tuollaisen saadakseen pitäisi hiuksia rullailla vähän eri suuntiin.
Vastaa Viestiin