Permanentti

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja MAS »

^kovasti näyttää samalta kun mun tukkani tossa puol vuotta sitten, nyt sentään on jo valoa tunnelin päässä. Toinen kampaaja tässä siisti vähän aikaa sitten tukan jo kivan näköiseksi, ja katkeilleet hiustupsut ovat sitä mittaa etteivät enää törötä muun tukan seasta niin sitkeästi. Tämän toisen kampaajan kanssa analysoitiin toi mun permiksen teko jälkikäteen, ja syykin tais selvitä: istuin kiinnitysaine päässä sen ajan kun permiksen tekijä leikkasi toisen asiakkaan tukan.. tällä välin kärähdys varmaankin tapahtunut  >:(

Permiksiä olen ennenkin ottanut ja varmasti vielä tulevaisuudessakin kunhan tukka on uusiutunut, ei lasihiukseen oikein muuten saa muotoiltavuutta. En vain enää mene uusille ja/tai tuntemattomille kampaajille.
1b F ii
Pampula
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Touko 2007, 10:16

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Hmm... toi kuva pisti kyllä ajattelemaan sitä permanentin ottoa, mullakin on aika kuivat, värjätyt ja raidoitetut hiukset. Kampaaja suositteli ennen permistä käytettäväksi Kerastasen Vita-ciment tms. shampoota ja hoitista, vahvistavat kuulemma hiusta permanenttia varten :-\
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Ei kannata luottaa Kerastasen tehoihin välttämättä. Tosiaan, kiinnite sisältää vetyperoksidia joten kärähdys tämän liian pitkällä haudutuksella on mahdollinen.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Pampula
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Touko 2007, 10:16

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Mä en ole noita Kerastasen tuotteita koskaan käyttänytkään, eivät ole jostain syystä kinnostaneet. Olen myös kuullut muilta kampaajilta, etteivät olis erityisen tehokkaita. Viimeksi kun mulla oli permis, sain hiukseni pidettyä kunnossa Sebastianin Potion -jätettävällä hoitiksella.
yu3r

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja yu3r »

Sori, en tiedä hiusjutuista mitään (oon mies :) +  ja tää on varmaan väärällä alueella ja kaikki perus virheet täyttävä viest jne jne..i) ja nyt ois tarve käyttää oikeastaan juuri kyseistä shampoota hiuksiini.
Kysymys kuuluu : onko tuosta haittaa permanentilleni?
parturi varotteli tiettyjen aineiden käyttöä jos haluaa pitää permanentin pidempään.


Kiitoksia vastauksistanne :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Ice »

Kyllä se vähän saattaa nopeammin latistuttaa, kuten liian hoitavatkin tuotteet, pääasiallinen ongelma on kuitenkin permiksen teko nizoralilla tmv. aineilla käsiteltyyn päähän, ainejäämät saattaa siis reagoida permanentissa käytettävien aineiden kanssa jollei pesua syväpuhdistavalla shampoolla suoriteta ennen permanenttausta huolellisesti.

Kumminkin, jos päänahka ei ole kunnossa se kannattaa kuntoon hoitaa, ei tuo shampoo mainittavasti jo tehdyn kiharan laatuun satunnaiskäytöllä (= ei puolta vuotta putkeen) vaikuta :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Radish
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 217
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 16:18

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Radish »

Mulla olis nyt sitten varattuna aika ens maanantaille permanenttaukseen. Kavereiden kommentit tästä uutisesta oli lähinnä: "Öööh.. Miksi??". Mulla on näet äärimmäisen terhakka luonnonkihara koko päässä lukuunottamatta sellasta kaposta osiota tuolla niskassa, joka ei oo kiharaa nähnytkään. Eli hiukset aukinaisina näyttää siltä, että mulle olis isketty hiuspidennys niskaan ja se olis unohdettu kihartaa. Tosi nättiä. Sukulaispoikasen sanoja lainatakseni, mulla on siellä sellanen kiva takajeejee :D Mutta kohta se on unholassa, toivottavasti permanentti vaan onnistuu hyvin ja ilman liikoja vammoja.
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Ice »

Osapermanentti helpottaa kummasti tuollaisissa tapauksissa :) Helpompi laittaa kunnei koko pää ole erilaista.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Radish
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 217
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 16:18

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Radish »

Nohhih, nyt on niskavillat permanentattu! Ja kyllä kannatti! Hiusten ilme muuttui heti paremmaksi ja kampaajan tekemä pieni kerrostus vielä paransi asiaa. Nyt vihdoin munkin hiukset liikkuu ja laskeutuu nätisti, eivätkä tunnu liian painavilta. Halleluja!! On se ihme, miten tuollainen suhteellisen pieni alue vaikuttaa kokonaiskuvaan..
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.
MissWorld

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja MissWorld »

Muakin on taas alkanu permanentti kiinnostamaan. Mut ei kyllä vielä oikeen voi ottaa kun pitäs hiuksia vielä jonkun aikaa kasvattaa,argh. Inhoon näitä mun suoria hiuksia, nää on niin kauheen liukkaatkin että niitä on tosi vaikee saada pysymään oikeen mitenkään.  >:(
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

OT, mutta kyllä me kaverin kanssa naurettiin kun katseltiin vanhoja valokuvia. Kaverini halusi 14-vuotiaana afron (!) ja meni jollekin tätikampaajalle sitä laittamaan. Lopputulos oli lötköt, korviin asti ulottuvat kiharat. Ystäväni pää näytti kolmiolta pitkän aikaa ;D
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Catariina

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Catariina »

Hejssan alla,
saanko kysyä teidän mielipidettä? Mulla on tällä hetkellä lyhyt tukka, päältä ehkä 6-7 cm ja niskasta 4-5cm.
Hius erittäin jäykkää ja liukasta. Ei taivu, ei sitten millään. Hyvässä kunnossa kyllä! Kehtaisko tuohon ottaa permiksen? Ei siis kovin tiukkaa kikkaraa vaan sillain että sitä sais laitettua edes jotenkin. Yritän kovasti kasvattaa tukkaa tuohon korvien alapuolelle, mutta ellen keksi muuta kuin huivien käytön, leikkaan sen kuitenkin lyhyeksi kun pinna ei riitä...
Voin yrittää huomenna kuvaa laittaa jos tarpeen..
Kiitos jo kamalasti vastauksista!
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Meinasinpa ottaa taas riskin permiksen kanssa ja huomiselle ois jo aika varattu  :D

Olisi vaan yks käytännön kysymys. Eli tehisten käytöstä permistukassa on ollut täällä vähän ristiriitaista infoa, mitä ootte niistä mieltä? Toisaalla sanotaan, että suoristavat kiharaa, ja toisaalla, että tekevät kiharasta kosteutetun ja siis saavat sen jopa kihartumaan enemmän. Kumpi nyt ois lähempänä totuutta? Entäs sitten rekut, permishän vahingoittaa hiusten rakennetta ja sillä ne kuulostaisivat aika tarpeellisilta, mutta pilaako se sitten kiharan?

Kiitti jos viitsitte vääntää rautalangasta tietämättömälle  ;)
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Catariina kirjoitti: Hejssan alla,
saanko kysyä teidän mielipidettä? Mulla on tällä hetkellä lyhyt tukka, päältä ehkä 6-7 cm ja niskasta 4-5cm.
Hius erittäin jäykkää ja liukasta. Ei taivu, ei sitten millään. Hyvässä kunnossa kyllä! Kehtaisko tuohon ottaa permiksen? Ei siis kovin tiukkaa kikkaraa vaan sillain että sitä sais laitettua edes jotenkin. Yritän kovasti kasvattaa tukkaa tuohon korvien alapuolelle, mutta ellen keksi muuta kuin huivien käytön, leikkaan sen kuitenkin lyhyeksi kun pinna ei riitä...
Voin yrittää huomenna kuvaa laittaa jos tarpeen..
Kiitos jo kamalasti vastauksista!
Kyllä tuohon voisi hyvinkin jonkinlainen käsittely auttaa. On myös olemassa erilaisia rakennekäsittelyitä, joilla saa hiuksiin vain taipuisuutta ja kohotusta. Sellainen voisi olla sinulle hyvä kasvatus vaiheeseen. Ei jätä selkeää tyvikasvua, kuten  permis vaan suoristuu hiuksista pois pikkuhiljaa.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Permanentti

Viesti Kirjoittaja calypso »

Rumble kirjoitti:
Olisi vaan yks käytännön kysymys. Eli tehisten käytöstä permistukassa on ollut täällä vähän ristiriitaista infoa, mitä ootte niistä mieltä? Toisaalla sanotaan, että suoristavat kiharaa, ja toisaalla, että tekevät kiharasta kosteutetun ja siis saavat sen jopa kihartumaan enemmän. Kumpi nyt ois lähempänä totuutta? Entäs sitten rekut, permishän vahingoittaa hiusten rakennetta ja sillä ne kuulostaisivat aika tarpeellisilta, mutta pilaako se sitten kiharan?
Sanon nyt heti alkuun että en ole kampaaja eikä minulla ole koskaan ollut permanenttia, mutta luulisin että permanenttikiharaan pätee samat asiat kuin luonnonkiharaankin, sillä erotuksella että se on rakennekäsittely ja hius kaipaa permanentin jälkeen varmasti rakennepaikkaustakin.

Varmaan on paljon hiuslaadusta kiinni miten kiharat käyttäytyvät todella kosteutettuina, yleensä hyvin hoidetut kiharat kuitenkin näyttävät paremmille kuin pörröiset ja hapsottavat joten muhittelisin kyllä tehiksiä entiseen tapaan. En usko minkään tehiksen hiuksia pilaavan, kyllähän ne kosteuttavat ja paikkaavat aineet peseytyvät kiharasta hiuksesta pois siinä missä suorastakin  :)  Eli jos ei pidä esimerkiksi rekun jättämästä lopputuloksesta niin se ei onneksi ole pitkäaikainen tai lopullinen.
Vastaa Viestiin