Sivu 1/1

Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 10:09
Kirjoittaja Merial
Päätin sitten jatkaa tänne Hairstoren foorumin puolella alkanutta keskustelua. Tuntuuko teistä koskaan, että pitäisi tosiaan näin tehdä, räväyttää ja leikata hiukset pois joko kokonaan tai siiliksi? Kootkaamme samoin ajattelevat yhteen ja kannustakaamme toisiamme. ;D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 12:28
Kirjoittaja Jeyzie
Vaikka olen miltei kaikkea tukassani kokeillut, mutta tuo siili on jäänyt kyllä kokonaan harkitsematta. Mulla on mielestäni niin suuret kasvot, ettei se voisi näyttää mulla kauniilta ::) Aika usein vieroksun kaikkea nättiä ja söpöä, mutta tässä tilanteessa pidän ennemmin hiukset päässä ;)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 14:32
Kirjoittaja Magdalena
Mä olen kyllä kampaajalla vetänyt kauttaaltaan toosi lyhyeksi, kampaaja sano että mittaa oli siinä 2,5 cm päällä. Mieluusti mä kyllä antasin koneen käteen ja antasin miehen vetää sen pitkän siilin, mutta oikeestaan useempi ihminen varotti mua siitä, että siitä ei tuu tasanen. Noh, ois pitäny varmaan vaan ajaa ennen kuin oisin kysyny keneltäkään  :D Kotona se olis ilmasta ja vois tehä usein, jos haluais jonkun aikaa pitääkin niin lyhyenä. Kaljua mä kyllä kokeilisin, jos vaan iho olisi niin hyvä, että se näyttäisi hyvältä.

Jos hiukset olis sen verran jäykkiä, että ne siilissä haluaisi sojottaa joka puolelle, niin uskoisin, että aika hyvin ne saisi vähän "litistettyä" päätä vasten muotoilutuotteella, sivuilta lähinnä (katoais pallopäämäisyys). Ja jos ei sillä hetkellä, niin ainakin sitten kuukauden hiusten kasvettua.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 01:51
Kirjoittaja Kerttu
Mulla mies veti koneella siilin mulle noin 1,5 v sitten. Muistaakseni pituus oli 1 cm. Tasaista jälkeä tuli kyllä, ei voi moittia. Eli anna Magdalena vain miehelles kone käteen! Ei voi ajajan taidoistakaan johtua tää lopputulos, kun mies on ihan avuton hiustenleikkuupuuhissa.

Siili oli kyllä kiva ja huoleton toisin kuin tämä olkapääpituinen fleda. Parhaillaan täs kahden maissa mietiskelen nytkin, pitääkö vielä jaksaa mennä suihkuun kun on ahdistava tunne päänahassa kun hiukset roikkuu muotovaahdosta tahmeena..yök. Eipä muutenkaan silloin pahatukkapäiviä näkynyt.

Kasvattaminen takaisin pitemmäksi oli ihan kivaa.. sai kokeilla erilaisia muotoilutuotteita ja kampauksia, jotka pysyivätkin hyvin lyhyessä tukassa. Tässä letissä taas ei mikään pysy..pitäs olla pitempi että sais letti- ja nutturakampauksia.

Nyt siis kuitenkin kasvatan pitkäksi, koska pitkät on mun mielestä upeet! Jos en viihdy niissä syystä tai toisesta niin harkitsen vakavasti siilin leikkaamista.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 23:34
Kirjoittaja petomaani
Poikatukka (TODELLA lyhyt) mulla on ollut, muttei siiliin asti menty. Tykkäsin ja sopikin se vissiin.. nyt vaan haluan sitten pidempää. Mieskin vain nauroi ajatukselle, että mulla olis siili ;D oishan se aika hirveen näkönen meikäläisen päässä, pikkusiskolla on kauniin mallinen kallo, joten lähes kalju näytti Natalie Portman- seksikkäältä jokin aika sitten! Ja hei, Demi Moore on myös hyvännäkönen kaljussa / siilissä (G.I. Jane)!

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 17:39
Kirjoittaja maarit
~vail~ kirjoitti: Mulla ei tullut missään vaiheessa sellaista "pallopää"-ilmiötäkään, mitä pelkäsin. Siis sellaista, että tukka kasvaisi tasan suoraan ylöspäin joka puolelta vielä mitan kasvaessa milleistä sentteihin... Sopivasti taipuisa hius kai sitten.
Mulla tuli. :( Hiukseni on tuuheat, suorat ja itsepäiset (ja vaaleat), ja seurauksena sellainen Seitsemän veljestä -look... Saihan niitä vähän lakoon muotoilutuotteilla, mutta aikamoista tappelua vaati. 

Ja tosiaan, hiukset pystyy itse ajamaan koneella ihan hyvin. Mä olin nähnyt veljeni ja kai jonkun poikaystävänikin ajelevan itse tukkansa hyvin tuloksin, joten tiesin että tasaisen tuloksen saa. Leikoin kyllä ensin saksilla lyhyemmäksi.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 23:50
Kirjoittaja Annika
Oli yksi vaihe, jolloin todella vakavasti harkitsin muutaman millin pituista siili-sänkeä. Mulla toppuutteli juuri ajatus siitä, ettei se sovi ja näytän todella isopäiseltä, kun kasvot muutenkaan eivät ole sirointa sorttia. Se ajatus liittyi kuitenkin hyvin vahvasti yhteen elämäntilanteeseen, jolloin ehkä olisin nauttinutkin siitä tunteesta ja ulkonäöstä.

Edelleen pidän erittäin lyhyttä ja siilitukkaa naisilla äärettömän hyvännäköisenä, enkä sano etten joskus itsekin haluaisi vielä ehkä kokeilla.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 07:15
Kirjoittaja Milandra
Mä haluun siilin! Mutten uskalla. Kesäkuussa on luultavasti yo-juhlat, ja en haluaisi olla yo-kuvassa "kalju" ja pelkään myös, että outo hiustyyli voisi vaikuttaa kesätyön saantiin. Onkohan pelkoni ihan turha? Yo-juhliin on noin 4kk, minkähän näkönen siiliviritelmä ois silloin?  ;D

No minulle kävi vähän köpelösti tukan kans, joten olis ihana aloittaa alusta. Eli siis eka värjäsin alaselkää asti ulottuvaa tukkaani kuukausittain punaiseksi noin 4v ja sitten blondasin(värinpoisto) sen kotona "tuhat" kertaa. Hikset oli oranssit ja ne oli valkoiset ja ne oli Takussa, isolla teellä. Nyt ne on katkeilevat, kakshaaraiset ja kaikki eri mittaisia. Voin vain kuvitella miten ihana olo olis ilman tätä tukkaa tällaisena, hyväkuntoisena ja pitkänä se varmaan oliskin ok mut ei näin..

Viittiskö joku kattoa ircistä mun kasvonmallia ja sanoa, että miltä hiukseton-minä näyttäisi? :)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Jennite

-Kiits!  :D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 09:13
Kirjoittaja Zessa
Milandra kirjoitti: Mä haluun siilin!
Viittiskö joku kattoa ircistä mun kasvonmallia ja sanoa, että miltä hiukseton-minä näyttäisi? :)
Ensiksi: Sulla on ainakin ollu tosi kaunis tukka! Ja mun mielestä sun kasvoien muotoon sopisi oikein hyvin sellainen mega-lyhyt tukka. Sulla on sen verran sirot kasvot, että ainakin mun mielestä vois olla hyvännäköinen. Eihän sitä tukkaa ole pakko heti vetää millinterällä, vaan ensin leikata vaikka tosi lyhyt, mutta naisellinen malli, jolloin YO-kuvassakin olisi kuitenkin tukkaa. Tai sitten kärvistelet YO-kuvaan asti ja sitten leikkaat vasta kesäksi..Mutta siis sopisi varmasti!

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 11:53
Kirjoittaja ~vail~
Milandra kirjoitti: Mä haluun siilin! Mutten uskalla. Kesäkuussa on luultavasti yo-juhlat, ja en haluaisi olla yo-kuvassa "kalju" ja pelkään myös, että outo hiustyyli voisi vaikuttaa kesätyön saantiin. Onkohan pelkoni ihan turha? Yo-juhliin on noin 4kk, minkähän näkönen siiliviritelmä ois silloin?  ;D

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Jennite
Milandra, mun mielestä sä näytät tosi paljon Liv Tyleriltä (onko kukaan sanonut ennen?) :D

Pitkästä ei kannattaisi suoraan lyhyeksi pätkästä, tulee ihan shokki itsellekin. Että pikku hiljaa. Entäs jos leikkautat yo-juhlaan sellaisen naisellisen, ja sitten kesäksi kunnon pikkiriikkisen kesätukan - mikäli se vaihtoehto vielä sitten kiinnostaa?

Sulla on kyllä ollut tosi hyvän näköiset hiukset. Jos tiedät kuinka paljon sun hiukset keskimäärin pukkaa tyvikasvua kuukaudessa, niin voit laskea paljonko ne kevääseen mennessä kasvaisivat. Pahimmassa tapauksessa voisi olla juuri sellainen siilitukan painajainen eli "pallopää" kun hiukset sojottavat jokainen juurestaan suoraan ylöspäin. Eli ei kannata juhlien edellä mun mielestä riskeerata.

Tässä olis pari lyhyttukkakuvaa kauniista Livistä (googlattu netistä), voisivat pukea sua Milandra:

KuvaKuva

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 12:38
Kirjoittaja Milandra
Zessa: Kiitos mielipiteestä! Olen tässä pohtinut juuri tuota, että mitäs jos malttaisi kesään ja leikkais vasta sitten..Hmm. Ehkä maltan ehkä en :)

~vail~: Kerran on yksi ennen sinua sanonut, että Liviltä näytän :) Kiits. Kaveri leikkas just kymmenen senttiä pois tukastani ja pitää vissiin mennä ens viikolla käymäs parturis vielä. Vois tosiaan tulla vähä orpo olo ilman tukkaa :D Toi Liv näyttää ainakin ihan nätiltä lyhythiuksisenakin.

Sitten tulee pohdittavaksi vielä väriongelma, kun joku "vaisto" käskee värjätä tukan tummaksi vaikka olen oikeasti melko vaalea. Ei ehkä kannata tehdä mitään supermuutoksia. Olihan se vaaleakin kiva mutta..

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 12:26
Kirjoittaja petomaani
Milandra kirjoitti: Sitten tulee pohdittavaksi vielä väriongelma, kun joku "vaisto" käskee värjätä tukan tummaksi vaikka olen oikeasti melko vaalea. Ei ehkä kannata tehdä mitään supermuutoksia. Olihan se vaaleakin kiva mutta..
Milandra, mun mielestä sä olet syntynyt tummahiuksiseksi! Se sopii sulle tosi hyvin!  :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 19 Helmi 2006, 09:49
Kirjoittaja sininen kissa
Milandra, sulla on sirot, kauniit kasvot, joten varmasti lyhyt tukka sopisi. Sinuna en kuitenkaan menisi niin yhtäkkistä muutosta tekemään, vaan leikkauttaisin ensin olkapäämittaiseksi ja katsoisin sitten yo-juhlien jälkeen, vieläkö lyhyt tukka kiehtoo. Ja kun sinua epäilyttää vielä mahdollisen siilin vaikutus kesätöiden saantiinkin. Kieltämättä tulee mieleen, että jos haet asiakaspalvelutyöhön kesäksi, esim. kauppaan, niin mahtavatko jotkut työnantajat kummeksua siilitukkaista tyttöä. Tyhmää tietysti, mutta on mahdollista että niin erikoinen tukka tytöllä vaikuttaisi kesätyön saantiin, ainakin asiakaspalveluammateissa.

Ja sinulla on muuten ollut tosi kauniit hiukset! Varmasti värinpoisto kaduttaa. Varsinkin tuossa kirsikkapuu-kuvassa hiuksesi ovat sykähdyttävän kauniit  :-*

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 19 Helmi 2006, 15:22
Kirjoittaja Milandra
Koska olen todella "järkevä" tein taas värin poiston tummiin hiuksiini :D ja värjäsin ne sitten punaisiksi. Väri ei kyllä oikein tarttunut siihen osaan hiuksia johon on tehty useampi värinpoisto. On päiviä jolloin haluan siiliksi ja päiviä jolloin rakastan tukkaani vaikka sen kunto ei olekaan ihan hyvä. Epäilen vähän, että siilinä en tuntisi itseäni enää naiselliseksi naiseksi. Ja täällä, pienellä paikkakunnalla, kalju tyttö olisi kauhistus. x)

Doven leave-in helpotti kummasti kuiviin latvoihin. Haluan kyllä hyväkuntoiset hiukset ja piiiitkät mutta en ehkä vielä tänään uskalla vetää siiliksi. Pitää kypsytellä ajatusta. Siili vielä olisi ok, mutta pelkään, että ne kasvatusvaiheet näyttää ihan sairailta..

Kiitoksia, kommenteista!

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 19 Helmi 2006, 16:44
Kirjoittaja Kikka
Ystäväni 16-vuotias tytär leikkautti  joku aika sitten olkapäille ulottuvat hiuksensa ihan parin millin siiliksi, ja voi että sille tytölle sopii se loistavasti! Hänellä on upean muotoinen pää, johon todellakin noin lyhyt malli sopii enemmän kuin hyvin. Toisille siili vaan sopii ihan tajuttoman hyvin, voi että. Olisipa itselläkin sen mallinen pää, vaan kun ei oo niin ei oo!

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 19 Helmi 2006, 17:11
Kirjoittaja michelangelo
Minkäs malliselle päälle se siilitukka sopii?  ;)
Kuhan utelen... ;D
Kysyn samaan syssyyn: onko hiusten oltava paksut/paljon hiuksia, että kannattaa leikkuuttaa poikatukka (ei välttämättä ihan siili) vai voiko ohuempi tukkaselle tulla ihan sievä tukka poikatukasta? Siili ei taida onnistua..

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 14:17
Kirjoittaja petomaani
Miksei ohuempihiuksisellekin poikatukka sovi (sopii se paremmin kuin ruikelo pitkä letti!) Itelläni on paksu tukka ja toisinaan poikatukan aikoihin hankaluutena oli saada se "asettumaan" siististi paikoilleen. Ja tietysti varsinkin kun oli kiire! Pikkusiskollani on aina ollut lyhyt poikatukka juur sen takia kun hiusta on ohuesti olemassa, kuitenkin ihan kohtalaisesti tukkaa löytyy. Pari kertaa on yrittänyt pidempää lookkia, mutta kyllä se lyhyt versio ainakin hänen hiuslaadulleen on paljon parempi. (Ja joo, juuri tällä pikkusiskollani oli se siilikin aikoinaan - parina kesänä).  :) Rohkeasti kokeilemaan!
Saattasin sen poikatukan itekkin nappaista, mutten tiedä, miten tuo mies innostuisi asiasta ;)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 16:58
Kirjoittaja michelangelo
petomaani kirjoitti: Miksei ohuempihiuksisellekin poikatukka sovi (sopii se paremmin kuin ruikelo pitkä letti!) Itelläni on paksu tukka ja toisinaan poikatukan aikoihin hankaluutena oli saada se "asettumaan" siististi paikoilleen. Ja tietysti varsinkin kun oli kiire! Pikkusiskollani on aina ollut lyhyt poikatukka juur sen takia kun hiusta on ohuesti olemassa, kuitenkin ihan kohtalaisesti tukkaa löytyy. Pari kertaa on yrittänyt pidempää lookkia, mutta kyllä se lyhyt versio ainakin hänen hiuslaadulleen on paljon parempi. (Ja joo, juuri tällä pikkusiskollani oli se siilikin aikoinaan - parina kesänä).  :) Rohkeasti kokeilemaan!
Saattasin sen poikatukan itekkin nappaista, mutten tiedä, miten tuo mies innostuisi asiasta ;)
Mahtava kuulla, kiitos petomaani!  :D
Tätä meinaan sitten tosissani harkita.. tällä hetkellä suht lyhyt polkka mikä sopii paljon paremmin minulle kuin pitkä hiusmalli, mutta saattashan olla että poikatukka sopisi vielä paremmin. pitkät hiukset ei ainakaan sovi minulle. Kiitos vielä kerran :) Luulin jo ettei kukaan kehtaa vastata.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 22 Helmi 2006, 19:51
Kirjoittaja Bembo
tämä innosti muakin sillä olen kanssa ollut aikeissa jo pitkään vetäistä tosi lyhyeksi , ei ehkä ihan siiliksi mutta kumminkin...ei sitä tiedä jos innostuis  ::). Mutta tosiaan olen samaa miettinyt, että käykö ohuttukkaiselle. Mutta toisaalta yhtä lailla kuin petomaanikin sanoi myös jossain hiuslehdessä sanottiin että hyvin lyhyt tukka voi olla ohuthiuksiselle hellpompi ja paksuhiuksisella voi olla ongelmia kun hiukset itsepäisesti menevät mihin haluavat...tosin nyt ihan kuin mun hiukset olisivat harventuneetkin....jos sitten alkaa päänahka loistaa lävitse... :-\

No joka tapauksessa kai sitä  täytyy eees kerran kokeilla mitä tapahtuu...olisi se niin ihanaa hoitaa ja pestä sellasta tukkaa ja kesälläkin olis ihanan viileä

Mulla on vielä ongelmana itsepäinen pyörre takaraivossa joka saattaa siinä lyhyessä tukassa heittää päälakeen kivan kaljun kohdan...pitemmän tukan paino vetää nyt hiusta mukavasti alas ja nyt kun on permis, pyörre vähän rauhottui ja kampaaja vielä jotenkin käsitteli siltä alueelta hiusta ettei se menisi niin hassusti... :-*

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 22 Helmi 2006, 20:31
Kirjoittaja tamanja
Muakin tuo siili on houkutellu tämän värihässäkän ja tukan huonon kunnon vuoksi. Toisaalta tuskin tulen sitä koskaan hankkimaan, koska mulla on melko iso pää eikä kasvoja todellakaan kuvaa sana siro  ;D Lisäks ohimoilla on hienot piilokaljut jotka varmaan korostuis upeasti siilin kanssa. Mutta tuo helppous houkuttelis tosi paljon.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 18:53
Kirjoittaja Merial
Ärärär, taas meinaa hermo mennä hiusten kanssa ja himo vetää Fiskarsseilla parin sentin tynkä on enemmän kuin valtava. Pelkään vain, että näytän sitten ihan kamalalta kun hiukset kasvavat. Tosin, kun en viihdy missään muussa kuin mallissa jossa hiukset ovat vedetty kasvoilta ja niskasta täysin pois (eli esim. ponnari + panta), niin mitä iloa on sitten vähänkään pidemmistä hiuksista. Paitsi tietenkin se, että ne saa tosiaan laitettua kasvojen edestä pois ja ponnarille. Huoh.. :-\

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 28 Helmi 2006, 20:40
Kirjoittaja maarit
Mer, jos siinä hankala vaihe tuliskin, niin onhan vahat ym. keksitty ja hyviksi todettu. Ja kangaspantaa voi käyttää myös lyhykäisen tukan kanssa.

Muakin aika lailla innostaisi leikata/ajella ihan lyhyeksi taas, mutta toisaalta tukassa on nyt pituutta sen verran että siitä voisi saada jotain muutakin kiinnostavaa.

Mun pää (takaraivo lähinnä) muuten näyttää paljon kauniimman muotoiselta silloin kun mulla on ultralyhyt tukka kuin nyt kun pidän ponnaria... Pyörteet ylhäällä jotenkin saavat aikaan sen että takaosa näyttää lattanammalta kuin todellisuudessa on. 

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 07:22
Kirjoittaja Illusia
Mulla oli muutamia vuosia sitten(taisin olla sillon 18) lyhyt siili,ihan jotain 0,5cm ja etutukka,tai lähinnä hapsut edessä.
Oli kiva ja sopi mulle mielestäni hyvin,myös monet sanoivat sen sopivan mulle.
Nyt tekis mieli leikata sellanen irokeesi jollanen on huippumalli haussa sarjan Naimalla,mutta tiedän että jossain vaiheessa tahtoisin taas kasvattaa tukan pidemmäksi ja vihaan sitä vaihetta kun tukka on vielä lyhyt mutta sitä ei saa laitettua mitenkään.
Meksikossa reissatessa samassa hostellissa oli tyttö jolla oli ihan lyhyt siili,voi että se oli niin hyvännäköinen.oli vielä tosi pitkä ja hoikka.Itse kun olen lyhyt ja paksu niin.... :-\
Mutta hirveesti tekis mieli,sitä olis niin helppo värjätä,eikä tarvis aamusin taistella tukan kanssa...

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 12:20
Kirjoittaja Milandra
Kaljuja naisia :)

http://surreal_killa.tripod.com/

Ei ehkä sittenkään ois kovin pahan näkönen vaikka vetäs kaikki tai melkein kaikki pois..
Olis niin ihana aloittaa alusta tän tukan kans, ku on mennyt sen pilaamaan värinpoistoilla ym. muilla.

Olis niin ihana olla hetken ilman tukkaa..Ja antaa sitten terveen ja kiiltävän tukan kasvaa tilalle. Pääsis ehkä eroon värjäyskierteestä. Mutta malttaakohan sitä sitten olla vaalea, ettei ole heti kiikuttamassa punaista väriä kaupasta, kun saa sentin kasvatetuksi. Ääh..

Ehkä kesäksi  :D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 14:26
Kirjoittaja michelangelo
Mer kirjoitti: Ärärär, taas meinaa hermo mennä hiusten kanssa ja himo vetää Fiskarsseilla parin sentin tynkä on enemmän kuin valtava. Pelkään vain, että näytän sitten ihan kamalalta kun hiukset kasvavat. Tosin, kun en viihdy missään muussa kuin mallissa jossa hiukset ovat vedetty kasvoilta ja niskasta täysin pois (eli esim. ponnari + panta), niin mitä iloa on sitten vähänkään pidemmistä hiuksista. Paitsi tietenkin se, että ne saa tosiaan laitettua kasvojen edestä pois ja ponnarille. Huoh.. :-\
Ihan kuin minun kirjottama ??? Tosin en käytä hiuspantaa, enkä ole niin kauhian  hermona hiusteni suhteen.

Tosiaan minusta tuntuu että sellainen hiusmalli on paras, missä hiukset ei ole kasvojen tiellä, eivätkä ole vapaana sopii minulle..mikä toisaalta viittaa siihen että lyhykäinen tukka sopisi. En vieläkään ole tarttunut tuumasta toimeen, ja koitan vielä hillitä itseäni, aivan taatusti nousisi kaamea metakka. Mutta jonain päivänä. Nyt pärjäillään puolipitkällä, jota tulen lyhentämään entisestään vaikken välttämättä poikatukaksi.

OT: pitäisin pitkät hiukset aivan taatusti, jos ne vaan sopisi minulle, muttakun ne jättää kasvot varjoonsa.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 16:18
Kirjoittaja Henriikka
Hiton kivoja nuo kaljujen naisten kuvatkin.. TOisaalta tuo olisi niin vapauttavaa leikata kaikki pois..

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 07:48
Kirjoittaja Illusia
Ei saa laittaa tollasia linkkejä tänne  ;D Teki illalla mieli tarttua miehen tukan leikkuu koneeseen.
Kysyin mieheltä että mitä jos leikkaisin niin totes vaan että omapa on pääsi,irokeesia ei kuitenkaan suosinut.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 09:21
Kirjoittaja Bembo
maarit kirjoitti: Mun pää (takaraivo lähinnä) muuten näyttää paljon kauniimman muotoiselta silloin kun mulla on ultralyhyt tukka kuin nyt kun pidän ponnaria... Pyörteet ylhäällä jotenkin saavat aikaan sen että takaosa näyttää lattanammalta kuin todellisuudessa on. 
Maarit -mulla on ihan samanlainen pyörteinen takaraivo. Jotkut taas sanoo että hiukset pitäs kasvattaa pitkiksi että pyörteet talttuisivat mutta nää mun hentoiset hiukseni eivät paljon paina pitkänäkään joten pyrkivät pyörteet joka tapauksessa nousemaan. Olen miettinyt juuri tuota superlyhyttä tai jopa kaljua toivoen että hiukset kasvaisivat eri lailla takaisin mutta eivät taida kun eihän ne juuret sieltä kumminkaaan katoa. Kun littaan hiukset oikein päätä myöten pää näyttää aika kauniin muotoiselta mutta aika pieni se on ja  naama suhteessa siihen iso...mietin näyttääkö pää pikkuiruiselta ultralyhyen tukan kanssa...toisaalta lirukka tukkakaan ei sitä paljon suurentele eli ei ero niin iso varmaan olisi..nyt tosin permis joka saa pörröisenä kuontalon suurentumaan mut ei tääkään niin  kiva oo...tuntuu lampaanturkilta ja saa kuitenkin vääntää ja pipon alla lytistyy ja kuitenkin rasvoittuukin...plääh...kyllä se superlyhyt tukka olis NIIN ihana...ja monet noi mallit näitä aika upeilta kaljuina...tosin meikki tekee kaljulle kyllä terää ja oikeanlaiset vaatteet ja laihat kyllä istuvat tuohon lyhyeen malliin todella nätisti. Sirot kasvot eivät peity hiuspaljouteen...itte olen pahainen pullukka...mutta laihdutus on käynnissä... ::)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 09:43
Kirjoittaja Illusia
Myös mulla on ongelmana noi pyörteet.Ne on todella vahvat ja kääntävät hiuksia ikäänkuin vastakkain,on siis 2 tai 3 pyörrettä ihan vierekkäin.Kampaajat aina kauhistelevat että onpa muuten ihana tukka,taipuu hyvin ja on vahva,mutta pyörteet on todellinen ongelma.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 10:08
Kirjoittaja tamanja
Mulle tuo linkki teki kyllä ihan päinvastaisen reaktion, eli nyt hävisi viimeisetkin haaveet kaljusta  ;D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 11:32
Kirjoittaja Illusia
Mulla tulisi myös sellanen ongelma ton siiliksi leikkaamisen myötä että kun en tykkää meikata niin tuntisin olevani jotenkin huomaamaton/väritön.Nykyisin on niin helppo tavallaan piiloutua tukan alle vaikkei tämä nytkään pitkä ole.Hyvin laitettu tukka menee myös ilman meikkiä.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 13:13
Kirjoittaja Merial
michelangelo kirjoitti: OT: pitäisin pitkät hiukset aivan taatusti, jos ne vaan sopisi minulle, muttakun ne jättää kasvot varjoonsa.
Ja tuo taas oli kuin minun suustani. :D Olen ajatellut, että tällä hetkellä käynnissä olevan "Elämäntavat remonttiin"-jakson loppuunsaattamisen palkitsisin lyhyeksi leikkuulla: olisi aikaa vielä miettiä ja kerätä rohkeutta, ja kun on vähän painoakin saannut tiputettua niin ehkä se lyhyt sopisi paremmin.

Ja tosiaan, se kun uutta ja vahingoittumatonta hiusta kasvaisi tilalle! Tosin en tiedä itsestäni, aionko pitää omanvärisenä, haluaisin luultavasti vähintään jotain räväkkää suoraväriä päälle. :-*

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 02 Maalis 2006, 20:05
Kirjoittaja Milandra
Heeh, tänään lähti n.30cm pituudesta, 20cm tosin jäi. Mut kesällä ajattelin repäistä ja vetää siiliksi/kaljuksi ja ehkä kikkailla sängellä jotain kivoja kuvioita päähän..Jossain oli kuviakin. Oli aivan ihanan näköistä, kun oli "hiustatska" päässä :)

Eniten himottaa hyvänkuntoinen tasapitkä hius. Ja nyt kun tietää mitä vaalennus ja kestovärikierre tekee tukalle aion tulevaisuudessa pysytellä kevytväreissä/värivaahdoissa. Ehkä hennata. Mutta oma värikin ois kiva välillä :)

Löytyikin kuvia :

http://surreal_killa.tripod.com/baldpix2/00025.JPG

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 16:45
Kirjoittaja luumu
Jep, olen todella pitkään halunnut siiliä, ja käytännössä kaikki siilitukkaiset tytöt/naiset näyttävät mielestäni upeilta. Mutta arastelen vain käytännön ongelmien kanssa - jotenkin muutun aina kampaajalla ujoksi enkä osaa kuvitella miten muotoilisin toiveeni. Tosin, kai homman voi tehdä ihan joku vain kaveri, kenellä on sopiva hiustenleikkuukone. Itse en sellaista omista. Kaikki kaverit kuitenkin pelottelevat että siitä ei kuitenkaan tulisi tasainen, ja olisi parempi leikkauttaa kampaajalla.

Toinen ongelma on sitten se että vanhemmat eivät hirveästi arvostaisi. (Olen 16v.) Mutta omapahan on pääni  ;D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 18:34
Kirjoittaja petomaani
Illusia kirjoitti: Nyt tekis mieli leikata sellanen irokeesi jollanen on huippumalli haussa sarjan Naimalla,mutta tiedän että jossain vaiheessa tahtoisin taas kasvattaa tukan pidemmäksi ja vihaan sitä vaihetta kun tukka on vielä lyhyt mutta sitä ei saa laitettua mitenkään.
Toi Naiman tukka on todellakin aivan älymakee!  :-* Ihanaihanaihana!! Mullakin on nyt -kiitos tän ketjun!!- alkanut taas himottaa se poikatukka.. mulla oli se pitkän aikaa ja jostain syystä sitten hain vaan vaihtelua.. Ensin leikkautin hiukset lyhyeksi polkaksi ja kun kutsu armeijaan kävi, vedin poikatukan. Olihan se helppo - siis silloin, kun ei tullut sen paksun kuontalon kans kiirevääntöä aamuisin!! Armeijassa ei nyt niinkään. Lakkihan sen sai asettumaan aivan mainiosti.. ;)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 18:50
Kirjoittaja michelangelo
luumu kirjoitti: Jep, olen todella pitkään halunnut siiliä, ja käytännössä kaikki siilitukkaiset tytöt/naiset näyttävät mielestäni upeilta. Mutta arastelen vain käytännön ongelmien kanssa - jotenkin muutun aina kampaajalla ujoksi enkä osaa kuvitella miten muotoilisin toiveeni. Tosin, kai homman voi tehdä ihan joku vain kaveri, kenellä on sopiva hiustenleikkuukone. Itse en sellaista omista. Kaikki kaverit kuitenkin pelottelevat että siitä ei kuitenkaan tulisi tasainen, ja olisi parempi leikkauttaa kampaajalla.

Toinen ongelma on sitten se että vanhemmat eivät hirveästi arvostaisi. (Olen 16v.) Mutta omapahan on pääni  ;D
Hitsi, että kuulosti ihan minun ajatuksilta ja tilanteelta. Itse olen vielä maltillinen ja kattelen miten tämän polkahkon tukan (ei ole siisti ja tyylikäs polkka vaan itse leikattu "huoleton" ja homssuinen, kuten minä toisaalta) kanssa pärjäilen.
Tietty saattasin lyhentää ns. korviin asti tahi jotta hiukset olis pituudeltaan suunnilleen sen 5 cm ainakin päälaelta.

Kaikkein ikävintä omalla kohdalla on se, etten ole varma (olen tainnut asiasta jo mainita ja saada joitain vastauksia jopa) miten hyvältä se näyttää jos on ohuet hiukset ja just sellanen pyörre takaraivolla=>tulee ns. painajaismaisia ajatuksia, että näytän aivan kauhealta juuri sen takia että hiukset ohuet.. Että näin  :) Mietin tuota siiliä vielä. Kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että minulle sopii ns. poikatukka olkoot se sitten siili tai pitempi. Muuten joudun pitämään hiuksia kiinni ja tuntuu, että se ohentaa hiuksia entisestään siltä kohtaa missä pidän ponnaria. Pärjäillään!

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 18:56
Kirjoittaja Milandra
Mulla ois just kivan siilin verran juurikasvua :D

Mut pelottaa ihmisten reaktiot, varsinkin yo juhlis, heh.
Ja tosiaan pelkään et se vaikuttais negatiivisesti työnsaantiin, jos tukka on niin "epäilyttävä".

Mielestäni siili on kaunista ja kasvaahan se :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 19:07
Kirjoittaja Magdalena
Mun mielestä pitkä (=kahden sentin) siili ei ole niin radikaali nykyään, että ei luulis sen vaikuttavan työnhakuun. Tietenki semmonen parin millin siili naisella onki harvinaisempi näky. Mä aion taas leikauttaan semmosen pitkän, kahden sentin siilin kampaajalla (saa ohimoilta vähän enemmän otettu, eikä tuu pallomainen vaikutelma) ennen kesän festarireissua, niin pärjää paljo helpommin, kun ei tartte laittaa. Tämän hetkinen (about avattaren kuvan tukan mittanen) tukka on vaikee, kun on pakko saada pestyä ja laitettua joka aamu, ennen kuin kehtaa naamaansa ihmisten ilmoilla näyttää.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 23:36
Kirjoittaja luumu
Mä olin ajatellut sellaista 0,5 cm tai jotain...

Ai niin joo, onhan siinä yksi ongelma vielä, mulla on nimittäin arpi päässä ja sen kohdalla ei kasva hiuksia. Se on kyllä ihan minimaalisen pieni, mutta saattaisi se silti näkyä. Tosin ei se mua hirveästi haittaisi.

Siilitukka naisella ei mielestäni nykyään ole kauhean harvinaista. Täysin kaljuja näkyy harvemmin.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 23 Maalis 2006, 01:20
Kirjoittaja petomaani
http://img.photobucket.com/albums/v68/s ... 0tukka.jpg
http://www.hair-styles.net/short/large/s51.htm
http://www.hair-styles.net/short/large/s70.htm
http://www.hair-styles.net/short/large/s78.htm
http://www.hair-styles.net/short/large/s81.htm
http://www.hair-styles.net/short/large/s82.htm
http://www.hair-styles.net/short/large/s87.htm

Tossa oli muutamia lyhkäsiä malleja, joista itte tykkäsin - varsinkin noi kaks viimestä mallia! Luumu, pyörrettä löytyy multakin takaraivolta, mutta en ainakaan huomannut siitä olevan mitään haittaa / ongelmaa poikatukkamallissa. :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 17:43
Kirjoittaja luumu
Noni, leikkasin eilen siiliksi  ;D

Hiukan yllättäen, saanut lähes pelkkää positiivista palautetta  :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 18:16
Kirjoittaja Merial
luumu kirjoitti: Noni, leikkasin eilen siiliksi  ;D

Hiukan yllättäen, saanut lähes pelkkää positiivista palautetta  :)
Rohkea veto, luumu! :-* Olisiko kuvaa jossain vaiheessa pistettäväksi?

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 18:20
Kirjoittaja luumu
Olisi, kunhan saan kuvia laitettua irc-galleriaan, niin informoin kyllä tänne.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 24 Maalis 2006, 18:52
Kirjoittaja Merial
luumu kirjoitti: Olisi, kunhan saan kuvia laitettua irc-galleriaan, niin informoin kyllä tänne.
Hienoa! Taas yksi kuva todisteeksi siitä kuinka siili sopii naisellekin. ;)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 26 Maalis 2006, 15:41
Kirjoittaja luumu
Lisäsin kuvia, linkki hiuslaatuketjussa

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 26 Maalis 2006, 16:23
Kirjoittaja michelangelo
luumu: Ei yhtään paha.
Meni pari minuuttia ennen kuin silmä tottui ja sitten huomasin, ettei ole yhtään tyhmän näköinen.
Hassulle tuntui kattoa siiliä kun mieltää sen miehille/pojille, joten vaati pientä totuttelemista.

Todella mukavaa, että laitoit kuvan, se auttaa uskoakseni meitä muita näkemään lopputuloksen millainen tulisi suunnilleen olemaan. Piristävää!
Sitähän ruukataan sanoa kuvan kertovan enemmän kuin tuhat sanaa. Kyllä se suunnilleen niin on (sanojen lukumäärästä en niin saletti).

Tästä on hyvä miettiä omalta osalta siiliä. Hitsi, että se olisi radikaali muutos olkoot hiukset polkka tai pitkät entuudestaan. Jotenkin silti tuntuu, ettei kaduttaisi tai ainakaan se ei näytä yhtään pahalta.  :) Mutta saas nyt nähä. Yhä mietityttää hiusten ohuudesta johtuen. Mutta kertakaikkisen piristävää oli nähdä kuva!

---

Nyt aloin miettimään asiaa todenteolla. Houkuttaa valtavasti.
Kuinka kauan kestää hiuksien kasvaminen suunnilleen puolesta sentistä viiteen?
Hiuksethan ei kasva älyttömän nopeasti, joten jos ottaisi siilin niin sen kanssa pitäisi elellä aika pitkään ja sitten sänki kasvaisi pituttaa ns. poikatukkaan jne.
Tästä herää kysymys, olisiko minusta seisomaan tekoni takana/ iskeekö kuitenkin katumus.
Tuntuu, että kestäisin sen kesäloman joka suunnilleen 2 kk ihan mukavasti siilillä, kosken liikkuisi näissä julkisissa ympyröissä kotipaikkakunnalla, ja sukulaiset on todella mukavia ihmisiä jotka ei varmaankaan mäkisisi mikäli lähden kesätöihin sinne päin.

Minullakin pitkätkö tukka vetää ja korostaa inhottavasti sitä pyörrettä/näyttää lattealle ja myöskin minulla takaraivo näyttää siksi litteälle ja rumalle.

Entäs kun on siili (joka tiettävästi lyhyt, eikä peitä hirmusesti päänahkaa) niin pitäisihän päänahkaa suojata auringolta jollain hattusella tms.?

Kun ajellaan tukkaa siiliksi niin aloitattehan keskeltä jakauksen kohdalta ja lähdette kuljettamaan alaspäin (koskei "kaljua" haluta) Uskoisin, että onnistuisi.

Lähinnä pelottaa juuri palaute mitä tulisi muilta kuin läheisiltä/lähipiiriltä, etenkin koulussa syksyllä kun hiukset lyhyt poikatukka.

Kasvun lisäksi mietityttää lähinnä (eli estelevät puolet asiassa) se kun hiukset tosiaan hyvin vaaleat tyvestä niin huomaako juuri, että on ollenkaan hiuksia päässä/ näyttääkö tyhmältä ???
Aikalailla sopotusta, mutta jospa ymmärsitte mitä sanoin.  :) Aijaijai..


Yhdistin peräkkäiset viestit. ~ Tuikkuli

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 21:30
Kirjoittaja Illusia
Mulla samanlaista pohdintaa...Tällä hetkellä olen sitä mieltä että kesän alussa lähtee tukka kokonaan pois mutta huomenna olen taas jo toista mieltä.Huoh!Ota tästä nyt sitten selvää...Kesällä ollaan lähdössä reissuun ja olis kiva jos silloin ei tarvis ylimääräsiä hiushärpäkkeitä rinkassa kuljettaa.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 21:38
Kirjoittaja maarit
michelangelo kirjoitti: Nyt aloin miettimään asiaa todenteolla. Houkuttaa valtavasti.
Kuinka kauan kestää hiuksien kasvaminen suunnilleen puolesta sentistä viiteen?
Yksilöllistä. Kahdesta viiteen kuukautta, sanoisin. Kesällä kasvaa kai useimmilla tukka nopeammin kuin talvella.
Entäs kun on siili (joka tiettävästi lyhyt, eikä peitä hirmusesti päänahkaa) niin pitäisihän päänahkaa suojata auringolta jollain hattusella tms.?
Kannattaa varmasti suojata, jos on taipumusta ihon palamiseen.
Kun ajellaan tukkaa siiliksi niin aloitattehan keskeltä jakauksen kohdalta ja lähdette kuljettamaan alaspäin (koskei "kaljua" haluta) Uskoisin, että onnistuisi.
Kannattaa käyttää sellaista konetta, johon voi säätää pituuden. Sillä voi vedellä miten vain eikä voi epäonnistua.
Lähinnä pelottaa juuri palaute mitä tulisi muilta kuin läheisiltä/lähipiiriltä, etenkin koulussa syksyllä kun hiukset lyhyt poikatukka.
Suuri osa (ellei suurin osa) ihmisistä ihailee ihmisiä, jotka uskaltavat tehdä poikkeuksellisia asioita / juuri niin kuin haluavat.
Kasvun lisäksi mietityttää lähinnä (eli estelevät puolet asiassa) se kun hiukset tosiaan hyvin vaaleat tyvestä niin huomaako juuri, että on ollenkaan hiuksia päässä/ näyttääkö tyhmältä ???
Ihan vaalea tukka suurentaa mahdollisuuksiasi näyttää söpöltä.  ;D Se kun jotenkin pehmentää koko lookia.

Go for it! Ei voi noin paljon miettiä asiaa ja sitten jättää tekemättä - ennemmin tai myöhemmin uskallat kumminkin... Miksei siis ennemmin.  ;D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 22:44
Kirjoittaja michelangelo
maarit: Tuhannet kiitokset sinulle! :-*

Valtavasti helpotti saada vastauksia ja oli vieläpä positiivisia/huolia alentavia. Olen kyllä varma, että kokeilen siiliä, koska ties vaikka löytäisi tyylin mistä tykkää ja tuntuu hyvälle. Varsinkin takaraivo tuntuisi kaipaavan kevyempää kannateltavaa.
Ajankohta enää mietittävänä: Ihan kesäloman alussa olis menoa missä pitää olla jonkinmoisen tuttavapiirin keskuudessa viikko joten riippuu nyt siitä uskaltaudunko heidän seurassaan olla siilissä vai en. Tuossa nukkuessa tuli mieleen itikat kesällä.. miten voisi suojautua niiltä? Pitäisikö ostaa vaan kunnon hattu vai olisko jotain muuta keinoa? Käytännön asiat alkaa kiinnostamaan, kun on muut jo "suunniteltu", muttei ne tämän päivän murheita ole tietenkään.

Kiitos maarit vielä, ennemmin tai myöhemmin ja kyllä tänä vuonna aion kokeilla (jos en jänistä, mikä ei ole suunnitelmissa) :D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 23:02
Kirjoittaja calypso
Kyllähän ne itikat paksunkin tukan läpi puree, ainakin minun päätäni. Joten tuskin kannattaa alkaa hattu päässä nukkumaan ellei välttämättä halua. Eihän siilitukkaiset miehetkään mitään hattua yöksi virittele  :D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 29 Maalis 2006, 08:37
Kirjoittaja Illusia
Ja jotkut itikat myös pistää huivin tai ohuen hatun läpikin.  >:(

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 30 Maalis 2006, 21:59
Kirjoittaja petomaani
luumu kirjoitti: Olisi, kunhan saan kuvia laitettua irc-galleriaan, niin informoin kyllä tänne.
Wou! *kade* Kerrohan, mitä kommentteja olet saanu? Mitäs itte tykkäät? Harmittaako mikään??

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 31 Maalis 2006, 11:11
Kirjoittaja ~vail~
luumu kirjoitti: Lisäsin kuvia, linkki hiuslaatuketjussa
Onpa kaunis, Luumu. Aivan ihana kesätukka :)
Meinaatko pitää ihan lyhyenä koko kesän vai kasvatteletko pikkuhiljaa pois?

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 31 Maalis 2006, 11:48
Kirjoittaja luumu
Tää on niin kiva, että on pakko pitää jonkin aikaa  ;D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 31 Maalis 2006, 18:11
Kirjoittaja petomaani
Luumu, sulla on JUST semmoinen kallon muoto, johon siili sopii kuin nenä päähän!! Tosi tosi kaunis!!  :-*

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 03 Huhti 2006, 19:12
Kirjoittaja michelangelo
Eli tässä on kuva parista "kammasta" jotka laitetaan terään. Miten näiden jälki eroaa toisistaan?
Kun piikit on pidemmät jääkö tukka pidemmäksi vai mistä on kyse? Koitin havainnollistaa asiaa käsivarsien karvoilla, mutta ne on sen verta lyhyet etten saanut asiasta selkoa, eli mikä virka piikkien pituudella on.

Tarkotin noiden kampojen piikkejä, kun mietin miten jälki eroaa toisistaan.
Miten hiustenajojälki eroaa kamman kanssa (terä+kampa) kuin ilman kampaa?


Kuva

(Oli kirjottanut toiseen ketjuun, mutta ajattelin että tänne sopii paremmin)

Pitää nimittäin tutustua hiustenajokoneeseen, jotta osaan tehdä hyvää jälkeä.


Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 16:35
Kirjoittaja Annika
michelangelo kirjoitti: -- Miten näiden jälki eroaa toisistaan?
Kun piikit on pidemmät jääkö tukka pidemmäksi vai mistä on kyse? --
Miksi mä olen aina kuvitellut, että se pituus olisi kiinni piikkien tiheydestä? Olen varmaan väärässä, mutta sellainen mielikuva mulla on aina ollut, mitä nyt tuota koirien trimmeriäni olen tutkinut. Siinä on ainakin lyhyet, mutta tiheät kahdessa rivissä olevat terät. Jättää 5mm:n pituisen karvan.

Tuosta pituuden merkityksestä on paha mennä sanomaan. Olen itse tottunut ajamaan mieheltäkin mahdollisimman lyhyellä terällä pään sekä koirilta, tuntuu helpommalta ajaa ja lopputulos tuntuu tarkemmalta.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 09 Huhti 2006, 18:21
Kirjoittaja michelangelo
Tuli mieleen taas asiaa siilistä:
miten usein pesette päänahan?
Ja viittiskö joku vilkasta tuota hiustenajokoneeseen liittyvää muokattua versiota kysymyksestäni. Yhä pohdin miten nuo kamman piikkien pituudet vaikuttaa ajojälkeen.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 09 Huhti 2006, 19:03
Kirjoittaja luumu
Öö, itse pesen pääni yleensä joka päivä, mutta jotain shampoota käytän ehkä joka toinen kerta.

Ja eiköhän se ole niin että mitä pidemmät piikit sitä pitempi sänki? Näin ainakin kaverin leikkurissa, siinä on lyhytpiikkisempi kampa 4-12 mm hiuksille ja pitkäpiikkisempi 14-25 mm hiuksille. Tarkka millimetrimäärä säädetään koneen sivussa olevasta "vivusta".

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 09 Huhti 2006, 21:20
Kirjoittaja michelangelo
luumu: Kiitoksia sinulle.
Ainakin mitä silloin havainnollistin asiaa, niin vaikutti juuri sille, että pitempi piikkinen jättää pidemmäksi, mutta toisaalta en ollut varma käykö niin, koska haituvat ei ollut yhtä tiheät ja pitkät kuin hiukset. Hyvä että asia on selvä.
Eipä enää taida olla kysyttävää, jees. Mukava juttu.  :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 14:25
Kirjoittaja Fredrika
Mä olen melkein 100% varmuudella päättänyt leikata siilin kun ensin jaksan kasvattaa pitemmän letin. (jaksan jos jaksan... ::) toivottavasti jaksan :) )
Miten Illusia ja muut kikkarapäät pärjäsitte kasvuvaiheessa kihartuvan tukan kanssa? Tämä kiharoiden käyttäytyminen epäilyttää, mutta toisaalta antaa mahdollisuuksia kokeilla kaikkea erilaista.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 07:41
Kirjoittaja Illusia
Fredrika kirjoitti: Mä olen melkein 100% varmuudella päättänyt leikata siilin kun ensin jaksan kasvattaa pitemmän letin. (jaksan jos jaksan... ::) toivottavasti jaksan :) )
Miten Illusia ja muut kikkarapäät pärjäsitte kasvuvaiheessa kihartuvan tukan kanssa? Tämä kiharoiden käyttäytyminen epäilyttää, mutta toisaalta antaa mahdollisuuksia kokeilla kaikkea erilaista.
Apua toi kikkarapää kuulostaa niin kauhealta  ;D Mulla toi luonnonkihara tulee esiin lähinnä kun tukka on märkä ja jos annan sen kuivua vapaasti ja vaan rutistelen sen kiharalle niin se jää sellaseksi.Lyhyen tukan kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa,siilinä tukka pysyi pystyssä ihan hyvin kunnes tuli tarpeeksi pituutta jolloin alkoi taipumaan.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 20 Huhti 2006, 23:02
Kirjoittaja Sanguine
Huonoina hiuspäivinä tulee aina sellainen tunne, että tekisi mieli ajaa kalju. Säästäisi siinäkin rahaa. Välillä on tullut mieleen, miten ihanaa olisi seisoa suihkussa, kun vesi valuisi päätä pitkin. Eikä tarvitsisi enää koskaan setviä takkuja.

Aina tulee mieleen, mutta kyllä itkisin katkerat itkut, jos joku oikeasti menisi hiukseni liian lyhyeksi leikkaamaan. Minulla on melko pyöreät kasvot ja suvulle tyypilliset hörökorvat, joten olisin varmaan aika mielenkiintoinen näky. ::)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 20:54
Kirjoittaja michelangelo
Ihan samoja ajatuksia minullakin ollut kuin Sanguinella ja itseasiassa minulla on pyöreähköt tai oikeastaan kulmikkaat kasvot ja hörökorvat, mutta ei se haittaa minua tämän asian suhteen, ainakaan vielä ;) Jos tulos on kaamea niin olenpahan kävelevä esimerkki ettei muut samantyylisen kallon omaavat erehdy ajamaan siiliä.

Mitä olen katsonut naisten poikatukkia niin ne näyttää todella hyville (kysymys koskee siilistä kasvaneita) ja heräsi kysymys kasvaako luonnostaan niskatukka keskeltä pidemmäksi jonkinsortin "tupsuksi" tahi pieneksi hiirenhännäksi, vai onko muotoilemalla saatu näyttämään sille/tulee pienoinen "kolmiomaisuus"?
Kasvaako siilistä siisti poikatukka (en tarkoita coolia) miten varmasti/ tavallaan näyttää kuin kampaaja olisi leikannut lyhyen?
En tainnut ilmaista asiaani selkeästi ja tuntuu enempi tai vähempi (vähempi itseasiassa) pölkkypäälle, mutta eipähän jää vaivaamaan mieltä. Aikatavalla etukäteen kyselen. Mutta se taitaa olla ominaista nykyään minulle.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Muok. Suurkiitokset teille Gigli, Mer ja Illusiallekin! Nuo linkit oli todella valaisevat ja minäkin tykkäsin siitä tukasta 4 kk millisängen jälkeen. Mistä heräskin kysymys: miten sen pituuden voisi ylläpitää kun ei ole aikomusta käydä kampaajalla joka siistisi aina tukkapuolen? Viimesimmät näyttävät ihan liian pitkille minulle. Mutta tokihan tässä aikaa sitten on kasvatella sitä hiusta ja katella miten käy ja mikä sopii= Eipäs mennä asioiden edelle ;)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 23:01
Kirjoittaja Merial
michelangelo kirjoitti: Mitä olen katsonut naisten poikatukkia niin ne näyttää todella hyville (kysymys koskee siilistä kasvaneita) ja heräsi kysymys kasvaako luonnostaan niskatukka keskeltä pidemmäksi jonkinsortin "tupsuksi" tahi pieneksi hiirenhännäksi, vai onko muotoilemalla saatu näyttämään sille/tulee pienoinen "kolmiomaisuus"?
Kasvaako siilistä siisti poikatukka (en tarkoita coolia) miten varmasti/ tavallaan näyttää kuin kampaaja olisi leikannut lyhyen?
En tainnut ilmaista asiaani selkeästi ja tuntuu enempi tai vähempi (vähempi itseasiassa) pölkkypäälle, mutta eipähän jää vaivaamaan mieltä. Aikatavalla etukäteen kyselen. Mutta se taitaa olla ominaista nykyään minulle.
Tuohon hiirenhäntään; itse olen leikannut poikaystävän hiuksia ja vaikka joka kerta tasaiseksi niiden märkänä ollessa leikkaan, niin aina se niskatukka muodostaa sen kolmiomaisen tupsun. Kuivana sitä sitten vielä nirsii sen verran että tulee takaiseksi. Uskoisin että hiuksilla on taipumus asettautua niskan muotojen mukaan ja menevät tuollein varmaan valtaosalla ihmisistä, pitää vain nirsiä sitten (kuivana niin kuin itse teen) se tupsu sieltä pois, jos häiritsee. :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 02 Touko 2006, 13:11
Kirjoittaja Gigli
Hiirenhäntä muodostuu niskaan, jos on niskassa pyörre. Mullapa on niskassa kaksi pyörrettä, joista kasvoi sitten kaksi kolmiota/hiirenhäntää, jotka näyttivät poikatukassa älyttömän typerältä ;D

Kun kasvatin siiliä pois, kävin melko usein kampaajalla muotoilemassa tukkaa. Kiharaan tukkaan tuli helposti omituisiin kohtiin töyhtöjä, jotka sitten hukkuivat hiusmassaan oikealla muotoilulla. Tällaisia malleja (suurinpiirtein) mulla oli kasvatusvaiheessa:

(Toim.Huom. Tukkaa siis kasvateltiin vuonna -98 ja kaikki mallit oli silloin tosi hot)

- 6vkoa pään sheivaamisesta
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=7161&month1=&pg=1&styl1=La%20Biosthetique

-(Vasemmanpuoleinen) Eka saksilla leikattu, 3kk millisiilistä
http://www.hair-news.com/fvs2.html

-Tää oli mun suosikki, tosi helppo laittaa ja sai väänneltyä moneen muotoon, 4kk millisiilistä
http://www.beautynet.co.za/gallery/Short_Hair_Styles/brunette_very_short.jpg

- Puoli vuotta millisiilistä. En tykännyt yhtään ja otti kauan laittaa siedettävän näköiseksi.
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=3008&month1=&pg=1&styl1=108%20Hairdressing

-Legendaarinen Natalie-tukka, vuosi millisiilistä
http://www.torstenmaue.net/bilder/natalie-imbruglia.jpg

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 02 Touko 2006, 14:49
Kirjoittaja Illusia
Noi giglin laittamat mallit on mun mielestä ihan kivoja.Mulla lähtee tukka pois tod.näk. kuukauden päästä.Ensin ihan siiliksi ja jos ei näytä ihan hölmöltä niin sitten vedän kaikki pois.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 03 Touko 2006, 14:35
Kirjoittaja Ishamael
Äh, olisi pitänyt huomata tämä aiemmin.. >:(

Siis ne "kammat" eli tallat ovat ihan pituuden rajoittimia, vaihtamalla nitä voi päättä minkämittaisen haluaa.
Omassa koneessani on 3,6,9,12,16, sekä 28mm tallat.

Jos haluaa leikata aivan lyhyen, mutta ei aivan siiliksi, yhdistelemällä talloja voi vaikuttaa paljon lopputulokseen.
esin niin että niskan ja korvalliset ajaa vaikka 3, 6 mm tallalla, mutta ohimot ja päälisosan ajaa sitten isommalla tallalla.
Näin voi säätää vähän sitä muotoa, ettei lopputulos ole jokapaikasta samanmittainen "pallo"  ;)

Kun alkaa kasvatella noin lyhyestä (kokeiltu on  :-X) sitä kannattaa ihan tosiaan siistityttää, ja usein! Vartsinkun muotoilu/ohennus saksien kannattaa antaa viuhua ihan kunnolla.
Muuten kun se lähtee kasvamaan, kasvaa se jokapaikasta samanverran, ja jossain vaiheessa tulee se "pallo".
Sen kanssa on helpompi elää, jos antaa vaikka päältä ensin hieman kasvaa, ja lyhennyttää vähän sivuja.
Myös rikkomista kannattaa ehdottomasti kokeilla lyhyemissä malleissa, antaa huomattavasti lisää muotoiltavuutta.  ;)

Mulla ei ollut ongelmia kun lähdin kasvattamaan aivan lyhyestä kiharaa pehkoa.
Lyhyenä se oli niin helppo vetäistä suoraksi kuivaajalla, kun koko letti oli kuiva 1-2min, eikä se kihartuminen ollut niin voimakasta lyhyenä.
Tämä letti alkaa ennemminkin kihartua vasta pidempänä enemmän, tai sitten sitä hiusmassaa on silloin vain niinpaljon enemmän että se kiharuus näkyy paremmin.


Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 03 Touko 2006, 19:19
Kirjoittaja Merial
Ishamael kirjoitti: Tämä letti alkaa ennemminkin kihartua vasta pidempänä enemmän, tai sitten sitä hiusmassaa on silloin vain niinpaljon enemmän että se kiharuus näkyy paremmin.
Sama täällä. Sen takia haaveilisinkin lyhyistä hiuksista, mahdollisesti ihan siilistäkin. Tämä on vain tällaista jankausta näiden kanssa, heti kun hiukset näyttävät päivänkin paremmilta niin heti lyö aikeet takapakkia. :-\

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 04 Touko 2006, 02:36
Kirjoittaja luumu
Onneksi kaverilla on hiustenleikkuukone, niin pystyy aina välillä trimmaamaan hiuksia. En kyllä vielä osaa tehdä sitä itse, mutta pitäisi varmaan opetella. Viimeksi (pari päivää sitten) ajoin 4mm pituiseksi. Pelotti vähän, mutta lopputulos oli oikeasti hieno :D

(Ainoa asia mikä harmittaa on jatkuva shampoon liikakäyttö. Jostain syystä ollessani suihkussa en tajua, että en tarvitse yhtä paljon shampoota kuin ennen olkapää pituisille hiuksilleni... sitten laitan päähäni valtavan kourallisen shampoota ja se valuu naamalle ja selkää pitkin. Tänään viimeksi. En näköjään ikinä opi.)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 08 Kesä 2006, 09:20
Kirjoittaja Illusia
Nonniin eilen lähti keesi päästä ja nyt on tukkaa sellanen 15mm joka puolelta samalla mitalla.
Ihanan helppo ja nopea kun ei tarvii laittaa nukkumisen jälkeen.  :-*

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 08 Kesä 2006, 19:30
Kirjoittaja maarit
Kivaa, Illusia! Oiskos kuvaa?

Mun suihkun viemäri oli tukossa ja poimin sieltä äsken karsean hiustukon. Mulla on paljon tukkaa ja sitä tietysti lähtee vastaavasti paljon... Ja joka toinen päivä pitää tukka pestäkin. En jaksa enää! Nyt pohdin enää, leikkautanko lyhyeksi tai ihan lyhyeksi, vaiko surruuttelen itse koneella sentin-parin mittaan.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 08 Kesä 2006, 19:32
Kirjoittaja petomaani
Illusia, SIISTIÄ!!  :D Tahtoo nähdä kuvia kuvia kuvia!!

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 18:07
Kirjoittaja Pikkunen
*heiluttaa käsiään*
Kampaajan väärin ymmärryksen johdosta  olen omistanut nyt viikon ajan
alle millin pituiset hiukset ja voin kertoa että on aivan älyttömän ihanan pehmeät ja helpot hoidettavat :D

Positiivista palautetta olen saanut vaan kuulla paitsi muksultani joka on asiasta lähinnä kauhuissaan. ;D

Saas nähdä mitä näistä vielä kehittyy kun kasvavat. ???

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 21 Heinä 2006, 00:01
Kirjoittaja hubbabubba
Luumu, siili sopii mielestäni todella hyvin sinulle! :) Itsekkin leikkauttaisin jos uskaltaisin  ::)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 05 Heinä 2007, 13:18
Kirjoittaja MissSpookiness
Hitto, oon halunnu vetää tukan koneella lyhyeks jo pidemmän aikaa mutta nyt on tukka saanut muutamia vuosia vaan kasvaa. Kysyin tässä juuri avokilta mitä hän sanois jos vetäisin hiukseni koneella kun sellanen saatiin lainaksi mun latvojen lyhennystä varten. Kommentit oli sen verran pelottavia, että päätin taas vaan jatkaa miettimistä.
Joskus oli todella lyhyt kampaajalla leikattu tukka joka oli musta tosi ihana koska mulla on aika pieni pää... :D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 09 Loka 2008, 16:36
Kirjoittaja Kunis
Noniin, tän threadin takia kirjauduin tälle foorumille. Viimein.

Itselläni oli useita vuosia sitten 2mm siili. Yhden kesän tosin vain. Sen leikattuani huomasin, että takaraivoni olikin sellainen ruma latta, eli päänmuotoni ei oikein ollut edustavimmillaan siilissä. Myös sen poiskasvattaminen oli kamalaa, koska kaikki poikalyhyt tukka saa pääni näyttämään jotenkin liian massiiviselta. Siili kyllä itessään sopi aika hyvinkin.

Tykkäsin kuitenkin siilistä, se oli kesällä aivan ihanan vilpoinen, helppo pestä ja kuivata, helppo käydä uimassa koska vain ja taas se kuivasi parissa minuutissa.

Mutta pääasia siilin ihanuudessa oli se, että sain tarkkailla hiuskasvustoa läheltä: sain tietää kaikkien pyörteiden paikat ja suunnat ja opiskella niiden käyttäytymistä millitukasta eteenpäin, joten nyt ei enää tarvitse niin paljoa pohtia, miksi tukka ei suostu siihen tai tähän. Kun olen itse kerran saanut todeta millainen pääni oikeasti on, on se nyt helpompi ottaa nykyisissä leikkauksissa huomioon.

Ja vaikka itelläni nyt on yli rintsikkapituiset hiukset, tekisi yhä välillä mieli. Silloin harvoin kun siilinaisia näkee, on ihastus vaan niin valtavan suuri. Kokeilkaa ihmeessä!

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 09 Loka 2008, 23:16
Kirjoittaja keesha
Kunis kirjoitti: Silloin harvoin kun siilinaisia näkee, on ihastus vaan niin valtavan suuri.
Tuli mieleen, että mein koulussa on yksi jolla on tosi hieno siilitukka, semmoinen oranssi. Hänen kasvonpiirteilleen sopii niin mielettömän hyvin siilitukka, että ihaillen vain voi katsoa. Jos hän olisi pitkä, ehdottaisin varmaan että harkitsisi mallinuraa, on sen verran kaunis luustonmuoto kasvoissa.  8)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 19 Marras 2008, 22:48
Kirjoittaja SVC
Noin 8 millin tukka päässä, lyhyempää tekee mieli 8) Johan tässä onkin aikaa vierähtänyt, edellisen kerran leikkautin hiukset näin lyhyeksi sellaiset 3 vuotta sitten... ihmeen nopeasti se tukka kasvoi, se on yksi syy miksen enää epäröi siiliä. Sain tuolloin kivoja kehuja punk-henkisestä ulkonäöstäni (rento pukeutuminen ja tummasankaiset lasit yhdistettynä sänkitukkaan), että taitaa loppujen lopuksi tämä olla se omin tyyli. Rakastan sitä miten helpot lyhyet hiukset on pestä.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 21 Marras 2008, 19:21
Kirjoittaja leeinsane
Minä leikkasin siiliksi tukkani joskus. Tai olisin halunnut kaljun, koska äkkiähän se siitä kasvaa, mutta kampaaja ei suostunut. Ehkä se suodaan hänelle, koska hän oli myös silloisen poikaystäväni äiti. :D Siili oli kiva, shampoota ei juuri tarvinnut, ja se oli ehkä 7mm pitkää.

Siitä sitten kasvattelin, mutta mulle toi ihan lyhyt oli parempi kuin se kasvatusvaihe, koska luonnonkiharoilla ne menee ihan miten sattuu. ei kiva.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 24 Marras 2008, 15:02
Kirjoittaja isla
Aikanaan teiniangstissani leikkautin vyötäröomittaiset, vaaleat hiukset etuhiuksia lukuunottamatta 2-3cm pitkäksi, eli lähestulkoon siiliksi ja värjäsin punaiseksi. Todellinen virheliike, kiharat villiintyy täysin, kun ei ole enää pituuksia painamassa niitä lyttyyn. Kuitenkin  monta kertaa onkin käynyt mielessä leikata kaikki hiukset pois ja aloittaa vaaleen tukan kasvatus ihan puhtaalta pöydältä. Ei kantti vaan kestä.  ::)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 27 Marras 2008, 17:50
Kirjoittaja -j-
Ai että onko siili käyny mielessä?
Kysykää vaan, kuinka monta kertaa! :)

Nyt tosin en ihan siiliä tahtoisi, mutta lyhyet hiukset kylläkin. En varmaan leikkauta kuitenkaan.

On mulla ollu kerran n. 3cm pitkät hiukset ja sitten kerran ajelin vyötärönmittaisesta tukasta alta puolet pois, kun oli kuuma, mutta sen lähemmäksi siiliä en ole päässyt.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 03 Joulu 2008, 16:32
Kirjoittaja kotiparturi
Viime kesänä ajoin yhdelle naiselle siilin ja hyvältä näytti. Ennen tätä hänellä oli n. hartiapituiset hiukset. Syksyn kynnyksellä hän palasi ja ajettiin uudelleen 4mm siili.

Tervetuloa muutkin halukkaat!  :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 18 Helmi 2009, 20:52
Kirjoittaja Catariina
Minä kyllästyin jatkuvaan kampaajalla käyntiin ja varsinkin rahanmenoon. Ensin lainasin naapurilta konetta ja lopulta ostin oman. Nyt on viime kesästä asti tukka ollut 18 mm tai pidempi. Sit kun rupee ärsyttää epäsiisteys, vetäsen taas 18 milliin. Eikait tuota ihan siiliksi voi sanoa mutta..Love it!

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 20 Helmi 2009, 09:30
Kirjoittaja Elmo
Itse leikkasin öbaut 14-vuotiaana lähes vyötäröpituisen tukan muutamaan milliin. Voi jösses sitä taivastelun määrää. Itse kuitenkin tykkäsin ihan hulluna, ja myöskin siitä, että kasvaessa tukalla pystyi leikkimään. Värjäiltiin kavereiden kanssa ihan ihmeellisillä väreillä, kuljin muutaman päivän mm. vihreässä sinipilkukkaassa tukassa ja sitten taas kaikki pois. Pitkään hiukset vaihteli pituutta siilistä lähes polkkaankin. Hoito oli hullun helppoa, pesin lavuaarissa käsisaippualla ;D. Sehän siilissä tosin on, että se tuntuu kasvavan järjettömän nopeasti. Viikottain saa leikata jos haluaa sängessä pysyä. Nyt, kun hiukset on kainalopituudessa ja kasvatus käynnissä, pysyn kyllä kaukana parturikoneista. Mulle kuitenkin sopi siili aika hyvin, kun on suht sirot kasvonpiirteet ja korkeat poskipäät. Muuten olisin varmasti näyttänyt ihan pikkupojalta.

Viime kesänä huitastiin kaverille hartiapituisesta tukasta sänki reissun päällä. Tropiikin rajalla oli niin järjettömän kuuma, että sai kuulemma riittää. Hän näytti jumalaiselta ilman tukkaa! Kaveri sai niin paljon huomiota ja kehuja, että teki mieli melkein itsekin ;)

Toisaalta taas eräs toinen ystäväni näytti lähinnä syöpäpotilaalta ihan lyhyessä tukassa. Hänen hiuksensa ovat luonnostaan lähes platinanvaaleat ja höttöistä vauvahiusta, kulmakarvat ja ripset myös. Ilman meikkiä näky oli aika Auschwitz-kamaa ;) Kaikille se ei vaan sovi.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 05 Maalis 2010, 18:47
Kirjoittaja Tohtori Sykerö
Mä kyllästyin siihen malliin ton värin kanssa säätämiseen, että leikkuukone hurisi viime viikonloppuna ja tukka lyheni sentin-parin mittaiseksi. ;D  Mua on kyllä salaa jo pitkään himottanut leikata letti siiliksi, koska mulla oli ihan parin millin mittainen siilitukka toissakesänä, ja se oli aivan ihana, mutta en ole raaskinut kuitenkaan ryhtyä tuumasta toimeen, koska toisaalta oli suunnitelmissa kasvattaa hiuksia... ::)  Mutta nyt oli hyvä syy antaa leikkurin viuhua, koska letti oli niin järkyttävässä kunnossa, ja yhdestä kohdasta hiuksia olikin jo leikkautunut kemiallisesti poikki aivan kuin ne olisi jollain koneella lyhennetty.

Tässä "kampauksessa" on vaan yksi ärsyttävä puoli, nimittäin se, että kun nää hiukset vähän kasvaa, niin mun letti sojottaa pallona joka suuntaan. :#  Siis se on aivan käsittämätöntä, miten itsepäisesti ne voikin törröttää pystyssä, vaikka miten yrittäisi föönata ja tunkea muotoilutuotteita sekaan! Se lieneekin sitte mun seuraava hiusongelma. ::)  Mut joo, ajattelin tänään vielä surauttaa kuontaloa vähän lyhyemmäksi, kun se on jo tässä viikon sisällä kasvanu sen verran, että palloefekti lähestyy uhkaavasti. :-X  Aion pitää siilinä ainakin sen aikaa, että saan noi viimeisetkin blondatun hiuksen rippeet kokonaan veke. Ihailin tossa just tänään päivänvalossa mun pikku juurikasvuani, joka hohteli hopeisena sieltä kuparinkeltaisen blondatun osan alta. ;D  Kasvaispa jo mun oma rakas maantien-/hiirenharmaa kuontalo pian kunnolla esiin... ;D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 05 Syys 2010, 16:56
Kirjoittaja Fishbones
Alkuvuodesta isä leikaks mulle niin lyhyen siilin, et se oli melkeempä kalju. Koska molemmat hiusleikkurit oli rikki ja isä erittäin jääräpäinen, niin leikkas sitten partakoneen rajaajalla(vai mikä lie onkaan) :D

Näytti pitkään tosi hyvältä, oma hiusväri kun on tumma, kallo on iiihan pyöreä(tästä isä oli erittäin tyytyväinen kun ittelleen on kallo tosi muhkurainen) ja jollain kierolla tavalla se sopi jopa kasvojen muotoon(pyöreä sydän tjsp).

Nyt en vähään aikaan aio kokonaan leikata siiliks, mutta sivuilla on piilokaljut/siilit, niin ei tuu siitäkään vierotusoireita :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 06 Syys 2010, 16:59
Kirjoittaja Corvus
Leikkuutin kuukausi sitten olkapäämittaisen tukkani lyhyeksi polkaksi, mutta himottaa ihan älyttömästi vetää ihan lyhyeksi sänkitukaksi. Olen tosi kade miehelleni, joka vaan ajelee oman tukkansa parin viikon välein kuosiin. En tiedä, pääsenkö sänkihimotuksesta ikinä eroon, paitsi leikkaamalla, mutta en jotenkin kuitenkaan uskalla. Pelkään, että näytän tosi maskuliiniselta, kun kasvonpiirteet on aika vahvat ja tummat. Ihokaan ei ole mitenkään erityisen hyvä, ja pelkään sänkitukan vaan korostavan kaikkia epätäydellisyyksiä. Mutta silti: olisi ihan unelmaa, jos voisi selvitä suihkusta muutamassa minuutissa ja vähemmällä pesulla, puhumattakaan tosiaan tuosta leikkaamisen helppoudesta...

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 07 Syys 2010, 08:30
Kirjoittaja scarface
Corvus, ei muutako repasemaan! Muistan tässä Top Chefissä yhden neitokaisen vetäneen kostean illan päätteeksi tummat puolipitkät kutrinsa siiliksi, tai oikeemmin pää tais olla enemmänki kalju :) Mut sopi ihan älyttömän hyvin, vaikkakin neito tilapäisratkasuna piti sit nauhapanta-peruukkia päässään.

Pikkusisko on tempaissut useemmin kuin kerran tukkansa siiliksi. Kade olen, kun hänen pääkallon muotonsa on kyseistä tyyliä erittäin suosiva. On niinku Natalie Portman (V Vendetassa) tai Sinead O'Connor.. Mut ei mulle, mun kallo on ihan surkee tähän tyyliin.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 07 Syys 2010, 08:45
Kirjoittaja Corvus
^Vitsi, kun uskaltaisi... Varovasti eilen esittelin tätä ideaa miehelle (joka ei siis missään tapauksessa päätä ulkonäöstäni, mutta kuitenkin arvostan hänen mielipidettään, kun joutuu mua sitten katselemaan  :D), eikä se ollut moksiskaan. Taisi sanoa vaan että "Sen kun vetäset"  :D Naurattaa vaan, että sitten me näytettäis koko perhe samanlaiselta, kun miehellä on siili, ja lapsella vasta kasvaa ekaa tukkaa. Sekin tässä olis kyllä helpotus, että mulla tosiaan irtoaa hiusta ihan älyttömästi kun synnytin muutama kuukausi sitten. Eilen kattelin kylppärissä, että lattiakaivo on taas tukossa, ja mulla ei tosiaan ole nytkään mikään pitkä letti, vaan just ja just leukaperiin ulottuva. Ei tarttis siilitukan kanssa pelätä, että tukka ohenee ihan kauhean näköiseksi.

Mutta mistä ihmeestä voi tietää, sopiiko siili? Muutamia kertoja oon kuullut kehuja, että mulla on kaunis pään muoto, mutta arveluttaa silti - lähinnä just se, että näyttäisinkö tosi karulta ja miehiseltä. Toisaalta, jos käyttäisi aluksi vaikka 20 millin terää (tai siis sitä kampaa, joka kiinnitetään tuohon terään)? Hmm. Poikatukka mulla on ollut useampaan otteeseen, ja se on kyllä sopinut hyvin, joten ei tässä nyt ehkä hirveän korkealta putoaisi. Pari kaveria on ajaneet joskus siiliksi, ja ainakin toinen sanoi, ettei ole ikinä saanut niin paljon positiivista huomiota miehiltä  :D Se nyt ei mulla tässä ole tavoitteena, mutta muistinpahan tuonkin nyt. Toinen kaveri ajeli päänsä joskus lukioikäisenä hetken mielijohteesta. Molemmat siis tyttöjä. Hyvin se niille molemmille sopi.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 07 Syys 2010, 13:30
Kirjoittaja scarface
Hmm.. voisit melkeen kurkkia netistä erilaisia mimmei, joilla on siili ja et mimmoset kallon muodot heillä on. Toisaalta, eihän sun ihan millin mittaseks tarvihe jättää, mun sisko tempas semmosen sentin mittasen, ettei ihan päänahka paistanu kumminkaan läpi (tukka tosi tumma).  :) Oisitte ainaki suloinen perhe sen jälkeen :D ja ainahan tosiaan noita irtohiuslisäkkeitä ja peruukkeja voi hankkia, jos rupiaa sit ahistaan ihan paljas pää..

Ainakin sois siinä mielessä siistiä, et vois ite tsekkailla tukan kasvua, kuntoa (ja pitäs nyt jonkun tovin ihan puhtaasti sen OMAN värin!) ja pianhan sois poikatukkapituudessa, miten nopiaa siun tukkas tuppaa kasvamaan? Ei muutako kokeileen. Sit hankit hyviä lisävitskuja ja hoidat päänahkaas niin hyvä tulee.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 07 Syys 2010, 16:02
Kirjoittaja Corvus
Niin no sehän tuossa oliskin ihan ok juttu että mulla kasvaa aika nopeasti tukka, ehkä jotain sentin kuussa, eli kauan ei tarvis kärvistellä jos ei sovikaan. Ja ehkä just kuitenkin jättäis pituudeksi sen sentin tai pari, niin ei nyt sentäs kalju ole. Oma väri mulla kyllä on, ja on luonnostaan hyvin tummanruskea. Tjaah, täytyy vielä hetki keräillä rohkeutta ja tsekkailla kuvia netistä. Mammalomalla ei onneksi tarvitse olla koko ajan ihmisten ilmoilla, toisin kuin töissä, joten siinäkin mielessä nyt olisi kyllä turvallinen aika.

Voin kyllä kuvitella anopin (ja oman äitini) ilmeen, jos siilinä ilmestyisin kyläilemään... :o

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 07 Syys 2010, 16:13
Kirjoittaja Pähkinä
Corvus kirjoitti: Mutta mistä ihmeestä voi tietää, sopiiko siili? Muutamia kertoja oon kuullut kehuja, että mulla on kaunis pään muoto, mutta arveluttaa silti - lähinnä just se, että näyttäisinkö tosi karulta ja miehiseltä.
Voisitko esim. kammata hiukset tiukalle ponnarille ja siirrellä ponnaria sen mukaan, että näet peilistä, miltä näyttäisit "ilman hiuksia"? Tuota ponnarin siirtelyä ajattelin sillä, että olemassa oleva poninhäntä tasapainottaa piirteitä ja tarvitsisit kuitenkin vision kasvoista ilman sitä häntää. Myös valokuvista voisit visioida miltä pääsi näyttäisi ilman niitä kehystäviä hiuksia. Villi kortti on sitten vetää esim. ohuet sukkahousut tasoittamaan hiukset päätä myöten - tulos saattaa tosin demonstroida kaljua enemmän kuin siiliä, mutta ainakin näkisit sen kallonmuodon. Ja uusiutuvaa tavaraahan tuo hius on, että jos ei siiliys sitten tunnukaan omalta jutulta, niin väliaikaistahan se on.  :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 07 Syys 2010, 18:17
Kirjoittaja Corvus
Tuota sukkahousukikkaa voisi kokeilla  :D Jos kokeilisi mustilla sukkahousuilla, niin ei sitä kaljuefektiä ehkä niin syntyisi. Mulla on nyt lyhyt polkka ja otsatukka, joten en ihan pysty vetämään kiinni. Silloin kun mulla oli kuukausi sitten vielä olkapäämittainen ilman otsista, niin tykkäsin kyllä pitää kiinni ja ihan hyvältä se mielestäni näytti. Vaan mitenkähän mahtaa käydä siilin kanssa kun mulla on otsalla pyörre ja siis sellainen sydämen muotoinen hiusraja (siis "widow's peak", mikä ikinä nyt onkaan suomeksi), kiva jos sojottaa ihan pystyssä... Oli se hieman ongelmallinen poikatukan kanssa ainakin, kun pari vuotta sitten mulla oli tosi lyhyt. Mut niin, edelleen se että kasvaahan se nopeaan jos ei olekaan hyvä.

Edit: Tai ehkä heti suihkusta tullessa ihan märän tukan saisi vedettyä kunnolla taakse. Kokeilenkin heti tänään  :)

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 08 Syys 2010, 00:57
Kirjoittaja scarface
Geelillä ja pinneillä (tai sit kun tukkas on suihkun jäliltä märkä) voit ainaki testata jonninsortin suuntaa-antavaa kuvaa siitä, mimmonen se ulkonäkö vois olla siilitukkasena. Tai tempaset siistin irokeesin, semmosen "pehmennetyn" nykypäivän metroseksuaaliversion :D

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 08 Syys 2010, 10:00
Kirjoittaja Corvus
Okei, eilisen kokeilun jälkeen hylkään ehkä hetkeksi siilihaaveeni. Kallon muoto antaisi periksi hyvinkin, mutta kasvonpiirteet eivät. Mulla on mielestäni aika isot kasvot ja kasvonpiirteet, ei siis todellakaan mitkään sirot. Lisäksi mua alkoi hieman hirvittää se mahdollinen kasvatusvaihe, kun kattelin valokuvia parin vuoden takaa joissa mulla on ylikasvanut poikatukan reuhka (mainitsinko, että olen laiska käymään kampaajalla muotoilemassa tukkaa uudestaan kasvatusvaiheessa?), ja näytän aivan kauhealta. Näytän ihan omalta sedältäni! Aargh.

Ehkä yritän saada edes kasvojen ihon sen verran hyvään kuntoon, että kehtaisin näyttäytyä ilman hiusten tuomaa suojaa. Saa mua yrittää vielä ylipuhuakin  ;D Luen varmaan tätä ketjua uudestaan ja uudestaan siili-intoni kanssa, vaikka en nyt ihan uskallakaan toteuttaa sitä (kai).

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 08 Touko 2011, 13:15
Kirjoittaja Ekku
Minä olen miettinyt siilitukkaa syksystä asti! :) Innostuin taas lukemaan tätä topicia, koska kesä lähestyy ja koulu lähenee loppuaan, joten parin viikon päästä voisi toteuttaa tämän haaveen... ehkä....

Tällä hetkellä hiukset on todella rääkätyt värinpoistoin ym värjäyksin. Haluaisinkin omnan värin takaisin ja siinä samassa sekin ongelma ratkeaisi.

Jotenkin kuitenkin minua hirvittää se, että sopiiko se siili minulle. minulla on todella kapeat ja sirot kasvot, että sen puolesta ehkä kävisi, mutta pään muoto pelottaa. :D Toisaalta taas pelon aihe on se, että kuinka siihen siilin "sopeutuu", koska nyt on jo reilusti olkapäämittaiset hiukset. Muutaman sentin hiukset ollu viimeksi 3 v sitten. Rakastan kampausten tekoa yli kaiken ja tähän pituuteen niitä saakin jo jonkinlaisia tehtyä...Vaikka pelkäänkin näyttäväni pojalta siilissä,  ajatus siilistä on miltei vastustamaton :)

Mää kaipailisin kuvia teistä siilipäistä ennen ja jälkeen hiustenleikkuun. Ois kiva nähdä miltä näytätte :) Ja tietenkin siitä, että tapahtuiko siirtymisessä pitkästä tukasta siiliin "itkupotkuraivarikadutusta" :DD

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 08 Touko 2011, 14:20
Kirjoittaja Kunis
Mulla on niin lättänä takaraivo, ettei toiminut. Salli kyllä reilumman silmämeikin käytön, kun hiukset ei vieneet samalla lailla huomiota, mutta meikittä näytti joskus mielestäni tylsältäkin. Oli kuitenkin viileä ja ihana. Silloin ei ollut vielä kauheesti digikameroita, kun vedin siilini, eikä paperikuvia ole tallella, harmi, moni on tahtonut nähdä.
Nyt sitten viikko sitten leikkasin muuten poikatukan, mutta takaraivottomuus haittaa silti. On se kyllä hurjan nätti niillä, joilla on kaunis pää.

Vs: Hiukset siiliksi!

Lähetetty: 08 Touko 2011, 16:06
Kirjoittaja Salamanteri
Minä ajoin koneella reilu vuosi sitten juurikin käsittelyillä rääkätyt hiukset, ei nyt ihan ehkä siiliksi, mutta sellaiseksi 2-3 senttisiksi kauttaaltaan. Yllätys oli suuri, kun se ei näyttänytkään yhtään semmoiselta ajellulta vaan siltä että olisin käynyt leikkauttamassa superlyhyen mallin. Enkä edes ole siropiirteinen! Oma väri takaisin-ketjussa sivulla 23 on kuvia. Tykkäsin mielettömästi ja olenkin pysytellyt lyhyessä, paitsi päälyosaa kasvatellut pidemmäksi jotta luonnonkihara pääsee oikeuksiinsa.