Hiukset siiliksi!

Leikkaukset sekä kampaukset
MissSpookiness

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja MissSpookiness »

Hitto, oon halunnu vetää tukan koneella lyhyeks jo pidemmän aikaa mutta nyt on tukka saanut muutamia vuosia vaan kasvaa. Kysyin tässä juuri avokilta mitä hän sanois jos vetäisin hiukseni koneella kun sellanen saatiin lainaksi mun latvojen lyhennystä varten. Kommentit oli sen verran pelottavia, että päätin taas vaan jatkaa miettimistä.
Joskus oli todella lyhyt kampaajalla leikattu tukka joka oli musta tosi ihana koska mulla on aika pieni pää... :D
Kunis

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Noniin, tän threadin takia kirjauduin tälle foorumille. Viimein.

Itselläni oli useita vuosia sitten 2mm siili. Yhden kesän tosin vain. Sen leikattuani huomasin, että takaraivoni olikin sellainen ruma latta, eli päänmuotoni ei oikein ollut edustavimmillaan siilissä. Myös sen poiskasvattaminen oli kamalaa, koska kaikki poikalyhyt tukka saa pääni näyttämään jotenkin liian massiiviselta. Siili kyllä itessään sopi aika hyvinkin.

Tykkäsin kuitenkin siilistä, se oli kesällä aivan ihanan vilpoinen, helppo pestä ja kuivata, helppo käydä uimassa koska vain ja taas se kuivasi parissa minuutissa.

Mutta pääasia siilin ihanuudessa oli se, että sain tarkkailla hiuskasvustoa läheltä: sain tietää kaikkien pyörteiden paikat ja suunnat ja opiskella niiden käyttäytymistä millitukasta eteenpäin, joten nyt ei enää tarvitse niin paljoa pohtia, miksi tukka ei suostu siihen tai tähän. Kun olen itse kerran saanut todeta millainen pääni oikeasti on, on se nyt helpompi ottaa nykyisissä leikkauksissa huomioon.

Ja vaikka itelläni nyt on yli rintsikkapituiset hiukset, tekisi yhä välillä mieli. Silloin harvoin kun siilinaisia näkee, on ihastus vaan niin valtavan suuri. Kokeilkaa ihmeessä!
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja keesha »

Kunis kirjoitti: Silloin harvoin kun siilinaisia näkee, on ihastus vaan niin valtavan suuri.
Tuli mieleen, että mein koulussa on yksi jolla on tosi hieno siilitukka, semmoinen oranssi. Hänen kasvonpiirteilleen sopii niin mielettömän hyvin siilitukka, että ihaillen vain voi katsoa. Jos hän olisi pitkä, ehdottaisin varmaan että harkitsisi mallinuraa, on sen verran kaunis luustonmuoto kasvoissa.  8)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
SVC

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja SVC »

Noin 8 millin tukka päässä, lyhyempää tekee mieli 8) Johan tässä onkin aikaa vierähtänyt, edellisen kerran leikkautin hiukset näin lyhyeksi sellaiset 3 vuotta sitten... ihmeen nopeasti se tukka kasvoi, se on yksi syy miksen enää epäröi siiliä. Sain tuolloin kivoja kehuja punk-henkisestä ulkonäöstäni (rento pukeutuminen ja tummasankaiset lasit yhdistettynä sänkitukkaan), että taitaa loppujen lopuksi tämä olla se omin tyyli. Rakastan sitä miten helpot lyhyet hiukset on pestä.
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Minä leikkasin siiliksi tukkani joskus. Tai olisin halunnut kaljun, koska äkkiähän se siitä kasvaa, mutta kampaaja ei suostunut. Ehkä se suodaan hänelle, koska hän oli myös silloisen poikaystäväni äiti. :D Siili oli kiva, shampoota ei juuri tarvinnut, ja se oli ehkä 7mm pitkää.

Siitä sitten kasvattelin, mutta mulle toi ihan lyhyt oli parempi kuin se kasvatusvaihe, koska luonnonkiharoilla ne menee ihan miten sattuu. ei kiva.
isla

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja isla »

Aikanaan teiniangstissani leikkautin vyötäröomittaiset, vaaleat hiukset etuhiuksia lukuunottamatta 2-3cm pitkäksi, eli lähestulkoon siiliksi ja värjäsin punaiseksi. Todellinen virheliike, kiharat villiintyy täysin, kun ei ole enää pituuksia painamassa niitä lyttyyn. Kuitenkin  monta kertaa onkin käynyt mielessä leikata kaikki hiukset pois ja aloittaa vaaleen tukan kasvatus ihan puhtaalta pöydältä. Ei kantti vaan kestä.  ::)
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja -j- »

Ai että onko siili käyny mielessä?
Kysykää vaan, kuinka monta kertaa! :)

Nyt tosin en ihan siiliä tahtoisi, mutta lyhyet hiukset kylläkin. En varmaan leikkauta kuitenkaan.

On mulla ollu kerran n. 3cm pitkät hiukset ja sitten kerran ajelin vyötärönmittaisesta tukasta alta puolet pois, kun oli kuuma, mutta sen lähemmäksi siiliä en ole päässyt.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
kotiparturi

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja kotiparturi »

Viime kesänä ajoin yhdelle naiselle siilin ja hyvältä näytti. Ennen tätä hänellä oli n. hartiapituiset hiukset. Syksyn kynnyksellä hän palasi ja ajettiin uudelleen 4mm siili.

Tervetuloa muutkin halukkaat!  :)
Catariina

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Catariina »

Minä kyllästyin jatkuvaan kampaajalla käyntiin ja varsinkin rahanmenoon. Ensin lainasin naapurilta konetta ja lopulta ostin oman. Nyt on viime kesästä asti tukka ollut 18 mm tai pidempi. Sit kun rupee ärsyttää epäsiisteys, vetäsen taas 18 milliin. Eikait tuota ihan siiliksi voi sanoa mutta..Love it!
Elmo

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Itse leikkasin öbaut 14-vuotiaana lähes vyötäröpituisen tukan muutamaan milliin. Voi jösses sitä taivastelun määrää. Itse kuitenkin tykkäsin ihan hulluna, ja myöskin siitä, että kasvaessa tukalla pystyi leikkimään. Värjäiltiin kavereiden kanssa ihan ihmeellisillä väreillä, kuljin muutaman päivän mm. vihreässä sinipilkukkaassa tukassa ja sitten taas kaikki pois. Pitkään hiukset vaihteli pituutta siilistä lähes polkkaankin. Hoito oli hullun helppoa, pesin lavuaarissa käsisaippualla ;D. Sehän siilissä tosin on, että se tuntuu kasvavan järjettömän nopeasti. Viikottain saa leikata jos haluaa sängessä pysyä. Nyt, kun hiukset on kainalopituudessa ja kasvatus käynnissä, pysyn kyllä kaukana parturikoneista. Mulle kuitenkin sopi siili aika hyvin, kun on suht sirot kasvonpiirteet ja korkeat poskipäät. Muuten olisin varmasti näyttänyt ihan pikkupojalta.

Viime kesänä huitastiin kaverille hartiapituisesta tukasta sänki reissun päällä. Tropiikin rajalla oli niin järjettömän kuuma, että sai kuulemma riittää. Hän näytti jumalaiselta ilman tukkaa! Kaveri sai niin paljon huomiota ja kehuja, että teki mieli melkein itsekin ;)

Toisaalta taas eräs toinen ystäväni näytti lähinnä syöpäpotilaalta ihan lyhyessä tukassa. Hänen hiuksensa ovat luonnostaan lähes platinanvaaleat ja höttöistä vauvahiusta, kulmakarvat ja ripset myös. Ilman meikkiä näky oli aika Auschwitz-kamaa ;) Kaikille se ei vaan sovi.
Viimeksi muokannut Elmo, 20 Helmi 2009, 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tohtori Sykerö
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 22:37

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Tohtori Sykerö »

Mä kyllästyin siihen malliin ton värin kanssa säätämiseen, että leikkuukone hurisi viime viikonloppuna ja tukka lyheni sentin-parin mittaiseksi. ;D  Mua on kyllä salaa jo pitkään himottanut leikata letti siiliksi, koska mulla oli ihan parin millin mittainen siilitukka toissakesänä, ja se oli aivan ihana, mutta en ole raaskinut kuitenkaan ryhtyä tuumasta toimeen, koska toisaalta oli suunnitelmissa kasvattaa hiuksia... ::)  Mutta nyt oli hyvä syy antaa leikkurin viuhua, koska letti oli niin järkyttävässä kunnossa, ja yhdestä kohdasta hiuksia olikin jo leikkautunut kemiallisesti poikki aivan kuin ne olisi jollain koneella lyhennetty.

Tässä "kampauksessa" on vaan yksi ärsyttävä puoli, nimittäin se, että kun nää hiukset vähän kasvaa, niin mun letti sojottaa pallona joka suuntaan. :#  Siis se on aivan käsittämätöntä, miten itsepäisesti ne voikin törröttää pystyssä, vaikka miten yrittäisi föönata ja tunkea muotoilutuotteita sekaan! Se lieneekin sitte mun seuraava hiusongelma. ::)  Mut joo, ajattelin tänään vielä surauttaa kuontaloa vähän lyhyemmäksi, kun se on jo tässä viikon sisällä kasvanu sen verran, että palloefekti lähestyy uhkaavasti. :-X  Aion pitää siilinä ainakin sen aikaa, että saan noi viimeisetkin blondatun hiuksen rippeet kokonaan veke. Ihailin tossa just tänään päivänvalossa mun pikku juurikasvuani, joka hohteli hopeisena sieltä kuparinkeltaisen blondatun osan alta. ;D  Kasvaispa jo mun oma rakas maantien-/hiirenharmaa kuontalo pian kunnolla esiin... ;D
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.
Avatar
Fishbones
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 20:24

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Fishbones »

Alkuvuodesta isä leikaks mulle niin lyhyen siilin, et se oli melkeempä kalju. Koska molemmat hiusleikkurit oli rikki ja isä erittäin jääräpäinen, niin leikkas sitten partakoneen rajaajalla(vai mikä lie onkaan) :D

Näytti pitkään tosi hyvältä, oma hiusväri kun on tumma, kallo on iiihan pyöreä(tästä isä oli erittäin tyytyväinen kun ittelleen on kallo tosi muhkurainen) ja jollain kierolla tavalla se sopi jopa kasvojen muotoon(pyöreä sydän tjsp).

Nyt en vähään aikaan aio kokonaan leikata siiliks, mutta sivuilla on piilokaljut/siilit, niin ei tuu siitäkään vierotusoireita :)
Corvus

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Corvus »

Leikkuutin kuukausi sitten olkapäämittaisen tukkani lyhyeksi polkaksi, mutta himottaa ihan älyttömästi vetää ihan lyhyeksi sänkitukaksi. Olen tosi kade miehelleni, joka vaan ajelee oman tukkansa parin viikon välein kuosiin. En tiedä, pääsenkö sänkihimotuksesta ikinä eroon, paitsi leikkaamalla, mutta en jotenkin kuitenkaan uskalla. Pelkään, että näytän tosi maskuliiniselta, kun kasvonpiirteet on aika vahvat ja tummat. Ihokaan ei ole mitenkään erityisen hyvä, ja pelkään sänkitukan vaan korostavan kaikkia epätäydellisyyksiä. Mutta silti: olisi ihan unelmaa, jos voisi selvitä suihkusta muutamassa minuutissa ja vähemmällä pesulla, puhumattakaan tosiaan tuosta leikkaamisen helppoudesta...
scarface

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja scarface »

Corvus, ei muutako repasemaan! Muistan tässä Top Chefissä yhden neitokaisen vetäneen kostean illan päätteeksi tummat puolipitkät kutrinsa siiliksi, tai oikeemmin pää tais olla enemmänki kalju :) Mut sopi ihan älyttömän hyvin, vaikkakin neito tilapäisratkasuna piti sit nauhapanta-peruukkia päässään.

Pikkusisko on tempaissut useemmin kuin kerran tukkansa siiliksi. Kade olen, kun hänen pääkallon muotonsa on kyseistä tyyliä erittäin suosiva. On niinku Natalie Portman (V Vendetassa) tai Sinead O'Connor.. Mut ei mulle, mun kallo on ihan surkee tähän tyyliin.
Corvus

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Corvus »

^Vitsi, kun uskaltaisi... Varovasti eilen esittelin tätä ideaa miehelle (joka ei siis missään tapauksessa päätä ulkonäöstäni, mutta kuitenkin arvostan hänen mielipidettään, kun joutuu mua sitten katselemaan  :D), eikä se ollut moksiskaan. Taisi sanoa vaan että "Sen kun vetäset"  :D Naurattaa vaan, että sitten me näytettäis koko perhe samanlaiselta, kun miehellä on siili, ja lapsella vasta kasvaa ekaa tukkaa. Sekin tässä olis kyllä helpotus, että mulla tosiaan irtoaa hiusta ihan älyttömästi kun synnytin muutama kuukausi sitten. Eilen kattelin kylppärissä, että lattiakaivo on taas tukossa, ja mulla ei tosiaan ole nytkään mikään pitkä letti, vaan just ja just leukaperiin ulottuva. Ei tarttis siilitukan kanssa pelätä, että tukka ohenee ihan kauhean näköiseksi.

Mutta mistä ihmeestä voi tietää, sopiiko siili? Muutamia kertoja oon kuullut kehuja, että mulla on kaunis pään muoto, mutta arveluttaa silti - lähinnä just se, että näyttäisinkö tosi karulta ja miehiseltä. Toisaalta, jos käyttäisi aluksi vaikka 20 millin terää (tai siis sitä kampaa, joka kiinnitetään tuohon terään)? Hmm. Poikatukka mulla on ollut useampaan otteeseen, ja se on kyllä sopinut hyvin, joten ei tässä nyt ehkä hirveän korkealta putoaisi. Pari kaveria on ajaneet joskus siiliksi, ja ainakin toinen sanoi, ettei ole ikinä saanut niin paljon positiivista huomiota miehiltä  :D Se nyt ei mulla tässä ole tavoitteena, mutta muistinpahan tuonkin nyt. Toinen kaveri ajeli päänsä joskus lukioikäisenä hetken mielijohteesta. Molemmat siis tyttöjä. Hyvin se niille molemmille sopi.
Vastaa Viestiin