Hiukset siiliksi!

Leikkaukset sekä kampaukset
Fredrika

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Fredrika »

Mä olen melkein 100% varmuudella päättänyt leikata siilin kun ensin jaksan kasvattaa pitemmän letin. (jaksan jos jaksan... ::) toivottavasti jaksan :) )
Miten Illusia ja muut kikkarapäät pärjäsitte kasvuvaiheessa kihartuvan tukan kanssa? Tämä kiharoiden käyttäytyminen epäilyttää, mutta toisaalta antaa mahdollisuuksia kokeilla kaikkea erilaista.
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Fredrika kirjoitti: Mä olen melkein 100% varmuudella päättänyt leikata siilin kun ensin jaksan kasvattaa pitemmän letin. (jaksan jos jaksan... ::) toivottavasti jaksan :) )
Miten Illusia ja muut kikkarapäät pärjäsitte kasvuvaiheessa kihartuvan tukan kanssa? Tämä kiharoiden käyttäytyminen epäilyttää, mutta toisaalta antaa mahdollisuuksia kokeilla kaikkea erilaista.
Apua toi kikkarapää kuulostaa niin kauhealta  ;D Mulla toi luonnonkihara tulee esiin lähinnä kun tukka on märkä ja jos annan sen kuivua vapaasti ja vaan rutistelen sen kiharalle niin se jää sellaseksi.Lyhyen tukan kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa,siilinä tukka pysyi pystyssä ihan hyvin kunnes tuli tarpeeksi pituutta jolloin alkoi taipumaan.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Huonoina hiuspäivinä tulee aina sellainen tunne, että tekisi mieli ajaa kalju. Säästäisi siinäkin rahaa. Välillä on tullut mieleen, miten ihanaa olisi seisoa suihkussa, kun vesi valuisi päätä pitkin. Eikä tarvitsisi enää koskaan setviä takkuja.

Aina tulee mieleen, mutta kyllä itkisin katkerat itkut, jos joku oikeasti menisi hiukseni liian lyhyeksi leikkaamaan. Minulla on melko pyöreät kasvot ja suvulle tyypilliset hörökorvat, joten olisin varmaan aika mielenkiintoinen näky. ::)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
michelangelo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 242
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:17

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja michelangelo »

Ihan samoja ajatuksia minullakin ollut kuin Sanguinella ja itseasiassa minulla on pyöreähköt tai oikeastaan kulmikkaat kasvot ja hörökorvat, mutta ei se haittaa minua tämän asian suhteen, ainakaan vielä ;) Jos tulos on kaamea niin olenpahan kävelevä esimerkki ettei muut samantyylisen kallon omaavat erehdy ajamaan siiliä.

Mitä olen katsonut naisten poikatukkia niin ne näyttää todella hyville (kysymys koskee siilistä kasvaneita) ja heräsi kysymys kasvaako luonnostaan niskatukka keskeltä pidemmäksi jonkinsortin "tupsuksi" tahi pieneksi hiirenhännäksi, vai onko muotoilemalla saatu näyttämään sille/tulee pienoinen "kolmiomaisuus"?
Kasvaako siilistä siisti poikatukka (en tarkoita coolia) miten varmasti/ tavallaan näyttää kuin kampaaja olisi leikannut lyhyen?
En tainnut ilmaista asiaani selkeästi ja tuntuu enempi tai vähempi (vähempi itseasiassa) pölkkypäälle, mutta eipähän jää vaivaamaan mieltä. Aikatavalla etukäteen kyselen. Mutta se taitaa olla ominaista nykyään minulle.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Muok. Suurkiitokset teille Gigli, Mer ja Illusiallekin! Nuo linkit oli todella valaisevat ja minäkin tykkäsin siitä tukasta 4 kk millisängen jälkeen. Mistä heräskin kysymys: miten sen pituuden voisi ylläpitää kun ei ole aikomusta käydä kampaajalla joka siistisi aina tukkapuolen? Viimesimmät näyttävät ihan liian pitkille minulle. Mutta tokihan tässä aikaa sitten on kasvatella sitä hiusta ja katella miten käy ja mikä sopii= Eipäs mennä asioiden edelle ;)
Viimeksi muokannut michelangelo, 02 Touko 2006, 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Merial »

michelangelo kirjoitti: Mitä olen katsonut naisten poikatukkia niin ne näyttää todella hyville (kysymys koskee siilistä kasvaneita) ja heräsi kysymys kasvaako luonnostaan niskatukka keskeltä pidemmäksi jonkinsortin "tupsuksi" tahi pieneksi hiirenhännäksi, vai onko muotoilemalla saatu näyttämään sille/tulee pienoinen "kolmiomaisuus"?
Kasvaako siilistä siisti poikatukka (en tarkoita coolia) miten varmasti/ tavallaan näyttää kuin kampaaja olisi leikannut lyhyen?
En tainnut ilmaista asiaani selkeästi ja tuntuu enempi tai vähempi (vähempi itseasiassa) pölkkypäälle, mutta eipähän jää vaivaamaan mieltä. Aikatavalla etukäteen kyselen. Mutta se taitaa olla ominaista nykyään minulle.
Tuohon hiirenhäntään; itse olen leikannut poikaystävän hiuksia ja vaikka joka kerta tasaiseksi niiden märkänä ollessa leikkaan, niin aina se niskatukka muodostaa sen kolmiomaisen tupsun. Kuivana sitä sitten vielä nirsii sen verran että tulee takaiseksi. Uskoisin että hiuksilla on taipumus asettautua niskan muotojen mukaan ja menevät tuollein varmaan valtaosalla ihmisistä, pitää vain nirsiä sitten (kuivana niin kuin itse teen) se tupsu sieltä pois, jos häiritsee. :)
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Hiirenhäntä muodostuu niskaan, jos on niskassa pyörre. Mullapa on niskassa kaksi pyörrettä, joista kasvoi sitten kaksi kolmiota/hiirenhäntää, jotka näyttivät poikatukassa älyttömän typerältä ;D

Kun kasvatin siiliä pois, kävin melko usein kampaajalla muotoilemassa tukkaa. Kiharaan tukkaan tuli helposti omituisiin kohtiin töyhtöjä, jotka sitten hukkuivat hiusmassaan oikealla muotoilulla. Tällaisia malleja (suurinpiirtein) mulla oli kasvatusvaiheessa:

(Toim.Huom. Tukkaa siis kasvateltiin vuonna -98 ja kaikki mallit oli silloin tosi hot)

- 6vkoa pään sheivaamisesta
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=7161&month1=&pg=1&styl1=La%20Biosthetique

-(Vasemmanpuoleinen) Eka saksilla leikattu, 3kk millisiilistä
http://www.hair-news.com/fvs2.html

-Tää oli mun suosikki, tosi helppo laittaa ja sai väänneltyä moneen muotoon, 4kk millisiilistä
http://www.beautynet.co.za/gallery/Short_Hair_Styles/brunette_very_short.jpg

- Puoli vuotta millisiilistä. En tykännyt yhtään ja otti kauan laittaa siedettävän näköiseksi.
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=3008&month1=&pg=1&styl1=108%20Hairdressing

-Legendaarinen Natalie-tukka, vuosi millisiilistä
http://www.torstenmaue.net/bilder/natalie-imbruglia.jpg
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Noi giglin laittamat mallit on mun mielestä ihan kivoja.Mulla lähtee tukka pois tod.näk. kuukauden päästä.Ensin ihan siiliksi ja jos ei näytä ihan hölmöltä niin sitten vedän kaikki pois.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Äh, olisi pitänyt huomata tämä aiemmin.. >:(

Siis ne "kammat" eli tallat ovat ihan pituuden rajoittimia, vaihtamalla nitä voi päättä minkämittaisen haluaa.
Omassa koneessani on 3,6,9,12,16, sekä 28mm tallat.

Jos haluaa leikata aivan lyhyen, mutta ei aivan siiliksi, yhdistelemällä talloja voi vaikuttaa paljon lopputulokseen.
esin niin että niskan ja korvalliset ajaa vaikka 3, 6 mm tallalla, mutta ohimot ja päälisosan ajaa sitten isommalla tallalla.
Näin voi säätää vähän sitä muotoa, ettei lopputulos ole jokapaikasta samanmittainen "pallo"  ;)

Kun alkaa kasvatella noin lyhyestä (kokeiltu on  :-X) sitä kannattaa ihan tosiaan siistityttää, ja usein! Vartsinkun muotoilu/ohennus saksien kannattaa antaa viuhua ihan kunnolla.
Muuten kun se lähtee kasvamaan, kasvaa se jokapaikasta samanverran, ja jossain vaiheessa tulee se "pallo".
Sen kanssa on helpompi elää, jos antaa vaikka päältä ensin hieman kasvaa, ja lyhennyttää vähän sivuja.
Myös rikkomista kannattaa ehdottomasti kokeilla lyhyemissä malleissa, antaa huomattavasti lisää muotoiltavuutta.  ;)

Mulla ei ollut ongelmia kun lähdin kasvattamaan aivan lyhyestä kiharaa pehkoa.
Lyhyenä se oli niin helppo vetäistä suoraksi kuivaajalla, kun koko letti oli kuiva 1-2min, eikä se kihartuminen ollut niin voimakasta lyhyenä.
Tämä letti alkaa ennemminkin kihartua vasta pidempänä enemmän, tai sitten sitä hiusmassaa on silloin vain niinpaljon enemmän että se kiharuus näkyy paremmin.

Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Merial »

Ishamael kirjoitti: Tämä letti alkaa ennemminkin kihartua vasta pidempänä enemmän, tai sitten sitä hiusmassaa on silloin vain niinpaljon enemmän että se kiharuus näkyy paremmin.
Sama täällä. Sen takia haaveilisinkin lyhyistä hiuksista, mahdollisesti ihan siilistäkin. Tämä on vain tällaista jankausta näiden kanssa, heti kun hiukset näyttävät päivänkin paremmilta niin heti lyö aikeet takapakkia. :-\
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
luumu

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja luumu »

Onneksi kaverilla on hiustenleikkuukone, niin pystyy aina välillä trimmaamaan hiuksia. En kyllä vielä osaa tehdä sitä itse, mutta pitäisi varmaan opetella. Viimeksi (pari päivää sitten) ajoin 4mm pituiseksi. Pelotti vähän, mutta lopputulos oli oikeasti hieno :D

(Ainoa asia mikä harmittaa on jatkuva shampoon liikakäyttö. Jostain syystä ollessani suihkussa en tajua, että en tarvitse yhtä paljon shampoota kuin ennen olkapää pituisille hiuksilleni... sitten laitan päähäni valtavan kourallisen shampoota ja se valuu naamalle ja selkää pitkin. Tänään viimeksi. En näköjään ikinä opi.)
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Nonniin eilen lähti keesi päästä ja nyt on tukkaa sellanen 15mm joka puolelta samalla mitalla.
Ihanan helppo ja nopea kun ei tarvii laittaa nukkumisen jälkeen.  :-*
maarit

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja maarit »

Kivaa, Illusia! Oiskos kuvaa?

Mun suihkun viemäri oli tukossa ja poimin sieltä äsken karsean hiustukon. Mulla on paljon tukkaa ja sitä tietysti lähtee vastaavasti paljon... Ja joka toinen päivä pitää tukka pestäkin. En jaksa enää! Nyt pohdin enää, leikkautanko lyhyeksi tai ihan lyhyeksi, vaiko surruuttelen itse koneella sentin-parin mittaan.
petomaani

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Illusia, SIISTIÄ!!  :D Tahtoo nähdä kuvia kuvia kuvia!!
Pikkunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:41

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja Pikkunen »

*heiluttaa käsiään*
Kampaajan väärin ymmärryksen johdosta  olen omistanut nyt viikon ajan
alle millin pituiset hiukset ja voin kertoa että on aivan älyttömän ihanan pehmeät ja helpot hoidettavat :D

Positiivista palautetta olen saanut vaan kuulla paitsi muksultani joka on asiasta lähinnä kauhuissaan. ;D

Saas nähdä mitä näistä vielä kehittyy kun kasvavat. ???
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Hiukset siiliksi!

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Luumu, siili sopii mielestäni todella hyvin sinulle! :) Itsekkin leikkauttaisin jos uskaltaisin  ::)
Vastaa Viestiin