Davines-tuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja lynx »

Avataanpas tällekin oma ketju, kun luonnonkosmetiikka on jossain määrin alkanut herättää kiinnostusta täälläkin.

Eli siis onko kukaan perehtynyt Davines-sarjaan? Mitä tuotteita olette kokeilleet, ja minkälaisia kokemuksia niistä jäi?

Lopuille tiedoksi, että kyse on siis italialaisesta eko-henkisestä hiustuotesarjasta. Lisäinfoa täältä:

http://www.davines.com (varsin kauheat sivut, ja italialaiseen tyyliin epäselvää selostusta ilman konkretiaa...)

Itse olen testikäyttänyt Alchemic System värihoitsikkaa (sävy Tobacco), sekä Essential Hair Care Nourishing Shampoota että Nourishing Conditioneria. Toi värihoito on varsin mukavaa kamaa. Sarjassa on aika kivan murrettuja sävyjä tarjolla, eikä niitä perus punainen/kupari/kulta/hopea -settejä. Ihan juvela tuote. Shampoo ei ollut mitenkään erityisen pesevä, sisältää kyllä sulfaatteja. Jätti hiukset pehmeiksi ja ilmaviksi. INCIssä paljon kasviperäisiä raaka-aineita, joiden tehoa itse aina vähäsen epäilen. Oli kuitenkin ihan perushyvä tuote. Hoitoaine oli melko köykäinen mun hiuksille. Hoitaa kyllä normaalikäytössä ihan hyvin, mutta tehisvaikutusta ei juurikaan ole.

Sain tuotteita pienen näytepussin ystävälliseltä kampaajalta, ja näytteet olivat melko riittoisia. Jospa joku muukin olisi kokeillut :)
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja Luna »

Tietoisku, kyseisiä tukkatuotteita on tällä hetkellä HqHairin outletissa ihan kelpo hintaan, kahta kokoa löytyy. Noiden hoitoaineiden incit on melkeinpä identtisiä, muistaakseni erona oli jojoba oilin ja jonkun butterin "vuorottelu" samassa inci-kohdassa. Kirjoittelen ne tuonne inci-ketjuun kunhan jaksan etsiä nettisivun jolla noita oli myynnissä inci-tiedotteineen  :) Vaikutti ihan kelpo sarjalle, itselläni ainakin tulee kokeiltua lähikuukausina. Purkkien ulkonäkö oli ehkä liiaksikin pelkistetty tuomaan luonnonmukaista vaikutelmaa.
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja Todia »

Näissä on kuitenkin ilmeisesti silikonia? Hqhairissa sanotaan yhdestä tuotteesta näin:
(...)Thanks to its blend of conditioners, moisturisers and silicones it makes hair shiny and easy to comb, eliminating the frizzy effect.(...)
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja lynx »

^Juu, on noissa silareita. Ei nyt ole purkit käsillä, mut tossa hoitiksessa oli ainaki silareita. Itse en pode kyllä pahaa silarikammoa ;) Tosissaan ovat kyllä edukkaita tuolla outletissa! Joku sulfaatiton shampookin näkyi olevan. Vois olla ihan hyvä vaihtari MOPin hydrating shampoolle tohon hintaan.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Täytyy kommentoida, kun tuosta Outletista on puhetta... Suunnilleen viikko sitten katselin juurikin noita Davinesin tuotteita HQHairin Outletissa, ja silloin niiden hinnat olivat vielä sellaiset, että olisivat tulleet pienemmällä postimaksulla Suomeen. Nyt kuitenkin yllättäen tuotteiden hintoja on nostettu sopivasti juuri sen verran, että postareita menee sen korkeamman taksan mukaan  ::) Tyypillistä HQHairia...

Sinänsä itseänikin kiinnostaisivat nuo Davines-tuotteet, etenkin incejä olisi mielenkiintoista nähdä.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja Luna »

Kävin lisäämässä inci-ketjuun hoitoaineiden incejä, ainakin Deep Restructuring Serum näytti mun silmään erityisen hyvältä! Kirjoittelen viimeistään huomenna shampoita niin nekin sitten löytyy juurestietokannasta  :)
babei
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:46

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja babei »

Lynx, kävitkö Hiusfriikissä Jkl:ssä?  ;) Itse kun kävin siel niin sain noita Davines-tuotteita kokeiltavaksi. Shampoo ja hoitoaine, en muista nimiä mutta jotain kosteuttavia ne taisi olla. Hoitis ainakin vaikuttaa tosi hyvältä ja hoitavalta  :)
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.
babei
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:46

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja babei »

Hiusfriikki on sillä samalla kadulla kun mis on Pieni Kamari, eli siis siitä Nordean kulmalta ylös pikkasen matkaa.
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja zubi »

Mä kävin tuolla hiusfriikissä värjäyksessä ja kampaaja viimeisteli värin juuri tuolla lynxin haluamalla värihoitiksella. Tosi hienosti kyllä kiilsi tukka sen jälkeen (tosin en osaa sanoa oliko se värin vai hoitiksen ansiota) ja tuoksuu vieläkin ihanalta, vaikka olen pessytkin sen jälkeen ihan eri aineilla. Nythän siellä on tämän kuun ajan vielä tarjouksessa värihoitiksen ostajalle värishampoo kaupan päälle eli yht. 28 euroa. Tekisi kovasti mieli hakea omat pullot kotiin, nuo purkitkin ovat niin kivan näköisiä.  :)
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja zubi »

Sorruin hankkimaan Davinesin voidemaisen jätettävän, 28 euroa, kun sain sarjan huulipunan kaupan päälle. Tämä jätettävä on kai enemmänkin muotoilutuote kuin mikään hoitava tuote. Kyseessä on siis föönausta ja suoristusta helpottava voide, joka suojaa hiusta kuumuudelta ja kampausta kosteudelta.

"Relaxing Fluid Defining: Smooths, sleeks and protects hair during blowdrying and from humidity. Controls even the most difficult hair."

Mulla on just tollanen most difficult hair, joten halusin kokeilla.  ;) Ihan mukavasti tää toimii. Silikoneja on incissä muutamia, mutta niinhän näissä vastaavissa useimmiten on, enkä itse kammoa niitä erityisesti, koska eivät aiheuta mulle mitään ongelmia. Tää on ainakin tosi kevyttä, ei liian lätsäyttävää tavaraa. Ihana melonimainen tuoksu ja tosi riittoisaa. Ei ehkä ihan täysin hintansa väärti, mutta kyllä paljon parempi kuin ennen käytössäni ollut L'orealin markettituote.

Tuo huulipuna puolestaan on "kosteuttava ja hoitava". Hoitotehosta en nyt niin vakuuttunut ole, mutta toisaalta ei se myöskään kuivattavalta tunnu. Vähän sellainen huulikiiltomainen. Sävy on kyllä huulilla valitettavasti aika erilainen kuin tuubissa, eikä oikein sovi mulle. Ihan hyvä tuote kuitenkin. Tämä voisi sopia jollekin ei-kovin-kuivahuuliselle, joka haluaa sävyä huuliin, mutta ei tykkää hirveän runsaspigmenttisistä perinteisistä huulipunista. Itse ajattelin kyllä antaa tämän joululahjaksi eteenpäin liian viileän sävyn vuoksi.

Edit: Mä taidankin pitää ton huulipunan itse. Se on oikeastaan aika kiva sävy, eikä tosiaan liian huulipunamainen. Voi olla että näyttää vaan liian kylmältä talvisävyissä, keväämmällä varmasti tulee käyttöön. Ei muuten tuoksu tämä puna sitten yhtään miltään, mikä on kyllä hyvä - aika usein huulituotteissa on kamalat hajut.
Viimeksi muokannut zubi, 29 Marras 2007, 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Ostin tossa hiljattain tän sarjan värishampoon ja -hoitiksen (punaisille hiuksille), kun oli hyvä tarjous. Tänään kokeilin ekan kerran. Kokonaisvaikutelma tästä duosta on ihan ok, mut ei mikään ihan mahtava. Tuoksu on musta melkoisen inha, toivottavasti ei jää pahemmin tukkaan!

Shampoo ei oikein vakuuttanut, tuntui että saa laittaa kourakaupalla. Ei siis vaahdonnut kovin hyvin, ja tuntui hankalalta levittää. Pesi kuitenkin tukan ihan puhtaaksi. Takuttin jonkun verran, mut toisaalta kaikki shampoot takuttaa tän pehkon.

Värihoitis on musta aika jees, tätä laitettiin mulle kampaajalla permiksen jälkeen ja toi ihan oikeasti sävyä hiuksiin. Nyt sekoitin vähän O&H:ta hoitiksen sekaan. Selvitti tukan ihan hyvin ja jäi kiva, pehmoinen tuntu. Hoitiksen koostumus on tosi hassu, suht hyytelömäinen. Ei yhtään sellainen voidemainen, mitä hoitikset monesti on.

Tekisi mieli ostaa Davinesin tosi voimakas hiuslakka, semmoinen vaaleansininen purkki. Kampaaja laittoi tätä mun tukkaan, ja tuoksu oli älyttömän hyvä :-* Miinusta vaan kohtuuttomasta hinnasta (melkein 30e)!
Miitunen

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja Miitunen »

Löysin tän palstan vasta äskettäin, tulevana hiusalan opiskelijana kaikki hiuksiin liittyvä kiinnostaa entistäkin enemmän.

Mä liputan kyllä Davinesin tuotteille Tigien ohella. Silareita niistä löytyy jonkun verran, mut onneks mun pää ei oo niistä moksiskaan.

Multa löytyy Davinesin NouNou sarjan shampoo, hoitis ja hiusnaamio, näitä käytän aina heti värjäyksen jälkeen (värit+hapetteet myöskin davinesia), saunan lämmössä naamio saa hiukset heräämään täydelliseen loistoonsa.

Värjäyksen jälkeen parin pesun päästä ja yleensäkkin kun väri alkaa haalistumaan, käytän noi edellämainitut värishampoot ja hoitsikat ( red ja chocolate), väri säilyy huomattavasti pidempään kirkkaana.

zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja zubi »

Hahaa, löytö! Kävelinpä sattumalta Tampereella Davines-kampaamon ohi - tätä täytyy päästä kokeilemaan joskus. Oli oikein viihtyisän näköinen paikka. Kaipa tuo on pääasiassa kauneushoitola, mutta kattavat kampaamopalvelut löytyvät saman katon alta ja Davinesin purnukoita oli isot valikoimat hyllyissä. Toivottavasti käyttävät myös Davinesin värejä.
http://www.studiofeelit.fi/
Nea/ Fashioned in Finland
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:53

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland »

Sainpa minäkin Davines shampoon äidiltäni. Käsittääkseni oli ostanut, koska tuo ei sisällä "mitään turhaa".  Ihan kiva tuo on, tuo on se fine hair tms versio porkkanauutteen kera. Silikoneja tässä on kyllä montaa sorttia, parempi varmasti kuitenkin kuin Tigit (joista päänahkani saa jo hepulin), mutta taidan tämän jälkeen jatkaa Ole hyvä-shampoolinjalla. Hinnat ovat kampaamossa ilmeisesti hurjat, tosin HQHairista en mitään enää tilaa kuitenkaan.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

_____________________________________
http://fashionedinfinland.blogspot.com/
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Davines-tuotteet

Viesti Kirjoittaja kuku »

Olin Hiusfriikissä hiustenleikkuussa, ja pesivät hiukset Davinesin alchemic tuotteilla (varmaankin, sillä nettisivuilla lukee niin), mutta en tiedä mitä niistä shampoista kampaaja mun päähän pisti, koska tää väri näyttää aivan upealta! :o Mulla on siis mustat hiukset, niin lieköhän käyttänyt alchemic shampoo chocolatea? Hmm

/ vai olikohan se sittenkään sitä? Kampaamon sivuilla mainitaan muitakin shampoita..?
Viimeksi muokannut kuku, 08 Huhti 2009, 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a F ii – Iho: kuiva
Vastaa Viestiin