WO-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Tsekatkaapa tämä:

http://forums.longhaircommunity.com/sho ... hp?t=19345

Uusi menetelmä CO:n tilalle. Mä en kyllä rupea koekaniiniksi  ;D

Pisti silmään myös yksi topic, jossa kehutaan Pantenea maasta taivaisiin.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Ella

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Ella »

OH! En ihan täysin ymmärtänyt tuota taktiikkaa, siis vain vesihuuhtelu likaisille hiuksille ja latvoihin vaikka jojobaa... en taida olla ensimmäisten joukossa kokeilemassa, mutta jos joku huomaa tämän valtaisan hienoksi keksinnöksi niin on sitä hullumpaankin täällä yllytetty! (Kosmetologikäynnit...  ;) )  ;D
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Ella kirjoitti: OH! En ihan täysin ymmärtänyt tuota taktiikkaa, siis vain vesihuuhtelu likaisille hiuksille ja latvoihin vaikka jojobaa... en taida olla ensimmäisten joukossa kokeilemassa, mutta jos joku huomaa tämän valtaisan hienoksi keksinnöksi niin on sitä hullumpaankin täällä yllytetty! (Kosmetologikäynnit...  ;) )   ;D
Näin mä ainakin sen ymmärsin. Päänahkahieronnalla tai harjalla öljyt irti päänahasta pituuksiin, vesipesu ja mahdollisesti öljyä latvoihin, jos tuntuvat kuivalta.

Kamalinta WO(water only) -menetelmässä on mulle, ettei pääse käyttelemään kaikkia ihania purnukoita  ;D
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
tamanja

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja tamanja »

Tulishan tuossa säästöä, kun ei tarvis kuukauteen mitään aineita käyttää  :) En kyllä itse alkais kokeilemaan, ei kai vedellä saa sitä kaikkea rasvaa pois ja päänahka alkaa varmaan tuoksumaan tosi hyvälle  :P
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Joo, en kyllä halua minäkään tuota kokeilla  ;) Eihän kaikki rasvat ja aineet mitä päänahassa on edes ole vesiliukoisia! Miten ne sitten pitäisi pelkällä vedellä saada sieltä pois? En usko, että tuo oikeasti pidemmän päälle toimii. Kyllähän pelkällä vedellä voi hiuksista hieman puhtaammat saada, mutta ei niistä aivan puhtaat kyllä tule..Minä ainakin pitäydyn tutussa ja turvallisessa co-pesussa ja shampoopesussa :)
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

En varmaan itsekään kokeilisi. Tykkään lotrata hoitoaineilla ja tehohoidoilla, niin pitkä aika ilman olisi suurta kärsimystä. :P En epäile, etteikö tuo joillain toimisi - koska niinhän tuohon co-pesuunkin suhtauduttiin aluksi todella epäilevästi - mutta ainakin mulla on sen verran rasvoittuva päänahka, ettei olisi kokeiluaikana kyllä varmasti ihmisten ilmoille menemistä. :-X
1c M ii, tjsp
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Jos oikein ymmärsin, niin testailijat "pesivät" hiuksensa joka päivä. Aluksi kuulemma kuuluu rasvottua, mutta kun vaan sitkeästi jaksaa huuhdella, niin hiukset ja päänahka tottuu. Lopulta päänahka ei enää pukkaa niin kovasti öljyjä.

Tämän menetelmän suosijat eivät kyllä varmaankaan käytä muotoiluja. Nehän ei pelkällä vedellä lähde.

Miracle_: Mitä päänahka päästää ilmoille sellaista mikä ei ole vesiliukoista? Kyllä muukin iho puhdistuu pelkällä vedellä, miksi hiuspohja ei sitä tekisi? Tässä on ehkä enemmänkin ongelmana liika kuivuminen, tai näin ainakin ajattelisin.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Pippi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 445
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:08

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Pippi »

Täällä yks hörhö, joka kokeili pelkkää vesipesua joskus ala- tai yläasteella. Muistaakseni Suosikissa oli juttu, jossa joku kauneuden asiantuntija sanoi: "tunnen yhden mallitytön, joka pesee hiuksensa pelkällä vedellä, ja hänen hiuksensa ovat upeat", joten pakkohan sitä oli minunkin kokeilla. No, kokeilu kesti viikon, ja voitte kuvitella mikä sen tulos oli! Raportoituani epäonnistuneesta kokeilustani jopa isäni kertoi ihmetelleensä miten mulla on niin likaiset hiukset. Kaikkeen sitä onkin ryhtynyt...
rotta

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja rotta »

Pippi kirjoitti: Täällä yks hörhö, joka kokeili pelkkää vesipesua joskus ala- tai yläasteella. Muistaakseni Suosikissa oli juttu, jossa joku kauneuden asiantuntija sanoi: "tunnen yhden mallitytön, joka pesee hiuksensa pelkällä vedellä, ja hänen hiuksensa ovat upeat", joten pakkohan sitä oli minunkin kokeilla. No, kokeilu kesti viikon, ja voitte kuvitella mikä sen tulos oli! Raportoituani epäonnistuneesta kokeilustani jopa isäni kertoi ihmetelleensä miten mulla on niin likaiset hiukset. Kaikkeen sitä onkin ryhtynyt...
Kuulostaa jo pahalta, meillä ei iskä huomannut vaikka muutuin brunetesta takaisin blondiksi. ::)
Vaikea uskoa miten vesipesulla saisi upeat hiukset.. Eihän kaikki hiuksiin kertyvä lika lähde millään vedellä, vaikka ei muotoiluaineita käyttäisikään. En tiedä, ehkä hiuksissa on sitten niin paljon eroa.

Muutama päivä sitten piti ensimmäistä kertaa pitkään aikaan vetää hiukset takin kauluksen alta pois ennen uloslähtöä, eli olivat niin pitkät että jäivät takin alle pukeutuessa. Olisin varmaan saanut kummastuneita katseita jos joku olisi nähnyt miten hihkuin innoissani ulko-ovella.. ;D Maailman pienin asia mutta taas yksi virstanpylväs kasvattajalle. ;)
Viimeksi muokannut rotta, 25 Helmi 2006, 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tamanja

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja tamanja »

Hermione kirjoitti: Miracle_: Mitä päänahka päästää ilmoille sellaista mikä ei ole vesiliukoista? Kyllä muukin iho puhdistuu pelkällä vedellä, miksi hiuspohja ei sitä tekisi? Tässä on ehkä enemmänkin ongelmana liika kuivuminen, tai näin ainakin ajattelisin.
Varmaankaan se rasva ei sieltä tukan seasta pääse lähtemään pelkällä vedellä niin hyvin. Eikä mun iho muutenkaan puhdistu rasvasta ihan pelkällä vedellä, varsinkaan kasvot. Ehkä yksilöllistä.
sadetta

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja sadetta »


Onko kukaan teistä kokeillut pärjätä ilman shampoota ja hoitoainetta? Shampoo & hoitoaine vieroitusprosessi aloitetaan ruokasooda ja omenaviinietikka huuhteluilla ja päädytään lopulta suurimmaksi osaksi pelkkiin vesipesuihin. Olen lukenut aiheesta viime päivinä paljon ja nyt kesäloman alkaessa kiinnostaisi kokeilla, josko elämä olisi parempaa ilman shampoota ja hoitoainetta, vai muuttuisinko rasvalettiseksi erakoksi.

Alla pari linkkiä aiheesta.

http://www.smh.com.au/articles/2007/03/ ... 46888.html

http://web.mac.com/jfmori/iWeb/nz/No%20 ... iment.html

Viesti yhdistetty.
Viimeksi muokannut sadetta, 27 Kesä 2007, 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 21:31

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Kia »

Elleissä oli kanssa keskustelua tuosta, ja jokuhan siellä sitä testaileekin, musta ei kyllä varmaan olisi tuohon, voin vaan kuvitella kuinka limaset hiukset olisi :o
http://plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/keskustelu/t1610181
Näillä mennään....
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Luna »

En tunne kyllä pienintäkään mielenkiintoa edes kokeilla tätä, jotenkin ei nyt vain nappaa. Voihan tietty toimia joillakin, mutta on vähän turhat back to basics minun makuun  :)
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Triina »

Minä en halusisi kokeilla siitä yksinkertaisen itsekkäästä ja ekologisesti heikosta syystä, että haluan läträtä kaikilla ihanilla aineilla. Se on sellainen nautnto elämässäni, vähän kuin ruuan korvaisi pillerillä.
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Mä voisin joskus kokeilla kun tervettä tukkaa on kasvanut enemmän päästä. En nyt viitsi kun on kalliita tuotteita jäljellä ja latvaosa tarttee 2-4 kertaa kuukaudessa keratiinitehistä. Ois kyllä upeaa jos ei tarttis hiuksia olla koko ajan pesemässä  ;D Tulis ihanan halvaksikin.
Vastaa Viestiin