WO-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Fii
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1202
Liittynyt: 06 Elo 2006, 19:02

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Fii »

Toi kyllä kuulostaa tosi mielenkiintoiselta jne mutta en kyllä itse lähde kokeilemaan. Mun mielestä hiuksia on kiva pestä shampoilla ja hoitoaineilla ja kokeilla uusia merkkejä  :DHienoahan se on jos toimii, mutta itse suhtaudun epäilevästi. Mutta siis laittakaa ihmeessä kommenttejä kokeilujen etenemisestä ja mitwn toimii  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Ei kyllä ihan munkaan juttu olis.. Luulen kyllä että oma tukkalaatuni, luonnonkihara, voisi olla käytännöllisin WO- pesussa. Tukka kun harvoin menee päätä myöten vaikka lätkäsis pullon oliiviöljyä niskaan ;D.  Eniten epäilyttää se haju. Ihan siis sellainen rasvainen ihon haju, joka leijuu välillä sellaisten hygieeniastaan huolehtimattomien ihmisten ympärillä.. :-X
Tuntuu että tuolla longhair-palstoilla mennään välillä aika yli näitten villitysten kanssa.. Mutta eikös suuri osa kirjoittelijoista ole jenkeistä, joten se selittää paljon..
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja calypso »

Minusta ei olisi kokeilemaan tätä. Minulla on melko kuiva ja hilseilevä iho, ja samaa oiretta on päänahassakin ellei pese noin kahdesti viikossa (kovin paljoa useammin en voi pestä tai alkaa kiristelemään, harvemmalla pesuvälillä taas kutiamaan ja hilseilemään). Voin vain kuvitella kuinka ällöiltä ja himmeiltä hiukset näyttäisivät kun harjailisi hiuspohjasta hilseen ja hien aina pituuksiin  :-X

Varmasti tämä menetelmä toimii värjäämättömiin, pitkiin, paksuihin ja pörröisiin hiuksiin joita ei koskaan muotoilla eikä pään omistaja asu missään suuressa kaupungissa (pöly ja saasteet) ja hiuspohja on jotain välillä "normaali" - rasvoittuva.
Kiva kuitenkin lukea raportteja niiltä jotka tätä innostuvat kokeilemaan, minua varten tämä menetelmä ei taatusti ole..
petomaani

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Ei pitkiks aikoja tätä systeemiä kiitos mulle. Mutta mutta, toisinaan en pese kuin vedellä, varsinkaan jos edellisenä päivänä oon pessy hiukset shampoo-hoito.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Mitähän järkeä tässäkin nyt sitten olisi? Meidän foorumistakin tulisi lähes hyödytön, vai keskusteltaisiinko sitten veden laadusta  ;D

No joo miksei tuota voisi aina välillä käyttää, kyllähän hius vedelläkin puhdistuu, jos ei ole kauhean likainen. Mutta jatkuvassa käytössä epäilisin kyllä tuota hajun muodostumista ja rasvan tukkeutumista päänahkaan.
Earlybird
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 247
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:58

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Earlybird »

En kyllä lähtisi kokeilemaan, vaikka tulisihan tuo halvaksi.  ;) En kyllä haluaisi edes tietää, että mitä tälle mun margariinipäälle tapahtuisi, jos pelkällä vedellä lotraisin päänahkaa. Luulisi menevän aika hirveeseen kuntoon tai sitten voisi mennä hyväänkin kuntoon. Mene ja tiedä, mutta tällä hetkellä luotan shampoon voimaan.
theodora
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 373
Liittynyt: 13 Huhti 2007, 10:21

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja theodora »

Pippi kirjoitti: Täällä yks hörhö, joka kokeili pelkkää vesipesua joskus ala- tai yläasteella. Muistaakseni Suosikissa oli juttu, jossa joku kauneuden asiantuntija sanoi: "tunnen yhden mallitytön, joka pesee hiuksensa pelkällä vedellä, ja hänen hiuksensa ovat upeat", joten pakkohan sitä oli minunkin kokeilla.
Olen lukenut saman jutun  :D
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja MAS »

Keltis kirjoitti: onhan tässä vielä n.25 pönikän verran aikaa valmistautua.
  ;D sama vika.. kiinnostaisi kokeilla, mutta kokeilu sopisi tosiaan paremmin ajoittaa johonkin korpimökkilomailuun. Lomaa ei ole eikä sitä mökkiäkään. Mutta ehkä nekin on sitten vuonna avaruuslaiva, kun mun putelini loppuu.. pistetään korvan taakse.
Viimeksi muokannut MAS, 02 Heinä 2007, 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Tää ei todellakaan olis mua varten. Mulla on ongelmia päänahassa ja jos normaali shampoopesuväli jostain syystä pitenee niin heti tulee kutinaa yms. Tuntuu, että vesi ei puhdistaisi tarpeeksi ja jos hoitoaineitakaan ei saisi laittaa niin mullahan kuivuis koko tukka ja päänahka kokoon :D
sadetta

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja sadetta »



Muuten tämä kyllä näyttää suhteellisen toimivalta systeemiltä kohdallani, ainakin näin lyhyellä kokeiluajalla (reilu viikko), mutta nuo otsahiukset  >:( Niissä pienikin rasvoittuminen näkyy selvästi ja tuntuu kamalalta. En nyt heti vielä kuitenkaan luovuta, vaan odotan mikäli tämä on jotain välivaihetta ennen unelmahiuksia  ;D Epäilen kyllä pikkuisen...  Päänahka on kuitenkin paremmassa kunnossa aikoihin; ei ole minkäänlaista hilsettä, kutinaa tai punoitusta.
Satine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 442
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 22:39

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Satine »

Mua ei kyllä tähän sais  :D Hiukset rasvoittuvat sen verran nopeaan etten usko että hiukset olisivat kovin kivan näköiset (ja hajuiset!) jonkun viikon jälkeen. Ja lisäksi se on niin kivaa katsella ja miettiä että millähän sitä tänään pesisi ja mitä hoitoainetta laittaisi  ;)
Only a vampire can love you forever
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Miia »

Kuulostaa aivan karmivalta! Voin kuvitella kuinka valuvan veden takia päänahassa oleva rasva valuu pituuksiin tehden tukasta vielä paskaisemman näköisen.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Ice »

Chattilinjaa jatkamatta voisin todeta ettei nuo kauhukuvien maalailut oikeastaan edes voi pitää paikkaansa. Ensinnäkään siksi ettei rasva liukene veteen ja lähde sen vuoksi valumaan, myöskään siksi että kaikki mikä naamasta lähtee vedellä, lähtee myös hiuksista. Jos naamansa pesee kaksi viikkoa vedellä, ei se haise.

Kannattaa kokeilla eikä levittää yleistä hysteriaa ja epäilyä uusia metodeja kohtaan, jollei sovi niin ei sovi vaan ei paree tuomita suoralta kädeltä.

Omasta puolestani voin sanoa että toteutin tätä aikanaan kuukauden verran ja vörkki kyllä, ikävää että rakennepaikkauksen tarpeessani en voinut systeemiä silloin kauemmin jatkaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
theodora
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 373
Liittynyt: 13 Huhti 2007, 10:21

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja theodora »

En epäile yhtään etteikö metodi toimisi, voisin jopa harkita kokeilevani kunhan tämä letti hiukan kasvaa (pitkässä tai edes puolipitkässä tukassa rasvainen välivaihe ei ehkä näyttäisi niin pahalta...). Olen itse asiassa huomannut, että jos hiukset jättää useaksi päiväksi pesemättä, ei se rasvaisuus enää parin päivän kuluttua lisäänny.

Minkä lämpöisellä vedellä tukka pestään?
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Inotti »

theodora kirjoitti: Minkä lämpöisellä vedellä tukka pestään?
Se riippuu vähän, mikä omaan tukkaan toimii, jotkut käyttävät pelkästään kylmää tai kuumaa ja jotkut taas suihkuttavat ensin kuumalla/lämpimällä ja lopuksi vielä kylmällä/viileällä.

Itse aloitin kokeilun muutama päivä sitten ja tähän mennessä menee suht hyvin. Normaalisti minulla on superduper rasvoittuva tukka ja se on pestävä lähes joka päivä. Ajattelin nyt aluksi pestä n. kerran viikossa hiukset ruokasoodalla ja pari kertaa viikossa teen omenaviinietikka huuhtelun loput päivät huuhtelen pelkällä vedellä. Saa nähdä, kuinka käy. Tuota omenaviinietikka huuhtelua aion kyllä käyttää vaikka saisinkin WO:n toimimaan hyvin tässä tukassa.  Raportoin taas myöhemmin uudestaan, miten kokeilu etenee.  :)
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
Vastaa Viestiin