WO-pesu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Kannatettava idea - epäilemättä sitä parempi hiuksille, mitä luonnollisemmin niitä hoidetaan  ;) Omenaviinetikkahuuhtelu on tuttu juttu, sillä saa upean kiillon ja pehmeyden. Täydellinen shampoosta luopuminen vaikuttaa tällä hetkellä kylläkin omalla kohdalla kaukaiselta, sillä puteleita on jonossa odottamassa vuoroaan melkoinen määrä... Ehkä kaikkien loputtua siirryn lopulta haaveideni mukaisesti pelkkään luonnonmukaiseen saippuaan ja etikkaveteen  :D
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Tätini mies kertoi, kuinka hänen ystävänsä ei pese enää ollenkaan hiuksiaan. Eivät kuulema rasvoitu tai näytä likaisilta. Kysyin useasti juksasiko hän, mutta eipä ole vielä myöntänyt. Eipä tuossa ainakaan rasvantuotanto pääse kiihtymään.
sadetta

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja sadetta »


No niin, ei kai tätä auta kuin kokeilla  :P  Käyn tänään vielä ostamassa pari eriväristä silkkihuivia/pantaa, jotta saan tarvittaessa peitettyä kamalat hiukset. Minulla on värjäämättömät, puolipitkät, kerrostetut hiukset ja otsis. Viimeksi oon pessyt hiukset toissapäivänä salilla. Normaalisti pesen hiukset joka toinen päivä, joten tänään teen sitten ensimmäisen ruokasoodapesun ja etikkahuuhtelun. Katsotaan miten käy  :o
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Voi ei..mua alkoi kyllä kiinnostamaan. Oon meinaan huomannut sen, kun oon ollut jossain reissuissa kesällä, ettei hiukset likastu juurikaan kun käyn järvessä uimassa kerran päivässä. Lähinnä oon pessyt sen sitten tavanvuoksi ja että saan laittaa hoitoainetta, se kyllä tekee hyvää. Toisaalta haluaisin ostaa sulfaatitonta shampoota.. ei sillä enää kovinkaan haittaa saa aikaiseksi. En kyllä usko että musta olis kuudeks viikoks tota kokeilemaan yhteenputkeen. Sehän se idea vissiin oliskin? Mitä se viinietikka hiuksille tekee? Olisko se niinkuin hoitsikan asemasta? Tuntuu et se on aika tymäkkää litkua.. ainakin tuoksu on! ..mutta ehkä omenaviinietikka olis parempaa......
Kiinnostaisi sen takia kokeilla, että vähäisestä ihonhoidosta oon kyllä huomannut olevan mulle apua! iho ei kiillä eikä näppyile.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Joskus pienenä olin hurjan kiinnostunut luonnonmukaisista kauneushoidoista ja keräilin kaiken maailman nokkosia joiden uutevesillä valelin hiuksiani. Taisin siiis olla hiushöperö jo silloin.

Huuhteluun käytin etikkaa, ja muistin mukaan se tuoksui ensin kovin voimakkaalle mutta haihtui sitten. Toista oli kun hulautin olutta päähäni  ;D.

Tuo WO-pesua kyllä kiinnostaisi kokeilla. Olen niin laiska että mitä pienemmällä hiusten kanssa puljaamisella saisi mahdollisimman upeat hiukset niin sitä parempi.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Euphoria

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minä en aio kokeilla tätä. Yläasteella pesin hiukset vain kahdesti-kolmesti viikossa ja arvaahan sen, millainen rasvaletti sitten oli. Sain kuulla vinoilua ja sitten aloinkin pestä hiukseni vähän useammin. Nykyisin käytän niin paljon muotoilutuotteitakin, ettei tulisi kuuloonkaan pelkkä vesipesu.
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Mua vähän kiinnostaisi kokeilla :D Siis onhan se jotenkin hölmöä pestä tujulla shampoolla luonnolliset rasvat pois, ja sitten paikata kosteutta keinotekoisesti. Samaahan on pohdittu tuolla Vähäinen ihonhoito-ketjussa.

Jos olisi kesämökki jossa voisin asua kesällä pari viikkoa, niin sillähän saisi hyvän startin tähän projektiin. Pistän kyllä tämän wo-pesun korvan taakse. Heinäkuun loppupuoli voisi olla otollinen aika aloittaa. Hui ;D
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
sadetta

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja sadetta »


Pesin hiukset eilen eka kertaa ruokasooda-vesiseoksella ja huuhtelin omenaviinietikkavedellä. Latvoihin laitoin pesun jälkeen ihan pikkuisen kookosöljyä. Hiukset tuntuvat puhtailta ja ilmavilta. Ei mitään erityistä, ehkä luonnostaan taipuisat hiukset menivät pesun jälkeen tavallista enemmän kiharoille. Jatkan koitosta :) Tänään salin jälkeen aion huuhtaista hiukset vain vedellä ja pestä seuraavan kerran jos mahdollista vasta sunnuntaina tai maanantaina.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

En uskaltaisi pärjätä pelkällä vesipesulla ja omenaviinietikkahuuhtelulla  :o. Tässä vasta harkitsen CO-pesua, kun olen epäileväinen senkin suhteen. Shampoopesun jälkeen olen kyllä aiemmin käyttänyt omenaviinietikkaa, se tuo vähän kiiltoa hiuksiin.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
KaroL

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja KaroL »

Kuulostaa niin hörhöltä että kai se on pakko jossain vaiheessa kokeilla. ;D Taidan vielä keräillä rohkeutta jonkin aikaa ja käytellä pois varastoistani löytyviä tukkatuotteita. Kesällä tuo tuntuu varsinkin epämiellyttävältä ajatukselta ettei hikistä päätä saisi pestyä kunnolla puhtaaksi... :-X
Cerise

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Cerise »

Mulle tää on nounou, ois kauheeta jos ei sais leikkiä ihanilla puteleilla, ne just
tekee hiustenpesusta ihanaa ajanvietettä. Ja kun on rasvoittuva päänahka
niin enpä tiedä miltä hiukset mahtais näyttää moisella menetelmällä.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä perun puheeni.. kolme-neljä kertaa käynyt jo suihkussa ja kyllä se käsi aina hakeutuu vähintään hoitoaineisiin (co-pesu) joten ehkä mä jatkan noilla purtilolinjoilla..  :-X
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Luulen kyllä, että koko projektiin menee kuukausi tai toinenkin..eipä riittäisi minunkaan kärsivällisyys. Ruokasooda-pesua voisi kyllä joskus pullojen loputtua kokeilla.
Helleka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 785
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:30

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Helleka »

Keltis kirjoitti: pullojen loputtua
Onko tuo edes mahdollista?  ;D  Jos on niin oi mitä mielenlujuutta!
"I think I am, therefore, I am. I think."
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: WO-pesu

Viesti Kirjoittaja Nienna »

^ Katsellann katsellaan - onhan tässä vielä n.25 pönikän verran aikaa valmistautua.
Vastaa Viestiin