Sivu 1/1

Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 09:45
Kirjoittaja zorro
Mitä tuotteita olette käyttäneet todella kuiville hiuksille? Kaikki kokemukset ja vinkit ovat tervetulleita kuiviin hiuksiin liittyen! Ja mitkä tuotteet ovat parhaita? Ja kaikista huonoimpia?

Minulla on nyt etsinnässä shampoo kuiville hiuksille, joka olisi mieluiten myös silikoniton. Therappen jo tiedänkin, mutta onko jotain muita mitä saisi myös suomesta?




Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 10:58
Kirjoittaja Neo
O&H shampoota saa myös Suomesta, ja on silikoniton. Monille se on ollut liian pesevä mutta mulla ei ainakaan pese liian narskuvan puhtaaksi.. Toinen hyvä (mutta ei taida olla silikoniton) on Paul Mitchellin shampoo one! TUntuu kosteuttavan hyvin ja jättää hiukset pehmeiksi  :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 11:13
Kirjoittaja Nove
Omaan kuivaan kuontaloon toimii parhaiten MOP C-System Hydrating shampoo. Tuon kanssa ei ainakaan tarvi olla huolissaan, että olis liian pesevä ja sitä löytyy ihan Suomestakin  :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 11:14
Kirjoittaja Henriikka
Therappe toimii hyvin minun hiuksiini, mutta sen jälkeen hiukset tuntuvat rasvoittuvan nopeasti kuin vaikka K-pakilla pestessä. Joten siksi mieluummin käytän kosteuttavaa hoitoainetta kuin shampoota. :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 11:30
Kirjoittaja Penny
Jos hiukset on kuivat, ei välttämättä pelkkä kosteuttava shampoo korjaa tilannetta. Kannattaa ostaa myös kosteuttava hoitis kuten esim. Tigin Oatmeal&Honey, tai vaikkapa Elvitalin Nutri-Gloss-naamio hätäavuksi. ;) Ja muistaa hyvät jätettävät, nekin pehmentävät osaltaan hiusta.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 11:37
Kirjoittaja ~vail~
Sanoisin omalta osaltani noin kuin Pennykin. Tuo O&H on etenkin tosi kosteuttava jo lyhyellä vaikutusajalla. Shampoolla ei ole mun päähän sen suurempaa väliä - hyvä tulee Erittäin Hienolla Suomalaisella Koivushampoollakin kunhan sen jälkeen tapahtuva hoito on kunnossa.

Itse olen hurahtanut kookos-perusvoide -naamiokokeiluihin ja saanut hiukseen jäämään paljon kosteutta sen avulla (+ jätettävänä aina Miracle Mistiä, joskus Redkenin Soft Endsiäkin). Vanhat virkistyneet permanenttikiharat todistaa, että kyllä sinne hiukseen jotain on päätynyt ihan sisään asti :D

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 11:51
Kirjoittaja sipe
Hoitis on toki tärkeä, mutta kyllä shampoollakin on merkitystä. Kyllä eron huomaa: jos pesee huonolla shampoolla & hyvällä hoitiksella, ei lopputulos ole niin hyvä kuin hyvällä shampoolla & hyvällä hoitiksella. Mä olin aikaisemmin samaa mieltä, ettei shampoolla ole niin suurta väliä. Mutta sitten kun löysi parhaan, niin eron on tosiaan huomannut.

Mun mielestä shampoista ylivoimaisesti kosteuttavimmat ovat nexxuksen thaerappe ja MOPin hydrating shampoo. Ja MOPpia löytyy suomesta, paikoin jopa aika halvalla. :) Niin ja silikoniton on, joten sitäkään ei tarvitse murehtia.

Mä olen ainakin tosi hurahtanut tuohon MOPpiin. Therappe on yhtä hyvä, mutta sen verran kalliimpi, että mun ääni menee tille MOPille.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 13:01
Kirjoittaja Elisa
Tähänkin tukkaan shampoolla on lähes yhtä suuri merkitys hiusten aloilleen saamisessa, kuin hoitoaineellakin. Mikään yksittäinen tuote ei ole osoittautunut niin tehokkaaksi, että riittäisi yksistään hiusten kosteutukseen, vaan sekä shampoolta, että hoitoaineelta/tehohoitoaineelta tarvitaan mahdollisimman paljon tehoja.

Parhaimmat shampoot tähän mennessä ovat olleet MOPin C-System Hydrating shampoo ja Joicon K-Pak shampoo. Vaikka tuo K-Pak onkin rakennepaikkaava tuoteperhe, tuo shampoo tuntuu kosteuttavalta tässä päässä.

Kosteuttavana hoitona parhaiten toimii Tigin O&H-hoitis mahdollisimman pitkällä vaikutusajalla.

Ilmeisesti parhaiten kosteutukseen toimii tuote joka sisältää sekä vettä hiuksen sisään sitovia aineita, että rasvahappoja, jotka suojaavat ja pehmentävät hiuksen pintaa. Tuollainen tuote olisi esimerkiksi Joicon K-Pak-sarjan Intense Hydrating Treatment, joka sisältää näitä tarvittavia aineita eli, hyaluronaattia sekä lipidejä. En tosin ole vielä itse päässyt testaamaan, miten tuo aine toimisi omassa päässä.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 14:43
Kirjoittaja zorro
Tosiaan toi IHT kuulostaa tosi hyvältä, mutta kun ei suomesta saa (onkohan muuten tulossa suomeen?)...
Oon vaan niin epäileväinen ton ulkomalilta tilauksen suhteen.

Vielä siitä shampoosta en tosiaan tiedä että mikä olisi paras vai pitäisikö ostaa semmonen sulfaaniton... (silikoniton pitää kyllä olla)

Haluaisin ton O&H hoitoaineenkin kyllä hankkia. Kertokaapas nyt muuten niitä paikkoja mistä sitä saa halvalla kun kerta nyt saa mainostaa!  :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 15:13
Kirjoittaja Penny
KaroL kirjoitti: kumpi kosteuttaa paremmin, Joicon moisturizer vai Tigin Oatmeal&Honey?
Tässä tukassa O&H on paljon parempi. Moisturizer ei toimi jostain syystä kunnolla, mutta erityisen moni luonnonkiharahiuksinen tuntuu kuitenkin tykkäävän kovasti nimenomaan Moisturizerista, saa kuulemma kiharat kimmoisiksi ja sileiksi. Kosteuttavaksi tehikseksi kannattaa myös harkita tuota jo mainittua Elvitalin Nutri-Glossia, hintaa sen 6-7 euroa kaupoissa.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 15:15
Kirjoittaja Chaos
Mun mielestä Nexxus Therappe kosteuttaa tosi hyvin, tykkään hirmusti! Siis se shampoo.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 15:18
Kirjoittaja Zessa
KaroL kirjoitti: kumpi kosteuttaa paremmin, Joicon moisturizer vai Tigin Oatmeal&Honey?
O&H toimii mulla myös paremmin, kuin moisturizer...Mutta siis pitkä vaikutusaika täytyy olla, kuten elisa taisi jo mainitakin..

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 15:33
Kirjoittaja deko
Hunajan lisääminen hoitoaineen sekaan (1 osa hunajaa 2 osaa hoitista) ainakin minulla tuo lisää pehmeyttä ja vähentää kuivuuden tuntua latvoissa.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 16:00
Kirjoittaja sipe
tiia kirjoitti: Vielä siitä shampoosta en tosiaan tiedä että mikä olisi paras vai pitäisikö ostaa semmonen sulfaaniton... (silikoniton pitää kyllä olla)
Tuo MOP C-system Hydrating Shampoo on myös sulfaatiton. Niin ja silikoniton.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 16:06
Kirjoittaja Twinkley
Zessa kirjoitti:
KaroL kirjoitti: kumpi kosteuttaa paremmin, Joicon moisturizer vai Tigin Oatmeal&Honey?
O&H toimii mulla myös paremmin, kuin moisturizer...Mutta siis pitkä vaikutusaika täytyy olla, kuten elisa taisi jo mainitakin..
Minusta O&H ja Moisturizer ovat suhteellisen erilaisia.

Moisturizer on selkeästi kosteuttava. Hiuksiin tulee pehmeyttä ja kiiltoa, ei lässäytä pahemmin. Tuoksu on hyvä ja miellyttävä. Ainetta tarvitaan suhteellisen vähän. Kiharat tulevat todella pomppiviksi ja tukka menee hyvin kiharaan tämän kanssa.

O&H on taas jotenkin vähän eri tyyppinen. O&H on myös kosteuttava, mutta ei ihan yhtä kosteuttava kuin Moisturizer. O&H:ssa on sitten myös enemmän muita rakennepaikkaavia osia ja hiukset jäävät jotenkin paksumman tuntuisiksi O&H:lla, mutta ei mene kiharaan yhtä helposti.

Jos näin yhteenvetona pitäisi sanoa, niin O&H on todella hyvä ja monikäyttöinen tuote, mutta koska Moisturizer on tarkoitettu nimenomaan siihen kosteuttamiseen, se toimii kosteuttajana paremmin.

Muoks.

Niin ja sanon vielä, että näkeehän noiden tuotteiden inc:eistäkin, miksi se Tigi on kalliimpaa. Tigissä on todella paljon ainesosia verrattuna Moisturizeriin. Silti minusta Moisturizerkin on tosi hyvä ja varteenotettava tehis. Kuitenkin voisi sanoa niin, että suuremmalla todennäköisyydellä O&H sopii oikeastaan mille tahansa tukkalaadulle tosi hyvin, kun taas Moisturizer toimii parhaiten ehkä sellaisessa luonnostaan kuivassa ja kosteusköyhässä tukassa - ja siis silloin tulos on tosi hyvä.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 16:35
Kirjoittaja Eläimellisyys
Ja mulla ehdottomasti parhaana kosteuttavana hoitsikkana on toiminut MOP c-system hydrating conditioner. Aivan ihanat hiukset tulee sillä. Ja samoin tuo IHT, sen oikeen huomaa miten se  kostuettaa, kun menee toooosi pitkä aika pesun jälkeen että hiukset kuivuvat.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 18:03
Kirjoittaja zorro
sipe kirjoitti: Tuo MOP C-system Hydrating Shampoo on myös sulfaatiton. Niin ja silikoniton.
:o No sitten se kyllä pitää hankkia! Katsoin että hairstorella se maksaa 21.50 onko se siis halvempi kun therappe?  ???
Ja saako sitä jostain halvemmalla? Tosin voin kyllä maksaa tuonkin hinnan sulfaanittomasta shampoosta...


Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 18:09
Kirjoittaja Eulaalia
Lookfantastic.com:ista tilattuna MOP tulisi maksamaan n. 17 euroa kotiinkannettuna.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 18:15
Kirjoittaja Luomo
Sippe ehti ensin, LF:ää aioin minäkin suositella. Lisäksi tuota on ollut paljon tarjouksissa viime aikoina MOPia myyvissä kampaamoissa ja kampaamokaupoissa. Tarjous on muistaakseni ollut jotain tyyliin shampoo ja hoito 20 euroa.

OT, mutta Tiian viestin jälkeen vasta tajusin, miten "sisäänrakennettu itsesensuuri" sitä on ollut HS-foorumilla, kun ensimmäisenä tuli mieleen, että olipa rohkea kysymys, ja mitä kaikkea tähän saa vastata. Ah, tätä vapaudentunnetta  ;D!.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 18:19
Kirjoittaja zorro
Entäs se therappe sitähän ei taida lookfantasticista saada? Täytyy laskea senkin hinta ja sitten vertailla ja miettiä kumman ostaisi...

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 18:22
Kirjoittaja Luomo
tiia kirjoitti: Entäs se therappe sitähän ei taida lookfantasticista saada? Täytyy laskea senkin hinta ja sitten vertailla ja miettiä kumman ostaisi...
www.hqhair.com saa Nexxus therappea hintaan 12,25 + muutama euro postikuluja.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 18:24
Kirjoittaja zorro
Eli ei niillä niin huimaa hintaeroa ole.  :)
Nyt pitäisi vielä sitten päättää kumman ottaisi vai ottaisiko kummatkin...  :-\

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 11:00
Kirjoittaja Niina
Nexxusta saa ainakin HQ:sta ja thehairshopista. Itse olen ostanut moppini (heh) tarjouksesta suomesta. Mulla on sekä Clean että Hydrating 300ml pullot. Tykkään molemmista, mutta tuo Hydrating rasvottaa päänahkaa. Sen takia käytän sitä aika harvakseltaan, mutta Clean on käytössä vähintään kerran viikossa. Tykkään molempien tuoksusta, kun ovat niin mietoja. Clean tuoksuu vetiselle appelsiinille ja Hydrating sitruunalle. Therappe taas tuoksuu nexxujen tyyliin aika hirveälle. En osaa kuvailla sitä tuoksua nyt mitenkään, mutta se on aika voimakas ja makea.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 11:06
Kirjoittaja Jeyzie
Tuosta O&H:n käyttämisestä tehohoitona, niin tarkoitatteko, että sitä hoitsikkaa pidetään naamion tapaan vai onko O&H:lla joku oikein tehohoitokin? :o Mä en ole meinaan törmännyt missään..

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 11:10
Kirjoittaja bbee
Sitä samaa kamaa se on, pidetään vaan tukassa pitkällä vaikutusajalla ;)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 11:11
Kirjoittaja Jeyzie
mooniga kirjoitti: Sitä samaa kamaa se on, pidetään vaan tukassa pitkällä vaikutusajalla ;)
Ok, pitääkin kokeilla, josko toimisi vielä paremmin kuin tuo Joicon Reconstructor. :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 13:54
Kirjoittaja Elisa
Jeyzie kirjoitti:
Ok, pitääkin kokeilla, josko toimisi vielä paremmin kuin tuo Joicon Reconstructor. :)
Mutta noiden vaikutukset ovat aivan päinvastaiset; Rekku rakennepaikkaa ja O&H kosteuttaa. Vaikka onhan se O&H:kin "korjaava" kun sisältää kaikenlaisia proteiinia, mutta ei siinä kuitenkaan ole sitä keratiinia mitä rekussa.

Tarkoitan tällä sitä, että minusta se keratiinin tekemä rakennepaikkaus on aivan ei luokkaa; jättää hiukseen selvästi jämäkkyyttä ja kosteusköyhää tukkaa karheuttaa ja takuttaa. Noilla O&H proteiineilla ei näytä tuollaista vaikutusta olevan, se vain silottaa.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 15:00
Kirjoittaja Luomo
Minäkin käytän O&H:a kosteuttavana tehiksenä, vaikka pitäisi olla myös korjaava. Mutta ei tosiaan sisällä keratiinia vaan muistaakseni vehnä- ja soijaproteiineja. Siinä pullossakin lukee, että sitä voi käyttää joko pikahoitiksena tai tehiksenä (tai siis jotain lyhyestä ja pitkästä vaikutusajasta). Itse pidän joko pikahoitiksena muutaman minuutin tai tehiksenä jopa tunnin.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 15:12
Kirjoittaja Ishamael
Mulla on erittäin kuivien hiusten hoitoon parhaaksi osoittautunut konsti nykyään Co pesut.
Kokeilinhan minä sitä joskus vuosi sitten eikä oikein toiminut, mutta nykyään millään ei tule niin pehmeitä ja kosteutetun tuntuisia hiuksia kuin co-pesulla.
Ensimmäistä kertaa ikinä jopa minun hiukset saadaan lätsäytettyä, mikä on todella harvinaista.

Aikasemmin latvoissa säilyi aina tietty karheus ja kuivuuden tunne, jatkuvasta tehohoitamisesta huolimatta.
Leikkauskaan ei oikein autanut, sillä karheus palasi aina parissa viikossa, mikä ei oikein käy laatuun kasvattamisen kannalta.
Nykyään tuntuu että vaikka kuinka hoitavalla shampoolla pesee, tulee kuivuus samantien takaisin ja menee mutama pesukerta jälleen hoitsikalla että pehmeys tulee takaisin.

Shampoona oli aiemmin kerastsen oleo relax ja serie expertin liss extreme, sekä masteyn kosteuttava sulfaatiton shampoo, nimeä en saa päähäni sillä aine piti siirtää toiseen pulloon pullon halkeamisen myötä  :-\
Olisiko ollut moisturee?


Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 12:50
Kirjoittaja Nuppu
Olen tekemässä ulkomaille tilausta, ja kosteuttavia pitäisi löytää. Täällähän niitä onkin paljon listattuna  ;) Vielä haluaisin kuitenkin kuulla vertailevia kokemuksia Joicon Moisturizerista ja Intense Hydrating Treatmenista. Jotta tiedän, tilaanko molemmat vaiko vain tuon IHT:n  ;)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 13:03
Kirjoittaja Elisa
Nuppu kirjoitti: Olen tekemässä ulkomaille tilausta, ja kosteuttavia pitäisi löytää. Täällähän niitä onkin paljon listattuna  ;) Vielä haluaisin kuitenkin kuulla vertailevia kokemuksia Joicon Moisturizerista ja Intense Hydrating Treatmenista. Jotta tiedän, tilaanko molemmat vaiko vain tuon IHT:n  ;)
Kyllä tuo IHT on varmasti parempaa. Pystyy antamaan hiukselle ainesosiensa puolesta paljon kokonaisvaltaisemman kosteutuksen.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 20:28
Kirjoittaja Riiggis
En oo vielä kertaakaan törmänny täällä suomessa tigi o&h tuotteisiin, missähän hintaluokissa ne täällä pyörii??

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 20:31
Kirjoittaja Luomo
Riiggis kirjoitti: En oo vielä kertaakaan törmänny täällä suomessa tigi o&h tuotteisiin, missähän hintaluokissa ne täällä pyörii??
On ihan sikahintaisia Suomessa, hoitis jotain 30 euroa, shampoo ehkä 20.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 20:33
Kirjoittaja Riiggis
Luomo kirjoitti:
Riiggis kirjoitti: En oo vielä kertaakaan törmänny täällä suomessa tigi o&h tuotteisiin, missähän hintaluokissa ne täällä pyörii??
On ihan sikahintaisia Suomessa, hoitis jotain 30 euroa, shampoo ehkä 20.
Ahaa, harmi vain et omistan nordean eletronin, jolla ei saa tilattua ulkomailta.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 20:41
Kirjoittaja Emiliana
Twinkley kirjoitti: Moisturizer toimii parhaiten ehkä sellaisessa luonnostaan kuivassa ja kosteusköyhässä tukassa - ja siis silloin tulos on tosi hyvä.
Tää on myös mun havainto, siis kun vertaillaan O&H:ta ja Moisturizeria luonnon(kuivassa)kiharassa. Oon saanut Moisturizerilla ihan mukavasti lisää kosteutta tukkaan. Jämäkkyyttä siitä ei silti hiukseen tule, mun yksittäiset hiukset on aika ohuita, ja monesti Moisturizerin käytön jälkeen ne tuntuu turhan leijuvilta, vaikka eivät pörrössä olekaan. Jätettävillä se sitten yleensä talttuu.

Toimivuudesta huolimatta en heti varmaan osta M:a uudelleen, houkuttelee nimittäin tosi paljon testailla täällä mainittuja Nexxuksia, IHT:a ja MOP:ja - jos vaikka löytyisi se paras tuote jostain niistä. Yritän sinnikkäästi pitää tuotevalikoimaa kohtuuden rajoissa ja käytellä nyt kaapista löytyviä herkkuja loppuun ennen uusien hamstrausta. Vaikeeta kyllä  :P

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 21:26
Kirjoittaja Ice
lanza protein plus, joico moisturizer, tigi o&h, lanza leave in protector, mop sulfaatiton shampoo, nexxus therappe, nexxus keraphix ovat hyviä kosteuttajia tähän päähän

litraista o&hta saa yhdestä suomalaisesta nettikaupasta reipas 50 eurolla, www.benecat.fi

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 22:29
Kirjoittaja Luomo
Lainaan tässä toiselta foorumilta Sipen tekstiä, jossa luettelee tosi hyvin inceistä bongailun arvoisia kosteuttavia ainesosia (toivottavasti Sipelle sopii):
sipe kirjoitti: Kosteuttavista aineista: polyquaternium-10 ja hyaluronic acid, jotka pystyvät sitomaan itseensä moninkertaisesti oman painonsa verran vettä. Muita hyviä ainesosia ovat panthenol, lecitin, sodium PCA, jojoba, avokado, aloe, algae extract ja borage oil, glycerin, Shea Butter, Urea, Lysine, Panthenol, Sodium PCA ja erilaiset öljyt.

Myös erilaiset polysakkaridit ja sokerit kosteuttavat hiusta (kannattaa yrittää muistella kemian ja biologian tunneilla opeteltujen sokereiden nimiä. Niiden bongaaminen incistä on yleensä hyvä merkki. Mm. sorbitol, mannoosi yms....). Polysakkarideja on myös monissa muilla nimillä kulkevissa aineissa, mm. aloen kosteuttava vaikutus perustuu pitkälti polysakkarideihin.

edit. mustasin tärkeimmät kohdat. Tuossa on muuten todella hyvä lista! =) T:Penny

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 16:43
Kirjoittaja deko
Luomo kirjoitti:
Riiggis kirjoitti: En oo vielä kertaakaan törmänny täällä suomessa tigi o&h tuotteisiin, missähän hintaluokissa ne täällä pyörii??
On ihan sikahintaisia Suomessa, hoitis jotain 30 euroa, shampoo ehkä 20.
;D Vinkistä kiitellen sekä Pennyä että Sipeä: Ainakin Seinäjoen Hairlekiini-hiusliikkeestä löytyy yleensä litran tigejä hoitikset 45 euroa ja oliko ne shampoot 39. Sieltä oma litrainen O&H hoitis on ostettu.  Hairlekiinillä on muitakin liikkeitä ympäri suomea eli kannattaa vilkaista jos on liike lähituntumassa.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 18:17
Kirjoittaja Tuulikaappi
Riiggis kirjoitti: En oo vielä kertaakaan törmänny täällä suomessa tigi o&h tuotteisiin, missähän hintaluokissa ne täällä pyörii??
Kävin tossa viime viikolla pyörähtämässä yhdessä paikallisessa kampaamoliikkeessä, johon Tigit tuli myyntiin vasta muutama kuukausi sitten. Siellä maksoi se 250 ml:n O&H-hoitis 29 €. Oli siellä hyllyssä litraisiakin, mutta kun niiden hintaa kysyin, niin se myyjä sanoi säikähtäneen näköisenä, että ne on ammattilaiskäyttöön, eikä niitä varmaan edes myydä tavallisille pulliaisille. Aha. ::) En sitten jäänyt sen enempää vänkäämään, sanoin vaan, että olen kuullut, että jostain voi niitäkin ostaa, mutta ei se täti siihen mitään kommentoinut.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 18:54
Kirjoittaja Elisa
Tuulikaappi kirjoitti: Siellä maksoi se 250 ml:n O&H-hoitis 29 €. Oli siellä hyllyssä litraisiakin, mutta kun niiden hintaa kysyin, niin se myyjä sanoi säikähtäneen näköisenä, että ne on ammattilaiskäyttöön, eikä niitä varmaan edes myydä tavallisille pulliaisille.
Tuosta, tuli heti mieleen, että minulla kuluu tuota O&H:ta ihan mielettömästi. Naurettavaa, että litra on muka niin jättimäärä, ettei sitä joku edes osaa kuvitella myytävän yksittäisille kotikäyttäjille.

Lokakuun 26. päivä sain edellisen O&H-litraisen hoitsikan, pullo tyhjeni viime viikonloppuna.  ::) Lisäksi olen kuluttanut tuona aikana varmaankin toisen litran muita sekalaisia huuhdeltavia hoitoja.

:-X imuritukka.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 19:04
Kirjoittaja Vulpes
deko kirjoitti: ;D Vinkistä kiitellen sekä Pennyä että Sipeä: Ainakin Seinäjoen Hairlekiini-hiusliikkeestä löytyy yleensä litran tigejä hoitikset 45 euroa ja oliko ne shampoot 39. Sieltä oma litrainen O&H hoitis on ostettu.  Hairlekiinillä on muitakin liikkeitä ympäri suomea eli kannattaa vilkaista jos on liike lähituntumassa.
Tämä ryhtyy kuoroon! Kiitos! Nyt se O&H on ihan pakko hankkia, ketju on näköjään juuri tämän vuoden puolella avannut liikkeen foorumiin :D ..kunhan tästä paranen niin tiedän mihin tieni suuntaa..

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 19:10
Kirjoittaja Eläimellisyys
Vulpes, missä paikkaa foorumia tuo liike on? Pakko mennä sinne tekemään löytöjä viikonloppuna!

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 19:37
Kirjoittaja Vulpes
^ En tiedä, kävin vaan tuon Hairlekiinin kotisivuja katsomassa ja sieltä löytyi että avaavat uuden liikkeen foorumiin nyt tammikuussa. Jokohan se on avattu.. täytyy kyllä käydä katsomassa! En oo kyllä huomannu mitään vaikka tulee pari kertaa viikossa foorumissa käytyä.

Edit. 2.krs:ssa näyttää ainakin olevan.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 22:01
Kirjoittaja Twinkley
Hairlekiini on myös avannut liikkeen Helsingin foorumiin, eli sieltäkin voi varmasti tehdä löytöjä.  :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 00:38
Kirjoittaja Ella
Yhdyn Ishamaelin co -kuoroon. Millään muulla kuin co-pesulla en tunnu saavan leijuvaa kuivaa tukkaa hieman lässäytetymmäksi. Viimeksi laitoin tukkaan ensin Garnierin Milk - hoitiksen ja latvoihin rekun johon lisäsin hieman jojoba-öljyä. Päälle vielä hetkeksi hapan pikahoitis tehiksen huuhtomisen jälkeen, mistiä, BC latvahoitoa ja ... tulikohan vielä jotain!  ;D Tukka on ollut ihanan pehmeä, karheus tipotiessään. Toki leikkelin hieman tukkaakin, toivottavasti ei johdu pelkästään siitä...

Aamulla suihkin vielä hieman Olive -jätettävää kammatessa. Kivan kosteutettu tukkapäivä on ollut. Ikävä kyllä että tämän haperotukan saa näin pehmoiseksi on tosiaan käytettävä koko arsenaalia. Ja huomenaamulla on pakko pestä jo rasvoittuva päänahka...  :P

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 13:29
Kirjoittaja Nuppu
Mitenkäs tuo Redken All Soft Heavy Cream toimii kosteuttajana? Kokemuksia kehiin!  :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 13:50
Kirjoittaja Eiffe
Mun kokemukset all soft heavy creamista on olleet pelkästään positiivisia. Vaikka se sisältääkin silikoneja, tuntuu se silti myös hoitavan kunnolla hiusta. Erityisen hyvin se tehoaa mun pidennyshiuksiin, jotka on paksumpia ja karheampia kuin omat hiukset. Laitan aina tuon heavy creamin saunassa käynnin ajaksi päähän. Hyvin on toiminut  :D

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 14:17
Kirjoittaja Vulpes
Mä tykkään myös tosta Heavy Creamista, varsinkin pitkällä vaikutusajalla saa tukan mielettömän pehmeäksi ja sileäksi. Lätsäyttää kyllä vähän, mutta mua se ei ainakaan häiritse, kunhan hiusket on kosteutetut ja pehmoiset. Lisäksi tosi riittoisaa, mielestäni hintansa arvoista jos ulkomailta voi tilata. Suomen hinnoilla tulisi kyllä vähän mietittyä..

Varmaan on inciltään rikkaampia kosteuttajiakin, mutta joskus mun hiukset ainakin tuntuu kaipaavan näitä silaripommeja ;)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 18:02
Kirjoittaja Elisa
Nuppu kirjoitti: Mitenkäs tuo Redken All Soft Heavy Cream toimii kosteuttajana? Kokemuksia kehiin!  :)
Omassa päässä Heavy Cream tekee aina ensimmäisillä kerroilla todella hyvää jälkeä. On ihanan tuju, siloittaa ja pehmentää paljon.

Ainut kerta kun olen koskaan minkään hoidon jälkeen saanut aikaiseksi täysin takkuuntumattoman tukan, oli aivan ensimmäisellä Heavy Creamin kokeilukerralla. Tulos oli järkyttävän hyvä.

Mutta valitettavasti jatkossa olen huomannut, että hoitoteho katoaa. Tai oikeastaan tuota hoitotehoa ei taida ollakaan, tuntuu toimivan pelkkien silareiden vaikutuksella. Todellista kosteutustehoa ei siitä löydy. Jos pitää pikaisesti saada upea tukka, tuo aine on hyvä apu, mutta pitkällä tähtäimellä se ei mielestäni hoida ollenkaan. 

Tässä yksi vanha kirjoitukseni HS:n foorumilta:

"Tulipas tästä mieleen, että oma kokemus näyttäisi Redkenin Heavy Creamin keräävän hiukseen ikävästi jotakin silikonia.

Olin tässä kesällä ollut käyttämättä Heavy Creamiä, olin käyttänyt lähinnä silikonittomia tehohoitoja. Silikonia tuli sitten kunnolla vain latvasuojista ja jätettävistä. Ja hiukset vielä pari viikkoa sitten tuntuivat lähes täydellisiltä, hyvä hoito tuntui viimeinkin tehneen jotakin kunnon jälkeä.

Sitten päädyin taas käyttämään Heavy Creamia (K-Pak reconstuctorin kanssa). Ihan ensimmäisillä kerroilla tulos oli aivan mahtava, todella pehmoinen tukka. Mutta useamman kerran jälkeen alkoi käydä samalla tavalla kuin ennenkin Heavy Creamin kanssa, eli teho katosi ja muuttui huonoksi. Hiukset alkoivatkin vetää aivan takkuun ja tulivat todella vaikeasti hallittaviksi "muovisen" tuntuisiksi. Ja ihan selvästi huomaan, että hiuksen pintaan tulee sellainen hopean-harmaa hohde. Eli oikein tuntee ja näkee, että jonkinlaista kerrostumaa syntyy hiuksen pintaan.

Ja nyt kun aloin sitten taas laittaa muita hyviä silikonittomia tehohoitoja, ne eivät tunnu tehoavan niin kuin vielä ennen tätä Heavy Creamin käyttöputkea. Eli väittäisin, että näihin hiuksiin on nyt syntynyt jonkinlainen pesunkestävä silikonikalvo, joka estää hoitavien aineiden imeytymisen.

Muiden silikonisten tuotteiden, edes latvasuojien käytön, en ole huomannut estävän hoitavien aineiden hiukseen pääsyä ja vaikutusta. Eli tuossa HC:ssä on ilmeisesti jotakin tiettyä silikonia, mikä sen aiheuttaa  :-"

   

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 19:10
Kirjoittaja Nove
Nuppu kirjoitti: Mitenkäs tuo Redken All Soft Heavy Cream toimii kosteuttajana? Kokemuksia kehiin!  :)
Ei toimi ainakaan mulla. Siloittaa kyllä, mutta halvemmallakin saa saman tehon.

Ihan OT, mutta onnistuin jotenkin saamaan huuhtoessa sitä kerran suuhun ja se jämähti niin lujasti hampaisiin kiinni, että oli pakko pestä hampaat  :P En oo kyllä minkään muun tuotteen kanssa samaa huomannut, vaikka ihan takuulla niitäkin on vahingossa suuhun päässyt.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 19:37
Kirjoittaja Hipsu
Entäpä tuo redkenin all soft soft ends. Onko kosteuttava, eli onko siinä hoitavia aineita? entäpä se redkenin clear moisture moist ends. Kumpi olisi kosteuttavampi?  ???

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 20:41
Kirjoittaja Viola
Soft endsissä ei taida kauheasti hoitavia aineita olla, jos en ole ihan väärässä..? Lähinnä kai  cetyl alcohol ja hydroxypropyltrimonium hydrolyzed wheat protein, joka on incissä 17. Vai mitäs toi propylene glycol on? Ja sitten lisäksi tietty silikonia.

Joka tapauksessa mun mielestä on  yksi parhaista jätettävistä  :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 20:49
Kirjoittaja Hipsu
Pitääpä sitten kokeilla sitä! ehkäpä se silikoni toimi siinä sitten suojaavana kaikkea pahaa vastaan.. ::) kannattaa varmaan tilata ulkomailta, kun ainakin tuolla meiän lähikampaamoissa lähentelee 36e se hinta..  :o poikaystävälle on hyvä aina sanoa että ei tää ollu kun 5e, ku ei se tajua noista mitään..  ;)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 20:54
Kirjoittaja Viola
Juu, kyllähän se silikoni antaa suojaa. Hqhairista aikoinaan omani tilasin, joka on loppunutkin jo jonkin aikaa sitten. En muista paljon siellä maksoi, mutta oisko ollut n. 20 €. Ulkomailta kannattaa tilata, jos vaan mahdollista, sillä Redkenit maksaa Suomessa ihan älyttömästi.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 20:55
Kirjoittaja Todia
juu, co:ta kehiin vaan!! mikään tehiskään ei ole mulla tehnyt niin suurta eroa hiusten kuntoon kuin shampoopesujen osittainen vaihto co-pesuihin.
ja todellakin, redkenin heavy cream ei minullakaan saanut aikaan paljon mitään. mielestäni aika turha tuote.  :-[

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 22:39
Kirjoittaja Ice
minä en kyllä soft endsiä enää ostaisi, ainakaan jos hakuna on hyvä latvasuoja saati jätettävä, ja kosteutus :) käyttäisin kosteutukseen jätettävää hoitoainetta, ja päälle sitten jokin silikonisuoja. Bonacuren sininen latvasuoja toimii edelleen tässä päässä parhaiten :) ja sitähän voi levittää vaikka tyvestä alkaen jos hius tykkää

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 18:02
Kirjoittaja Mrs. Priest
Shea Butteria löytyy ainaki Matrix:in SleekLook muotoiluvoiteesta ja muistaakseni myös Urtekramin Rose-hoitiksesta. Laitan tota SleekLookia, kun palmikoin hiukset ettei pörhöttäs niin rajusti. Pehmeät kiharat iltasin. Oon myös yrittäny etsiä tuotteita missä on tota tai sit pelkkää shea butteria.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 18:32
Kirjoittaja sipe
Anu kirjoitti: Karitevoi (shea butter, voipuunvoi) mainittiin joskus HS:llä, ja sen pitäisi olla kosteuttava ainesosa. Onkos siitä kokemuksia? Mitkä tuotteet sisältävät karitevoita? Ihan sellaisenaan karitevoita sai ainakin L'Occitanesta Itäkeskuksesta, mutta liike on lopettanut.
Karitevoita löytyy mm. seuraavista:

- Phyton Phyokarite ja Phytosesame
- orresin shea butter and vitamins naamio
- Joico K-pak Intense Hydrating Treatment
- Paul Mitchell Instant Moisture Daily Treatment Conditioner
- Nexxus Phyto Organics Hydruss Moisturizing Shampoo

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 18:35
Kirjoittaja Twinkley
Niin ja L'Occitanen myymälä sijaitsee nykyään Helsingissä Kämp galleriassa, eli ei liike ihan kokonaan kadonnut kuitenkaan ole.  ;) Eli sieltä voi käydä kaappaamassa tuota Shea butteria itselleen.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 18:59
Kirjoittaja Ice
matrixeissa on todella vähän sheavoita, eli ei niin paljon että ne jotain vaikuttaisivat. Sleek look -sarja perustuu silikonille hyvin pitkälti

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 18:39
Kirjoittaja Deanna
InvisibleBun kirjoitti: Shea Butteria löytyy ainaki Matrix:in SleekLook muotoiluvoiteesta ja muistaakseni myös Urtekramin Rose-hoitiksesta.
Kaikissa Urtekramin hoitoaineissa on sheapähkinävoita (butyrospermum parkii butter), tässä esim Aloe Vera hoitiksen inci:
Aqua, cocoimino dipropionate, cetyl alcohol, triticum vulgare, glyceryl stearate, prunus armeniaca kernel*, aloe barbadensis, butyrospermum parkii butter, stearic acid & palmitic acid, glycerin, citrus aurantium dulcis*, cymbopogon nardus*, citric acid, maris sal, citrus ssp + glycerin, linalol**, limonene**, geraniol** (* = from organic farming, ** = from essential oil).


Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 14:34
Kirjoittaja -tiina-
Minäkin pääsin kuivien hiusten kerhoon kun kävin kampaajalla värjäämässä tukkani pari viikkoa sitten.Harmittaa vietävästi; tehohoidot ovat syöneet  myös värin.No nyt alkaisi riittämään kosteuttava shampoo ja marssinkin erääseen kampaamoon sitä kyselemään.Kampaajatytsy aloitti tuttuun tyyliin "täähän on hirveen hyvä tää uudistunu bonacure.."Kun selitin haluavani OIKEASTI kosteuttavan shampoon, huudettiin paikalle toinen kampaaja joka suositteli Graham Webbiä.No ne oli isoja pulloja ja kun en ennen ole käyttäny ko. merkkiä,en ostanut(on tarpeeksi jo ennestään pulloja jotka ei lopu koskaan).
Pähkäilin tässä sitten että saisinko jostain shampoosta kosteuttavan jos sekoitan siihen jotain tehistä tai jätettävää hoitoa.Esim. XZ suklaa-vanilja shampoo +hoito tai Cutrin tuuheuttava+NG.
Olisiko kellään parempia ideoita vai onko ajatus tuhoon tuomittu?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 19:57
Kirjoittaja Ananas
-tiina- kirjoitti: Pähkäilin tässä sitten että saisinko jostain shampoosta kosteuttavan jos sekoitan siihen jotain tehistä tai jätettävää hoitoa.Esim. XZ suklaa-vanilja shampoo +hoito tai Cutrin tuuheuttava+NG.
Olisiko kellään parempia ideoita vai onko ajatus tuhoon tuomittu?
Kokeile ihmeessä, eihän sitä tiedä millaisen superyhdistelmän saat aikaiseksi.  :) Itse olen joskus laimentanut peseviä shampoita hoitoaineilla ja ihan hyvin ovat toimineet.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 05 Touko 2006, 15:45
Kirjoittaja pinkfrank
Oon tuolta LookFantasticista tilaamassa yhtä tuotetta, ja en osaa valita ottaisinko MOP C-System Hydrating Conditionerin  vai Joicon IHT:n... Kumpaa te suosittelisitte, kummassa on paremmat tehot? Hiukset on tosiaan tosi kuivat että kovia tehoja kaivataan tässä päässä...  :-\

Hmm, en oo nyt ollenkaan varma mihin ketjuun mun tämä kysymys olis pitäny laittaa, mutta luulen että tää on aika lähellä...  ::)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 05 Touko 2006, 16:02
Kirjoittaja rolla
Mä suosittelen cleania vaikken ole itse vielä edes kokeillut (siis shampoista)  :D Tilaus on kyllä piakkoin lähdössä. Mun mielestä sulfaaniton shampoo on tosi hyvä kuivalle päälle (ja herkälle) eikä todellakaan ole liian pesevä.

Hoitoaineista mä luotan kyllä siihen tigin oh:on vaikken sitäkään ole kokeillut  ;D Mulla on vaan rankat mielikuvat.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 05 Touko 2006, 16:45
Kirjoittaja Miracle
pinkfrank kirjoitti: Oon tuolta LookFantasticista tilaamassa yhtä tuotetta, ja en osaa valita ottaisinko MOP C-System Hydrating Conditionerin  vai Joicon IHT:n... Kumpaa te suosittelisitte, kummassa on paremmat tehot? Hiukset on tosiaan tosi kuivat että kovia tehoja kaivataan tässä päässä...  :-\

Hmm, en oo nyt ollenkaan varma mihin ketjuun mun tämä kysymys olis pitäny laittaa, mutta luulen että tää on aika lähellä...  ::)
Mulla on nuo molemmat, hydrating conditioner mopilta ja joicon iht. Ja molemmat on kyllä tosi hyviä kosteuttajia, en oikein osaa sanoa, että kumpi on parempi. KOkeilemallahan se selviää, mikä omille hiuksille on hyvää. Kuitenkin mun mielestä tuo mop on ehkä hieman riittoisampi..

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 05 Touko 2006, 19:45
Kirjoittaja Essi
_Miracle_ kirjoitti:
pinkfrank kirjoitti: Oon tuolta LookFantasticista tilaamassa yhtä tuotetta, ja en osaa valita ottaisinko MOP C-System Hydrating Conditionerin  vai Joicon IHT:n... Kumpaa te suosittelisitte, kummassa on paremmat tehot? Hiukset on tosiaan tosi kuivat että kovia tehoja kaivataan tässä päässä...  :-\

Hmm, en oo nyt ollenkaan varma mihin ketjuun mun tämä kysymys olis pitäny laittaa, mutta luulen että tää on aika lähellä...  ::)
Mulla on nuo molemmat, hydrating conditioner mopilta ja joicon iht. Ja molemmat on kyllä tosi hyviä kosteuttajia, en oikein osaa sanoa, että kumpi on parempi. KOkeilemallahan se selviää, mikä omille hiuksille on hyvää. Kuitenkin mun mielestä tuo mop on ehkä hieman riittoisampi..
Mullakin on molemmat ja hyviä tosiaan ovat. Ehkä tuo IHT on kuitenkin hiukan kosteuttavampi. Onhan se tehis.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 05 Touko 2006, 20:18
Kirjoittaja pinkfrank
Kiitos vastauksista!
Ehkä mä tuota IHT:tä kokeilen, eikös se aika samanlaiselta banaanilta tuoksu ku Moisturizer? Se on niin herkun tuoksusta  :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 05 Touko 2006, 20:19
Kirjoittaja Luomo
Essi kirjoitti:
pinkfrank kirjoitti: Oon tuolta LookFantasticista tilaamassa yhtä tuotetta, ja en osaa valita ottaisinko MOP C-System Hydrating Conditionerin  vai Joicon IHT:n... Kumpaa te suosittelisitte, kummassa on paremmat tehot? Hiukset on tosiaan tosi kuivat että kovia tehoja kaivataan tässä päässä...  :-\
Mullakin on molemmat ja hyviä tosiaan ovat. Ehkä tuo IHT on kuitenkin hiukan kosteuttavampi. Onhan se tehis.
Niin siis tosiaan tuo Mopin tuote on hoitoaine ja IHT tehohoitoaine. Eli osta molemmat :D. Joka pesun yhteydessä moppia ja kerran-pari viikossa (alussa jopa useammin) tuota IHT:tä.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 05 Touko 2006, 20:50
Kirjoittaja pinkfrank
Ostaisin molemmat ja vaikka mitä muuta jos rahat vaan riittäis  ;D Opiskelijabudjetilla kun liikutaan niin ei vaan kauheesti pysty kerralla laittaa rahaa  :-\ Eli nyt taidan haluta ton IHT:n, sitä kun käyttää O&H:n ja Moisturizerin kanssa niin eiköhän ala pikkuhiljaa nämäkin korppuhiukset kosteutua!  :D Ja ens kuussa sitten toi MOP :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 05 Touko 2006, 21:45
Kirjoittaja Elisa
pinkfrank kirjoitti: Ehkä mä tuota IHT:tä kokeilen, eikös se aika samanlaiselta banaanilta tuoksu ku Moisturizer? Se on niin herkun tuoksusta  :)
Mun nenään IHT ei tuoksu yhtään banaanilta, vaan siinä on sellainen pirteän raikas, mutta makea hedelmäistuoksu. Mutta en sitten tiedä, onnistuuko joku muu siinä haistamaan erityisesti banaanin.  ::)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 09:06
Kirjoittaja pinkfrank
Elisa kirjoitti:

Mun nenään IHT ei tuoksu yhtään banaanilta, vaan siinä on sellainen pirteän raikas, mutta makea hedelmäistuoksu. Mutta en sitten tiedä, onnistuuko joku muu siinä haistamaan erityisesti banaanin.  ::)
Aijaa, mä oon vaan saanu jotenki semmosen käsityksen että kaikki K-Pakit tuoksuis banaanilta, mutta ei sit ilmeiseti tuoksukkaa. Mun moka!  ;D
Mutta eipä sillä tuoksulla niin suurta merkitystä mun nenään onneksi ole  :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 17:41
Kirjoittaja Todia
pinkfrank kirjoitti:
Elisa kirjoitti:

Mun nenään IHT ei tuoksu yhtään banaanilta, vaan siinä on sellainen pirteän raikas, mutta makea hedelmäistuoksu. Mutta en sitten tiedä, onnistuuko joku muu siinä haistamaan erityisesti banaanin.  ::)
Aijaa, mä oon vaan saanu jotenki semmosen käsityksen että kaikki K-Pakit tuoksuis banaanilta, mutta ei sit ilmeiseti tuoksukkaa. Mun moka!  ;D
Mutta eipä sillä tuoksulla niin suurta merkitystä mun nenään onneksi ole  :)
IHThän ei kuulu k-pak sarjaan, vai kuuluuko? olenko nyt pahasti missannut jotain?? kyllä muuten tekisi mieli tuotakin hankkia...

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 17:47
Kirjoittaja rolla
Mä en näe lainkaan iht:tä lookfantasticissa  ::)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 17:49
Kirjoittaja calypso
Kyllä se kuuluu K-pak sarjaan. Ainakin uudistuneissa puteleissa.
http://joico.com/html/np_productdetail.php?CatID=17
Vanhaa IHT:ta en tuolta löytänyt vaikka siellä on sivu missä näytetään mihin sarjaan vanhat suosikit ovat siirtyneet ja minkä nimen saaneet. Eli kai se IHT on kuulunut K-pak sarjaan koko ajan  ???

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 17:50
Kirjoittaja Luomo
Rolla kirjoitti: Mä en näe lainkaan iht:tä lookfantasticissa  ::)
http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.storefront/445cb7e0002dd5b82744c0a801140681/Product/View/5321

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 18:16
Kirjoittaja rolla
Kyllä mä nyt uskon, että siellä lookissa on iht, mutta itse listoja selaamalla en näe sitä missään. Mitä eroa on sitten iht:lla ja täälä: http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf ... /View/5321

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 18:30
Kirjoittaja Tuulikaappi
Rolla kirjoitti: Kyllä mä nyt uskon, että siellä lookissa on iht, mutta itse listoja selaamalla en näe sitä missään. Mitä eroa on sitten iht:lla ja täälä:
IHT löytyy kohdasta Joico > K PAK (Reconstruct) > toisen sivun viimeinen tuote.
Toi IHT on enemmän kosteuttava, kuten nimikin sanoo, ja tuo rekku on rakennepaikkaava.

Ja toi linkki muuten vie jonkun Riikan tilille... Kannattaa olla aika varovainen, kun linkittää tuolta LF:stä. Se on vähän kurja, kun se ainakin mulla tekee niin, että se on aina kirjautuneena sisälle, vaikka olisin logannut itseni ulos edellisen käyntikerran lopuksi. Ja vielä pahempi juttu on se, että toi sivusto ilmeisesti tallentaa sivujen osoitteeseen kirjautumisen, joten jos on kirjautunut sinne kauppaan sisälle ja laittaa esim. tänne linkin jonnekin sen kaupan sivulle, niin linkin avaaja pääsee/joutuu kirjautuneeksi myös sinne linkittäjän tilille.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 18:40
Kirjoittaja calypso
Kyllä mulla meni tuo linkki sinne sivulle kuin pitikin, ei kenenkään tilille  :)
Itse en ole kokeillut tuota IHT:ta vielä, mutta K-pak rekku on luottotuotteeni. Ainoa mistä vähän miinusta on haju mutta siihenkin tottuu kyllä.
Voisiko tuota IHT:ta sanoa Moiturizerin ja K-pak rekun välimalliksi? Vai miten kuvailisitte sitä?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 06 Touko 2006, 18:41
Kirjoittaja rolla
Taisi olla Luomon tili. Mä en edes huomannut. Poistin sen ja laitoin uuden linkin ettei mene sinne Riikan tilille..  ;)

Joo nyt mäkin tajusin tuon homman, mä en aiemmin ollut huomannut, että k-pakkeja on kaksi sivua. Onkohan iht:sta vastusta oh:lle?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 07 Touko 2006, 09:34
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Sanokaas jokin tosi hyvä kosteuttava tehis ja hoitoaine, joissa ei oo silikonia. Musta on tullu silikonikammoinen..  :P Ai joo, ja joku kosteuttava shampoo olis myös hyvä.. Oon lukenu paljon tuosta MOP:in Hydrating Shampoosta, mutta kun tutkailin niiden sivuja, niin jotenkin niissä on aika korkeat pH:t  :-\ Vai haittaako se jos shampoossa on? Kun mulla on mustaksi värjätty tukka..

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 07 Touko 2006, 12:19
Kirjoittaja rolla
Mopista kyllä porukka melkein on vain positiivista mieltä  ;) Ei sillä shampoolla niin väliä ole. Pääasia, että hoitoaine on se kosteuttava ja korjaava tekijä, satsaa siis siihen jos olet kuivahiuksinen.

Marketti puolelta xz on silikoniton ja erittäin hieno suomalainen, mutta ei ne kyllä hiuksia korjaa. Myös Loreal Ng hiusnaamio on loistava monille, muttei sekään ihmeitä kuivuudelle tee. Paljon kehuttujahan ovat tigin oh hoitis, joicon iht ja rekku.. silikoonittomuudesta en tiedä, mutta kuivuus pitäisi lähteä.

Eikai hoitoaineessa silikonit sinänsä haittaa, koska ne tulee vain hiukseen, ei hiuspohjaan. Eikä hoitoaineetkaan pysty korjaamaan oikeasti hiuksia, se on pääasiassa tuotteen tekemää illuusiota. Jos lopetat hyvän tuotteen käytön, niin hiukset tulevat uudestaa huonokuntoisiksi. Kunhan välillä muistaa vaihdella merkkiä ettei hiukset totu liikaa.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 07 Touko 2006, 12:50
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Mua ne silikonit vaan jotenkin haittaa hoitoaineissa, kun levitän ne kammalla niin että niitä tulee siis myös päänahkaan mentyä.. Ja esim. Lanzan Deep Conditionerin jälkeen hiukset on todella sileät vaikkei olekaan silikonia, eli kyllä se hoitoaine voi olla hyvä ilman silikoniakin, eli ei kai se tukka huonoksi mene, jos hoitoaineessa ei ole silikonia?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 07 Touko 2006, 12:55
Kirjoittaja rolla
Ei se huonoksi todellakaan mene ilman silikonia. Se on hyvä jos on löytänyt hyvän silikonittoman tuotteen  ;)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 07 Touko 2006, 13:47
Kirjoittaja calypso
Deadly Nightshade kirjoitti: Sanokaas jokin tosi hyvä kosteuttava tehis ja hoitoaine, joissa ei oo silikonia. Musta on tullu silikonikammoinen..  :P Ai joo, ja joku kosteuttava shampoo olis myös hyvä.. Oon lukenu paljon tuosta MOP:in Hydrating Shampoosta, mutta kun tutkailin niiden sivuja, niin jotenkin niissä on aika korkeat pH:t  :-\ Vai haittaako se jos shampoossa on? Kun mulla on mustaksi värjätty tukka..
MOP:n Hydrating shampoo on ainakin kehujen mukaan tosi kosteuttava, shampoissa tuolla pH-arvolla ei ole niin väliä kunhan hoitiksessa se on riittävän matala että sulkee hiuksen (=siloittaa)
Kosteuttavia on juuri nuo MOP:n c-system sarjan shampoot ja hoitoaineet, Tigin Oatmeal & Honey -hoitis, Joicon Moisturizer ja IHT, ..
Kyllä niistä tehoja löytyy ilman silikonejakin. Minullakin on tuo sama pulma että tahtoo mennä väkisellä hiuspohjaan hoitikset ja tehikset vaikka pääalaspäin hiukset pesenkin, ja silloin silikonipitoiset hoitikset kyllä kutittaa.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 07 Touko 2006, 15:43
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Ihmetyttää kyllä, että miksi juuri tuo MOP:n Hydrating Shampoo olisi MOP:eilta se kosteuttavin, kun Lemongrassissa, Mixed Greensissä ja Glistenin shampoissa on paljon enemmän hoitavia ainesosia..  :-\ Onko joku käyttänyt noita muita shampoita MOP:ilta? Millaisia ovat?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 07 Touko 2006, 16:28
Kirjoittaja rolla
Tässä on Mopista jokseenkin kaikki mitä foorumilta löytyy.  ;)

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=3

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 07 Touko 2006, 18:53
Kirjoittaja Essi
Rolla kirjoitti: Onkohan iht:sta vastusta oh:lle?
Ainakin mun hiuksille IHT on parempaa kuin O&H. Kosteuttaa enemmän.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Touko 2006, 09:21
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Äh, kokemuksia kuunnellessa tekisi niin mieli ostaa tuota K-pak IHT:ta. Katsoin että siinä on sellainen silikoniyhdistelmä, että tän sivun silikonitiedon mukaan sen pitäisi olla vesiliukoinen, mutta sitten taas Lookfantasticissä siitä lukee, että "silicone locks in moisture".. Miten se silikoni mitään voi lukita sisään jos se on vesiliukoinen? Pelottaa vaan tuo silikonien kertyminen hiuksiin ja päänahkaan.. Onko teillä jäänyt siitä jotain kertymiä?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Touko 2006, 10:20
Kirjoittaja Axamit
Tässä keskustelussa http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=2 on juttua noista silikoneista ja niiden kertymisestä :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Touko 2006, 10:56
Kirjoittaja pinkfrank
Essi kirjoitti:
Rolla kirjoitti: Onkohan iht:sta vastusta oh:lle?
Ainakin mun hiuksille IHT on parempaa kuin O&H. Kosteuttaa enemmän.
Eli IHT on pakko hankkia!  ;D
Mun hiuksille toi O&H ei niin hirveästi mitään tee, onhan se ihan hyvä mutta ei ylistämisen arvoinen mun mielestä  :-\

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Touko 2006, 11:40
Kirjoittaja Penny
IHT:hän on sitten 150ml, O&H pikkupullo on 250 ml. Mulla ei riitä tuo IHT tuubi oikein mihinkään vaikka käytän tehiksenä silloin tällöin, tosin on ihanaa ainetta tukalle. Sen sijaan O&H on paksumpaa ja riittoisampaa, vaikka käytän usein hoitiksena. Tosin puteleiden koossa on siis eroa. IHT tuoksuu musta ihan kirpakalta vihertävältä banaanilta.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Touko 2006, 12:14
Kirjoittaja rolla
Deadly Nightshade kirjoitti: Äh, kokemuksia kuunnellessa tekisi niin mieli ostaa tuota K-pak IHT:ta. Katsoin että siinä on sellainen silikoniyhdistelmä, että tän sivun silikonitiedon mukaan sen pitäisi olla vesiliukoinen, mutta sitten taas Lookfantasticissä siitä lukee, että "silicone locks in moisture".. Miten se silikoni mitään voi lukita sisään jos se on vesiliukoinen? Pelottaa vaan tuo silikonien kertyminen hiuksiin ja päänahkaan.. Onko teillä jäänyt siitä jotain kertymiä?
Ei hoitoainetta tarvitse päänahkaan laittaa, niin ei sinne kerry sitä.  ;) Eihän sitä voi tietää onko tullut kertymiä, en minä ainakaan sitä mistään näe. Silikonista ei ole mitään haittaa periaatteessa jos se ei tee allergiaoireita. Onhan kaikissa voiteissakin melkein silikonia. Kannattaa myös sitten vaikka kerran kuussa syväpuhdistaa hiukset.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Heinä 2006, 18:17
Kirjoittaja anni
Olen muuttamassa kohta opiskelujen perässä Joensuuhun. Olen "asunut" siellä useita viikon mittaisia jaksoja ja todennut veden olevan aivan erilaista kuin nykyisellä kotipaikkakunnallani. Ihoa pitää rasvata aivan hurjana heti suihkun jälkeen ja hiukset tuntuvat korpuilta.

Nyt siis, etten pilaisi hiuksiani heti kättelyssä, toivoisin että kertoisitte omia kokemuksianne mahdollisimman kosteuttavista hiustenhoitotuotteista. Sekä marketti- että kampaamotuotteista. Lisäksi kaipaisin neuvoja että mitä kaikkia hiustenhoitotuotteita minun pitäisi hankkia, yritän kuitenkin päästä mahdollisimman vähällä, opiskelija kun olen. Tähän asti olen käyttänyt lähinnä markettituotteita, mitä nyt on kotona sattunut olemaan. :o

Hiukseni ovat siis pitkähköt (kasvatan enemmän tai vähemmän innokkaasti), tummaksi värjätyt, tosin nyt on aikomus yrittää kasvattaa oman väriset hiukset takaisin. Käytän silloin tällöin suoristusrautaa, en föönaa. Ja hiukset siis tällä hetkellä normaalit/kuivat.

Kiitos oikein paljon kaikille avustajille! :) 

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Heinä 2006, 18:43
Kirjoittaja Maria

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Heinä 2006, 18:44
Kirjoittaja Luomo
Olin juuri postaamassa tuon saman ketjun, joten suosittelen minäkin sitä ;). Lisäksi värjäys ja suoristusrauta aiheuttaa helposti rakennevaurioita, joten kannattaa myös katsoa täältä, josko hiuksesi tarvitsisivat myös rakennepaikkausta:
http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=7591#p7591

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 21 Heinä 2006, 18:57
Kirjoittaja -kata-
Se että joudut rasvailemaan ihoa ja hiukset tuntuvat kovilta korpuilta, niin johtuu nimenomaan siitä että vedessä on liikaa kuparia. Kuparia liukenee veteen, vanhoista ja vääränlaisista putkista. Vaarallista se ei ole, mutta se värjää muutenkin astioita, suihkuverhoja ja kaikkea mahdollista sellaiseksi likaiseksi, siis kupariseksi. Hiuksiin kun kertyy liikaa kuparia, niin se tekee niistä juuri kovat ja ties mitä, ja muutenkin aiheuttaa ongelmia hiustenhoidossa. Hyvät hiustenhoitotuotteet auttavat ongelmassa, mutta eivät sitä kokonaan pois vie, jos sitä vedestä koko ajan saa.
Itsellä on sama ongelma. Hiukseni ovat jo vuosia altistuneet liian kupariselle vedelle. Tällä hetkellä menossa cx corrector tehokuuri mineraalien poistoon.
Tästä aiheesta on kirjoitettu paljon täällä foorumilla. Itse hiljattain kyselin ja sain paljon vastauksia tästä aiheesta palstalla: tyhmiä kysymyksiä hiustenhoidosta (vanha joka löytyy arkistosta).
Ja taitaapa monessa muuallakin palstalla tästä olla. Jos joku parempi muistinen ja osaavampi immeinen linkittäisi vaikka tähän ne paikat missä asiasta on kirjoitettu  ;D !

Itsekkin sen olen huomannut, että ei voi yksiyhteen sanoa että juuri se ja se tuote sopii juuri jollekkin. Se riippuu niin paljon hiuksen laadusta ja monesta muusta tekijästä, että valitettavasti vain kokeilemalla parhaan tuotteen löytää.
Vinkkejä täältä foorumilta saa kyllä paljonkin, ihmiset ovat todella paljon kirjoitelleet täällä kokemuksistaan eri tuotteista ja se jonkinverran sitten omissakin kokeiluissa ehkä helpottaa!  Kannattaa ihmeessä selata näitä kaikkia aiheita täällä läpi ja etsiä niiden ihmisten kokemuksia joilla on mahdollisimman samankaltaiset hiukset kuin itselläsi. Niin tekemällä saat parhaiten vinkkejä siitä että mitkä tuotteet sinulle voisivat sopia. Koska toinen asia minkä olen itsekkin huomannut niin hiustenhoito ei valitettavasti ole yksinkertaista  ;D !

Itsekkin käytin aikoinaan vain markettituotteita, joista olen kolunnutkin suuriman osan läpi. Tämän vuoden maaliskuun loppupuolella leikattiin tukka uuteen malliin ja värjättiin kokonaan monisävyin, niin sen myötä siirryin käyttämään ns. parempia tuotteita. (ts. kampaamotuotteita, tosin ei kannata kampaamosta ostaa jos vain on mahdollista päästä nettikaupoista ulkomailta niitä tilaamaan saa paljon paljon halvemmalla)
Tällä hetkellä minulla on käytössä vain muutamaa ns." parempaa sarjaa" ja muutama markettituotekkin löytyy, suihketta ja tehohoitoa. Mutta rahaa ei valitettavasti ole tarpeeksi itsellänikään, että voisin jatkaa ns. parempien tuotteiden kokeilua. Monia monia hyväksi todettuja sarjoja on olemassa, mutta niiden hommaaminen vaatii rahaa. Ehkä taas joskus kokeilen jotain uutta, jos rahavarat siihen antavat myöden. Siihen asti koitan pärjäillä niillä mitä on :) !

Yhdistinne viestinne tänne. -Rolla

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 13 Loka 2006, 16:31
Kirjoittaja verdelli
onko kellään niksejä kuinka lisätä kosteutta tukkaan?
hiukset ovat blontut,  värjään n. 2kk.n välein hiukset vaaleiksi. (oma väri blondi, siks hieman  pidempi toi värjäysväli ) hiukset ovat kuietnkin jo luonnostaan ohuet ja tuntuu että ovat ohentuneet entisestään.
blondina kuitenkin haluaisin pysyä :s ! suoristusrautaa on pakko miltei jokapäivä käyttää, pesen hiukseni myös n. 5 kert/viikossa, koitan juuri pidentää pesuväliä.  hiukset ovat tällaiset perussuomalaiset ohuet, taipuisat ja vaaleat siis..
oikeasti masentavaa, olen huomannut kuinka hiuksia lähtee paljon nykyään mm. harjatessa, ei mitään tuppoja, mutta irtohiuksia todllakin _paljon_  .
onko mitään öljyjä tms. jotka pitäisivät hiuksia kosteana? jotain halpoja jotka siis sopisivat myös opiskelijakukkaroonkin..
Kiitos jos joku viitsii vastata :)

Siirsin viestisi tähän ketjuun, jota selaamalla toivottavasti löydät vinkkejä! T. Kikka

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 13 Loka 2006, 23:21
Kirjoittaja Ishamael
Värjääthän siis aina pelkästään sen tyvikasvun?
Jos hiuksia vaalennetaan normaalisti, ei sen pitäisi aiheuttaa hiusten katkeilua eikä muutakaan hiusten ohenemista.
Varsinkin kun sinulla on jo oma väri vaalea niin sen vaalentamiseen tarvittava väri on jo niin mieto verrattuna hyvin tummien hiusten vaalentamisee, ettei ainakaan sen puoleleta pitäisi mitään ongelmia periaatteessa olla, jos hiukset värjätään ohjeiden mukaan.
katkeilevatko hiuksesi siis, vai lähtevätkä ne ihan "juurineen" eli hius lähteekin täysi mittaisena?

Hiustenlähtö kausiahan on meillä kaikilla, ja kähestulkoon kaikki niistä myös korjautuu itsestään. Suurin osa sulkasadoista ajoittuu syksyn ja kevään tienoille, ja varsinkin naisilla hormonitoiminta säätelee hyvin vahvasti hiusten kasvua, hormonitoiminnan heilahtelut voivat aiheuttaa useasti hiustenlähtöä.

Eli ensin pitäisi selvittää, lähtevätkö hiukset siis ihan luonnostaan, vai katkeilevatko ne niin massiivisesti että se aiheuttaa hiusmassan ohenemista.

Mitään varsinaisia ljyjä ei ole, jos ei lueta mukaan ihan luonnonöljyjä joita jotkut käyttävät hiustenhoidossa joko siltään tai hoitoaineisiin sekoitettuina.
pelkästään ne eivät kuitenkaan riitä jos hiukset katkeilevat ja ovat huonossa kunnossa, vaan silloin tarvitaan pitkän tähtäimen tehohoitoja joka pesun yhteydessä vuorotellen rakennetta paikaavia ja kosteuttavia hoitoja, unohtamatta jätettäviä tehohoitoja ja kosteuttajia.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 16 Loka 2006, 11:18
Kirjoittaja höpsökkä
mulla on tällä hetkellä blondit, hirvee värjäys oli keväällä, kesällä kun piti saada oranssit pois et saa normaalin kunnon vaaleen. en tiiä onko normaalistikkin, mut nyt on älyttömän kuivat. hiukset tuntuu hirveen karheilta, paitsi kun harjaa:) mut ei harjatakkaan voi ihan koko ajan;)
en viittis maksaa kalliista kampaamotuotteista, vaikka varmaan on hyviä, oisko kampaamotuotteissa sellasta supersuperkosteuttavaa halvalla? tai marketti..

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 16 Loka 2006, 11:41
Kirjoittaja Lyx
^Manteliöljy on halpaa ja ihan mielettömän hyvää!! (Yksi mun HG:sta)
Jostain kiinlaiskaupasta saa 200 ml pullon parilla eurolla; sitä tukkaan ennen saunaa tai pesun jälkeen latvoihin. Pehmentää ja silottaa hyvin. :-*

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 16 Loka 2006, 12:55
Kirjoittaja Nuppu
Lyx kirjoitti: ^Manteliöljy on halpaa ja ihan mielettömän hyvää!! (Yksi mun HG:sta)
Jostain kiinlaiskaupasta saa 200 ml pullon parilla eurolla; sitä tukkaan ennen saunaa tai pesun jälkeen latvoihin. Pehmentää ja silottaa hyvin. :-*
Lyx, miten siis tarkalleen ottaen olet käyttänyt tuota saunan yhteydessä? Tahtoo yksityiskohtaiset ohjeet  ;)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 16 Loka 2006, 16:38
Kirjoittaja *sade*
^ Juu, täälläkin kaipailtaisiin ohjeita! Kävin tänään ostamassa Ruohonjuuresta manteliöljyä (maksoi tosin 11.90, mutta tyhmänä/laiskana en jaksanut ravata enää yhtäkään kauppaa kyseisen öljyn perässä... tämä oli kolmas paikka.) Voiko tätä pistää päänahkaan? Sekoitella muihin tuotteisiin?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 16 Loka 2006, 16:46
Kirjoittaja Vivi
Mä olen käyttänyt kookosöljyä ja laitan sitä ennen pesua tai sitten jätettävänä. Ennenpesua laitan latvoihin, joskin kyllähän se leviää jonkin verran myös juureen. Jos on kuiva päänahka (itselläni ei ole), niin voihan sitä sinnekin levittää. Jätettävänä pitää laittaa ihan pieni tippa, muuten tulee rasvainen lopputulos. Ilmeisesti noita voi myös sekoittaa hoitoaineisiin, mutta itse en ole vielä uskaltanut kokeilla rasvaletin pelossa. Varmaankin pieni määrä riittää siihenkin.

Öljyt hiustenhoidossa: http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=8

Coconut Oil, kookosöljy: http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=5

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 16 Loka 2006, 22:27
Kirjoittaja Lyx
Nuppu kirjoitti:
Lyx kirjoitti: ^Manteliöljy on halpaa ja ihan mielettömän hyvää!! (Yksi mun HG:sta)
Jostain kiinlaiskaupasta saa 200 ml pullon parilla eurolla; sitä tukkaan ennen saunaa tai pesun jälkeen latvoihin. Pehmentää ja silottaa hyvin. :-*
Lyx, miten siis tarkalleen ottaen olet käyttänyt tuota saunan yhteydessä? Tahtoo yksityiskohtaiset ohjeet  ;)
Ihan olen kuiviin hiuksiin laittanut tyvestä latvaan, pyyhe pään ympärille ja eikun saunaan nauttimaan löylyistä. Joskus olen myös laittanut tuota öljyä yöksi ja sitten aamulla pessyt shampoolla, tavallista hoitsikkaa perään ja sitten vielä tuota öljyä latvoja pehmentämään.
Sitä voi myös sekoittaa tehiksiin.

Manteliöljy on siitä hyvä ettei se ole yhtä "rasvainen" kuin esim. oliiviöljy joten se on helpompi huuhdella ja jos sitä käyttää iholle niin se imeytyy nopeammin.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 18 Loka 2006, 09:55
Kirjoittaja Lara
Mä ostin tuohon samaan tarkotukseen jojobaöljyä ja apteekista glyseriiniä. Jojobaa käytän pelkältään ja sekotuksissa ja glyseriiniä sekotuksissa. Molemmat ihania. Glyseriiniä ei vaan paljon pidä laittaa. Vähän käytettynä imee tosi paljon kosteutta ympäristöstä hiukseen, mutta paljon käytettynä saattaa alkaa imeä sitä myös hiuksesta jos muun ympäristön kosteus ei riitä.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 18 Loka 2006, 13:07
Kirjoittaja Meriella
Minkälaisia kokemuksia teillä on Lanzan Dry hair shampoosta?

Mä oon käyttänyt sitä aina välillä, mutta joka kerta tulee sama tulos, lässähtänyt ja nopeasti rasvoittuva tukka, hoitoaineesta riippumatta. Shampoossa ei ole silikonia ja mulla on mielestäni todella kuivat hiukset.  ??? Kummallista.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 19 Loka 2006, 03:58
Kirjoittaja Maria
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=9
Tästä ketjusta voi olla  apua  Meriella! ;)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 20 Loka 2006, 16:01
Kirjoittaja Sandaali
Meriella, mulla ei tuo ainakaan lätsäyttänyt, vaikka on pitkät ja ohuet hiukset, vieläpä rasvoittuva päänahka.
Tuo shampoohan taisi sisältää jotakin yrttejä tms, jotka helposti pakkaantuvat sinne purkin pohjalle. Joten sitä kannattaa ravistella ennen käyttöä, varsinkin jos käyttää harvemmin.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 20 Loka 2006, 23:06
Kirjoittaja Ishamael
Siirsin viimeisimmän viestin viralliseen vaalennustopicciin, jatketaan juttua siellä kun värjäyksen puolelle menee  ;)
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... hp?t=6.285

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 08:50
Kirjoittaja Todia
Lara kirjoitti: Mä ostin tuohon samaan tarkotukseen jojobaöljyä ja apteekista glyseriiniä. Jojobaa käytän pelkältään ja sekotuksissa ja glyseriiniä sekotuksissa. Molemmat ihania. Glyseriiniä ei vaan paljon pidä laittaa. Vähän käytettynä imee tosi paljon kosteutta ympäristöstä hiukseen, mutta paljon käytettynä saattaa alkaa imeä sitä myös hiuksesta jos muun ympäristön kosteus ei riitä.
Haluatko kertoa vähän tarkemmin tuosta glyseriinistä? MItä maksoit siitä? Kuinka paljon laitat sitä sekoituksiin?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Loka 2006, 22:20
Kirjoittaja Lara
Mahtokohan se glyseriini olla joku 5 euroa puteli. Tehissekotuksiin laitan sitä ihan vaan tipan parin verran. Toisinaan sekotan jojobaöljyn kanssa ja käytän jätettävänä. Mun tukka on just korvannipukoiden ohi, että jätettävänä menee semmonen 2 tippaa jojobaa ja yksi tippa glyseriiniä ja kosteaan tukkaan.

Minä tykkään kyllä kovasti. Hieman nopsempaa tukka kyllä rasvottuu ja on muutenkin sellanen painavan olonen, mutta paljon terveempi. Ei krahise ja katkeile. Molemmat jää ehdottomasti vakkarikäyttöön, parempia kuin mitkään jätettävät mitä oon koittanu. :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 26 Loka 2006, 16:20
Kirjoittaja Lara
Noita hoitseja tulee kyllä aina osteltua, kun niitä on niin ihanan ylellistä käyttää. Joicon IHT on pitkään ollut suosikki, mutta nyt olisi hakusessa joku uusi kiva tuttavuus. Oliko kellään tehisvinkkiä kuivalle tukalle, joka rakastaa IHT:ä??

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 26 Loka 2006, 16:58
Kirjoittaja Keiju
Olen todennut itämaisesta ruokakaupasta saatavan intialaisen jasmiinintuoksuisen hiusöljyn hyväksi. Itse hieron sen kuivaan tukkaan ja annan vaikuttaa n. 15 min. Sitten pesu ja päälle NutriGloss-naamio. Todella edullinen ja  jättää hiukset ihanan tuoksuisiksi. :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Marras 2006, 20:53
Kirjoittaja Eufonia
Osaatko tarkkaa nimeä tuolle hiusöljylle antaa? :) Tai vielä hienompaa jos löydät kuvan, niin helpompi lähteä metsästämään moista sitten jostain. :P Ja tietenkin saa antaa tarkempaa vinkkiä, että mistä itse on tuon löytänyt.  :D

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Marras 2006, 21:37
Kirjoittaja Todia
Hmm.. Tämä on varmaan tosi typerä idea, mutta ei sitä hyaluronic acidia (tai sinne päin) varmaan mistään apteekista tms. saa..? :P

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Marras 2006, 08:54
Kirjoittaja Luppa
Olen saanut käsitellyn ja kuivan pehkoni kuntoon seuraavilla Tigin tuotteilla:

Pesen ja hoidan hiuksiani vuorotellen ja riippuen siitä, millaisen kampauksen teen joko Moisture maniac shampoolla + hoitsilla tai Thickening shampoolla + OH-hoitsilla. Molemmilla yhdistelmillä saa hoidetut ja ihan pehmeät hiukset.

Parhaat muotoilutuotteet kuivalle ja käsitellylle hiukselle on mun kokemuksen mukaan (ja oon kokeillut liki kaikki Tigin tuotteet) Superstar, Queen for a day, Control freak extra extra straight, Control freak extra extra smooth, manipulator ja lakkana Masterpiece. Kaikki edellä mainitut tuotteet jättävät sileän pinnan hiukseen eivätkä karheuta. Vaikka tuotteissa on tuuheuttavaa vaikutusta, lopputulos ei ole heinäkasa, jossa suortuvat sojottavat sinne tänne. Edellä mainitulla tuotearsenaalilla saa pohjan melkein minkälaiseen kampaukseen tahansa.

Oon kokeillut myös joicoa, redkeniä, paul mitchelliä, alternaa, nexxusta ym. Mutta Tigi on omalle tukalleni paras sarja. ;D

Laitan itse muotoilutuotteen pyyhekuivaan hiukseen, en kuivaan hiukseen. Tällä tavalla saan parhaan pinnan hiukseen. Käytän mahdollisimman vähän kuumaa puhallusta ja eniten viileää. Tuo todella lisää kiiltoa hiukseen.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 11 Marras 2006, 11:24
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Todia kirjoitti: Hmm.. Tämä on varmaan tosi typerä idea, mutta ei sitä hyaluronic acidia (tai sinne päin) varmaan mistään apteekista tms. saa..? :P
Oli USA:ssa ainakin joku sellainen kauppa mistä voi ostaa erikseen kaikkia ainesosia pulloissa, esim. aloe veraa, glyseriiniä ja juuri esim. tuota mainitsemaasi hyaluronihappoa. Sivu on tarkoitettu omien kosmetiikkatuotteiden tekemiseen, ja sisältää myös ohjeita miten eri aineita sekoitella. Mutta jos alkaa noita itse väsäilemään, niin pitää ostaa myös sellainen pH-mittaus rulla, sillä noiden aineiden eri sekoitussuhteet saattaa olla hyvinkin korkeampia pH:ltaan kuin mitä hiuksille olisi hyväksi. En nyt muista juuri sitä sivua, mutta haulla voisi löytää sen täältä foorumista, muistan että siitä on jossain topicissa puhuttu.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 20:15
Kirjoittaja Furtiva
Nyt on taas valinnavaikeus edessä. Luin ketjun läpi, ja nämä tuotteet ovat nyt vaihtoehtolistallani maailman kosteuttavimmissa tehohoidoissa:

- Joico: K-pak, IHT
- Joico: Moisture recovery treatment balm
- Tigi: Oatmeal and Honey
- MOP: Extreme moisture treatment
- MOP: C-system hydrating conditioner (vaikkei tämä varsinainen tehohoito olekaan)

MOPit houkuttavat silikonittomuutensa takia, mutta toisaalta voi olla, että hoitoaineissa silikoneista on jopa enemmän hyötyä kuin haittaa.

Hiukseni ovat karheat ja paksut, eikä tähän mennessä mikään tuote ole tehnyt niistä kovin pehmeitä tai todella kosteutettuja. Co-pesukaan ei tee ihmeitä.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 20:25
Kirjoittaja Deadly Nightshade
^ Helpotanpa vähän valintaa. Tuo Joicon Moisture Recovery -sarja on ollut täysin floppi. Tuo tehis sisälsi muistaakseni vielä denaturoitua alkoholia ja merisuolaa, en oo kuitenkaan varma. Mutta kenellekään se ei ole tehnyt mitään ihmeellistä. Silikoneja siinä on vaan hirveästi.

Myöskään tuo MOP:n Extreme Moisture tehis ei ole tehoiltaan mikään erikoinen. Monet on verranneet sen tehoja ihan tavalliseen pikahoitoaineeseen.

Noi kaikki loput on mielestäni todellakin ostamisen arvoisia tuotteita. :) Itse ainakin tulen niitä aina ostamaan.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 20:25
Kirjoittaja Eleonora
^eihän Tigin O&H:ssakaan ole silikonia ja ainakin mun kuivista ja karheista hiuksista se on tehny unelmanpehmoiset :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 21:33
Kirjoittaja Furtiva
Kiitos neuvoista :) Jos siis nyt tiputan pois ainakin tuon Joicon Moisture recoveryn. Tuosta MOP:n tehiksestä pidän vielä vähän kiinni, sillä olen kuullut siitä myös paljon hyvää ;)
Ehkä kuitenkin suurin kamppailu on tigin ja IHT:n välillä. Olen lukenut näistä vaikka kuinka paljon juttua, mutta jotenkin on silti jäänyt hieman epäselväksi, että ovatko nuo kummatkin varmasti nimenomaan kosteuttajia, eikä rakennepaikkaajia? Ja siis tigi on silikoniton, kuten norah kertoi, mutta IHT:ssä silikonia on?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 21:39
Kirjoittaja Magia
^ Minulla O&H ei ainakaan toiminut, vaikka hiukseni ovat erittäin kuivat, kun sattuvat olemaan luonnonkiharat. En sitten tiedä kaipaavatko hoitoaineeseen silikonia, vai mitä, kun niin monilla on tämä tuntunut toimivan. ???

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 21:52
Kirjoittaja Eleonora
^mullakin on luonnonkihara mutta mulle just passeli ;) Korostaa kiharaakin nätisti.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 22:13
Kirjoittaja Mrs. Priest
Furtiva kirjoitti: Ehkä kuitenkin suurin kamppailu on tigin ja IHT:n välillä. Olen lukenut näistä vaikka kuinka paljon juttua, mutta jotenkin on silti jäänyt hieman epäselväksi, että ovatko nuo kummatkin varmasti nimenomaan kosteuttajia, eikä rakennepaikkaajia?
Minun mielestä nuokin ovat puoleksi rakennepaikkaavia. O&H yksinään tekee hiukseni jäykiksi ja katkeileviksi. IHT siloittaa hiusteni pinnan ja latistaa, mutta ei kuitenkaan tee samaa kuin O&H. Tietenkin voisin ehdottaa L'anzan Dry Hair-tehohoitoa ;D. Pitää ottaa huomioon, että minulla on käsittelemättömät hiukset, mutta tämäkin pehko tarvitsee kosteutta. Noista kaikista mainitsemistani hoitoaineista teen sekoituksia. Öljyjä sekaan.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 23:05
Kirjoittaja Deadly Nightshade
^ Onhan tuossa L'anzan Dry Hair Treatmentissäkin keratiinia, joka siis oikeasti paikkaa. O&H:ssa taas ei ole keratiinia, vaan ihan jotain vehnä- ja soijaproteiineja, joiden sanotaan kosteuttavan, ei niinkään paikkaavan, koska niiden aminohappoketju ei ole samanlainen kuin hiuksen keratiinin.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 23:20
Kirjoittaja Mrs. Priest
^ Tiedän, mutta siinä on myös niitä aineita, mitkä sitoo vettä hiukseen. Löytyykö O&H:sta niitä aineita? Rakennepaikkaavia proteiineja ja joitain öljyjä vain. Hiuksilleni O&H on sama kuin L'anzan Hair Repair-tehis.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 23:50
Kirjoittaja Furtiva
Huh, ei tämä mun ongelma ainakaan helpotu, kun luen näitä teidän viestejä ;D
No ei vaan tosi hyvä, että saadaan kuulla mahdollisimman monta eri mielipidettä. Ja saa ilman muuta ehdotella aivan muitakin hoitoja! Tuntuu olevan ihan mahdotonta löytää itselle sopivaa tuotetta hiusaineiden valtamerestä, joten kaikki vinkit ovat tarpeen.

Hiukseni kaipaavat siis ennen kaikkea kosteutusta. En usko, että rakennepaikkauksesta on sanottavaa hyötyä, sillä hiukseni ovat suht. vähän kärsineet ja muuten hyväkuntoiset. Kosteutta vaan tuntuu aina vaan uupuvan.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 11 Huhti 2007, 17:49
Kirjoittaja Shi Shi
Noista Furtivan vaihtoehdoista oon kokeillut MOP:n Hydratingia, O&H:ta ja IHT:ä, ja noista suosittelisin kuivalle ja karkealle hiuslaadulle mieluiten IHT:tä. Tosin en tiedä miten hyviä tuloksia O&H:lla saa tuntien muhituksilla aikaan, mutta jos puhutaan vaikkapa 15-30 minuutin vaikutusajoista, niin IHT ehdottomasti.

Löysin itselleni kosteuttavan hoitismikserin, joka toimii vallan loistavasti pikahoitiksenakin. Sekoitan siis kämmenellä Humectressiin kolmanneksen MOP:n Hydratingia. Tällä saa tukan todella lässähtämään, jos pitkään pitää, mutta sopivalla vaikutusajalla latvoihin ja pituuksiin levitettynä tulos on mukavan kosteutettu ja muhkea.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 11 Huhti 2007, 23:58
Kirjoittaja Kissatukka
Mulla toimii sekä O&H että DB. Hiukset oli etenkin ennen tosi kuivat ja yksittäinen hius on aika karhea ja paksu. Yksi ihan outo tuote, joka mulla toimii on myös Pantenen ice shine hoitoaine. En ymmärrä noiden INCIen päälle yhtään, mutta mulla tuo toimii, ei ärsytä herkkää päänahkaa ja tekee tukasta aika ihanan eikä yhtään limaista tms.. Mutta jos on rahapula, kannattaa ehkä kokeilla.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 07 Kesä 2008, 20:55
Kirjoittaja ellen
Hiushörhöyden aikana keräytyneitä kuivien hiusten hoitovinkkejä ja -tuotteita:

- CWC-pesu: paljon halpaa hoitista tai öljyä ennen sampoopesua kuiviin hiuksiin, niin latvat eivät kuivu
- öljyt ja voit sekoituksissa ja jätettävinä: karite- ja kaakaovoi, jojoba- ja avokadoöljy nyt muutamia mainitakseni
- sulfaatiton sampoo
- hiusten suojaaminen auringolta öljyillä tai voilla sekä erilaisilla päähineillä
- glyseriinin lisääminen hoitiksiin

* kosteuttavia hoitis/tehiksiä
- Aubrey Organics White Camellia Conditioner
- L'anzan Daily Elements Moisture Treatment
- Kevin.Murphyn Born.Again
- Nexxus Humectin
- [A'kin] Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer
- Tigin O&H
- MOP C-System Hydrating Conditioner
- Joicon IH
- Crestol Color Gloss

* hyviä rakennepaikkaavia
- L'anza Hair Repair Reconstructor
- Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor

* hyviä jätettäviä
- Giovanni Direct Leave-In Weightless Moisture Conditioner
- Sebastian Potion 9
- Nexxus Luxxtress
- L'anza Hair Repair Leave-In Protector
- erilaiset öljyt

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 12 Syys 2009, 16:58
Kirjoittaja Miara
Mistä tuota O&H:ta saa?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 12 Syys 2009, 17:41
Kirjoittaja muutettu
^ Tigiä myyvistä kampaamoista sekä lukuisista nettikaupoista.

Ellenin hyvään listaan haluaisin vielä lisätä glyseriinin :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 14 Syys 2009, 10:58
Kirjoittaja Strix
Päätin ottaa radikaalit keinot käyttöön kuivan tukan pelastamiseen.

Ensiksi, ronskisti vaan leikkauttamaan kuivan kohdat pois. Alakasvustaon tervettä, mutta päällihiukset aivan hamppua. Nyt on kerrostettua, mutta ei näytä vaikuttaneen pituuteen.

Toiseksi, hiustenpesun harventamista. CO-pesujen lisääminen hiustenpesurytmiin. Eli tällä hetkellä pesen joka toinen päivä tukan ja ainoastaan joka kolmas kerta käytän shampoota. Shampoonkin vaihdoin sulfaatittomaan.

Kolmanneksi, alkoholipitoisten muotoilutuotteiden ja lämpökäsittelyistä luopuminen. Ei enää päivittäistä suoristusta, hullua kihartamista. Jos kampauksen haluaa niin sitten sidon märän tukan pampuloille ja nukun niiden kanssa aamuun.

Neljänneksi, kemiallisten värikäsittelyjen lopettaminen ja siirtyminen hennaan.

Ja tietenkin öljyjen aktiivinen käyttö.

Nyt sitä kärvistelee luonnonlkiharien kanssa, mutta ankaran punnitsemisen jälkeen päätin että parempi hankkia kaunis terve tukka kuin väkinäisesti ylläpidetty pehko.
Kaikki ei tähän halua ryhtyä, mutta pitääkin ensiksi päättää että minkälaista tukkaa haluaa kantaa päässään. Sen mukaan sitten :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 14 Syys 2009, 11:18
Kirjoittaja kleio
^ Strixillä on näköjään täysin sama hiustilanne kuin minulla. Sulfaatiton shampoo, kemialliset värit pois, ei lämpökäsittelyjä ja muotoilutuotteita, viikottaiset co-pesut ja tarkoin harkitut hoitoaineet. Ainoa mitä minä en käytä, on öljyt, kun ne syö hiusten värin pois hetkessä. Uusi hiuskasvusto on jo 15 cm:n matkalta erinomaisessa kunnossa, sileä ja tumma, haalistumaton. Kyllä kohta kelpaa.

Huomenna tulee palkka ja mä riennän tilaamaan O&H:n ja Tangle Teezerin. Samalla haen Biorionia apteekista. Sitten pitäisi olla hiuspaketti kasassa... ellen keksi taas jotain uutta himotuskohdetta.  ;D

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 14 Syys 2009, 12:00
Kirjoittaja Strix
^ Mulla ei onneksi öljyt vaikuta haalistavasti. Ainoastaan kemiallisten värien suhteen teki niin, henna ei ole välittänyt suuntaan tai toiseen. Jätettävinä ja latvasuojina tekevät siedettäväksi käsitellä :)

Tangle Teezer on kyllä pelastaja kun se ei revi latvoja entisestään :) O&H houkuttelisi, mutta yritän pitäytyä edullisissa, yksinkertaisissa ja mieluusti suomalaisissa tuotteissa.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 14 Syys 2009, 20:10
Kirjoittaja kuku
Mulla blondattuun tukkaan toimi hyvin Elivon hoitoaine..todella hoitava!! Hiuksista tulee niin ihanan pehmeät ja sileät, mutta ei lätsäytä! :-*

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Marras 2009, 11:43
Kirjoittaja Karoliina
Ittellä on tosi kuivat ja kiillottomat hiukset, joten extra-kosteuttava hoitis on haussa. Oon nyt kahden vaiheilla O&H ja IHT:n välillä. Osaako joku sanoa, kumpi noista toimii paremmin lyhyellä vaikutusajalla? (Aamusuihkut on niin kiireisiä, että parin minuutin vaikutusaika olis ihanteellinen :D)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 10 Marras 2009, 11:48
Kirjoittaja ellen
^ Kummatkin toimivat lyhyellä vaikutusajalla. O&H on silikoniton, IHT sisältää aika paljon silikonia, eli kumpaan suuntaan haluat lähteä. Varoituksena, että O&H:n valmistus on ilmeisesti lopetettu, joten saatavuus alkaa olla rajattu.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 11 Marras 2009, 14:04
Kirjoittaja Auringonkukka
^^ Mä suosittelisin Joicoa noista kahdesta mielummin siinä mielessä, että se on varmempi. Itselläni O&H ei toimi lyhyillä ajoilla ollenkaan, ja kuiva ja vaurioituntu tukkani saattaa näyttää siltä kuin olisi räjähdyksen jäljiltä.. Mutta riippuu toki mitä hakee ja kuten ellen sanoikin, mihin suuntaan haluaa lähteä. Tokihan O&H:ssakin tehoja on ja toisille sopii erinomaisesti.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 11 Marras 2009, 20:54
Kirjoittaja Margot
ellen kirjoitti: ^ Kummatkin toimivat lyhyellä vaikutusajalla. O&H on silikoniton, IHT sisältää aika paljon silikonia, eli kumpaan suuntaan haluat lähteä. Varoituksena, että O&H:n valmistus on ilmeisesti lopetettu, joten saatavuus alkaa olla rajattu.
Jos tässä nyt puhutaan Joicon Intense Hydratorista, niin eihän siinä niin paljon silikonia ole? Riippuu tietty, mikä kenellekin on paljon. :)

Inci-ketjussa on tällainen:

Joico K-Pak Intense Hydrator:

aqua, cetearyl alcohol, behentrimonium chloride, glycerin, cetyl esters, lanolin, hydrolyzed keratin (quadramine complex), cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed keratin, hydrolyzed keratin pg-propyl methylsilanediol, thiotic acid, psidium guajava fruit extract, sodium ascorbyl phosphate, tocopheryl acetate, oenothera biennis (evening primrose) oil, aleurites moluccana seed oil, allantoin, aloe barbadensis leaf juice, butyl methoxydibenzoylmethane, hydrolyzed wheat starch, hydrolyzed wheat protein, benzophenone-4, amodimethicone, ceteareth-20, cetrimonium chloride, trideceth-12, butyrospermum parkii (shea butter), methylparaben, dmdm hydantoin, tetrasodium edta, citric acid, benzyl benzoate, benzyl salicylate, limonene hexyl cinnamal, parfum

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 18 Marras 2009, 01:23
Kirjoittaja SH
Väittäisin Intense hydratoria huomattavasti paremmaksi aineeksi. Se on paras hoitsikka, jota olen koskaan käyttänyt. Käytän monia ja olen sortunut myös O&H:n, mutta sitäkin sekoitan Joicon rekkuun. Kuivalle tukalle voisi harkita myös Mopin hydratingia.

edit. En siis tarkoittanut verrata Hydratingia ja IH:ta. Toinen pikahoitis ja toinen tehohoito ja niin kuin sanoinkin, IH paras kokeilemistani.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 18 Marras 2009, 02:02
Kirjoittaja Pähkinä
^ Mustakin Joicon IH on huomattavasti tehokkaampaa kuin O&H. Mulla O&H sopii kesäkäyttöön, mutta talvella se on aivan liian kevyttä. Kesällä taas Joico on aivan liian hoitavaa, mutta talvella kuivien latvojen pelastus. O&H on aika kevyttä tavaraa lyhyellä vaikutusajalla ja vaatinee kunnon tehoihin pitkän vaikutusajan, toisaalta IH saattaa olla turhan raskasta laittaa koko päähän, jos tyvempi osuus on parempikuntoista. Mutta kuiville hiusosuuksille Joicon IH on  :-* . Kokonaisuutena nuo ovat mielestäni aika erityyppisiä, eivätkä mielestäni aja oikastaan laisinkaan samaa asiaa.

Tuo Hydrating taas ei musta kosteuta mitenkään poikkeuksellisen hyvin, tai ainakaan niin hyvin, että vertautuisi tehiksiin. Ja siitä jää jotenkin muovimainen kalvon tuntu hiuksiin, mitä taas IH:sta ei jää, vaikka se jonkin verran silikonia sisältääkin. Hydrating on musta vaan suht tavallinen silikoninen perushoitsikka, joskin varmaan kosteuttavammasta päästä sellaisia. Ei vedä vertoja IH:lle.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 18 Marras 2009, 06:56
Kirjoittaja kleio
Jolie kirjoitti: (Aamusuihkut on niin kiireisiä, että parin minuutin vaikutusaika olis ihanteellinen :D)
Itse aloitin kans hiustenhoidon sillä periaatteella, että en viitsi siirtää suihkussakäyntejä illaksi. Pikkuhiljaa se sitten lipsui... Kantsii kokeilla että vaikkapa yhtenä iltana viikossa tekee kunnon muhittelusession, sekin auttaa jo paljon! Itsellä myös hiusten pesuväli on pidentynyt kolmeen päivään, kun on siirtynyt itselle sopiviin aineisiin, joten kaikin puolin sitten pääsee helpommalla.

En ole itse kokeillut tuota Joicoa, mutta O&H on täydellinen mielestäni. Kokeilemallahan se selviää, mutta uskon, ettei kumpikaan voi varsinaisesti huono olla.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 20 Marras 2009, 22:29
Kirjoittaja Karoliina
Kiitos kaikille vastauksista! O&H komeilee nyt kylppärissä, mutta Joicon IHT kiinnostaa vielä sen verran, että taidan laittaa kohta uuden tilauksen vetämää ;D. Sittepähän näkee kumpi sopii tälle päälle paremmin. O&H vaikuttaa ainakin parin käyttökerran jälkeen ihanan täyteläiseltä, mutta tuoksu vois olla paljon parempi  :( Ja muhittelumyssy pääsi myös hankintalistalle!

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Marras 2009, 18:12
Kirjoittaja long hair
Heissan,

Uskaltaako supervaurioituneisiin ja karheisiin hiuksiin laitaa Joicon Rekkua ennen Ih:n laittamista? Vai pitäisikö käyttää pelkkää kosteuttavaa tehistä (IH:ta)? Tarviiko IH:n jälkeen käyttää pikahoitoainetta?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Marras 2009, 18:29
Kirjoittaja Chaos
^ Laita niitä vaikka sekaisin 50/50 tai IH:ta enemmän, niin hiukset saa sekä kosteutusta, että paikkausta. Riippuu ihan hiuksista, mutta en usko, että IH:n jälkeen tarvitsee sulkevaa mikäli hius tuntuu huuhdellessa sileältä :) Ainakaan itse en tarvitse sen jälkeen muuta kuin latvahoitoainetta/-suojaa.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 24 Marras 2009, 22:46
Kirjoittaja SH
^^Uskaltaidu ainakin kokeilemaan ensin pelkällä rekulla, jonka jälkeen huuhtelu ja sitten IH. Supervaurioituneillehan rekku on tarkoitettukin  :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Marras 2009, 12:53
Kirjoittaja Chaos
^ Tämä silti riippuu hiuslaadusta. Toki kärsineet hiukset paikkausta tarttee, mutta myös hvyin paljon kosteutusta. Mun hiuksiin ei ole ikinä rekku toiminut, vaikka on ollut värinpoistoja kolme...tai sitten mulla on vain kummalliset hiukset :D Kannattaa siis vaan kokeilla mikä itsellä toimii, ihan hyvin uskaltaa pelkkää rekkuakin laittaa, ei ne hiukset siitä tuhoudu, voi jäädä vain karkeiksi ja siksi perään vaikka tuota IH:ta.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 26 Marras 2009, 19:19
Kirjoittaja SH
^Juu, ainoastaan kokeilemalla selviää. Mulla on itellä tietty koko arsenaali käytössä eli rekkua ja IH:ta ja O&H:ta, mopin hydaratingia, lanzan healing moisturea jne jne  :D Eli kosteutusta ja rekkua säännöllisesti.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 26 Marras 2009, 20:58
Kirjoittaja Auringonkukka
Mä luulen että mulla on vähän sama homma kuin Chaoksella, mietin jonkun aikaa miksi latvat näyttävät huonoilta vaikka olen nyt vähän kunnostautunut hoitamisessa ja niitä leikattiinkin, sitten vaihdoin Lanzan leave-in protectorin Redkenin  All soft velvet whippiin, ja jopa näyttää ja tuntuu paremmalta! Kyllähän munkin paljon käsitelty tukka kaipaa sitä rekkua, mutta olen ilmeisesti tähän saakka käyttänyt liikaa paikkaavia tuotteita, ja nyt sit kokeilen olla suurimmaksi osaksi kosteuttavalla linjalla. IH on kyllä täydellinen tuote, ei voi muuta sanoa siitä. Edes rankimpien käsittelyjen jälkeen sitä käytettyä ei ole tukka näyttänyt huonolta.

Aion nyt olla ihan ilman tuota Lanzan jätettävää, katsotaanko tuleeko selkeitä eroja. Tuo siis korputti latvoja ja teki niistä tosi suttuiset ja kiillottomat verrattuna esim. siihen miltä ne näyttää ilman tuota, puhumattakaan sit siitä miltä ne näyttää muiden jätettävien kanssa.

Healing Moisturea mullekin tulossa, toivottavasti toimii :)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 27 Marras 2009, 06:41
Kirjoittaja kleio
^Mä olen huomannut että jätettävät ei toimi mun päässä, paitsi sellaiset kevyet suihkeet. Olen kokeillut varmaan kolmea merkkiä, ja kaikki ne teki hiuksista aivan kauheat, ihan sama miten annosteli, kuiviin vai pyyhekuiviin hiuksiin jne.

Mulle sopii parhaiten sellainen rytmi, että kerran viikossa co-pesu, muut pesut sulfaatittomalla shampoolla, kerran viikossa tai kahdessa rekkua ja muilla kerroilla kosteuttavaa. Joka toinen pesukerta muhittelen oikein kunnolla. Aina ennen värjäystä Santella pesen hiukset syväpuhdistajalla.

O&H ha teki tietysti suurimman taian!&nbsp; <3

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 30 Marras 2009, 07:27
Kirjoittaja long hair
Hei!

Joicon rekkua yt kokeiltu viime viikolla yhdessä L'anzan kosteuttavan tehiksen kanssa. Oli kyllä kannattava kokemus. Eilen laitoin lv:n tehistä ja siihen päälle l'Anzan tehistä. Joicon IH tilattuna mutta ei ole vielä tullut.

Kysymys: Voiko hiuksen joku pintakerros ollut vaurioitunut, kun tukka on märkänä rapiseva ja ohuemman tuntuinen "liru" kuin ennen? Lisäksi se on ärsyttävvä että pesupäivänä tukka on suht ok mutta jo seuraavana päivänä rapisevan oloinen jo juuresta lähtien. Mullahan on pari kk tetralysalia takana, viikon kloorivesipesut etelässä, syväpuhdistukset takana,, mutta niistä on jo aikaa. Antibiootin lopetin jo 1 kk sitten.

Antibiooteista varoittelen: luin eräästä roa-ketjusta että tukka oli kuivunut pahasti ja harmaita ruvennut pukkaamaan. Mulla kävi samoin tämän tetralysalin kanssa, ihme harmaata, joissain paikoin vaaleaa tukkaa pukkaa esiin....

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 23 Tammi 2010, 11:19
Kirjoittaja Karoliina
Kokeilin ekan kerran lisätä pari tippaa glyseriiniä muhitteluhoitikseen ja hieman öljyä jätettävään hoitikseen. En tiedä johtuko öljystä vai mistä, mutta hiukset tuntu heti paljon pehmeämmiltä ja kuivat latvat sai heti huomattavasti kiiltoa lisää. Nää kaks tuli jäädäkseen pesurutiineihin!&nbsp; :-*

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 12:43
Kirjoittaja ftw
Mä oon tässä selaillu lookfantsun sivuja ja yrittäny etsiä kosteuttavaa pikahoitista..

Tehohoitona mulla on Joicon IH, jätettäväksi oon tilannut Nexxuxsen Luxxtress:n ja Canopyn sitte tukka pystyssä- aamuille. Shampoona MOP C-system Hydrating shampoo ja Lorealin hopeashampoo, jota joudun käyttämään aika useasti.

Miten eroaa MOP:n C-system Hydr. conditioner ja saman sarjan moisture compelex? Kumpi kosteuttaa enemmän? Lisäksi kiinnostusta on herättänyt myös Bumble & Bumblen Super Rich hoitoaine ja L'anzan Kukui Nut hoitoaine.. Vai laitanko Visan vinkumaan ja tilaan koko paketin :D

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 13:50
Kirjoittaja Klaara
^C-system Hydrating on kosteuttavampi, moisture complex kevyempi hoitoaine.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 14 Helmi 2010, 17:28
Kirjoittaja Strix
En tiedä lähtisinkö suosittelemaan, mutta juuri ennen flunssan iskemistä laitoin hiuksiin LV-tehis + Kaakao-, karite-, jojobaöljysekoitteen. Noh, sitten huomasin että olin ihan liian kipeä tehdäkseni mitään ja päädyin makaamaan sängyn pohjalla hiukset ällönlähmäisinä naamiosta jota en räkäisenä jaksanut pestä pois. Pari päivää jaksoin olla välittämättä, mutta viimein menin suihkuun ja kuivuudesta ei ainakaan ole mitään tietoa&nbsp; :P

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 13:10
Kirjoittaja hanzu84
Tämänkin ketjun kahlasin nopsaa läpi, mutten täältäkään löytänyt oikein mitään kehuttuja markettituotteita. Hiukseni ovat siis TODELLA kuivat ja yritän metsästää nyt jotain hyvää, halpaa ja helposti saatavaa kosteuttajaa niihin. Vinkkejä?

Edit. Oon ihan käsi näitten hiustenhoitojuttujen kans, koska ennen mun hiukset on ollut täydelliset.. Kiiltävät, pitkät, paksut. Nyt enää paksut, mutta lyhyet, kuivat ja kärsineet. Ei oo ennen tarvinnu miettiä hiustenhoitoo, mutta nyt ois sen aika. Eli mulle vinkattiin, että toimivaa rekkua löytyy vain nettikaupasta ja päädyin nyt Mill Creekiniin iHerbistä tilattuna. Löytyisikö sieltä myös kosteuttavia tuotteita, jotka on hyväksi havaittuja vai löydänkö niitä ihan markettienhyllyiltä?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 14:01
Kirjoittaja ellen

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 14:17
Kirjoittaja hanzu84
Ellen olet enkeli&nbsp; :) KIITOS !!

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Maalis 2011, 19:28
Kirjoittaja cocos
Huh! Kahlasin juuri läpi rekku-, rakennepaikkausta vai kosteutusta- ketjut ja nyt tämän&nbsp; ;D Ostoslistalle lähti "muutama" tuote lisää. Tulis jo palkkapäivä!

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 13 Loka 2011, 22:53
Kirjoittaja Miia
En yleensä koe niin suuria ahaa-elämyksiä hiustenhoitotuotteiden kanssa, että vaivautuisin niistä kirjoittamaan, mutta nyt täytyy antaa erityismaininta. Apteekeissa myytävä Natuvive Papaya -hoitoaine on ihan loistava tuote. Mun hiukset ovat kuivat ja kiillottomat, mutta tuon hoitoaineen jäljiltä tukka kiiltää jopa föönauksen jälkeen. Todella kosteuttavan oloinen tuote, muttei kuitenkaan latistanut ohuita hiuksiani. Mun suosikkini pikahoitsikoista tällä hetkellä tähän kuivaan heinäkasaan. Hintaa tällä on 250ml/8e. Tuoksu tuossa on raikkaan hedelmäinen. Riittoisuudesta en osaa sanoa, sillä tykkään lotrata hoitiksilla ja laittaa enemmän kuin on tarvis. Incistä spottasin hyviä aineita ja öljyjäkin:

Aqua, cetearyl alcohol, betaine, glyceryl stearate se, behenamidopropyl dimethylamine, glycerin, canola oil, simmondsia chinensis seed oil, carica papaya seed oil, hydroxyethylcellulose, lactic acid, citric acid, tocopherol, parfum, phenoxyethanol, dehydroacetic acid, benzoic acid, CI14700, CI47005.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 11 Marras 2011, 14:43
Kirjoittaja janni
Kaikki keskustelut on todella pitkiä, ja vaikka olenkin niitä parhaani mukaan lukenut, en tiedä mitä oikein näiden hiusten kanssa tekisin! Opiskelijana haluaisin päästä mahdollisimman edullisesti hiustenhoidossa, mutta toisaalta olen kyllä valmis panostamaan hiustenhoitoon enemmän, jos sillä tavoin saan pidettyä hiukseni pitkinä, ja vielä jatkettua vaalentamista aina silloin tällöin. Kampaajalla käyn n. 4 kuukauden välein.

Mulla on näihin melko pitkiin, mutta hentoihin hiuksiin laitettu muutama kertaa vaaleita raitoja. Ikäväkseni kaksihaaraisia ja niiden alkuja tulee todella nopeaan tahtiin, ja hiukset vaan katkeilee keskeltä poikki. Oon jättänyt hiusten lämpökäsittelyn muutamaa kertaa lukuunottamatta jo viime keväänä pois, ja mielestäni hoidan hiuksia hyvin. Käytän aina pestävää tehohoitoa, jätettävää hoitoainetta ja sellaisia öljyisiä tippoja. Hiusnaamioita käytän 1-2 kertaa viikossa. Menneen kuukauden aikana olen lisännyt huuhdeltavaan hoitoaineeseen öljyä, kun kuulin sen kosteuttavan. Kampaajani kuitenkin sanoi viime kerralla ettei siitä olisi hyötyä, joten en tiedä yhtään tulisiko tätä jatkaa vai lopettaa vain ihan suosiolla. Shampoo on pääasiallisesti löytynyt marketista, mutta hoitoaineet pääasiallisesti olleet l'anzalta. Kampaajani sanoi viimeksi hiusteni tarvitsevan ennemmin kosteuttavia kuin jälleenrakentavia tuotteita. Mistä tiedän kummanlaisia ostan, ja pitääkö käyttää vaihtelevasti molempia vai pelkästään kosteuttavia? Olisi kiva kuulla myös että mikä markettien kosteuttavista shampoista on se parhaana pidetty. Silikooniahan ei saisi löytyä vai olenko oikein käsittänyt?

Suurimman hankaluuden tuottaa se, etten tiedä mistä löydän ne tuotteet jotka todella hoitavat. Rahojani en haluaisi laittaa hintaviin hoitoaineisiin, ellen voi olla varma että tuotteen hinta johtuu vain paremmasta laadusta, eikä tuote oikeasti ole huonoa kalliilla hinnalla. Mielellään tilaisin myös netistä, sillä olen vasta nyt huomannut kuinka paljon edullisempia tuotteet voivat netissä olla kampaamotuotteita myyvien yrityksten hintoihin verrattuna.

Tiheä pesuväli on varmasti rasittanut turhaan hiuksiani, joten koitan nyt pidentää sitä. Toivottavasti sekin parantaa hiusteni kuntoa. Hiukseni kuitenkin rasvoittuvat todella nopeasti, ja kolmantena päivänä pesusta ne ovat jo aivan järkyttävän rasvaiset, vaikka hiuspuuteria käytänkin jatkuvasti.

Tiedän että tuli pitkä viesti, mutta olisin kyllä niin iloinen jos saisin vastauksia hiusteni pelastamiseen ihmisiltä jotka asiasta tietävän jotain, ja ehkäpä tästä voisi olla hyötyä myös muille saman asian kanssa kamppaileville, toivottavasti!:)<3

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 11 Marras 2011, 15:37
Kirjoittaja Missy
^Suosittelen lukemaan iherbin hiustenhoitotuotteet -ketjua, siellä on hyviä vinkkejä edullisista shampoista ja hoitoaineista, jos netistä tilaaminen onnistuu. Itse suosittelisin kokeilemaan sulfaatitonta shampoota, jos et ole kokeillut. iherb-ketjussa on niistäkin puhetta sekä myös sulfaatittomat shampoot -ketjussa.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 11 Marras 2011, 16:00
Kirjoittaja Chaos
^^ Ja myöskin nämä ketjut kannattaa lukaista :):

http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=5
http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=8
http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=0

Voisinkin aloittamasi ketjun siirtää tuonne viimeisen jatkoksi, sopisi sinne! Siirrän myöhemmin, jotta ehdit lukea nämä &nbsp;viestit. Viimeisin ketju ei ole edes kovin pitkä luettavaksi!



Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 12 Marras 2011, 19:15
Kirjoittaja Puf
janni: Tänne on linkitetty hyvää luettavaa, ne kannattaa käydä läpi :) Tuohon kampaajasi öljyneuvoon en oikein usko, tietenkään kaikilla öljyt eivät toimi toivotulla tavalla mutta sen yleensä huomaa itse pidemmän käytön jälkeen. Linkitetyssä Öljyt hiustenhoidossa-topicista oon löytäny itelle ainaki hyviä öljyjä hoitoaineeseen lisättäväksi tai hiuksiin jätettäväksi.

Kannattaa poimia näistä keskusteluista hyviä tuotteita eikä uskoa vain kampaamolaatuun. Käytin itse kampaamotuotteita ainakin viisi vuotta, kunnes tajusin alkaa kiinnittää huomiota tuotteen sisältöön sen antamien lupausten sijaan (ja tuon opin tältä foorumilta). Hiukseni ovat nyt markettituotteilla ja muutamalla hyvin valitulla kampaamotuotteella paremmassa kunnossa kuin koskaan, vaikka jouduin jokin aika sitten tekemään ~4 värinpoistoa.

Ja tällaisen keskustelun lisäisin vielä luettavaksi:

http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=6
(Rakennepaikkausta vai kosteutusta?)

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 20 Marras 2011, 19:17
Kirjoittaja ellen
Huomasin viimeisen kampaajakäynnin jälkeen, että koko pään raidoitus selvästi vaikutti hiuksiini takuttavalla ja kuivattavalla tavalla, joten aloin käyttää joka pesussa runsaasti esihoitista ennen hiustenpesua. Nyt latvat kiiltävät taas niin kuin tekivät ennen raidoitusta ja vaikka jopa hiusten juuret menevät takkuun sampoota vaahdottaessa, niin sekin on vähentynyt selvästi. Kevyemmän hoitiksen terästäminen paksulla öljyllä, kuten kylmäpuristetulla rypsiöljyllä, tekee surkeasta hoitiksesta todella hyvän esihoitiksen CWC-pesua varten.

Tämän hetken ehdoton hoitissuosikki on Nature's Gaten hennahoitis, jota raaskii halvan hintansa takia holvata sekä esihoitiksena että jälkihoitiksena. Lisäksi hennahoitis on oikein mainio esi- ja jälkihoitis paksun koostumuksensa sekä todella hyvän INCI:n takia.

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Maalis 2015, 19:03
Kirjoittaja Occhi verdi
Kàvin tànààn kampaajalla vàrjààmàssà juurikasvuni. Latvat ovat todella huonossa kunnossa, ei ole kaksihaaraisia, mutta sojottavat suorina ja velttoina, vaikka muuten mulla on luonnonkiharaiset hiukset. Kampaaja ehdotti ettà laitetaan hiusnaamio kuiviin hiuksiin puoleksi tunniksi vàrin vaikuttaessa ja nàin tehtiin.&nbsp; :ts Sanoi ettà kuivat hiukset "imevàt" tarvitsemansa mààràn, eikà ainetta mene hukkaan kuten kosteissa hiuksissa. Kieltàmàttà lopputulos oli miellyttàvà, pehmeàt latvat joten aion kokeilla kotonakin.&nbsp; :l
Mietin ettà voikohan myòs hoitoaineita tai rakennepaikkaavaa laittaa samalla mallilla kuiviin hiuksiin ja jàttàà puoleksi tunniksi muhimaan, vai onko parempi tehdà ainoastaan naamioilla?

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 08 Maalis 2018, 09:50
Kirjoittaja Memmuuh
^ Voi laittaa ihan hoitoainettakin. Itse käytän kaikki pikahoitoaineena toimimattomat hoitoaineet tehohoitona lisäämällä niihin sekaan esim. kookosöljyä ja hunajaa. :) Paras ehkä olisi jos se hoitoaine olisi silikoniton, mutta itse siis käytän ihan kaikenlaisia hoitoaineita, jotka ei tavallisessa käytössä toimi ja saatan myös joskus ostaa jotain tosi halpaa hoitoainetta ja lisään siihen itse sitten tehoja. Itse tykkään nimittäin lotrata niitä tosi reiluja määriä hiuksiin niin, että hiukset ihan lilluu hoitoaineessa ja annan sitten hiusten imeä hoitoainetta niin paljon kun ne vaan pystyy. :D Toimii!

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Lähetetty: 25 Marras 2018, 11:34
Kirjoittaja Mintsi
Mun hampputukan pelastus (välillä paremmin välillä heikommin) on CWC-pesu vähän pesevällä shampoolla ja pesun jälkeen reilusti jätettävää hoitoainetta. Tällä hetkellä käytössä on fiiliksen mukaan

Esihoitis:
-Joku hutiostos hoitoaine tai joku halpa. Viimeaikoina Tescon mantelimaito tms. Se loppui viime pesussa, joten jotain muuta kaivelen varastoista tilalle. Tässä olen käyttänyt myös mm. Tresemmen Perfectly (Un)donea ihan ostohoitiksena.

Shampoo:
- Beautiful Curlsin punainen shampoo
- Natura Siberican vaurioituneiden hiusten shampoo
Näistä NS on pesevämpi ja pelkästään käytettynä minulle liian pesevä hoitoainesuojasta huolimatta.

Toinen hoitoaine
- XZ Niittyvilla
- XZ Niittyvilla naamio (on vissiin poistumassa tämäkin)
- Garnierin kosteuttava naamio
- The Body Shopin banaanihoitoaine
- Lush punainen palahoitis (ei enää saa)
- Näihin sekoitan toisiaan YR:n hiusöljyä tai muuta öljyä. Joskus laitan hoitoaineen perään öljyä ihan raakana hiuksiin ja huuhtelen sitten hoitoaineen ja öljyn pois.

Jätettävä hoitoaine
- XZ:n persikkanektarin latvasuoja (ilmeisesti lopetettu...)
- Beautiful Curlsin keltainen jätettävä
- Paras setti on näiden yhdistelmä. BC laajemmin pituuksiin ja XZ latvoihin. XZ loppui jossain välissä ja ajattelin, että en osta lisää, koska tuntui turhalta ja saaminen oli hankalaa. Parin viikon jälkeen tulin toisiin ajatuksiin&nbsp; ;D

Lisäksi muhittelen säännöllisen epäsäännöllisesti hiuksiani suoravärinaamiolla, jossa on suoravärin lisäksi jotain hoitoainetta öljyllä tehostettuna. Ehkä 5-6 viikon välein käytän puolet hoitoaineesta Mill Creekin henna rekkua. Useammin ei kärsi käyttää. Tässäkin käytän usein halpoja (valkoisia) hoitoaineita. Viimeaikoina tuota XZ:n Niittyvillaa, joka on paitsi toimiva, mukavan hintainen.