Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^eihän Tigin O&H:ssakaan ole silikonia ja ainakin mun kuivista ja karheista hiuksista se on tehny unelmanpehmoiset :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Furtiva

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Furtiva »

Kiitos neuvoista :) Jos siis nyt tiputan pois ainakin tuon Joicon Moisture recoveryn. Tuosta MOP:n tehiksestä pidän vielä vähän kiinni, sillä olen kuullut siitä myös paljon hyvää ;)
Ehkä kuitenkin suurin kamppailu on tigin ja IHT:n välillä. Olen lukenut näistä vaikka kuinka paljon juttua, mutta jotenkin on silti jäänyt hieman epäselväksi, että ovatko nuo kummatkin varmasti nimenomaan kosteuttajia, eikä rakennepaikkaajia? Ja siis tigi on silikoniton, kuten norah kertoi, mutta IHT:ssä silikonia on?
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Minulla O&H ei ainakaan toiminut, vaikka hiukseni ovat erittäin kuivat, kun sattuvat olemaan luonnonkiharat. En sitten tiedä kaipaavatko hoitoaineeseen silikonia, vai mitä, kun niin monilla on tämä tuntunut toimivan. ???
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^mullakin on luonnonkihara mutta mulle just passeli ;) Korostaa kiharaakin nätisti.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

Furtiva kirjoitti: Ehkä kuitenkin suurin kamppailu on tigin ja IHT:n välillä. Olen lukenut näistä vaikka kuinka paljon juttua, mutta jotenkin on silti jäänyt hieman epäselväksi, että ovatko nuo kummatkin varmasti nimenomaan kosteuttajia, eikä rakennepaikkaajia?
Minun mielestä nuokin ovat puoleksi rakennepaikkaavia. O&H yksinään tekee hiukseni jäykiksi ja katkeileviksi. IHT siloittaa hiusteni pinnan ja latistaa, mutta ei kuitenkaan tee samaa kuin O&H. Tietenkin voisin ehdottaa L'anzan Dry Hair-tehohoitoa ;D. Pitää ottaa huomioon, että minulla on käsittelemättömät hiukset, mutta tämäkin pehko tarvitsee kosteutta. Noista kaikista mainitsemistani hoitoaineista teen sekoituksia. Öljyjä sekaan.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp; Anti-Psychiatry
Deadly Nightshade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 960
Liittynyt: 06 Touko 2006, 12:04

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Deadly Nightshade »

^ Onhan tuossa L'anzan Dry Hair Treatmentissäkin keratiinia, joka siis oikeasti paikkaa. O&H:ssa taas ei ole keratiinia, vaan ihan jotain vehnä- ja soijaproteiineja, joiden sanotaan kosteuttavan, ei niinkään paikkaavan, koska niiden aminohappoketju ei ole samanlainen kuin hiuksen keratiinin.
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

^ Tiedän, mutta siinä on myös niitä aineita, mitkä sitoo vettä hiukseen. Löytyykö O&H:sta niitä aineita? Rakennepaikkaavia proteiineja ja joitain öljyjä vain. Hiuksilleni O&H on sama kuin L'anzan Hair Repair-tehis.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp; Anti-Psychiatry
Furtiva

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Furtiva »

Huh, ei tämä mun ongelma ainakaan helpotu, kun luen näitä teidän viestejä ;D
No ei vaan tosi hyvä, että saadaan kuulla mahdollisimman monta eri mielipidettä. Ja saa ilman muuta ehdotella aivan muitakin hoitoja! Tuntuu olevan ihan mahdotonta löytää itselle sopivaa tuotetta hiusaineiden valtamerestä, joten kaikki vinkit ovat tarpeen.

Hiukseni kaipaavat siis ennen kaikkea kosteutusta. En usko, että rakennepaikkauksesta on sanottavaa hyötyä, sillä hiukseni ovat suht. vähän kärsineet ja muuten hyväkuntoiset. Kosteutta vaan tuntuu aina vaan uupuvan.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Noista Furtivan vaihtoehdoista oon kokeillut MOP:n Hydratingia, O&H:ta ja IHT:ä, ja noista suosittelisin kuivalle ja karkealle hiuslaadulle mieluiten IHT:tä. Tosin en tiedä miten hyviä tuloksia O&H:lla saa tuntien muhituksilla aikaan, mutta jos puhutaan vaikkapa 15-30 minuutin vaikutusajoista, niin IHT ehdottomasti.

Löysin itselleni kosteuttavan hoitismikserin, joka toimii vallan loistavasti pikahoitiksenakin. Sekoitan siis kämmenellä Humectressiin kolmanneksen MOP:n Hydratingia. Tällä saa tukan todella lässähtämään, jos pitkään pitää, mutta sopivalla vaikutusajalla latvoihin ja pituuksiin levitettynä tulos on mukavan kosteutettu ja muhkea.
Viimeksi muokannut Shi Shi, 11 Huhti 2007, 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:: 2a M-F i&nbsp;::&nbsp;" When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Kissatukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 132
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 23:27

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Kissatukka »

Mulla toimii sekä O&H että DB. Hiukset oli etenkin ennen tosi kuivat ja yksittäinen hius on aika karhea ja paksu. Yksi ihan outo tuote, joka mulla toimii on myös Pantenen ice shine hoitoaine. En ymmärrä noiden INCIen päälle yhtään, mutta mulla tuo toimii, ei ärsytä herkkää päänahkaa ja tekee tukasta aika ihanan eikä yhtään limaista tms.. Mutta jos on rahapula, kannattaa ehkä kokeilla.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja ellen »

Hiushörhöyden aikana keräytyneitä kuivien hiusten hoitovinkkejä ja -tuotteita:

- CWC-pesu: paljon halpaa hoitista tai öljyä ennen sampoopesua kuiviin hiuksiin, niin latvat eivät kuivu
- öljyt ja voit sekoituksissa ja jätettävinä: karite- ja kaakaovoi, jojoba- ja avokadoöljy nyt muutamia mainitakseni
- sulfaatiton sampoo
- hiusten suojaaminen auringolta öljyillä tai voilla sekä erilaisilla päähineillä
- glyseriinin lisääminen hoitiksiin

* kosteuttavia hoitis/tehiksiä
- Aubrey Organics White Camellia Conditioner
- L'anzan Daily Elements Moisture Treatment
- Kevin.Murphyn Born.Again
- Nexxus Humectin
- [A'kin] Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer
- Tigin O&H
- MOP C-System Hydrating Conditioner
- Joicon IH
- Crestol Color Gloss

* hyviä rakennepaikkaavia
- L'anza Hair Repair Reconstructor
- Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor

* hyviä jätettäviä
- Giovanni Direct Leave-In Weightless Moisture Conditioner
- Sebastian Potion 9
- Nexxus Luxxtress
- L'anza Hair Repair Leave-In Protector
- erilaiset öljyt
Viimeksi muokannut ellen, 14 Syys 2009, 07:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miara

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Miara »

Mistä tuota O&H:ta saa?
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^ Tigiä myyvistä kampaamoista sekä lukuisista nettikaupoista.

Ellenin hyvään listaan haluaisin vielä lisätä glyseriinin :)
Viimeksi muokannut muutettu, 12 Syys 2009, 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So it goes.
Strix

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Strix »

Päätin ottaa radikaalit keinot käyttöön kuivan tukan pelastamiseen.

Ensiksi, ronskisti vaan leikkauttamaan kuivan kohdat pois. Alakasvustaon tervettä, mutta päällihiukset aivan hamppua. Nyt on kerrostettua, mutta ei näytä vaikuttaneen pituuteen.

Toiseksi, hiustenpesun harventamista. CO-pesujen lisääminen hiustenpesurytmiin. Eli tällä hetkellä pesen joka toinen päivä tukan ja ainoastaan joka kolmas kerta käytän shampoota. Shampoonkin vaihdoin sulfaatittomaan.

Kolmanneksi, alkoholipitoisten muotoilutuotteiden ja lämpökäsittelyistä luopuminen. Ei enää päivittäistä suoristusta, hullua kihartamista. Jos kampauksen haluaa niin sitten sidon märän tukan pampuloille ja nukun niiden kanssa aamuun.

Neljänneksi, kemiallisten värikäsittelyjen lopettaminen ja siirtyminen hennaan.

Ja tietenkin öljyjen aktiivinen käyttö.

Nyt sitä kärvistelee luonnonlkiharien kanssa, mutta ankaran punnitsemisen jälkeen päätin että parempi hankkia kaunis terve tukka kuin väkinäisesti ylläpidetty pehko.
Kaikki ei tähän halua ryhtyä, mutta pitääkin ensiksi päättää että minkälaista tukkaa haluaa kantaa päässään. Sen mukaan sitten :)
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja kleio »

^ Strixillä on näköjään täysin sama hiustilanne kuin minulla. Sulfaatiton shampoo, kemialliset värit pois, ei lämpökäsittelyjä ja muotoilutuotteita, viikottaiset co-pesut ja tarkoin harkitut hoitoaineet. Ainoa mitä minä en käytä, on öljyt, kun ne syö hiusten värin pois hetkessä. Uusi hiuskasvusto on jo 15 cm:n matkalta erinomaisessa kunnossa, sileä ja tumma, haalistumaton. Kyllä kohta kelpaa.

Huomenna tulee palkka ja mä riennän tilaamaan O&H:n ja Tangle Teezerin. Samalla haen Biorionia apteekista. Sitten pitäisi olla hiuspaketti kasassa... ellen keksi taas jotain uutta himotuskohdetta.&nbsp; ;D
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Vastaa Viestiin