Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lara
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 10:04

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Lara »

Mä ostin tuohon samaan tarkotukseen jojobaöljyä ja apteekista glyseriiniä. Jojobaa käytän pelkältään ja sekotuksissa ja glyseriiniä sekotuksissa. Molemmat ihania. Glyseriiniä ei vaan paljon pidä laittaa. Vähän käytettynä imee tosi paljon kosteutta ympäristöstä hiukseen, mutta paljon käytettynä saattaa alkaa imeä sitä myös hiuksesta jos muun ympäristön kosteus ei riitä.
Meriella

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Meriella »

Minkälaisia kokemuksia teillä on Lanzan Dry hair shampoosta?

Mä oon käyttänyt sitä aina välillä, mutta joka kerta tulee sama tulos, lässähtänyt ja nopeasti rasvoittuva tukka, hoitoaineesta riippumatta. Shampoossa ei ole silikonia ja mulla on mielestäni todella kuivat hiukset.  ??? Kummallista.
Maria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 378
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 00:48

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Maria »

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=9
Tästä ketjusta voi olla  apua  Meriella! ;)
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

Meriella, mulla ei tuo ainakaan lätsäyttänyt, vaikka on pitkät ja ohuet hiukset, vieläpä rasvoittuva päänahka.
Tuo shampoohan taisi sisältää jotakin yrttejä tms, jotka helposti pakkaantuvat sinne purkin pohjalle. Joten sitä kannattaa ravistella ennen käyttöä, varsinkin jos käyttää harvemmin.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Siirsin viimeisimmän viestin viralliseen vaalennustopicciin, jatketaan juttua siellä kun värjäyksen puolelle menee  ;)
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... hp?t=6.285
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Todia »

Lara kirjoitti: Mä ostin tuohon samaan tarkotukseen jojobaöljyä ja apteekista glyseriiniä. Jojobaa käytän pelkältään ja sekotuksissa ja glyseriiniä sekotuksissa. Molemmat ihania. Glyseriiniä ei vaan paljon pidä laittaa. Vähän käytettynä imee tosi paljon kosteutta ympäristöstä hiukseen, mutta paljon käytettynä saattaa alkaa imeä sitä myös hiuksesta jos muun ympäristön kosteus ei riitä.
Haluatko kertoa vähän tarkemmin tuosta glyseriinistä? MItä maksoit siitä? Kuinka paljon laitat sitä sekoituksiin?
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Lara
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 10:04

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Lara »

Mahtokohan se glyseriini olla joku 5 euroa puteli. Tehissekotuksiin laitan sitä ihan vaan tipan parin verran. Toisinaan sekotan jojobaöljyn kanssa ja käytän jätettävänä. Mun tukka on just korvannipukoiden ohi, että jätettävänä menee semmonen 2 tippaa jojobaa ja yksi tippa glyseriiniä ja kosteaan tukkaan.

Minä tykkään kyllä kovasti. Hieman nopsempaa tukka kyllä rasvottuu ja on muutenkin sellanen painavan olonen, mutta paljon terveempi. Ei krahise ja katkeile. Molemmat jää ehdottomasti vakkarikäyttöön, parempia kuin mitkään jätettävät mitä oon koittanu. :)
Lara
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 10:04

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Lara »

Noita hoitseja tulee kyllä aina osteltua, kun niitä on niin ihanan ylellistä käyttää. Joicon IHT on pitkään ollut suosikki, mutta nyt olisi hakusessa joku uusi kiva tuttavuus. Oliko kellään tehisvinkkiä kuivalle tukalle, joka rakastaa IHT:ä??
Keiju

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Keiju »

Olen todennut itämaisesta ruokakaupasta saatavan intialaisen jasmiinintuoksuisen hiusöljyn hyväksi. Itse hieron sen kuivaan tukkaan ja annan vaikuttaa n. 15 min. Sitten pesu ja päälle NutriGloss-naamio. Todella edullinen ja  jättää hiukset ihanan tuoksuisiksi. :)
Eufonia
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Elo 2006, 08:23

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Eufonia »

Osaatko tarkkaa nimeä tuolle hiusöljylle antaa? :) Tai vielä hienompaa jos löydät kuvan, niin helpompi lähteä metsästämään moista sitten jostain. :P Ja tietenkin saa antaa tarkempaa vinkkiä, että mistä itse on tuon löytänyt.  :D
1b M i
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Todia »

Hmm.. Tämä on varmaan tosi typerä idea, mutta ei sitä hyaluronic acidia (tai sinne päin) varmaan mistään apteekista tms. saa..? :P
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Luppa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 09:14

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Luppa »

Olen saanut käsitellyn ja kuivan pehkoni kuntoon seuraavilla Tigin tuotteilla:

Pesen ja hoidan hiuksiani vuorotellen ja riippuen siitä, millaisen kampauksen teen joko Moisture maniac shampoolla + hoitsilla tai Thickening shampoolla + OH-hoitsilla. Molemmilla yhdistelmillä saa hoidetut ja ihan pehmeät hiukset.

Parhaat muotoilutuotteet kuivalle ja käsitellylle hiukselle on mun kokemuksen mukaan (ja oon kokeillut liki kaikki Tigin tuotteet) Superstar, Queen for a day, Control freak extra extra straight, Control freak extra extra smooth, manipulator ja lakkana Masterpiece. Kaikki edellä mainitut tuotteet jättävät sileän pinnan hiukseen eivätkä karheuta. Vaikka tuotteissa on tuuheuttavaa vaikutusta, lopputulos ei ole heinäkasa, jossa suortuvat sojottavat sinne tänne. Edellä mainitulla tuotearsenaalilla saa pohjan melkein minkälaiseen kampaukseen tahansa.

Oon kokeillut myös joicoa, redkeniä, paul mitchelliä, alternaa, nexxusta ym. Mutta Tigi on omalle tukalleni paras sarja. ;D

Laitan itse muotoilutuotteen pyyhekuivaan hiukseen, en kuivaan hiukseen. Tällä tavalla saan parhaan pinnan hiukseen. Käytän mahdollisimman vähän kuumaa puhallusta ja eniten viileää. Tuo todella lisää kiiltoa hiukseen.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.
Deadly Nightshade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 960
Liittynyt: 06 Touko 2006, 12:04

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Deadly Nightshade »

Todia kirjoitti: Hmm.. Tämä on varmaan tosi typerä idea, mutta ei sitä hyaluronic acidia (tai sinne päin) varmaan mistään apteekista tms. saa..? :P
Oli USA:ssa ainakin joku sellainen kauppa mistä voi ostaa erikseen kaikkia ainesosia pulloissa, esim. aloe veraa, glyseriiniä ja juuri esim. tuota mainitsemaasi hyaluronihappoa. Sivu on tarkoitettu omien kosmetiikkatuotteiden tekemiseen, ja sisältää myös ohjeita miten eri aineita sekoitella. Mutta jos alkaa noita itse väsäilemään, niin pitää ostaa myös sellainen pH-mittaus rulla, sillä noiden aineiden eri sekoitussuhteet saattaa olla hyvinkin korkeampia pH:ltaan kuin mitä hiuksille olisi hyväksi. En nyt muista juuri sitä sivua, mutta haulla voisi löytää sen täältä foorumista, muistan että siitä on jossain topicissa puhuttu.
Furtiva

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Furtiva »

Nyt on taas valinnavaikeus edessä. Luin ketjun läpi, ja nämä tuotteet ovat nyt vaihtoehtolistallani maailman kosteuttavimmissa tehohoidoissa:

- Joico: K-pak, IHT
- Joico: Moisture recovery treatment balm
- Tigi: Oatmeal and Honey
- MOP: Extreme moisture treatment
- MOP: C-system hydrating conditioner (vaikkei tämä varsinainen tehohoito olekaan)

MOPit houkuttavat silikonittomuutensa takia, mutta toisaalta voi olla, että hoitoaineissa silikoneista on jopa enemmän hyötyä kuin haittaa.

Hiukseni ovat karheat ja paksut, eikä tähän mennessä mikään tuote ole tehnyt niistä kovin pehmeitä tai todella kosteutettuja. Co-pesukaan ei tee ihmeitä.
Deadly Nightshade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 960
Liittynyt: 06 Touko 2006, 12:04

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Deadly Nightshade »

^ Helpotanpa vähän valintaa. Tuo Joicon Moisture Recovery -sarja on ollut täysin floppi. Tuo tehis sisälsi muistaakseni vielä denaturoitua alkoholia ja merisuolaa, en oo kuitenkaan varma. Mutta kenellekään se ei ole tehnyt mitään ihmeellistä. Silikoneja siinä on vaan hirveästi.

Myöskään tuo MOP:n Extreme Moisture tehis ei ole tehoiltaan mikään erikoinen. Monet on verranneet sen tehoja ihan tavalliseen pikahoitoaineeseen.

Noi kaikki loput on mielestäni todellakin ostamisen arvoisia tuotteita. :) Itse ainakin tulen niitä aina ostamaan.
Viimeksi muokannut Deadly Nightshade, 10 Huhti 2007, 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin