Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
zorro

Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja zorro »

Mitä tuotteita olette käyttäneet todella kuiville hiuksille? Kaikki kokemukset ja vinkit ovat tervetulleita kuiviin hiuksiin liittyen! Ja mitkä tuotteet ovat parhaita? Ja kaikista huonoimpia?

Minulla on nyt etsinnässä shampoo kuiville hiuksille, joka olisi mieluiten myös silikoniton. Therappen jo tiedänkin, mutta onko jotain muita mitä saisi myös suomesta?



Neo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1104
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:01

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Neo »

O&H shampoota saa myös Suomesta, ja on silikoniton. Monille se on ollut liian pesevä mutta mulla ei ainakaan pese liian narskuvan puhtaaksi.. Toinen hyvä (mutta ei taida olla silikoniton) on Paul Mitchellin shampoo one! TUntuu kosteuttavan hyvin ja jättää hiukset pehmeiksi  :)
Nove

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Nove »

Omaan kuivaan kuontaloon toimii parhaiten MOP C-System Hydrating shampoo. Tuon kanssa ei ainakaan tarvi olla huolissaan, että olis liian pesevä ja sitä löytyy ihan Suomestakin  :)
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Therappe toimii hyvin minun hiuksiini, mutta sen jälkeen hiukset tuntuvat rasvoittuvan nopeasti kuin vaikka K-pakilla pestessä. Joten siksi mieluummin käytän kosteuttavaa hoitoainetta kuin shampoota. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Penny »

Jos hiukset on kuivat, ei välttämättä pelkkä kosteuttava shampoo korjaa tilannetta. Kannattaa ostaa myös kosteuttava hoitis kuten esim. Tigin Oatmeal&Honey, tai vaikkapa Elvitalin Nutri-Gloss-naamio hätäavuksi. ;) Ja muistaa hyvät jätettävät, nekin pehmentävät osaltaan hiusta.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
~vail~

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Sanoisin omalta osaltani noin kuin Pennykin. Tuo O&H on etenkin tosi kosteuttava jo lyhyellä vaikutusajalla. Shampoolla ei ole mun päähän sen suurempaa väliä - hyvä tulee Erittäin Hienolla Suomalaisella Koivushampoollakin kunhan sen jälkeen tapahtuva hoito on kunnossa.

Itse olen hurahtanut kookos-perusvoide -naamiokokeiluihin ja saanut hiukseen jäämään paljon kosteutta sen avulla (+ jätettävänä aina Miracle Mistiä, joskus Redkenin Soft Endsiäkin). Vanhat virkistyneet permanenttikiharat todistaa, että kyllä sinne hiukseen jotain on päätynyt ihan sisään asti :D
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja sipe »

Hoitis on toki tärkeä, mutta kyllä shampoollakin on merkitystä. Kyllä eron huomaa: jos pesee huonolla shampoolla & hyvällä hoitiksella, ei lopputulos ole niin hyvä kuin hyvällä shampoolla & hyvällä hoitiksella. Mä olin aikaisemmin samaa mieltä, ettei shampoolla ole niin suurta väliä. Mutta sitten kun löysi parhaan, niin eron on tosiaan huomannut.

Mun mielestä shampoista ylivoimaisesti kosteuttavimmat ovat nexxuksen thaerappe ja MOPin hydrating shampoo. Ja MOPpia löytyy suomesta, paikoin jopa aika halvalla. :) Niin ja silikoniton on, joten sitäkään ei tarvitse murehtia.

Mä olen ainakin tosi hurahtanut tuohon MOPpiin. Therappe on yhtä hyvä, mutta sen verran kalliimpi, että mun ääni menee tille MOPille.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Tähänkin tukkaan shampoolla on lähes yhtä suuri merkitys hiusten aloilleen saamisessa, kuin hoitoaineellakin. Mikään yksittäinen tuote ei ole osoittautunut niin tehokkaaksi, että riittäisi yksistään hiusten kosteutukseen, vaan sekä shampoolta, että hoitoaineelta/tehohoitoaineelta tarvitaan mahdollisimman paljon tehoja.

Parhaimmat shampoot tähän mennessä ovat olleet MOPin C-System Hydrating shampoo ja Joicon K-Pak shampoo. Vaikka tuo K-Pak onkin rakennepaikkaava tuoteperhe, tuo shampoo tuntuu kosteuttavalta tässä päässä.

Kosteuttavana hoitona parhaiten toimii Tigin O&H-hoitis mahdollisimman pitkällä vaikutusajalla.

Ilmeisesti parhaiten kosteutukseen toimii tuote joka sisältää sekä vettä hiuksen sisään sitovia aineita, että rasvahappoja, jotka suojaavat ja pehmentävät hiuksen pintaa. Tuollainen tuote olisi esimerkiksi Joicon K-Pak-sarjan Intense Hydrating Treatment, joka sisältää näitä tarvittavia aineita eli, hyaluronaattia sekä lipidejä. En tosin ole vielä itse päässyt testaamaan, miten tuo aine toimisi omassa päässä.
zorro

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja zorro »

Tosiaan toi IHT kuulostaa tosi hyvältä, mutta kun ei suomesta saa (onkohan muuten tulossa suomeen?)...
Oon vaan niin epäileväinen ton ulkomalilta tilauksen suhteen.

Vielä siitä shampoosta en tosiaan tiedä että mikä olisi paras vai pitäisikö ostaa semmonen sulfaaniton... (silikoniton pitää kyllä olla)

Haluaisin ton O&H hoitoaineenkin kyllä hankkia. Kertokaapas nyt muuten niitä paikkoja mistä sitä saa halvalla kun kerta nyt saa mainostaa!  :)
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Penny »

KaroL kirjoitti: kumpi kosteuttaa paremmin, Joicon moisturizer vai Tigin Oatmeal&Honey?
Tässä tukassa O&H on paljon parempi. Moisturizer ei toimi jostain syystä kunnolla, mutta erityisen moni luonnonkiharahiuksinen tuntuu kuitenkin tykkäävän kovasti nimenomaan Moisturizerista, saa kuulemma kiharat kimmoisiksi ja sileiksi. Kosteuttavaksi tehikseksi kannattaa myös harkita tuota jo mainittua Elvitalin Nutri-Glossia, hintaa sen 6-7 euroa kaupoissa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mun mielestä Nexxus Therappe kosteuttaa tosi hyvin, tykkään hirmusti! Siis se shampoo.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Zessa »

KaroL kirjoitti: kumpi kosteuttaa paremmin, Joicon moisturizer vai Tigin Oatmeal&Honey?
O&H toimii mulla myös paremmin, kuin moisturizer...Mutta siis pitkä vaikutusaika täytyy olla, kuten elisa taisi jo mainitakin..
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja deko »

Hunajan lisääminen hoitoaineen sekaan (1 osa hunajaa 2 osaa hoitista) ainakin minulla tuo lisää pehmeyttä ja vähentää kuivuuden tuntua latvoissa.
this too shall pass.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja sipe »

tiia kirjoitti: Vielä siitä shampoosta en tosiaan tiedä että mikä olisi paras vai pitäisikö ostaa semmonen sulfaaniton... (silikoniton pitää kyllä olla)
Tuo MOP C-system Hydrating Shampoo on myös sulfaatiton. Niin ja silikoniton.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Zessa kirjoitti:
KaroL kirjoitti: kumpi kosteuttaa paremmin, Joicon moisturizer vai Tigin Oatmeal&Honey?
O&H toimii mulla myös paremmin, kuin moisturizer...Mutta siis pitkä vaikutusaika täytyy olla, kuten elisa taisi jo mainitakin..
Minusta O&H ja Moisturizer ovat suhteellisen erilaisia.

Moisturizer on selkeästi kosteuttava. Hiuksiin tulee pehmeyttä ja kiiltoa, ei lässäytä pahemmin. Tuoksu on hyvä ja miellyttävä. Ainetta tarvitaan suhteellisen vähän. Kiharat tulevat todella pomppiviksi ja tukka menee hyvin kiharaan tämän kanssa.

O&H on taas jotenkin vähän eri tyyppinen. O&H on myös kosteuttava, mutta ei ihan yhtä kosteuttava kuin Moisturizer. O&H:ssa on sitten myös enemmän muita rakennepaikkaavia osia ja hiukset jäävät jotenkin paksumman tuntuisiksi O&H:lla, mutta ei mene kiharaan yhtä helposti.

Jos näin yhteenvetona pitäisi sanoa, niin O&H on todella hyvä ja monikäyttöinen tuote, mutta koska Moisturizer on tarkoitettu nimenomaan siihen kosteuttamiseen, se toimii kosteuttajana paremmin.

Muoks.

Niin ja sanon vielä, että näkeehän noiden tuotteiden inc:eistäkin, miksi se Tigi on kalliimpaa. Tigissä on todella paljon ainesosia verrattuna Moisturizeriin. Silti minusta Moisturizerkin on tosi hyvä ja varteenotettava tehis. Kuitenkin voisi sanoa niin, että suuremmalla todennäköisyydellä O&H sopii oikeastaan mille tahansa tukkalaadulle tosi hyvin, kun taas Moisturizer toimii parhaiten ehkä sellaisessa luonnostaan kuivassa ja kosteusköyhässä tukassa - ja siis silloin tulos on tosi hyvä.
Viimeksi muokannut Twinkley, 21 Tammi 2006, 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Vastaa Viestiin