Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
pinkfrank
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 14:45

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja pinkfrank »

Essi kirjoitti:
Rolla kirjoitti: Onkohan iht:sta vastusta oh:lle?
Ainakin mun hiuksille IHT on parempaa kuin O&H. Kosteuttaa enemmän.
Eli IHT on pakko hankkia!  ;D
Mun hiuksille toi O&H ei niin hirveästi mitään tee, onhan se ihan hyvä mutta ei ylistämisen arvoinen mun mielestä  :-\
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Penny »

IHT:hän on sitten 150ml, O&H pikkupullo on 250 ml. Mulla ei riitä tuo IHT tuubi oikein mihinkään vaikka käytän tehiksenä silloin tällöin, tosin on ihanaa ainetta tukalle. Sen sijaan O&H on paksumpaa ja riittoisampaa, vaikka käytän usein hoitiksena. Tosin puteleiden koossa on siis eroa. IHT tuoksuu musta ihan kirpakalta vihertävältä banaanilta.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
rolla

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja rolla »

Deadly Nightshade kirjoitti: Äh, kokemuksia kuunnellessa tekisi niin mieli ostaa tuota K-pak IHT:ta. Katsoin että siinä on sellainen silikoniyhdistelmä, että tän sivun silikonitiedon mukaan sen pitäisi olla vesiliukoinen, mutta sitten taas Lookfantasticissä siitä lukee, että "silicone locks in moisture".. Miten se silikoni mitään voi lukita sisään jos se on vesiliukoinen? Pelottaa vaan tuo silikonien kertyminen hiuksiin ja päänahkaan.. Onko teillä jäänyt siitä jotain kertymiä?
Ei hoitoainetta tarvitse päänahkaan laittaa, niin ei sinne kerry sitä.  ;) Eihän sitä voi tietää onko tullut kertymiä, en minä ainakaan sitä mistään näe. Silikonista ei ole mitään haittaa periaatteessa jos se ei tee allergiaoireita. Onhan kaikissa voiteissakin melkein silikonia. Kannattaa myös sitten vaikka kerran kuussa syväpuhdistaa hiukset.
anni

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja anni »

Olen muuttamassa kohta opiskelujen perässä Joensuuhun. Olen "asunut" siellä useita viikon mittaisia jaksoja ja todennut veden olevan aivan erilaista kuin nykyisellä kotipaikkakunnallani. Ihoa pitää rasvata aivan hurjana heti suihkun jälkeen ja hiukset tuntuvat korpuilta.

Nyt siis, etten pilaisi hiuksiani heti kättelyssä, toivoisin että kertoisitte omia kokemuksianne mahdollisimman kosteuttavista hiustenhoitotuotteista. Sekä marketti- että kampaamotuotteista. Lisäksi kaipaisin neuvoja että mitä kaikkia hiustenhoitotuotteita minun pitäisi hankkia, yritän kuitenkin päästä mahdollisimman vähällä, opiskelija kun olen. Tähän asti olen käyttänyt lähinnä markettituotteita, mitä nyt on kotona sattunut olemaan. :o

Hiukseni ovat siis pitkähköt (kasvatan enemmän tai vähemmän innokkaasti), tummaksi värjätyt, tosin nyt on aikomus yrittää kasvattaa oman väriset hiukset takaisin. Käytän silloin tällöin suoristusrautaa, en föönaa. Ja hiukset siis tällä hetkellä normaalit/kuivat.

Kiitos oikein paljon kaikille avustajille! :) 
Maria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 378
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 00:48

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Maria »

Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Olin juuri postaamassa tuon saman ketjun, joten suosittelen minäkin sitä ;). Lisäksi värjäys ja suoristusrauta aiheuttaa helposti rakennevaurioita, joten kannattaa myös katsoa täältä, josko hiuksesi tarvitsisivat myös rakennepaikkausta:
http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=7591#p7591
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Se että joudut rasvailemaan ihoa ja hiukset tuntuvat kovilta korpuilta, niin johtuu nimenomaan siitä että vedessä on liikaa kuparia. Kuparia liukenee veteen, vanhoista ja vääränlaisista putkista. Vaarallista se ei ole, mutta se värjää muutenkin astioita, suihkuverhoja ja kaikkea mahdollista sellaiseksi likaiseksi, siis kupariseksi. Hiuksiin kun kertyy liikaa kuparia, niin se tekee niistä juuri kovat ja ties mitä, ja muutenkin aiheuttaa ongelmia hiustenhoidossa. Hyvät hiustenhoitotuotteet auttavat ongelmassa, mutta eivät sitä kokonaan pois vie, jos sitä vedestä koko ajan saa.
Itsellä on sama ongelma. Hiukseni ovat jo vuosia altistuneet liian kupariselle vedelle. Tällä hetkellä menossa cx corrector tehokuuri mineraalien poistoon.
Tästä aiheesta on kirjoitettu paljon täällä foorumilla. Itse hiljattain kyselin ja sain paljon vastauksia tästä aiheesta palstalla: tyhmiä kysymyksiä hiustenhoidosta (vanha joka löytyy arkistosta).
Ja taitaapa monessa muuallakin palstalla tästä olla. Jos joku parempi muistinen ja osaavampi immeinen linkittäisi vaikka tähän ne paikat missä asiasta on kirjoitettu  ;D !

Itsekkin sen olen huomannut, että ei voi yksiyhteen sanoa että juuri se ja se tuote sopii juuri jollekkin. Se riippuu niin paljon hiuksen laadusta ja monesta muusta tekijästä, että valitettavasti vain kokeilemalla parhaan tuotteen löytää.
Vinkkejä täältä foorumilta saa kyllä paljonkin, ihmiset ovat todella paljon kirjoitelleet täällä kokemuksistaan eri tuotteista ja se jonkinverran sitten omissakin kokeiluissa ehkä helpottaa!  Kannattaa ihmeessä selata näitä kaikkia aiheita täällä läpi ja etsiä niiden ihmisten kokemuksia joilla on mahdollisimman samankaltaiset hiukset kuin itselläsi. Niin tekemällä saat parhaiten vinkkejä siitä että mitkä tuotteet sinulle voisivat sopia. Koska toinen asia minkä olen itsekkin huomannut niin hiustenhoito ei valitettavasti ole yksinkertaista  ;D !

Itsekkin käytin aikoinaan vain markettituotteita, joista olen kolunnutkin suuriman osan läpi. Tämän vuoden maaliskuun loppupuolella leikattiin tukka uuteen malliin ja värjättiin kokonaan monisävyin, niin sen myötä siirryin käyttämään ns. parempia tuotteita. (ts. kampaamotuotteita, tosin ei kannata kampaamosta ostaa jos vain on mahdollista päästä nettikaupoista ulkomailta niitä tilaamaan saa paljon paljon halvemmalla)
Tällä hetkellä minulla on käytössä vain muutamaa ns." parempaa sarjaa" ja muutama markettituotekkin löytyy, suihketta ja tehohoitoa. Mutta rahaa ei valitettavasti ole tarpeeksi itsellänikään, että voisin jatkaa ns. parempien tuotteiden kokeilua. Monia monia hyväksi todettuja sarjoja on olemassa, mutta niiden hommaaminen vaatii rahaa. Ehkä taas joskus kokeilen jotain uutta, jos rahavarat siihen antavat myöden. Siihen asti koitan pärjäillä niillä mitä on :) !

Yhdistinne viestinne tänne. -Rolla
Viimeksi muokannut -kata-, 21 Heinä 2006, 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
verdelli

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja verdelli »

onko kellään niksejä kuinka lisätä kosteutta tukkaan?
hiukset ovat blontut,  värjään n. 2kk.n välein hiukset vaaleiksi. (oma väri blondi, siks hieman  pidempi toi värjäysväli ) hiukset ovat kuietnkin jo luonnostaan ohuet ja tuntuu että ovat ohentuneet entisestään.
blondina kuitenkin haluaisin pysyä :s ! suoristusrautaa on pakko miltei jokapäivä käyttää, pesen hiukseni myös n. 5 kert/viikossa, koitan juuri pidentää pesuväliä.  hiukset ovat tällaiset perussuomalaiset ohuet, taipuisat ja vaaleat siis..
oikeasti masentavaa, olen huomannut kuinka hiuksia lähtee paljon nykyään mm. harjatessa, ei mitään tuppoja, mutta irtohiuksia todllakin _paljon_  .
onko mitään öljyjä tms. jotka pitäisivät hiuksia kosteana? jotain halpoja jotka siis sopisivat myös opiskelijakukkaroonkin..
Kiitos jos joku viitsii vastata :)

Siirsin viestisi tähän ketjuun, jota selaamalla toivottavasti löydät vinkkejä! T. Kikka
Viimeksi muokannut verdelli, 13 Loka 2006, 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Värjääthän siis aina pelkästään sen tyvikasvun?
Jos hiuksia vaalennetaan normaalisti, ei sen pitäisi aiheuttaa hiusten katkeilua eikä muutakaan hiusten ohenemista.
Varsinkin kun sinulla on jo oma väri vaalea niin sen vaalentamiseen tarvittava väri on jo niin mieto verrattuna hyvin tummien hiusten vaalentamisee, ettei ainakaan sen puoleleta pitäisi mitään ongelmia periaatteessa olla, jos hiukset värjätään ohjeiden mukaan.
katkeilevatko hiuksesi siis, vai lähtevätkä ne ihan "juurineen" eli hius lähteekin täysi mittaisena?

Hiustenlähtö kausiahan on meillä kaikilla, ja kähestulkoon kaikki niistä myös korjautuu itsestään. Suurin osa sulkasadoista ajoittuu syksyn ja kevään tienoille, ja varsinkin naisilla hormonitoiminta säätelee hyvin vahvasti hiusten kasvua, hormonitoiminnan heilahtelut voivat aiheuttaa useasti hiustenlähtöä.

Eli ensin pitäisi selvittää, lähtevätkö hiukset siis ihan luonnostaan, vai katkeilevatko ne niin massiivisesti että se aiheuttaa hiusmassan ohenemista.

Mitään varsinaisia ljyjä ei ole, jos ei lueta mukaan ihan luonnonöljyjä joita jotkut käyttävät hiustenhoidossa joko siltään tai hoitoaineisiin sekoitettuina.
pelkästään ne eivät kuitenkaan riitä jos hiukset katkeilevat ja ovat huonossa kunnossa, vaan silloin tarvitaan pitkän tähtäimen tehohoitoja joka pesun yhteydessä vuorotellen rakennetta paikaavia ja kosteuttavia hoitoja, unohtamatta jätettäviä tehohoitoja ja kosteuttajia.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
höpsökkä

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja höpsökkä »

mulla on tällä hetkellä blondit, hirvee värjäys oli keväällä, kesällä kun piti saada oranssit pois et saa normaalin kunnon vaaleen. en tiiä onko normaalistikkin, mut nyt on älyttömän kuivat. hiukset tuntuu hirveen karheilta, paitsi kun harjaa:) mut ei harjatakkaan voi ihan koko ajan;)
en viittis maksaa kalliista kampaamotuotteista, vaikka varmaan on hyviä, oisko kampaamotuotteissa sellasta supersuperkosteuttavaa halvalla? tai marketti..
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Lyx »

^Manteliöljy on halpaa ja ihan mielettömän hyvää!! (Yksi mun HG:sta)
Jostain kiinlaiskaupasta saa 200 ml pullon parilla eurolla; sitä tukkaan ennen saunaa tai pesun jälkeen latvoihin. Pehmentää ja silottaa hyvin. :-*
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Lyx kirjoitti: ^Manteliöljy on halpaa ja ihan mielettömän hyvää!! (Yksi mun HG:sta)
Jostain kiinlaiskaupasta saa 200 ml pullon parilla eurolla; sitä tukkaan ennen saunaa tai pesun jälkeen latvoihin. Pehmentää ja silottaa hyvin. :-*
Lyx, miten siis tarkalleen ottaen olet käyttänyt tuota saunan yhteydessä? Tahtoo yksityiskohtaiset ohjeet  ;)
*sade*

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja *sade* »

^ Juu, täälläkin kaipailtaisiin ohjeita! Kävin tänään ostamassa Ruohonjuuresta manteliöljyä (maksoi tosin 11.90, mutta tyhmänä/laiskana en jaksanut ravata enää yhtäkään kauppaa kyseisen öljyn perässä... tämä oli kolmas paikka.) Voiko tätä pistää päänahkaan? Sekoitella muihin tuotteisiin?
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Mä olen käyttänyt kookosöljyä ja laitan sitä ennen pesua tai sitten jätettävänä. Ennenpesua laitan latvoihin, joskin kyllähän se leviää jonkin verran myös juureen. Jos on kuiva päänahka (itselläni ei ole), niin voihan sitä sinnekin levittää. Jätettävänä pitää laittaa ihan pieni tippa, muuten tulee rasvainen lopputulos. Ilmeisesti noita voi myös sekoittaa hoitoaineisiin, mutta itse en ole vielä uskaltanut kokeilla rasvaletin pelossa. Varmaankin pieni määrä riittää siihenkin.

Öljyt hiustenhoidossa: http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=8

Coconut Oil, kookosöljy: http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=5
Viimeksi muokannut Vivi, 16 Loka 2006, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oma väri takaisin.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Nuppu kirjoitti:
Lyx kirjoitti: ^Manteliöljy on halpaa ja ihan mielettömän hyvää!! (Yksi mun HG:sta)
Jostain kiinlaiskaupasta saa 200 ml pullon parilla eurolla; sitä tukkaan ennen saunaa tai pesun jälkeen latvoihin. Pehmentää ja silottaa hyvin. :-*
Lyx, miten siis tarkalleen ottaen olet käyttänyt tuota saunan yhteydessä? Tahtoo yksityiskohtaiset ohjeet  ;)
Ihan olen kuiviin hiuksiin laittanut tyvestä latvaan, pyyhe pään ympärille ja eikun saunaan nauttimaan löylyistä. Joskus olen myös laittanut tuota öljyä yöksi ja sitten aamulla pessyt shampoolla, tavallista hoitsikkaa perään ja sitten vielä tuota öljyä latvoja pehmentämään.
Sitä voi myös sekoittaa tehiksiin.

Manteliöljy on siitä hyvä ettei se ole yhtä "rasvainen" kuin esim. oliiviöljy joten se on helpompi huuhdella ja jos sitä käyttää iholle niin se imeytyy nopeammin.
Vastaa Viestiin