Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Mitenkäs tuo Redken All Soft Heavy Cream toimii kosteuttajana? Kokemuksia kehiin!  :)
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Mun kokemukset all soft heavy creamista on olleet pelkästään positiivisia. Vaikka se sisältääkin silikoneja, tuntuu se silti myös hoitavan kunnolla hiusta. Erityisen hyvin se tehoaa mun pidennyshiuksiin, jotka on paksumpia ja karheampia kuin omat hiukset. Laitan aina tuon heavy creamin saunassa käynnin ajaksi päähän. Hyvin on toiminut  :D
Vulpes

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Vulpes »

Mä tykkään myös tosta Heavy Creamista, varsinkin pitkällä vaikutusajalla saa tukan mielettömän pehmeäksi ja sileäksi. Lätsäyttää kyllä vähän, mutta mua se ei ainakaan häiritse, kunhan hiusket on kosteutetut ja pehmoiset. Lisäksi tosi riittoisaa, mielestäni hintansa arvoista jos ulkomailta voi tilata. Suomen hinnoilla tulisi kyllä vähän mietittyä..

Varmaan on inciltään rikkaampia kosteuttajiakin, mutta joskus mun hiukset ainakin tuntuu kaipaavan näitä silaripommeja ;)
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Nuppu kirjoitti: Mitenkäs tuo Redken All Soft Heavy Cream toimii kosteuttajana? Kokemuksia kehiin!  :)
Omassa päässä Heavy Cream tekee aina ensimmäisillä kerroilla todella hyvää jälkeä. On ihanan tuju, siloittaa ja pehmentää paljon.

Ainut kerta kun olen koskaan minkään hoidon jälkeen saanut aikaiseksi täysin takkuuntumattoman tukan, oli aivan ensimmäisellä Heavy Creamin kokeilukerralla. Tulos oli järkyttävän hyvä.

Mutta valitettavasti jatkossa olen huomannut, että hoitoteho katoaa. Tai oikeastaan tuota hoitotehoa ei taida ollakaan, tuntuu toimivan pelkkien silareiden vaikutuksella. Todellista kosteutustehoa ei siitä löydy. Jos pitää pikaisesti saada upea tukka, tuo aine on hyvä apu, mutta pitkällä tähtäimellä se ei mielestäni hoida ollenkaan. 

Tässä yksi vanha kirjoitukseni HS:n foorumilta:

"Tulipas tästä mieleen, että oma kokemus näyttäisi Redkenin Heavy Creamin keräävän hiukseen ikävästi jotakin silikonia.

Olin tässä kesällä ollut käyttämättä Heavy Creamiä, olin käyttänyt lähinnä silikonittomia tehohoitoja. Silikonia tuli sitten kunnolla vain latvasuojista ja jätettävistä. Ja hiukset vielä pari viikkoa sitten tuntuivat lähes täydellisiltä, hyvä hoito tuntui viimeinkin tehneen jotakin kunnon jälkeä.

Sitten päädyin taas käyttämään Heavy Creamia (K-Pak reconstuctorin kanssa). Ihan ensimmäisillä kerroilla tulos oli aivan mahtava, todella pehmoinen tukka. Mutta useamman kerran jälkeen alkoi käydä samalla tavalla kuin ennenkin Heavy Creamin kanssa, eli teho katosi ja muuttui huonoksi. Hiukset alkoivatkin vetää aivan takkuun ja tulivat todella vaikeasti hallittaviksi "muovisen" tuntuisiksi. Ja ihan selvästi huomaan, että hiuksen pintaan tulee sellainen hopean-harmaa hohde. Eli oikein tuntee ja näkee, että jonkinlaista kerrostumaa syntyy hiuksen pintaan.

Ja nyt kun aloin sitten taas laittaa muita hyviä silikonittomia tehohoitoja, ne eivät tunnu tehoavan niin kuin vielä ennen tätä Heavy Creamin käyttöputkea. Eli väittäisin, että näihin hiuksiin on nyt syntynyt jonkinlainen pesunkestävä silikonikalvo, joka estää hoitavien aineiden imeytymisen.

Muiden silikonisten tuotteiden, edes latvasuojien käytön, en ole huomannut estävän hoitavien aineiden hiukseen pääsyä ja vaikutusta. Eli tuossa HC:ssä on ilmeisesti jotakin tiettyä silikonia, mikä sen aiheuttaa  :-"

   
Nove

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Nove »

Nuppu kirjoitti: Mitenkäs tuo Redken All Soft Heavy Cream toimii kosteuttajana? Kokemuksia kehiin!  :)
Ei toimi ainakaan mulla. Siloittaa kyllä, mutta halvemmallakin saa saman tehon.

Ihan OT, mutta onnistuin jotenkin saamaan huuhtoessa sitä kerran suuhun ja se jämähti niin lujasti hampaisiin kiinni, että oli pakko pestä hampaat  :P En oo kyllä minkään muun tuotteen kanssa samaa huomannut, vaikka ihan takuulla niitäkin on vahingossa suuhun päässyt.
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Entäpä tuo redkenin all soft soft ends. Onko kosteuttava, eli onko siinä hoitavia aineita? entäpä se redkenin clear moisture moist ends. Kumpi olisi kosteuttavampi?  ???
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Viola
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 10:22

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Viola »

Soft endsissä ei taida kauheasti hoitavia aineita olla, jos en ole ihan väärässä..? Lähinnä kai  cetyl alcohol ja hydroxypropyltrimonium hydrolyzed wheat protein, joka on incissä 17. Vai mitäs toi propylene glycol on? Ja sitten lisäksi tietty silikonia.

Joka tapauksessa mun mielestä on  yksi parhaista jätettävistä  :)
Hiukset: Voimakkaasti luonnonkiharat, pituutta olkapäille, väriltään vaaleanruskeat
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Pitääpä sitten kokeilla sitä! ehkäpä se silikoni toimi siinä sitten suojaavana kaikkea pahaa vastaan.. ::) kannattaa varmaan tilata ulkomailta, kun ainakin tuolla meiän lähikampaamoissa lähentelee 36e se hinta..  :o poikaystävälle on hyvä aina sanoa että ei tää ollu kun 5e, ku ei se tajua noista mitään..  ;)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Viola
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 10:22

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Viola »

Juu, kyllähän se silikoni antaa suojaa. Hqhairista aikoinaan omani tilasin, joka on loppunutkin jo jonkin aikaa sitten. En muista paljon siellä maksoi, mutta oisko ollut n. 20 €. Ulkomailta kannattaa tilata, jos vaan mahdollista, sillä Redkenit maksaa Suomessa ihan älyttömästi.
Hiukset: Voimakkaasti luonnonkiharat, pituutta olkapäille, väriltään vaaleanruskeat
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Todia »

juu, co:ta kehiin vaan!! mikään tehiskään ei ole mulla tehnyt niin suurta eroa hiusten kuntoon kuin shampoopesujen osittainen vaihto co-pesuihin.
ja todellakin, redkenin heavy cream ei minullakaan saanut aikaan paljon mitään. mielestäni aika turha tuote.  :-[
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Ice »

minä en kyllä soft endsiä enää ostaisi, ainakaan jos hakuna on hyvä latvasuoja saati jätettävä, ja kosteutus :) käyttäisin kosteutukseen jätettävää hoitoainetta, ja päälle sitten jokin silikonisuoja. Bonacuren sininen latvasuoja toimii edelleen tässä päässä parhaiten :) ja sitähän voi levittää vaikka tyvestä alkaen jos hius tykkää
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

Shea Butteria löytyy ainaki Matrix:in SleekLook muotoiluvoiteesta ja muistaakseni myös Urtekramin Rose-hoitiksesta. Laitan tota SleekLookia, kun palmikoin hiukset ettei pörhöttäs niin rajusti. Pehmeät kiharat iltasin. Oon myös yrittäny etsiä tuotteita missä on tota tai sit pelkkää shea butteria.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja sipe »

Anu kirjoitti: Karitevoi (shea butter, voipuunvoi) mainittiin joskus HS:llä, ja sen pitäisi olla kosteuttava ainesosa. Onkos siitä kokemuksia? Mitkä tuotteet sisältävät karitevoita? Ihan sellaisenaan karitevoita sai ainakin L'Occitanesta Itäkeskuksesta, mutta liike on lopettanut.
Karitevoita löytyy mm. seuraavista:

- Phyton Phyokarite ja Phytosesame
- orresin shea butter and vitamins naamio
- Joico K-pak Intense Hydrating Treatment
- Paul Mitchell Instant Moisture Daily Treatment Conditioner
- Nexxus Phyto Organics Hydruss Moisturizing Shampoo
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Niin ja L'Occitanen myymälä sijaitsee nykyään Helsingissä Kämp galleriassa, eli ei liike ihan kokonaan kadonnut kuitenkaan ole.  ;) Eli sieltä voi käydä kaappaamassa tuota Shea butteria itselleen.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Ice »

matrixeissa on todella vähän sheavoita, eli ei niin paljon että ne jotain vaikuttaisivat. Sleek look -sarja perustuu silikonille hyvin pitkälti
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Vastaa Viestiin